Geef mij maar spelers die beide kunnen. Ik hou ook erg van technische spelers maar dan wel graag icm een fatsoenlijke wedstrijdmentalteit. Dan hoeven ze niet als wervelwinden over het veld te vliegen maar gewoon meeverdedigen als het moet en binnen de discipline van het elftal blijven voetballen vind ik een vereisde. Ook in balbezit gewoon in beweging zijn zodat je makkelijker aan te spelen bent. Aan spelers die op een vierkante meter voetballen heb je niks vind ik (zoals Garcia).
Ik vind dat ons middenveld goed in balans is wat dat betreft. Svec en in mindere mate Grindheim als werkers (beide met voldoende technische bagage), Väyrynen als allrounder en Pranjic als technicus (die ook gewoon zijn verdedigende werk doet). Voorin zou ik idd wel graag nog een speler willen zien die echt dmv individuele kwaliteit een wedstrijd kan beslissen (naast een echte allround centrumspits). Ik had vooraf gedacht dat Elyounoussi zo'n één zou zijn maar hij brengt voorlopig nog niet wat we ervan verwacht hadden. Mij lijkt Ruiz wel iemand die dat kan, misschien wel wat prijzig.
Dingsdag is een technisch wat vaardigere verdediger
Leuk dat hij goed kan opbouwen, dat is echt een pré, een prima extra kwaliteit om te hebben als verdediger. Toch sta je daar in de eerste plaats -zeker centraal- om doelpunten van de tegenstander te voorkomen. Als ik Dingsdag dit seizoen zie dan staat hij vooral positioneel erg slecht. Dan kan je net zo goed een goede middenvelder op zijn positie neerzetten die misschien nog wel meer voetballend vermogen heeft, begrijp je? Wat mij betreft mogen er twee beren van verdedigers staan (waarvan 1 over wat snelheid beschikt) en laat je het voetballende deel vooral over aan je backs (die zowel moeten kunnen aanvallen als verdedigen) en aan je nummer 6, die je zo snel mogelijk inspeelt en moet proberen het spel een beetje te verdelen.
Achterin heb je betrouwbaarheid en degelijkheid nodig (=ervaring), voorin meer verassing en grilligheid (=talenten).
Zes ton voor Garcia? Prima deal!