Ach, soms bedenken ze weer van die constructies.Heerenveen rules schreef:Feyenoord mag het geld van Fer niet herinvesteren geloof ik. Dat gaat naar de investeerders.
Bas Dost
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: Bas Dost
- 1983
- Forumicoon
Lijkt me een slecht idee, met Elm in de spits speel je zonder spits (die loopt overal waar hij moet lopen). Sibon neem ik totaal niet serieus, die kan af en toe nog 5 minuten aan, meer zit er niet in. Als je Dost laat gaan moet je er een vervanger voor aantrekken, eigenlijk zou er nu zelfs nog een spits bij moeten aangezien er in mijn ogen geen serieus alternatief is voor Dost. Overigens kan ik me niet voorstellen dat Dost nu nog vertrekt en al helemaal niet naar Feyenoord.
Laatst gewijzigd door 1983 op 30-08-2011 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumicoon
Onze beste periode vorig jaar was met Elm in de spits. Hij laat anderen beter spelen. Laat hem Assaidi, Narsingh, Djuricic en Kums maar beter laten spelen.Superfries1983 schreef:Lijkt me een slecht idee, met Elm in de spit speel je zonder spits (die loopt overal waar hij moet lopen). Sibon neem ik totaal niet serieus, die kan af en toe nog 5 minuten aan, meer zit er niet in. Als je Dost laat gaan moet je er een vervanger voor aantrekken, eigenlijk zou er nu zelfs nog een spits bij moeten aangezien er in mijn ogen geen serieus alternatief is voor Dost. Overigens kan ik me niet voorstellen dat Dost nu nog vertrekt en al helemaal niet naar Feyenoord.
- 1983
- Forumicoon
Ach hou toch op, die paar wedstrijdjes voor de winter dat het aardig ging had Assaidi had het enorm op de heupen. Dat had in mijn ogen vrij weinig met Elm in de spits te maken. De wedstrijden na de winterstop ging het totaal niet op die manier. Ik zou echt niet een heel seizoen met Elm/Sibon als spitsen aan willen gaan.
-
- Forumicoon
Ik zie ook liever een nog betere spits, maar ik denk serieus dat Elm een betere optie voor het team is dan Dost omdat hij zich wegcijfert voor de talenten om hem heen. Dost wil zelf scoren.Superfries1983 schreef:Ach hou toch op, die paar wedstrijdjes voor de winter dat het aardig ging had Assaidi had het enorm op de heupen. Dat had in mijn ogen vrij weinig met Elm in de spits te maken. De wedstrijden na de winterstop ging het totaal niet op die manier. Ik zou echt niet een heel seizoen met Elm/Sibon als spitsen aan willen gaan.
Sibon weet ik niet of hij het nog kan.
- Ironis
- Wereldspeler
Dat mogen ze wel, althans, een deel. Punt is dat ze het gehele bedrag in één keer willen ontvangen, zodat ze een deel ervan (de helft?) kunnen gebruiken om zich te versterken. Twente wou eerst in termijnen betalen. Als Feijenoord daarmee akkoord was gegaan, hadden ze een paar keer een miljoen gekregen, die voor een deel rechtstreeks in de zakken van de investeerders zou verdwijnen. Met een half miljoen haal je geen vervanger voor Fer. Met 2 - 2,5 miljoen mogelijk wel.Heerenveen rules schreef:Feyenoord mag het geld van Fer niet herinvesteren geloof ik. Dat gaat naar de investeerders.
Overigens zie ik Dost wel groeien. Speelt meer in het teambelang. Ik denk overigens dat Sibon voor een belangrijke reden is teruggehaald: investeren in Dost. Sibon kan Dost erg veel leren in het systeem waarin Heerenveen wil spelen. Balvaste spits met beweeglijke spelers er omheen. Je ziet dat Dost die kant wel op gaat. Sibon kan hem als geen ander vertellen waar hij op moet letten.
- Baas
- Wereldspeler
Elm in de spits.. Als je een spits van 4 mln op de bank zet , krijg je een probleem.
Als je hem verkoopt, kun je een ander halen.
Zeg maar niks!
-
- Beheerder
Met Assaidi en Narsingh op de vleugels heb je een kaatser in de spits nodig...Baas schreef:Elm in de spits.. Als je een spits van 4 mln op de bank zet , krijg je een probleem.
-
- Forumicoon
voetbalprimeur.nlDost: "Ik wil minstens twintig goals maken"
Bas Dost staat bij sc Heerenveen weer met vertrouwen op het veld. De aanvaller hoopt zich dit seizoen te revancheren voor zijn teleurstellende eerste jaar.
Dost spreekt in het Dagblad van het Noorden van een 'cruciaal seizoen'. "Ik wil dit seizoen minstens twintig goals maken en belangrijk zijn voor Heerenveen. Daarna probeer ik een stap hogerop te maken, ik sta open voor alles."
"Het afgelopen seizoen wilde Ajax me hebben en ook Feyenoord. Dat geeft aan dat ik in staat ben een bepaald niveau te halen", zegt de spits, die afgelopen zomer in de belangstelling stond van Borussia Mönchengladbach en Tottenham Hotspur. "Maar ik heb direct aangegeven dat ik nog niet naar het buitenland wilde."
Over zijn relatie met trainer Ron Jans is al veel gezegd. Dost beseft dat hij het afgelopen jaar niet altijd bij het juiste eind had. "Ik besef nu, maar dat heeft wel even geduurd, dat ik niet bij de eerste de beste tegenslag moet roepen dat het aan iedereen ligt behalve aan mijzelf."
"Ik ben een speler die af en toe geraakt moet worden, die de waarheid moet horen. Een lieve benadering past niet bij mij en op de training ben ik wel eens te makkelijk", aldus Dost. "Met Verbeek (bij Heracles Almelo, red) had ik een haat-liefde verhouding."
"Er waren momenten dat ik dacht 'hou alsjeblieft op', maar Verbeek had heel goed door hoe hij met me om moest gaan. De verhouding met Jans is slecht geweest, maar dat is niet meer zo. Hij is anders dan die met Verbeek. We hebben geen haat-liefde verhouding, maar zijn wel heel eerlijk tegen elkaar."
Verstand komt met de jaren...
- Crash
- Superster
En dan nog zou ik het verstandiger vinden wanneer hij eens zijn mond dicht hield en zijn voeten eens het werk zou laten doen. Nátuurlijk ben je toe aan een stapje hoger wanneer je er bij ons 20 in legt, maar met de voorgeschiedenis in het achterhoofd zou ik denken: "laat ik ze eerst eens maar wat laten zien, voordat ik mijn 'alsdanals' ambities kenbaar maak".
Toch weer goaltje voor Bas vandaag, goede kopbal. Maar had in de 1e helft nog een keer moeten scoren en mag wel wat meer werklust tonen door wat meer druk te zetten het centrale duo van de tegenpartij. In de 2e helft zonde dat Narsingh geen goede pass gaf toen ie in het centrum helemaal vrij stond, anders had ie er nog 1 bij kunnen schrijven.
- Skopperij
- Forumicoon
Leuk om die oprechte blijdschap bij Bas Dost te zien. Zo kan het dus ook: geen gefrustreerde spits maar een jongen die plezier in het spelletje heeft.
- Eric
- Superster
Meen je dit nou? Hij was juist degene die het hardst werkte van alle aanvallers en middenvelders en juist elke keer er kort opzat. Als hij echter elke keer de enige is (ik zie Narsingh en Assaidi dit nauwelijks doen) dan houdt het snel op natuurlijk. Die kans waar jij het over had creert hij toch ook volledig zelf door zijn werklust..Silver schreef:Toch weer goaltje voor Bas vandaag, goede kopbal. Maar had in de 1e helft nog een keer moeten scoren en mag wel wat meer werklust tonen door wat meer druk te zetten het centrale duo van de tegenpartij. In de 2e helft zonde dat Narsingh geen goede pass gaf toen ie in het centrum helemaal vrij stond, anders had ie er nog 1 bij kunnen schrijven.
-
- Basisspeler
Prima gemiddelde overigens, 3 doelpunten in 5 wedstrijden. Hopelijk gaat hij door met scoren en wordt hij nog een stuk beter in het meevoetballen.
Vond hem absoluut niet het hardste werken van alle aanvallers en middenvelders. Assaidi, Kums & Svec hebben zowieso meer werk verricht. Het viel mij en nog wat mensen om mij heen op dat Dost soms ontzettend lui oogde, maar kan aan mij liggen. Verder ook niet om te zeuren, want hij heeft wel een opwaartse lijn te pakken met minder frustatie en meer werklust dan vorig jaar.Eric schreef: Meen je dit nou? Hij was juist degene die het hardst werkte van alle aanvallers en middenvelders en juist elke keer er kort opzat. Als hij echter elke keer de enige is (ik zie Narsingh en Assaidi dit nauwelijks doen) dan houdt het snel op natuurlijk. Die kans waar jij het over had creert hij toch ook volledig zelf door zijn werklust..
- Eric
- Superster
Ik heb het toch over aanvallers. Verwacht je van een spits dat hij 90 minuten achter zijn man aanrent? Dat is echt niet te doen, of je moet Dirk Kuijt heten. Wat mij betreft deed Dost het prima vandaag en met een type Verhoek op de vleugel legt hij er makkelijk 20 in per seizoen. Daarbij jaagt hij door op de momenten dat het moet, maar forceert hij dit niet om weer in de gunst te komen bij het publiek.Silver schreef: Vond hem absoluut niet het hardste werken van alle aanvallers en middenvelders. Assaidi, Kums & Svec hebben zowieso meer werk verricht. Het viel mij en nog wat mensen om mij heen op dat Dost soms ontzettend lui oogde, maar kan aan mij liggen. Verder ook niet om te zeuren, want hij heeft wel een opwaartse lijn te pakken met minder frustatie en meer werklust dan vorig jaar.
-
- Basisspeler
Dost is op de goede weg! Lijkt zelf niet gefrusteerd te raken als hij vrij voor de goal staan en zijn companen weer eens naar beneden kijken.
-
- Forumicoon
Wat speelde Dost schrikbarend slecht. Ongelooflijk veel balverlies en de meest simpele ballen raakte hij kwijt. Ik moet diep nadenken over een spits die meevoetballend slechter was dan hij bij onze club.
Wel een goal en een assist, dat telt wel natuurlijk.
Wel een goal en een assist, dat telt wel natuurlijk.
-
- Basisspeler
Een spits die scoort en assisten geeft en goed kan meevoetballen? Ik denk dat Berbatov hier niet wil voetballen hoor...
-
- Forumicoon
Dus het is maar normaal dat een spits die prof is een bal over 10 meter inlevert en moeite heeft de ballen naar iemand van zijn eigen team te spelen?
We gaan de lat nu wel erg laag leggen. We zijn geen amateurclub. Assaidi en Narsingh komen beter uit de verf als er een spits zou staan die de bal kan vast houden.
We gaan de lat nu wel erg laag leggen. We zijn geen amateurclub. Assaidi en Narsingh komen beter uit de verf als er een spits zou staan die de bal kan vast houden.
-
- Basisspeler
Volgens mij kijk je maar half naar een wedstrijd dan. Hij heeft de bal ook regelmatig goed meegegeven en had goede loopacties. Wanneer medespelers die hadden gezien, had hij mogelijk 3 doelpunten gemaakt. Ik ben tevreden en ben ook een zeikerd, waarbij de lat eigenlijk te hoog ligt.
-
- Forumicoon
Maar Dost zou op zijn beurt weer beter uit de verf komen wanneer Narsingh en Assaidi niet altijd voor eigen succes gaan.Heerenveen rules schreef:Assaidi en Narsingh komen beter uit de verf als er een spits zou staan die de bal kan vast houden.
De perfecte balans moet nog gezocht worden, want m.i. moet een Narsingh minder acties maken en meer voorzetten geven.
Dost staat er nu puur voor de rebounds en het opzetten van kansen. Wanneer mag hij eens scoren?
-
- Forumicoon
Ik kan mij in de eerste helft een topvoorzet herinneren van Assaidi waar Dost te laat op reageerde. Hij had voor de man moeten komen maar was te laat. In de tweede helft had Assaidi ook een goede voorzet. Ook Narsingh had er deze wedstrijd een paar. In anderen wedstrijden waren er zeker te weinig bruikbare voorzetten, maar gisteren was dat beter.Lipton schreef:Maar Dost zou op zijn beurt weer beter uit de verf komen wanneer Narsingh en Assaidi niet altijd voor eigen succes gaan.
-
- Forumicoon
Kritiek op onze buitenspelers omdat ze te weinig voorzetten geven vind ik echt onzin. Ik heb het al vaker gezegd. Zij zijn onze beste spelers en Dost moet in dienst van hen spelen en niet andersom en zoals je nu ziet pikt hij zijn goaltjes wel mee. Nu al 4 na 6 wedstrijden. Ook Assaidi en NArsingh hebben resp. al 4 en 3. Dat zijn prima gemiddeldes. Mooi houden zou.
Daar komt bij dat Dost regelmatig panklare krijgt maar niet afmaakt.
- TWR22
- Superster
Mee eens, en dat deed Dost dus bij de 3 - 0. Je ziet dat Assaidi gewoon wel op de goede plek staat. Voorin is er weinig te klagen, al denk ik dat je met een actievere spits nog meer scoort, een Sigorsson achtige spits.Knipecity schreef:Kritiek op onze buitenspelers omdat ze te weinig voorzetten geven vind ik echt onzin. Ik heb het al vaker gezegd. Zij zijn onze beste spelers en Dost moet in dienst van hen spelen en niet andersom en zoals je nu ziet pikt hij zijn goaltjes wel mee. Nu al 4 na 6 wedstrijden. Ook Assaidi en NArsingh hebben resp. al 4 en 3. Dat zijn prima gemiddeldes. Mooi houden zou.
100% achter Marco van Basten!
- Skopperij
- Forumicoon
Eervolle vermelding voor Bas Dost! Onze veelbesproken spits werkt als een paard, pikt zijn goaltjes mee en lijkt mee te gaan in de opwaartse lijn van Heerenveen. Hoogtepunt vind ik zijn reactie na het missen voor open goal: helemaal geen. De Bas Dost van vorig seizoen had Venlo kort en klein geslagen. De Bas Dost van dit seizoen mist een kans, kijkt een keer en wandelt weg. Dat vind ik, naast zijn goals en harde werken, de allergrootste vooruitgang.
-
- Forumicoon
Speelde prima, maar mocht die kans wel afronden zeg... Hoe krijg je hem naast?
-
- Forumicoon
Dat was knap ja, maar verder een goede wedstrijd van Dost. Een paar sterke acties en hij werkte als een paard.
- Frisian Viking
- Superster
Dost wordt beter ja. Eindelijk. Soms laat hij inderdaad nog wel eens wat makkelijke kansen liggen, maar het komt vanzelf wel. Het wordt nog wel wat met hem hier. Hoewel ik nog steeds weiger te juichen voor hem.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
- Basisspeler
Zou het misschien te maken hebben met het feitje dat zijn maatje overleden is? Ziet hij in dat er ergere dingen zijn dan een kans missen?Skopperij schreef:Eervolle vermelding voor Bas Dost! Onze veelbesproken spits werkt als een paard, pikt zijn goaltjes mee en lijkt mee te gaan in de opwaartse lijn van Heerenveen. Hoogtepunt vind ik zijn reactie na het missen voor open goal: helemaal geen. De Bas Dost van vorig seizoen had Venlo kort en klein geslagen. De Bas Dost van dit seizoen mist een kans, kijkt een keer en wandelt weg. Dat vind ik, naast zijn goals en harde werken, de allergrootste vooruitgang.