Henrico & Jeroen Drost
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
In sommige gevallen krijgt de jeugd geen kans, sta je met 5-1 voor tegen Heracles, kan je net zo goed een jeugd speler laten debuteren die op dat moment op de bank zit maar dat gebeurt bijna nooit.
Maar ik heb wel steeds meer het idee dat Verbeek spelers de kans geeft, zoals met Timmi Johanssen, Johnson en Jong a Pin het geval was.
Maar ik heb wel steeds meer het idee dat Verbeek spelers de kans geeft, zoals met Timmi Johanssen, Johnson en Jong a Pin het geval was.
- Skopperij
- Forumicoon
abelenstra.com:
Exit Jeroen D. lijkt me.03/05 (17:56) Allemaal leuk en aardig die gewonnen bekerfinale met het beloftenteam, maar daar doet linksback Jeroen Drost het niet voor: ,,Ik wil niet nog een jaar in de beloften spelen, dan ga ik liever ergens anders naar toe.''
nieuws Jeroen Drost speelde in het seizoen 2005-2006 nog 39 officiële wedstrijden in het eerste elftal, maar kwam dit seizoen nog niet verder dan 13 optredens. De thuiswedstrijd tegen Ajax in oktober was zijn laatste basisplaats in de competitie. Daarna speelde hij nog mee in de UEFA Cup-wedstrijden tegen Odense BK en Parma AC en dat was het dan. Blessures verklaren dat maar voor een deel, want als de verdediger wel fit is, kiest Gertjan Verbeek nog liever voor de rechtsbenige Michel Breuer als linksachter.
De gewonnen bekerfinale van het beloftenteam zorgde daarom wel voor enige vreugde, maar echt uitgelaten wordt Drost er niet van. ,,Dit is leuk, maar het gaat er toch om dat je in het eerste komt'', zegt Jeroen in het Friesch Dagblad. ,,Ik heb dit seizoen iets van twaalf wedstrijden gespeeld in het eerste. In de voorbereiding op volgend seizoen ga ik hard werken. Ik wil niet nog een jaar in de beloften spelen, dan ga ik liever ergens anders naar toe.''
-
- Bankzitter
-
- Superster
Ik ben het in principe eens met veel van wat je stelt, maar als Friend even wilt stallen bij Groningen en/of Roda dan vindt ik dat van weinig respect getuigen tegenover clubs die in feite van GELIJKE sterkte zijn als Heerenveen. Ook al zijn " we " dit seizoen iets hoger geeindigd ( wat met een beetje pech ook anders had kunnen uitvallen ). Waarom zou Friend bij Groningen alle wedstrijden spelen? Of bij Roda?Rick schreef:Krediet is niet het juist woord. Geef hem een kans.
Hij heeft geen identiteit, Niemand weet wat zo'n speler kan, alleen hij zelf.
Daarom moet hij zijn voeten laten spreken, maar dat is lastig in een Suptopper die naar boven wil kijken. Spelers als: Tärvajarvi,Jeroen Drost,Friend, Maruayana,Henrico Drost enz. Krijgen het moeilijk. Waarom? Omdat het geen spelers zijn die gelijk laten zien wat ze kunnen. Neem nou Jong-A-Pin die speelt en doet het echt geweldig gelijk de eerste wedstrijd al. Tärvajarvi moet als hij eerste spits zal worden er gelijk 10 á 15 inschieten. Doe dat maar eens. Het is gewoon moeilijk om er gelijk te staan. Daarom zou ik ook zeggen tegen meneer Drost zoek a.u.b eerst een andere club want je verspeelt je loopbaan. Ga eerst 3 seizoenen bij Willem 2 of Rkc in de defensie voetballen en zorg dat je van vaste waarde wordt. Idem dito voor de ander genoemde namen. Al zou ik Maruayana toch wel een serieuze kans willen geven. Jeroen drost had belangstelling uit Utrecht, Zou zeggen grijp je kans daar en laat daar het zien. Tärvajarvi en Friend ook verhuren voor nog 1 seizoen of evt verkopen. Tärvajarvi zou ik graag bij Utrecht willen zien en Friend bij Sparta,Groningen of Roda. Zo kan je in zo'n seizoen de ontwikkelingen bekijken van die spelers. En ze spelen dan vaak grotendeels ook alle wedstrijden. Wat voor deze spelers in Friesland moeilijk gaat worden.
-
- Bankzitter
-
- Forumicoon
Goed om te lezen dat hij voor zijn plek wil knokken. Jeroen is nog steeds ontzettend jong en heeft nog tijd zat om door te breken op eredivisieniveau. Natuurlijk heeft hij een minder jaar achter de rug, maar welke 19-jarige speelt wél een constant seizoen?Drost hoopt op eerlijke nieuwe kans
Jeroen Drost hoopt zich in de voorbereiding op het nieuwe seizoen in de kijker te spelen bij Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek. De jonge vleugelverdediger lag vorig seizoen in de clinch met de Friese oefenmeester.
De inwoner van Kampen maakte anderhalf jaar geleden indruk na zijn debuut in de Friese hoofdmacht, maar zakte daarna ver terug. Afgelopen seizoen speelde hij nauwelijks. "Ik ga in de voorbereiding gewoon keihard mijn best doen", sprak Drost zaterdag tegenover VoetbalPrimeur.
"Ik ga knokken om weer een basisplaats te veroveren", klonk het strijdvaardig. Het is echter maar zeer de vraag of Drost nog wel een eerlijke kans zal krijgen van Verbeek. In het deze zomer verschenen boek 'Jongensdromen' haalt de verdediger tamelijk hard uit naar de Heerenveen-coach.
Zo zei hij te hopen dat zijn club het cruciale competitieduel met Feyenoord zou verliezen, wat vermoedelijk het vertrek van trainer Gertjan Verbeek zou hebben betekend. "Die uitspraken zijn verdraaid", stelt Drost echter. "Ik heb twee wijzigingen in de tekst aangegeven, maar die zijn helaas niet doorgevoerd."
"Die uitspraken in het boek zijn ook uitgesproken met de leiding van Heerenveen. Ik heb de voorzitter verteld dat mijn woorden zijn verdraaid. Dat is allemaal klaar nu. Ik wil graag bewijzen dat ik in de selectie hoor", blijft de jeugdinternational positief.
Mocht Drost er niet in slagen om de concurrentiestrijd met Calvin Jong-a-Pin te winnen, dan lijkt een vertrek aanstaande. "Er hebben zich wel enkele clubs gemeld bij mijn zaakwaarnemer, maar ik wil eerst voor mijn kans bij Heerenveen gaan. Mocht dat niet lukken, dan kijk ik vooral naar clubs uit de middenmoot." Een verhuur aan Excelsior, waar broer Henrico afgelopen seizoen speelde, ziet de blonde back niet zitten. "Dan voetbal je alleen maar in je eigen zestienmetergebied", besluit Drost tegenover VoetbalPrimeur.
- mart761
- Basisspeler
- Contacteer:
Ze kunnen beter beide maar vertrekken! Mooi bij de graafschap ofzo gaan voetballen! Deze spelers tillen heerenveen echt niet naar een hoger niveau! Dan zal hij eerst eens een bikkel moeten worden die vol de duels aangaat! Net zoals Calvin en Gianni op het moment doen! Het waren van die grote talenten, maar ze speelden altijd al als van die angst hazen! Wat was ik blij dat gj verbeek eindelijk in zag dat hij beter breuer of jong a pin op kon stellen!
FORZA SC HEERENVEEN
-
- Superster
- Mackan68
- Forumicoon
Nu kunnen er in dat boek dingen verdraaid zijn. Het hele verhaal toch niet lijkt me. Ik denk niet dat Gertjan er nog zo om staat te springen om een speler die hem zo afbrandt nog een kans te geven. Denk trouwens dat er ook een groot aantal supporters is geweest die dezelfde gedachte hebben gehad om op die manier van Verbeek af te komen...
-
- Wereldspeler
Tja, wat nou 'eerlijke kans'? Volgens de officiële site heeft Jeroen Drost, ondanks zijn 19 jaar, al 62 duels in het eerste van Heerenveen gespeeld! Het begon allemaal heel hoopvol, zeker voor een speler van die leeftijd. Maar iedereen die Heerenveen volgt heeft kunnen constateren dat er geen groei in zit. Een van de factoren achter de opleving in het begin van vorig seizoen was de vervanging van Drost door Breuer.
Ik had het heel graag anders gezien, maar volgens mij ontbreekt het Drost aan agressie en drive. Er staat geen speler op het veld die ten koste van alles wil winnen, geen verdediger met de 'niet de bal, dan de man' mentaliteit. Uit tegen Excelsior zat ik met de neus op het veld en zag van dichtbij hoe Slory keer op keer kinderlijk eenvoudig Drost passeerde. En nog ging hij met een bijna schoon broekje de rust in! Slory had terecht geen enkel ontzag - laat staan angst - voor zijn tegenstander.
Als ik geen verandering in mentaliteit zie, dan hoeft het voor mij niet meer. Overigens mis ik ook bij de veel gehypete Jong-a-Pin de gezonde agressie en passie die ik wel bij Zuiverloon en Breuer zie. Hopelijk ligt dat aan mij.
Ik had het heel graag anders gezien, maar volgens mij ontbreekt het Drost aan agressie en drive. Er staat geen speler op het veld die ten koste van alles wil winnen, geen verdediger met de 'niet de bal, dan de man' mentaliteit. Uit tegen Excelsior zat ik met de neus op het veld en zag van dichtbij hoe Slory keer op keer kinderlijk eenvoudig Drost passeerde. En nog ging hij met een bijna schoon broekje de rust in! Slory had terecht geen enkel ontzag - laat staan angst - voor zijn tegenstander.
Als ik geen verandering in mentaliteit zie, dan hoeft het voor mij niet meer. Overigens mis ik ook bij de veel gehypete Jong-a-Pin de gezonde agressie en passie die ik wel bij Zuiverloon en Breuer zie. Hopelijk ligt dat aan mij.
-
- Forumicoon
Jeroen is in het seizoen 05/06 niet helemaal goed gebruikt door Verbeek.
Hij werd telkens half fit opgesteld en daardoor had hij de hele tijd last van kleine pijntjes.
Terwijl Derveld toen een periode had dat hij het heel goed deed, in die tijd had Jeroen gewoon gespaard moeten worden.
Ik ben nog steeds van mening dat Jeroen een goeie links back is, hij heeft misschien wat zelf vertrouwen verloren denk ik.
Zoals Riemer al eens vertelde, hij moet inderdaad meer van zijn trainer hebben, dan komt het helemaal goed.
Tijd zal leren hoe hij zich zal ontwikkelen.
Voetballend gezien is hij denk ik sterker dan Jong a Pin, maar Johanssen is meer een allrounder.
Het word nog een hele interessante match tussen die drie jongens.
Hij werd telkens half fit opgesteld en daardoor had hij de hele tijd last van kleine pijntjes.
Terwijl Derveld toen een periode had dat hij het heel goed deed, in die tijd had Jeroen gewoon gespaard moeten worden.
Ik ben nog steeds van mening dat Jeroen een goeie links back is, hij heeft misschien wat zelf vertrouwen verloren denk ik.
Zoals Riemer al eens vertelde, hij moet inderdaad meer van zijn trainer hebben, dan komt het helemaal goed.
Tijd zal leren hoe hij zich zal ontwikkelen.
Voetballend gezien is hij denk ik sterker dan Jong a Pin, maar Johanssen is meer een allrounder.
Het word nog een hele interessante match tussen die drie jongens.
- Mackan68
- Forumicoon
Tsja en met de gezinsuitbreiding is er natuurlijk ook veel gebeurt in het jonge leven van Jeroen. Ik denk dat de instelling die hij nu heeft te prijzen valt. Zich terug willen knokken in de basis. Hij weet zelf denk ik maar al te goed wat daar voor nodig zal zijn. Wat mij tijdens de bekerfinale van de beloftes opviel was dat hij zelfs daar eigenlijk al niet een basisplaats verdiende. Zo sloom en inspiratieloos liep hij te ballen. De toekomst zal uitwijzen wat er met hem gaat gebeuren. Succes in ieder geval met het terugknokken!
-
- Superster
Sloom en inspiratieloos is iets wat ik al sinds jaar en dag met Drost combineer.
JAP is veel wendbaarder dan drost, maar aan de bal moet hij zich ook beperken tot inleveren.
Johanssen is inderdaad all-ronder maar verdedigend gezien vind ik hem wel minder
Daarom lijkt mij de keuze voor JAP nu terecht, Drost zou misschien wat minder uit moeten gaan
maar vooral wat meer ballen krijgen bij het verdedigen ook, Drost is echter veel ervaren, heeft veel Europees ook gespeeld en zou het niveau aan moeten kunnen zoals het ooit toch de 1e linksback was en Johanssen is denk ik nog te vroeg om te zeggen of hij echt goed kan worden want ik heb hem niet veel zien spelen.
JAP is veel wendbaarder dan drost, maar aan de bal moet hij zich ook beperken tot inleveren.
Johanssen is inderdaad all-ronder maar verdedigend gezien vind ik hem wel minder
Daarom lijkt mij de keuze voor JAP nu terecht, Drost zou misschien wat minder uit moeten gaan

- ItFean82
- Forumicoon
Jong a pin speelt immers puur op agressie en inzet. Iets wat er bij Zuiverloon nog wel eens ontbrak vorig seizoen, Jong a pin was een van de bijtertjes in de selectie. Waar heb jij vorig seizoen gekeken?AllardP schreef: Als ik geen verandering in mentaliteit zie, dan hoeft het voor mij niet meer. Overigens mis ik ook bij de veel gehypete Jong-a-Pin de gezonde agressie en passie die ik wel bij Zuiverloon en Breuer zie. Hopelijk ligt dat aan mij.
Op naar het volgende seizoen....
- Edmanian Devil
- Basisspeler
Op basis van zijn spel in het tweede vind ik juist Jong-a-Pin voetballend een stuk beter dan Drost. In het eerste moet hij de bal meteen inleveren, terwijl hij bij het tweede zeer actief is in de opbouw.
Johansen is voetballend de beste van de drie, maar verdedigend nogal kwetsbaar.
En Breuer? Lijkt me toch niet dat hij uit beeld is als linksback?
Johansen is voetballend de beste van de drie, maar verdedigend nogal kwetsbaar.
En Breuer? Lijkt me toch niet dat hij uit beeld is als linksback?
All clubs are equal, but some are more equal than others 

-
- Forumicoon
-
- Superster
-
- Superster
-
- Superster
- Contacteer:
De roddel is geloof ik hier begonnen en overgewaait naar het Groningen forum. Inmiddels is ie weer terug in ALS. Ik heb binnen de club er niets over vernomen.Superfries88' schreef:
Gisteravond hoorde ik dat Groningen interesse zou hebben in Jeroen Drost. Hoorde dit iemand vertellen op de tribune. Iemand die er eveneens iets over heeft gehoord?
Graaijax Hamsterdam!!
-
- Forumicoon
- Contacteer:
-
- Wereldspeler
http://www.voetbal24.nl/?action=nieuws& ... d&id=43382
Excelsior vangt bot bij Heerenveen: geen Drost
Door BAS ABRESCH Donderdag, 23 augustus 2007, 10:33
Henrico Drost speelt komend seizoen niet opnieuw voor Excelsior. Volgens het AD hebben de Kralingers bij sc Heerenveen geïnformeerd naar een nieuw verhuur van de 20-jarige verdediger, maar de Friezen wilden niet meewerken.
,,Ik wil graag spelen, maar als Heerenveen me niet wil verhuren, houdt het op", aldus Drost. ,,Ik zal geduld moeten hebben." In Friesland is hij niet verzekerd van een basisplaats.