Verdedigers (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
joop
Selectiespeler

Re: [centraal] Verdedigers en keepers

Bericht door joop »

in al je verhalen lees ik niet af waarom die 2e keeper dat zou doen.

Steppe heeft een hernia gehad, maar zover ik weet is hij in belgie altijd fit geweest in het seizoen voor hij hierheen kwam en doorbrak.
...
Fean85
Jeugdspeler

Bericht door Fean85 »

Kuiper: 'Rapporten over Seliga zijn goed'

De Sloveense doelman Alexander Seliga is deze week op proef bij SC Heerenveen. Volgens directeur Yme Kuiper is de scouting positief over de goalie. 'Hij is relatief onbekend, maar de rapporten die wij van hem hebben zijn goed,' zegt Kuiper tegenover de Leeuwarder Courant.

De kans is groot dat Heerenveen op zoek moet naar een nieuwe doelman. Brian Vandenbussche sprak inmiddels al drie keer met Sparta Rotterdam. 'Brian kijkt om zich heen, wij kijken vooruit,' aldus Kuiper, doelende op stagiair Seliga.

Seliga, die enkele tonnen moet kosten, krijgt tot zondag de tijd om zich te bewijzen. Hij speelt woensdagavond een helft in het oefenduel tegen Go Ahead Eagles. De goalie staat nu nog onder contract bij NK Celje.
Bron: Feanonline.nl

Het lijkt erop dat Heerenveen hem dus al langer volgt, omdat er al een aantal scoutingrapporten liggen.
Maar goed, ik heb thuis ook nog wel een aantal goede rapporten liggen :wink:
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

---E--- schreef:Maar ik hoef deze knaap hier niet eerlijk gezegd, waarom niet gewoon een ervaren doelman halen die Nederlands is.
Noem mij één geschikte kandidaat in de categorie Hans Vonk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Frisian Viking schreef: Noem mij één geschikte kandidaat in de categorie Hans Vonk.
Henk Timmer, maar die hoef ik hier niet. Blijft dus weinig over. Het is te hopen dat die Sloveen `t een beetje knap doet, anders voorzie ik wel degelijk een probleem in de sluitpost voor komend seizoen.
Indien VDB vertrekt is het maar de vraag of Steppe er direct staat! Wat dat betreft vind ik dat de club er beter aan had gedaan zich wat eerder op een nieuwe keeper te oriënteren. Of je had Hans Vonk simpelweg niet zo snel moeten laten gaan.
Was te voorzien geweest dus...
Miereneukert!
Martino
Jeugdspeler

Bericht door Martino »

Is die de Ruiter van Fc Utrecht niet wat voor Heerenveen. Vind het wel een goede keeper.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ik heb Timmer vandaag getroffen bij de geldautomaat aan de Burg Falkenaweg (bij tandarts Heij). Flinke schaafplek op haar onderbeen.....
mart761
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Ben benieuwd naar onze test keeper. Begrijp niet dat ze die Heijblok niet hebben gehaald dat is een prima keeper. Maar die is nu naar AZ vertrokken. Jeroen Verhoeven is ook een aardige tweede doelman denk ik. Nu gaan veel mensen het op zijn gewicht gooien etc. Maar hij heeft relatief weinig goals tegen gekregen en veel goede dingen laten zien.
FORZA SC HEERENVEEN
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Ben het eens met Mart. Verhoeven zou een goede optie zijn. Hij is groot heeft veel ervaring en is een Nederlander. Bovendien niet zo duur.

Weet alleen niet of hij 2e keeper wil zijn bij ons. Alhoewel ik denk dat hij de concurrentie met Steppe goed aankan.

Zijn gewicht is geen enkel probleem naar mijn mening.
feanfans
Wereldspeler

Bericht door feanfans »

zweed1 schreef:Zijn gewicht is geen enkel probleem naar mijn mening.
Daar ben ik het niet mee eens. Als hij iets atletischer zou zijn zou hij eerder in de hoeken zijn en sneller weer staan na een actie waarbij hij gestrekt moet. Ook z'n sprongkracht zou hierdoor een stuk verbeteren.

Je moet zo iemand nooit als 2e keeper halen. Geef zo'n jongen mee dat hij uit mag vechten met Steppe wie 1e doelman gaat worden. De trainer beslist. Misschien wordt hij dan uiteindelijk wel 2e doelman maar dat is dan gewoon om het feit dat hij niet beter is dan z'n concurent.

Ik denk dat je Verhoeven kunt vergelijken met Koning. Verhoeven zal waarschijnlijk deze kans met 2 handen aangrijpen. Heerenveen is toch een redelijk grote club in Nederland, ook in de ogen van zulke spelers.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

feanfans schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Als hij iets atletischer zou zijn zou hij eerder in de hoeken zijn en sneller weer staan na een actie waarbij hij gestrekt moet. Ook z'n sprongkracht zou hierdoor een stuk verbeteren.

Je moet zo iemand nooit als 2e keeper halen. Geef zo'n jongen mee dat hij uit mag vechten met Steppe wie 1e doelman gaat worden. De trainer beslist. Misschien wordt hij dan uiteindelijk wel 2e doelman maar dat is dan gewoon om het feit dat hij niet beter is dan z'n concurent.

Ik denk dat je Verhoeven kunt vergelijken met Koning. Verhoeven zal waarschijnlijk deze kans met 2 handen aangrijpen. Heerenveen is toch een redelijk grote club in Nederland, ook in de ogen van zulke spelers.
Zijn sprongkracht is prima omdat hij vrij lang is (bijna 2 meter) en vrij snel (enorme spanwijdte) in de hoeken is. Het lijkt wellicht traag allemaal maar hij pakt ontzettend veel ballen.

Met zijn bijna 2 meter hoeft hij niet een enorme sprongkracht te hebben.
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Ebiede schreef: Waar baseer je dat op. Steppe heeft vorig jaar enkele goede partijen gekeept, maar had last van stuntelaars voor zich. VDB heeft bewezen zelf een stuntelaar te zijn.

PS wat kost een lidmaatschap van de VDB-fanclub? :wink:
Gratis!

Nee jullie lezen niet goed. Steppe wordt zeker 1e keeper, dat blijkt uit alles. Ik bedoel MET ALLEEN Steppe red je het niet. En dan hoef ik alleen maar naar vorig jaar te wijzen: alle 3 de keepers waren hard nodig. Dan is dat misschien een uitzondering, maar zie Ajax en zo meer clubs: je moet echt 2 hele goeie keepers hebben, en niet 1 (Steppe, want VdB gaat) en een A1 keeper. Jaar ervoor speelde van Dijk veel, paar jaar terug Waterman en VdB. Elk jaar hebben we niet volgemaakt met 1 keeper. En dus moet de 2e keeper gewoon een hele goeie zijn. Meer zeg ik niet ... dat is iedereen toch wel met me eens?
100% achter Marco van Basten!
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

eens :)
Steppe wordt door veel mensen onderschat. Hij heeft het op momenten beter gedaan dan VDB, maar zoals we allemaal weten was de verdediging voor de Winterstop (en dus de periode dat steppe nogal eens speelde) totaal niet op orde. Ik denk persoonlijk dat Steppe een goede eerste keus is. Brian mag van mij naar Sparta. Hij zal het daar ook naar zijn zin hebben.
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar Seliga.. Hij heeft zich tegen GAE niet kunnen bewijzen, omdat hij maar kleine reddinkjes heeft gehad. Ik hoop dat de oefenwedstrijd tegen AA Gent meer spektakel oplevert, laten we hopen dat het een goede test wordt voor Seliga! :)
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Keeper Seliga deed gisteren zijn best om een goede indruk achter te laten. Hij coachte veel, kende zijn medespelers al bij (bij)naam en deed een warming-up waarmee hij hoog zou scoren op de Olympische mat.

Helaas voor hem werd het een kansenloos potje voetbal. Een fatsoenlijke beoordeling is dus niet mogelijk. Wat mij betreft komt-ie zaterdag terug, voor een tweede sollicitatieronde.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Vreemd dat er mensen zijn die hem als onzeker betitelen op basis van deze wedstrijd.
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Ach een paar mensen hier hadden hun oordeel al klaar na 1 filmpje op youtube. Die zullen niet snel hun mening meer herzien.
Op naar het volgende seizoen....
Hoho
Bankzitter

Bericht door Hoho »

Verhoeven als stand-in voor Steppe? Nee joh! Zie je hem al zitten op de reservebank met een broodje kroket :lol:
stop staring at my avatar
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Hoho schreef:Verhoeven als stand-in voor Steppe? Nee joh! Zie je hem al zitten op de reservebank met een broodje kroket :lol:
Oh wat een leuke grap.... Verhoeven heeft in de jeugdopleiding van Ajax gezeten en een jaar op eredivisieniveau gekeept. Daar kan je alleen maar respect voor hebben. Hoho wat ben jij een bitterbal :twisted:
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Nouja, kijk eens naar de omvang van Verhoeven. Ik denk dat hij beter zou kunnen presteren alsie wat kilootjes kwijtraakt. Iets minder naar de visboer daar in Volendam.. Desondanks vond ik hem meevallen afgelopen seizoen..
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

Sloveense goalie: "Dit is als een droom"
Aleksander Selinga stond tijdens het vriendschappelijke duel tussen sc Heerenveen en Go Ahead Eagles tussen de palen bij de Friese club. De 29-jarige goalie is op proef en hoopt erg hard op een langer verblijf bij de Eredivisionist.

"Dit is als een droom voor me", zegt de 29-jarige goalie na afloop van het duel tegenover het Friesch Dagblad. "In Slovenië is Maribor het beste dat je kan overkomen, maar dat staat in een schril contrast met Heerenveen. Als je alleen al het stadion ziet met vijftien restaurants en een disco. Dat is gewoon geweldig. Het is in alle geledingen een professioneel geleide organisatie."

"Ik zou heel graag bij Heerenveen willen spelen en daar zal ik alles voor doen, maar het is uiteindelijk aan de trainer en ik hoop dat ik hem kan overtuigen", vervolgt de goalie zijn verhaal. Tijdens het duel met Go Ahead kon hij echter niet veel laten zien. "Ik had niet echt veel te doen, maar wat ik moest doen, ging goed. Ik hoop dat de trainer dat ook vindt en dat ik tegen AA Gent weer mag spelen."

Verdediger Michael Dingsdag ziet in de komst van de goalie van MIK CM Celje echter geen noodzaak. "Hij liet zich in elk geval goed horen en deed zijn werk naar behoren. En het is een meevoetballende keeper en dat is ook niet verkeerd. Maar het is aan de trainers. We hebben nog twee andere goede keepers en het is dus niet echt noodzakelijk."
bron; droom sloveense goali

vreemd dat dingsdag naar een mening gevraagd word, en dat hij dan ook nog meld dat het geen noodzaak is. Dingsdag en sollied zitten dus ook niet op een lijn.
Wij zijn Heerenveen.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Ironis schreef:Nouja, kijk eens naar de omvang van Verhoeven. Ik denk dat hij beter zou kunnen presteren alsie wat kilootjes kwijtraakt. Iets minder naar de visboer daar in Volendam..
De gemiddelde profvoetballer gaat waarschijnlijk vaker langs de snackbar of visboer dan Verhoeven. In interviews heeft hij al vaak genoeg duidelijk gemaakt dat hij er alles aan doet om af te vallen, maar het gewoon niet helpt. Zijn omvang is nu eenmaal gewoon zo. Met die beperkingen heeft hij het prima gedaan afgelopen seizoen, ook al heeft hij ook diverse fouten gemaakt. Maar hij krijgt vooral sympathie vanwege zijn sympathieke indruk en het feit dat hij bij Volendam speelde. Had hij bij een subtopper zo gespeeld, dan waren de meningen al stukken kritischer.

@ Camataru: zo vreemd is die reactie niet. Dingsdag krijgt een vraag over het keeperswerk van Seliga is positief, maar weet dat Steppe en VDB er ook nog zijn. Om zijn collega's niet af te vallen geeft hij aan dat het geen noodzaak is. Uitstekende reactie juist. Diep van binnen zal Michael het er misschien wel gewoon mee eens zijn.
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

Dingsdag zal bedoelen dat het op dit moment geen noodzaak is, maar zodra VDB vertrekt is het dat wel.
Ladies and gentleman: We've got him!
Muck
Basisspeler

Bericht door Muck »

Ironis schreef:Nouja, kijk eens naar de omvang van Verhoeven. Ik denk dat hij beter zou kunnen presteren alsie wat kilootjes kwijtraakt. Iets minder naar de visboer daar in Volendam.. Desondanks vond ik hem meevallen afgelopen seizoen..
Verhoeven is een absoluut trainingsbeest en op-en-top professional, maar hij heeft een (soort van) stofwisselingsziekte waardoor hij aan de forse kant blijft. Is dus ook geen regelmatige snackbarbezoeker, maar jammer dat dit beeld van hem blijft bestaan.....

Wat mij betreft wordt hij tweede keeper bij Heerenveen.
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

Muck schreef:Verhoeven is een absoluut trainingsbeest en op-en-top professional, maar hij heeft een (soort van) stofwisselingsziekte waardoor hij aan de forse kant blijft. Is dus ook geen regelmatige snackbarbezoeker, maar jammer dat dit beeld van hem blijft bestaan.....

Wat mij betreft wordt hij tweede keeper bij Heerenveen.
Uiteraard is het met een knipoog bedoeld, ik meende niet om hem aan te vallen. Als hij geen professional zou zijn geweest had hij niet in het doel gestaan bij een profclub.
Zoals ik zei vind ik hem echt niet tegenvallen en vind dat hij een aardig seizoen heeft gekeept bij Volendam. Ik denk ook zeker dat hij een goede aanvulling zou kunnen zijn.
hummelinho
Invaller

Bericht door hummelinho »

Sloveense goalie:

"Dit is als een droom voor me", zegt de 29-jarige goalie na afloop van het duel tegenover het Friesch Dagblad. "In Slovenië is Maribor het beste dat je kan overkomen, maar dat staat in een schril contrast met Heerenveen. Als je alleen al het stadion ziet met vijftien restaurants en een disco. Dat is gewoon geweldig. Het is in alle geledingen een professioneel geleide organisatie."
Heb ik iets gemist?
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

hummelinho schreef:Heb ik iets gemist?
Ik denk het ja, het ALS zit vol met zalen etc.
Ironis
Wereldspeler

Bericht door Ironis »

hummelinho schreef:Heb ik iets gemist?
Er is na de verbouwing dacht ik toch behoorlijk progressie gemaakt. Weet alleen niet of hij echt restaurants bedoelt, of de cafe's die onder de tribunes zitten..
Flamingo
Invaller

Bericht door Flamingo »

Ik ben een grote bewonderaar van Verhoeven, dit omdat, hij inderdaad een sympathieke uitstraling heeft, er voor knokt om op het hoogste nivo op doel te kunnen staan en daar ook nog eens vorig jaar liet zien, 1 van de betere keepers van de eredivisie te zijn. In het begin was het nog niet denderend maar langzaam aan ging het steeds beter en vind het een goed idee om hem eens te polsen voor een komst naar Heerenveen.
Pietje Paaltjens
Selectiespeler

Bericht door Pietje Paaltjens »

Het hebben van een sympatieke uitstraling is onvoldoende om als keeper bij ons te komen spelen.
.
LarsMulder
Jeugdspeler

Bericht door LarsMulder »

verhoeve heeft natuurlijk zijn uitstraling (kwa bouw) niet mee, maar daarom vondt ik hem vorig jaar nog wel sterk keepen! Toen we hier met 1-0 thuis wonnen vondt ik hem sterk keepen hoor. zou misschien wel goede 2e keeper zijn achter steppe. en dan nog een jeugd keeper er achter.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Ik wil niet aan vooroordelen doen, dat is inderdaad niet goed. Uitstraling heeft Verhoeven absoluut niet. Ik heb heb ook wel degelijk een flink aantal blunders zien begaan, meer nog dat Vandenbussche. Om iemand te halen omdat hij zo sympathiek overkomt lijkt me in de voetballerij een echte dooddoener, zo in de trent van: "nou we nemen je wel, want je komt zo sympathiek over".

Lijkt me dat Heerenveen een 2e keeper moet hebben die er voor gaat om 1e keeper te kunnen worden. Waar iedereen van de spelersgroep ook zo iets heeft van, "Oké, Steppe is er vandaag even niet bij, maar dat maakt niet heel veel uit, want x staat nu in het doel en dat maakt niet veel uit". Dat betekend dus een keeper met doorgroei potentie.

Al dat soort zaken spreekt niet in het voordeel van Verhoeven. Ik heb hem al een aantal jaren gevolgd en ik heb echt zo iets van wat zal er nu weer gebeuren. Zelfs regelmatig lachtwekkend.

Sorry voor iedereen die Verhoeven een warm hart toe draagt, dit kan echt niet.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Plaats reactie