Filip Đuričić
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Royce_SCH
- Wereldspeler
Re: Filip Đuričić
Je mag natuurlijk niet te veel van hem verwachten maar ik ben heel benieuwd naar 'De Cruijff van de Balkan'!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
- paparazzi
- Superster
Met zo`n bijnaam; dan verwacht ik JUIST WEL wat van hem!Royce_SCH schreef:Je mag natuurlijk niet te veel van hem verwachten maar ik ben heel benieuwd naar 'De Cruijff van de Balkan'!

Miereneukert!
- Jurjenv
- Wereldspeler
vi.nlEverse gooit 'Cruijff van de Balkan' voor de leeuwen
19/02/2010 16:34
SC Heerenveen begint zaterdag tegen RKC Waalwijk met een debutant in de basis. Filip Djuricic neemt de plaats in de van de geschorste Christian Grindheim.
Heerenveen legde de achttienjarige Serviër al een jaar geleden vast, maar hij meldde zich jongstleden januari pas daadwerkelijk in Friesland. Djuricic staat in eigen land te boek als een groot talent en kreeg daar al de bijnaam Cruijff van de Balkan.
Naast Djuricic zal ook Martin Lejsal zijn opwachting maken bij Heerenveen. De Tsjechische doelman neemt de plaats in van de geblesseerde Brian Vandenbussche.
Hij traint toch al langer mee?
- Flying Tilster
- Forumicoon
Ben inderdaad erg benieuwd hoe hij met de druk om zal gaan. Het verwachtingspatroon is enorm.Royce_SCH schreef:Je mag natuurlijk niet te veel van hem verwachten maar ik ben heel benieuwd naar 'De Cruijff van de Balkan'!
Ik hoop niet dat mensen gelijk wonderen van hem verwachten. Maar ik ben zeer nieuwsgierig naar deze jongeman.
Ben benieuwd of hij ook "Cruijffiaanse spreekwoorden" heeft

Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
- Jurjenv
- Wereldspeler
Als je niet speelt kun je je ook niet bewijzen

-
- Nieuw talent
Hij heeft net z'n eerste assist gegeven 

-
- Bankzitter
Ane Lenstra schreef:Goed debuut. Jammer dat Heerenveen in zijn geheel behoudender ging spelen, dan kan zon jongen niet gelijk laten zien wat hij in huis heeft. Verwacht volgende week opnieuw een plek voor hem. Het liefst voor Elm....
En wie moet er dan nog meer bij ?
sam20
- Flying Tilster
- Forumicoon
Losada misschien? Alles lijkt me op dit moment beter dan Victor Elm.sam20 schreef:En wie moet er dan nog meer bij ?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Selectiespeler
De klasse druipt van die jongen af. Natuurlijk was het nog niet allemaal goed, maar dit wordt er eentje. Heerlijke voetballer.
Mooi laten staan de komende tijd.
Mooi laten staan de komende tijd.
- Criz
- Wereldspeler
Ook al speelde Heerenveen niet behoudend dan nog zou je de ware Djuricic niet zien spelen.Ane Lenstra schreef:Goed debuut. Jammer dat Heerenveen in zijn geheel behoudender ging spelen, dan kan zon jongen niet gelijk laten zien wat hij in huis heeft. Verwacht volgende week opnieuw een plek voor hem. Het liefst voor Elm....
-
- Forumicoon
Wat een schatje!
Nee, serieus. Ondanks het terughoudende Heerenveen vind ik dat deze jongen liet zien hoe het wél moet. Tuurlijk, hij had nog z'n schoonheidsfoutjes her en der.. Maar ik heb er vertrouwen in!

Nee, serieus. Ondanks het terughoudende Heerenveen vind ik dat deze jongen liet zien hoe het wél moet. Tuurlijk, hij had nog z'n schoonheidsfoutjes her en der.. Maar ik heb er vertrouwen in!
-
- Forumicoon
Ik had medelijden met hem. Heb je zoveel talent, sta je met zulke spelers om je heen........ In de tweede helft heeft hij geen fatsoenlijke bal meer gekregen.
-
- Wereldspeler
Tis wel leuk dat je goed wordt opgevangen bij deze club, maar als ik zijn manager was, begon ik nu al met hem te leuren!
Die jongen wordt alleen maar een mindere voetballer hier! Je gaat je toch aanpassen aan het zooitje wat om je heen rent (ik kan het geen voetballen noemen) "Cruiff van de Balkan" is na 2 jaar "Tjerk van de Greiden!"
Die jongen wordt alleen maar een mindere voetballer hier! Je gaat je toch aanpassen aan het zooitje wat om je heen rent (ik kan het geen voetballen noemen) "Cruiff van de Balkan" is na 2 jaar "Tjerk van de Greiden!"
-
- Forumicoon
Baggerraartje schreef:"Cruiff van de Balkan" is na 2 jaar "Tjerk van de Greiden!"

- ItFean82
- Forumicoon
Zo goed speelde hij anders zelf ook niet, hij had ook een redelijk aantal zeer slechte ballen. 2de helft niet meer gezien, dat geeft niks want je mag het nog niet van hem verwachten. Maar onzinning om te stellen dat hij hier slechter wordt.
Op naar het volgende seizoen....
-
- Selectiespeler
De klasse druipt van die jongen af en dat liet hij in de eerste helft een paar keer zien. Komt wel goed.
- ItFean82
- Forumicoon
Bij een aantal momenten is inderdaad duidelijk te zien dat hij wat extra's heeft.
Op naar het volgende seizoen....
-
- Superster
Hij heeft inderdaad wel iets van ( de jonge ) Cruijff.
Zoals ik die laatste in herinnering van b.v zijn debuutwedstrijd in Groningen tegen GVAV.
Dat heeft natuurlijk te maken met zijn fysiek en lichtvoetigheid, maar ook met de manier waarop hij aanzet voor een rush.
Djuricic speelde in de eerste helft bij vlagen leuk, maar deelde na de rust in de algemene malaise en kwam nauwelijks meer in het stuk voor.
Zoals ik die laatste in herinnering van b.v zijn debuutwedstrijd in Groningen tegen GVAV.
Dat heeft natuurlijk te maken met zijn fysiek en lichtvoetigheid, maar ook met de manier waarop hij aanzet voor een rush.
Djuricic speelde in de eerste helft bij vlagen leuk, maar deelde na de rust in de algemene malaise en kwam nauwelijks meer in het stuk voor.
Laatst gewijzigd door oldtimer op 22-02-2010 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Selectiespeler
Geef die jongen wat tijd. Die jongen heeft meer dan een half jaar niet echt wedstrijden gespeeld. Dat hij dan wat wegzakt in een slecht draaiend team zegt mij helemaal niks.
- Ruud Huntbäck
- Basisspeler
Komt het "bestuur" met een goede speler, krijg je dit soort "geëikel".Baggerraartje schreef:Tis wel leuk dat je goed wordt opgevangen bij deze club, maar als ik zijn manager was, begon ik nu al met hem te leuren!
Hier kan ik heel slecht over.........

Wat denk je dan, dat er van het ene moment op het andere moment 11 Djuricices staan? Geef eens aan wat je standpunt is; "'t niks en 't zal ook niks meer worden...... of 't is niks, maar met dit soort spelers wordt het wel weer wat"? Kan ik je lompe reactie misschien rechtvaardigen........
-
- Forumicoon
Hoop dat Everse hem gewoon iedere wedstrijd opstelt waardoor hij kan groeien. Je kunt zo zien dat hij ontzettend veel talent heeft. Als straks iedereen beschikbaar is (Grindheim, Vayrynen, Roorda, Elm, Svec, Haglund) dan heeft hij veel concurrentie, maar met zoveel potentie moet je hem gewoon opstellen (zie Eriksen bij Ajax).
- Janneman
- Superster
Filip speelde een goede pot voetbal maar je kan niet van hem verwachten dat hij het elftal op sleeptouw neemt. Laat hem z'n minuten mee pikken en ik denk dat we dit seizoen nog wel aardig wat plezier aan hem beleven.
@baggeraartje,
je moet wel alles in het juiste perspectief blijven bekijken. Dat het niet loopt zien we allemaal wel maar deze speler is te goed om door de ondergrens te zakken.
@baggeraartje,
je moet wel alles in het juiste perspectief blijven bekijken. Dat het niet loopt zien we allemaal wel maar deze speler is te goed om door de ondergrens te zakken.
scheerenveen.supporterswereld.nl
-
- Wereldspeler
Jullie lezen niet goed...ik ben heel blij met deze speler! Alleen ik denk dat hij vooral goed uit de verf komt met een paar goede voetballers om hem heen! Helaas, mis ik die bij Heerenveen! Daarbij spreek ik uit eigen ervaring, dat als je in een goed team voetbalt en je gaat daarna in een minder team voetballen....de anderen niet beter worden , maar jij minder!
-
- Wereldspeler
Alsof er alleen maar prutsers bij Heerenveen spelen... Kom op zeg, zelfs dit uiterst matig presterende team staat bol van de internationals en (ex-)jeugdinternationals. Djuricic wordt waarschijnlijk beter dan hen allemaal, maar dat is hij nu nog niet. Moet hij dan maar naar Ajax, waar hij veel betere voetballers om zich heen heeft? Sulejmani en Aissati hebben inmiddels ontdekt dat dat ook niet zaligmakend is.
-
- Wereldspeler
Alleen maar prutsers gaat mij te ver...en internationals van Macedonie?!? Ik ben wel van mening dat als je ooit een team hebt gehad met Tomasson, Korneev, Talan, etc. en nu met Elm, Grindhein, Bak, Breuer, Popov....weet niet of je daarmee dan echt bent opgeschoten! Zoals iemnad al toegaf op het forum...we hebben de laatste tijd goede spitsen en aanvallende middenvelders gehad die alles verbloemden!
-
- Selectiespeler
Lekker gemakkelijk om de beste spelers van toen te noemen en de mindere spelers van nu.Alleen maar prutsers gaat mij te ver...en internationals van Macedonie?!? Ik ben wel van mening dat als je ooit een team hebt gehad met Tomasson, Korneev, Talan, etc. en nu met Elm, Grindhein, Bak, Breuer, Popov....weet niet of je daarmee dan echt bent opgeschoten! Zoals iemnad al toegaf op het forum...we hebben de laatste tijd goede spitsen en aanvallende middenvelders gehad die alles verbloemden!
Maar goed, dat dit niet het beste Heerenveen is ooit dat mag ook wel duidelijk zijn. Toch hebben we nog wel het nodige talent rondlopen en met Djuricic waarschijnlijk weer een goudhaantje.
-
- Forumicoon
Haha, van een 2e divisie club in Servie naar sc Heerenveen is een gigantische stap achteruit! 

-
- Wereldspeler
Lipton schreef:Haha, van een 2e divisie club in Servie naar sc Heerenveen is een gigantische stap achteruit!
Dat zeg je wel heel leuk...maar, ik moet nog maar zien als Heerenveen in de servische competitie zou spelen met dit team of we hoge ogen gooien?? Daar spelen mensen voor hun land en vooral met het hart! Hadden ze dat hier maar eens gedaan, hadden we een stuk hoger op de ranglijst gestaan!
Ik hoop alleen dat dze jongen niet verzuipt tussen de vele middenmotors in ons team! Ook hij is afhankelijk van de ballen die hij krijgt!
-
- Wereldspeler
Onze spelers zijn niet slecht, maar de sfeer in de groep deugt gewoon niet. Lees het interview met Dick van Burik er maar eens op na. Er is een soort gelatenheid, gebrek aan scherpte en motivatie en door de slechte resultaten wordt het zelfvertrouwen minder en minder. Zulke viceuze cirkels zie je vaak in het voetbal: AZ werd met nagenoeg dezelfde selectie 11e en 1e, Feyenoord zakte in een seizoenshelft van plaats 1 naar 7 en NEC steeg juist van een degradatieplek naar Europees voetbal! En nu is het onze beurt en Heerenveen zakt in een half seizoen tijd van plaats 5 naar 14.
Er moet gewoon een frisse wind door de ploeg, een soort omslagpunt, waardoor onze jongens eindelijk weer eens naar vermogen gaan ballen. Wie weet, misschien kan Djuricic wel voor die omslag zorgen.
Er moet gewoon een frisse wind door de ploeg, een soort omslagpunt, waardoor onze jongens eindelijk weer eens naar vermogen gaan ballen. Wie weet, misschien kan Djuricic wel voor die omslag zorgen.
-
- Forumicoon
Het was goed gezien en goed geregeld dat deze jongen nu hier voetbalt. Kan men de dure missers die zijn begaan ook financieel weer wat goed maken. Maar eerst maar genieten van zijn voetbal. Ook grappig: vorige week stopte er een taxi vlak voor de deur van Albert Heijn. Dan verwacht je dat er een oud dametje uitstapt met evt rollator maar het was onze Djuricic. Geen fiets en geen auto dus je moet wat.