29-04-2007: sc-Heerenveen-Feyenoord (5-1)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Die statistieken zeggen mij niet zoveel. Prestaties uit het verleden...
Zul je dus net zien dat ze morgen wél bij ons winnen.
SCH
HUNTELAAR
Basisspeler

Bericht door HUNTELAAR »

Net even de leeuwarder courant gelezen, en daarom staat dat de kroegen morgen tot 5 uur gesloten zijn! Daarna afhankelijk van de uitslag van de wedstrijd geopend..
Best jammer, had morgen van te voren even sfeer willlen proefen in het centrum!
Desondanks kijk ik erg uit naar morgen ----> D-DAY!!
Lasse4evah
Wereldspeler

Bericht door Lasse4evah »

ja maar welke uitslag is goed:S geen 1 toch? als heerenveen verliest is niet goed als feyenoord verliest is voor hun ook niet goed en gelijk spel ach ja.. ook niet
feanfanhannes
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Lipton schreef:http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id ... entid=4765

Leuk! een nieuw initiatief van de club, erg leuk! beter dan Boppeslach iig.
Ja heb het gezien is goed gedaan door de club.
1 ding zou ook super zijn dat zou net als bij psv en ajax Heerenveen tv zijn bij elke wedstrijd voorbeschouwing samenvattuing en nabeschouwing lijkt hier wel wat op;)
SCH-P.O.T.N.
Invaller

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

feanfanhannes schreef: Ja heb het gezien is goed gedaan door de club.
1 ding zou ook super zijn dat zou net als bij psv en ajax Heerenveen tv zijn bij elke wedstrijd voorbeschouwing samenvattuing en nabeschouwing lijkt hier wel wat op;)
De samenvatting van Ajaks en Roda staan er ook bij.

Over de wedstrijd: ik heb een raar gevoel, ik weet ook totaal niet wat ik er van moet denken.
Ik ben er bang voor dat H'veen het zelf verknald, uiteraard hoop ik dat niet maar we hebben het al vaker mee gemaakt.
Gewoon vol er voor gaan, ze zetten maar 2 stappen extra als het nodig is.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

De laatste 2 seizoenen werd het thuis een gelijkspel. Dus om de meest actuele statistieken er maar eens bij te halen....Aan een gelijkspel hebben wij dus zéker niet genoeg. Hopelijk kan Heerenveen zich nu ook eens bewijzen als het moet. Maar ik verwacht alles behalve een makkelijke wedstrijd. Hou er maar rekening mee dat de Rotterdammers er vol op kletsen en Alves hard gaan aanpakken. Vitesse slaagde daar ook in en dat werd ook een gelijkspel.
feanfanhannes
Basisspeler
Contacteer:

Ja ze weten wie er het meest bij Heerenveen scoord dat is Alves.
Ik denk ook dat het zeer moeilijk wordt maar dat Alves er toch weer 1 in tikt of misschien wel meer. 8)

Want we gaan zeker weten winnen.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Voor zover ik hier een gevoel bij heb lijkt dat nog meest op dat bij Heerenveen - Den Bosch van mei 2000, waarbij de CLK kon worden bereikt. Verschil is wel dat een gelijkspel toen volstond en zelfs een nederlaag nog niet meteen beslissend was. Er stond destijds desondanks een enorme druk op de ketel, het publiek zat naar de wedstrijd te kijken als naar het onschadelijk maken van een bom. Tamelijk stil, maar intens gespannen. Gaan we nu weer krijgen, denk/vrees ik.
Laatst gewijzigd door oldtimer op 28-04-2007 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
feanfanhannes
Basisspeler
Contacteer:

Ik hoop het niet ik hoop dat NN zo'n sfeer geeft dat we nog nooit hebben gehad ook al staan we achter doorgaan met zingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Nee, hopen doe ik dat natuurlijk ook niet.
Rednax
Wereldspeler

Bericht door Rednax »

Zou ypkjen nou wel of niet komen ?? en zo ja wie heeft z'n seizoenkaart uitgeleend ?
marktplaats schreef: Ik ben op zoek naar 2 seizoenkaarten van Heerenveen die ik eenmalig tegen een redelijke vergoeding mag lenen voor de wedstrijd tegen Feyenoord van 29 april.

Ben je die dag verhinderd, moet je zelf voetballen, ben je ziek, op vakantie of moet je bij je schoonmoeder op bezoek of gebruik je die dag je seizoenkaart niet omdat je om wat voor reden bent verhinderd, dan zou ik hem heel erg graag eenmalig van je willen lenen!

Ik betaal je een goede prijs en kan eventueel (voor de zekerheid) mijn paspoort bij je achterlaten. Na de wedstrijd krijg je gewoon je seizoenkaart weer terug.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mail dan naar Ypkjen@hotmail.com
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Frisian4life
Wereldspeler

Bericht door Frisian4life »

Voor deze wedstrijd zeg ik al die afspraken wel af, deze wedstrijd zou ik voor geen geld willen missen.
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Zojuist geplaatst op http://www.nieuwnoord.org:
Nog één nachtje...
En dan staat dé belangrijke wedstrijd van het jaar tegen Feyenoord op het programma. Om 14.30u wordt er afgetrapt en de wedstrijd is al weken uitverkocht.

Uiteraard zal Nieuw Noord, in samenwerking met Feanfan, morgen weer uitpakken om de ploeg van de broodnodige steun te voorzien in deze zware wedstrijd. Hoe we één en ander precies gaan doen houden we alleen nog even geheim: dat zien jullie allemaal morgen wel! Maar het wordt een knaller, dat beloven we je.

Die vijfde plek is voor Heerenveen!
superfries1 en 2
Nieuw talent

Bericht door superfries1 en 2 »

weet iemand of de wedstrijd live te volgen is in een van de kroegen of wat dan ook in heerenveen?
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

superfries1 en 2 schreef:weet iemand of de wedstrijd live te volgen is in een van de kroegen of wat dan ook in heerenveen?
De afgelopen weken (Willem II en AZ uit) was het mogelijk bij Café Het Houtsje op het terras de wedstrijden op een klein scherm te volgen. Daarnaast kon je binnen op een groot scherm kijken.

Doordat er mooi weer verwacht wordt, ga ik er vanuit dat dit zondag weer gebeurt. Voor mij maakt het niet uit, ik zit in het stadion voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen.
Lasse4evah
Wereldspeler

Bericht door Lasse4evah »

Ik betaal je een goede prijs en kan eventueel (voor de zekerheid) mijn paspoort bij je achterlaten. Na de wedstrijd krijg je gewoon je seizoenkaart weer terug.
lja en je paspoort krijg je lekker niet terug sukkel!
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Frisian4life schreef:Dat is toch wel de beste feyenoorder van dit seizoen, Drenthe hopen dat hij niet mee kan doen dan zie ik voor de rest niet echt problemen.

Mijn voorspelling: 3-0
2x Alves, 1x Hansson (Corner)
Wel vreemd dat je een Feyenoordfan als avitar gebruikt.

Afbeelding

Voor een eventuele actie met megadoek, zorg er wel even voor dat dit stuk verdriet pas daarná de tribune op kan. Als je het niet kunt waarderen dat andere mensen zich een slag in de rondte werken om hun club te steunen, en je hebt niet het fatsoen daar aan mee te werken, donder dan maar op!
Laatst gewijzigd door Beetle op 28-04-2007 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Wéér uit!!!!
Flying Frisian
Superster

Bericht door Flying Frisian »

Ik verwacht een 4-2 overwinning voor ons morgen. We komen vrij gemakkelijk op 3-0 en in de tweede heft maakt Feyenoord in vier minuten tijd 3-1 en 3-2. Dan wordt het, zoals wel vaker na een ruime voorsprong nog billenknijpen. Tien minuten voor tijd zorgt Alves voor zijn vijfde hat-trick van het seizoen en opluchting voor de SC Heerenveen-supporters.
BasH
Bankzitter

Bericht door BasH »

mag er ook vuurwerk worden afgestoken na de overwinning?
alves is the best better than the rest!!!!
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

mag er ook vuurwerk worden afgestoken na de overwinning?
Nee.
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

En dan het nieuws van de andere kant:

Heerenveen klaar voor de wedstrijd van het jaar.

Heerenveen - Op een gewone training, in de voorbereiding van een doodnormale competitiewedstrijd, komt het regelmatig voor dat de reserves van sc Heerenveen een partijtje winnen van de elf hoofdmachtspelers. Gisteren, op Sportpark Skoatterwâld was dat anders. Het eerste team hield niet in, speelde vol vuur en won het met gemak van de ploeg met de hesjes: 4-0. "Dat geeft wel aan dat iedereen enorm bezig is met de wedstrijd van zondag tegen Feyenoord", zei verdediger Michael Dingsdag.

Heerenveen is dus scherp voor de strijd die gewonnen moet worden om op de vijfde plaats te eindigen. Als dat lukt, is de ploeg automatisch geplaatst voor de UEFA cup en volgen nog play-offduels voor de voorronde van de Champions League. Blessures zijn er niet of nauwelijks. Gonzalo Garcia-Garcia trainde gisteren en eergisteren gewoon weer met de groep mee. Hij zit waarschijnlijk op de bank. Brian Vandenbussche heeft nog wel last van zijn ribben, maar staat met pijnstillers gewoon op doel. "Dit is de wedstrijd van het jaar", zei de Belg. "Die zou ik niet graag willen missen."

Toen de doelman van Heerenveen zondag vlak voor tijd keihard tegen de vlakte ging in Alkmaar, zag het er aanvankelijk net best uit. "Ik voelde steken en dacht echt dat ik door mijn rug was gegaan of zo. Maar toen ik even later in de kleedkamer zat, gingen die steken terug weg. Ik heb nu een bank om zijn ribben te ondersteunen.

Trainer Gertjan Verbeek en zijn assistenten hebben deze week niet anders getraind met de spelersgroep dan anders. "Ik heb ze alleen een extra rustdag gegeven", zei Verbeek. Van ongezonde en opgepompte spanning was de hele week geen sprake. "Misschien dat we daar zondag de eerste minuten wat last van hebben", dacht Dingsdag. "Maar als je als speler hogerop wilt, dan moet je daar mee kunnen omgaan. Het is een finale en we moeten er gewoon staan. Verlies je, dan heb je het niet goed gedaan en de doelstelling van de club niet gehaald. Win je, dan is iedereen rond de club tevreden."
Van onderschatting zal geen sprake zijn. "Iedereen doet nu wel zo negatief over Feyenoord", zegt Verbeek. "Maar het is wel een ploeg die net als wij, Roda en Groningen meedoet in de subtop, die óók gewoon vijfde kan worden. Ik heb altijd gezegd dat 55 punten genoeg moet zijn voor de vijfde plaats en die voorspelling komt uit."

De coach gelooft in de kansen van zijn ploeg. "Zolang iedereen zich in het veld maar aan de afspraken houdt en als we maar als een team voetballen. Ons voordeel is dat we thuis spelen en dat ook Feyenoord moet winnen en dus aanvallen. Dat geeft ons ruimte. Uit eerdere wedstrijden waarin we ruimte kregen om te voetballen, zoals thuis tegen NAC, is gebleken dat we dan tot ons beste spel komen."

Bij Feyenoord zijn de problemen aanzienlijk groter dan bij Heerenveen. "Er zijn veel twijfelgevallen", zei trainer Erwin Koeman gisteren. "Drenthe is geblesseerd aan zijn kuit, Buijs heeft nog steeds problemen met zijn oog, Collen heeft last van zijn hamstring en Charisteas is niet helemaal fit omdat hij drie dagen lang last van buikgriep heeft gehad." Koeman is blij met de terugkeer van middenvelder Theo Lucius. "Hij brengt rust in de ploeg."

De statistieken morgen zijn ruimschoots in het voordel van Heerenveen. Feyenoord verloof vijf van de laatste zeven competitieduels in het Abel Lenstra-stadion. Vorig seizoen op 7 april 2006, eindigde het duel in 1-1. De laatste Rotterdamse zegen dateert van 11 september 1998; 0-1.

Opstelling sc Heerenveen:
Doel: Vandenbussche; achter: Zuiverloon, Hansson, Dingsdag, Breuer; Middenveld: Yildirim, Bosvelt, Hanssen, Pranjic; Aanval: Nilsson, Alves.
Helemaal overgetypt van de Leeuwarder Courant.
Wéér uit!!!!
Sito
Bankzitter

Bericht door Sito »

BasH schreef:mag er ook vuurwerk worden afgestoken na de overwinning?
Van mij wel.

Oh ja nog even over hoe ik vanochtend wakker werd. 3-0 weer. Weet niet meer wie er scoorden. Ondanks de 3-0 was het een gekke wedstrijd. De afloop was me te rustig. Ik heb wel vuurwerk gezien in m'n slaap. Of het kwam door m'n vriendin.
Ik lach om mijn 'avatar'...
krimpen
Jeugdspeler

Bericht door krimpen »

nog 1 ding over jullie "volksliedje" waarom zal je een vlokslied zingen voor spelers waarvan er misschien 1 of 2 echt uit friesland komen. (heb om eerlijk te zijn iet de selecite doorgenomen maar het zullen er niet veel meer zijn denk)
Dat is het zelfde als we het volkslied van Nederland gaan zingen voor een paar belgen/duitsers/fransen/turken in 1 team..... :roll:

maar goed... wat jullie willen...
forza heerenveen
Selectiespeler

Bericht door forza heerenveen »

volgens mij ben je gewoon jaloers omdat wij z´n mooi volkslied hebben en jullie lekker :D
maargoed wij zullen er alles aan doen,om jullie tijdens het volkslied stil te krijgen :P
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

@ Krimpen: ook gedacht aan het feit dat er veel Friezen op de tribunes zitten? Het is hier gewoon traditie en de spelers vinden het blijkbaar mooi, getuige de reacties in diverse interviews. Ik kan me nog herinneren dat Feyenoord het volkslied wilde verbieden. Er ontstond veel commotie en spelers als De Visser, Korneev en Tomasson gaven aan niet mee te werken aan de plannen van voorzitter V/d Herik. Uiteindelijk stond gewoon het gehele team aan de aftrap.

Prima dat je als Feyenoord-supporter helemaal niets hebt met het volkslied. Wat mij betreft ga je zelf het Hand in Hand meezingen of wat dan ook. In ieder geval kan ik je één ding wel vertellen: ook komend seizoen zal het volkslied weer gewoon worden gespeeld. Met of zonder Friezen in het team.
Sito
Bankzitter

Bericht door Sito »

krimpen schreef:nog 1 ding over jullie "volksliedje" waarom zal je een vlokslied zingen voor spelers waarvan er misschien 1 of 2 echt uit friesland komen. (heb om eerlijk te zijn iet de selecite doorgenomen maar het zullen er niet veel meer zijn denk)
Dat is het zelfde als we het volkslied van Nederland gaan zingen voor een paar belgen/duitsers/fransen/turken in 1 team..... :roll:

maar goed... wat jullie willen...
Volkslied. Volks - lied. Volk. Er zitten laat ik gokken rond de 20.000 Friezen om het veld. Fries volk om het een naam te geven. Bovendien is Heerenveen een Friese voetbalclub. Genoeg Friese identiteit dus.
krimpen
Jeugdspeler

Bericht door krimpen »

Volkslied. Volks - lied. Volk. Er zitten laat ik gokken rond de 20.000 Friezen om het veld. Fries volk om het een naam te geven. Bovendien is Heerenveen een Friese voetbalclub. Genoeg Friese identiteit dus.[/quote]

tja...als je het zo ziet... Maar goed jullie mogen best 2 minuten lekker blij zingen...voor de rest is alles wat je hoort.... jullie weten hetwel denk...
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

En vind je het Wilhelmus wel een volkslied. Teksten als "Ben ik van Duitsen bloed" en "De koning van Spanje heb ik geeerd". En tel daarbij op dat er bij het Nederlands elftal een kwart van Surinaamse oorsprong is.

Nou ja, laat maar. Wij Friezen zingen morgen trots met 26.000 het volkslied mee en dan zien we in de wedstrijd wel wie morgen de verliezer(s) is. Gok op een 5-2. 4x Alves, Pranjic en 2 penalties tegen.
Sito
Bankzitter

Bericht door Sito »

krimpen schreef:...voor de rest is alles wat je hoort.... jullie weten hetwel denk...
Antwoord A: Alles behalve uitvak.

Tot morgen Krimpen.
Theo
Wereldspeler

Bericht door Theo »

krimpen schreef:tja...als je het zo ziet... Maar goed jullie mogen best 2 minuten lekker blij zingen...voor de rest is alles wat je hoort.... jullie weten hetwel denk...
Neen, ik weet het niet. Vertel eens wat je denkt? Dat Heerenveen biospubliek... je zult morgen nog opzien vrolijke vriend.
Laatst gewijzigd door Theo op 28-04-2007 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten