Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
baasje
Invaller

Re: sfeervak

Bericht door baasje »

Feanfan13 schreef:Ik plaats mijn opmerking dan nog maar eens!

Vak 12 zal je echt niet krijgen i.v.m. de seizoenkaarten, zet het maar uit je hoofd op de korte termijn!
Onzin. Deze mensen kun je een prima alternatief bieden. Ben zelf ook seizoenkaarthouder op eerste ring Noord en juich een sfeervak/tribune toe. Wil mijn zitplaats daar graag voor opgeven en zo zijn er nog wel meer om mij heen.

Ik heb het idee dat de club het gewoon niet wil, ongeacht of het gemakkelijk uitvoerbaar is of niet. Waarom willen ze dit niet? Omdat de club geen fanatieke supporters wil. Die kunnen in hen optiek louter voor problemen zorgen (zie topic supportersgedrag & supportersbeleid).

Daarom wordt het op z'n beloop gelaten, af en toe net doen alsof ze het serieus overwegen, dan worden er weer excuses en smoesjes verzonnen. Het is een spelletje van pappen en nathouden en uiteindelijk uitstellen tot afstellen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

momenteel is de knvb een grote dwarsligger.....
Hier heb ik geen woorden voor
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Knap om zo'n heel stuk tekst te schrijven zonder nieuws.
Alle ballen op Henkie!
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Wat een drama zeg. Van uitstel komt afstel.
De beloftes die van Van der Wiel deed, stellen dus geen enkele reet voor.
SCH
Johanson16
Invaller

Bericht door Johanson16 »

Niet direct nieuws misschien, maar volgens mij wel de eerste keer dat de club zich publiekelijk uitspreekt vóór een sfeertribune met ongenummerde (staan)plaatsen en meer capaciteit. Als iemand had verwacht dat nu pats, boem de stoeltjes er uit zouden gaan was je redelijk naïef in mijn ogen :mrgreen:
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Voor de duidelijkheid: het statement van sc Heerenveen staat op de vorige forumpagina en is ook hier te lezen: http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/sc-h ... tribune/10. Het heeft geen zin om de hele lap tekst nogmaals te publiceren :wink:.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Ik vind dit een prima ontwikkeling! De geest is uit de fles en het bestuur heeft de geest ook gekregen, ze willen wel alleen, gaat er nog wat tijd overeen, dat is begrijpelijk (overleg KNVB, Huidige SK houders , bouwtechnisch).

Ik vind het iig positief dat het bestuur zich uitspreekt voor een sfeertribune op Noord, die kant willen ze duidelijk op! :stan:
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Als men wil dan kan het, kijk naar de Eagles etc. Men wil gewoon niet de supporters wel de club niet dus worden er weer uitwegen bedacht. Wordt een mooie graftombe het ALS. Hoop het mis te hebben. Tijd voor supportersacties of nog weer....... een seizoen de boel op zijn beloop laten gaan en afwachten?!
Alle ballen op Henkie!
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Leuk dat verhaaltje, ze doen nu net of het onlangs ter sprake is gekomen dat er een sfeertribune moet komen. Maar: viewtopic.php?f=4&t=5723 Was begin 2013. Eind 2014 nog maar weer een keer. En dan volgend jaar nog een enquete. En dan nog een enquete of we een enquete moeten houden. En dan is het inmiddels 2022. Komt helemaal goed.
wimpiewillem
Nieuw talent

Bericht door wimpiewillem »

" Onlangs hebben alle seizoenkaarthouders van de noordtribune een brief ontvangen. "

Ik heb niks gekregen hoor :?:
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Heb diverse (6) mensen nagevraagd die op noord zitten voor en rondom NN, niemand een brief gehad. Meer dit verhaal? Zo ja iemand die deze brief hier kan posten?
Alle ballen op Henkie!
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Goed dat ze zich vóór een sfeertribune uitspreken, en ik geloof dat dit gemeend is. Als de club er niks mee deed dan had NN en/of FeanFan echt wel van zich laten horen. De club kan toch ook niet zeggen dat die sfeertribune er zeker weten gaat komen? Het hangt af van zó ongelooflijk veel partijen dat de directie niet alleen kan beslissen, ook al zouden ze misschien anders willen. Dat het tijd kost, dat is hartstikke waar. Kijk maar naar AZ en Go Ahead Eagles, waar het vrij lang heeft geduurd voordat iedereen de plannen goedkeurde.

Oh, en mailtjes van de club krijg ik ook nooit. Ik zit dan niet op Noord, maar berichten over seizoenkaartverlenging etc. komen bij mij nooit binnen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Fryskeboy22
Wereldspeler

Bericht door Fryskeboy22 »

Goh Takkenberg tweet ook eens iets.
Ben Takkenberg ‏@bentakkenberg 2 min.2 minuten geleden

sc Heerenveen ambieert sfeertribune - sc Heerenveen: http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/sc-h ... ip.twitter
baasje
Invaller

Bericht door baasje »

wimpiewillem schreef:" Onlangs hebben alle seizoenkaarthouders van de noordtribune een brief ontvangen. "

Ik heb niks gekregen hoor :?:
Kan dit bevestigen. Heb ook geen brief gekregen.

Naïef te denken dat de club echt een sfeertribune ambieert. Die tribune zal er nooit komen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
Frisianlunatic
Nieuw talent

Bericht door Frisianlunatic »

feanryp23 schreef: Oh, en mailtjes van de club krijg ik ook nooit. Ik zit dan niet op Noord, maar berichten over seizoenkaartverlenging etc. komen bij mij nooit binnen.
Kijk eens in je spambox.. Daar zijn mijn mailtjes van sc Heerenveen altijd te vinden. En ook al keur ik ze goed, na een tijdje verdwijnen ze daar weer in.

Maar het is goed dat Heerenveen nu ook actie onderneemt. Het gaat met babystapjes. En we kijken wel wanneer het er komt.
Weer terug van weg geweest.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Nee, daar staan ze ook niet in. Feanmail krijg ik dan weer wel, en het e-mailadres klopt wel in Mijn sc Heerenveen. Maakt me verder ook niet uit, want zo belangrijk zijn die mailtjes ook weer niet.

Ik heb er op zich wel vertrouwen in. De club bespreekt eigenlijk nooit zaken waar ze geen voorstander van zijn. En waarom zou het bestuur het ook niet willen? Ik kan me voorstellen dat juist de KNVB flink dwars kan liggen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Lenstra
Invaller

Bericht door Lenstra »

Hier ook geen brief. Wel een folder van Rederij Vooruit in een sch envelop (?)
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

xander schreef:Knap om zo'n heel stuk tekst te schrijven zonder nieuws.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ze erkennen de meerwaarde van een sfeertribune. Benoemen ook al meteen de meest voor de hand liggende optie van ongenummerder sta- en/of zitplaatsen. Gaan vervolgens even terug in het verleden om de groei en de sfeer van toen te beschrijven. Er wordt melding gemaakt dat een en ander meegenomen wordt en dat is het dan wel zo'n beetje. Geen peildatum wanneer er wellicht meer bekend zou moeten zijn.
Vorige zomer zei van der Wiel inderdaad dat een sfeertribune geweldig bij de club paste en dat het meer punten op zou leveren met de fanatieke supporters direct tegen het veld. Hij heeft hierover voor zover ik me herinner overigens geen toezeggingen gedaan. Maar met ingang van het huidige seizoen was in ieder geval te snel. Dus mag je dan aannemen dat er een poging gedaan wordt om het per ingang van seizoen '15-'16 wél te realiseren.
Maar daar was in het najaar '14 toch eerst nog maar weer eens een enquête nodig om het vuurtje weer aan te wakkeren. En we kunnen dus gewoon vergeten dat we volgend seizoen een positieve verandering door hebben gemaakt als club, wat sfeer betreft. Eeuwig zonde.
Al zou je de seizoenkaarthouders op Noord die eigenlijk niet weg willen een seizoenkaart elders gratis aanbieden, dan nog lijkt het me dat je met het aantal supporters meer wat je dan op Noord een plek kunt geven dat verlies wel weer goed kunt maken. Maar daarvoor is de club natuurlijk wel afhankelijk van aantrekkelijk voetbal. Maar dat is natuurlijk nooit te garanderen.
In het meest negatieve geval worden de meest waardevolle spelers verkocht, matige vervangers of jeugd die in feite nog niet niveau heeft van de erdivisie ingezet, is het voetbal niet om aan te zien en ook nog eens zonder de gewenste resultaten. Krijg je ook dan die Noordtribune nog steeds vol?
RvP, het waren 10 .... maanden
sch4-live
Wereldspeler

Bericht door sch4-live »

Lenstra schreef:Hier ook geen brief. Wel een folder van Rederij Vooruit in een sch envelop (?)
Hier ook, hoezo lekker spammen. Zal Rederij wel flink voor hebben betaald..
HVNFL
Selectiespeler

Bericht door HVNFL »

Mackan68 schreef:Volgens mij begrijp jij nog niet helemaal goed dat het er weer sterk op lijkt dat de club 0,0 medewerking toont. Je kunt je daar inderdaad ook bij neerleggen terwijl je het er niet mee eens bent je je graag dat sfeervak vooraan langs het veld wilt. Maar wie hou je dan uiteindelijk voor de gek? Je kent het gezegde 'uitstel is afstel' wel??
Gelukkig hebben we vandaag nog bericht gehad dat de club onze mening ondersteund. En ik geef helemaal niet aan dat we ons er bij neer moeten leggen. Nu de club bevestigd heeft mee te willen in het idee zijn acties minder belangrijk, maar de methode die jij benoemde lijkt mij niet de goede. Wanneer er geen bericht vanuit de club was gekomen waren acties wellicht nodig geweest, maar dan op een andere manier dan de manier die jij benoemd. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Ik lees nu allemaal negetieve berichten wat ik niet begrijp. De club bevestigd dat er een sfeervak moet gaan komen in het clubbelang. En het lijkt mij logisch dat dat niet voor de zomer van 2015 gebeurd. De zomer van 2016 zou ik een mooi streven vinden.
Feanfan13
Selectiespeler

Bericht door Feanfan13 »

Wellicht is het dan nu al handig dat je plaatsen die vrijkomen in vak 12 aan leden van NN geeft, zodat die niet aan andere nieuwe seizoenkaarthouders worden geven die dan uiteindelijk weer kunnen zeuren.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Behoorlijk negatief gewauwel hier.

Voor het eerst dat de club zich zo duidelijk uitspreekt voor de realisering van de sfeertribune. Natuurlijk is dat niet van de 1 op de andere dag te realiseren. Ik vind het al heel wat dat de club nu daadwerkelijk van zich laat horen betreffende deze kwestie.
Feanfan13
Selectiespeler

Bericht door Feanfan13 »

Otsje P schreef:Behoorlijk negatief gewauwel hier.

Voor het eerst dat de club zich zo duidelijk uitspreekt voor de realisering van de sfeertribune. Natuurlijk is dat niet van de 1 op de andere dag te realiseren. Ik vind het al heel wat dat de club nu daadwerkelijk van zich laat horen betreffende deze kwestie.
Je hoort mij niet klagen hierover, ben hier zeer content mee. Een KNVB kan dit toch niet tegenhouden?

Welke vakken zouden er eventueel bijkomen, sowieso vak 12, maar wat nog meer?
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

HVNFL schreef:
Ik lees nu allemaal negetieve berichten wat ik niet begrijp. De club bevestigd dat er een sfeervak moet gaan komen in het clubbelang. En het lijkt mij logisch dat dat niet voor de zomer van 2015 gebeurd. De zomer van 2016 zou ik een mooi streven vinden.
Er is niet heel veel veranderd. De club heeft dan nu officieel bevestigd wat van der Wiel voor het vorige seizoen al uit de doeken had gedaan. Als het in dit tempo gaat zal het ergens in 2020 zijn voordat e.e.a daadwerkelijk gerealiseerd is. Als het überhaupt al gerealiseerd wordt. Ik heb alleen aangegeven dat ik nog steeds tot het uiterste wil gaan om verbeteringen bij de club voor elkaar te krijgen. En dat ik het idee heb dat wanneer supporters dat massaal de club laten weten dat de club daar serieus naar zal luisteren. Ik geloof er ook heilig in dat wanneer je als groep van misschien wel 3000 man kenbaar maakt dat je het bij begin 2016-2017 gerealiseerd wilt zien en dat je inderdaad anders een drastisch besluit neemt dat het bij het begin van dat seizoen ook inderdaad voor elkaar zal zijn. Je moet gewoon af en toe druk zetten anders is het pappen en nathouden zoals hier al eerder werd genoemd. We zijn inmiddels 2 enquêtes en anderhalf seizoen verder. Maar dat is negatief gedacht volgens jou. Ik noem het realistisch. De supporters hebben hun goede wil laten zien met het schilderen van de grachten en entrees. Nu mag de club ook wel eens door gaan pakken!
RvP, het waren 10 .... maanden
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Lenstra schreef:Hier ook geen brief. Wel een folder van Rederij Vooruit in een sch envelop (?)
Net thuis hier ook, maar niemand die de brief waarover gesproken wordt in het stuk op de clubsite kan posten?!
Alle ballen op Henkie!
Lenstra
Invaller

Bericht door Lenstra »

Ik geloof dat nog niemand een brief heeft mogen ontvangen
SCHWWW1
Jeugdspeler

Bericht door SCHWWW1 »

Ben bang dat het een zoethoudertje is het bericht op de website van sc Heerenveen over het nieuwe staanvak.

Eerst zien en dan geloven..
Superfean4
Basisspeler

Bericht door Superfean4 »

die ging bij mij gelijk naar het oud papier. wat is het nut hiervan?
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Silver

Bericht door Silver »

Ik heb die brief wel ontvangen, was een tijdje geleden dus heb 'm niet meer liggen (zal nog even in m'n oud papierbak kijken of ie er nog is). Misschien dat alleen de mensen voor wie de komst van het sfeervak een verplaatsing zou betekenen een brief hebben gekregen? Als ik me goed kan herinneren was de inhoud van de brief puur informatief. Ging dus over de enquête van NN & FF m.b.t. een sfeervak en dat het bij de realisatie van dat vak zou betekenen dat wij eventueel zouden worden verplaatst.

Ik zit zelf in vak 11, dus als het sfeervak er komt zou ik ook moeten verhuizen. Jammer, maar als dit betekent dat er een betere sfeer komt en er ruimte is voor meer aanwas, dan heb ik dat er wel voor over. Mits de club natuurlijk wel met een goed alternatief komt. En ik denk dat dit opzich nog wel een punt is waar mensen misschien wat te gemakkelijk overheen gaan. Er zitten natuurlijk flink wat seizoenskaarthouders in 11/12/13 en het lijkt me een heel karwei om die allemaal (naar ieders tevredenheid) te verplaatsen.
Lenstra
Invaller

Bericht door Lenstra »

Silver schreef:
Ik zit zelf in vak 11, dus als het sfeervak er komt zou ik ook moeten verhuizen. Jammer, maar als dit betekent dat er een betere sfeer komt en er ruimte is voor meer aanwas, dan heb ik dat er wel voor over. Mits de club natuurlijk wel met een goed alternatief komt. En ik denk dat dit opzich nog wel een punt is waar mensen misschien wat te gemakkelijk overheen gaan. Er zitten natuurlijk flink wat seizoenskaarthouders in 11/12/13 en het lijkt me een heel karwei om die allemaal (naar ieders tevredenheid) te verplaatsen.
Toen bleek dat NN uitverkocht was voor seizoenkaarthouders heb ik een seizoenkaart in vak 12 genomen en erop gegokt dat daar de nieuwe staantribune komt. Ik heb geen brief gekregen. Ook niet een tijdje terug. ;)
Plaats reactie