Marco van Basten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Mackan68
Forumicoon

Re: Marco van Basten

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef: @Mackan: Een van de dingen die je MvB verwijt, is dat hij gokt op de kwaliteiten van Finnbogason, maar nu wil je Verbeek terug,, Hij deed toch exact hetzelfde met Alves? 10 man speelden in 06/07 in dienst van Alves. Ook onder Verbeek zagen we dramatische wedstrijden, was het voetbal regelmatig niet om aan te zien en is Verbeek altijd gered door individuen. Pas in het laatste jaar kwam er een vast patroon in en zagen we een duidelijke lijn. Vergeet echter niet dat we toen de laatste serie wedstrijden toen ook de fout in gingen en van plek 2 nog naar plek 5 donderden.
Ik vind dat jij Van Basten onevenredig kritisch beoordeelt als je het vergelijkt met Verbeek. Zeker als je dus kijkt naar de dingen die je Van Basten verwijt.
Ik geloof dan ook dat we op dit moment niet die Verbeek terug krijgen, maar een meer ervaren en gerijpte trainer. Vergeet niet dat Verbeek op dat moment van assistent trainer bij ons hoofdtrainer werd. En in zijn jaren plaatsten we ons wel steevast voor Europees voetbal. Dat was in mijn ogen niet overduidelijk met een betere selectie. Je noemt nu alleen Alves, het fenomeen. Maar er waren natuurlijk meer spelers die hij beter wist te maken. Huntelaar is bij ons op niveau ook echt doorgebroken. Wat mij vooral tegenstaat in de tactiek van van Basten is dat hij vast blijft houden aan iets wat niet werkt. En dingen weer snel opgeeft die aantoonbaar wel werken. Alles voor het voetbal wat hij voor ogen heeft maar vaak niet op basis van resultaat. Zijn wissels zijn er niet om absoluut de winst over de streep te trekken. Nooit met extra aanvallers. Mijn motto is dat als je met 2-0 achter staat je niets meer te verliezen hebt, maar alles nog te winnen is.
Verder is het een prima vent, maar zijn cijfers spreken gewoon niet in zijn voordeel. Meer verloren dan gewonnen en een negatief doelsaldo. Even vergelijkend met Jans. Zelfs toen ze als 12e eindigden (toen die magistrale voorhoede het nog niet had) hadden ze een positief doelsaldo. En had Jans nou bijvoorbeeld zoveel betere verdedigers of keepers ter beschikking? Ze kregen vaak in de topwedstrijden gigantisch veel goals om de oren. Maar voor de rest van de wedstrijden was er veel meer balans. En die is met van Basten zoek geraakt na de eerste wedstrijden. Ga weer eens spelen vanuit de basis. Die van het begin van de competitie. Leer van je vergissingen. Maar dat zie ik niet gebeuren. Ik denk dat ik zijn manier van werken wel zo'n beetje doorheb na anderhalf seizoen.
RvP, het waren 10 .... maanden
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef:
Hiddink zie ik niet meer als clubtrainer, lijkt me ook niet iemand die jeugdspelers beter maakt.
Jos Luhukay is teveel buiten beeld voor mij om hem te beoordelen als trainer. Heeft wel erg weinig ervaring met het Nederlands voetbal. Fred Rutten, zijn team voetbalden altijd technisch verzorgd voetbal en is een trainer die graag met jonge jongens werkt. Lijkt me zeker ook een type dat bij Heerenveen zou passen.
Hiddink heeft Anzi weer opgebouwd. Dat zal niet alleen met gearriveerde spelers zijn geweest. Maakt hij spelers niet echt beter, hij zet in ieder geval wél de juiste poppetjes op de juiste plek. En om eens wat mensen te citeren. Voor het beter maken van spelers hebben we toch Talan, Herder en co? Denk eens aan de ervaring van een man als Guus en wat onze jonge assistenttrainers daar van op kunnen steken! Ik denk dat ervaring in Nederlands voetbal niet van doorslag zou zijn. Wat voor ervaring in Nederland had bijvoorbeeld McLaren voordat hij Twente naar het kampioenschap leidde? Het is allemaal zo betrekkelijk. Jos heeft 3 maal op rij clubs klaargestoomd voor promotie naar de 1e Bundeliga. Zal ook niet met topspelers zijn geweest. Iets waar je best eens over na zou mogen denken, of met hem over zou kunnen spreken. Misschien ziet hij het wel als enorme uitdaging. Wellicht ook helemaal niet. Als je geen lijntjes uitsmijt zal je dat nooit komen te weten. Net zoals dat van Basten niet zal weten hoe een eventuele vervanger van Finnbogason het zou doen als hij speeltijd zou krijgen. Mooi dat we het over Rutten in ieder geval eens zijn.
RvP, het waren 10 .... maanden
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Toch grappig dat er allemaal andere namen voorbij komen terwijl de kans vrij groot is dat van Basten blijft. Wouters doet het inderdaad geweldig met Utrect, Koeman en RKC en ook een doorslaand succes, Rutten is ook een garantie op succes, Bosz gaat vast van Vitesse naar Heerenveen. Van deze namen worden we zeker niet beter!
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Verlengen met van Basten betekend stilstand en flink afschrijven op spelers. Ik zie hier een aantal namen langskomen die natuurlijk nooit naar Heerenveen gaan komen. Hiddink is te duur en wil niet, Luhukay zit in de Bundesliga, Bosz zit bij de toekomstig kampioen. Adriaanse zou bovenaan mijn lijstje staan, wat een genot om die man over voetbal te horen praten. Rutte zou ook prima zijn. Als dat niet lukt dan maar een buitenlandse trainer, Hamren, Solskjaer?

Maar als van Basten wil aanblijven dan gaat dat gewoon gebeuren, wie zou dat tegen moeten gaan?
Laatst gewijzigd door Lardy op 21-11-2013 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Bijzondere namen worden hier genoemd:
- Hiddink gaat niet meer naar SCH tenzij de club 'opeens' grote mogelijkheden heeft (spelersselectie, financiën, etc.). Die wil z'n carrière in glans afsluiten. Dus niet realistisch om te noemen;
- Verbeek is en blijft een goede optie. Volgens mij behoeft hij geen nadere uitleg;
- Rutten: Goede trainer en zou qua mentaliteit/persoonlijkheid bij de club passen;
- Bosz: Niet realistisch op dit moment;
- E. Koeman: Heeft mijns inziens nog geen opmerkelijke resultaten behaald en moet zich eerst maar eens echt bewijzen;
- Wouters: Deed 't de afgelopen 2 jaar goed, maar valt dit seizoen toch erg terug met Utrecht. Dit seizoen speelden ze tegen ons allesbehalve 'herkenbaar' voetbal.
- Luhukay: Onrealistisch
- Co: Ik denk dat (bijna) iedereen fan van hem is.

Voor alle partijen lijkt 't me verstandig met MvB door te gaan. Er is nu behoefte aan rust in de tent en er is een stijgende lijn te pakken qua spel. 'Verwijten' als onjuiste tactiek is lastig aangezien je met een niet-balvaste spits speelt, terwijl de club en de trainer juist de 4-3-3 erin willen slijten om van daaruit verder te bouwen. Ik ben blij dat MvB probeert om vanuit de 433 verder te spelen op positiespel (en tegen sterkere ploegen op resultaat speelt voor de klassering). Alles beter dan het gecounter met dhr. Jans; daar kan je niet op verder bouwen zoals ook onder bijv. Sollied en Everse.
Janstra
Selectiespeler

Bericht door Janstra »

Mackan68 schreef:Vergeet niet dat Verbeek op dat moment van assistent trainer bij ons hoofdtrainer werd.
Hij was hoofdtrainer van Heracles voordat hij bij ons hoofdtrainer werd. Het maakt mij weinig uit of van Basten vertrekt of niet. Als hij vertrekt moet er wel een echte goede trainer voor terug komen. Dus geen Wouters of Erwin Koeman.
Friezennn
Bankzitter

Bericht door Friezennn »

Mensen die eventueel Co Adriaanse graag zien komen verklaar ik bij deze al voor gek. Op voetbalgebied absoluut een goede trainer dat zal ik niet ontkennen, maar in de omgang een echte ''schoolmeester''. Bij Twente al niet geliefd( wanneer een speler te laat kwam mocht deze de hele middag telefoontjes beantwoorden bij de afdeling Ticketing.) Wanneer Co zelf een keer te laat kwam mocht er niks van gezegd worden. 1 van de vele kleine dingen waardoor spelers in het verleden al regelmatig gebotst zijn met deze trainer. Zeker de mondige spelers en spelers uit een bepaalde cultuur had/heeft Co altijd moeite mee gehad. Nou zal iedere trainer zijn eigen werkwijze hebben, en iedere trainer zijn eigen idee hebben, maar denk dat het het belangrijkste is dat we een trainer hebben die de rust bewaard. Zeker nu het afgelopen seizoen, maar ook op dit moment de rust nog niet geheel is wedergekeerd op directie niveau lijkt het me van essentieel belang dat de rust( wat uitstekend gaat onder Marco) op het veld in elk geval wordt bewaard. Daarom lijkt het mij niet eens onverstandig Marco nog een jaar aan Heerenveen te binden. Ik zal niet zeggen dat ik overtuigd ben van zijn trainerskwaliteiten, net als meerderen hier maakt hij ook in mijn ogen soms onbegrijpelijke beslissingen, en kun je over bepaalde keuzes discusseren, toch heb je met Marco wel de zekerheid dat de rust op het veld in elk geval niet verstoord wordt. Iets wat ik persoonlijk op dit moment ook belangrijk vindt.
André
Wereldspeler

Bericht door André »

Vergeet niet dat Verbeek op dat moment van assistent trainer bij ons hoofdtrainer werd. En in zijn jaren plaatsten we ons wel steevast voor Europees voetbal. Dat was in mijn ogen niet overduidelijk met een betere selectie.
Dit meen je toch niet hopelijk? Oké er liepen jongens als Drost en Prager rond, maar ook jongens als Bosvelt, Hansson, Bradley, Pranjic, Dingsdag & Zuiverloon. In mijn optiek werd hier bij lange na niet het maximale uit de groep gehaald.

Ik ben het reactie voetbal van Marco wel een beetje zat eerlijk gezegd, ik had er meer van verwacht. Hij pretendeert toch voor mooi voetbal te staan, maar met het reactievoetbal dat hij hier laat zien kan me niet bekoren. Dat ik het moeilijk kan accepteren komt ook door zijn voorgangers. Het spel onder Sollied en Jans was ook schrijnend bij tijd en wijlen, alleen werd dit vaak gecamoufleerd door resultaat in de vorm van een beker en Europees voetbal. Bovendien hadden beide trainers ook goed materiaal tot hun beschikking. Zeker het laatste seizoen onder Jans viel er met regelmaat nog wat te genieten door de snelle voorhoedespelers in combinatie met een spits die ieder schot op doel gepromoveerd zag worden tot doelpunt. Dat genieten vond dan vooral plaats bij uitwedstrijden, met als uitschieter de wedstrijd in Enschede. Dezelfde ietwat laffe tactiek legde hij ook in thuiswedstrijden op de mat, maar in ons stadion pikken we dat eigenlijk niet. Als dan na die jaren afbraakvoetbal Marco van Basten wordt gepresenteerd dan gaan de verwachtingen toch omhoog, ondanks dat iedereen wist dat hij nog niets had bewezen als trainer zijnde.

Dit seizoen is er in ieder geval meer spektakel te zien in ons stadion dan de laatste 3 jaar bij elkaar. En bij vlagen wordt er best leuk gevoetbald en worden er ook resultaten behaald. Kritiekpunten zijn er voldoende (wisselbeleid, 2 defensief ingestelde middenvelders opstellen, weinig herkenbare patronen etc), maar die neem ik voor lief op dit moment en ik zou er niet veel moeite mee hebben om dat nog een seizoen aan te moeten zien. Reden?
Volgens mij is het nu niet het moment wéér een nieuwe trainer aan te stellen op terwijl er ook een nieuwe directie geïnstalleerd moet worden. Van Basten is op dit moment de man uit het technische hart van de club die voor continuïteit kan zorgen en dat is volgens mij het gene waar de club nu het meeste bij is gebaat. Bovendien blijft hij binnen de voetbalwereld een man met aanzien en daar moet de club van profiteren.
Als één man achter onze trots!
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Ik kom op mijn mening over Marco terug. Hij heeft er toch wel verstand van. Hij geeft op de off site aan dat hij verwacht dat Heerenveen het lastig krijgt bij PSV...... Goh 8)
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Zou Riemer al zijn informele vervolggesprek hebben gehad met Marco ?
Zou mooi zijn.
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:Zou Riemer al zijn informele vervolggesprek hebben gehad met Marco ?
Zou mooi zijn.
Riemer moet zich maar even koest houden. Dit is aan de nieuwe directie, die moeten ook met van Basten werken. Riemer niet.
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

Ik vind van Basten voor Heerenveen een prima trainer. Het enige verwijt dat ik van Basten kan maken is dat hij Eikremm veel te vaak op de bank zet. Verder doet hij het redelijk met het materiaal wat hij heeft. Sommigen verwachten hier dat we spelersmateriaal hebben om kampioen mee te worden, maar als we bij de eerste 10 eindigen doen we het redelijk en bij de eerste 8 doen we het zelf goed. Dat mensen hem verwijten dat er geen lijn in het spel te zien is, is echt onzin. Bij welke club in de eredivisie zit er wel lijn in het spel? Bij PEC, AZ en Twente misschien, maar de rest is net zo wisselvallig als ons. Van mij mogen ze zijn contract verlengen! Doen ze het niet, ook prima, maar er is echt geen enkele trainer die naar Heerenveen zou willen komen die het beter gaat doen. Helemaal niet met onze bestuurlijke "crisis" er ook nog bij.
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

PSV uit, we gaan ze zogenaamd onder druk zetten. Op de bank: een keeper, 4 verdedigers, een middenvelder en een half fitte aanvaller..... Gelukkig hoefden wij niet alles of niets te spelen.....
john2p
Wereldspeler

Bericht door john2p »

H-J schreef:PSV uit, we gaan ze zogenaamd onder druk zetten. Op de bank: een keeper, 4 verdedigers, een middenvelder en een half fitte aanvaller..... Gelukkig hoefden wij niet alles of niets te spelen.....

Waar heb je vandaan dat we ze onder druk zouden zetten? Volgens mij gaf vBasten voor de wedstrijd heel duidelijk aan dat we vanuit de omschakeling moesten toeslaan. ook met 11 tegen 11. Juist omdat dat steeds de kracht van dit team blijkt te zijn, snel uitgevoerde counters.
Trouwens ben erg blij met die half fitte aanvaller ;)
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

H-J schreef:PSV uit, we gaan ze zogenaamd onder druk zetten. Op de bank: een keeper, 4 verdedigers, een middenvelder en een half fitte aanvaller..... Gelukkig hoefden wij niet alles of niets te spelen.....

Wie heeft het er over dat ze PSV onder de druk zouden zetten. Eikrem, Finnbogason, Nwofor en Fazli geblesseerd. Een half fitte Wildschut op de bank en een 17 jarige in de basis. Logisch verhaal.
Heerenveen rules
Forumicoon

Zo, nooit geweten dat een bank een elftal onder druk kan zetten. We hadden ook heel veel keus voorin. Maar goed, we moeten natuurlijk wel weer wat te zeiken hebben na een knappe 1-1.
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Ik meen dat ergens gelezen te hebben, iets met druk zetten. Blijkbaar bijziend ofzo :| Maar hoe dan ook matige bankbezetting. Als je achter staat weinig opties, je mag toch hopen dat er nog enig aanvallend vernuft bij de selectie zit, of anders bij de A's.
Heerenveen rules schreef:Zo, nooit geweten dat een bank een elftal onder druk kan zetten. We hadden ook heel veel keus voorin. Maar goed, we moeten natuurlijk wel weer wat te zeiken hebben na een knappe 1-1.
Ga jij mensen aanspreken op zeiken? :lol: Ja, ik had vooraf een totaal andere opvatting (zwaai).
Heerenveen rules
Forumicoon

H-J schreef:Ga jij mensen aanspreken op zeiken? :lol: Ja, ik had vooraf een totaal andere opvatting (zwaai).
Wel als je na een keurige 1-1 met 10 man gaat zeiken over de bankbezetting..... :lol: Wie had jij dan als aanvaller op de bank gezet? Nwofor was niet fit, Finnbogason was er niet en Pappa kan er niks van. Dus andere smaken waren er niet.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Bovendien kan Marzo de hele rechterkant bezetten en zou ook Vd Berg of Ziyech nog voorin gebruikt kunnen worden. Echt weer zeiken om het zeiken. Tactisch prima duel van Heerenveen. Alleen zuur van de late tegengoal.
Superfries1996
Wereldspeler

Bericht door Superfries1996 »

Ik ben normaal gesproken één van de eersten om commentaar te leveren op van Basten, maar gisteren heeft hij het gewoon heel goed gedaan. Tactisch was het gewoon goed, achterin stond het potdicht( :shock: ) en zijn wissels waren ook gewoon goed. De Kamps en Wildschut vielen prima in, het is misschien zuur van die late gelijkmaker, voor de zoveelste keer. Maar ik denk dat die goal van PSV sowieso wel gevallen was, uiteindelijk mag je heel tevreden zijn met het punt en vooral de manier waarop dat punt behaald is.
nou nou
john2p
Wereldspeler

Bericht door john2p »

[quote="Heerenveen rules"
Wel als je na een keurige 1-1 met 10 man gaat zeiken over de bankbezetting..... :lol: Wie had jij dan als aanvaller op de bank gezet? Nwofor was niet fit, Finnbogason was er niet en Pappa kan er niks van. Dus andere smaken waren er niet.[/quote]

Bovendien ook nog Fazli geblesseerd.
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Heerenveen rules schreef:Wel als je na een keurige 1-1 met 10 man gaat zeiken over de bankbezetting..... :lol: Wie had jij dan als aanvaller op de bank gezet? Nwofor was niet fit, Finnbogason was er niet en Pappa kan er niks van. Dus andere smaken waren er niet.
Pappa kan er niks van, dat geldt ook voor ander bankzitters. Met name als zij in een aanvallende rol zouden moeten spelen. Heeft niks met zeiken om het zeiken te maken pes5, maar ieder zijn eigen mening.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Wacht even hoor , lees ik dit nu echt goed ?? Of is dit slechts de interpretatie van degene die het stukje schrijft ??

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=201459
john2p
Wereldspeler

Bericht door john2p »

RuudvanHuntelaar schreef:Wacht even hoor , lees ik dit nu echt goed ?? Of is dit slechts de interpretatie van degene die het stukje schrijft ??

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=201459

En wat is je kritiek er op? Dit zei vBasten toch al voor camera´s na afloop?
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Bericht door RuudvanHuntelaar »

john2p schreef:

En wat is je kritiek er op? Dit zei vBasten toch al voor camera´s na afloop?
Van Basten en een plan...
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

Van Basten en een plan...
Die twee dingen gaan dus echt niet samen !!!
john2p
Wereldspeler

Bericht door john2p »

@ruudvanhuntelaar en frisianbadboy, ondanks dat ik het vaak niet met jullie eens ben, moet ik wel lachen om jullie. Het lijkt wel of jullie een kruistocht voeren tegen vBasten hahaha.

Wees toch eens reëel, ok hij is geen Guardiola (helaas), maar is wel precies dat wat Heerenveen is, gewoon een aardige eredivisietrainer. Een toptrainer komt gewoon niet naar ons ;).
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

Wees toch eens reëel, ok hij is geen Guardiola (helaas), maar is wel precies dat wat Heerenveen is, gewoon een aardige eredivisietrainer. Een toptrainer komt gewoon niet naar ons .
Was het maar een aardige trainer dan kon ik er misschien nog mee leven. Maar het is gewoon een waardeloze man die voor een groep staat en geen idee heeft wat hij doet. En dat kan ik inderdaad niet vaak genoeg herhalen hier. De Robert Veenstra onder de trainers. Hij maakt meer kapot dan je lief is.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

frisianbadboy schreef:
Was het maar een aardige trainer dan kon ik er misschien nog mee leven. Maar het is gewoon een waardeloze man die voor een groep staat en geen idee heeft wat hij doet. En dat kan ik inderdaad niet vaak genoeg herhalen hier. De Robert Veenstra onder de trainers. Hij maakt meer kapot dan je lief is.
God wat zijn sommigen hier toch in de war. Zelfs na een resultaat die niemand van te voren had verwacht. Een resultaat waar veel tegenslagen vooraf waren. De topscorer van de eredivisie doet niet mee, 75 minuten met 10 man.een uitgedunde bank door het missen van Eikrem, Nwofor, Finnbogason en Fazli. En nog zeiken over een trainer.

Ik weet niet wat sommigen met deze selectie verwachten maar realisme is ver te zoeken.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

@Grimo. Hij heeft het over het algemeen. Niet alleen over gisteren.
Plaats reactie