Die 7 miljoen was geboden door Napoli. Bij Sporting ging het om 5.5 miljoen. Lijkt me overigens ook een mooi bedrag voor Bassie. Prima deal voor alle partijen.fean2506 schreef:Voor de gereserveerde 7 miljoen wil ik hem wel brengen!!
Bas Dost
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- abegoal
- Wereldspeler
Re: Bas Dost
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
-
- Invaller
haha naar Sporting!!Beland ie weer op de bank!
Strik er om heen en weg ermee!!!
Strik er om heen en weg ermee!!!
-
- Forumicoon
Dat zou heel mooi zijn. Deze labiele, mentaal zwakke speler verkopen voor een bedrag rond de 5 miljoen en dan een spits halen die wel kan voetballen en niet alleen alle ballen op een presenteerblaadje moet hebben.
-
- Forumicoon
Van Wolfswinkel EN Dost. Zou wel heel dom zijn van Sporting. Twee bankzitters in de dop. Tussen al die Brazilianen valt zeker Dost aardig uit de toon, maar ik ben ook nooit kapot geweest van van Wolfswinkel die voornamelijk uit penalties scoort.(en dat vind ik eigenlijk maar halve goals) Maar 4 miljoen, of meer is welkom!
- Skopperij
- Forumicoon
Nijland erkent dat Sporting interesse had in Matavz. Ze zijn dus wel degelijk op zoek naar een jonge centrumspits. Misschien is de lengte van Dost doorslaggevend, dat vinden ze mooi daar in Portugal. Laat maar gaan t.e.a.b.
-
- Beheerder
Hoe kom je daarbij? In Jong Oranje vormden ze een goed duo. Met wat creatieve spelers om hun heen kan dit wel eens een succesformule zijn..Knipecity schreef:Van Wolfswinkel EN Dost. Zou wel heel dom zijn van Sporting. Twee bankzitters in de dop. Tussen al die Brazilianen valt zeker Dost aardig uit de toon, maar ik ben ook nooit kapot geweest van van Wolfswinkel die voornamelijk uit penalties scoort.(en dat vind ik eigenlijk maar halve goals) Maar 4 miljoen, of meer is welkom!
Ik zou dit duo graag bij SCH aan t werk zien..
Echter, Bas heeft 't hier verbruid. Ik zie nog steeds veel mogelijkheden voor hem (mits hij zijn mentaliteit verbetert), maar wanneer hij zich niet als een teamspeler op en buiten 't veld opstelt, mag hij van mij voor 6M weg..
- Skopperij
- Forumicoon
Arjen de Boer:
Zaakwaarnemer Bas Dost bevestigt dat hij een seintje heeft gekregen van Sporting Lissabon voor Dost. Maar concreet is t nog lang niet.
-
- Selectiespeler
Nou hup, snel verkopen die vent...dan direct de verschuldigde centjes naar Emmen overmaken en een aantal goede huurlingen meesturen, kan ik ook weer rustig slapen
.

-
- Bankzitter
-
- Forumicoon
Yes! We gaan verlost worden van deze omhooggevallen, overschatte miskleun. Weg ermee!Dost wil 'helemaal opnieuw beginnen bij een andere club'
Dinsdag, 14 juni 2011 om 07:15Feyenoord droomt nog altijd van zijn komst en ook Sporting Portugal heeft inmiddels interesse in Bas Dost. De aanvaller van SC Heerenveen kan alleen maar hopen dat deze belangstelling concreet wordt: hij heeft zijn zinnen gezet op een vertrek uit het Abe Lenstra Stadion. “Bas wil helemaal opnieuw beginnen bij een andere club”, zegt zaakwaarnemer Henk Nienhuis.
De agent, die samen met Rob Jansen de belangen van Dost behartigt, gaf maandag nog aan dat het ‘verhaal-Sporting Portugal’ nog wat voorbarig was. “Maar Bas denkt dat hij goed bij Feyenoord past en heeft gezegd zich eerst nog in Nederland goed te willen presenteren”, zegt Nienhuis in De Telegraaf. “Maar tegen een mooie buitenlandse club zegt Bas geen ‘nee’.”
Sporting legde eerder al Ricky van Wolfswinkel van FC Utrecht vast en wil de jeugdinternational blijkbaar een duo laten vormen met een andere spits uit de Eredivisie. Ook Tim Matavz van FC Groningen was in beeld, maar hij bleek te duur te zijn en heeft bovendien zelf geen oor naar een verhuizing naar Portugal. Ajax zou interesse hebben in Matavz.
- jakato
- Nieuw talent
Het lijkt erop dat de zaakwaarnemers (Henk Nienhuis en Rob Jansen) wederom proberen een wig te drijven tussen Heerenveen en Bas Dost. Ik vind het een onsmakelijk tafereel worden. Wanneer het niet tot een transfer komt, is er door dit verhaal alweer spanning gecreeerd. Wellicht in de toekomst goed nadenken of Heerenveen nog wel spelers wil halen die dit duo als zaakwaarnemer heeft....
Impossible is nothing
-
- Forumicoon
Zeer onsmakelijk duo ja. Die Henk Nienhuis was notabene praktisch vrienden met Ron Jans, en omdat hij aan het eind van zijn werkzame leven nog een paar centen wil pakken grijpt hij naar dit soort praktijken.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
- Skopperij
- Forumicoon
Hun werk is de belangen van Bas Dost behartigen. Het is in zijn belang om bij een club als Heerenveen te slagen, en daar heeft hij het lastig genoeg mee. Maar Nienhuis/Jansen brengen hem het liefst jaarlijks naar een andere club. Dost is ook geen helder licht zeg.
Iets om naar uit te kijken: Dost vs. Het Legioen of Dost vs. Luisão.
Iets om naar uit te kijken: Dost vs. Het Legioen of Dost vs. Luisão.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Maar iedereen wil toch geld verdienen? Als Dost ergens anders meer kan verdienen, is dat ook in het belang van Dost. Als ze dat lukt door met hem langs allerlei clubs te gaan en hem aanbieden, is dat 'hun werk'.
Corruption is everywhere, fight it!
- Skopperij
- Forumicoon
Ze moeten Bas Dost voor de lange termijn ondersteunen in zijn carrière, met hem praten en verstandige keuzes maken. Als je Heerenveen niet aankan, wordt het helemaal niets in Portugal. Daar wordt die jongen doodongelukkig en als je niet uitkijkt eindig je bij Zulte Waregem of Vitoria Guimaraes.
-
- Forumicoon
Een zaakwaarnemer moet vooral zorgen dat een speler gedurende zijn volledige loopbaan de juiste beslissingen neemt. Niet alleen op korte termijn. Je kunt nu wel pieken qua salaris, maar je kan ook als eeuwig talent eindigen als je sportief finaal door de mand zakt. Dan kom je in de marge uit en op de langere termijn ben je niets opschoten met die ene stap. Hoe beter je beslissingen, hoe groter de kans dat je de eigen top bereikt en dat is dus weer bepalend voor je salaris.Fanatic 4-ever schreef:Maar iedereen wil toch geld verdienen? Als Dost ergens anders meer kan verdienen, is dat ook in het belang van Dost. Als ze dat lukt door met hem langs allerlei clubs te gaan en hem aanbieden, is dat 'hun werk'.
Een zaakwaarnemer moet zorgen dat een speler op die leeftijd ook tien jaar later nog lekker kan cashen. Daarom moet je heel goed kijken of een overstap naar Sporting wel goed is. Kom je daar op de bank en blijf je daar een tijd zitten, dan verdwijn je verder uit beeld en sta je stil in je ontwikkeling. Dan is geld opeens een stuk minder waard. Als zaakwaarnemer heb je in dat geval ook gefaald.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Het was uiteraard ook cynisch bedoeld, maar een Frits Barend heb ik bijvoorbeeld wel eens zo horen praten. In een wereld waarin steeds meer om geld draait, worden anderen belangen (die jullie noemen) nog wel eens ondergeschikt. De voetbalwereld is namelijk grillig en als je nu kunt cashen doen ze dat gewoon.
Maar het is misschien ook wel de 'schuld' van de spelers zelf. Vaak hebben ze helemaal geen zin om zich ook maar enigszins te verdiepen in de voorwaarden etc bij transfers. Dat zag je ook terug bij de zaak van Dost deze winterstop: hij zei dat hij 'gewoon lekker wil voetballen en spelen'. Ze geven zaakwaarnemers min of meer de vrije hand over zichzelf. En daar maken ze natuurlijk dankbaar gebruik van.
Maar het is misschien ook wel de 'schuld' van de spelers zelf. Vaak hebben ze helemaal geen zin om zich ook maar enigszins te verdiepen in de voorwaarden etc bij transfers. Dat zag je ook terug bij de zaak van Dost deze winterstop: hij zei dat hij 'gewoon lekker wil voetballen en spelen'. Ze geven zaakwaarnemers min of meer de vrije hand over zichzelf. En daar maken ze natuurlijk dankbaar gebruik van.
Corruption is everywhere, fight it!
- Skopperij
- Forumicoon
Inderdaad, ook in dat opzicht stelt Bas Dost teleur. Hij studeerde economie, ik had rationeler en verstandiger gedrag van hem verwacht. Maar nee, het jengelende kind wil na 300 000,- tekengeld en 400 000,- salaris per jaar helemaal opnieuw beginnen. Dit zijn de momenten waarop je de voetbalwereld compleet vervloekt.
- BK2007
- Forumicoon
Ik denk dat het het beste als hij vertrekt. Hij heeft voor veel te veel onrust gezorgd en zie het niet meer echt goedkomen zowel bij Jans maar ook de tendens in het publiek (en hier op het forum) is negatief over Dost.
Het zou mooi zijn als Jans op de eerste training al een opgeruimde selectie heeft. Kan hij en de selectie veel frisser aan het nieuwe seizoen beginnen.
Het zou mooi zijn als Jans op de eerste training al een opgeruimde selectie heeft. Kan hij en de selectie veel frisser aan het nieuwe seizoen beginnen.
Samen maken we de club sterk.
-
- Forumicoon
De titels op de verschillende sites staan ook verkeerd, er kan beter staan: De zaakwaarnemer van Dost is toe een aan nieuwe club.
Ik hoop dat hij vertrekt, puur voor de centen.
Ik hoop dat hij vertrekt, puur voor de centen.
- USAFries
- Nieuw talent
- Contacteer:
Hey Bas, ik hoop dat je mee leest op dit forum;
Ik denk dat de meesten van ons hier schoon genoeg hebben van jou, met een mentaliteit van lik me vestje. Je hebt geen eigen mening, waait mee met iedere wind die wat zegt over een 'mogelijke transfer', en dan lopen janken als een 3 jarig kind.
Bewijs je eens, laat je voeten eens spreken in plaats van die arrogante bek. Je hebt nog helemaal niets laten zien hier in H'veen en bent gewoon een laag bij de grond stuk vreten, die het Heerenveen shirt niet waardig is. Ik hoop dat je snel een club vindt, en dat je dan snel een Ajax of Feyenoord pyama, Sporting Portugal pyama mag dragen of wat dan ook. Want daar heb je natuurlijk ook altijd van gedroomd. Gewogen en VEEL TE LICHT bevonden. Tot ziens!
Ik denk dat de meesten van ons hier schoon genoeg hebben van jou, met een mentaliteit van lik me vestje. Je hebt geen eigen mening, waait mee met iedere wind die wat zegt over een 'mogelijke transfer', en dan lopen janken als een 3 jarig kind.
Bewijs je eens, laat je voeten eens spreken in plaats van die arrogante bek. Je hebt nog helemaal niets laten zien hier in H'veen en bent gewoon een laag bij de grond stuk vreten, die het Heerenveen shirt niet waardig is. Ik hoop dat je snel een club vindt, en dat je dan snel een Ajax of Feyenoord pyama, Sporting Portugal pyama mag dragen of wat dan ook. Want daar heb je natuurlijk ook altijd van gedroomd. Gewogen en VEEL TE LICHT bevonden. Tot ziens!
Het leven is geen pak vla!
-
- Invaller
bassie rot op! Mag hopen dat Jans hem in de voorbereiding geen 1 keer in de basis 11 zet. of uberhaupt bij de selectie.
wat een gast
wat een gast
- Currahee
- Wereldspeler
als hij echt zo graag wil moet je misschien net als verbeek deed bij az. Spelers die graag weg willen niet gebruiken in de voorbereiding. Al zal dat de waarde van een speler niet ten goede komen.ProudFrisian! schreef:bassie rot op! Mag hopen dat Jans hem in de voorbereiding geen 1 keer in de basis 11 zet. of uberhaupt bij de selectie.
wat een gast
Maar wat heb je aan een voorbereiding als er een aantal spelers vlak voor de competitie vertrekken. Kun je weer opnieuw beginnen
- Frisian Viking
- Superster
Vuilnisman, mag deze zak ook mee?
Wanneer zijn we nou eindelijk eens verlost van deze kwal? Wie maakt ons vrij?!
Wanneer zijn we nou eindelijk eens verlost van deze kwal? Wie maakt ons vrij?!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- 1983
- Forumicoon
Kan je doen, maar dan moet je niet net als AZ toendertijd af zitten wachten en wel alvast een vervanger in huis halen, of in elk geval zo ver met een spits zijn dat alleen de handtekening nog maar hoeft te worden gezet. Want je zal zien dat hij dan net als die AZ'ers op het laatste moment vertrekt waardoor je geen tijd meer hebt om een vervanger te strikken. Ik zie het niet zitten om een half jaar noodgedwongen met een middenvelder in de spits te gaan spelen. Laten we maar hopen dat hij zo gauw mogelijk wordt verkocht, liever vandaag nog dan morgen.Currahee schreef: als hij echt zo graag wil moet je misschien net als verbeek deed bij az. Spelers die graag weg willen niet gebruiken in de voorbereiding. Al zal dat de waarde van een speler niet ten goede komen.
-
- Forumicoon
Die zaakwaarnemers mag je langzaam wel langs de muur zetten, wat een misselijkmakende figuren die alleen maar meer wrijving veroorzaken.
-
Verified
- Forumicoon
Ik kan deze jongen alleen nog in de armen sluiten wanneer hij besloot een andere zaakwaarnemer te nemen.
Dost kan er niets aan doen, die spoort niet helemaal bekijk hem maar eens goed. De zaakwaarnemers maken misbruik van hem.
Dost kan er niets aan doen, die spoort niet helemaal bekijk hem maar eens goed. De zaakwaarnemers maken misbruik van hem.
Spijt heb je morgen maar!
- BK2007
- Forumicoon
Na de Alves soap had ik gehoopt dat dit niet weer bij ons zou gebeuren. Maar dus toch weer.
het is echt ongelofelijk eigenlijk. Dat zie je niet gauw bij een andere club. Suarez bij Ajax deed dat ook. Maar nu bij ons voor de 2e keer in korte tijd ellende met de spits. Als club kun je eigenlijk niet anders dan maar weer toekijken want de heren doen gewoon waar ze zin in hebben.
Munsterman heeft het dan over achterin de bus zitten als directie, want op de loop van de dingen heb je maar beperkte invloed.
Triest maar waar.
het is echt ongelofelijk eigenlijk. Dat zie je niet gauw bij een andere club. Suarez bij Ajax deed dat ook. Maar nu bij ons voor de 2e keer in korte tijd ellende met de spits. Als club kun je eigenlijk niet anders dan maar weer toekijken want de heren doen gewoon waar ze zin in hebben.
Munsterman heeft het dan over achterin de bus zitten als directie, want op de loop van de dingen heb je maar beperkte invloed.
Triest maar waar.
Samen maken we de club sterk.
- Flying Tilster
- Forumicoon
Strikje erom en opsodemieteren. Desnoods breng ik hem persoonlijk naar Portugal.. Al was het alleen maar om zeker te weten dat hij opgedonderd was. Dit komt nooit meer goed. Niet tussen trainer en speler (als Jans blijft) en ook niet tussen club en speler. En als Sporting echt 5 miljoen zou willen bieden, moet je hem gelijk laten gaan.
Na Alves de meest waardeloze speler die hier gespeeld heeft.. (qua gedrag dan)
Zijn zaakwaarnemers zijn alleen maar bezig om geld te verdienen. Snel geld verdienen en niet aan de loopbaan van de speler zelf denken. Waar kennen we Rob Janssen ook alweer van?
Na Alves de meest waardeloze speler die hier gespeeld heeft.. (qua gedrag dan)
Zijn zaakwaarnemers zijn alleen maar bezig om geld te verdienen. Snel geld verdienen en niet aan de loopbaan van de speler zelf denken. Waar kennen we Rob Janssen ook alweer van?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen