Contract Venema en Klompe niet verlengd

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
ALS 26.000
Superster

Re: de vertrokken spelers...

Bericht door ALS 26.000 »

Grappig, dan zie je dat degene die de berichten op de off site zet absoluut niet voor elk bericht met de directie overlegt, want hij schrijft vaak als een supporter. Nu ook weer. Hij zet in het stukje over Huntelaar dat Heerenveen geheimhouding heeft, maar direct daarna dat het om een bedrag van rond de 2 miljoen gaat...... Tsja, als off site ben jij Heerenveen, dus heb je ook geheimhouding. :?

Ook de berichtgeving rond Ingelsten in het stukje van Elm is vreemd natuurlijk.

Wat ik ook vaak vreemd vind in wedstrijdverslagen is dat de schrijvers altijd praten over Heerenveen als 'Heerenveen' of de gasten of de gastheren en niet over wij en onze mannen, of iets dergelijks.
forca hveen
Superster

Bericht door forca hveen »

Tsja geloof dat Yme ook al had gezegd na een berekening van ik geloof de LC dat het in elk geval in de buurt zat dus waarom zou dan op de off site niet mogen staan dat het rond de 2 miljoen is? Ze houden zich aan de geheimhouding wat betreft het exacte bedrag :wink:

Volgens VI komt Huntelaar niet meer in actie voor Ajax:
Klaas-Jan Huntelaar voetbalt niet meer voor Ajax. Real Madrid heeft tijdens de transferonderhandelingen bedongen dat de spits in Spanje zijn revalidatie voltooit.

Huntelaar is herstellende van een enkelblessure. Hij scheurde in november een band van zijn linkerenkel af. De Oranje-international is al terug op het trainingsveld en zou de laatste twee competitieduels van Ajax in 2008 nog kunnen meespelen. Op 21 december wacht de uitwedstrijd bij De Graafschap, op 28 december staat de confrontatie met ADO Den haag gepland. Maar dat gaat dus niet door.

Woensdag landde Huntelaar in Madrid, waar hij de medische keuring moet doorstaan en zijn contract zal ondertekenen. Real is van plan hem donderdag te presenteren aan de Madrileense aanhang. Vervolgens zal El Cazador bij de Spaanse club gaan meetrainen. De Koninklijke wil hem zelf klaarstomen voor het nieuwe jaar, dat op 4 januari 2009 begint met een thuiswedstrijd tegen Villarreal.

Huntelaars laatste optreden namens Ajax was het thuistreffen met Sparta Rotterdam van 9 november. De spits opende destijds de score op weg naar een 5-2 zege. Dit seizoen kwam Huntelaar tot zes treffers in de Eredivisie. Hij speelde tien duels. In totaal kwam hij namens Ajax 92 competitiewedstrijden in actie en maakte daarin 76 doelpunten.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Volgens de LC ontvangt Heerenveen 3,6 miljoen euro door de transfer van Huntelaar. Mooi bedrag! :)
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

Lasse Schöne scoort vanavond de winnende treffer voor NEC op visite bij Spartak Moskou in de UEFA Cup
In case of doubt, make it sound convincing
forca hveen
Superster

AMSTERDAM - Klaas-Jan Huntelaar is vorige maand door Ajax aangeboden aan Real Madrid. Dit meldt het AD donderdag.

Henri van der Aat, die de laatste maanden de rol van interim-directeur vervulde bij de Amsterdammers, zou in november tijdens een bezoek aan Real een overgang van de spits van het Nederlands Elftal bespreekbaar hebben gemaakt.

Toen Ajax vorige week in Duitsland speelde voor het UEFA Cup-duel met HSV, zouden de onderhandelingen in een stroomversnelling zijn geraakt, aldus AD-columnist Chris van Nijnatten.

Huntelaar werd woensdag in Madrid medisch gekeurd.

Nummer 19

Volgens De Telegraaf krijgt Huntelaar donderdag in Estadio Santiago de Bernabeu het shirt met nummer 19 in zijn handen gedrukt. Clublegende Alfredo di Stefano overhandigt het tricot.
ANP
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Ik weet niet of het hier al ergens gepost is maar ik hoor net op Eredivisielive dat Heereveeen 5 miljoen euro vangt voor de transfer naar madrid!
geert.
Superster

Bericht door geert. »

Het geluk kan niet op voor Klaas-Jan: een transfer naar Real en hij wordt vader.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Lardy schreef:Ik weet niet of het hier al ergens gepost is maar ik hoor net op Eredivisielive dat Heereveeen 5 miljoen euro vangt voor de transfer naar madrid!
Dat zegt Yme niet, want het klopt ook niet. Het is minder dan 5 miljoen.
TWR22
Superster

Bericht door TWR22 »

Waanzinnig gave actie van Garcia Garcia tegen PSV he? Prachtig.
100% achter Marco van Basten!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ja, nette actie. Jammer dat hij verder een waardeloze instelling heeft en dit soort acties vormen een uitzondering op zijn spel, anders speelde hij hier nog (of al bij een grotere club). Hier heeft hij ook wel eens van die acties gehad, tegen Den Haag bijvoorbeeld een keer. Hij speelde ook toen een paar man uit, waarvan een door de benen, werd neergehaald in de 16 maar kreeg tot ieders verbazing geen penalty. Meer acties kan ik eigenlijk ook niet herinneren :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Waardeloze instelling blablabla...
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Niels schreef:Waardeloze instelling blablabla...
Leuke one-liner..... :?

Volgens mij heeft Garcia Garcia helemaal geen problemen met zijn instelling, het is gewoon zijn karakter.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Leuke one-liner.....
So what? Kijk naar jezelf knul. :huh:

Maar jij je zin: ik word zo moe van dat voortdurende geklaag over GGG's instelling en dergelijke. Sommige spelers konden gewoon niks goed doen, bij supporters niet en bij Verbeek in dit geval al evenmin. GGG was goed genoeg voor Heerenveen, maar als je constant maar loopt te zeuren over bepaalde minpunten in plaats van de pluspunten te benadrukken, dan helpt dat niet.

Maar deze discussie hebben we hier al vaker gehad. Komt niks uit, dus laat maar verder...
ALS 26.000
Superster

Ben het met Niels eens. Ook kijken de supporters hier vaak alleen en het liefst naar harde werkers. Nou ik wil in een elftal ook altijd graag 2 of 3 paradepaardjes hebben die dingen doen waarvoor je naar het stadion komt en GGG was zo'n speler. (Korneev ook, Jensen, etc.)
Technisch was hij de beste speler bij ons, maar je moet anderen in dienst van hem laten spelen en dat zat er niet in voor hem. Bij Groningen loopt hij tegen hetzelfde probleem aan.

Dingsdag is een technisch wat vaardigere verdediger, maar er is steeds kritiek op hem en vrijwel nooit op Bak, want Bak oogt als een speler die altijd hard werkt, dus.... Bak laat Demouge scoren gisteren, maar dan er hier nog mensen die meer op Dingsdag afgeven omdat hij dichtbij degene stond die de voorzet gaf. ...
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Geef mij maar spelers die beide kunnen. Ik hou ook erg van technische spelers maar dan wel graag icm een fatsoenlijke wedstrijdmentalteit. Dan hoeven ze niet als wervelwinden over het veld te vliegen maar gewoon meeverdedigen als het moet en binnen de discipline van het elftal blijven voetballen vind ik een vereisde. Ook in balbezit gewoon in beweging zijn zodat je makkelijker aan te spelen bent. Aan spelers die op een vierkante meter voetballen heb je niks vind ik (zoals Garcia).

Ik vind dat ons middenveld goed in balans is wat dat betreft. Svec en in mindere mate Grindheim als werkers (beide met voldoende technische bagage), Väyrynen als allrounder en Pranjic als technicus (die ook gewoon zijn verdedigende werk doet). Voorin zou ik idd wel graag nog een speler willen zien die echt dmv individuele kwaliteit een wedstrijd kan beslissen (naast een echte allround centrumspits). Ik had vooraf gedacht dat Elyounoussi zo'n één zou zijn maar hij brengt voorlopig nog niet wat we ervan verwacht hadden. Mij lijkt Ruiz wel iemand die dat kan, misschien wel wat prijzig.
Dingsdag is een technisch wat vaardigere verdediger
Leuk dat hij goed kan opbouwen, dat is echt een pré, een prima extra kwaliteit om te hebben als verdediger. Toch sta je daar in de eerste plaats -zeker centraal- om doelpunten van de tegenstander te voorkomen. Als ik Dingsdag dit seizoen zie dan staat hij vooral positioneel erg slecht. Dan kan je net zo goed een goede middenvelder op zijn positie neerzetten die misschien nog wel meer voetballend vermogen heeft, begrijp je? Wat mij betreft mogen er twee beren van verdedigers staan (waarvan 1 over wat snelheid beschikt) en laat je het voetballende deel vooral over aan je backs (die zowel moeten kunnen aanvallen als verdedigen) en aan je nummer 6, die je zo snel mogelijk inspeelt en moet proberen het spel een beetje te verdelen.

Achterin heb je betrouwbaarheid en degelijkheid nodig (=ervaring), voorin meer verassing en grilligheid (=talenten).

Zes ton voor Garcia? Prima deal!
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Blizzard schreef: Leuk dat hij goed kan opbouwen, dat is echt een pré, een prima extra kwaliteit om te hebben als verdediger. Toch sta je daar in de eerste plaats -zeker centraal- om doelpunten van de tegenstander te voorkomen. Als ik Dingsdag dit seizoen zie dan staat hij vooral positioneel erg slecht. Dan kan je net zo goed een goede middenvelder op zijn positie neerzetten die misschien nog wel meer voetballend vermogen heeft, begrijp je? Wat mij betreft mogen er twee beren van verdedigers staan (waarvan 1 over wat snelheid beschikt) en laat je het voetballende deel vooral over aan je backs (die zowel moeten kunnen aanvallen als verdedigen) en aan je nummer 6, die je zo snel mogelijk inspeelt en moet proberen het spel een beetje te verdelen.

Achterin heb je betrouwbaarheid en degelijkheid nodig (=ervaring), voorin meer verassing en grilligheid (=talenten).

Zes ton voor Garcia? Prima deal!
En dat is dus precies waar het in zit. Tussen het niveau dat Heerenveen zit (sub-top) en het niveau dat de club nastreeft (top) zit gewoon een verschil dat los staat van een goede verdediger. Het verschil is basiskwaliteiten, fysiek, technisch en in mindere zin tactisch. Ajax had in '95 zoveel spelers met exceptionele basiskwaliteiten dat ze met gemak spelers achterin zetten op een positie die niet in hun natuur zat. Breuer is technisch beperkt, Dingsdag is fysiek beperkt, bak zit beide op een gemiddeld niveau. Heerenveen zal nooit (lang) een verdediger hebben die fysiek sterk is, technisch goed is en tactisch inzicht heeft. Die zal namelijk snel hogerop kunnen.

Ik denk dat we met het voetbal dat we op het middenveld en in mindere mate voorin hebben achterin moeten gaan voor spelers die fysiek goed zijn. Snel, sterk en bikkelhard. Laat het voetbal dan maar aan anderen over, of een mindere goede verdediger die voetballend iets beter is. Onder Verbeek zaten de speler fysiek op een hoger niveau krijg ik de indruk.
KingBee
Wereldspeler

Bericht door KingBee »

Mark van Eijk nieuwe trainer Broekster Boys

Broekster Boys heeft een nieuwe trainer benoemd voor het seizoen 2009-2010.

Nadat bekend was geworden dat Klaas Dijkstra aan het eind van dit seizoen de hoofdmacht van Broekster Boys gaat verlaten, is men bij de club uit Damwoude en omstreke op zoek gegaan naar een nieuwe trainer.

Deze week is bekend geworden dat Mark van Eijk uit Leeuwarden volgend seizoen de leiding krijgt over de A-selectie van Broekster Boys. Van Eijk, hoewel nog maar 27 jaar oud, heeft al ruime ervaring opgedaan in het (betaalde) voetbalcircuit. Als speler debuteerde Van Eijk al op 16-jarige leeftijd in het betaalde voetbal bij sc Heerenveen, daarna een seizoen Veendam, een korte periode in Griekenland, vervolgens FC Omniworld en momenteel speelt Van Eijk bij zondaghoofdklasser Alcides te Meppel.

Voor de oefenmeester TC-2- en 3-diploma’s heeft Van Eijk stage gelopen bij het B1-elftal van sc Heerenveen. Vanaf 2006 is Van Eijk hoofdtrainer bij sc Flamingo uit Leeuwarden. Met deze vereniging is Mark van Eijk in drie jaar tijd van de zesde naar de derde klasse gepromoveerd.

Van Eijk wordt gezien als een enthousiaste trainer, die naast voetbalkennis, ook gevoel heeft voor sociale aspecten.
Net fan dat benaude!
ALS 26.000
Superster

Verrassend hoor dat zo'n jongen die op basis van mentaliteit het niet redt in het voetbal en dan zo jong al trainer worden van een 1e elftal. Wel knap.
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Het feit dat hij het niet heeft gered heeft hem wel vroeg richting het trainerschap geduwd. Hierdoor heeft hij op zijn 27e meer ervaring dan de meeste beginnende ex-voetballers. Ik wist niet dat hij bij Heerenveen stage heeft gelopen maar misschien keert hij hier dan ooit nog eens terug :)
diepFries
Wereldspeler

Bericht door diepFries »

Invaller Niklas Tarvajärvi scoort vanuit buitenspelpositie de 1-1 (tevens eindstand) tegen PSV. Jeroen Drost speelt de gehele wedstrijd :D
In case of doubt, make it sound convincing
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik volg elk weekend de uitslag van Middlesbrough even ivm Alves, maar ik zag zojuist dat hij afgelopen zaterdag tegen Arsenal niet heeft gespeeld.
Was hij geblesseerd of gepasseerd?
SCH
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

gepasseerd, en dat geeft toch wel te denken aangezien Middlesbrough een aardig aantal geblesseerden had. Nee zijn rol lijkt een beetje uitgespeeld bij middlesbrough als je het mij vraagt.
Op naar het volgende seizoen....
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

ItFean82 schreef:gepasseerd, en dat geeft toch wel te denken aangezien Middlesbrough een aardig aantal geblesseerden had. Nee zijn rol lijkt een beetje uitgespeeld bij middlesbrough als je het mij vraagt.
Zou dat echt aan zijn kwaliteiten liggen, komt hij tekort voor het PL niveau? Of wordt hij gewoon niet goed gebruikt bij Middlesbrough (als eindstation, afmaker). Ik denk eerlijk gezegt het tweede :o
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Afonso Alves heeft zeker weten kwaliteiten, dat weten we allemaal. Hij is een goalgetter pur sang en heeft een pracht van een vrije trap in de benen. Alleen daarmee kom je er echter niet in een competitie waar het tempo enorm hoog ligt, balaannames en passes goed moeten zijn. Afonso komt voetballend denk ik (nog) wel iets tekort voor de Premier league, we hoeven het niet alleen maar af te schuiven op het spel van Boro, dat hem niet zou liggen (iets wat ik eerst ook wel aangedragen heb als mogelijke reden).

Ik heb al heel wat beelden van hem gezien dit seizoen (en vorig seizoen ook wel wat) en hij verspeelt gewoon teveel (makkelijke) ballen door zijn toch niet heel bijzondere techniek (die overigens in onze competitie wel volstond om goed te renderen). Bovendien is hij door de lucht onbruikbaar in de Premier League. Voeg hierbij ook nog dat hij veel kansen gemist heeft, dan is de plaats op de bank goed te verklaren. Je moet zelfs bij een grijze middenmoter als Boro constant goed presteren, anders ben je je plek gewoon kwijt met een fitte Mido, de topper Tuncay en Aliadiere als concurrenten. Overigens zag ik Marvin Emnes ook nog invallen.

De PL is heel wat tandjes sneller en harder en de vraag is of Afonso daarin mee kan. In Spanje en Italie ligt het speeltempo toch een stuk lager, zou me niks verbazen wanneer hij daar beter mee gaat komen (bij pak em beet een Betis Sevilla of Espanyol). Al is de Spaanse competitie wel weer heel technisch.
The two most powerful warriors are patience and time.
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Blizzard schreef: Zou dat echt aan zijn kwaliteiten liggen, komt hij tekort voor het PL niveau? Of wordt hij gewoon niet goed gebruikt bij Middlesbrough (als eindstation, afmaker). Ik denk eerlijk gezegt het tweede :o
Ik denk dat het ook ligt aan de manier van voetballen van Middlesbrough, ik heb ze redelijk vaak bekeken en het komt op mij over als een erg negatief voetballende ploeg. Wanneer Alves bij een ploeg komt die aanvallend voetbalt komt hij veel meer tot zijn recht en zal hij ook meer scoren. Verder neemt Downing alle vrije trappen en penalty's voor middlesbrough, dus ook daar is hij niet de nummer 1 in.

Overigens is het wel zo dat hij niet in vorm is maar ik denk toch dat dat voortvloeit uit de manier van spelen van Middlesbrough. Doordat ze niet zo aanvallend voetballen moet hij elke kans maken, iets wat bij een spits verlammend kan werken. Wanneer hij er een stuk of 5, 6 zou maken gaat hij ook makkelijker voetballen. Maar dat zie ik bij middlesbrough zo 1,2,3 niet gebeuren.
Op naar het volgende seizoen....
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Hoe meer Heerenveen op de counter ging spelen, hoe beter Alves rendeerde (misschien op de welbekende wedstrijd tegen Heracles na). Ros em maar naar voren naar Lasse of Afonso en ze zoeken het maar uit. Wat dat betreft zou het negatieve voetbal hem juist prima moeten passen. Hij heeft er bij ons toch flink wat goals mee gemaakt? Flink wat ruimte voor zich deed hem juist schitteren. Juist wanneer je een wedstrijd domineert heeft Afonso het lastig. Hij kan moeilijk in de kleine ruimte voetballen. Ter voorbeeld: de twee goals tegen Manchester. Twee keer loopt hij diep, ontvangt de bal en scoort. Hij heeft de ruimte nodig.

Ik snap Southgate wel, je haalt een spits met een paar specifieke topkwaliteiten: scoren, scherpe loopacties en de vrije trap. Als hij dan teveel kansen mist en verder voetballend weinig brengt, haal je hem eraf. Zeker in de Premier League, waar de belangen groot zijn.

Dat hij bij een ander team beter zou passen, dat ben ik met je eens, maar ik betwijfel of dat in de Premier League moet zijn. Laten we in ieder geval hopen dat hij snel weer gaat scoren, waar dat dan ook moge zijn.
The two most powerful warriors are patience and time.
Casual
Jeugdspeler

Bericht door Casual »

Paul Bosvelt zal na de winterstop gaan ondervinden of het trainersschap hem ligt. Vorige week werd al bekend dat de voormalig international in beeld was om assistent van trainer Andries Ulderink te worden bij Go Ahead Eagles; nu weet de Stentor dat Bosvelt de uitdaging heeft geaccepteerd. Hij zal na de winterstop beginnen.
De inmiddels 38-jarige Bosvelt keert hiermee terug naar de plek waar het voor hem als voetballer begon. De voormalig middenvelder begon zijn loopbaan ooit bij Go Ahead Eagles en speelde later nog voor FC Twente, Feyenoord, Manchester City en SC Heerenveen. Vanaf januari wordt hij de tweede assistent van Ulderink, naast Michel Boerebach.

Bosvelt heeft alleen nog geen trainersdiploma, zo liet hij vorige week al weten. "Ik wilde dit seizoen TC 3 en TC 2 gaan doen, maar van de zomer scheurde ik de kruisband van mijn rechterknie in." In welke hoedanigheid hij op de bank zal plaatsnemen is dan ook nog de vraag, daar een assistent-trainer in het bezit dient te zijn van het diploma trainer/coach 1.
Las hier ergens dat sommigen hem wel als assistent hier wouden hebben. Gaat eerst terug naar het oude nest.
Blizzard
Superster
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Las hier ergens dat sommigen hem wel als assistent hier wouden hebben. Gaat eerst terug naar het oude nest.
Er is toch helemaal geen ruimte voor een assistent trainer hier? Van Puyvelde is de vaste assistent van Sollied en Henk Herder zet je natuurlijk ook niet aan de kant. Ik heb bij beide het idee dat ze prima functioneren. Ik heb in ieder geval een positief beeld bij deze twee heren en dat heb ik lang niet altijd.

Van Bosvelt heb ik ook een hoge pet op. Leuk voor hem dat hij bij zijn oude club aan de slag kan. Is denk ik ook een goede eerste stap in een carrière als (assistent)trainer.
feanfans
Wereldspeler

Bericht door feanfans »

Darko Bodul. De man die nu in de beloften bij ajax speelt. Scoort 2 goals in 35 minuten maar 3 minuten later krijgt hij rood door een elleboogstoot. Na 50 minuten was de stand trouwens al 0-6.
forca hveen
Superster

MADRID - Klaas-Jan Huntelaar heeft dinsdag voor het eerst meegetraind met zijn nieuwe club Real Madrid.
De van Ajax overgenomen aanvaller was actief op het trainingscomplex Valdebebas.
Huntelaar, al enige tijd geblesseerd aan de linkerenkel, deed een looptraining samen met enkele andere spelers die herstellen van een blessure: Gabriel Heinze, Pepe, Wesley Sneijder en Miguel Torres. Later deed Huntelaar in zijn eentje nog wat baloefeningen.

© ANP
Het gaat dus de goede kant op met Huntelaar :)
Plaats reactie