xander schreef:Knap om zo'n heel stuk tekst te schrijven zonder nieuws.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ze erkennen de meerwaarde van een sfeertribune. Benoemen ook al meteen de meest voor de hand liggende optie van ongenummerder sta- en/of zitplaatsen. Gaan vervolgens even terug in het verleden om de groei en de sfeer van toen te beschrijven. Er wordt melding gemaakt dat een en ander meegenomen wordt en dat is het dan wel zo'n beetje. Geen peildatum wanneer er wellicht meer bekend zou moeten zijn.
Vorige zomer zei van der Wiel inderdaad dat een sfeertribune geweldig bij de club paste en dat het meer punten op zou leveren met de fanatieke supporters direct tegen het veld. Hij heeft hierover voor zover ik me herinner overigens geen toezeggingen gedaan. Maar met ingang van het huidige seizoen was in ieder geval te snel. Dus mag je dan aannemen dat er een poging gedaan wordt om het per ingang van seizoen '15-'16 wél te realiseren.
Maar daar was in het najaar '14 toch eerst nog maar weer eens een enquête nodig om het vuurtje weer aan te wakkeren. En we kunnen dus gewoon vergeten dat we volgend seizoen een positieve verandering door hebben gemaakt als club, wat sfeer betreft. Eeuwig zonde.
Al zou je de seizoenkaarthouders op Noord die eigenlijk niet weg willen een seizoenkaart elders gratis aanbieden, dan nog lijkt het me dat je met het aantal supporters meer wat je dan op Noord een plek kunt geven dat verlies wel weer goed kunt maken. Maar daarvoor is de club natuurlijk wel afhankelijk van aantrekkelijk voetbal. Maar dat is natuurlijk nooit te garanderen.
In het meest negatieve geval worden de meest waardevolle spelers verkocht, matige vervangers of jeugd die in feite nog niet niveau heeft van de erdivisie ingezet, is het voetbal niet om aan te zien en ook nog eens zonder de gewenste resultaten. Krijg je ook dan die Noordtribune nog steeds vol?