Contract Venema en Klompe niet verlengd

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Casual
Jeugdspeler

Re: de vertrokken spelers...

Bericht door Casual »

Zou mooi zijn als Klaas Jan daar zou slagen. En zou voor het Nederlands elftal ook alleen maar mooi zijn.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Alves lijkt bij Middlesbrough op een zijspoor te raken. Southgate heeft hem vele kansen gegeven, maar zijn productie bleef laag. Nu is hij bankzitter geworden en vanmiddag bleef hij ook op de bank. Ondanks de slechte wedstrijd van Boro (3-0, zijn nu in de slotfase) kwam Alves er niet in. Mido en Emnes, vorig seizoen nog Spartaan, mochten wel invallen.

Kortom: Alves wilde dolgraag naar Engeland en hij blijft positief, maar hij moet zich toch eens gaan afvragen of hij wel goed zit. Ik zou antwoorden met nee.
mart761
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mart761 »

http://www.sport1.nl/Video/1576-west-br ... -city.html

Goede lange bal van Zuiverloon, wat de winst opleverd voor WBA :wink:
FORZA SC HEERENVEEN
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Toch altijd zonde dat spelers, als Alves en eerder ook bijv Allback voor clubs als Heerenveen fantastich waren en dan elders verpieteren.
Alves kan natuurlijk zat dat niveau aan, maar zal niet bij de ploeg passen. Daarnaast speel je in Nederland en dan zeker bij ons wel heel aanvallend voetbal.
mart761
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Misschien gaat heerenveen wel een poging doen om Alves te huren in de winterstop. Kan me niet voorstellen dat ze hem kunnen kopen. Tenzij ze alves natuurlijk laten gaan voor een bedrag van 4 miljoen :D Dan zouden ze hem kunnen kopen. Voor alves zou het goed zijn om ergens anders weer vertrouwen op te doen. En heerenveen kan wel wat extra kwaliteit gebruiken. En nu weet ik dat er een aantal mensen zijn die hem nog steeds uit kotsen, maar ja als het een mogelijkheid zou zijn dan zou ik hem zeker aangrijpen. De kans is erg groot dat Middelsbrough hem niet wil verhuren of dat Alves zelf niet wil, maar als je het niet probeert komt hij sowieso niet.
FORZA SC HEERENVEEN
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Rob van Dijk speelde vandaag heel goed, zonde ik had hem hier nog graag als stand-in willen zien voor Steppe.
ALS 26.000
Superster

Mart, dat denk je toch niet serieus?
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

mart761 schreef:Goede lange bal van Zuiverloon, wat de winst opleverd voor WBA :wink:
Hij speelde een goede pot gisteren, maar volgens de commentator begint hij bij de fans langzaam zijn krediet te verliezen. Zijn niveau zakte na een goede beginperiode behoorlijk ver weg.
Ladies and gentleman: We've got him!
zweed1
Wereldspeler

Re: [centraal] Aanvallers

Bericht door zweed1 »

Begrijp net dat onze vriend Matusiak een contract heeft getekend bij Widzew Lodz. Jij denkt transfervrij te zijn. Dat krijgt vast een staartje.

Matusiak was 3 mln waard toen hij besloot te stoppen. Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Denk dat hij eens speelverbod zal krijgen omdat hij eenzijdig een rechtsgeldig contract met Heerenveen heeft beeindigd.
Wiggs
Wereldspeler

Bericht door Wiggs »

Matusiak komt terug op beslissing en speelt weer
Geschreven op dinsdag, 23 december om 22:58

Radoslaw Matusiak is teruggekeerd in de voetballerij. De Poolse spits, die in augustus afzwaaide bij SC Heerenveen en liet weten dat hij zou stoppen met het beoefenen van professioneel voetbal, heeft een contract getekend bij Widzew Lodz. Matusiak werd dinsdag aan de pers gepresenteerd als nieuwe aanwinst. De 26-jarige Matusiak kon de stap transfervrij maken, daar hij sinds augustus zonder club zat. De voormalig Pools international kreeg van Trond Sollied te horen dat hij niet in de plannen van Heerenveen voorkwam en besloot om niet te wachten op een nieuwe werkgever. De spits, die tot dusver 36 doelpunten maakte in zijn loopbaan, hing zijn kicksen aan de wilgen en wilde zich gaan richten op het bedrijfsleven.

Dit lijkt geen succes te zijn geworden: nog geen vier maanden na zijn afscheid van de voetballerij keert Matusiak terug op de velden. Widzew Lodz is de gedeelde koploper van de Poolse eerste divisie en hoopt dat het met de doelpunten van de voormalig aanvaller van Palermo en Wisla Krakow kan promoveren naar de Ekstraklasa
.

Het verhaal
zweed1
Wereldspeler

Radoslav Matusiak

Bericht door zweed1 »

Eens kijken hoe dit gaat aflopen. Er zijn twee opties:

1. Matusiak heeft de boel belazerd. Zijn transferwaarde bedroeg tussen de 2 en 3 mln. Heerenveen legt hem een internationaal speelverbod op omdat hij eenzijdig een contract heeft beeindigd zonder een afkoopsom te betalen.

2. Onze directie heeft een deal gemaakt maar de supporters er nooit iets over verteld. Het verlies op deze speler bedraagt circa 3 mln (transferbedrag). Maar de directie heeft alles afgekocht voor X ??????? vergoeding.

Ben erg benieuwd.

Of Matusiak heeft de boel belazerd of de directie. Nieuwe arbitragezaak ?? Denk dat onze directie hier op dit moment niet zo erg blij mee zal zijn !!!!
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Optie 3: er zijn afspraken gemaakt met Matusiak. Wellicht heeft hij zijn contract moeten afkopen en/of er is besproken dat er een bepaald bedrag naar Heerenveen gaat indien hij weer gaat voetballen. Dat lijkt me nog de meest realistische optie.

Hoe dan ook: Matusiak heeft Heerenveen alleen maar geld gekost.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Superfries88' schreef:Optie 3: er zijn afspraken gemaakt met Matusiak. Wellicht heeft hij zijn contract moeten afkopen en/of er is besproken dat er een bepaald bedrag naar Heerenveen gaat indien hij weer gaat voetballen. Dat lijkt me nog de meest realistische optie.

Hoe dan ook: Matusiak heeft Heerenveen alleen maar geld gekost.

Dat bedoelde ik met optie 2. Wat mij betreft een interessante case hoe dit verder zal gaan. Heb van de directie nooit iets gehoord van een deal of zoiets.

Het is een beetje weggerommeld. We hebben wel 3 mln, in blinde paniek aan Palermo, voor hem betaald. Nu begrijp ik wat beter hoe Henkie Hoekstra zijn sommetjes maakt, kon het aankoopbedrag van 18 mln al niet volgen. Zal dus wel een verlies van 3 mln op Matusiak bij zitten.

Lodz is een poolse eerste divisieclub en zal dus wel krap bij kas zitten.
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

erg vreemd verhaal, wellicht met voorbedachte rade van matusiak.
heerenveen betaald 3 miljoen en hij laat nog geen jaar later zijn contact nietig verklaren omdat hij naar eigen zeggen in Polen zich wil gaan richten op zijn eigen bedrijf.
Wellicht loopt dit niet door de finaciele crisis en besluit MAtusiak maar weer ergens te gaan voetballen om zo geld te verdienen.

Als ik Heerenveen was zou ik toch eens een belletje gaan plegen met de heer matusiak wat er precies loos is.
Wij zijn Heerenveen.
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Het probleem is dat wij als supporters niet weten hoe het contract toendertijd is ontbonden. Wie weet heeft matusiak toen wel een afkoopsom moeten betalen met een clausule dat wanneer hij weer gaat voetballen hij nog een bedrag moet betalen?

Hoop in elk geval dat heerenveen dit op de juiste manier heeft afgehandeld en dat hij niet zonder afkoopsom is vertrokken en niks meer hoeft te betalen (wat ik niet verwacht, heerenveen kennende)
ALS 26.000
Superster

Was te verwachten dat hij weer zou gaan spelen. Was nog veel te jong om te stoppen.

Riekt naar een rotstreek om transfervrij te raken.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Sota Hirayama , die een aantal jaren geleden voor Heracles speelde, heeft min of meer hetzelfde geflikt. Gaf bij Heracles aan zich op zijn studie te willen richten (iets richting Universiteit geloof ik) en zijn contract werd ontbonden, om even later zich doodnormaal in Japan weer bij een club te melden.

Volgens mij is er toen wel degelijk nog een soort van transfersom voor hem betaald. Ik hoop dat de juristen van Heerenveen hier ook bij nagedacht hebben bij het ontbindingscontract van Matusiak.
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Volgens RTV West is zomeraankoop Waterman één van de spelers die deze winter alweer mag vertrekken bij ADO. Gaat rap bergafwaarts met die jongen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Voorstopper schreef:Volgens RTV West is zomeraankoop Waterman één van de spelers die deze winter alweer mag vertrekken bij ADO. Gaat rap bergafwaarts met die jongen.
Goede voetballer, matige ballenvanger. Volgens mij is het ook niet de persoon die echt 100% bezeten is van voetbal, dan druk ik me zacht uit. Al moet ik er wel bij zeggen dat het meer op gevoel "gebaseerd" is maar toch, ik vond hem altijd wat flegmatiek.

Misschien iets voor VVV, die Wintjens vind ik een hele matige keeper (en Begois ook). Daar zou hij denk ik wel eerste man zijn.
ALS 26.000
Superster

Onvoorstelbaar, was een supertalent als keeper. Niet voor niks wilde AZ miljoenen voor hem betalen, maar toen ging het ergens mis.
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Oud Heerenveen-speler Lasse Nilsson heeft de kans om zijn carrière weer nieuw leven in te blazen in Turkije. De Zweedse buitenspeler komt bij zijn club Saint-Étienne weinig aan spelen toe, en aast daarom al enige tijd op een vertrek. De 26-jarige speler zou in beeld zijn bij meerdere Turkse clubs, maar namen blijven vooralsnog achterwege. Nilsson maakte anderhalf jaar geleden de overstap van de Eredivisie naar de Ligue 1. (Aftonbladet)
Zal mij benieuwen of hij nog ergens gaat slagen, persoonlijk denk ik van niet.
Op naar het volgende seizoen....
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Mag van mij wel weer terugkomen, toch belangrijk geweest in een periode dat het niet liep. Ik zie hem toch liever in het veld, dan Henrique of Kalou (tot op heden). Die zijn er nog lang niet en Nilsson, ondanks alle negativiteit die ik hier altijd over hem lees, wat toch een hele goede teamspeler, met veel snelheid en techniek (en ik kan, terwijl ik dit opschrijf, nu al weer de opmerkingen horen van de pseudo kenners. Jammer dat zo'n speler zou verdwijnen in een toch vrij onbekende competitie als die in Turkije.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Jammer dat zo'n speler zou verdwijnen in een toch vrij onbekende competitie als die in Turkije.
Voor ons inderdaad wel maar het niveau op zich is daar niet zo slecht hoor. Het is denk ik wel redelijk vergelijkbaar met het niveau in Nederland. Het hangt er natuurlijk vanaf naar wat voor clubs hij kan of het interessant voor hem is. Toch moet je daar, zeker als je niet bij een topclub speelt uitkijken dat je het salaris wel krijgt. Wat dat betreft is het in landen als Nederland wat betrouwbaarder.
Mag van mij wel weer terugkomen
Nilsson vind ik op zich wel een redelijke speler, absoluut geen top maar hij kon altijd minimaal wel meekomen met het niveau. Maar zoals ik zei totaal ongeschikt voor de top. Subtop Eredivisie is zijn max. Ik ben persoonlijk geen fan van de voetballer Nilsson maar dat heb je altijd; de ene speler spreekt je gewoon meer aan dan de andere. Daarom hoef ik hem ook niet terug te zien.

Ik constateer ook wel dat de linksbuiten positie niet naar tevredenheid wordt ingevuld maar de prioriteiten liggen naar mijn mening toch echt achterin. Als we nou alleen maar 30'ers zonder groeimarge hadden voor de linksbuiten positie dan zou ik er wel wat bijhalen maar we hebben ook al voor een kleine 6 miljoen 2 spelers gehaald (Elyounoussi en Paulo). Dan maar als tijdelijke oplossing Pranjic er neerzetten en afwachten totdat één van beide echt doorbreekt. En anders kan je in de zomer altijd kijken naar wat beters dan Nilsson want Nilsson is een leuke meevoetballer maar maakt je ook niet écht sterker...
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Peter schreef:Mag van mij wel weer terugkomen, toch belangrijk geweest in een periode dat het niet liep. Ik zie hem toch liever in het veld, dan Henrique of Kalou (tot op heden). Die zijn er nog lang niet en Nilsson, ondanks alle negativiteit die ik hier altijd over hem lees, wat toch een hele goede teamspeler, met veel snelheid en techniek (en ik kan, terwijl ik dit opschrijf, nu al weer de opmerkingen horen van de pseudo kenners. Jammer dat zo'n speler zou verdwijnen in een toch vrij onbekende competitie als die in Turkije.
We zijn allemaal pseudo-kenners. Jij dus ook.

Op dit moment zou ik ook liever Nilsson hebben dan Henrique. Simpelweg omdat het niet veel slechter kan dan met onze Braziliaanse vriend. Toch hoef ik Nilsson niet meteen terug. Als je veel geld investeert in jongens als Elyounoussi, Beda, Ingelsten dan moet je er niet een oudgediende bij halen. Nilsson zou hun ontwikkeling alleen maar in de weg staan. En zó vreselijk goed was Nilsson nu ook weer niet.

De Turkse competitie is zo beroerd nog niet. Als Fenerbahce tegen Ajax speelt dan kun je er op rekenen dat Ajax een ongenadig pak rammel krijgt. Nilsson kan lekker cashen daar, ik geef hem groot gelijk.
teamplayer
Wereldspeler

Bericht door teamplayer »

Oud Heerenveen-speler Lasse Nilsson heeft de kans om zijn carrière weer nieuw leven in te blazen in Turkije. De Zweedse buitenspeler komt bij zijn club Saint-Étienne weinig aan spelen toe, en aast daarom al enige tijd op een vertrek. De 26-jarige speler zou in beeld zijn bij meerdere Turkse clubs, maar namen blijven vooralsnog achterwege. Nilsson maakte anderhalf jaar geleden de overstap van de Eredivisie naar de Ligue 1. (Aftonbladet)
Onbegrijplijk dat er geen clubs in Nederland toeslaan. Zo vaak beslissend met assists en altijd dreigend. Zou hij dan zoveel geld vragen?
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
BS
Wereldspeler

Bericht door BS »

teamplayer schreef:Onbegrijplijk dat er geen clubs in Nederland toeslaan. Zo vaak beslissend met assists en altijd dreigend. Zou hij dan zoveel geld vragen?
Zijn zaakwaarnemer heeft hem kort geleden zelfs aangeboden bij een aantal Nederlandse clubs, maar niemand was geïnteresseerd. Dus zo verkeerd zullen de Nilsson-critici, waar ik ook toe behoor, het wel niet zien. Nilsson kan best van waarde zijn voor een team, maar dan moet er wel vooral op de counter gespeeld worden. Ga maar na; in de tijd dat Nilsson zijn beste vorm had, speelden wij ook vooral op de counter zodat hij veel ruimte had. Maar aangezien Nederlandse clubs over het algemeen willen aanvallen en domineren, is er voor Nilsson geen plaats.
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Wie is die speler die voor een appel en een ei is verkocht aan Ajax en samen met Sulejmani in een appartement moet zitten in Mokum? Schijnt een goeie spits te zijn.
Miereneukert!
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Darko Bodul.
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

oldtimer schreef:Darko Bodul.
Zien spelen oldtimer? Kwaliteiten??
Miereneukert!
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Bij Ajax zijn ze helemaal lyrisch over hem, bij Heerenveen stond hij geeneens altijd in de basis geloof ik.
Plaats reactie