Algemeen muziektopic
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Ruud Huntbäck
- Basisspeler
-
- Beheerder
Ik zeg ook niet dat Californicaton niet commercieël was. Maar ten tijde van Californication kon me dat niet zoveel schelen, en ook By The Way ging er nog redelijk in. Het nieuwe werk interesseert me echter niet zoveel en heb vorige zomer 'Dani California' tot in den treure moeten aanhoren. Het klinkt me nu alleemaal wat te gelikt.Jeroen schreef:Haha, Californication is juist het commercieelste wat de Peppers gemaakt hebben. De vroegere albums is pas de echte shit. (maar ik vind Stadium Arcadium ook erg goed)
- West Indische Buurt
- Jeugdspeler
- Contacteer:
De vroegere 'funky' muziek van de Peppers vind ik nog steeds super.
Waar ik echt op uit mijn dak kan gaan is Iggy Pop http://www.youtube.com/watch?v=p5NI6D7UYB8 het nummer is ook echt goed gekozen voor dat Letterman publiek
Waar ik echt op uit mijn dak kan gaan is Iggy Pop http://www.youtube.com/watch?v=p5NI6D7UYB8 het nummer is ook echt goed gekozen voor dat Letterman publiek
Leven en laten leven...
-
- Wereldspeler
De laatste cd's zijn inderdaad wat toegankelijker geworden voor het bredere publiek. Maar Stadium Arcadium is toch op zeker een beter album dan de voorgaande 2. De mix is prima.Het nieuwe werk interesseert me echter niet zoveel en heb vorige zomer 'Dani California' tot in den treure moeten aanhoren. Het klinkt me nu alleemaal wat te gelikt.
Zijn er ook nog mensen die de 24ste naar Nijmegen om de gasten aan het werk te zien? Heb de kaarten inmiddels in huis. Twijfel nog om 4 dagen later naar Pearl Jam te gaan.
Ben ook benieuwd naar het nieuwe album van de Kaiser Chiefs. Lekkere muziek.
Zo juist programma voor Pinkpop bekend gemaakt. De zondag en maandag zien er niet verkeerd uit!
-
- Forumicoon
-
- Invaller
Voor de echte pop/rock liefhebber.
Benieuwd wie ze echt alle kent.
M'n laatste 10 gekochte....... uhhh gedownloade albums op een rijtje:
Arcade Fire- Neon Bible
Bloc Party- A Weekend In The City
The Killers - Sam's Town
Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob
Band Of Horses - Everything All The Time
Make Good Your Escape - Never Look Back Here Again
Incubus - Light Grenades
The Frames - The Cost
Black Angels - Passover
The View - Hats Off To The Buskers
Benieuwd wie ze echt alle kent.
M'n laatste 10 gekochte....... uhhh gedownloade albums op een rijtje:
Arcade Fire- Neon Bible
Bloc Party- A Weekend In The City
The Killers - Sam's Town
Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob
Band Of Horses - Everything All The Time
Make Good Your Escape - Never Look Back Here Again
Incubus - Light Grenades
The Frames - The Cost
Black Angels - Passover
The View - Hats Off To The Buskers
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
-
- Beheerder
-
- Invaller
Als je graag wilt wilt weten welke muziek er nog meer aan jouw stijl voldoet en je dat meteen ook wilt beluisteren, dan kan je eens op de volgende LEGALE sites kijken of je eventueel aanmelden/registreren.
Pandora (klik hier)
Last.fm (klik hier). Deze site heeft ook een optie om al je statistieken van je mediaplayers bij te houden.
Je kan ook het legale programma Mercora downloaden. Dat is een combinatie van p2p en internetradio.
Op Digimuziek (klik hier) vind je van deze drie stations een duidelijke nederlandse gebruikshandleiding met uitleg van de mogelijkheden.
Luister ze!!!
Pandora (klik hier)
Last.fm (klik hier). Deze site heeft ook een optie om al je statistieken van je mediaplayers bij te houden.
Je kan ook het legale programma Mercora downloaden. Dat is een combinatie van p2p en internetradio.
Op Digimuziek (klik hier) vind je van deze drie stations een duidelijke nederlandse gebruikshandleiding met uitleg van de mogelijkheden.
Luister ze!!!
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
-
- Superster
- Contacteer:
Waldrock pakt toch onverwacht uitbundig uit. Het zou een sobere aflevering worden maar als ik mag geloven wat er nu al bekend is!!!
Dropkick murphys! (en wiki)
Testament
Celtic Frost. (en wiki)
Within temptation.
Vader.
Moonspell.
W.A.S.P.
Ik denk nog een stuk of vijf namen en dan is het podium vol. Dit wordt ongetwijfeld een sell-out!
Da's een heftige line up! Wat een heerlijke manier om de locatie aan de Zomerweg vaarwel te zeggen.
Dropkick murphys! (en wiki)
Testament
Celtic Frost. (en wiki)
Within temptation.
Vader.
Moonspell.
W.A.S.P.
Ik denk nog een stuk of vijf namen en dan is het podium vol. Dit wordt ongetwijfeld een sell-out!
Da's een heftige line up! Wat een heerlijke manier om de locatie aan de Zomerweg vaarwel te zeggen.
Wéér uit!!!!
-
- Beheerder
Ik twijfel tussen Fields of Rock en Waldrock. Ik wil sowieso één van beide festivals bezoeken.
Toch heeft FOR op dit moment de voorkeur, omdat daar de powermetal (DragonForce) en progmetal (Dream Theater, Pain of Salvation) staat.
FOR heeft ook gewoon het beste programma, maar Waldrock is wat vriendelijker voor mijn beurs. Dus ik hoop dat Waldrock nog minstens 2 bands contracteert die in mijn metal-straatje liggen.
Toch heeft FOR op dit moment de voorkeur, omdat daar de powermetal (DragonForce) en progmetal (Dream Theater, Pain of Salvation) staat.
FOR heeft ook gewoon het beste programma, maar Waldrock is wat vriendelijker voor mijn beurs. Dus ik hoop dat Waldrock nog minstens 2 bands contracteert die in mijn metal-straatje liggen.
-
- Beheerder
Gister weer eens een concert bezocht in Zoetermeer, waar veel goede (maar voor de massa onbekende) bands optreden. Kamelot kwam er, en ik vond dat ik de band maar eens live moest aanschouwen. Ik heb dan wel een aantal cd's + live dvd van de band, maar een concert was er tot gisteravond nog niet van gekomen.
Het was het eerste concert van de band sinds een halfjaar, waarin ze het nieuwe album 'Ghost Opera' hebben opgenomen. Maart, april en mei staan in het teken van de europese tour, die dus werd afgetrapt in Zoetermeer. De mannen hadden er duidelijk zin in, en het werd een topavond! Ook ondergetekende ging vooraan aardig los.
Voor wie deze prachtband nog niet kent; hieronder staat wat live-materiaal.
The Black Halo / Soul Society
Center Of The Universe
The Haunting / Moonlight
March of Mephisto
Het was het eerste concert van de band sinds een halfjaar, waarin ze het nieuwe album 'Ghost Opera' hebben opgenomen. Maart, april en mei staan in het teken van de europese tour, die dus werd afgetrapt in Zoetermeer. De mannen hadden er duidelijk zin in, en het werd een topavond! Ook ondergetekende ging vooraan aardig los.

Voor wie deze prachtband nog niet kent; hieronder staat wat live-materiaal.
The Black Halo / Soul Society
Center Of The Universe
The Haunting / Moonlight
March of Mephisto
-
- Basisspeler
Goedemorgen, ik ben net wakker en hoor het heerlijke nummer van Faith No More - Suprise, you're dead,
Kicken om zo wakker te worden.........
BTW, dit album heet: The Real Thing.
Kicken om zo wakker te worden.........

BTW, dit album heet: The Real Thing.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
-
- Invaller
-
- Beheerder
-
- Basisspeler
Le Mistral - miet joe in paridaise, toch echt een wereld nummer..... 

ONS 4 kanaal
-
- Beheerder
Deze week is de nieuwe cd van Porcupine Tree gereleased, genaamd Fear for a blank planet. Bij velen zal de band als onbekend in de oren klinken, maar veel muziekliefhebbers zullen toch wel enkele cd's van ze bezitten, zoals ik.
Het geluid van PT vindt zijn oorsprong bij de oude prog zoals Pink Floyd en Genesis, maar doordat zanger en mastermind van de band, Steven Wilson ook aan de cd's van de Zweedse prog/death-metallers Opeth werkt, is de laatste jaren het geluid van de band wat harder geworden.
Nieuwste pareltje is Anesthetize:
Ter afsluiting; het prachtig mooie 'Trains'
Het geluid van PT vindt zijn oorsprong bij de oude prog zoals Pink Floyd en Genesis, maar doordat zanger en mastermind van de band, Steven Wilson ook aan de cd's van de Zweedse prog/death-metallers Opeth werkt, is de laatste jaren het geluid van de band wat harder geworden.
Nieuwste pareltje is Anesthetize:
Deze band verdient zeker wat meer aandacht, maar toch heeft het kleinschalige ook wel zijn charmes. Bij PT draait het tenminste nog om de muziek en commerciëel uitgebuite bands hebben we tegenwoordig al genoeg. Het commerciële aspect gaat vrijwel altijd ten koste van de muziek.Het bijna 18 minuten durende Anasthetize is weer zo'n nummer waarbij alle facetten van Porcupine Tree's muziek samenkomen. Een prachtig opgebouwd intro mondt uit in een nummer van ongekende schoonheid! De band heeft er totaal geen moeite mee de aandacht de volle 18 minuten vast te houden en dat is vooral te danken aan de schitterende arrangementen, de subtiele harmonieën, het godsgruwelijk spannende drum- en baswerk en de geniale zanglijnen die er op geniaal gepaste wijze overheen gelegd zijn. Oftewel alle facetten waar we deze prachtband van kennen komen weer aan bod. Bijna volledig uit het niets knallen de Britten er een ultrasnel double-bass stuk tussendoor. Uiterst professioneel weet de band dit geweld trouwens weer om te buigen in het heerlijk meeslepende refrein. Eén van de beste nummers ooit door de band geschreven!
Ter afsluiting; het prachtig mooie 'Trains'
- Big Fella
- Nieuw talent
Aha, mooi om te horen dat PT weer een goede plaat heeft gemaakt. Ik vond Deadwing ook al erg goed. In absentia is een waar meesterwerk.
Het is voor de prog-rockers zowiezo een mooi jaar met de nieuwe cd van Rush (begin mei komt ie uit) en de nieuwe cd van Dreamtheater. Ben erg benieuwd
Het is voor de prog-rockers zowiezo een mooi jaar met de nieuwe cd van Rush (begin mei komt ie uit) en de nieuwe cd van Dreamtheater. Ben erg benieuwd

and they call you a genius,cause you're easier to sell