Bas Dost
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: Bas Dost
Dat hangt volledig van de speelstijl en/of wensen af. Natuurlijk moet een spits af en toe scoren, maar een spits hoeft niet heel veel te scoren als hij dankzij de manier van spelen anderen in staat stelt. Je kunt zelf wel vijftien keer scoren, maar is dat meer waard dan wanneer je er bijvoorbeeld tien maakt en je het team beter laat functioneren? Natuurlijk niet. Dan verbloemen die vijf treffers.
Dost doet meerdere dingen redelijk, maar blinkt niet uit. In de afronding valt nog heel veel te verbeteren en bepaalde dingen kan hij per definitie niet. Hij heeft bijvoorbeeld niet de klasse van een Huntelaar. In het meevoetballen gaat er nog te weinig van hem uit. Of hij het ooit goed gaat invullen betwijfel ik, maar hij moet wel de tijd krijgen om zijn spel te vormen. Je kan niet in een maandje van een pure afmaker veranderen in een echte meevoetballer tenslotte. Zijn houding is toch ook wel verbeterd, als ik bijvoorbeeld zijn reactie na afloop op de wissel lees.
Dost doet meerdere dingen redelijk, maar blinkt niet uit. In de afronding valt nog heel veel te verbeteren en bepaalde dingen kan hij per definitie niet. Hij heeft bijvoorbeeld niet de klasse van een Huntelaar. In het meevoetballen gaat er nog te weinig van hem uit. Of hij het ooit goed gaat invullen betwijfel ik, maar hij moet wel de tijd krijgen om zijn spel te vormen. Je kan niet in een maandje van een pure afmaker veranderen in een echte meevoetballer tenslotte. Zijn houding is toch ook wel verbeterd, als ik bijvoorbeeld zijn reactie na afloop op de wissel lees.
-
- Superster
Volledig belachelijk dat Dost er uit werd gehaald. Dost is vandaag door Jans weer eens geknakt.
Sibon bleek niet in staat, fysiek, om mee te doen. Wat een aanfluiting.
Sibon bleek niet in staat, fysiek, om mee te doen. Wat een aanfluiting.
-
- Forumicoon
Sibon, laatste jaar Verbeek was het allerbeste voorbeeld. Liet anderen om hem heen veel beter spelen, veel scoren en pikte ondertussen zijn goaltjes wel mee. Kwam uiteindelijk zelf ook nog op 13 uit. Dat is een ideaal-beeld voor mij van een spits.Boegyman (NL) schreef:Ja leuk...een bal vasthouden. Maar dat is niet de essentie van het spelletje. Spits moet bal in netje schieten.
Alves scoorde 34 x, maar als daaromheen bijna niks gebeurd omdat alles op Alves afgestemd is kom je op 50 goals uit. In dat jaar met Sibon maakten we 88 goals!
Dost moet Djuricic, Assaidi en Narsingh in stelling brengen en zal dan zelf voldoende mee kunnen profiteren.
Spits inspelen, balletje terugleggen op middenvelder, diepte kiezen op zijkanten, als spits en als 10 bijsluiten, voorzet of actie van buitenspeler enz.
-
- Wereldspeler
Ben benieuwd of Dost niet toch nog vertrekt voor het eind van de transferperiode... ik neem aan dat Groningen bij een transfer van Matavz toch nog voor hem komt, zoals in de winterstop ook al aangegeven door Nijland.
De geruchten gaan al langer dat Matavz naar PSV zou gaan, Dost naar Groningen en Heerenveen dan Robin Söder zou halen.
De geruchten gaan al langer dat Matavz naar PSV zou gaan, Dost naar Groningen en Heerenveen dan Robin Söder zou halen.
- 1983
- Forumicoon
Ik denk niet dat dat gebeurd, groningen haalt een Uruguayaans talent, Teixera, alleen wanneer Matavz vertrekt. Volgens Nijland en co is die jongen zo getalenteerd dat ze er vertrouwen genoeg in hebben dat hij Matavz per direct op kan volgen. Van de opbrengst van Matavz kunnen gaten worden gedicht en andere prioriteiten zoals een centrum verdediger en keeper worden aangetrokken. Lijkt me sterk dat ze dan ook nog voor meerdere miljoenen Dost halen. Feyenoord is al eerder afgehaakt en Ajax en PSV die ook nog een spits zoeken zullen niet voor Dost gaan denk ik. Buitenland gaat hem ook niet worden. Dost zie ik dit jaar niet meer vertrekken.Jelmer1981 schreef:Ben benieuwd of Dost niet toch nog vertrekt voor het eind van de transferperiode... ik neem aan dat Groningen bij een transfer van Matavz toch nog voor hem komt, zoals in de winterstop ook al aangegeven door Nijland.
- Hielke
- Forumicoon
Het grootste probleem van Bas Dost is dat hij door velen in de voetbalwereld behoorlijk wordt overschat. Niet in de laatste plaats door zichzelf. Ontegenzeggelijk is hij een talentvolle spits, maar hij heeft nog te veel zwakke punten. Zelfs voor het niveau waarop Heerenveen momenteel acteert. Zijn balaanname, gevoel voor positie kiezen en mentaliteit zijn niet goed genoeg om zelfs maar te mogen denken aan een stap hogerop.
-
- Selectiespeler
Ajax is nog op zoek naar een tweede spits (met een aardig prijskaartje) staat in het AD.
Is Dost definitief van de shortlist bij Ajax?
Is Dost definitief van de shortlist bij Ajax?
- TWR22
- Superster
Nee zeker niet, het zou wel eens snel kunnen gaan zelfs, ik heb zojuist gehoord dat bij De Boer Dost de eerste kandidaat is. Alleen het Ajax bestuur is niet overtuigd.
Dat zou lekker zijn (hoezeer ik m ook niet mag) én Dost én Assaidi weg, dan is er echt niks meer over en kunnen we echt gaan denken over degradatievoetbal.
Dat zou lekker zijn (hoezeer ik m ook niet mag) én Dost én Assaidi weg, dan is er echt niks meer over en kunnen we echt gaan denken over degradatievoetbal.
100% achter Marco van Basten!
- 1983
- Forumicoon
Waar heb je dat precies gehoord TWR?
Mocht Dost vertrekken dan zullen ze toch direct een vervanger klaar hebbemn staan lijkt me? Anders gaan ze niet zomaar akkoord met een transfer. Ze zullen toch zelf ook wel zien dat je met alleen Sibon nog over zo'n beetje tekend voor Play-offs promotie/degradatie?
Ajax gaat trouwens pas voor een 2 spits als zeker is dat El-Hamdaoui vertrekt.
Mocht Dost vertrekken dan zullen ze toch direct een vervanger klaar hebbemn staan lijkt me? Anders gaan ze niet zomaar akkoord met een transfer. Ze zullen toch zelf ook wel zien dat je met alleen Sibon nog over zo'n beetje tekend voor Play-offs promotie/degradatie?
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Ik denk dat het met een andere spits wel eens zou gaan kunnen lopen. Assaidi is daarentegen wel moeilijker te vervangen.TWR22 schreef:Nee zeker niet, het zou wel eens snel kunnen gaan zelfs, ik heb zojuist gehoord dat bij De Boer Dost de eerste kandidaat is. Alleen het Ajax bestuur is niet overtuigd.
- TWR22
- Superster
Vanuit Ajax, een oud medewerker daar die er nog veel contact heeft, al is ie op leeftijd. En wat je zegt klopt exact: enkel en alleen als El Ham vertrekt maar daar werken ze met enorm veel energie aan om dat voor elkaar te krijgen, hebben ze een Mercedes SLR en 2,4 miljoen salaris retour.
Nee, ik denk dat wij daar juist een probleem hebben: met Sibon red je het niet.

Nee, ik denk dat wij daar juist een probleem hebben: met Sibon red je het niet.
100% achter Marco van Basten!
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Met Sibon alleen ga je het niet redden. Dan moet er dus voor Dost een vervanger gehaald worden, maar da's logisch.
- hm_DR88
- Wereldspeler
Ik heb nog altijd het gevoel dat Ajax de strategie hanteert "hoe maak ik de tegenstander gek". Door te suggereren dat er mogelijk in de toekomst ooit eens de mogelijkheid zou kunnen bestaan dat in speciale situaties belangstelling zou kunnen zijn voor een bepaalde speler, breng je bij de meeste voetballers hun hoofd op hol. Gevolg ze spelen een aantal weken als een drol of nog erger, ze denken dat ze kunnen voetballen. Helaas de werkelijkheid is hard. In een groot aantal gevallen blijkt het toch niet haalbaar of is de situatie toch weer gewijzigd. De teleurstelde speler blijft gefrustreerd bij de oude club achter en denk na over het onrecht dat hem is aangedaan.Superfries1983 schreef:Waar heb je dat precies gehoord TWR?
We hebben nu straks vier competitieronden gespeeld en bijna al het voetbalnieuws staat in het teken van (mogelijke) transfers. Laat a.u.b. de competitie beginnen op 1 september en tijdens het actieve deel van de competitie geen transfers tussen clubs.
Om on topic te blijven stel ik voor: Cashen !! direct, onmiddellijk . Dost, Assaidi en iedereen die weg wil en kan.
-
- Superster
He ja, en dan stellen wij natuurlijk de B1 op.
- Crash
- Superster
Ik heb gehoord dat de B1 een behoorlijk elftal heeft.....oldtimer schreef:He ja, en dan stellen wij natuurlijk de B1 op.
-
- Invaller
Goeie gozer maar zit zichzelf is weg.
Wellicht kan ie ook een boek schrijven..
Onrust genoeg iig.
Uiteindelijk alles verkopen als er 5 mln of meer geboden wordt.
Laat de scouting zich maar bewijzen.
(ps B1 is 10e geworden op jeugdtoernooi met 12 deelnemers, 1 amateurclub)
gok maar op de A1
Wellicht kan ie ook een boek schrijven..
Onrust genoeg iig.
Uiteindelijk alles verkopen als er 5 mln of meer geboden wordt.
Laat de scouting zich maar bewijzen.
(ps B1 is 10e geworden op jeugdtoernooi met 12 deelnemers, 1 amateurclub)
gok maar op de A1
- fries74
- Nieuw talent
-
- Forumicoon
Als Ajax hem graag wil dan moeten we Bas die kans geven, vind ik.fries74 schreef:Blijven Bas!
Nog even en dan ben je van RJ verlost.

-
- Invaller
Kon wel eens gelijk hebben, Feyenoord uit en FCG zijn niet meteen makkelijk.fries74 schreef:Blijven Bas!
VVV heeft die NIgerianen die ik liever niet tegen Breuer, Kruijswijk of El Ak zie spelen....
Stel dat het net allemaal verkeerd valt en je haalt 1 of 2 punten komende 3 potjes?
Toch maar blijven Bassie
- Frisian Viking
- Superster
Dus? Dost mag van mij net zo hard oprotten. Die streek van afgelopen winter ben ik nog niet vergeten. Ik juich nooit meer voor hem, al maakt hij ons persoonlijk kampioen.fries74 schreef:Blijven Bas!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- BK2007
- Forumicoon
Laten we hopen dat Dost snel opdonderd. Is RJ ook van hem verlost. Deze jongen is wel het slechtste wat ons is overkomen de afgelopen jaren. Een arbitrage zaak, hoe kom je er op !
Samen maken we de club sterk.
-
- Jeugdspeler
Er zijn genoeg spelers die opgestookt door hun zaakwaarnemer een arbitragezaak aanvragen. Je doet nu alsof Dost de enige is die dat doet.BK2007 schreef:Laten we hopen dat Dost snel opdonderd. Is RJ ook van hem verlost. Deze jongen is wel het slechtste wat ons is overkomen de afgelopen jaren. Een arbitrage zaak, hoe kom je er op !
En kun je jonge mensen hun fouten niet gewoon vergeven? Dost heeft aangegeven dat de fout ook bij hem lag, en daarmee is de zaak toch opgelost? Of ga je hem nu je hele leven niet mogen, omdat hij een keer de fout in is gegaan?
Voor Dost is het overigens wel beter dat hij hier weggaat, naar een club met ECHTE buitenspelers. Dus met een prima voorzet, en niet met enkel een actie. Daar komt hij beter tot zijn recht, dan hier op een eilandje staan. Of Jans moet eens slim worden en 4-4-2 gaan spelen.
- Frisian Viking
- Superster
Dost was destijds 22 jaar en dan ben je in Nederland volwassen en aansprakelijk voor de daden die je verricht. Zo moeten we Dost ook beoordelen. Hij heeft genoeg verstand om de situatie in te schatten van destijds. Gewoon zijn eigen domme schuld.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Royce_SCH
- Wereldspeler
Niet weer het verhaal Dost / Ajax. Straks zit hij weer te janken voor de camera's hoe graag hij wel niet naar Ajax wil. Laat ze deze transfer zo snel mogelijk in het geheim afronden. Ik ben echt 'Dostmoe'... 4,5 miljoen cashen en weg met die gast!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
-
- Jeugdspeler
Dat misschien wel, maar om iemand dat een half jaar na te dragen is wel zeer kleinzielig vindt je ook niet?Frisian Viking schreef:Dost was destijds 22 jaar en dan ben je in Nederland volwassen en aansprakelijk voor de daden die je verricht. Zo moeten we Dost ook beoordelen. Hij heeft genoeg verstand om de situatie in te schatten van destijds. Gewoon zijn eigen domme schuld.
Er gebeuren in het leven wel meer "erge" dingen, stap er eens overheen.
Dost is de spits van Heerenveen, wat betekend dat als hij scoort het in het doel van de tegenstander zal zijn. Dus steun Dost, zolang hij de spits van Heerenveen is. De supporters varen daar immers ook wel bij?
-
- Forumicoon
Nooit! Principieel niet. Een speler die de club voor het gerecht sleept verdient geen enkele steun meer. Voor mij onbegrijpelijk om spelers die zoiets flikken toe te zingen.Berjan1986 schreef:Dus steun Dost, zolang hij de spits van Heerenveen is. De supporters varen daar immers ook wel bij?
-
- Forumicoon
Dat gerecht kan me niks schelen. Jonge jongen, veel invloed van zaakwaarnemer, kop gek gemaakt, kan gebeuren. Maar ik ben geen fan van Dost door zijn maniertjes en zijn matige spel.
- fries74
- Nieuw talent
Een kat in het nauw maakt rare sprongen...
Ik denk dat dit ook op Bas van toepassing was in die periode.
Ook Beerens spreekt over een "hel".
In de toekomst zullen we alles nog wel eens krijgen te horen wat er zich allemaal bij onze club heeft afgespeeld.
Ik denk dat we BD nog gewoon een kans moeten geven met zijn allen.
Uiteraard onder een nieuwe hoofdtrainer.
Ik denk dat dit ook op Bas van toepassing was in die periode.
Ook Beerens spreekt over een "hel".
In de toekomst zullen we alles nog wel eens krijgen te horen wat er zich allemaal bij onze club heeft afgespeeld.
Ik denk dat we BD nog gewoon een kans moeten geven met zijn allen.
Uiteraard onder een nieuwe hoofdtrainer.
Veenstra en Hansma oprotten!!
-
- Basisspeler
Naar het schijnt is RJ niet dat vriendelijke ventje wat hij zich voor doet als er een camera in de buurt is. Beerens spreekt nu inderdaad van een hel! Misschien was dat de reden dat hij als een bang meisje hier speelde. BD had in Almelo onder Verbeek zwanenvleugels. Verbeek is juist voor de camera een hork maar waarschijnlijk als een zwanenmoedertje als de camera er niet bij is. Mamajongetjes gedeien prima onder Verbeek! Juist gelouterde voetballers als Makaay en van Bronkhorst moeten weer niks van hem hebben! Bas Dost moet nog ff geduld hebben. Kwestie van tijd en een rekensommetje voordat RJ weg is...
-
- Bankzitter
Viel me op dat hij na de goal niet juichte. Zou er nog steeds interesse van Feyenoord zijn???