Verdedigers (geruchten in de media)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: [centraal] Verdedigers en keepers
Een koopje, 0,5 miljoen.
-
- Invaller
Toch interessant om te weten wat er gespeeld heeft: waarom geen Bjarsmyr, what about Igna? wat heeft Djuric meer?ForzaFean schreef: Geen Bjarsmir voor Heerenveen dus.
Had nog even gevraagd aan een servier die ik ken maar hij vond Ignjatovic wel redelijk goed en Djuric kende ie niet. Dus wie van de clubs nou het beste gescout heeft zal beantwoordt moeten worden in de competitie
Iemand met insite contacten? ben benieuwdd hoe het intern werkt
- zweed1
- Wereldspeler
Gekko schreef:Een koopje, 0,5 miljoen.
Helemaal mee eens, nee dan kopen we Djuric voor 1,5 mln. Is al weken achter een werkvergunning aan. Mist dus de hele voorbereiding en het begin van de competitie.
Lekker slim !!
-
- Wereldspeler
Weet jij veel wat ze verder nog hebben afgesproken. 50% bij een volgende transfer, een miljoen bij 10 wedstrijden etc.
- zweed1
- Wereldspeler
Heb de transferprijs eerder al gemeld op dit forum en is algemeen bekend in Zweden dus ook bij ons. Denk wel dat hij een veel hoger salaris heeft in Griekenland.Theo schreef:Weet jij veel wat ze verder nog hebben afgesproken. 50% bij een volgende transfer, een miljoen bij 10 wedstrijden etc.
Toch wel balen vandaag:
Twente die veel minder te besteden heeft haalt vandaag twee toppers Parker en Ruiz. Dus Twente binnenkort failliet of doen zij iets veel slimmer.
Baal er echt van dat Ruiz nu naar een andere NL club gaat. Twente gaat ons in sneltreinvaart voorbij.
-
- Wereldspeler
Wat een negativisme weer.
1. Twente heeft Ruiz nog helemaal niet binnen.
2. Mocht dat wel het geval zijn, dan hebben ze heel flink de portemonnee moeten trekken. Ruiz is vast een goede speler, maar 5,5 miljoen is een ontzettende smak geld en het is nog maar de vraag of hij dat waard is.
3. Sinds wanneer is Parker een topper? Op basis van een paar potjes in de Confederation Cup?
4. Hoezo in sneltreinvaart voorbij? Omdat Twente twee vleugelspitsen koopt voor twee vertrokken vleugelspitsen? We staan in alle opzichten op dezelfde hoogte als Twente, behalve dan dat wij meer financiële reserves hebben.
2. Mocht dat wel het geval zijn, dan hebben ze heel flink de portemonnee moeten trekken. Ruiz is vast een goede speler, maar 5,5 miljoen is een ontzettende smak geld en het is nog maar de vraag of hij dat waard is.
3. Sinds wanneer is Parker een topper? Op basis van een paar potjes in de Confederation Cup?
4. Hoezo in sneltreinvaart voorbij? Omdat Twente twee vleugelspitsen koopt voor twee vertrokken vleugelspitsen? We staan in alle opzichten op dezelfde hoogte als Twente, behalve dan dat wij meer financiële reserves hebben.
- Kibalko
- Invaller
Ik ga in een groot deel met je mee, Allard.AllardP schreef:Wat een negativisme weer.
ad 1 en 2.
Ik las vanmorgen in het AD dat de Tukkers een afkoopsom van rond de 4 miljoen dienen te betalen (lijkt me iets te laag, daar ik eerder bedragen van rond de 5 en 6 miljoen heb horen voorbijkomen) en dat Twente in de laatste fase van de onderhandelingsprocedure zat. Kaper op de kust: Zenit. Maar wil Ruiz daar wel naartoe? We zullen het wel zien. Ik denk overigens dat hij die 4 miljoen wél waard is, gezien de loftrompetten die in Belgie over hem afgestoken werden. Daarbij opgeteld dat Sollied - zijn voetbal know-how schat ik toch dermate hoog in - zijn volste vertrouwen in hem uitgesproken heeft. Het feit dat ze in het verleden al goed samengewerkt hebben zou logischerwijs voordelig kunnen uitpakken. Aan de andere kant, beleidsmatig valt er ook wel iets voor te zeggen. Je hebt teveel spelers onder contract, wat op de salarisposten tot uiting komt. Blijft een dilemma. Maar eerlijk is eerlijk, indien het echt zo'n topper is, vind ik 4 miljoen in het hedendaagse voetbal niet dé hoofdprijs. Toch ga ik er vanuit dat hij zeker rond de 5 a 6 miljoen moet kosten; daarvoor is het risico, met een directe kapitaalvernietiging als gevolg, te groot.
Daarnaast stond in hetzelfde AD een interessant stukje over de trend 'spelersfondsen'. Je weet wel, van die fondsen waarbij de club haar invloed op een speler vrijwel totaal kwijtraakt. Verschrikkelijk en on-Heerenveens. Desalniettemin, 12 clubs - waaronder Twente - beschikken over een spelersfonds. Wellicht dat m.b.t. deze mogelijke transfer externe financiers om 't hoekje komen kijken.
ad 3. Parker? Tja, heb ik amper zien spelen. Oftewel, geen oordeel over te vellen.
ad 4. Twente is ons als 'team' al wel voorbij. Dit zie je in de laatste jaren met name in de eindrangschikkingen en in het vertoonde veldspel terug. Dat kunnen we niet ontkennen. Of dit van structurele aard is valt moeilijk te voorspellen. Echter, qua financiën en beleid doen wij absoluut niet voor hen onder. Sterker nog, dat hebben we beter voor elkaar.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
- Hielke
- Forumicoon
In dit topic nu graag weer verder over verdedigers en keepers, deze discussie kan voortgezet worden in (een) andere topic(s).
- zweed1
- Wereldspeler
Heerenveen geeft Sparta advies om Seliga over te nemen.
Veel zotter moet het niet worden. Blijven wij zitten met VDB.
Seliga dus afgetest zoals ik al dacht.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=82160
Veel zotter moet het niet worden. Blijven wij zitten met VDB.
Seliga dus afgetest zoals ik al dacht.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=82160
- Flying Tilster
- Forumicoon
Heb het inderdaad ook gelezen. Nu het op voetbalzone.nl staat neem ik het nog niet heel erg serieus, maar het geeft toch te denken. Je hebt een 2e keeper nu die niet het vertrouwen van een trainer geniet.
Bekijk maar eens het interview op de officiële site. 1e keeper is Steppe, dan zou er een goede (ervaren) 2e doelman moeten komen en dan Bangma als 3e keus...
Sollied zal dus nog wel hopen op een aankoop. En ik eigenlijk ook... We kunnen het ons dit seizoen gewoonweg niet permitteren dat VDB weer op de goal komt.
Bekijk maar eens het interview op de officiële site. 1e keeper is Steppe, dan zou er een goede (ervaren) 2e doelman moeten komen en dan Bangma als 3e keus...
Sollied zal dus nog wel hopen op een aankoop. En ik eigenlijk ook... We kunnen het ons dit seizoen gewoonweg niet permitteren dat VDB weer op de goal komt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Jeugdspeler
En de tekst van Voetbalzone:'Renard 99% zegt Ja tegen Heerenveen'
Olivier Renard zit een beetje tussen twee vuren."Het is niet dat ik absoluut wil vertrekken,
maar als een club als Heerenveen aanklopt dan ga je nadenken"
"Ik heb nog niet gepraat met Heerenveen, want het is aan KVM om een keuze te maken.
Het zou voor mij sportief en financieel een grote stap vooruit zijn"
Bron: Gazet van Antwerpen/Belgie één teletekst/VoetbalzoneOlivier Renard wordt na Bjorn Vleminckx en Nana Asare mogelijk de derde speler die KV Mechelen deze zomer verruilt voor een club uit de Eredivisie. SC Heerenveen heeft zich gemeld voor de keeper, maar vooralsnog lijkt een transfer onbespreekbaar. “Enkel bij een enorm bod willen we nadenken", zegt voorzitter Johan Timmermans.
Heerenveen heeft momenteel al twee Belgische keepers onder contract staan, maar het is geen geheim dat Trond Sollied niet bijzonder onder de indruk is van Brian Vandenbussche en Kenny Steppe. De trainer maakt zich al geruime tijd sterk voor een nieuwe keeper en lijkt zijn zin te krijgen. Onlangs had Heerenveen al de Sloveen Aleksander Seliga op proef, maar die kwam niet in aanmerking voor een contract.
De Friezen hebben de pijlen nu gericht op de dertigjarige Renard, die er nu anderhalf jaar bij Mechelen heeft opzitten. De goalie zou een overstap wel zien zitten, maar zijn werkgever wil niets van een transfer weten. “Heerenveen vroeg of we bereid zijn om Renard te verkopen maar voor mij is dat onbespreekbaar”, zegt Timmermans. Het contract van de keeper loopt nog twee jaar door.
Technisch directeur Fi Vanhoof vult zijn voorzitter in het Gazet van Antwerpen aan: “KV Mechelen is van plan om Renard te behouden. Olivier is heel belangrijk voor ons, zowel op als naast het veld.n Bovendien zijn we met Asare en Vleminckx al twee publiekslievelingen kwijtgeraakt en je moet ernstig blijven tegenover je fans. Renard kan heel belangrijk zijn als je een moeilijke periode doormaakt.”
Sollied heeft weer een Belgische keeper op het oog zo te horen.
Kan iemand wat meer vertellen over deze keeper?
Volg Kv Mechelen niet echt op de voet om eerlijk te zijn

- Caspar
- Superster
Hier zijn statestieken, hij heeft veel clubs gezien (ook Serie A) maar is zo te zien maar 1 jaar eerste keeper geweest.
Ladies and gentleman: We've got him!
-
- Forumicoon
Steppe wordt hier op dezelfde hoop gegooid als Vdb maar Steppe is gehaald toen Sollied al aan boord was dus zal dat wel wat meevallen.
-
- Wereldspeler
De dingen die Renard heeft laten zien bij Mechelen vond ik heel behoorlijk. Speelde in mei ook nog voor de Rode Duivels. Geen misselijke keeper.
-
- Wereldspeler
Heerenveen oefent aantaande zaterdag tegen Mechelen. Kunnen we hem dan dus aan het werk zien. Ik ben benieuwd.
Ik wordt ook weleens moe van die kritiek op Steppe. Hij heeft amper een kans gehad. Steppe zit ik niet over in, die komt er echt wel. Hij is nog maar 20 jaar oud wat echt heel erg jong is voor een keeper. Vorm wordt altijd een groot talent genoemd en die is al 26.
Ik wordt ook weleens moe van die kritiek op Steppe. Hij heeft amper een kans gehad. Steppe zit ik niet over in, die komt er echt wel. Hij is nog maar 20 jaar oud wat echt heel erg jong is voor een keeper. Vorm wordt altijd een groot talent genoemd en die is al 26.
- Ironis
- Wereldspeler
Maarja, zo te zien willen ze de hoofdprijs, of zouden ze willen ruilen met VdB met een beetje extra geld?
Ben benieuwd wat de bedoeling is.
Het lijkst er in ieder geval op dat van de 3 keepers nu al 1 is weggestreept: Seliga.
Blijft over:
- Renard
- ???
Ik ben benieuwd wie die laatste nu is. En ik ben benieuwd hoeveel SCH wil uitgeven aan een nieuwe keeper...
Ben benieuwd wat de bedoeling is.
Het lijkst er in ieder geval op dat van de 3 keepers nu al 1 is weggestreept: Seliga.
Blijft over:
- Renard
- ???
Ik ben benieuwd wie die laatste nu is. En ik ben benieuwd hoeveel SCH wil uitgeven aan een nieuwe keeper...
- camataru
- Wereldspeler
volgens Transfermarkt.de, moet Renard een 1.500.000 miljoen opbrengen.
Als Yme Kuiper die doorgans zo op de centen zit, slim was geweest, had hij verhoeven van volendam voor 600.000 euro opgepikt.
Echter aan ervaring zal het niet ontbreken bij Renard.
Heeft een mooi rijtje clubs versleten; Charleroi, Udinese, Modena, Napoli, Standard luik, en nu dus Mechelen
Als Yme Kuiper die doorgans zo op de centen zit, slim was geweest, had hij verhoeven van volendam voor 600.000 euro opgepikt.
Echter aan ervaring zal het niet ontbreken bij Renard.
Heeft een mooi rijtje clubs versleten; Charleroi, Udinese, Modena, Napoli, Standard luik, en nu dus Mechelen
Wij zijn Heerenveen.
-
- Jeugdspeler
Renard (KVM) mag niet naar Heerenveen
Heerenveen is op zoek naar een nieuwe doelman en klopte bij KV Mechelen aan voor Olivier Renard. De club van Trond Sollied ving bot Achter de Kazerne. Renard mag niet weg. De 30-jarige doelman voelt zich goed bij KV Mechelen. Een transfer naar Heerenveen wimpelt hij echter niet zomaar af.
KV Mechelen verkocht Nana Asare en Bjorn Vleminckx aan respectievelijk FC Utrecht en NEC. Het bestuur wil geen derde sterkhouder laten gaan. "We zijn al twee publiekslievelingen kwijtgeraakt en je moet ernstig blijven tegenover je fans", verduidelijkt technisch directeur Fi Vanhoof in GvA. "Renard kan heel belangrijk zijn als je een moeilijke periode doormaakt."
Heerenveen polste de rood-gelen of een transfer van Olivier Renard bespreekbaar is. KV Mechelen wil alleen aan dat verhaal meewerken als het om een groot bedrag gaat.
De voormalige doelman van Charleroi, Udinese, Modena, Napoli en Standard loopt met gemengde gevoelens rond. "Ik ben dolgelukkig bij KV Mechelen, maar als Heerenveen aanklopt, ga je nadenken. 99% van de KVM-spelers zou ja zeggen. Ik wil toch eens met de club over de toekomst praten."
Olivier Renard heeft nog een contract tot 30 juni 2011. Hij speelt sinds januari 2008 bij KV Mechelen.
- Kibalko
- Invaller
Renard mag wel naar Heerenveen, mits er de nodige centjes overgemaakt worden uiteraard. Daar begint het onderhandelingsproces.
Ik zou echt niet weten wat voor soort keeper dit is, misschien dat Gantoise een en ander kan toelichten m.b.t. zijn sterke en (wellicht) zwakke punten?
PS. Gantoise: Zijn er (nog) meer potentiële keepers in België die voor Heerenveen de nodige versterking op zouden kunnen leveren? Hierbij doel ik meer op de 'ervaren' keepers. Ik krijg nl. sterk het gevoel dat de SC bij haar zoektocht naar een nieuwe keeper zich met name op de Belgische markt aan het oriënteren is.
Ik zou echt niet weten wat voor soort keeper dit is, misschien dat Gantoise een en ander kan toelichten m.b.t. zijn sterke en (wellicht) zwakke punten?
PS. Gantoise: Zijn er (nog) meer potentiële keepers in België die voor Heerenveen de nodige versterking op zouden kunnen leveren? Hierbij doel ik meer op de 'ervaren' keepers. Ik krijg nl. sterk het gevoel dat de SC bij haar zoektocht naar een nieuwe keeper zich met name op de Belgische markt aan het oriënteren is.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
-
- Wereldspeler
Er worden al wat namen genoemd zie ik. Maar ik kwam zonet toen ik informatie over Renard aan het opzoeken was ook deze keeper tegen: Bojan Jorgacevic. Keeper van AA Gent, heeft best aardige statestieken. Kan iemand hier misschien meer over deze kerl vertellen!
- JayT
- Wereldspeler
nadat VI al misgrijpt door te stellen dat Twente Heerenveen aftroeft aangaande Ruiz, verbinden ze nu al zeer duidelijk conclusies aan Renard. Best wel sneu eigenlijk:
Oke, het mag duidelijk zijn dat KVM hem niet kwijt wil (de zoveelste sterkhouder), maar tis afwachten hoever SCH bereid is om te gaan voor hem.Heerenveen grijpt naast Belgische keeper Renard
15/07/2009 13:47
SC Heerenveen informeerde bij KV Mechelen naar de diensten van Olivier Renard. De dertigjarige keeper mag echter niet vertrekken bij zijn club.
'Ik ben dolgelukkig bij KV Mechelen, maar als Heerenveen aanklopt, ga je nadenken', reageert Renard in de Gazet van Antwerpen. '99 Procent van de KVM-spelers zou ja zeggen. Ik wil toch eens met de club over de toekomst praten.'
Technisch directeur Fi Van Hoof is duidelijk. 'We zijn al twee publiekslievelingen kwijtgeraakt en je moet ernstig blijven tegenover je fans. Renard kan heel belangrijk zijn als je een moeilijke periode doormaakt.'
KV Mechelen zag eerder al Nana Asare (FC Utrecht) en Bjorn Vleminckx (NEC) naar de Eredivisie vertrekken. Opvallend is overigens ook dat SC Heerenveen met Kenny Steppe en Brian Vandenbussche al twee Belgische keepers onder contract heeft staan.
No offense, but....Defense! Defense!
-
- Jeugdspeler
Renard wordt in België aanschouwd als 1 van de betere Belgische keepers. behoort tot top 3 van België. Vertrok destijds bij Standard na een discussie met bestuur en trainer.
Bij Kv Mechelen houdt hij regelmatig de 0 en houdt hij zijn team ook regelmatig in de match. Hij is een betrouwbare keeper.
Nu het mag wel duidelijk zijn dat Renard niet komt om op de bank te zitten. Dat vind ik wel raar van Sollied omdat steppe in België toch aanschouwd wordt als een enorm talent. Dat bewees hij bij Germinal Beerschot. Het zou zijn groei wel remmen vermoed ik.
Jorgacevic is een top 'lijnkeeper' vind ik. Komt soms onstuimig uit maar heeft wel meestal de bal. goeie keeper.
Bij Kv Mechelen houdt hij regelmatig de 0 en houdt hij zijn team ook regelmatig in de match. Hij is een betrouwbare keeper.
Nu het mag wel duidelijk zijn dat Renard niet komt om op de bank te zitten. Dat vind ik wel raar van Sollied omdat steppe in België toch aanschouwd wordt als een enorm talent. Dat bewees hij bij Germinal Beerschot. Het zou zijn groei wel remmen vermoed ik.
Jorgacevic is een top 'lijnkeeper' vind ik. Komt soms onstuimig uit maar heeft wel meestal de bal. goeie keeper.
- Skopperij
- Forumicoon
Ik volg het Belgische voetbal zo nu en dan en Olivier Renard is gewoon een goede keeper. Voor zover ik het kan beoordelen is zo'n Stijn Stijnen niet heel erg veel beter. Opmerkelijk dat ze op zoek zijn naar een iets betere tweede keeper dan Seliga. Deze Renard zou niet misstaan als eerste keeper, zéker niet vergeleken met VDB in zijn huidige vorm.
- BW Viking
- Invaller
Ik dacht dat H'veen opzich Seliga wel wou aantrekken mits ze zeker weten of VDB vertrekt.
- Ironis
- Wereldspeler
En what about Didulica overnemen van AZ? Hij is daar 2e man, contract loopt volgend jaar af. Feyenoord kan hem niet betalen, maar daar hebben ze al heel snel last van. Didulica is wel een zekerheidje, ik vond dat hij Romero goed verving einde vorig seizoen..
-
- Forumicoon
Hij zal zelf eerste keeer willen worden bij zijn nieuwe club maar het is zeker een interessante optie en een volwaardige vervanger of eerste man.
- BS
- Wereldspeler
Steppe wordt gewoon onze eerste keeper. Daarom zal Didulica niet komen, want die gaat de bank van AZ niet verruilen voor die van Heerenveen.
- Blizzard
- Superster
- Contacteer:
Renard...
KV Mechelen in gesprek met Renard
KV Mechelen gaat in gesprek met Heerenveen-target Olivier Renard. De Belgische club liet woensdag ontvallen dat het de doelman absoluut niet wil verkopen, 'maar het belangrijkste is wat Renard zelf wil,' zegt sportief directeur Fi Vanhoof in Gazet van Antwerpen.
Volgens directeur Vanhoof is Heerenveen concreet geïnteresseerd in de diensten van de sluitpost, die nog een contract heeft tot medio 2011. 'Vandaag gaan we met Renard afspreken. Pas daarna gaan we eventueel met Heerenveen praten,' aldus Vanhoof.
Trond Sollied wil graag nog een doelman aan zijn selectie toevoegen. Aleksander Seliga werd onlangs afgetest door Heerenveen. Naast Renard is er naar verluidt nog één doelman in beeld.
http://www.feanonline.nl/item/584/kv-me ... enard-.htm
Steppe: 'Renard? Ik concentreer me op mijn eigen prestaties'
SC Heerenveen wil binnenkort een nieuwe doelman contracteren en informeerde al naar Olivier Renard van KV Mechelen. Kenny Steppe, die de beoogde eerste doelman is, vreest niet voor zijn plaats. 'Ik lig nochtans gebrand op een topjaar,' zegt hij donderdag in Gazet van Antwerpen.
Steppe sprak nog niet met Trond Sollied over zijn rol, 'maar ik heb het gevoel dat Heerenveen nog steeds veel vertrouwen in mij heeft,' verklaart Steppe. 'Eerstdaags staan er persoonlijke gesprekken gepland, dus dan zal ik meer weten over zijn plannen met mij.'
Steppe houdt zich niet bezig met de transfergeruchten van onder andere Renard. 'Ik probeer me op mijn eigen prestaties te concentreren. Ik doe mijn best op training en in oefenmatchen en wil zo laten zien dat ze op mij kunnen rekenen.'
http://www.feanonline.nl/item/583/stepp ... taties.htm
- Ironis
- Wereldspeler
Wat een keurig taaltje is het ook, dat Vlaams 

-
- Jeugdspeler
Als KV Mechelen supporter wil ik jullie alvast van harte welkom heten komende zaterdag!!
Ivm Renard : Hij is een topkeeper die wij zeker niet graag zouden verliezen.
Hij is een grote persoonlijkheid op en naast het veld. Totaal geen ster-allures en hij mengt zich na
een wedstrijd steeds onder de supporters!
Hij is bij ons een leider op het veld die de ploeg goed stuurt.
Hij heeft erg goede reflexen op zijn lijn en speelt goed mee.
Hij is iets minder in uitkomen op hoge ballen.
Zijn ervaring en de rust die hij kan brengen , zijn heel belangrijk bij onze jonge spelersgroep.
Ik ben erg blij dat ik hem als persoonlijke vriend veel beter heb leren kennen en zal hem zeker
als mens missen in Mechelen.
Ik gun hem van harte deze toptransfer en ik zal zeker regelmatig een wedstrijd komen bijwonen bij jullie als hij komt!
Cheers, JO
Ps: komen jullie zaterdag met veel supporters naar Mechelen , of lopen jullie niet echt warm voor voorbereidingwedstrijden?
MALINWA FANATICS
Ivm Renard : Hij is een topkeeper die wij zeker niet graag zouden verliezen.
Hij is een grote persoonlijkheid op en naast het veld. Totaal geen ster-allures en hij mengt zich na
een wedstrijd steeds onder de supporters!
Hij is bij ons een leider op het veld die de ploeg goed stuurt.
Hij heeft erg goede reflexen op zijn lijn en speelt goed mee.
Hij is iets minder in uitkomen op hoge ballen.
Zijn ervaring en de rust die hij kan brengen , zijn heel belangrijk bij onze jonge spelersgroep.
Ik ben erg blij dat ik hem als persoonlijke vriend veel beter heb leren kennen en zal hem zeker
als mens missen in Mechelen.
Ik gun hem van harte deze toptransfer en ik zal zeker regelmatig een wedstrijd komen bijwonen bij jullie als hij komt!
Cheers, JO
Ps: komen jullie zaterdag met veel supporters naar Mechelen , of lopen jullie niet echt warm voor voorbereidingwedstrijden?
MALINWA FANATICS