Buitenlands voetbal
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- 1983
- Forumicoon
Re: Buitenlands voetbal
Hij schutterde in Nederland al regelmatig, laat staan wat ie op een hoger niveau in de Bundesliga gaat doen. 2,5 miljoen is 2,5 miljoen teveel voor zo'n speler. Die zou ik bij ons niet eens willen hebben.
- Jurjenv
- Wereldspeler
hij is ook wel ge-anti-hyped door Gijp hoor. Het is niet dat hij er helemaal niks van kon.
- 1983
- Forumicoon
Jawel, maar heb je hem zelf wel eens in actie gezien? Kon het niveau echt niet aan hoor. Het is toch niet voor niks dat PSV van hem af wou. Dat een subtopper in de Bundesliga hem dan neemt vind ik lachwekkend. Maar goed, zal wel met bevriende zaakwaarnemers oid te maken hebben.
-
- Forumicoon
- Appie_M
- Superster
Zo'n dwerg stond er ook bij Osasuna op het veld in de vriendschappelijke wedstrijd van 3 weken terug. Die zal ook niet veel langer zijn geweest dan 1.50 meter. Toen ik hem zag dacht ik dat er een verdwaalde D-Pupil op het veld stond, maar het bleek dus gewoon een van hun basisspelers te zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
- mitrita
- Superster
Valbuena, met 1 meter 67 niet de grootste, ging samen met Marouane Fellaini (1 meter 94) en Vincent Kompany (1 meter 90) naar de bal. De middenvelder uit Frankrijk leunde achterover om een tackle in te zetten, met een vreemd effect tot gevolg.
Fotograaf Yves Herman bevestigt dat de foto niet bewerkt is. "Je zou denken dat het door het perspectief komt, maar Valbuena staat dichter bij de lens dan Fellaini en Kompany, dus zou hij juist groter moeten zijn", citeert Het Nieuwsblad. "Het is mij ook een raadsel hoe dit kan."
- Appie_M
- Superster
Het beleid van de afgelopen jaren was inderdaad niet goed. Maar dat staat los van het feit dat Liverpool nog steeds een schitterende club is. Ik ben niet zo van de 2e ploegen, eigenlijk is er maar 1 ploeg waar het mij om gaat en dat is sc Heerenveen. Maar voor Liverpool maak ik een uitzondering. Wat een sfeer, wat een stadion, wat een historie. Geweldige club, geweldige ambiance.Lipton schreef: Ze geven al jaren gigantische bedragen uit aan spelers die er helemaal niks van kunnen. En daardoor blijven de prestaties al jaren uit. Dus pompen de eigenaren uit Amerika er maar weer meer geld in. Nee, Liverpool is gewoon een bagger club.
Ondanks het dramatische beleid van de afgelopen jaren kan ik met trots zeggen dat Liverpool mijn 2e club is. Heerenveen is natuurlijk met een straatlengte nummer 1, maar toch!
- Superfries1996
- Wereldspeler
De FIFA lijkt eindelijk serieus te worden in de strijd tegen racisme in het voetbal. Met het opleggen van een speelverbod aan donkere spelers in de Europese competities wil de wereldvoetbalbond een halt toeroepen aan ‘de uitwassen van het racisme.’
Bondsvoorzitter Sepp Blatter licht in een interview aan het Britse The Sun de noodzaak van het ingrijpende maatregelpakket toe: “Als er alleen maar roomblanke spelers op het veld staan, lok je ook geen racisme uit. Voor racisme is geen plek op de velden van Europa en het wordt tijd dat we dat signaal ook aan de fans afgeven.” Volgens Blatter is de tijd van praten voorbij. “Onlangs liep AC Milan al van het veld vanwege oerwoudgeluiden. Ik vind het erg triest dat het zover heeft moeten komen. Het voetbal mag niet voor wijken voor een paar idioten die geen kleurtje kunnen verdragen.”
De UEFA laat bij monde van voorzitter Michel Platini weten enthousiast te zijn over het voorstel: “Helaas hebben ook wij de afgelopen jaren moeten constateren dat het verbieden van spreekkoren symptoombestrijding is. Nu pakken we het probleem eindelijk bij de kern aan.”
De contracten van alle donkere spelers in de Europese competities worden na afloop van dit seizoen ontbonden. Zij krijgen vervolgens de kans om transfervrij over te stappen naar Afrikaanse en Russische clubs. Blatter: “Voetbal is ‘s werelds populairste sport en zo kunnen we nog jaren bouwen aan een harmonieuze cultuur. In het voetbal kan ieder een plekje krijgen.”
nou nou
- Mackan68
- Forumicoon
Kun je voortaan een bron vermelden? Ik krijg sterk het idee dat dit een cynische blog is. Donkere spelers een speelverbod opleggen voor de Europese competities om discriminatie uit te bannen. Juist ja......Superfries1996 schreef:Stuk
RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Superster
De Speld 

- Superfries1996
- Wereldspeler
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Rare situatie gisteren in Gelsenkirchen. Schalke had tegen PAOK een Macedonische vlag (van een bevriende club) hangen op de Nordkurve, dat zou volgens de uefa een 'provocatie' zijn naar de PAOK-aanhang. Gevolg: Politie de Noordkurve op, die vrolijk met pepperspray loopt te zwaaien en bij meerdere personen in het gezicht spuit die daar gewoon staan. Toppunt is dat, naar het schijnt, een jongen EHBO nodig had, maar dat werd geweigerd door dezelfde politie die met pepperspray bleef zwaaien. Jongen zou hyperventileren of een harstilstand hebben, maar dat is niet bevestigd. Schalke zelf is niet te spreken over de situatie en heeft om opheldering gevraagd.
Hieronder een paar beelden:
http://www.youtube.com/watch?v=KDH99XUTQv8
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... pgYgyXovk0
Hieronder een paar beelden:
http://www.youtube.com/watch?v=KDH99XUTQv8
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... pgYgyXovk0
Corruption is everywhere, fight it!
- Frisian Viking
- Superster
Wat is hier aan vooraf gegaan dat het met zoveel machtsvertoon moet. Had ff iemand van de leiding gevraagd denk ik dan, was het vast ook opgelost.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Ik ben benieuwd wat voor staartje dit krijgt, Schalke was woest omdat dit volledig buiten hen omgegaan is. Nota bene in hun eigen stadion. Ze zijn om die reden ook niet naar het banket na afloop gegaan.
Daarnaast goed nieuws uit Glasgow. De Green Brigade is (na overleg met de club) weer terug op hun vaste stekkie, en men is nu zelfs samen met de club aan het kijken naar herinvoering van staanplaatsen in het stadion. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
Daarnaast goed nieuws uit Glasgow. De Green Brigade is (na overleg met de club) weer terug op hun vaste stekkie, en men is nu zelfs samen met de club aan het kijken naar herinvoering van staanplaatsen in het stadion. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
- Superfries1996
- Wereldspeler
Ik snap sowieso niet waarom je 40-50 man ME nodig hebt om één vlag weg te halen? Je kan toch ook gewoon iemand van Schalke contacteren, die vervolgens er na toe loopt en in overleg met de supporters de vlag weghaalt? Kijk, als dat uit de hand loopt(wat ik betwijfel) kun je altijd nog politie sturen. Maar dit slaat nergens op.
nou nou
- Appie_M
- Superster
Och, je weet hoe het gaat. In de ogen van de politie zijn alle voetbalsupporters enge doorgesnoven hooligans en is elke supportersuiting een provocatie of een verschrikkelijk dreigement. Dit rechtvaardigt volgens hun de overdreven en geweldadige inzet van politie en ME. 

-
- Superster
Foxsports.nlColumn Jansma: Litmanen werd niet eens herkend
Column Jansma: Litmanen werd niet eens herkend 06-09-2013 om 13:56
Heel bescheiden stond hij, donderdag, voor de gesloten hoofdingang van het kleine stadion in Tallinn, de hoofdstad van Estland. Jari Litmanen mocht van de bewaking niet naar binnen, omdat het Nederlands voetbalelftal er trainde.
Hij is onze held, zei ik, en uiteindelijk werd voor hem de uitzondering gemaakt. 42 jaar, 137 interlands voor Finland. Ex-speler van onder meer (en vooral) Ajax, Barcelona en Liverpool. Een voorbeeld voor de jeugd. Of beter: hét voorbeeld voor de jeugd.
Nooit betrokken bij een rel, altijd oog voor de schoonheid van het spel. Wars van arrogantie, immer collegiaal. Op en top prof, die telkens terugkerende blessures bezeten te lijf ging en overwon. Zijn laatste interland speelde hij twee jaar geleden, als veertiger, en nu nog hengelen bescheiden profclubs naar zijn diensten.
Litmanen zal straks wel weer ergens tekenen. Niet voor de poen, louter voor het spel. Voetbal neemt me altijd mee, op weg naar meer wedstrijden, zei hij. Altijd weer nieuw en mooi. De club en het niveau doen er niet toe.
Iedereen, dacht ik toen ik hem wel een uur lang over zijn loopbaan hoorde verhalen, zou Jari Litmanen moeten adoreren. Maar de waarheid is anders, bleek.
De jonge Nederlandse profs herkenden en kenden hem niet. Logisch wellicht, want de generatiekloof is er. Niet-logisch, eigenlijk. Want een groter symbool voor de voetbalsport bestaat er nauwelijks. En dus verhaalde ik, als oudere man en liefhebber, later op de avond langdurig over Litmanens passie voor zijn sport. Omdat de verharde en kille voetbalwereld juist nu dergelijke liefde nodig heeft.
Overheersende commercie, waanzinnige transferbedragen, matchfixing… Het voetbal snakt naar een warmere uitstraling. Er werd best naar me geluisterd toen ik Litmanen ophemelde, maar het kan ook zijn dat ze me gewoon even deze sentimentele uitstap gunden.
Maar ik meen het. En het heeft niets met mijn leeftijd te maken, denk ik. Een beetje meer Litmanen kunnen we anno 2013 wel gebruiken.
Kees Jansma
- Eric
- Superster
Aldus de wijze woorden van Kees Jansma, sinds het bestaan verbonden aan bijna alle betaalzenders van Nederland...
-
- Superster
Even los van de functie van Jansma, kun je toch niet ontkennen dat Jari een witte raaf in het huidige voetbal is. Tekenend dat er nota bene voetbalfans zeggen dat hij met iets moet stoppen waaraan hij nog altijd plezier beleeftEric schreef:Aldus de wijze woorden van Kees Jansma, sinds het bestaan verbonden aan bijna alle betaalzenders van Nederland...
-
xander Verified
- Superster
Wat als je 7 jaar geen derby hebt gehad?
Bristol City - Bristol Rovers

Bristol City - Bristol Rovers

Alle ballen op Henkie!
-
- Nieuw talent
Hopelijk brengt dit Cambuur niet op ideeën. Met paarden op het veld kunnen ze ons terecht tot in de lengte van dagen boeren noemen
.

- Appie_M
- Superster
Daar hebben ze geen excuus voor nodig, dat blijven ze sowieso wel tot in de lengte der dagen doen.
-
- Wereldspeler
Toevallig ken ik een seizoenkaarthouder van Cambuur die op een boerderij woont. Ben je dan een boer of niet, omdat je een Cambuursupporter bent? Het is allemaal heel onnozel... En bovendien, wat maakt het uit als je een boer bent, heel Nederland is afhankelijk van ze.
Maar goed, ik neem aan dat ze het niet zo bont maken als op de bovenstaande foto's, dat is echt niet te geloven.
Maar goed, ik neem aan dat ze het niet zo bont maken als op de bovenstaande foto's, dat is echt niet te geloven.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Inter wisselt van eigenaar (bron: Elsevier):
Dit bericht komt overigens uit Elf, afgelopen zomer:Indonesische zakenman neemt Italiaanse voetbalclub Inter over
De Italiaanse voetbalclub Internazionale krijgt een nieuwe eigenaar. De beroemde 'Inter-familie' Moratti doet een stap opzij en verkoopt driekwart van de club aan de Indonesische mediatycoon Erick Thohir.
Dat heeft eigenaar en voorzitter Massimo Moratti dinsdag bevestigd aan Gazzetta dello Sport.
In de nacht van maandag op dinsdag hebben onderhandelaars uit Indonesië de deal met de Moratti's beklonken. Door de overname zullen vijf van de acht Italiaanse bestuurders worden vervangen door Indonesiërs.
Meer macht in Europa
De islamitische zakenman aast al langer op een plekje in de Europese mediamarkt. Zijn concern geeft onder meer sport- en lifestylebladen uit.
Ook Silvio Berlusconi zal niet blij zijn met de komst van Thohir in Italië. De Indonesiër is eigenaar van enkele tv-stations. Naast Europa is Thorir al langer bezig in de Verenigde Staten. Hij was de eerste Aziaat die in 2011 een NBA-team overnam.
Einde aan een dynastie
Hoewel de overname al een tijd geleden was aangekondigd, blijft het een schok voor de Italiaanse voetbalwereld. De petroleummagnaat Angelo Moratti was al eigenaar van Inter tijdens de succesjaren van de club tussen 1955 en 1968.
Later nam zijn zoon Massimo het stokje over. Door de Indonesische overname komt er een einde aan meer dan 58 jaar Moratti-dynastie bij de grootmacht uit Milaan.
Moratti: 'Internazionale wordt niet verkocht'
Internazionale wordt niet verkocht! Voorzitter Massimo Moratti van de Italiaanse topclub heeft de woorden nog maar eens herhaald.
“ Veel verhalen, die nu in de wereld terechtkomen, zijn geruchten”
Nu op de officiële website van de club. Daarmee reageerde de 68-jarige ondernemer op berichten in de media dat Erick Thohir, een steenrijke zakenman uit Indonesië, de club zou willen overnemen en een bod van om en nabij de 280 miljoen euro zou hebben gedaan. Daarover zou hij deze week helderheid willen.
Moratti ontkent dat hij de club zou willen verkopen. "Veel verhalen, die nu in de wereld terechtkomen, zijn geruchten. Ik lees ze ook en daarvan is 90 procent niet waar", vertelt hij op de clubwebsite. "Nee, ik ben absoluut niet van plan om een meerderheid van de club te verkopen. We praten over hele andere dingen."
"Het gaat om kleine belangen. Maar als het de club niet ten goede komt, dan laten we het. Ik heb veel kranten gelezen de afgelopen dagen. Maar de komende dagen zijn niet beslissend voor de groep, denk ik." Internazionale heeft een desastreus seizoen achter de rug. In de Europa League betekende de zestiende finales het eindstation, in de Coppa Italia de halve finale en in de competitie betekende een negende plaats de eindscore.
Daarmee haalde de club niet eens Europees voetbal. De schulden van de Nerazurri zijn inmiddels ook gegroeid naar een bedrag van 150 miljoen euro.
- Appie_M
- Superster
En dat is de volgende club die ten prooi valt aan de grijpgrage handen van die rijke bloedzuigers. De algemene tendens is ook te gek voor woorden. In plaats van je club fatsoenlijk en verstandig te besturen met goed opbouwend beleid, steken ze de bende voor miljoenen in de schulden. Vervolgens is een overname door de zoveelste twijfelachtige Oostblokker, Arabiër of in dit geval Indonesiër nog de enige uitweg uit een roemloos faillissement.
-
- Jeugdspeler
Fanatic 4-ever schreef:Inter uit:
Boven dit voetbalshirt vergeleken met http://www.footballtshirteu.com/discount-football-shirts-20122013-inter-milan-home-p-76.htmll. Ik geef de voorkeur blauw gebaseerde kleuren Inter Milan shirt.
-
Verified
- Forumicoon
Kroatië leidt met Pranjic in de basis met 1-0 tegen IJsland met Finnbogason in de basis. Echter krijgt Mandzukic na 40 minuten een domme, maar wel terechte rode kaart door scheidsrechter Kuipers.
Benieuwd hoe dit afloopt
Benieuwd hoe dit afloopt
- Appie_M
- Superster
Tussenstand is overigens geheel terecht, Kroatië is veel beter dan IJsland. De wedstrijd is mede door de rode kaart van Mandzukic echter nog niet gespeeld. Alles is nog mogelijk.
-
- Superster
- Contacteer:
HAHHAHAHHAA!!! DEZE LINK IS EPISCH!
De clubs uit de premier league als ze heten zoals hun wapens zijn. Even wat voorbeelden.

Hier de rest.

(Bericht verhuisd aangezien het hier beter past.)
De clubs uit de premier league als ze heten zoals hun wapens zijn. Even wat voorbeelden.

Hier de rest.

(Bericht verhuisd aangezien het hier beter past.)
Wéér uit!!!!
- Appie_M
- Superster
Ik vind persoonlijk dat er niet genoeg grond is om Burkina Faso via een dergelijk achterdeurtje naar het WK te laten gaan ten koste van Algerije. Zelfs al had Bougherra rood gekregen dan weet je niet wat er wat er was gebeurd. Voor hetzelfde geld had een andere Algerijn de goal gemaakt.Burkina Faso wil via de achterdeur alsnog deelname aan het WK afdwingen. De ploeg van bondscoach Paul Put is volgend jaar in Brazilië afwezig omdat het in de play-offs over twee duels verloor van Algerije. Maar dat zou volgens de voetbalbond van Burkina Faso op onreglementaire wijze gebeurd zijn.
De voetbalbond heeft inmiddels bij de FIFA een officieel protest ingediend omdat Madjid Bougherra in de return een rode in plaats van een gele kaart had moeten krijgen. Een krankzinnige tackle met twee benen op de ledematen van Charles Kaboré werd bestraft met slechts een gele kaart.
Burkina Faso verloor in Algerije met 1-0. Dat betekende gezien de nipte 3-2 thuiszege uitschakeling. Saillant is dat uitgerekend Bougherra (foto boven) het enige doelpunt in de tweede wedstrijd maakte.
Het protest van Burkina Faso bleek niet beperkt tot de rol van Bougherra. Ook de Senegalese arbiter Badara Diatta kreeg ervan langs. Hij zou te vroeg hebben afgefloten in de tweede wedstrijd en onterecht een goal hebben afgekeurd. Voor Burkina Faso zou deelname aan het WK een primeur geweest zijn. De FIFA bevestigde inmiddels dat de klacht binnen is en zal voor de WK-loting van 6 december uitspraak willen doen.
Bekijk onderstaand de tackle van Bougherra en oordeel of de bond van Burkina Faso een punt heeft.
http://www.vi.nl/nieuws/burkina-faso-wi ... wk-toe.htm
Ik vindt wel dat Burkina Faso een punt heeft als ze zeggen dat Bougherra meer had moeten krijgen dan geel. Sterker nog, die tackle was een van de smerigste en vuilste die ik ooit heb gezien. Wat mij betreft mogen ze hem levenslang uitsluiten van het professioneel voetbal. Dit is geen tackle, dit is gewoon zware mishandeling en dus strafbaar.