Helemaal mee eens. Waar na het tijdperk vd Velde nog geprofiteerd kon worden van de goede economische tijden en de goede naam die was opgebouwd, moet de club zich weer hervinden en zal het nieuwe management zich ook nog eens moeten orienteren op nieuwe manieren om publiek aan zich te binden (waaronder ook de mogelijkheid om gespreid de seizoenskaart te betalen).Knipecity schreef:Heerenveen is zo'n 15-20 jaar 'in de mode' geweest. Heerenveen was hot en happening. Ondernemend Friesland wilde en moest daar bij horen, maar ook de 'gewone' supporter. Maar zoals de meeste dingen, raakte ook Heerenveen uit de mode en blijkt wat vroeger een 'must-have' was nu te duur voor vele mensen. En waar vroeger de mensen zelf de PC Hooftstraat van Friesland zo ongeveer opzochten, moeten nu de verkopers naar die mensen toe en ze de nieuwe collectie laten zien. Een hele andere benadering en daar heb je wellicht ook een heel ander soort verkoper voor nodig...
Begroting/financiën van sc Heerenveen
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- BK2007
- Forumicoon
Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen dl 2
Samen maken we de club sterk.
-
- Selectiespeler
We kunnen binnenkort ook weer € 120.000 bijschrijven van de transfer van Janmaat. Verwacht toch dat hij naar het WK niet meer bij Feyenoord zal spelen, het schijnt dat hij 6 miljoen waard is.
We hebben echter nooit wat verdient aan hem, dus krijgen we er toch nog wat voor terug.
We hebben echter nooit wat verdient aan hem, dus krijgen we er toch nog wat voor terug.
-
- Beheerder
Verhaal van klok en de klepel?Feanfan13 schreef:We kunnen binnenkort ook weer € 120.000 bijschrijven van de transfer van Janmaat.
a) 2% is het geval bij opleidingsvergoeding
b) er is nog niks zeker
-
- Selectiespeler
Verhaal van klok en de klepel?
b) er is nog niks zeker[/quote]
Ja dus mijn berekening klopt, of niet? Na het WK is het vrijwel zeker dat de wegen zullen scheiden.Er is namelijk nu al veel interesse voor Janmaat. Ik denk dat Janmaat niet te behouden valt voor Feyenoord. Ze zijn namelijk niet tot een contractverlenging gekomen. Beetje dezelfde situatie als met Ziyech bij ons.
Doet Feanonline en alle andere nieuwssites niet hetzelfde met de Transfers van Beerens en assaidi?
b) er is nog niks zeker[/quote]
Ja dus mijn berekening klopt, of niet? Na het WK is het vrijwel zeker dat de wegen zullen scheiden.Er is namelijk nu al veel interesse voor Janmaat. Ik denk dat Janmaat niet te behouden valt voor Feyenoord. Ze zijn namelijk niet tot een contractverlenging gekomen. Beetje dezelfde situatie als met Ziyech bij ons.
Doet Feanonline en alle andere nieuwssites niet hetzelfde met de Transfers van Beerens en assaidi?
-
- Beheerder
Nee, SCH komt niet in aanmerking voor de volledige opleidingsvergoeding. Een deel zal ook naar Ado gaan.Ja dus mijn berekening klopt, of niet?
-
Verified
- Forumicoon
Volgens mij is de volledige opleidingsvergoeding 5% van de transfersom. Vanaf 16 jaar, geld 10% per opleidingsjaar. Janmaat heeft hier 4 jaar onder contract gestaan tussen zijn 16e en zijn 23e, wat dus neerkomt op 40% van de volledige opleidingsvergoeding.
Als hij dus voor 6 miljoen verkocht zou worden, dan is de complete opleidingsvergoeding (5%) € 300.000.
Heerenveen heeft dan voor die 4 jaar, dus recht op 40% van dat bedrag. En dat is dus precies die € 120.000 waar Feanfan13 het over had.
Hij heeft in dit geval dus gewoon gelijk.
Maar goed, Janmaat is nog niet verkocht. En ik denk dat Feyenoord ook meer dan € 6 miljoen voor hem vraagt, dus het zou zelfs nog wel hoger kunnen worden dan die € 120.000.
Als hij dus voor 6 miljoen verkocht zou worden, dan is de complete opleidingsvergoeding (5%) € 300.000.
Heerenveen heeft dan voor die 4 jaar, dus recht op 40% van dat bedrag. En dat is dus precies die € 120.000 waar Feanfan13 het over had.
Maar goed, Janmaat is nog niet verkocht. En ik denk dat Feyenoord ook meer dan € 6 miljoen voor hem vraagt, dus het zou zelfs nog wel hoger kunnen worden dan die € 120.000.
-
- Forumicoon
Janmaat was hier toch niet al op zijn 16e? Hij speelde al bij ADO. Was hij geen 19?
-
Verified
- Forumicoon
Niemand die dat beweert Knipe.Knipecity schreef:Janmaat was hier toch niet al op zijn 16e?
-
- Selectiespeler
Otsje P schreef:Volgens mij is de volledige opleidingsvergoeding 5% van de transfersom. Vanaf 16 jaar, geld 10% per opleidingsjaar. Janmaat heeft hier 4 jaar onder contract gestaan tussen zijn 16e en zijn 23e, wat dus neerkomt op 40% van de volledige opleidingsvergoeding.
Dat zou mooi zijn als ze er nog meer voor zouden vangen. Ik ben maar van de laagste waarde uitgegaan. Bedankt voor de bevestiging!
-
- Beheerder
Niet helemaal. Daarnaast haal jij 2 dingen door mekaar. Namelijk opleidingsvergoeding en solidariteitsbijdrage.Otsje P schreef: Hij heeft in dit geval dus gewoon gelijk.
- Opleidingsvergoeding is een vast bedrag, ergens rond de € 1.000 per jaar en loopt van je 9e t/m 21e, met max van 12 jaar.
- Solidariteitsbijdrage is de genoemde 5% van de transfersom en loopt volgens mij van je 12e t/m 21e, dus inderdaad 10 jaar.
- 5% bedraagt inderdaad het percentage bij solidariteitsbijdrage. 4/10 is 40% van 5% en dus 2% van de transfersom (zoals ik al eerder stelde in mijn vorige post).
Mijn vorige post leidde een suggestieve vraag in aangezien er nergens een onderbouwing was. Een 'laagste' waarde/berekening is er namelijk niet.
-
Verified
- Forumicoon
Verkeerde benaming inderdaad. Neemt niet weg dat de rekensom klopt als een bus.Wizard schreef:Daarnaast haal jij 2 dingen door mekaar. Namelijk opleidingsvergoeding en solidariteitsbijdrage.

-
- Beheerder
De rekenkom klopt inderdaad.. als een zwerende vingerOtsje P schreef:
Verkeerde benaming inderdaad. Neemt niet weg dat de rekensom klopt als een bus.

Ik kan het mis hebben, maar denk meer dat dat toeval was.
-
Verified
- Forumicoon
Waarom zou dat toeval zijn? Het is toch algemeen bekend dat die solidariteitsvergoeding 5% van de transfersom bedraagt. Feanfan noemt het bedrag van 6 miljoen euro. Hij zal dan net als ik hebben berekend dat wij voor die 4 contractjaren dan op 40% van van die 5% komen. Oftewel € 120.000.Wizard schreef: Ik kan het mis hebben, maar denk meer dat dat toeval was.
Ik denk dus dat je het mis hebt.
-
- Beheerder
Dat zou kunnen.Otsje P schreef: Ik denk dus dat je het mis hebt.
Ik zie namelijk geen onderbouwing/berekening en aangezien er de laatste tijd op voetbalsites qua nieuws vaker wordt gesproken over een vergoeding van 2%, leek me dit een aanname.
Maar goed, non-discussie.
-
Verified
- Forumicoon
Ah, op die fiets.Wizard schreef: Ik zie namelijk geen onderbouwing/berekening en aangezien er de laatste tijd op voetbalsites qua nieuws vaker wordt gesproken over een vergoeding van 2%, leek me dit een aanname.
-
- Selectiespeler
Ik gebruik altijd deze formule voor het berekenen van de opleidingsvergoeding:
12 T/M 15 = 0.25 % opleidingsvergoeding
16 T/M 23 = 0,5 % opleidingsvergoeding
4J X 0,5 = 2%
Hierbij de link waar het nogmaals uitgelegd wordt: http://www.sport.infonu.nl/voetbal/5978 ... sfers.html
Als we een speler van 20 verhuren voor een jaar, betekent dat ook dat zij die 0,5% opleidingsvergoeding krijgen neem ik aan?
Dus bij een eventuele verkoop van Dijks bijvoorbeeld, krijgen wij ook 0,5%?
Als je het zo bekijkt is huren van grotere clubs helemaal niet zo onvoordelig. Stel je voor dat we inderdaad Stephan El Shaarawy hadden gehuurd van AC Milan, en die zou vervolgens een transfer maken voor 40 miljoen, cash je 2 ton. (om even lekker optimistische te zijn, en te dromen) Dus het principe wat Vitesse hanteert (waar ik absoluut geen voorstander van ben), is nog niet eens zo'n heel gek systeem.
4J X 0,5 = 2%
Hierbij de link waar het nogmaals uitgelegd wordt: http://www.sport.infonu.nl/voetbal/5978 ... sfers.html
Als we een speler van 20 verhuren voor een jaar, betekent dat ook dat zij die 0,5% opleidingsvergoeding krijgen neem ik aan?
Als je het zo bekijkt is huren van grotere clubs helemaal niet zo onvoordelig. Stel je voor dat we inderdaad Stephan El Shaarawy hadden gehuurd van AC Milan, en die zou vervolgens een transfer maken voor 40 miljoen, cash je 2 ton. (om even lekker optimistische te zijn, en te dromen) Dus het principe wat Vitesse hanteert (waar ik absoluut geen voorstander van ben), is nog niet eens zo'n heel gek systeem.
-
Verified
- Forumicoon
Die formule klopt ook gewoon hoor. Maar doordat je over die 2 procent begon, was er twijfel over. Maar dat was dus al de uitgerekende versie.Feanfan13 schreef:Ik gebruik altijd deze formule voor het berekenen van de opleidingsvergoeding:
4J X 0,5 = 2%
Dat van dat huren waag ik echter te betwijfelen. Denk eerder dat het gaat om de club waarbij je onder contract staat, en niet de club waaraan je bent uitgeleend.
-
- Beheerder
Formule klopt niet helemaal. Het is t/m 21e leeftijdsjaar.
De Fifa hanteert t/m 22 jaar, de knvb hanteert t/m 21 jaar.
-
Verified
- Forumicoon
Het ging hier om een internationale transfer, en dan gaat het dus om de Fifa en niet om de knvb.Wizard schreef:Formule klopt niet helemaal. Het is t/m 21e leeftijdsjaar.
-
- Nieuw talent
Categorie 3 KNVB dus gezonde financiële situatie !~
Heerenveen is goed bezig en probeert het juiste spoor weer te vinden. Dat het juiste beleid weer wordt gevolgd ben ik van overtuigd . Hopen dat dit sportief ook zo is !
Heerenveen is goed bezig en probeert het juiste spoor weer te vinden. Dat het juiste beleid weer wordt gevolgd ben ik van overtuigd . Hopen dat dit sportief ook zo is !
-
Verified
- Forumicoon
Categorie 3 betekend nog niet dat de situatie gezond is. Op dit moment boeren we nog steeds meer dan 2 miljoen per jaar achteruit. Het is te danken aan het in het verleden opgebouwde eigen vermogen, dat dit nog niet door de KNVB als onvoldoende wordt beoordeeld.tsfo schreef:Categorie 3 KNVB dus gezonde financiële situatie !~
Natuurlijk kunnen we met 1 fikse transfer weer zwarte cijfers schrijven, maar structureel gezond zijn we nog niet. Pas als we weer zwarte cijfers zullen schrijven zonder daarbij te hoeven verkopen, zal ik spreken van een gezonde situatie.
-
Verified
- Forumicoon
Is moeilijk in te schatten.Bubbe schreef:Volgens mij komen we wel aardig in de buurt. Kijk even naar de vertrokken spelers in verhouding tot de aangetrokken spelers. Dat scheelt echt gigantisch veel geld op jaarbasis.
Aantallen (en vooral ook bijhorende bedragen!!) van sponsoren en seizoenkaarthouders is even afwachten.
V/d Wiel zegt in de LC van vandaag dat ze kunnen merken dat de economie weer een klein beetje aantrekt. Hij geeft aan dat ze er een paar mooie sponsors bij hebben weten te krijgen, en dat het er op lijkt dat er ook een aantal in een vorig stadium afgehaakte sponsoren terug lijkt te gaan komen.
Hij vertelt er uiteraard niet bij hoeveel sponsoren er af zijn gehaakt, of dreigen af te haken, dus per saldo weet je het niet. Maar het lijkt wel redelijk positief in ieder geval.
-
- Invaller
Is sws toch wassen neus die categorieën?
Veendam zat vlak voor faillissement niet eens in de ongezondste categorie, bedoel maar.
Veendam zat vlak voor faillissement niet eens in de ongezondste categorie, bedoel maar.
- Mackan68
- Forumicoon
Hij mag best even melden wélke sponsoren ze erbij hebben gekregen. Voorheen las je nog wel eens iets op Twitter en de clubsite. Zoiets mag je best wat meer aandacht geven. Ik ben nog steeds onverminderd voor openheid en transparantie tot op bepaalde hoogte. Als je hier meer duidelijkheid in schept breng je niemand in discrediet. Deel de positiviteit. 'Leuke sponsors erbij' en 'waarschijnlijk terugkerende afgehaakte sponsoren', je kunt daar eigenlijk niet veel mee.Otsje P schreef:
Is moeilijk in te schatten.
V/d Wiel zegt in de LC van vandaag dat ze kunnen merken dat de economie weer een klein beetje aantrekt. Hij geeft aan dat ze er een paar mooie sponsors bij hebben weten te krijgen, en dat het er op lijkt dat er ook een aantal in een vorig stadium afgehaakte sponsoren terug lijkt te gaan komen.
Hij vertelt er uiteraard niet bij hoeveel sponsoren er af zijn gehaakt, of dreigen af te haken, dus per saldo weet je het niet. Maar het lijkt wel redelijk positief in ieder geval.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
Verified
- Forumicoon
Die nieuwe sponsoren zijn kortgeleden op de site aangekondigd en vermeld volgens mij, dus dat is gewoon bekend. Sponsoren die waarschijnlijk terugkeren, maak je niet eerder bekend dan dat ze zich ook daadwerkelijk opnieuw aan de club verbonden hebben. Niks aan het handje dus.Mackan68 schreef: Hij mag best even melden wélke sponsoren ze erbij hebben gekregen. Voorheen las je nog wel eens iets op Twitter en de clubsite. Zoiets mag je best wat meer aandacht geven. Ik ben nog steeds onverminderd voor openheid en transparantie tot op bepaalde hoogte. Als je hier meer duidelijkheid in schept breng je niemand in discrediet. Deel de positiviteit. 'Leuke sponsors erbij' en 'waarschijnlijk terugkerende afgehaakte sponsoren', je kunt daar eigenlijk niet veel mee.
- Mackan68
- Forumicoon
Het laatste wat ik mee heb gekregen is een aantal sponsoren die verlengd hebben. Over nieuwe sponsors heb ik al een behoorlijke tijd niets gehoord. Ik neem voor het gemak dan ook maar aan dat hij nu geen bedrijven noemt die 2 of 3 maanden terug bijvoorbeeld sponsor zijn geworden.Otsje P schreef:
Die nieuwe sponsoren zijn kortgeleden op de site aangekondigd en vermeld volgens mij, dus dat is gewoon bekend. Sponsoren die waarschijnlijk terugkeren, maak je niet eerder bekend dan dat ze zich ook daadwerkelijk opnieuw aan de club verbonden hebben. Niks aan het handje dus.
Als je googled vind je 7 nieuwe sposoren Heerenveen bovenaan. Dat was in januari dit jaar. In mei zijn oa de contracten van Autoland van den Brug/Friesland lease verlengd.
RvP, het waren 10 .... maanden
- BK2007
- Forumicoon
In het topic van Bilal is er discussie over de miljoenen van Finnbogason. Hoe is dit besteedt ? Wat ook kan overigens is dat het geld in termijnen wordt betaald, maar dat terzijde.
Is het zo dat er helemaal niets meer van over is en men daarom Bilal voor een fooi van 3,5miljoen wegdoet om ook maar een beetje geld te hebben voor versterkingen ?
Wat is er nu echt aan de hand ? Ik zou willen dat de club hierover wat transparanter wordt want dit leidt tot onnodige onrust.
Ikzelf denk dat men een 3 tal miljoen van de Finnbogason reserveert voor een te verwachten tekort voor komend seizoen.
Daarmee zou de rest van het geld wel eens op kunnen zijn gemaakt aan overige zaken als tekort van eerste half jaar 2014, afkoopsommen ? En nog wat aan derden zoals courtage van de spelersmakelaar ?
Op zich bestond er niet echt een noodzaak om Bilal te verkopen, maar waarom toch gedaan ? Werd er misschien gedreigd met arbitrage ?
Is het zo dat er helemaal niets meer van over is en men daarom Bilal voor een fooi van 3,5miljoen wegdoet om ook maar een beetje geld te hebben voor versterkingen ?
Wat is er nu echt aan de hand ? Ik zou willen dat de club hierover wat transparanter wordt want dit leidt tot onnodige onrust.
Ikzelf denk dat men een 3 tal miljoen van de Finnbogason reserveert voor een te verwachten tekort voor komend seizoen.
Daarmee zou de rest van het geld wel eens op kunnen zijn gemaakt aan overige zaken als tekort van eerste half jaar 2014, afkoopsommen ? En nog wat aan derden zoals courtage van de spelersmakelaar ?
Op zich bestond er niet echt een noodzaak om Bilal te verkopen, maar waarom toch gedaan ? Werd er misschien gedreigd met arbitrage ?
- Superfries1996
- Wereldspeler
Kunnen mensen die dichter bij de club staan dan ik me wat meer vertellen over de staat van de financiën?
Dit is het (ietwat simpele) plaatje wat de afgelopen maanden door het bestuur en de media geschetst is:
Halverwege het afgelopen seizoen werd trots bekend gemaakt door het huidige bestuur dat het tekort van vorige zomer (= 100.000 euro/week) was gehalveerd naar zo'n 50.000 euro per week. Van een tekort van +- 5.2 miljoen naar een tekort van +- 2.6 miljoen euro dus.
Hierna werd bovendien Eikrem nog verkocht en het contract van Pappa ontbonden, wat je naar schatting (netto) zo'n 1.5 miljoen euro aan transfergeld oplevert: 2.5 miljoen euro voor Eikrem min ongeveer 1 miljoen euro afkoopsom voor Pappa. Qua salaris scheelt dit zo'n 500.00-750.000 euro. Het begrotingstekort is dus wederom teruggebracht, nu naar zo'n 2.1 miljoen euro. In de zomer kun je de daar de salarissen van o.a. Vandenbussche, Zomer, Kruiswijk, Kum en Finbogasson (grootverdieners!) afhalen. Dat scheelt je minimaal 1-1.5 miljoen euro, daarnaast vertrokken er ook een hele rits andere spelers: Nwofor, Dijks, de Kamps, Fazli, Heerkes, Basaçikoglu, Lurling, Kramer, van la Parra.. Bij elkaar zo'n 2 miljoen euro, als het niet meer is..
Daar komen de salarissen van Dalgaard, Thorsby, Buijs, Noring, de Fockert en enkele verhuurde spelers weer bij. Netto bespaar je dus ongeveer een miljoen aan salaris. Het begrotingstekort zou nu ongeveer rond de 1-1.5 miljoen euro moeten liggen, ervan uitgaande dat het aantal sponsoren en seizoenskaarthouders min of meer gelijk is gebleven.
Hier bovenop komen ook nog eens de transfergelden van Finbogasson en Basaçikoglu, bij elkaar zo'n 10 miljoen euro. Ervan uitgaande dat het transfergeld van Eikrem gebruikt is voor schulden of andere tekorten, ben je zo'n 2-3 van de tien miljoen euro kwijt aan het tekort, plus rond de 2 miljoen aan transfers. Dan heb je max. zo'n 5 miljoen over, een deel hiervan wordt als reserve gebruikt lijkt me.
Zo slecht is onze financiële positie dus helemaal niet? En waarom is er met de beschikbare middelen nog geen adequate speler aangetrokken voor enkele cruciale posities?
Te simpel gedacht?
Dit is het (ietwat simpele) plaatje wat de afgelopen maanden door het bestuur en de media geschetst is:
Halverwege het afgelopen seizoen werd trots bekend gemaakt door het huidige bestuur dat het tekort van vorige zomer (= 100.000 euro/week) was gehalveerd naar zo'n 50.000 euro per week. Van een tekort van +- 5.2 miljoen naar een tekort van +- 2.6 miljoen euro dus.
Hierna werd bovendien Eikrem nog verkocht en het contract van Pappa ontbonden, wat je naar schatting (netto) zo'n 1.5 miljoen euro aan transfergeld oplevert: 2.5 miljoen euro voor Eikrem min ongeveer 1 miljoen euro afkoopsom voor Pappa. Qua salaris scheelt dit zo'n 500.00-750.000 euro. Het begrotingstekort is dus wederom teruggebracht, nu naar zo'n 2.1 miljoen euro. In de zomer kun je de daar de salarissen van o.a. Vandenbussche, Zomer, Kruiswijk, Kum en Finbogasson (grootverdieners!) afhalen. Dat scheelt je minimaal 1-1.5 miljoen euro, daarnaast vertrokken er ook een hele rits andere spelers: Nwofor, Dijks, de Kamps, Fazli, Heerkes, Basaçikoglu, Lurling, Kramer, van la Parra.. Bij elkaar zo'n 2 miljoen euro, als het niet meer is..
Daar komen de salarissen van Dalgaard, Thorsby, Buijs, Noring, de Fockert en enkele verhuurde spelers weer bij. Netto bespaar je dus ongeveer een miljoen aan salaris. Het begrotingstekort zou nu ongeveer rond de 1-1.5 miljoen euro moeten liggen, ervan uitgaande dat het aantal sponsoren en seizoenskaarthouders min of meer gelijk is gebleven.
Hier bovenop komen ook nog eens de transfergelden van Finbogasson en Basaçikoglu, bij elkaar zo'n 10 miljoen euro. Ervan uitgaande dat het transfergeld van Eikrem gebruikt is voor schulden of andere tekorten, ben je zo'n 2-3 van de tien miljoen euro kwijt aan het tekort, plus rond de 2 miljoen aan transfers. Dan heb je max. zo'n 5 miljoen over, een deel hiervan wordt als reserve gebruikt lijkt me.
Zo slecht is onze financiële positie dus helemaal niet? En waarom is er met de beschikbare middelen nog geen adequate speler aangetrokken voor enkele cruciale posities?
Te simpel gedacht?
nou nou
- Frisian Viking
- Superster
Ik denk dat je hier nog flink aan de lage kant zit. Het eerstgenoemde rijtje verdiende alleen al wel twee miljoen in het jaar gok ik zo. Kruiswijk stond voor minimaal zes ton op de begroting, Finnbogasson voor vijf en Vandenbussche voor ik meen nog drie. Dat is al anderhalf miljoen. Kum en met name Zomer zullen ook richting de half miljoen gaan. Dat alleen al is twee miljoen. Die jeugdspelers en dergelijke verdienden ook wel een miljoen bij elkaar, waarschijnlijk nog wel meer. Fazli was een dure jongen, vier ton ofzo. Ook Van la Parra zal niet voor een habbekrats hebben gespeeld en Nwofor moest vanwege zijn nationaliteit en leeftijd minimaal een tonnetje of drie vangen. Alleen deze drie benaderen het miljoen al.Superfries1996 schreef:In de zomer kun je de daar de salarissen van o.a. Vandenbussche, Zomer, Kruiswijk, Kum en Finbogasson (grootverdieners!) afhalen. Dat scheelt je minimaal 1-1.5 miljoen euro, daarnaast vertrokken er ook een hele rits andere spelers: Nwofor, Dijks, de Kamps, Fazli, Heerkes, Basaçikoglu, Lurling, Kramer, van la Parra.. Bij elkaar zo'n 2 miljoen euro, als het niet meer is..
Als je nou toch ziet wat er de afgelopen drie jaar aan gigantische dure contracten vertrokken is, ook afgelopen zomer nog, dan is het onvoorstelbaar te denken dat we er nog zo beroerd voorstaan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- BK2007
- Forumicoon
Hoe zit het eigenlijk met de beloningen van de top van de club ? Is de huidige directie qua salarissen net zo duur of is er ook bespaart met het vertrek van Veenstra en co. ?
Overigens lijken de besparingen zoals Frisian Viking die opsomt logisch. Echter er zijn ook vervangers gehaald en zijn er minder sponsoren, zodat de inhaalslag wellicht toch wat beperkt is. Tel daar ook nog de verschillende afkoopsommen bij.
Ik denk dat we misschien pas volgend seizoen de vruchten gaan plukken van het nieuwe beleid dat is ingezet en dat we dan ook hopelijk weer wat meer sponsoren mogen begroeten.
Overigens lijken de besparingen zoals Frisian Viking die opsomt logisch. Echter er zijn ook vervangers gehaald en zijn er minder sponsoren, zodat de inhaalslag wellicht toch wat beperkt is. Tel daar ook nog de verschillende afkoopsommen bij.
Ik denk dat we misschien pas volgend seizoen de vruchten gaan plukken van het nieuwe beleid dat is ingezet en dat we dan ook hopelijk weer wat meer sponsoren mogen begroeten.