Gekko schreef:Het was goed gezien en goed geregeld dat deze jongen nu hier voetbalt. Kan men de dure missers die zijn begaan ook financieel weer wat goed maken. Maar eerst maar genieten van zijn voetbal. Ook grappig: vorige week stopte er een taxi vlak voor de deur van Albert Heijn. Dan verwacht je dat er een oud dametje uitstapt met evt rollator maar het was onze Djuricic. Geen fiets en geen auto dus je moet wat.
Staat die brommer van Mikki hier nog, kan Filip die gebruiken
Hopen dat we nog een seizoen van hem mogen genieten zodat hij in een goed elftal van zeer belangrijke waarde kan zijn. Ik vond wel zijn voorzetten her en der wat slordig, maar dat kan hij leren.
Ik vind Djuricic een aardige voetballer, maar hij moet zeker niet in de basis beginnen. En zeker niet de volle 90 minuten spelen. Op deze manier wordt hij kapot gemaakt.
Boegyman (NL) schreef:Ik vind Djuricic een aardige voetballer, maar hij moet zeker niet in de basis beginnen.
Wat heb jij een bijzondere kijk op het spelletje. Lesjal moet erin omdat hij zo'n goede spelhervatting heeft, Sibon moet eruit omdat hij te weinig scoort en een toptalent als Djuricic die gewelidig kan voetballen moet niet in de basis. Echt niet te volgen.......
Ik vind dat je gewoon rustig aan moet doen met zo'n jong talent. Hij zit ook nog maar een maandje bij de selectie. De volle 90 minuten laten spelen in dit team vind ik onverantwoord en niet goed voor zijn ontwikkeling.
Boegyman (NL) schreef:Ik vind dat je gewoon rustig aan moet doen met zo'n jong talent. Hij zit ook nog maar een maandje bij de selectie. De volle 90 minuten laten spelen in dit team vind ik onverantwoord en niet goed voor zijn ontwikkeling.
Dan wisselen we hem in de 70e minuut? Ons team stort op het einde v/d wedstrijd in, dus ik zie graag een Djuricic in het spel wanneer er nog mogelijkheden zijn..
Boegyman (NL) schreef:Ik vind dat je gewoon rustig aan moet doen met zo'n jong talent. Hij zit ook nog maar een maandje bij de selectie. De volle 90 minuten laten spelen in dit team vind ik onverantwoord en niet goed voor zijn ontwikkeling.
Helemaal mee eens. Hoewel hij op dit moment wel de betere linksbuiten is (denk ik), moet je hem rustiger brengen.
Cyn schreef:Dan wisselen we hem in de 70e minuut? Ons team stort op het einde v/d wedstrijd in, dus ik zie graag een Djuricic in het spel wanneer er nog mogelijkheden zijn..
Daarom zou ik hem niet in de basis laten starten, maar hem laten invallen in de -pak hem beet- 60e minuut. Hij kan dan juist iets extra's brengen. Het laatste deel van de wedstrijd was hij ook bijna niet meer te zien. Ook omdat hij zijn plek moest afstaan aan Aissaidi en moest terugzakken naar het middenveld en dus nog meer meters moest maken.
Boegyman (NL) schreef:
Daarom zou ik hem niet in de basis laten starten, maar hem laten invallen in de -pak hem beet- 60e minuut. Hij kan dan juist iets extra's brengen. Het laatste deel van de wedstrijd was hij ook bijna niet meer te zien. Ook omdat hij zijn plek moest afstaan aan Aissaidi en moest terugzakken naar het middenveld en dus nog meer meters moest maken.
Hmm, en dan net zoals Haglund (VVV) laten verzuipen in de schade die er al gemaakt is?
Djuricic is nu al onze beste speler. Laten starten die man, want een 3-0 achterstand kan ook hij niet meer repareren. Een paar vroege goals kunnen er voor zorgen dat we ook nog eens winnen. En als hij uitgeblust is, Henrique er in.
Wellicht is de linksbuitenpositie niet eens zo raar. Minder fysiek dan nummer 10 en iets meer ruimte.
Hij is jong en onbevangen. Hij is een instinctieve voetballer. Dat moet hij zo lang mogelijk vasthouden. Dan moet je niet de verantwoordelijkheid van de volle 90 minuten op zijn schouders leggen. En helemaal niet in het huidige team waar duidelijk grote spanningen in zit.
Na die knappe goal meteen weer de tegentreffer zal ook aardig demotiverend voor hem werken. Daar hoort een profvoetballer mee om te gaan natuurlijk, maar je moet wel rekening houden met zijn leeftijd. Als je hem nu al als volledige prof behandeld zie ik zijn talent stagneren. Of hij zal zo snel mogelijk weg willen.
Boegyman (NL) schreef:Hij is jong en onbevangen. Hij is een instinctieve voetballer. Dat moet hij zo lang mogelijk vasthouden. Dan moet je niet de verantwoordelijkheid van de volle 90 minuten op zijn schouders leggen. En helemaal niet in het huidige team waar duidelijk grote spanningen in zit.
Na die knappe goal meteen weer de tegentreffer zal ook aardig demotiverend voor hem werken. Daar hoort een profvoetballer mee om te gaan natuurlijk, maar je moet wel rekening houden met zijn leeftijd. Als je hem nu al als volledige prof behandeld zie ik zijn talent stagneren. Of hij zal zo snel mogelijk weg willen.
Oké, dan kunnen we hem beter op de bank houden. In dit team zit momenteel helaas gewoon 90 minuten risico. Ik heb dan liever dat hij een voorsprong lospeutert, dat werkt motiverender dan proberen een gigantische achterstand terug te vechten wat keer op keer niet lukt omdat de verdediging niet helemaal staat.
Cyn schreef:Oké, dan kunnen we hem beter op de bank houden.
Ja dan kun je wel Cynisch doen, maar dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat hij wel moet spelen maar niet de volledige 90 minuten. Ik vind dat dit niet de manier is om met een jong talent om te gaan. Dat moet je los zien van winnen of verliezen.
Je moet elke wedstrijd de beste 11 spelers opstellen en daar zit Djuricic ook bij. En of je dan 14, 19, of 43 bent maakt niks uit. Verliezen hoort ook bij voetbal en dit is alleen maar beter voor zijn ontwikkeling.
Feanfan 1 schreef:Je moet elke wedstrijd de beste 11 spelers opstellen en daar zit Djuricic ook bij.
Ik vind juist dat je rekening moet houden met zijn leeftijd en ervaring. Het verwachtingspatroon is nu al veel te hoog. Dat begon natuurlijk al met zijn bijnaam 'Cruyff van de Balkan'. Zijn presteren zal nu ook niet stabiel zijn. Wat nu als hij de volgende wedstrijd hartstikke slecht is? En de wedstrijd daarop ook? Ik weet nu al wat de reacties zullen zijn.
Indien fysiek haalbaar zou ik altijd met Djuricic starten. De klasse druipt van die jongen af en hij heeft ook echt het overzicht. Verder is hij erg slim in de duels, in tegenstelling tot Beerens snapt hij tenminste hoe hij de bal kan winnen zonder duels serieus aan te hoeven gaan.
En natuurlijk zal Djuricic wel eens een wedstrijd of periode minder spelen. Maar ik heb niet de indruk dat hij een speler is die zich daar echt structureel van de kaart door laat brengen.
Zijn klasse en talent ontken ik ook niet. Maar je moet er op de juiste manier gebruik van maken.
Superfries88' schreef:En natuurlijk zal Djuricic wel eens een wedstrijd of periode minder spelen. Maar ik heb niet de indruk dat hij een speler is die zich daar echt structureel van de kaart door laat brengen.
Natuurlijk ken ik Djuricic's persoonlijkheid niet. Maar hij is 18 jaar, net droog achter de oren, uit zijn vertrouwde omgeving 1500 kilometer verderop, een hoger niveau van voetbal en hele grote belangen. Daar moet je voorzichtig mee omgaan.
Volgens mij voetbalt hij lekker vrijuit. Deze jongens moet je ook niet te veel lastig vallen met opdrachten en tactische tips. Grindheim, Haglund en Svec kunnen hem verdedigend ontlasten. Lekker laten voetballen dus en als hij moe wordt wisselen. Middenvelders genoeg.
Boegyman (NL) schreef:Zijn klasse en talent ontken ik ook niet. Maar je moet er op de juiste manier gebruik van maken.
Uiteraard. Er zijn natuurlijk voor-en nadelen te bedenken, maar vooralsnog lijkt het allemaal goed uit te pakken. Djuricic maakt op mij een hele goede indruk en dan loopt hij nog niet eens op de toppen van de tenen voor mijn gevoel. Die jongen heeft zoveel inzicht en klasse, met een goede begeleiding denk ik dat hij die basisplaats dubbel en dwars verdiend.
Dat hij nog geen 90 minuten aan kan is overigens waar. Maar dat heeft ook te maken met gewenning en wedstrijdritme, hij heeft immers voorheen een hele tijd weinig/niet gespeeld. Als het goed is gaat zoiets vanzelf lekker lopen. En natuurlijk moet je geen onnodige risico's nemen. Als je merkt dat hij het even niet aan kan moet je hem ook in bescherming nemen door even iemand anders er te zetten. Met zijn kwaliteiten komt hij dan vanzelf wel weer terug.
We moeten niet alleen kijken naar de ontwikkeling van Djuricic op langre termijn, maar ook en wat mij betreft meer naar de belangen van Heerenveen op kortere termijn. Meer specifiek: de huidige situatie waarin we verkeren. Stonden we veilig in het rechter rijtje, dan was het een andere kwestie. Maar nu denk ik dat je hem moet gewoon laten beginnen en zo lang mogelijk moet laten staan. Waarom zou je je beste speler ( feitelijk is hij dat al ) buiten de ploeg laten? Wat hebben we eraan als het al op verlies staat?
En " kapot " gemaakt worden?
Daar is absoluut niets van te zien.
Hij is blij dat hij speelt, presteert en straalt dat ook uit.
Sommigen zijn ook bang dat hij hier straks niet meer wil spelen.
Ik denk dat dat alleen bij degradatie een probleem wordt en juist om dat te ( helpen!! / hij kan dat natuurlijk niet alleen ) voorkomen moet hij zo veel mogelijk spelen.
Laatst gewijzigd door oldtimer op 07-03-2010 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Superfries88' schreef:Die jongen heeft zoveel inzicht en klasse, met een goede begeleiding denk ik dat hij die basisplaats dubbel en dwars verdiend.
De basisplaats verdient hij ook wel. Alleen moet hij hem in mijn ogen niet krijgen. Kijk maar naar Miki Sulejmani. Bij ons had hij in het begin nooit een basisplaats. Als hij inviel mocht hij optimaal van zijn talenten gebruik maken. Daarnaast had hij Pranjic als 'pleegvader' waar hij met zijn jonge sores terecht kon. Daarna voor een recordbedrag naar Ajax. Torenhoge verwachtingen en uiteraard een basisplaats. We weten allemaal wat er van kwam.
Mijn punt is: de verwachtingen moeten getemperd worden. Laten invallen zodat hij vrijuit en zonder druk kan voetballen ongeacht de stand op het scorebord
Superfries88 schreef:Als je merkt dat hij het even niet aan kan moet je hem ook in bescherming nemen door even iemand anders er te zetten.
Blijkbaar gebeurt dat niet, want hij was na 75 minuten leeggespeeld. Je moet geen roofbouw plegen op zo'n jong lichaam. Maar misschien waren de wissels op door pijntjes bij anderen. Dat kan natuurlijk ook.
Allemaal leuk en aardig wat je bedenkt, maar op dit moment hebben we niet de "luxe" om Djuricic vanaf de bank te laten starten. Als we 3de of 4de stonden, had je het wellicht kunnen overwegen. Al vind ik persoonlijk gewoon dat de beste spelers aan de aftrap moeten staan, dus in dit geval ook Djuricic.
oldtimer schreef:We moeten niet alleen kijken naar de ontwikkeling van Djuricic op langre termijn, maar ook en wat mij betreft meer naar de belangen van Heerenveen op kortere termijn.
Dan stel ik mijzelf de gewetensvraag: keuze tussen handhaving en geknakte carrière of degradatie en een prachtige carrière. Ik kan hem niet beantwoorden, maar ik weet wel dat je er niet te lichtzinnig mee moet omgaan.
oldtimer schreef:En " kapot " gemaakt worden?Daar is absoluut niets van te zien.
Uiteraard is hij niet 'kapot'. Maar het gevaar dreigt in mijn ogen en daar wijs ik op.
oldtimer schreef:Hij is blij dat hij speelt, presteert en straalt dat ook uit.
Dat kan dus ook met invalbeurten en dat is voor zijn ontwikkeling veel beter.
oldtimer schreef:Sommigen zijn ook bang dat hij hier straks niet meer wil spelen.
Ook dat was een uitspraak van mij. Met deze gigantische druk op zijn schouders (als was hij de verlosser Cruyff zelve) in dit rommelende en ruziemakend team kan ik mij voorstellen dat hij zo snel mogelijk dit wespennest wil verlaten.