Bron?JHNC schreef:Bas Dost naar Valencia?
Bas Dost
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: Bas Dost
-
- Forumicoon
Spanje is een populair vakantieland, dus zou best kunnenJHNC schreef:Bas Dost naar Valencia?

Van zijn leven niet, natuurlijk. Valencia is als derde geëindigd in de Primera División! Die komen echt niet uit bij een spits als Dost.
-
- Forumicoon
Dost lijkt onhaalbaar voor Feyenoord. 'Was dat maar waar', werd er geantwoord op de vraag of Dost te halen was voor de Rotterdammers. Geen financiële middelen om Dost te behalen. Dat verhaal weer uit de wereld.
-
Verified
- Forumicoon
Martin van Geel wil hem graag bij Feyenoord hebben. Werd ook altijd in de media geroepen, maar hij heeft het zelf bevestigd op tv bij Barend en Barend.
Dat hij ook naar Feyenoord komt, is klein door de te hoge transfersom
-
- Forumicoon
En ook de Vrienden van Feyenoord vinden de investering erg groot, Van Geel begrijpt het dat er wordt gezegd dat ze liever even willen kijken naar de prestaties van hun eigen elftal. Lijkt me dus dat ook zij het risico niet willen nemen om zo'n groot bedrag neer te tellen.Feanfan 1 schreef:Martin van Geel wil hem graag bij Feyenoord hebben. Werd ook altijd in de media geroepen, maar hij heeft het zelf bevestigd op tv bij Barend en Barend.
-
- Beheerder
Precies.Ane Lenstra schreef:Wat we hier eigenlijk allemaal al wisten, Feyenoord heeft niet de middelen hem te halen...
Versterking: waarom zou je je concurrent sterker willen maken..?
- TWR22
- Superster
Ach goshie eerst praten over je Ajax-pijama wat niet doorgaat, dan roepen dat je Feyenoord ook graag wilt maar die kunnen je niet betalen ... ik vind het echt een afgang. 13 goals ja, en? Dat is niet zijn klasse, onze Griekse vriend had er ook 13 gemaakt met zulke vleugelspelers, daar ben ik heilig van overtuigd.
Hoe eerder hij weg is, hoe beter.
Hoe eerder hij weg is, hoe beter.
100% achter Marco van Basten!
-
davp Verified
- Wereldspeler
Griekse vriend?
-
- Bankzitter
Griekse Tjech of Tjechische Griek bedoelt hij denkt ik.
-
davp Verified
- Wereldspeler
Tjech met Griekse roots was het volgens mij. Denk inderdaad dat hij niet onder had gedaan voor Bas Dost.
- TWR22
- Superster
Oh ja Papa was een Tjech (geen rolling stone). Die kon misschien wel beter koppen dan Dost! Maar goed, zo gemakkelijk word je vergeten in de voetballerij ...
-
- Wereldspeler
Wat je ook vaak ziet in de voetballerij is dat het gras bij de buren veel groener is of in dit geval in het verleden. Papadopulos kon inderdaad fantastisch koppen. Beter dan Dost. Dat denk ik ook, maar we zijn toch niet vergeten dat hij verder echt helemaal niets kon?TWR22 schreef:Oh ja Papa was een Tjech (geen rolling stone). Die kon misschien wel beter koppen dan Dost! Maar goed, zo gemakkelijk word je vergeten in de voetballerij ...
Sinds de arbitragezaak kan Dost niets meer goed doen bij enkele supporters. Dat begrijp ik wel want zulke streken hoor je gewoon niet te leveren, maar om dan te gaan beweren dat Dost er helemaal niks van kan slaat nergens op. Dost is 21 of 22 jaar oud. Nog jong voor een spits en heeft alles om echt een goede te worden.
Ik baal ook van hem door die arbitragezaak, maar als je objectief naar hem kijkt kun je niet anders dan concluderen dat hij een hoop potentie heeft.
Als je zelf gevoetbald hebt weet je dat vertrouwen ontzettend belangrijk is. Dost kreeg dit duidelijk niet van z'n trainer. Als je dan toch zo presteert 13 goals(?) vind ik dat best goed in het eerste jaar. Meestal moeten zulke jonge jongens nog wennen aan een nieuwe omgeving en valt het eerste jaar tegen.
Als Dost volgend seizoen iedere wedstrijd speelt en vertrouwen krijgt van zijn trainer gaat hij zeker 20 doelpunten maken. Daar ben ik van overtuigd.
- TWR22
- Superster
Euh ... wat kan Dost verder dan nog??feanfans schreef:Wat je ook vaak ziet in de voetballerij is dat het gras bij de buren veel groener is of in dit geval in het verleden. Papadopulos kon inderdaad fantastisch koppen. Beter dan Dost. Dat denk ik ook, maar we zijn toch niet vergeten dat hij verder echt helemaal niets kon?
- BK2007
- Forumicoon
Flauw hoor.TWR22 schreef:Euh ... wat kan Dost verder dan nog??

Bas heeft ook een aantal prachtige goals gemaakt afgelopen jaar. Ik hoop voor hem dat de nieuwe trainer(s) hem wel zien zitten en hem verder kunnen ontwikkelen.
Samen maken we de club sterk.
- Skopperij
- Forumicoon
Pure speculatie en nergens op gebaseerd: Dost wil weg nu Jans blijft. Heerenveen heeft geen geld en kan investeren als Dost vertrekt. Utrecht is ambitieus, heeft Van Wolfswinkel verkocht voor een knappe prijs en wil niet gokken op de jeugd. Zou het?
-
- Forumicoon
Dat is een logisch scenario, ook omdat Dost al vaker aan FC Utrecht is gelinkt. Ik betwijfel alleen of ze minimaal een miljoen of vier willen ophoesten voor hem. Eigenlijk ga ik daar niet vanuit. Ik ben bang dat we niet binnen een aantal maanden van hem verlost raken.
-
- Forumicoon
Utrecht zou van alles kunnen willen, maar ik zie Dost niet snel naar Utrecht gaan. Die club heeft ambities, maar is nog steeds een club van veel geschreeuw en weinig wol.
Wel onvoorstelbaar dat zo'n Sporting er in getrapt is om Van Wolfswinkel voor zoveel te halen. Ik vermoed namelijk dat hij een gevalletje eeuwig talent is.
Wel onvoorstelbaar dat zo'n Sporting er in getrapt is om Van Wolfswinkel voor zoveel te halen. Ik vermoed namelijk dat hij een gevalletje eeuwig talent is.
-
- Beheerder
Je gaat toch niet van Heerenveen naar Utrecht? Helemaal niet als je als speler van de hoogste daken kraait dat je ambitie hebt..Superfries88' schreef:Dat is een logisch scenario, ook omdat Dost al vaker aan FC Utrecht is gelinkt. Ik betwijfel alleen of ze minimaal een miljoen of vier willen ophoesten voor hem. Eigenlijk ga ik daar niet vanuit. Ik ben bang dat we niet binnen een aantal maanden van hem verlost raken.
-
- Forumicoon
In het geval Dost sluit ik het helemaal niet uit. Het is duidelijk dat hij zich niet goed voelt onder Jans, terwijl omgekeerd het optimisme ook niet zo sterk is. Ik kan me daarom goed voorstellen dat Dost weg wil en dan zijn de opties toch wel beperkt. Als FC Utrecht dan kan/wil voldoen aan de vraagprijs...
- 1983
- Forumicoon
Bovendien is ook Utrecht een hele ambitieuze club, misschien nog wel ambitieuzer dan Heerenveen. Bovendien komen zij de laatste jaren iets dichter bij die doelstellingen dan wij. Het is dus echt onzin om te zeggen dat die jongen niet ambitieus is als hij naar Utrecht zou vertrekken. Toch zie ik dat niet gebeuren, ik denk dat Utrecht meer op zoek is naar een ander type spits. Een redelijk vergelijkbare speler aan Dost hebben ze al met Demouge. Ze zullen meer op zoek zijn naar een snelle, wendbare spits. Mochten ze zich toch melden en iets van 4 miljoen willen betalen zeg ik: Strik erom en wegwezen!
-
- Superster
In de laatste bijdrage van het topic - Roorda staat dat Utrecht volgens Voetbalzone geen nieuwe spits aantrekken wil, maar gewoon verder gaat met Demouge, Mulenga en De Kogel. Klinkt eigenlijk best plausibel. In dat geval geen Dost dan dus.
-
- Forumicoon
Zijn we de realiteit niet wat ook het oog verloren door te stellen dat de stap naar Utrecht op dit moment niet een stap voorwaarts is?
Het gaat om het heden. Niet om het verleden.
Het gaat om het heden. Niet om het verleden.
-
- Forumicoon
Tja, wanneer is er sprake van een stap voorwaarts? Heerenveen is de laatste vijftien jaar erg vaak boven Utrecht geëindigd, heeft drie van de laatste vier onderlinge duels gewonnen, zal in dezelfde salarissfeer zitten en zij spelen net als ons geen Europees voetbal. Qua begroting, belangstelling en druk winnen ze het ook niet van ons. Op de ranglijst zit er wel een verschil tussen, maar niet een hele grote. Utrecht beschouw ik niet als een duidelijke stap voorwaarts, een club als AZ op dit moment dan weer wel.
Toch kan ik me goed voorstellen dat Dost in deze situatie voor Utrecht kiest. Al is het alleen maar omdat de ideeën te ver uiteenlopen en een optimale samenwerking daardoor zo goed als onmogelijk is.
Toch kan ik me goed voorstellen dat Dost in deze situatie voor Utrecht kiest. Al is het alleen maar omdat de ideeën te ver uiteenlopen en een optimale samenwerking daardoor zo goed als onmogelijk is.
-
- Forumicoon
Het verschil is klein inderdaad maar Utrecht is op dit moment verder dan ons. De kans dat ze daar mee gaan doen om plaats 5 is groter dan hier. Wij moeten eerst maar weer eens naar het linkerrijtje.Ane Lenstra schreef:Ik dacht hetzelfde als jij, Heerenveen rules. Maar als je verder denkt, hoe groot is het verschil nu werkelijk? Nihil. Beide clubs ontlopen elkaar niet zoveel, slechts een paar puntjes.
-
davp Verified
- Wereldspeler
Wanneer jongens als Strootman, Mertens (en van Wolfswinkel) vertrekken dan blijft er daar ook niet zo'n heel geweldig team achter.
-
- Beheerder
Veel paniekzaaiers hier.
Spreek de supporters van Utrecht maar eens. De club ligt op z'n gat en bakt er niks van. Waarbij de club grote plannen had en flink geïnvesteerd heeft in de selectie, vallen ze buiten Europees voetbal.
Mertens zal verkocht worden, Wolfswinkel gaat al weg, Silberbauer is al weg en Strootman is als enige dragende speler nog over.
Vorm heeft ook aangegeven te willen vertrekken..
Ik zie heel erg weinig argumenten om van SCH naar Utrecht te willen vertrekken (ook als je Bas Dost heet)
Verder werkt Utrecht met een kleinere begroting en zijn ze terecht zoals hier eerder is gezegd de laatste jaren bijna alleen maar onder ons geëindigd. De laatste 2 seizoenen gingen dan verloren, maar ik denk dat er nu pas op de plaats is en wordt gemaakt.
Twente en AZ (hoewel AZ als club zijnde aan gruzelementen ligt) zijn als enige niet-top3clubs verder dan ons.
Echter verwacht ik dat met goed beleid (en 't vertrek van de rotte en dure appels) er rond 2013 weer een stabiele top6 club is.
Spreek de supporters van Utrecht maar eens. De club ligt op z'n gat en bakt er niks van. Waarbij de club grote plannen had en flink geïnvesteerd heeft in de selectie, vallen ze buiten Europees voetbal.
Mertens zal verkocht worden, Wolfswinkel gaat al weg, Silberbauer is al weg en Strootman is als enige dragende speler nog over.
Vorm heeft ook aangegeven te willen vertrekken..
Ik zie heel erg weinig argumenten om van SCH naar Utrecht te willen vertrekken (ook als je Bas Dost heet)
Verder werkt Utrecht met een kleinere begroting en zijn ze terecht zoals hier eerder is gezegd de laatste jaren bijna alleen maar onder ons geëindigd. De laatste 2 seizoenen gingen dan verloren, maar ik denk dat er nu pas op de plaats is en wordt gemaakt.
Twente en AZ (hoewel AZ als club zijnde aan gruzelementen ligt) zijn als enige niet-top3clubs verder dan ons.
Echter verwacht ik dat met goed beleid (en 't vertrek van de rotte en dure appels) er rond 2013 weer een stabiele top6 club is.
-
- Basisspeler
Voetbalzone
De clubleiding van Feyenoord is druk doende om de forse schuldenlast weg te werken, waardoor de Rotterdammers weinig tot niets te besteden hebben op de transfermarkt. Volgens het Algemeen Dagblad weerhoudt dat de Rotterdamse club er echter niet van om te hopen op versterkingen.
SC Heerenveen-spits Bas Dost zou nog altijd in beeld zijn om naar De Kuip te komen, al liet technisch directeur Martin van Geel afgelopen week nog weten dat ‘de zoektocht naar een spits met een lege portemonnee snel afgelopen is’. Naast Dost moet het nieuwe Feyenoord ook nog bestaan uit Leroy Fer en Georginio Wijnaldum. De middenvelders hebben hun contract in Rotterdam nog niet verlengd.
Feyenoord ziet graag dat de beide getalenteerde voetballers een vernieuwde verbintenis signeren, aangezien anders het risico bestaat dat de twee medio 2012 gratis de deur uit wandelen. De centrale verdedigers Ron Vlaar en Stefan de Vrij tekenden al wel bij, terwijl eerder Guyon Fernandez en Miquel Nelom van Excelsior al werden vastgelegd.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
-
- Forumicoon
Feyenoord bedelt bij Excelsior om oud papier omdat het wc papier op is. Dus Dost kopen, evt met steun van buiten lijkt me niet waarschijnlijk.
-
- Nieuw talent
Sporting Lissabon probeert opnieuw een aanvaller uit de Eredivisie over te nemen. De Portugese topclub greep dit weekend naast Tim Matavz, en richt haar pijlen nu op Bas Dost.
Sporting, dat ruim een week geleden Ricky van Wolfswinkel al contracteerde, nam zaterdag contact op met FC Groningen. De clubleiding ging echter niet akkoord met het geboden transferbedrag. 'Daarom zijn die gesprekken nu gestaakt', bevestigt algemeen directeur Hans Nijland aan Voetbal International. Naar verluidt bedraagt het bod rond de 5,5 miljoen euro.
Eerder ketste een transfer van Matavz naar het Italiaanse Napoli af. Die club had rond de zeven miljoen euro gereserveerd voor de spits van FC Groningen.
De Portugezen verschuiven hun aandacht nu van Groningen naar Heerenveen, waar Bas Dost het doelwit vormt. Een overgang van Dost naar Lissabon zou saillant zijn, aangezien dan met Van Wolfswinkel en hem het spitsenduo van Jong Oranje in Estádio José Alvalade komt te spelen.
-
- Bankzitter
Voor de gereserveerde 7 miljoen wil ik hem wel brengen!!