Algemeen muziektopic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Ruud Huntbäck
Basisspeler

Bericht door Ruud Huntbäck »

Haha een neef van mijn vriendin woont in dezelfde straat als één van de leden van de peppers. Tijdens het grasmaaien kwamen ze in gesprek met elkaar, had geen idee wie het was en vind zijn muziek bagger, maar een biertje ging er wel in, cheers mate :D .
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Jeroen schreef:Haha, Californication is juist het commercieelste wat de Peppers gemaakt hebben. De vroegere albums is pas de echte shit. (maar ik vind Stadium Arcadium ook erg goed :P )
Ik zeg ook niet dat Californicaton niet commercieël was. Maar ten tijde van Californication kon me dat niet zoveel schelen, en ook By The Way ging er nog redelijk in. Het nieuwe werk interesseert me echter niet zoveel en heb vorige zomer 'Dani California' tot in den treure moeten aanhoren. Het klinkt me nu alleemaal wat te gelikt.
West Indische Buurt
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door West Indische Buurt »

De vroegere 'funky' muziek van de Peppers vind ik nog steeds super.

Waar ik echt op uit mijn dak kan gaan is Iggy Pop http://www.youtube.com/watch?v=p5NI6D7UYB8 het nummer is ook echt goed gekozen voor dat Letterman publiek
Leven en laten leven...
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Blind Guardian is mijn favoriete muziek, ook luister ik graag naar muziek van Racoon.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Blind Guardian is inderdaad een goede band. Die Duitsers maken wel lekkere metal.

De beste muziek komt echter uit Scandinavië. :D
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Shijnt dat Racoon onlangs in Leeuwarden in de harmonie heeft opgetreden, heeft iemand hier iets van meegekregen? :shock:
scheerenveen.supporterswereld.nl
kukkel
Basisspeler

Bericht door kukkel »

Wees niet bang.Die zullen vast nog wel 8 keer komen.Ik heb net de nieuwe shins gekocht.Erg leuk.9April naar de deftones is ook fijn.Tsja en wat luister ik nog meer?Wat niet
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Jazzy F.
Invaller

Bericht door Jazzy F. »

-knip-
Laatst gewijzigd door Jazzy F. op 02-03-2007 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
André
Wereldspeler

Bericht door André »

Het nieuwe werk interesseert me echter niet zoveel en heb vorige zomer 'Dani California' tot in den treure moeten aanhoren. Het klinkt me nu alleemaal wat te gelikt.
De laatste cd's zijn inderdaad wat toegankelijker geworden voor het bredere publiek. Maar Stadium Arcadium is toch op zeker een beter album dan de voorgaande 2. De mix is prima.
Zijn er ook nog mensen die de 24ste naar Nijmegen om de gasten aan het werk te zien? Heb de kaarten inmiddels in huis. Twijfel nog om 4 dagen later naar Pearl Jam te gaan.

Ben ook benieuwd naar het nieuwe album van de Kaiser Chiefs. Lekkere muziek.
Zo juist programma voor Pinkpop bekend gemaakt. De zondag en maandag zien er niet verkeerd uit!
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Gearard schreef:De beste muziek komt echter uit Scandinavië. :D
Noorwegen 8)
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Dan ga ik toch meer voor Finland en Zweden, Satyr. :mrgreen:
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

André schreef:Zo juist programma voor Pinkpop bekend gemaakt. De zondag en maandag zien er niet verkeerd uit!
Op maandag zal ook Gerard Joling te zien zijn op Pinkpop.
Ja fantastisch programma.... :lol:
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

André schreef: Ben ook benieuwd naar het nieuwe album van de Kaiser Chiefs. Lekkere muziek.
Is al verkrijgbaar op internet. Meer van hetzelfde. Nu een paar keer gedraaid, maar het is niet de klassieker die hun vorige album is. Luistert wel gewoon lekker weg.
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Wat ook een gaaf nummer is is dat over America van Razorheads geloof ik :?: :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
André
Wereldspeler

Bericht door André »

[quote="Jeroen]Is al verkrijgbaar op internet. Meer van hetzelfde. Nu een paar keer gedraaid, maar het is niet de klassieker die hun vorige album is. Luistert wel gewoon lekker weg.[/quote]
Klinkt als kopen! Euh downloaden :P
Outlaw
Invaller

Bericht door Outlaw »

Voor de echte pop/rock liefhebber.
Benieuwd wie ze echt alle kent.

M'n laatste 10 gekochte....... uhhh gedownloade albums op een rijtje:

Arcade Fire- Neon Bible
Bloc Party- A Weekend In The City
The Killers - Sam's Town
Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob
Band Of Horses - Everything All The Time
Make Good Your Escape - Never Look Back Here Again
Incubus - Light Grenades
The Frames - The Cost
Black Angels - Passover
The View - Hats Off To The Buskers
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Ik ken er 7, staat wel leuke muziek tussen. Van Incubus heb ik 5 cd's.

Mijn laatst gekochte cd's:

Pain of Salvation - Scarsick
Pain of Salvation - Be
Neal Morse - Sola Scriptura
Tool - 10,000 Days
Masterplan - MK II
Outlaw
Invaller

Bericht door Outlaw »

Als je graag wilt wilt weten welke muziek er nog meer aan jouw stijl voldoet en je dat meteen ook wilt beluisteren, dan kan je eens op de volgende LEGALE sites kijken of je eventueel aanmelden/registreren.

Pandora (klik hier)

Last.fm (klik hier). Deze site heeft ook een optie om al je statistieken van je mediaplayers bij te houden.

Je kan ook het legale programma Mercora downloaden. Dat is een combinatie van p2p en internetradio.

Op Digimuziek (klik hier) vind je van deze drie stations een duidelijke nederlandse gebruikshandleiding met uitleg van de mogelijkheden.

Luister ze!!!
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Waldrock pakt toch onverwacht uitbundig uit. Het zou een sobere aflevering worden maar als ik mag geloven wat er nu al bekend is!!!

Dropkick murphys! (en wiki)
Testament
Celtic Frost. (en wiki)
Within temptation.
Vader.
Moonspell.
W.A.S.P.

Ik denk nog een stuk of vijf namen en dan is het podium vol. Dit wordt ongetwijfeld een sell-out!

Da's een heftige line up! Wat een heerlijke manier om de locatie aan de Zomerweg vaarwel te zeggen.
Wéér uit!!!!
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Ik twijfel tussen Fields of Rock en Waldrock. Ik wil sowieso één van beide festivals bezoeken.

Toch heeft FOR op dit moment de voorkeur, omdat daar de powermetal (DragonForce) en progmetal (Dream Theater, Pain of Salvation) staat.

FOR heeft ook gewoon het beste programma, maar Waldrock is wat vriendelijker voor mijn beurs. Dus ik hoop dat Waldrock nog minstens 2 bands contracteert die in mijn metal-straatje liggen.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Gister weer eens een concert bezocht in Zoetermeer, waar veel goede (maar voor de massa onbekende) bands optreden. Kamelot kwam er, en ik vond dat ik de band maar eens live moest aanschouwen. Ik heb dan wel een aantal cd's + live dvd van de band, maar een concert was er tot gisteravond nog niet van gekomen.

Het was het eerste concert van de band sinds een halfjaar, waarin ze het nieuwe album 'Ghost Opera' hebben opgenomen. Maart, april en mei staan in het teken van de europese tour, die dus werd afgetrapt in Zoetermeer. De mannen hadden er duidelijk zin in, en het werd een topavond! Ook ondergetekende ging vooraan aardig los. :D

Voor wie deze prachtband nog niet kent; hieronder staat wat live-materiaal.

The Black Halo / Soul Society

Center Of The Universe

The Haunting / Moonlight

March of Mephisto
Theo
Wereldspeler

Bericht door Theo »

Weet iemand misschien wanneer de nieuwe CD van Arctic Monkeys in Nederland uit komt? Kan het zelf nergens vinden. In Engeland komt hij 4 april uit.
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

Goedemorgen, ik ben net wakker en hoor het heerlijke nummer van Faith No More - Suprise, you're dead,
Kicken om zo wakker te worden......... :mrgreen:

BTW, dit album heet: The Real Thing.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Glick
Invaller

Bericht door Glick »

Mika - Big girls

Geweldig nummer! Doet me denken aan het repertoire van Queen
JD
Invaller

Bericht door JD »

Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Had je dit niet beter in het DKV-topic kunnen posten? :wink:
DE ZUID
Basisspeler

Bericht door DE ZUID »

Le Mistral - miet joe in paridaise, toch echt een wereld nummer..... :mrgreen:
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Ik trap er niet weer in de Zuid. :mrgreen:

Hoewel.
Anti anti. :)
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Deze week is de nieuwe cd van Porcupine Tree gereleased, genaamd Fear for a blank planet. Bij velen zal de band als onbekend in de oren klinken, maar veel muziekliefhebbers zullen toch wel enkele cd's van ze bezitten, zoals ik.

Het geluid van PT vindt zijn oorsprong bij de oude prog zoals Pink Floyd en Genesis, maar doordat zanger en mastermind van de band, Steven Wilson ook aan de cd's van de Zweedse prog/death-metallers Opeth werkt, is de laatste jaren het geluid van de band wat harder geworden.

Nieuwste pareltje is Anesthetize:
Het bijna 18 minuten durende Anasthetize is weer zo'n nummer waarbij alle facetten van Porcupine Tree's muziek samenkomen. Een prachtig opgebouwd intro mondt uit in een nummer van ongekende schoonheid! De band heeft er totaal geen moeite mee de aandacht de volle 18 minuten vast te houden en dat is vooral te danken aan de schitterende arrangementen, de subtiele harmonieën, het godsgruwelijk spannende drum- en baswerk en de geniale zanglijnen die er op geniaal gepaste wijze overheen gelegd zijn. Oftewel alle facetten waar we deze prachtband van kennen komen weer aan bod. Bijna volledig uit het niets knallen de Britten er een ultrasnel double-bass stuk tussendoor. Uiterst professioneel weet de band dit geweld trouwens weer om te buigen in het heerlijk meeslepende refrein. Eén van de beste nummers ooit door de band geschreven!
Deze band verdient zeker wat meer aandacht, maar toch heeft het kleinschalige ook wel zijn charmes. Bij PT draait het tenminste nog om de muziek en commerciëel uitgebuite bands hebben we tegenwoordig al genoeg. Het commerciële aspect gaat vrijwel altijd ten koste van de muziek.

Ter afsluiting; het prachtig mooie 'Trains'
Big Fella
Nieuw talent

Bericht door Big Fella »

Aha, mooi om te horen dat PT weer een goede plaat heeft gemaakt. Ik vond Deadwing ook al erg goed. In absentia is een waar meesterwerk.

Het is voor de prog-rockers zowiezo een mooi jaar met de nieuwe cd van Rush (begin mei komt ie uit) en de nieuwe cd van Dreamtheater. Ben erg benieuwd :mrgreen:
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Plaats reactie