Danijel Pranjić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lardy
Superster

Re: Danijel Pranjić

Bericht door Lardy »

Ebiede schreef:Na dat eerste schot van Pranjic gaf Van der Sar een cynisch applaus. Iemand een idee waar dat over ging?
De vorige ontmoeting tussen Pranjic en v/d Sar, toen brak hij een vinger door een penalty van Pranjic. :wink: Ik zou het niet weten eigenlijk.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Caspar schreef:En Manchester liet hem wel erg vaak als vrije man staan.
En daarmee is hij feitelijk de Breuer van Bayern 8)
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ebiede schreef:Na dat eerste schot van Pranjic gaf Van der Sar een cynisch applaus. Iemand een idee waar dat over ging?
In de handen klappen om de verdedigers wakker te schudden: Jongens, kom op, laat hem niet schieten! Net als juf vroeger op school in de handen klapte als ze aandacht wilde.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Na de 2-1 zege op Manchester wint Bayern ook van Schalke, waardoor het weer lijstaanvoerder is. Ze doen dus nog volop mee in drie verschillende competities.

Pranjic viel na 68 minuten in voor Ribery.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Daarbij liet hij opnieuw zien dat hij letterlijk te licht is voor dit Duitse topvoetbal.
Hij was actief genoeg, maar won geen enkel rechtstreeks duel.
Superfries88'
Forumicoon

En toen stond Pranjic opeens in de halve finale Champions League. Hij kan dus nog een drietal prijzen winnen, al zie ik dit Bayern ook na vanavond niet winnen van Barcelona. Maar goed, het is hem gegund 8).
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Ane Lenstra schreef:Hij heeft wel geteld 4 perfecte ballen naar eigen verdediging gespeeld met zijn perfecte linkerbeen. :lol:
Wat in die fase eigenlijk best belangrijk was, de bal in de ploeg houden.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon

Waarom zou een halve finale Champions League allesbepalend zijn voor de toekomst van Pranjic? Natuurlijk zal een goede wedstrijd in zijn voordeel spreken, maar zijn contract loopt door en zelf heeft hij aangegeven te willen blijven. Ook blijft Van Gaal toch wel regelmatig een beroep op hem doen. Afgelopen weekeinde viel hij tegen Hannover 96 nog in voor Ribery.

Als Pranjic liever bij Bayern blijft, dan zal hij ongeacht vanavond wel meer kansen krijgen.
Superfries88'
Forumicoon

Dat gerucht doet natuurlijk al langer de ronde, maar zoals gezegd wil Pranjic graag blijven. Heeft hij recent ergens aangegeven. Het lijkt me ook geen type die één jaar na zijn droomtransfer al het bijltje erbij neer gaat gooien. Verder is het natuurlijk zo dat hij eventueel weg zou mogen, niet zou moeten. Van een 'allerlaatste kans' zou ik dus niet willen spreken.

Zijn statistieken zijn natuurlijk ook niet heel beroerd. Achttien gespeelde competitieduels, tweemaal een bekerduel en zelfs acht optredens in de Champions League. Het zijn geen fantastische statistieken, maar bij Bayern kom je ook niet zomaar aan die aantallen. Zeker in de wetenschap dat er daar op het middenveld spelers als Schweinsteiger, Ribery en Van Bommel lopen.
Squerrel
Superster
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Ane Lenstra schreef:Ook Contento begint bij Bayern in de basis, hij vervangt Badstuber.
Dit doet de kansen van Lyon aardig slinken.
Bedankt Torcida:-)
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Ane Lenstra schreef: Laatste kans.
Lijkt me ietwat overdreven dat dit zijn laatste kans zou zijn. Als je de spelers bij Bayern ziet die op het middenveld kunnen spelen is het redelijk logisch dat hij (nog) geen basisplaats heeft. Bovendien stap je over van een middenmotor/subtopper in Nederland naar de top in Duitsland.
Bovendien heeft hij nog een doorlopend contract, dus om van een laatste kans te spreken.. nee niet echt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Prima pot gespeeld, werd (voor het eerst?) ook niet uitgefloten bij zijn wissel.
Corruption is everywhere, fight it!
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Fanatic 4-ever schreef:Prima pot gespeeld, werd (voor het eerst?) ook niet uitgefloten bij zijn wissel.
Dat is wat overdreven, hij speelde niet slecht maar voegt weinig toe aan dit Bayern Munchen. Hij moet echt "op de tenen lopen" om op dit niveau mee te kunnen. Alle passjes die hij geeft zijn terug of breed. Nauwelijks diepteballen gezien en voorzetten kwamen niet aan. Dat zal ook wel te maken hebben met vertrouwen, maar ik heb het idee dat dit niveau te hoog is voor Daniel Pranjic.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dat misschien niet, maar hij speelde ook niet in een aanvallende rol. Vergeleken met eerdere optredens vond ik dit toch prima.
Corruption is everywhere, fight it!
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Op de Duitse televisie (Sat 1programma Ran) werd Pranjic door de commentator geprezen voor zijn herausragende spel. Ook Beckenbauer was lovend over Pranjic.
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Pranjic richt zich op positie van Van Bommel
Afgelopen seizoen speelde Danijel Pranjic zes volledige duels voor Bayern München in de Bundesliga. Daar wil de voormalig speler van sc Heerenveen dit seizoen verandering in brengen, op de positie van Mark van Bommel.

In het nieuwe seizoen wil Pranjic onder leiding van Van Gaal meer spelen. Daarvoor richt de Kroaat zich op de posities van Van Bommel en Bastian Schweinsteiger. "Ja, absoluut. Ik zie mezelf spelen naast Bastian Schweinsteiger. Ik weet dat Mark en Bastian afgelopen seizoen zeer sterk hebben gespeeld, en dat ze dat ook tijdens het WK hebben gedaan, dus het zal erg moeilijk worden. Maar ik heb geen angst vor deze taak, ik zal er alles voor geven."

Pranjic is ook inzetbaar op de linkerflank, maar daar verwacht hij geen speelminuten. "Ik kan ook spelen op de positie van Franck Ribery. Maar Franck is een van de beste spelers. Niet alleen van Bayern, maar van de hele wereld", zo zegt Pranjic in gesprek met TZ. "Ik zal kijken voor mijn kans op een centrale positie. Net als iedere speler wil ik spelen, daarom zal ik vechten voor mijn positie bij de eerste elf."
voetbalprimeur.nl
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Ik heb Pranjic uitgebreid gesproken een week of 3 terug bij Bayern (had een afspraak met Van Gaal). Wat gaaf was, is dat Pranjic Heerenveen erg mist. Hij heeft zelfs gezegd dat ie hoopt dat ie ooit terugkomt, als de topclubs over zijn. Daar ben ik zeer verheugd over, hij wil echt graag terug naar NL en Heerenveen. Foto is Pranjic met mijn jochie (en mijn jochie is 8 maar hij stond op een plantenbak ...).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
100% achter Marco van Basten!
thestreets
Bankzitter

Bericht door thestreets »

Twr erg benieuwd watvoor afspraak je met van gaal had?
Ben je journalist oid?
Habemus san Marco!
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Nee, gewoon een voetbalfan zoals jij en iedereen hier en ooit met m in contact gekomen en dat is meer en meer geworden. Zal je wel een PB sturen.
100% achter Marco van Basten!
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

hm voor een zomaar contactje als voetbalfan vind ik dat heel wat, even een afspraak met Van Gaal. Ik ben ook wel benieuwd
Hier heb ik geen woorden voor
hilbi
Invaller

Bericht door hilbi »

Zou Pranjic nu een basis plekje bij Bayern afdwingen? Laatste twee wedtrijden begon hij in de basis, als linksback.

Badstuber staat nu centraal achterin en dus is de linksback positie vacant.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

MOoie foto TWR, maar denk je dat het niet een neutraal praatje van Pranjic is? Kan me niet voorstellen dat hij later weer voor Heerenveen kiest als hij bijvoorbeeld ook weer in zijn thuisland of elke andere mooie stad van de wereld kan voetballen ;)
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

hilbi schreef:Zou Pranjic nu een basis plekje bij Bayern afdwingen? Laatste twee wedtrijden begon hij in de basis, als linksback. Badstuber staat nu centraal achterin en dus is de linksback positie vacant.
Pranjic speelt daar nu omdat Diego Contento, de vaste linksback dit seizoen, geblesseerd is. Badstuber speelt volgens mij al heel het seizoen centraal achterin in plaats van Demichelis waar van Gaal het niet meer in ziet zitten. Contento is er wel een tijdje uit dus voorlopig zal Pranjic wel de kans krijgen.
Superfries88'
Forumicoon

Gladbach-Bayern:
1:2 Schweinsteiger (40., Linksschuss, Pranjic)
Kabinettstückchen von Schweinsteiger. Ottl spielt weit zu Pranjic, der flach in die Mitte weitergibt. Schweinsteiger überlistet Heimeroth dann aus kurzer Distanz mit einem Hackentrick.
Wederom een assist dus.
Albert H.
Nieuw talent

Bericht door Albert H. »

Sport1:

"Zoals zo vaak de laatste weken was Mario Gomez de gevierde man bij Bayern. De international maakte twee van de drie treffers. Na tien minuten was het voor de eerste keer raak, nadat Danijel Pranjic de bal voor gaf.

Mede dankzij de werklust van Pranjic bleef Bayern de bovenliggende ploeg, maar de toeschouwers konden pas na een uur spelen weer opveren toen Philip Lahm een penalty benutte."
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Vandaag een groot interview met Pranjic in de LC. Hij wilde helemaal niet weg heeft alleen aan Yme cs. een opwaardering van het contract gevraagd (400.000,- naar 800.000,- per jaar). Hier wilde het bestuur niet aan beginnen. Pranjic is verontwaardigd hierover omdat hij weet dat vb Kalou veel meer dan €500.000,- verdient.

Wederom een knap staaltje beleid van Yme en co. de Elyounousi, Djuric en Kalou's van deze wereld voor vette contracten bij je club laten rondlopen. En je sterspeler met zowaar clubliefde de duur wijzen!

Een troost: Pranjic belooft om terug te komen.
Spijt heb je morgen maar!
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Een 'opwaardering' van zijn contract? Clubliefde?

Het is maar net hoe je een salarisverdubbeling omschrijft natuurlijk... :shock:

Volgens mij was Bayern een perfecte oplossing en had hij echt niet nog langer in Heerenveen willen voetballen. Maar als hij wil terugkomen dan is hij natuurlijk van harte welkom!
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Dat over die te dure, niet renderende spelers ben ik met je eens, Ebiede. Dat Yme en co niet wilden beginnen aan een salarisverdubbeling naar 800.000 euro kan ik daarentegen begrijpen. Voor een club als Heerenveen vind ik dat een te hoog plafond, bovendien krijg je dan scheve gezichten. Met als gevolg dat ook die spelers meer willen verdienen en het salarishuis, dat toch al veel te hard is gegroeid in de laatste jaren, explodeert. Neemt niet weg dat een terugkeer van Pranjic uiteraard goed nieuws zou zijn.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Ja maar het is toch onverklaarbaar dat je een leger hansworsten voor 5 ton en meer op de loonlijst hebt staan en je vedette de deur uit laat lopen.

Ik begrijp ook wel dat 8 ton heel veel geld is. Maar gezien de verhouding van destijds was dat helemaal niet raar.
Spijt heb je morgen maar!
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Ebiede schreef:Ja maar het is toch onverklaarbaar dat je een leger hansworsten voor 5 ton en meer op de loonlijst hebt staan en je vedette de deur uit laat lopen.

Ik begrijp ook wel dat 8 ton heel veel geld is. Maar gezien de verhouding van destijds was dat helemaal niet raar.
Eens verschil is dat hij vele miljoentjes heeft opgebracht ! De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Dat de vorige directie er een puinhoop van gemaakt heeft dat is bekend, er zijn enorme bedragen over de balk gesmeten natuurlijk.

Hoop dat Veenstra nu eindelijk eens wat goede mensen met capaciteiten in de RvC en Raad van Advies zet. Geen typetjes als van der Meer en Hermans die geen moer verstand van voetbal hebben.
Plaats reactie