One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Invaller
Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)
Hier zit meer achter........alleen zullen wij daar waarschijnlijk nooit achter komen....
-
- Nieuw talent
Een rare beslissing is hij bedreigd ofzo door de RVC om hun te sparen.. Of wouden ze hem omkopen..
-
- Wereldspeler
Wat je ook van deze ontwikkeling vindt, het betekend weer een verdere vertraging. Want hoe lang gaat het duren voor er weer een onderzoeker is aangewezen en hoe lang duurt het vervolgens weer voor ze kunnen beginnen met het onderzoek? Vorige keer had het stichtingsbestuur amper een uur nodig om een onderzoeker aan te stellen. Mijn gevoel zegt da thet nu wel veel en veel langer gaat duren.
En vertraging kunnen we niet gebruiken. De druk op de RvC moet vergroot worden om ze, liever vandaag dan morgen, te laten vertrekken.
En vertraging kunnen we niet gebruiken. De druk op de RvC moet vergroot worden om ze, liever vandaag dan morgen, te laten vertrekken.
- abegoal
- Wereldspeler
Wat een slappe hap zeg! Zit maar een ding op: keihard doorgaan met actievoeren!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
-
- Invaller
Hij had toch een deel van het onderzoek al gedaan? Benieuwd naar die resultaten........
-
- Invaller
Daarom zei ik ook dat het lulkoek was. Ik geloof deze reden ook niet, want dan had de heer Nobelen nergens meer onderzoek kunnen doen. Bij elk bedrijf waar hij binnenkomt rommelt het en wantrouwen mensen elkaar, want anders doen je geen extern maar een intern onderzoek.Pride of the north schreef:Laat je geen zand in de ogen strooien!! Dit ligt niet aan dhr. Nobelen zijn manier van onderzoeken. Hij moest onderzoek doen, maar aan de rol van zijn opdrachtgever. Hij moest onderzoek doen, terwijl de uitkomst bij rvc en stichtingbestuur al bekend was.
Maar zoals al eerder gezegd, dat zullen we waarschijnlijk nooit komen te weten. Benieuwd welke trekpop ze nu naar voren schuiven alszijnde onafhankelijk.
- Hielke
- Forumicoon
Te beginnen morgen op de eerste training. Wij rusten niet voordat deze kliek volledig is verdwenen. Ook voorafgaand en tijdens het onderzoek moeten we de druk er vol op houden, met vreedzame, maar duidelijke acties. Wino is de volgende!abegoal schreef:Wat een slappe hap zeg! Zit maar een ding op: keihard doorgaan met actievoeren!
- Hielke
- Forumicoon
Hoe moeten we deze passage interpreteren? Wat zijn tijdelijke maatregelen? Wordt de RvC hier al buitenspel gezet of juist het tegenovergestelde?Persbericht Stichtingsbestuur schreef:Het Stichtingsbestuur zal, vanwege het vertrek van directievoorzitter Robert Veenstra, tijdelijke maatregelen nemen om de continuïteit van bestuur en toezicht van sc Heerenveen te waarborgen. Na afronding van het onderzoek zal definitieve invulling plaatsvinden.
- Mackan68
- Forumicoon
Meest voor de hand liggend lijkt mij dat hij er met het gedraai vanaf vorige week van RvC, directie en stichtingsbestuur achter is gekomen dat de organisatie te verrot is om er nog een enigszins fatsoenlijke uitslag uit te laten komen. Om te voorkomen dat hij zijn opdrachtgever(s) uiteindelijk een dolksteek moet geven met de uitslag van het onderzoek. Ik vind het overigens bijzonder dat de opdrachtgever uit de doeken moet doen waarom de onderzoeker het niet meer ziet zitten.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Forumicoon
Ik denk dat de club nog rotter is dan wij weten. Dat Nobelen stopt, voedt dit alleen maar. Dus inderdaad, die hele kliek moet weg. Wat een ellende deze mensen.
-
- Nieuw talent
Ik denk dat het stichtingsbestuur en de RVC Nobelen hebben willen gebruiken. Nobelen heeft een rapport moet schrijven waarin RV alle schuld op zich geschoven krijgt. Hierdoor wordt het stichtingsbestuur en de RVC vrijgepleit en kan mooi op zijn plek blijven zitten De heertjes konden dan mooi met het vingertje naar Robert wijzen en zelf buitenschot blijven. Waarschijnlijk is het voor Nobelen niet mogelijk geweest om dit rapport (stukje proza) te creëren omdat er nu twee anderen meekeken.HV ON TOUR schreef:Hier zit meer achter........alleen zullen wij daar waarschijnlijk nooit achter komen....
Hij ervaart het onderzoekklimaat als onvoldoende goed om een integer, onafhankelijk en professioneel onderzoek te verrichten. De heer Nobelen betreurt het dat hij dit besluit heeft moeten nemen.
Deze zin zegt heel veel.
-
- Wereldspeler
A very wild guess: Het klimaat (lees RVC) was onvoldoende. Er heeft zich vast iets voorgedaan. De RVC zou de taken van RV overnemen, maar nu gaat het Stichtingsbestuur dat doen. Ik lees einde RVCHielke schreef:Hoe moeten we deze passage interpreteren? Wat zijn tijdelijke maatregelen? Wordt de RvC hier al buitenspel gezet of juist het tegenovergestelde?
- abegoal
- Wereldspeler
Er is wel een ander probleem nu. Na het vertrek van RV is het gezicht (kop van jut) van de tegenpartij verdwenen. Voor veel mensen is de rest van de RVC / Directie / en stichtingsbestuur, redelijk onzichtbaar. Als we nu de pijlen richten op Pino en die vertrekt, heb je dat probleem weer.
Wellicht een idee om onder de noemer FC KNUDDE het hele elftal op een mooie flyer te zetten?
Wellicht een idee om onder de noemer FC KNUDDE het hele elftal op een mooie flyer te zetten?
-
- Bankzitter
Ik vraag het me af, of dit een vertraging oplevert. Wat als Nobelen wel zijn werk verder zou doen. En vanuit zijn opdracht met heel andere resultaten zou komen als Vaessen. De daarop volgende discussie en het zoeken naar een compromis zou misschien nog veel meer tijd gaan kosten.frisianbadboy schreef:Wat je ook van deze ontwikkeling vindt, het betekend weer een verdere vertraging.
- Mackan68
- Forumicoon
Volgens mij zit hier genoeg in om Paparazzi even een belletje naar de heer Nobelen te laten doen om zijn verhaal aan te horen.Hij ervaart het onderzoekklimaat als onvoldoende goed om een integer, onafhankelijk en professioneel onderzoek te verrichten. De heer Nobelen betreurt het dat hij dit besluit heeft moeten nemen.
-
- Nieuw talent
abegoal schreef:Er is wel een ander probleem nu. Na het vertrek van RV is het gezicht (kop van jut) van de tegenpartij verdwenen. Voor veel mensen is de rest van de RVC / Directie / en stichtingsbestuur, redelijk onzichtbaar. Als we nu de pijlen richten op Pino en die vertrekt, heb je dat probleem weer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Mackan68
- Forumicoon
Als je aan de foto's van alle lui van directie, rvc en stichtingsbestuur kunt komen kun je er wel een poster van the Godfather van maken. Maffiapraktijken bij de fatsoenlijke Friese club.
- g11
- Selectiespeler
Kon inderdaad wel eens zo zijn dat de RvC ook aan de kant gezet is, dit zou betekenen dat het stichtingsbestuur wakker is geworden, of informatie van Nobelen heeft gekregen die men nog niet had.dirk3 schreef: A very wild guess: Het klimaat (lees RVC) was onvoldoende. Er heeft zich vast iets voorgedaan. De RVC zou de taken van RV overnemen, maar nu gaat het Stichtingsbestuur dat doen. Ik lees einde RVC
Of toch gewoon weer een kwestie van tijdrekken?
Ik pas hier niet
- abegoal
- Wereldspeler
Wat is er mis met fc knuddeMackan68 schreef:Als je aan de foto's van alle lui van directie, rvc en stichtingsbestuur kunt komen kun je er wel een poster van the Godfather van maken. Maffiapraktijken bij de fatsoenlijke Friese club.

-
- Nieuw talent
Bedoel je dit???Mackan68 schreef:Als je aan de foto's van alle lui van directie, rvc en stichtingsbestuur kunt komen kun je er wel een poster van the Godfather van maken. Maffiapraktijken bij de fatsoenlijke Friese club.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Mackan68
- Forumicoon
Niks. Het een hoeft het ander ook niet te bijten.abegoal schreef:Wat is er mis met fc knudde

-
- Wereldspeler
Heerlijk, speculeren
Opties
- opdracht te gestuurd, door gesprekken achter de rug van oppositie om
- rol van Veenstra mag niet meer benoemd worden in het kader van afspraken rond zgn opstappen
- teveel belangen en tegengestelde verhalen (uit twee kampen) waardoor Nobelen van mening is dat hij geen goed (professioneel) rapport kan opleveren. Volgens mij doet een dergelijke onderzoeker liever geen onderzoek dan dat hij een controversieel rapport oplevert. Dat levert meer commotie op.
-
-

Opties
- opdracht te gestuurd, door gesprekken achter de rug van oppositie om
- rol van Veenstra mag niet meer benoemd worden in het kader van afspraken rond zgn opstappen
- teveel belangen en tegengestelde verhalen (uit twee kampen) waardoor Nobelen van mening is dat hij geen goed (professioneel) rapport kan opleveren. Volgens mij doet een dergelijke onderzoeker liever geen onderzoek dan dat hij een controversieel rapport oplevert. Dat levert meer commotie op.
-
-
- hm_DR88
- Wereldspeler
Hier was ik al bang voor. Het grote onafhankelijke onderzoek is plotseling toch........Laat maar! Waarom kunnen dingen nou niet eens gewoon gedaan worden. Hoe komt het dat Nobelen het onderzoekklimaat zo ervaart. Wat maakt het voor hem nu plotseling onmogelijk om een integer onderzoek uit te voeren? Mijn interesse in de situatie is inmiddels gedaald tot ver onder nul. Mijn vertrouwen in een integere oplossing is nog minder. Ze bekijken het maar met zijn allen met hun eigen agenda's en hun eigen 'bv'tje"s'.kaaskop schreef:Officiële site:
Paul Nobelen geeft onderzoeksvraag terug
Hij ervaart het onderzoekklimaat als onvoldoende goed om een integer, onafhankelijk en professioneel onderzoek te verrichten. De heer Nobelen betreurt het dat hij dit besluit heeft moeten nemen.
-
- Superster
We zijn op de goede weg, Veenstra weg en nu nog de rvc nog. Waar ik wel benieuwd naar ben, al die sponsoren die vanwege Veenstra en zijn beleid zijn vertrokken. Verwachten we die nog terug? Zal als de revolutie is voltooid ook het aantal seizoenkaarthouders weer groeien?
-
- Forumicoon
Een verklaring die meer vragen oproept dan beantwoord. Ik interpreteer deze wollige formulering als poging tot verhulling van wat hij heeft gezegd. Misschien is de typering in het bericht wel meer van toepassing op de opdrachtgevers: onvoldoende integer.
- dagizmo
- Invaller
Ik zie twee oorzaken;
1. RV was vriendje van Nobelen (zoals ik eerder vermoedde) en wil daarom nu niks meer doen, of
2. Nobelen is bevriend met iemand van de rvc ( zou logisch zijn omdat de rvc heel makkelijk met Nobelen heeft ingestemd bij benoeming). Nu RV weg is wil de rvc geen onderzoek meer omdat t nu alleen maar in.hun nadeel kan uitpakken. Dus heeft Nobelen de boodschap gekregen af te taaien van de rvc.
1. RV was vriendje van Nobelen (zoals ik eerder vermoedde) en wil daarom nu niks meer doen, of
2. Nobelen is bevriend met iemand van de rvc ( zou logisch zijn omdat de rvc heel makkelijk met Nobelen heeft ingestemd bij benoeming). Nu RV weg is wil de rvc geen onderzoek meer omdat t nu alleen maar in.hun nadeel kan uitpakken. Dus heeft Nobelen de boodschap gekregen af te taaien van de rvc.
-
Verified
- Forumicoon
Hoogma is als ik me niet vergis TD in Almelo. Hij levert daar al jaren goed werk, met een zeer bescheiden budget. Misschien ziet hij het wel als een grote uitdaging om hier als algemeen directeur/voorzitter aan het werk te gaan. Je zou door het aanstellen van een AD met voetbalkennis, de functie van TD kunnen laten vervallen. Dan zou Hansma misschien behouden kunnen blijven als technisch manager/hoofd jeugdopleiding.Crash schreef: Hoogma en Vonk zien te betrekken bij de club zou een goed idee zijn. Beiden lijken me bijvoorbeeld prima keuzes als het gaat om het voorzitterschap. Beide verstandige mensen, waarbij Hoogma met zijn ervaring een streepje voor heeft.
-
- Forumicoon
Hans Vonk is pas net bezig in Alkmaar. Is niet verkeerd om dat maar even zo te laten. Kan hij eens in een andere keuken kijken en zich verder ontwikkelen. Ik vermoed dat we toch met tijdelijke oplossingen moeten werken om de toko draaiend te houden als straks (hoelijk/waarschijnlijk) de RvC vertrokken is en mogelijk ook Steppé en Hansma. Beiden niet de grootste boeven maar voor met name de medewerkers wel companen van de gesneuvelde grote leider (of lijer) en dus niet de meest geschikte msnen om een cultuur van openheid, samenwerking,ontwikkeling op te bouwen.
Het vertrek van Nobelen als Sherlock Holmes is een verdere verzwakking van de positie van RvC en Stichtingsbestuur waarbij ik deze beide organen maar even als verlengstukken van elkaar zie (qua cultuur, opvattingen en relaties). Het begint steeds meer te hellen maar we zijn er nog niet.
Het vertrek van Nobelen als Sherlock Holmes is een verdere verzwakking van de positie van RvC en Stichtingsbestuur waarbij ik deze beide organen maar even als verlengstukken van elkaar zie (qua cultuur, opvattingen en relaties). Het begint steeds meer te hellen maar we zijn er nog niet.
-
- Jeugdspeler
Anne Hettinga is de slechts mogelijke kandidaat van deze vier. Een echte glijer.GeraldSibon35 schreef:Het is lastig om een nieuwe voorzitter te zoeken, want er zijn zoveel opties.
Er is niet echt een topkandidaat.
Anne Hettinga is denk ik de beste kandidaat.
Met als TD misschien Hoogsma?
-
- Wereldspeler
Tijdelijke oplossingen ben ik het niet mee eens. Er moet rust komen voor langere tijd en niet over een poosje na een interim periode, weer een nieuwe leiding.Gekko schreef:Hans Vonk is pas net bezig in Alkmaar. Is niet verkeerd om dat maar even zo te laten. Kan hij eens in een andere keuken kijken en zich verder ontwikkelen. Ik vermoed dat we toch met tijdelijke oplossingen moeten werken om de toko draaiend te houden als straks (hoelijk/waarschijnlijk) de RvC vertrokken is en mogelijk ook Steppé en Hansma. Beiden niet de grootste boeven maar voor met name de medewerkers wel companen van de gesneuvelde grote leider (of lijer) en dus niet de meest geschikte msnen om een cultuur van openheid, samenwerking,ontwikkeling op te bouwen.
.
Je moet wel snel met een nieuwe dagelijkse leiding komen, maar een tijdje zonder RVC is niet erg. Die kun je gerust in het najaar pas aanstellen. Dus in mijn ogen nu concentreren op een nieuwe directie.
Nieuwe TD zou een Hoogma prima geschikt voor zijn. Die zal ook we eens aan een nieuwe uitdaging toe zijn.
Nieuwe manager commerciële zaken, geen idee. Wellicht Van Erve? Zal wel genoeg rancune hebben denk ik om even te laten zien wie er fout zat.
Nieuwe manager algemene zaken (aansturen werknemers overige afdelingen). Geen idee, maar is geen zware post. Vast genoeg kandidaten voor.
Nieuwe voorzitter/boegbeeld. Geen directe bemoeienis met de dagelijkse aansturing. Heerenveen verkopen in de media en andere gremia (jaja). Kan wel parttime m.i.. Liefst met een Heerenveen voetbalachtergrond, maar dat zal wel lastig worden. Twee jaar Foppe (als hij het überhaupt wil, oogt fit genoeg) met een Bruggink/Vonk/??? op de achtergrond ter voorbereiding van?