Contract Venema en Klompe niet verlengd

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
TWR22
Superster

Re: de vertrokken spelers...

Bericht door TWR22 »

Ik ben altijd Nilsson fan geweest en gaf dat ook 2 weken terug aan. Nilsson hadden wij moeten halen, was zo goed als gratis (Henrique niet!). Ik vind het jammer dat in Heerenveen de mensen de slechte dingen herinneren en de goede niet bij sommige spelers. Nilsson was ineens verdwenen, op een nette manier. Hij heeft alleen zijn ambities uitgesproken maar niet waar kunnen maken. Hij speelde supergoed, ving in zijn uppie het vertrek van Huntelaar en Samaras op, was DE aangever op Alves ook! Nu wordt net gedaan of ie zo slecht was ... ik snap dat gewoon niet. Ajax wilde m niet voor niks ook hebben toen hoor. Pranjic is al weken minder dan voorheen, als die nu weggaat zeggen we dan ook "dat het maar goed is"? Nilsson heeft mij in ieder geval enorm laten smullen altijd, lichtvoetig maar soms volledig ongrijpbaar. En zo speelde hij gister ook. Ik had m graag willen hebben hier, sterker nog: van mij mag ie alsnog gekocht worden. En dan mag Vitesse Henrique hebben! In mijn ogen is dit echt een gemiste kans van Heerenveen, hij had echt wel terug willen keren hoor. Spelers hebben het goed hier!

Zoals al gezegd: Vitesse gaat erg veel plezier beleven aan Nilsson (doen ze al).
100% achter Marco van Basten!
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

TWR22 schreef:Nu wordt net gedaan of ie zo slecht was
Waar je dat vandaan haalt weet ik niet, maar in mijn ogen klopt er van deze constantering heel weinig. Ik heb in geen enkele post iets gelezen als ‘wat was die Nilsson toch een slechte speler’. Absoluut niet. Bijna iedereen ziet wel in dat Nilsson zijn waarde heeft gehad voor Heerenveen, maar dat hij gewoon niet zo goed is als sommigen beweren. Ik behoor tot die eerste categorie. Nilsson kwam altijd bijzonder sympathiek over, heeft zijn waarde gehad en heeft natuurlijk wel kwaliteiten.

Toch mag je gerust concluderen dat hij in die 2,5 jaar nou ook weer niet fantastisch heeft gepresteerd. In zijn eerste jaar liet hij niet zien dat hij in de basis hoorde, ook het laatste half jaar was niet best. Natuurlijk had hij nog wel zijn waarde voor de ploeg, maar regelmatig ergerde men zich aan hem. Dat is gewoon een feit. Dat hij tussendoor een sterke periode had vergeet ik niet, daar ben ik hem dankbaar voor, maar dat is voor mij geen reden op heel enthousiast te worden.

Kortom: dat er kritiek is op Nilsson wil niet zeggen dat hij een slechte speler is. Absoluut niet. Er zit een groot gat tussen slecht en goed. Ik hou het liever op voldoende, maar niet dusdanig goed dat ik hem heel graag terug zou willen hebben. Bovendien wil hij dat zelf ook niet, dus dan heeft het ook geen enkele zin om daar nog verder over te gaan.
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Ik denk dat wij vaak te kritisch zijn op eigen spelers. Er wordt teveel gekeken naar wat er allemaal mis gaat. Ook Beerens en Pranjic worden hier kritisch benaderd, maar worden door de nationale voetbalwereld wel gerekend tot de betere spelers in de Nederlandse competitie.
Wij kijken misschien met bewondering naar spelers als El Hamdoui, Affelay, Suarez etc. maar reken maar dat bij die heren ook enorm veel fout gaat in een wedstrijd. De goede dingen worden alleen vertoond in een samenvatting en blijven hangen en zo gaat het dus andersom met Pranjic en Beerens. De waarheid ligt meestal ergens in het midden.
Toen Ronaldinho hier inviel ging er ook veel mis, maar die 2,3 mooie momenten die hij heeft in een wedstrijd kunnen beslissend zijn en die onthoudt men. Dat onderscheidt de toppers van de middelmaat. En daarom is Beerens gewoon een hele goede speler. En zo heeft Nilsson toch ook veel waarde voor ons gehad. Hij loopt zich 9 keer vast, maar is de 10e keer beslissend. Je moet spelers ook fouten laten maken. Ik vind dat Lodeweges dat ook mooi zegt bij PSV. Ze mogen geen fouten maken, ze moeten fouten maken.
Superfries88'
Forumicoon

Er is bijna geen speler te bedenken zonder beperkingen, dus dat gaat m.i. niet op. Nilsson werd echt wel gewaardeerd, maar men had de indruk dat er veel meer te halen was. Zo denk ik er ook over. Als je vaak onnodig buitenspel loopt en duels verliest vanwege een slappe houding (soms ging hij een duel niet eens aan), dan krijg je bij een club als Heerenveen kritiek. Het is topsport, als club moet je altijd stappen willen maken (in ons geval richting de top) en daarbij is een kritische benadering goed. Ik heb het al vaker met je besproken, maar af en toe een goal/assist is niet voldoende. Voetbal is veel breder.
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

Nadat eerder Collins John uit de selectie was gezet, had coach Mario Been zaterdag ook Arek Radomski buiten de ploeg gelaten. 'Arek geeft aan dat hij liever niet op de bank zit. Als hij niet in de basis staat, blijft hij bij voorkeur thuis', meldt Been aan De Gelderlander. 'Trainer, neem maar een van de jonkies mee', zegt hij dan. Tja, in dat geval houdt het voor mij op. Ik kan moeilijk een speler meenemen die laat doorschemeren dat hij er geen zin in heeft.'

Die is ook afgezakt zeg....!

Bron VI
ALS 26.000
Superster

Gaat lekker daar bij NEC. Dat Collins John een probleem zou worden kon je vooraf verwachten, maar onze Arek.....
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Lekker professioneel Arek, valt me erg tegen van radomski als het zo is. Maar aan de andere kant we hebben zijn verhaal nog niet gehoord.
Op naar het volgende seizoen....
CJF
Invaller

Bericht door CJF »

Vind dat van radomski ook opvallend nieuws, vond hem bij heerenveen altijd een geweldige speler.En vond zijn transfer naar austria wien ook een rare stap.Had eerder verwacht dat hij nog wel eens zou spelen in een van de grotere europese competities.Maar ja je ziet wel vaker dat spelers bij heerenveen weggaan en nooit meer hun niveau halen.
Erg zonde voor radomski. hopen dat hij niet verder afzakt
Beer will change the world, I don't know how but it will.
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Nilson heb ik altijd een leuke voetballer gevonden. In de tijd dat hij bij heerenveen speelde was hij in mijn ogen ook zeker een van de toppers. Het is alleen zo dat heerenveen omhoog wil en dan komt nilson in mijn ogen toch te kort. Voor vitesse is het natuurlijk een geweldige speler die in de middenmoot hoort te spelen.
Het lijkt mij dan ook niet verstandig om Nilson terug te halen omdat het een stagnering van het team zou betekenen ipv vooruitgang.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Pranjic over Alves, in VI:
'Je kunt mij ook niet zomaar vergelijken met andere voetballers. Neem Alves. Het verbaast me helemaal niet dat hij de verwachtingen niet kan waarmaken in Engeland. Eerlijk gezegd vond ik dat hij hier behoorlijk werd overschat. Hij is een goede speler, maar wil alles alléén doen. In de Nederlandse competitie, waar je als aanvaller heel veel ruimte krijgt, kom je daar mee weg. Maar tegen die Engelse verdedigers ben je kansloos. En in Heerenveen was het lekker voetballen voor hem, want wij werkten ons allemaal helemaal suf voor hem. Daar kan hij in de Premier League alleen maar van dromen, daar gaan tien ploeggenoten echt niet het vuile werk voor hem opknappen.'
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Alves was voor onze begrippen en de Nederlandse competitie iemand van uitzonderlijke klasse.
Dat de ploeg daar omheen gebouwd wordt is te billiken. Die kerel schiet er ff 34 in, dan wil je ook wel voor hem verdedigen.
Ikke wel tenminste.. :D
We hebben wat dat betreft een fantastische prijs voor hem gevangen..
In 1 seizoen tijd zijn marktwaarde opschroeven van 4 naar 20 miljoen... :

En balen dat ze doen bij Middlesbrough :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Amerika wint voor de WK-kwalificatie met 2-0 van Mexico.
Beide doelpunten van Bradley, hij kan het dus nog.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Daar slaat Pranjic de plank redelijk mis. Alves is de één van de beste voetballers die hier ooit in Nederland speelden. En 34 goals is geniaal, ook als het hele team in dienst van hem speelt. Die vrije trappen van Pranjic zijn negen van de tien keer niks, terwijl Alves ze er met 120km/h in kegelde.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Die uitspraak van Pranjic over Alves zit vol rancune. Alves was gewoon ongelofelijk goed voor deze competitie. Hij was zeer snel, goed tweebenig, had een redelijke techniek en een kiezelhard schot. Meest belangrijk was natuurlijk zijn neusje voor de goal. En als eindpunt mag je egoïstisch zijn, moet je egoïstisch zijn. Zeker wanneer je er 34 in schiet.
Om zijn kwaliteiten had ik Alves graag terug gehad, maar hij heeft niet de mentaliteit van Pranjic helaas.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Ik stopte met lezen toen ik zag dat het stukje uit de VI kwam, daar mis quoten ze toch elk interview...
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

drika746 schreef:Die uitspraak van Pranjic over Alves zit vol rancune. Alves was gewoon ongelofelijk goed voor deze competitie. Hij was zeer snel, goed tweebenig, had een redelijke techniek en een kiezelhard schot. Meest belangrijk was natuurlijk zijn neusje voor de goal. En als eindpunt mag je egoïstisch zijn, moet je egoïstisch zijn. Zeker wanneer je er 34 in schiet.
Om zijn kwaliteiten had ik Alves graag terug gehad, maar hij heeft niet de mentaliteit van Pranjic helaas.
Met je omschrijving van de kwaliteitenvan Alves ben ik het in grote lijnen wel eens, behalve op het punt van " goed tweebenig ". Zijn linkerbeen is nog net geen chocoladebeen, maar haalt het niet bij zijn rechter. Als je zijn goals bij Heerenveen analyseert ( 48 in totaal ), dan zitten daar slechts een paar bij die met links werden gescoord en dat waren dan ook nog - soms veredelde - intikkertjes. Voor zover hij zijn linkerbeen gebruikte was dat vooral om de bal voor zijn rechter te kappen om vervolgens uit te halen. Hij had en heeft wel een functionele techniek, maar b.v weinig specifieke passeeracties. Een schaar heb ik hem nooit zien maken. Vrijwel alles was op snelheid en explosiviteit gericht. Verder waren overigens maar enkele goals het resultaat van een geslaagde individuele actie. Alves had wel degelijk veel te danken aan o.m Nilsson en Pranjic.
Superfries88'
Forumicoon

Ik ben het volledig eens met Pranjic. Er staat namelijk duidelijk dat Alves een goede voetballer is, maar dat de speelstijl ook werd afgestemd op hem. Terecht natuurlijk, zo’n aanvaller moet je optimaal benutten. Bij een Premiershipclub kan je dat wel vergeten, bovendien krijg je daar als aanvaller veel minder tijd. Waar je in Nederland nog een keer kan kijken of kappen, daar moet je in Engeland direct de bal tegen de touwen rammen. Je merkt ook duidelijk dat hij niet lekker in zijn vel zit, want als hij eens de tijd krijgt om toe te slaan, dan faalt hij alsnog. Zo heb ik hem tegen Manchester City kansen zien missen die hij in Heerenveen ongetwijfeld wel had benut.

Alves is en blijft een goede voetballer, maar toch echt op zijn best is als de manier van spelen op hem afgestemd is. Bij Middlesbrough is dat niet het geval en dan heb je andere kwaliteiten nodig om te slagen. Kwaliteiten die hij gewoon mist. Al met al mist hij gewoon die extra klasse om zich te onderscheiden in Engeland. Misschien dat hij in Italië of Spanje wel past, dat ligt hem beter naar mijn mening.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Ondanks het betoog van Pranjic blijft staan dat Alves vrijwel wekelijks aantoonde sc Heerenveen en de eredivisie volledig ontgroeid te zijn, terwijl dit er bij Pranjic -zonder hem iets tekort te willen doen- toch minder dik bovenop ligt.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Hielke schreef:Ondanks het betoog van Pranjic blijft staan dat Alves vrijwel wekelijks aantoonde sc Heerenveen en de eredivisie volledig ontgroeid te zijn, terwijl dit er bij Pranjic -zonder hem iets tekort te willen doen- toch minder dik bovenop ligt.
Precies! Zoals Alves de verdediging van Groningen deklasseerde in de thuiswedstrijd, zal ik nooit vergeten. Net als de zeven goals tegen Heracles.
Superfries88'
Forumicoon

Hielke schreef:Ondanks het betoog van Pranjic blijft staan dat Alves vrijwel wekelijks aantoonde sc Heerenveen en de eredivisie volledig ontgroeid te zijn, terwijl dit er bij Pranjic -zonder hem iets tekort te willen doen- toch minder dik bovenop ligt.
Grotendeels waar, maar wat mij betreft is Pranjic óók te goed voor de Eredivisie. In vergelijking met Alves zijn er natuurlijk verschillen, één van deze verschillen is het karakter. Alves was een zeer doeltreffende spits en dat soort spelers staan altijd in de spotlights, zeker als ze zo onvoorspelbaar zijn. Pranjic is een rustige jongen, altijd voldoende inzet en doet zijn werk zoals het hoort. Het is gewoon niet iemand die op de voorgrond moet staan om succesvol te zijn, dat zie je in mijn ogen wel terug. Had Pranjic zijn spel gecombineerd met een harder karakter, dan had men waarschijnlijk nog positiever over hem gesproken. De term ‘onzichtbaar’ was bijvoorbeeld veel minder vaak genoemd in zo’n geval.
ALS 26.000
Superster

Alves was veel te goed voor de Nederlandse competitie. Ik heb regelmatig met open mond zitten kijken naar zijn goals en acties. Niemand heeft dat hier ooit gepresteerd wat hij deed. Ook Huntelaar niet.
Pranjic is op zich wel toe aan een stap omhoog, want ik denk dat hij daar weer een nieuwe impuls krijgt en zich moeiteloos aanpast. Ajax zie ik overigens niet als een grote stap voorwaarts. Die vind je niet in Nederland.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Klinkt raar, maar ik verwacht Alves sneller dan verwacht terug in Nederland.

Als Middelsborough degradeerd dan speelt hij volgend jaar in de kuip.
Spijt heb je morgen maar!
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Denk het niet, want Boro wil dan serieus geld voor m hebben. Alves maakt het niks uit, die krijgt toch dik betaald en het lijkt m toch wel daar om te gaan allemaal. Die zit daar dus best, ook als ze degraderen. De club wil dan inderdaad van m af.

Zou in dat gevaal Heerenveen m terug willen??
100% achter Marco van Basten!
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Ik waag al te betwijfelen of de Heerenveenleiding dat zou willen.
Er is tenslotte wel wat gebeurd, vorig jaar.
En zo ja, dan moet het ook nog kunnen.
Welk salaris is Alves inmiddels gewend?
Zou hij werkelijk terugwillen naar zo'n relatief kleine competitie?
En zo'n relatief kleine club als Heerenveen?
Hij komt hier echt niet terug, hoor.
En eerlijk gezegd, van mij hoeft het ook niet.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Alves terug? Graag! Maar dan wel met een Europese zaakwaarnemer.

Laten we toch eerlijk zijn, dat geploeter waar we nu soms naar kijken is weinig aan. Alves had tenminste de échte klasse om iets te doen. Hij zou ook perfect in deze ploeg passen, die het vooral van een goede organisatie en een snelle omschakeling moet hebben. En niet van het tik-tik-tik voetbal van vorig jaar.
AllardP
Wereldspeler

Bericht door AllardP »

Trrrriiinnggg! Even wakker worden! Alves terug naar Heerenveen? Get real. Hij wilde perse naar Engeland om keiharde (okee nu iets minder harde) £££ te verdienen en gaat echt niet voor een hongerloontje in Nederland ballen. In elk geval niet voor die zes ton maximaal van Heerenveen, maar wellicht dat AZ in de rebound alsnog kan scoren. Veel waarschijnlijker vind ik het dat hij gewoon in Engeland blijft cashen.
ALS 26.000
Superster

Denk niet dat AZ of Heerenveen een speler als Alves nog binnen willen halen. Je weet nu wat voor figuur het is, dus dan zou je wel heel dom zijn als je dit een 2e keer doet. Daarnaast is het absoluut niet reëel, want er zijn nog zat clubs die hem willen hebben als blijkt dat hij weg wil/kan of moet.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Als Alves in De Kuip te zien is, dan is dat omdat van de Kuip na de ondergang van Feyenoord een museum wordt voor gesjeesde clubs en spelers. Er komt bijvoorbeeld ook een tribunebankje uit Wageningen te staan, een lichtmast van SVV, een stuk kunstgras van Cambuur.
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Bradley scoort ('79) voor Gladbach de 1-1 uit in Bremen.
SCH
Superfries88'
Forumicoon

Vanmiddag via een stream de bekerwedstrijd West Ham United-Middlesbrough bekeken. Daarbij heb ik uiteraard speciaal gelet op Alves, maar wat hij liet zien viel me vies tegen. Nog erger dan ik had verwacht. Weliswaar mocht hij een paar keer aanleggen voor een schot, maar dat was het dan ook. Verder viel hij op door zijn sjokken, verloren duels en balverlies. Eén keer leverde dat zelfs een kans op voor West Ham. Een bal valt tussen Alves en tegenstander in, Alves sjokt er lekker heen en de tegenstander gaat vol voor de bal. Die is uiteraard eerder, de bal vliegt naar voren en uiteindelijk mocht Boro van geluk spreken dat het vizier niet op scherp stond. In de tweede helft werd Alves gewisseld.

Sinds zijn gedrag bij Heerenveen ben ik sowieso niet meer positief over Alves, maar zelfs als ik dat opzij schuif kan ik er weinig positiefs over zeggen. Het lijkt me zeer sterk dat hij het gaat redden in de Premier League, ongeacht de naam van de club.
Plaats reactie