28-10-2009: sc Heerenveen - RBC Roosendaal (4-2, KNVB Beker)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

geert.
Superster

Re: [KNVB Beker] sc Heerenveen - RBC Roosendaal (28 okt.)

Bericht door geert. »

Zit het stadion nou half leeg of zit het half vol?
dagizmo
Invaller

Bericht door dagizmo »

Ik zie geen stream bij unibet..
hjwiltjer
Invaller

Bericht door hjwiltjer »

janjansen schreef: Hier zal 't wel te volgen zijn maar wel met engels commentaar http://bekerstreams.punt.nl/?id=493444&r=1&tbl_archief=& . Maja beter dan niks denk ik maar.
Die stream doet het niet. Maar ik vind het wel frappant dat deze wedstrijd niet op tv te zien is. Zelfs niet via Eredivie Live, alleen de wedstrijd van onze oosterburen in Arnhem, terwijl ze genoeg kanalen hebben. Daar betaal je dus iedere maand 14,95 voor. Drama!
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

hjwiltjer schreef: Maar ik vind het wel frappant dat deze wedstrijd niet op tv te zien is. Zelfs niet via Eredivie Live, alleen de wedstrijd van onze oosterburen in Arnhem, terwijl ze genoeg kanalen hebben. Daar betaal je dus iedere maand 14,95 voor. Drama!
Logisch, de rechten van de beker zijn door KNVB verkocht aan SBS. Eredivisielive, eigendom van de clubs, heeft alleen de rechten
van de competitie.
hjwiltjer
Invaller

Bericht door hjwiltjer »

Verkocht aan RTL bedoel je zeker? Waarom is Vitesse - Groningen wel te zien op EL?
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
geert.
Superster

Bericht door geert. »

Omdat RTL wedstrijden kan doorverloren
feanfanvanmolkwar
Jeugdspeler

Bericht door feanfanvanmolkwar »

Het staat tenmisten 1-0 voor heerenveen :D
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

hjwiltjer schreef:Verkocht aan RTL bedoel je zeker? Waarom is Vitesse - Groningen wel te zien op EL?
Misschien omdat dat 2 Eredivisie clubs zijn? Mag Eredivisie Live überhaupt wel wedstrijden van Eerste Divisie clubs uitzenden?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Vervelende wedstrijd die nog onnodig spannend werd gemaakt tegen een uitermate zwakke tegenstander. Twee doelpunten tegen is natuurlijk twee teveel. Aanvallend heb ik wel leuke dingen gezien, maar met name Assaidi miste het overzicht. Gelukkig zitten we in de volgende ronde, maar voor de rest snel vergeten deze pot want zaterdag staat weer een belangrijke wedstrijd op het programma.

Die linksback van RBC, dat was me een prutser zeg.
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Oké oke, het viel me niks tegen. De 2 tegengoals waren eigenlijk op zichzelf staande dingen en niet echt iets bijzonders.

Wat me wel positief opviel is dat Tarik toch kennelijk wel goed kan ballen (al is het nu tegen RBC). Je ken die linksback een prutser noemen maar Tarik deed het toch heel aardig.

Sibon, tsja... Maar hoe die Paulo inviel, allemachtig die liep erbij alsof ie 120 minuten wedstrijd in de benen had zitten, tsjongejonge wat een inzet.

Verder vond ik Assaidi teveel actie maken en te weinig de ballen voor krijgen.
En Hernan gaf een paar goede assists, maar ook een paar slechte corners.

Mika is back, jammer dat ie die penal niet wilde nemen, ook jammer dat Breuer dan onder gefluit dat ding moet nemen.

Standpunt van NN is goed duidelijk gemaakt, goede teksten mannen. Waren toch ook nog een aantal het niet eens met Yme rot op, hoorbaar aan gefluit.

Op naar zaterdag, Tarik op rechts (of links) en Mika op 10? Elm rust, Beerens terug en Sibon er aub uit?
Tijnjenees
Jeugdspeler

Bericht door Tijnjenees »

Net terug van de wedstrijd en dan wil ik even 2 dingen kwijt.
1. De stadion speaker moet bij de aankondiging van een doelpunt nu echt eens wat anders bedenken, want dat zelfde verhaaltje met die castraatstem begint mij echt te irriteren. :x
2. Ik kan geen spandoek maken, maar een toepasselijke tekst voor Zaterdag lijkt mij:
“God is goed, Mika is weer beter.” 8)
"In doarp riist ut 'e puollen"
feanman
Nieuw talent

Bericht door feanman »

Wat voor teksten werden er gezongen op NN ?
Wij konden op Zuid helaas niks verstaan.

Sibon, wat een drama. Ook nog kwaad weglopen na zijn wissel. Slimme actie :?
Verder vond ik Elya best goede acties maken, en Papa komt ook steeds meer uit de verf! :D
Breuer schoot geluk de 4-2 erin. Toch nog iets positief over hem.
Man of the match... Heero!
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Ik heb genoten van dit voetbal, wat een kwaliteit zit er in dit team. Prachtige combinaties, goed positiespel, vloeiende aanvallen, en achterin zat het potdicht. Als het zo doorgaat klimmen we heel snel weer uit het dal. Sibon ook weer ouderwets sterk. Balvast, heel dreigend en vooral erg snel.

Wel jammer en een smet was dat het lijkt dat Bak af zakt naar een bedenkelijk niveau.

Maar goed, Mika is terug en Beerens zal er snel weer zijn.
Wiggs
Wereldspeler

Bericht door Wiggs »

Was de 2de tegengoal nou een blunder van VDB?in mijn ogen wel
visje
Invaller

Bericht door visje »

Jurjenv schreef:Standpunt van NN is goed duidelijk gemaakt, goede teksten mannen. Waren toch ook nog een aantal het niet eens met Yme rot op, hoorbaar aan gefluit.
kan je mij dan even vertellen dat er op de spandoeken stond.. heb alleen de eerste kunnen lezen met het is 5 voor 12..

tijdens de wedstrijd was er ook nog iets alleen daar stond zoveel tekst op en zo klein dat is vanaf zuid niet te lezen :)

dus tipje voor NN de volgende keer een groter laken gebruiken en grotere letters :)
g11
Selectiespeler

Bericht door g11 »

Heerenveen rules schreef:Ik heb genoten van dit voetbal, wat een kwaliteit zit er in dit team. Prachtige combinaties, goed positiespel, vloeiende aanvallen, en achterin zat het potdicht. Als het zo doorgaat klimmen we heel snel weer uit het dal. Sibon ook weer ouderwets sterk. Balvast, heel dreigend en vooral erg snel.

Wel jammer en een smet was dat het lijkt dat Bak af zakt naar een bedenkelijk niveau.

Maar goed, Mika is terug en Beerens zal er snel weer zijn.
De trainer ziet het gelukkig goed en geeft Sibon veel speelminuten, nog een 15 a 20 basisplaatsen, en Sibon is weer helemaal op niveau.
Ik pas hier niet
Caniggia
Invaller
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

De wedstrijd was niet groots.
Maar ik ga me nou toch wel steeds meer ergeren aan die teksten van yme rot op en dergelijke.
we weten nu wel hoe jullie er over denken.
en door yme op te laten rotten komen er echt geen nieuwe spelers.
misschien is het beter om het team nog harder aan te moedigen.
Inplaats van die negatieve energie
zo dat moest ik toch even kwijt.
robke
Bankzitter

Bericht door robke »

Wat een vreselijke baggerpot. Heerenveen paste zich helemaal aan aan het niveau van RBC. Het is toch een lachertje dat we met maar 4-2 winnen van RBC. Elyounousi viel op door zijn vreselijke gestuntel en Assaïdi door zijn veel te ver doorgevoerde acties. Ik begon me ook af te vragen waarom het zolang moest duren voordat Sibon werd gewisseld. Wat een tranendal die man.
Er zal zaterdag dus echt uit een ander vaatje getapt moeten worden
Albert H.
Nieuw talent

Bericht door Albert H. »

Hoezo: standpunt van NN goed duidelijk gemaakt?! Dat het met Heerenveen de laatste tijd niet goed gaat, wisten we evengoed al hoor, maar het is weinig verheffend als je na drie minuten spelen begint met spreekkoren richting Yme Kuiper.
Wat dan ook weer herhaald wordt direct nadat er gescoord is. De logica ontging mij totaal...
Bovendien weinig chic om Yme Kuiper als een soort 'Kop van Jut' te gebruiken.
Nou ja, ik begrijp er in elk geval niets van. Verder leuke avond gehad en eindelijk weer eens lekker kunnen juichen!
Robert
Selectiespeler

Bericht door Robert »

Toen RBC de 3-2 scoorde kon ik me niet meer inhouden en brulde ik 'Yme rot op'.. Hij had die bal moeten tegenhouden toch?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Robert schreef:Toen RBC de 3-2 scoorde kon ik me niet meer inhouden en brulde ik 'Yme rot op'.. Hij had die bal moeten tegenhouden toch?
Sinds wanneer is Yme keeper ?

Tuurlijk het was niet goed. Maar we hebben het tenminste binnen 90 minuten afgemaakt en de score had ook wel hoger uit kunnen vallen.
Twente - Capelle 3-0
AZ - Spakenburg 2-2, 5-2 na verlenging
NEC- Excelsior 1-1, 2-1 na verlenging.

Bekijk het positief ! en Mika is terug
Feanfanforever
Jeugdspeler

Bericht door Feanfanforever »

Allereerst wil ik zeggen, dat ik heel blij ben dat we een ronde verder zijn. Desondanks heb ik wederom een trainer horen praten en langs de lijn zien staan, die totaal geen idee heeft waar hij mee bezig is. De kop ervoor en werken..................duuh, dat is het minste. Zou hij elke wedstrijd tegen de spelers zeggen dat ze eerst met de kop tegen de muur moeten bangen? En nee niet een keer, maar twee keer. Want we moeten met de kop ervoor...........nou weten we dus waar het aan ligt..........pff. Maar alle gein op een stokje. Een heel goed spandoek op NN, dat is denk ik de weg die we moeten bewandelen, spelers steunen en bestuur wakker schudden. Alhoewel ik denk dat ze in coma liggen. In ieder geval een ronde verder, maar of dit nou de injectie is voor een betere serie? Ik denk het niet, niet zolang dit bestuur deze technische en medische staf blijft zitten. Yme, nog steeds vind ik je de zwakste schakel. Trouwens had je jouw leesbril op? Dan weet je wat je moet doen!
Wiggs
Wereldspeler

Bericht door Wiggs »

visje schreef:
Bestuur het is 5 voor 12...wakker worden
Jullie hebben geen bord voor je kop maar een stadion
De laatste was onleesbaar

Door 2 knulligheden maak je je hetzelf lastig.
De "noodgedwongen"vervangingen mogen van mij uitblijven,enkel Sibon voor Mika vond ik positief
Hoop wel dat we Zaterdag de ploeg gaan steunen,want hoe kloten alles ook is,we zullen achter de ploeg moeten gaan staan
geert.
Superster

Bericht door geert. »

Volgens mij werd de bal aangeraakt en kon Brian er niks aan doen. Hij koos de hoek waar de bal normaal naartoe had gegaan. Domme pech.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Lastig potje maar toch nooit het hoofd verloren en daardoor controle kwijt. Geen sprankelende pot maar de weg omhoog zal ook gevonden worden door weer te gaan winnen. Deze is in ieder geval weer binnen. Terugkeer van Mika was hoogtepunt van de avond. Vrije trap waarop Vdb zich verkeek. Zat wel enige curve in de bal maar als hij niet zo snel naar de grond was gegaan had hij hem zo kunnen oprapen. Jammer want verder deed hij het weer naar behoren met een belangrijke redding in een een tegen een situatie.
Lord of the Board
Jeugdspeler

Bericht door Lord of the Board »

Zo te lezen hebben jullie allemaal een andere wedstrijd gezien. Zelf heb ik het af en toe geluisterd naar Omrop Fryslan, dus kan niet veel zinnigs zeggen over de wedstrijd.
Zag op de samenvatting wel de 3-2 nog werd aangeraakt door een verdediger, dus daar kon VDB weinig aan doen lijkt mij.
Yme aan de schandpaal nagelen vind ik ook een beetje overdreven. Hou zelf liever van positief aanmoedigen. Zijn misschien
fouten gemaakt, maar iedereen werkt er keihard aan om in betere tijden terecht te komen!

Dus kom op allemaal, iedereen achter SCH!!!
Lord Of The Board
Graszode
Jeugdspeler

Bericht door Graszode »

Na het debacle van afgelopen zondag viel de wedstrijd tegen RBC me nog mee. Natuurlijk kun je RBC niet vergelijken met een tegenstander uit de eredivisie alhoewel de kwaliteit van de ploeg niet eens tegenviel. Gezien de resultaten van de andere wedstrijden mag je concluderen dat Heerenveen goed heeft heeft gespeeld. Als je het spel beter onder de loep neemt ging er echter nogal wat mis. Een paar spelers vielen gigantisch door de mand. Elyounoussi was weer een drama en ook Losada deed niet veel met de ruimte die hij kreeg. Janmaat liet in de eerste minuten zijn tegenstander een paar keer lopen maar herstelde zich goed. Svec is nog steeds niet op nivo. Vayrynen maakte zijn rentree en kreeg een ovationeel applaus. Klasse! Zoals verwacht speelde hij nog onopvallend. Daarentegen vond ik het spel van Assaidi opvallend. Hij dolde zijn directe tegenstander vele malen met fraaie passeerbewegingen. Een verfrissing hoewel het rendement beter zou kunnen. Voor dergelijke spelers komt het publiek toch naar het stadion.
Tja, het publiek. Op de site van heerenveen lees ik dat er 13.000 toeschouwers waren. Volgens mij klopt dat zeker niet. Het zou betekenen dat de helft van de plekken bezet was. Echt niet! Als er 10.000 toeschouwers waren dan is het veel. Wel jammer dat Heerenveen zo weinig echte fans heeft. Gratis toegang dus het had gewoon vol moeten zitten. Kijk naar Twente; een wedstrijd tegen een amateurclub en voor 5 euro entree een uitverkocht stadion.
De instelling van een deel van het publiek (lees NN) was ook nog eens negatief. Direct roepen dat Yme moet oprotten. Je komt toch naar Heerenveen om je club aan te moedigen? Ik respecteer ieder zijn mening maar de uitspraken moeten wel gefundeerd zijn. Mijn buurman in het stadion is ook zo'n meeloper. Hij vindt dat Yme weg moet omdat de resultaten slecht zijn en er geen goede voetballers zijn. Bij aanvang van de competitie vond hij nog dat het bestuur zo goed had ingekocht!
Ik ben van mening dat Yme moet blijven omdat de directie zorgt voor continuiteit en niet de snelle oplossing zoekt. Ze hebben een fout gemaakt met het aanstellen van Sollied. Die fout is nu hersteld echter de gevolgen zijn niet zo snel op te lossen. Dat heeft gewoon tijd nodig. Ik verwacht dat we na de winterstop weer lekker mee gaan doen. Europees halen zit er ook nog wel in.
NB. Yme Kuiper maakt onderdeel uit van een driekoppig managementteam die samen de verantwoordelijkheid hebben. Yme is spreekbuis van dit team. Het managementteam wordt op zijn beurt weer gecontroleerd door de Raad van Commissarissen. Om nou alles op Yme af te schuiven en ook nog eens naar zijn huis te gaan gaat veel te ver.
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

robke schreef:Wat een vreselijke baggerpot. Heerenveen paste zich helemaal aan aan het niveau van RBC. Het is toch een lachertje dat we met maar 4-2 winnen van RBC. Elyounousi viel op door zijn vreselijke gestuntel en Assaïdi door zijn veel te ver doorgevoerde acties. Ik begon me ook af te vragen waarom het zolang moest duren voordat Sibon werd gewisseld. Wat een tranendal die man.
Er zal zaterdag dus echt uit een ander vaatje getapt moeten worden
Vond het wel meevallen. Heerenveen speelde niet onaardig. Vond Tarik juist positief en Assaidi teveel Paulo achtig.
Graszode schreef:Na het debacle van afgelopen zondag viel de wedstrijd tegen RBC me nog mee. Natuurlijk kun je RBC niet vergelijken met een tegenstander uit de eredivisie alhoewel de kwaliteit van de ploeg niet eens tegenviel. Gezien de resultaten van de andere wedstrijden mag je concluderen dat Heerenveen goed heeft heeft gespeeld. Als je het spel beter onder de loep neemt ging er echter nogal wat mis. Een paar spelers vielen gigantisch door de mand. Elyounoussi was weer een drama en ook Losada deed niet veel met de ruimte die hij kreeg. Janmaat liet in de eerste minuten zijn tegenstander een paar keer lopen maar herstelde zich goed. Svec is nog steeds niet op nivo. Vayrynen maakte zijn rentree en kreeg een ovationeel applaus. Klasse! Zoals verwacht speelde hij nog onopvallend. Daarentegen vond ik het spel van Assaidi opvallend. Hij dolde zijn directe tegenstander vele malen met fraaie passeerbewegingen. Een verfrissing hoewel het rendement beter zou kunnen. Voor dergelijke spelers komt het publiek toch naar het stadion.
Dat door de mand vallen viel wel aardig mee vond ik. De enige die ik vond dat niet mee kon komen was Sibon. Asjeblieft, ruil em dan om voor Mark de Vries ofzo...

Mika onopvallend? Zat je onder je stoeltje ofzo? Heeft 3 keer een schot op goal gemaakt, en een paar acties nog.

En wat ook zeker positief is; 4 goals voor. 2 uit dode spelmomenten (dacht 2x assist Losada) en nette goal van Janmaat.
rodion
Basisspeler

Bericht door rodion »

Wedstrijd was matig. Standpunt van NN is duidelijk. Gelukkig denkt de meerderheid van het stadion er anders over en ging zo nu en dan fluiten tegen NN. Rust gewoon bewaren en natuurlijk is het klote dat het nu slecht gaat. Vanaf 1990 hebben we nog nooit zo'n slecht seizoen gehad. Volgens mij kan zo iets een keer gebeuren.......
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

rodion schreef:. Gelukkig denkt de meerderheid van het stadion er anders over en ging zo nu en dan fluiten tegen NN.
Ow die 5 mensen die begonnen te fluiten was de meerderheid? Bijzonder. Ik denk dat trouwens dat je het anders moet zien, meer dan de helft van het stadion was leeg, dat zegt voldoende lijkt me.
Bedankt Torcida:-)
Plaats reactie