Bas Dost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lipton
Forumicoon

Re: Bas Dost

Bericht door Lipton »

Ik weet niet waar Bas last van heeft maar volgens mij heeft hij tourette syndroom wat reageert hij op sommige momenten raar. En op beslissende momenten doet hij hele rare dingen.
Ook speelt hij te weinig als een spits, hij moet veel doelgerichter gaan spelen, anders gaat hij nooit weer een goal maken...
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Bij Studio Voetbal vroeg Jack van Gelder zich hardop af wat Dost nou eigenlijk kon. Mij is het ook nog niet helemaal duidelijk. Onze aanval wordt geroemd, maar dat komt vooral door Assaidi en iets mindere maten Narsingh en de naam die Dost had, maar laten we eerlijk zijn, spelers als Janko, De Jong, Sigthorsson, Matavz, Lens zijn wel een stukje completer dan onze vriend.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

XbWdX schreef:Viel me op dat hij na de goal niet juichte. Zou er nog steeds interesse van Feyenoord zijn???

Je kunt echt dingen gaan zoeken.. Na de 1-2 zag ik een toch echt een oprecht gebalde vuist van Dost.
Spijt heb je morgen maar!
Mark85
Jeugdspeler

Bericht door Mark85 »

Erg jammer dat hij die kans mist bij 2-2, perfect vrijgespeeld door Narsingh. Op zich deed hij niet veel verkeerd, het was goed verdedigd van Vlaar maar toch vind ik dat hij wat teveel tijd nodig heeft om zo'n bal af te maken. Als hij naar de top wil zal hij op zulke momenten moeten gaan scoren. Beslissend zijn. Daarnaast vond ik hem wel weer erg passief toen er gewerkt moest worden op het laatst, verschil op dat vlak met Sibon was weer schrijnend.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Mark85 schreef:Erg jammer dat hij die kans mist bij 2-2, perfect vrijgespeeld door Narsingh. Op zich deed hij niet veel verkeerd, het was goed verdedigd van Vlaar maar toch vind ik dat hij wat teveel tijd nodig heeft om zo'n bal af te maken. Als hij naar de top wil zal hij op zulke momenten moeten gaan scoren. Beslissend zijn. Daarnaast vond ik hem wel weer erg passief toen er gewerkt moest worden op het laatst, verschil op dat vlak met Sibon was weer schrijnend.
Tja, hij deed net een stap teveel met de bal.
Dat van dat gebrek aan werklust heb ik niet zo meegekregen, verdedigend was hij geregeld zichtbaar aanwezig.
Wat zijn gedrag in het veld betreft: hij toont zich toch wel meer betrokken bij het geheel tegenwoordig.
Dat is toch wel een pluspunt.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Qua gedrag heeft Dost absoluut een stap gezet in het meevoetballen. De activiteit mag af en toe nog wel omhoog, maar misschien is dat ook wel een proces die je moet doorlopen. Gisteren is me dat in ieder geval niet tegengevallen.

Dost moet alleen wel beslissender worden. Die penalty schiet hij weliswaar uitstekend binnen, alleen mis ik een beetje het egoïsme. In de eerste helft legt hij zeker twee keer een bal (matig) terug terwijl hij best had kunnen uithalen. Die kans op 2-3 moet natuurlijk altijd raak zijn. Op zulke momenten zie je dat hij nog veel moet leren. Als hij bepaalde onderdelen van het vak beter onder de knie krijgt ziet het er prima uit.

Dost zal nooit mijn favoriete spits worden, maar ik hoop dat hij in staat is om zich door te ontwikkelen. Uiteindelijk kan hij dan uitgroeien tot een hele waardevolle spits. Er is een tijd geweest dat ik het absoluut niet zag gebeuren, maar eerlijk is eerlijk: af en toe zie ik toch wel houvast.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Dat is inderdaad opmerkelijk. Dost wil zó graag scoren maar benut niet elke gelegenheid om dat te proberen. Hij is juist eerder geneigd ballen af te leggen dan zelf te schieten.
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Ik vind dat Dost niet goed gevonden wordt door de medespelers. Met name Narsingh en Assaidi hebben dat probleem. Maar ook vanaf het middenveld moet een harde inspeelbal toch te geven zijn, zodat Dost vrij voor de pot staat ?
Waarom gebeurt dit niet ?
Verder viel me op dat toen Dost de penal er in schoot als eerste Djuricic en Breuer er bij waren om hem te feliciteren. Narsingh en Assaidi niet direct gezien. Liggen ze elkaar niet of zo ? Dat zou het een en ander verklaren.
Samen maken we de club sterk.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Tja, Dost leek anderzijds wel weer blij met de goal van Assaidi.
Dat staat er dan weer tegenover.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Die kans die hij kreeg toen het 2-2 stond, moet er gewoon in. Het was weer een typerende Dost-actie, een schlemielig balletje wat het doel niet eens bereikte.

Dost maakt alleen intikkers. Zodra het wat moeilijker wordt maakt hij ze vrijwel nooit.
Currahee
Wereldspeler

Bericht door Currahee »

Gearard schreef:Die kans die hij kreeg toen het 2-2 stond, moet er gewoon in. Het was weer een typerende Dost-actie, een schlemielig balletje wat het doel niet eens bereikte.
DIe bal haalde het doel niet omdat de sliding van vlaar er tussen zat. De bal gaat via Vlaar die kant op. Het duurde gewoon te lang bij Dost het was niet zo dat hij het te mooi wou doen en daardoor de bal verkeerd raakte of zo
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Hij had net iets eerder moeten stiften.
Hij had precies een balcontact teveel.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Hoe dan ook, overtuigend was het allerminst.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Overtuigend was hij niet maar ik vond wel dat hij gister, en uberhaupt de laatste tijd, voor zijn doen hard werkt. Ik zag hem zelfs regelmatig, ook toen we nog met 11 waren, meeverdedigen :shock:
Wat dat betreft toont hij dus wel verbetering, maar ik heb het idee dat het meevoetballen en meeverdedigen toch wat ten koste van zijn afwerking gaat. Maar ja wat moeten we anders? Zolang hij niet vertrekt of er een spits bijkomt (en dat gaat echt niet gebeuren) heb je geen Eredivisiewaardig alternatief en zullen we het met hem moeten blijven doen.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

BK2007 schreef:Verder viel me op dat toen Dost de penal er in schoot als eerste Djuricic en Breuer er bij waren om hem te feliciteren. Narsingh en Assaidi niet direct gezien. Liggen ze elkaar niet of zo ? Dat zou het een en ander verklaren.
Narsingh en Assaidi zijn vooral met hunzelf bezig wat dat betreft.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Frisian Viking schreef: Narsingh en Assaidi zijn vooral met hunzelf bezig wat dat betreft.
Sorry voor de Quote in een Quote maar dat is nu even wat handiger.

Het valt mij al langer op dat er groepjes zijn binnen het team als Assaidi of Narsingh scoort vieren die 2 het feesje. Scoort iemand anders dan is het feesje weer anders.
Je ziet tegenwoordig de meest gekke dingen bij teams, trippelingen, yells en scrums. Het slaat allemaal nergens op.
Iets wat volgens mij het meest belangrijke is als team is het samen dingen doen, samen verdedigen, samen aanvallen, samen verliezen, samen winnen en ook samen de goals vieren.
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Lipton schreef:Ook speelt hij te weinig als een spits, hij moet veel doelgerichter gaan spelen, anders gaat hij nooit weer een goal maken...
Moet hij wel de goede ballen krijgen vanaf de flanken. Ik lees niemand die aangeeft hoe egoistisch Narsingh en Assaidi spelen. Zij moeten ervoor zorgen dat een spits, in dit geval Dost, bruikbare ballen krijgt. En dat doen beide niet dus hoe moet hij dan in stelling worden gebracht? Het probleem ligt niet alleen bij Dost maar ook bij de spelers en trainers om hem heen!
scheerenveen.supporterswereld.nl
hm_DR88
Wereldspeler

Bericht door hm_DR88 »

Het lijkt erop dat Dost het in de ogen van de meesten niet echt goed meer kan doen. De één wil dat het meer juicht als hij scoort. Als hij dat gaat doen dan brult iedereen dat hij niet spoort en dat hij meer normaal moet reageren. Voor mijn gevoel is er bij hem toch wel een knop omgegaan. Hij oogt meer betrokken te zijn bij het spel van het gehele team. Voert ook meer verdedigende taken uit. Legt ook ballen af op teamgenoten als hij denkt dat die beter kunnen schieten. Helaas is zijn rol als centrumspits nog niet goed tot uiting gekomen. Zijn gereserveerde houding bij het scoren bij de penalty komt bij mij professioneel over. De wijze waarop een aantal teamgenoten dit met hem vieren is natuurlijk prachtig. De wijze waarop een aantal hier zich aan lijken te ontrekken doet het ergste vrezen.
Voor mijn gevoel heeft Dost de afgelopen weken een voor hem heel lastige stap moeten zetten. Dit zou in mijn ogen voor hem pleiten. Een aantal mensen zou misschien ondanks hun ogenschijnlijke individuele successen, Dost in de gelegenheid moeten stellen om vervolgstappen te zetten.
rust
Basisspeler

Bericht door rust »

Dat Assaidi niet juicht heeft niks met Dost te maken. Hij juicht alleen bij hemzelf en zn homie Narsingh. Dost is idd blij als iemand anders scoort. De twee zijn totale tegenpolen. Dost is iets meer teamgericht en heeft ook aanvoer nodig. Assaidi doet het alles vooral zelf en gaat voor show en niet voor de punten. Zet ze op zo'n amsterdams pannaveldje en assaidi maakt hem helemaal gek. Zet Verhoek op rechts en Dost maakt er 30.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Assaidi gebruikt zijn techniek vrijwel compleet functioneel. Geen trucje om het trucje. Hij is alleen geen type Verhoek maar wel 1 van de beste spelers in de ned. Comp die je lekker alle vrijheid moet geven.
Laatst gewijzigd door Knipecity op 30-08-2011 08:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Janneman schreef:Ik lees niemand die aangeeft hoe egoistisch Narsingh en Assaidi spelen.
Dat kritiekpunt is al heel erg vaak aangehaald anders. Maar dat is terug te brengen naar één enkel probleem: er is geen klik tussen de vleugels en de spits. Assaidi en Narsingh zijn jongens die graag acties maken, dus op individueel vlak succesvol willen zijn in plaats van de ballen voor de goal te slingeren. Aan de andere kant, er komen ook geregeld prima voorzetten vanaf de vleugels en dan blijft Dost nogal eens achter zijn man staan toe te kijken. Hij doet ook niet voldoende moeite om het maximale eruit te halen. Het is dus een wisselwerking: de aanvoer is beperkt, maar het benutten van de aanvoer is dat ook. Dat brengt irritatie met zich mee en dan krijg je dus dat spelers het af en toe maar laten gaan.

Assaidi en Narsingh zullen nooit een complete voorhoede vormen met Dost. Het is net de politiek in Nederland: er zijn kwaliteiten, maar de partijen passen maar mondjesmaat bij elkaar. Dit neemt irritatie met zich mee. Met gedoogsteun houden ze het overeind, maar het gaat nooit optimaal werken. Uiteindelijk moet je werken naar een specifiek model: kies je voor de spits (optie: zorg voor aanvoer vanaf de flanken) of voor de vleugelspitsen (optie: een meevoetballende hetzij beweeglijke spits). Mijn stem gaat dan uit naar die laatste optie. Simpelweg omdat zoiets moeilijker te verdedigen is.

Voorlopig is het simpel: hiermee moeten we het doen, dus het moet maar zo. Zorgen dat de irritatie beperkt blijft en je er nog zoveel mogelijk uit weet te halen. Deze spelers blijven hier niet meer jaren hangen en uiteindelijk ontstaat daardoor vanzelf de mogelijkheid om het volgens een specifiek model in te vullen. Dat moet in mijn ogen ook de uiteindelijke basis van de club worden. Je moet vanuit een vaste speelstijl gaan werken en daar de trainers/spelers bij zoeken. Daar kun je best van afwijken waar nodig, maar ik denk dat je daar als club het makkelijkst beleid op kan bouwen. Duidelijkheid is het toverwoord.

Maar om bij Dost te blijven: hij moet nog een hoop leren en verbeteren, maar ik denk dat hij met voldoende rust en zelfkritiek kan uitgroeien tot een meerwaarde. Zijn houding is al beter geworden en zo ook het meevoetballen. Als hij nu leert om dit nog beter in de praktijk te brengen en dat combineert met een keurige productie, dan ziet het er goed uit. Misschien klinkt het allemaal wat idealistisch, maar ik denk dat het haalbaar is.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Het is in feite heel simpel; Dost moet in dienst van Narsingh en Assaidi spelen, zij zijn de klasbakken en niet andersom.

En als hij, zoals Sibon dat deed, deze mannen maar ook een Djuricic kan laten uitblinken, dan zal hij daar op mee liften en ook rond de 15 goals meepikken, zeker als hij ook de penals mag nemen.
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Ik ben het volledig met je eens! Sibon in de tijd met Pranjic, Bradley meen ik ook nog die toen iets van 15 goals maakte als middenvelder. Geef Djuricic meer de kaats - zie zondag - en dan wordt er veel meer gescoord.
100% achter Marco van Basten!
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Knipecity schreef:Het is in feite heel simpel; Dost moet in dienst van Narsingh en Assaidi spelen, zij zijn de klasbakken en niet andersom.

En als hij, zoals Sibon dat deed, deze mannen maar ook een Djuricic kan laten uitblinken, dan zal hij daar op mee liften en ook rond de 15 goals meepikken, zeker als hij ook de penals mag nemen.
Ben ik niet met je eens. Dost is een goede spits die, als hij de juiste ballen krijgt, veel kan scoren. In het voetbal, vooral met een 4-3-3 systeem, is het de bedoeling dat de vleugelspitsen in dienst van de spits spelen. Waarom zou je anders deze speelwijze hanteren?
scheerenveen.supporterswereld.nl
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Ik noem nog maar weer eens het laatste jaar Verbeek. Kapstok Sibon met allemaal beweging om hem heen. Qua voetbal het mooiste jaar dat ik me kan herinneren. 88 goals maakten we.

Sibon inspelen, die legt breed of terug en diepgaande spelers worden gelanceerd. Het kan zo simpel zijn. Toen hadden we met Sulejmani, Beerens, Bradley, Poulsen, Pranjic erg veel bewegiing om hem heen. Assaidi, Narsingh, Djuricic maar ook Kums kunnen dat ook. Op de vleugels opstomende backs als Janmaat en El Akchaoui. Als je daar een balans in kan krijgen, pffff.
Maar goed, dan moet Bassie nog wel flink groeien in zijn balvastheid en passing. Hij is nog niet half zo goed als Sibon destijds was.
Crash
Superster

Bericht door Crash »

Dát niveau haalt Bas nooit en te nimmer. Voetballend gewoonweg te zwak. Maar inderdaad, een spits als Sibon destijds zou geweldig zijn voor dit elftal.
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

De oplossing:

Twente koopt Fer van Feijenoord,
Feyenoord koopt Dost,
wij kopen Vadocz en spelen met Elm/Sibon in de spits tot de winterstop!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

abegoal schreef:De oplossing:

Feyenoord koopt Dost,
Ik ben voor.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Feyenoord mag het geld van Fer niet herinvesteren geloof ik. Dat gaat naar de investeerders.
mr the goat
Nieuw talent

Bericht door mr the goat »

abegoal schreef:De oplossing:

Feyenoord koopt Dost,
wie belt feyenoord en twente even op? :D
Maar even serieus, neem dan ook meteen amoah erbij ofzo....
Plaats reactie