Juist, je hoeft het niet te lezen.Superfries1983 schreef: Juist nu dit topic er is, is het makkelijker om zijn posts te negeren als je geen behoefte aan hebt om het te lezen toch?
Ondertussen ergens in Twente...
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- mitrita
- Superster
Re: Ondertussen ergens in Twente...
-
- Wereldspeler
-
- Wereldspeler
Als die
er niet op stond, was het best een leuk shirt!

-
- Selectiespeler
Waarom die die witte mouwen? Dat verpest het heel shirt naar mijn smaak. Dat Arke zo hoog staat maakt het er ook niet mooier op...
-
- Wereldspeler
Dat is het Nike ontwerp voor dit seizoen, PSV heeft het maar ook Brazilië, Arsenal, Inter (uit), Juventus, Barcelona, Galatasaray en Everton al dan niet met blokjes op strepen, bij de uitvoering met lange mouwen valt het trouwens iets minder op.

Closing The Gap
- Crash
- Superster
De witte randen vind ik niet lelijk, maar had het shirt wel mooier gevonden zónder. Overall gezien overigens een prima tenue. Twente heeft ze wel véél lelijker gehad.
-
- Wereldspeler
Luuk de Jong is blijkbaar onderweg naar Mönchengladbach voor 11 miljoen plus verschillende clausules waarbij Oscar Wendt richting Enschede komt, althans dat wordt nu gemeld op het forum fctwente.net door een betrouwbaar persoon.
Closing The Gap
-
- Superster
Ik weet niet hoe lang hij nog een contract heeft, maar ik vind dat bedrag niet bijster veel. Toch zonde, want ik vind Luuk de Jong een hele goede speler, zeker voor Twente. Wel een snotaap die altijd op de grond ligt te janken, maar prima speler. Wie wordt de opvolger?
-
- Wereldspeler
Met een kleine 15 miljoen inclusief bonussen en Oscar Wendt (transferwaarde 2-3 miljoen) mogen we niet klagen, wanneer een speler persé wil vertrekken dan is er voor een club als Twente geen houden aan blijkt maar weer.Lardy schreef:Ik weet niet hoe lang hij nog een contract heeft, maar ik vind dat bedrag niet bijster veel. Toch zonde, want ik vind Luuk de Jong een hele goede speler, zeker voor Twente. Wel een snotaap die altijd op de grond ligt te janken, maar prima speler. Wie wordt de opvolger?
Opvolger is niet bekend, de namen die rond gaan zijn Léonard Kweuke (Sparta Praag), Bony en Lukaku (huur Chelsea), geen idee of één van deze spelers haalbaar is voor Twente.
Closing The Gap
-
- Superster
Een half uur geleden zeg je nog 11 miljoen met premies en nu is het al 15. Als Joop nog even wacht dan ga je richting de 20.
-
- Wereldspeler
Ik zeg toch precies hetzelfde?
Premies, bonussen of doorverkoopclausule hebben blijkbaar een waarde van zo'n 3,5 miljoen Euro. Inclusief Wendt zou de totale waarde dan op ongeveer 17 miljoen uitkomen, de vraagprijs was 18 dus dat klopt aardig. Men heeft vorige week een bod van 14 miljoen geweigerd, deze constructie klinkt dan ook niet heel onlogisch, toch?
Premies, bonussen of doorverkoopclausule hebben blijkbaar een waarde van zo'n 3,5 miljoen Euro. Inclusief Wendt zou de totale waarde dan op ongeveer 17 miljoen uitkomen, de vraagprijs was 18 dus dat klopt aardig. Men heeft vorige week een bod van 14 miljoen geweigerd, deze constructie klinkt dan ook niet heel onlogisch, toch?
Closing The Gap
-
- Superster
Die 11 was exclusief premies en de 15 metLardy schreef:Een half uur geleden zeg je nog 11 miljoen met premies en nu is het al 15. Als Joop nog even wacht dan ga je richting de 20.

-
- Beheerder
Dus je weigert een bod van 14M, maar accepteert wel een bod van 11M inclusief premies + een reservespeler van 2M.Tukkers Delight schreef:Ik zeg toch precies hetzelfde?
Men heeft vorige week een bod van 14 miljoen geweigerd, deze constructie klinkt dan ook niet heel onlogisch, toch?
-
- Wereldspeler
Die 11 miljoen is exclusief premies, dat maakt dus samen bijna 17 miljoen als je Wendt al voor 2 miljoen had kunnen kopen, ik denk dat zijn werkelijke marktwaarde nog hoger ligt.Wizard schreef:Dus je weigert een bod van 14M, maar accepteert wel een bod van 11M inclusief premies + een reservespeler van 2M.
Laten we maar afwachten of deze info werkelijk klopt, Munsterman en Van der Laan ontkennen alles tot nu toe in de media.
Closing The Gap
-
- Forumicoon
Als de berichten kloppen dan moet Munsterman even naar zich laten kijken. 20 miljoen voor de overschatte de Jong is een lachertje. En weinig respectvol richting de Jong. Die wil graag weg en er is geen club die dat gaat betalen natuurlijk.
-
- Wereldspeler
Misschien kun je eens toelichten waarom je vindt dat De Jong overschat is en waarom het niet respectvol is tegenover De Jong om er een zo groot mogelijk bedrag uit te slepen?Heerenveen rules schreef:Als de berichten kloppen dan moet Munsterman even naar zich laten kijken. 20 miljoen voor de overschatte de Jong is een lachertje. En weinig respectvol richting de Jong. Die wil graag weg en er is geen club die dat gaat betalen natuurlijk.
Ik vind het juist niet respectvol van De Jong (of liever gezegd zijn zaakwaarnemer) om te roepen dat je wilt vertrekken ondanks een doorlopend contract dat je kortgeleden met je volle verstand hebt getekend. Het is altijd wat met De Jong, vorig jaar zomer was hij boos op PSV, in de winterstop eiste hij een plaats in de spits en nu wil meneer vertrekken terwijl zijn zaakwaarnemer roept dat Twente een 'marktconforme' prijs moet vragen?
Munsterman heeft gisteren gezegd dat hij alleen voor een waanzinnig bedrag mag vertrekken, dat 15 miljoen geen waanzinnig bedrag is maar 20 miljoen wel, dat is zijn goed recht en waarschijnlijk zal de verkoopprijs ergens tussen deze twee bedragen uitkomen. Zoals eerder gesteld schijnen de clubs er al lang en breed uit te zijn.
Closing The Gap
-
- Forumicoon
Dit is de eerste keer dat een speler met een doorlopend contract zegt dat hij weg wil?Tukkers Delight schreef:Ik vind het juist niet respectvol van De Jong (of liever gezegd zijn zaakwaarnemer) om te roepen dat je wilt vertrekken ondanks een doorlopend contract dat je kortgeleden met je volle verstand hebt getekend.
Ik vind het niet respectvol richting een speler als je veel te veel geld vraagt als je naar zijn capaciteiten kijkt. Twintig miljoen voor een spits van Twente vind ik lachwekkend. Hij wil graag weg, vraag een marktconforme prijs en gun hem zijn trasfer. Ik weet dat Dost een gelimiteerde trafsfersom had, maar hij kostte 7 miljoen. De Jong is naar mijn idee een vrij trage, statische spits. Hij zal nooit een topper worden. Middenmoot Duitsland, Engeland vermoed ik.
Daarbij komt dat ik me heel goed voorstellen dat hij het wel gezien heeft bij Twente. Eerste ronde EL tegen Andorrese amateurs.......

- 1983
- Forumicoon
Pfff.. alsof wij nooit absurde bedragen voor spelers hebben gevraagd. Ik vind 20 miljoen voor de Jong ook veel teveel. Maar een club is gewoon vrij om te vragen voor een speler wat het wil, dat heeft niks met geen respect te maken, het moet niet gekker worden zeg. Er is al veel teveel respect voor die verwende jochies die onder hun (net getekende) contract uit willen komen. De Jong heeft een doorlopend contract, en als Twente er alles aan wil doen om hem te behouden dan is dat hun goed recht en heeft De Jong dat te respecteren. En als zo'n club dan wel toehapt dan is dat gewoon heel goed gedaan. Munsterman is ook echt niet de enige die zulk beleid hanteert.
- Voorstopper
- Superster
- Contacteer:
Zelfs al zou deze mondelinge afspraak gemaakt zijn met De Jong dan is het nog slim gespeeld van Munsterman. Als ze er verder niet uitkomen kan De Jong weinig anders dan een rechtzaak aanspannen tegen Twente (financiële en sportieve verbetering) en zal de gebeten hond zijn voor de fans (uit de eerdere reactie van TD jegens de actie van De Jong blijkt dit al en een rechtszaak zal dit alleen maar versterken). Munsterman zal de held zijn voor de fans omdat hij dapper vasthield aan 20 miljoen.De Jong: "Dacht bij fatsoenlijke club te spelen"
Een conflict tussen Luuk de Jong en FC Twente dreigt. De aanvaller reageert ontgoocheld op de handelswijze van de club rondom de door hem zo gewenste transfer naar Borussia Mönchengladbach en eerder Newcastle United.
FC Twente leek eerst akkoord te gaan met een transfersom van vijftien miljoen euro, maar verhoogde dat bedrag plots toen Gladbach bereid was om vijftien miljoen euro op tafel te leggen. De Jong moet nu twintig miljoen euro kosten.
"Ik viel van mijn stoel toen ik Joop Munsterman hoorde", begint De Jong in De Telegraaf. "Dat bedrag is volledig in tegenspraak met het gesprek dat deze week heeft plaatsgevonden tussen FC Twente en Borussia Mönchengladbach en dat met mijn vader George en zaakwaarnemer Louis Laros."
De international kon zijn oren niet geloven afgelopen donderdag. "Ik vond het ongelooflijk om dit te horen. FC Twente heeft mijn zaakwaarnemer Louis Laros en Borussia Mönchengladbach aangegeven dat er bij een transfersom van twaalf miljoen euro en twee miljoen bonussen een akkoord zou zijn, als ik zelf het contractueel met FC Twente overeengekomen recht op twintig procent van de transfersom zou laten vallen."
"Ik heb inmiddels aangegeven dat ik twintig procent van de transfersom wil laten vallen om een overgang naar Borussia Mönchengladbach mogelijk te maken. Het gaat me zeker niet alleen om het geld. Maar inmiddels is dit voor FC Twente ook niet meer voldoende om met een transfer in te stemmen”, zegt de spits, die in 2009 voor 800.000 euro werd overgenomen van De Graafschap.
"De voorzitter roept overal dat spelers een faire kans moeten krijgen om een stap hogerop te maken, maar helaas is de werkelijkheid anders”, aldus de gefrustreerde De Jong. "Ik had van andere spelers al gehoord dat de leiding van FC Twente op deze onfatsoenlijke wijze onderhandelt. Ik kon het niet geloven, want ik dacht bij een fatsoenlijke club te spelen, maar nu ervaar ik het helaas zelf."
"Munsterman zegt dat hij van alles leest en van niks weet, maar in werkelijkheid hebben zich de afgelopen maanden acht clubs uit vijf landen gemeld, waarvan drie rechtstreeks bij FC Twente. En dat weet hij ook", besluit de 21-jarige aanvaller in het dagblad.
Laatst gewijzigd door Voorstopper op 07-07-2012 12:20, 4 keer totaal gewijzigd.
The two most powerful warriors are patience and time.
-
- Wereldspeler
Zelfs Luuk en Lowietje trappen er inderdaad in. Denken ze nou echt dat Munsterman op TV gaat roepen hoe de vork in de steel steekt?
Dat akkoord is er al, Twente creëert alleen wat tijd om een opvolger te kunnen presteren en waarschijnlijk is er nog geen akkoord met Wendt. Luuk en z'n zaakwaarnemer moeten eens leren hun mond te houden in de media en gewoon geduld uitoefenen. Niets geleerd van Elia die later zijn excuses aan Munsterman moest aanbieden.
Dat akkoord is er al, Twente creëert alleen wat tijd om een opvolger te kunnen presteren en waarschijnlijk is er nog geen akkoord met Wendt. Luuk en z'n zaakwaarnemer moeten eens leren hun mond te houden in de media en gewoon geduld uitoefenen. Niets geleerd van Elia die later zijn excuses aan Munsterman moest aanbieden.
Closing The Gap
- BK2007
- Forumicoon
Wat een smerige leugenaar is die Munsterman zeg. Bahbah. Zo ga je toch niet om met je werknemers ?
Samen maken we de club sterk.
- Skopperij
- Forumicoon
Voetballers zijn handelswaar. In ruil daarvoor krijgen ze vorstelijk betaald; keerzijde is dat je wordt verkocht als een tweedehands auto. Luuk de Jong gaat bewust mee in dat spel: recent een nieuw contract getekend en nu wil hij alweer weg. Dan kan dit gebeuren. Denken dat Munsterman een lieve opa is die het beste met Luuk voor heeft, is naïef. In ieder geval niet handig van Luuk de Jong om dit naar buiten te brengen.
-
- Wereldspeler
Want? Waar heeft Munsterman precies gelogen?BK2007 schreef:Wat een smerige leugenaar is die Munsterman zeg. Bahbah. Zo ga je toch niet om met je werknemers ?
De enige die ik dit jaar al op verschillende leugens en onwaarheden heb kunnen betrappen zijn De Jong en Laros. Luuk heeft met zijn volle verstand een contract getekend en dat heeft hij gewoon te respecteren. Twente bepaalt of ze hem verkopen en tegen welke prijs, niet De Jong of Laros.
Closing The Gap
- BK2007
- Forumicoon
Wat hier gebeurd met de Jong is zo ernstig dat hij het beste een arbitragezaak kan beginnen tegen FC Twente.
Samen maken we de club sterk.
-
- Forumicoon
Eigenlijk ben ik van mening dat elke speler een clausule in het contract moet hebben staan met een maximaal transferbedrag (+ evt extra's).
Z'n situatie als met Dost is toch heerlijk transperant en bovendien ontvangt Heerenveen een flink bedrag.
Dan krijg je dit soort situaties als met de Jong niet.
Z'n situatie als met Dost is toch heerlijk transperant en bovendien ontvangt Heerenveen een flink bedrag.
-
- Invaller
In portugal is dit ook verplicht, echter krijg je dan enorme afkoop bedragen. (Hulk 100 miljoen, van Wolfswinkel 25 miljoen)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
-
- Wereldspeler
Waarom dan?BK2007 schreef:Wat hier gebeurd met de Jong is zo ernstig dat hij het beste een arbitragezaak kan beginnen tegen FC Twente.
Je lult weer uit je nek zoals gebruikelijk aan de andere kant hebben jullie zat ervaring met arbitragezaken in tegenstelling tot Twente.
Closing The Gap
-
- Wereldspeler
Dat maakt toch niks uit? Denk je dat Hulk voor 100 miljoen wordt verkocht?Lipton schreef:Eigenlijk ben ik van mening dat elke speler een clausule in het contract moet hebben staan met een maximaal transferbedrag (+ evt extra's).
Munsterman is direct na het vertrek van John glashelder geweest, de vraagprijs is 20 miljoen, take it or leave it. Het is niet zo dat hij nu pas met dit bedrag op de proppen komt zoals sommigen lijken te denken.
Closing The Gap
- diepFries
- Wereldspeler
Dus hetgeen De Jong eerder beweert omtrent de 20% en die 15 miljoen (in verschillende samenstellingen) is bullshit?Tukkers Delight schreef:[..]
Dat maakt toch niks uit? Denk je dat Hulk voor 100 miljoen wordt verkocht?
Munsterman is direct na het vertrek van John glashelder geweest, de vraagprijs is 20 miljoen, take it or leave it. Het is niet zo dat hij nu pas met dit bedrag op de proppen komt zoals sommigen lijken te denken.
Munsterman moet verder lekker zelf weten hoe hij zijn toko bestiert, dit soort 'grappen' gaat 'm op een gegeven moment opbreken. En dan kan hij nog zo in z'n recht staan (even los van de ethische / fatsoenlijke kant), je moet gewoon niet teveel van dit soort conflicten hebben.
In case of doubt, make it sound convincing
-
- Wereldspeler
Ja, dat is onzin want dit is nooit tegen De Jong of BMG geroepen, Munsterman heeft iets gezegd op EL wat foutief is geinterpreteerd door De Jong. Er is al dagen een akkoord maar er moeten nog details worden ingevuld en een opvolger worden gecontracteerd.diepFries schreef:Dus hetgeen De Jong eerder beweert omtrent de 20% en die 15 miljoen (in verschillende samenstellingen) is bullshit?
Munsterman moet verder lekker zelf weten hoe hij zijn toko bestiert, dit soort 'grappen' gaat 'm op een gegeven moment opbreken. En dan kan hij nog zo in z'n recht staan (even los van de ethische / fatsoenlijke kant), je moet gewoon niet teveel van dit soort conflicten hebben.
De info die ik hier eerder heb gepost komt indirect vanuit Twente en sluit bijna naadloos aan op het verhaal van De Jong behalve dat hij de factor Wendt vergeet of hier niet van op de hoogte is. Twente heeft de vraagprijs helemaal niet verhoogd.
Closing The Gap