Ik geloof dan ook dat we op dit moment niet die Verbeek terug krijgen, maar een meer ervaren en gerijpte trainer. Vergeet niet dat Verbeek op dat moment van assistent trainer bij ons hoofdtrainer werd. En in zijn jaren plaatsten we ons wel steevast voor Europees voetbal. Dat was in mijn ogen niet overduidelijk met een betere selectie. Je noemt nu alleen Alves, het fenomeen. Maar er waren natuurlijk meer spelers die hij beter wist te maken. Huntelaar is bij ons op niveau ook echt doorgebroken. Wat mij vooral tegenstaat in de tactiek van van Basten is dat hij vast blijft houden aan iets wat niet werkt. En dingen weer snel opgeeft die aantoonbaar wel werken. Alles voor het voetbal wat hij voor ogen heeft maar vaak niet op basis van resultaat. Zijn wissels zijn er niet om absoluut de winst over de streep te trekken. Nooit met extra aanvallers. Mijn motto is dat als je met 2-0 achter staat je niets meer te verliezen hebt, maar alles nog te winnen is.pes5 schreef: @Mackan: Een van de dingen die je MvB verwijt, is dat hij gokt op de kwaliteiten van Finnbogason, maar nu wil je Verbeek terug,, Hij deed toch exact hetzelfde met Alves? 10 man speelden in 06/07 in dienst van Alves. Ook onder Verbeek zagen we dramatische wedstrijden, was het voetbal regelmatig niet om aan te zien en is Verbeek altijd gered door individuen. Pas in het laatste jaar kwam er een vast patroon in en zagen we een duidelijke lijn. Vergeet echter niet dat we toen de laatste serie wedstrijden toen ook de fout in gingen en van plek 2 nog naar plek 5 donderden.
Ik vind dat jij Van Basten onevenredig kritisch beoordeelt als je het vergelijkt met Verbeek. Zeker als je dus kijkt naar de dingen die je Van Basten verwijt.
Verder is het een prima vent, maar zijn cijfers spreken gewoon niet in zijn voordeel. Meer verloren dan gewonnen en een negatief doelsaldo. Even vergelijkend met Jans. Zelfs toen ze als 12e eindigden (toen die magistrale voorhoede het nog niet had) hadden ze een positief doelsaldo. En had Jans nou bijvoorbeeld zoveel betere verdedigers of keepers ter beschikking? Ze kregen vaak in de topwedstrijden gigantisch veel goals om de oren. Maar voor de rest van de wedstrijden was er veel meer balans. En die is met van Basten zoek geraakt na de eerste wedstrijden. Ga weer eens spelen vanuit de basis. Die van het begin van de competitie. Leer van je vergissingen. Maar dat zie ik niet gebeuren. Ik denk dat ik zijn manier van werken wel zo'n beetje doorheb na anderhalf seizoen.