Robin van Persie

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
rodioncamataru
Jeugdspeler

Re: Robin van Persie

Bericht door rodioncamataru »

Ik hoop t, maar ben bang dat t een stuk minder is. Voor mijn gevoel zijn ze er net iets te snel uit. Heerenveen had de hoofdprijs moeten vragen, Feyenoord zit met een probleem en heeft net miljoenen verdiend in de CL.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

SuperFrysk schreef: 20-02-2025 21:35 We zullen het nooit weten; maar hoeveel denken jullie?
Anderhalf miljoen?
Aan de ene kant, nog maar 1 jaar contract. Aan de andere kant halen ze hem midden in het seizoen. Ik mag hopen dat ze Feyenoord laten bloeden.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

SuperFrysk schreef: 20-02-2025 21:35 We zullen het nooit weten; maar hoeveel denken jullie?
Anderhalf miljoen?
Denk meer aan anderhalve ton, maar we zullen het nooit weten
Het is maar een spelletje
rodioncamataru
Jeugdspeler

vlqrt schreef: 20-02-2025 21:49 Denk meer aan anderhalve ton, maar we zullen het nooit weten
Denk dat t inderdaad dichter bij 1,5 ton dan 1,5 mln. ligt. Compleet waardeloos dit, had ook in de zomer gekund. Wmb krijgt hij een fluitconcert op 18 mei.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Waarom zouden we de trainer nu weg doen voor een paar ton? De hele boel opschudden voor een relatief laag bedrag.

Klinkt niet erg logisch. En dat jaar contract lees ik ook her en der, maar dat is pas aan het einde van het seizoen.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

SuperFrysk schreef: 20-02-2025 22:20 Waarom zouden we de trainer nu weg doen voor een paar ton? De hele boel opschudden voor een relatief laag bedrag.

Klinkt niet erg logisch. En dat jaar contract lees ik ook her en der, maar dat is pas aan het einde van het seizoen.
Omdat we wanbeleid voeren onder Ferry.

Ferry out!
Alle ballen op Henkie!
rodioncamataru
Jeugdspeler

Die hele Rotterdamse connectie bij onze club is eigenlijk niet gezond. Durft een Ferry de Haan met het mes tussen de tanden te onderhandelen met een club waar hij zelf ooit nog eens een baantje hoopt op te strijken?
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

rodioncamataru schreef: 20-02-2025 22:38 Die hele Rotterdamse connectie bij onze club is eigenlijk niet gezond. Durft een Ferry de Haan met het mes tussen de tanden te onderhandelen met een club waar hij zelf ooit nog eens een baantje hoopt op te strijken?
Ja dit was precies mijn gedachte.
Al met al is er toch veel te snel een akkoord bereikt? Laat ze daar in Rotterdam maar even zweten.
Dit was te Kloese's ultieme poging om zichzelf nog enigszins staande te houden bij de achterban.
Dat had je moeten uitbuiten.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

BakCristian schreef: 21-02-2025 08:36 Ja dit was precies mijn gedachte.
Al met al is er toch veel te snel een akkoord bereikt? Laat ze daar in Rotterdam maar even zweten.
Dit was te Kloese's ultieme poging om zichzelf nog enigszins staande te houden bij de achterban.
Dat had je moeten uitbuiten.
Ik kan zo 1 - 2 - 3 de reactie niet vinden maar iemand hier opperde al dat Ferry wellicht zo coulant heeft gehandeld omdat hij zelf ook nog wel een baantje in Rotterdam ambieert. Zou me niks verbazen.

Aan de andere kant, als dat echt zo was zijn er toch nog wel mensen die ingrijpen? Pas als we de afkoopsom horen kunnen we een oordeel vellen. En ik denk dat het een "tactische" afkoopsom is geweest, niet teveel maar ook net niet te weinig om gezeur te krijgen.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Feyenoord heeft 1,5 miljoen euro betaald om Priske los te weken bij Sparta Praag. Dat zal geweest zijn om een jaarcontract af te kopen? Denk niet dat ze bij Van Persie zover gaan maar zelf reken ik toch wel op een 750k ofzo, zeker ook vanwege de timing van de transfer zo midden in het seizoen. En ook omdat hij twee stafleden meeneemt naar Feyenoord.

Hoe dan ook: ik ben bovenal erg teleurgesteld in Van Persie. Dacht dat hij het hoofd wel koel zou houden, ook omdat hij zo'n duidelijk plan voor ogen had qua carrièreplanning. Nu als een dief in de nacht vertrokken. Allesbehalve sjiek. Ongekend ook.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Baas schreef: 19-02-2025 16:55 Als hij vertrekt, en daar lijkt het op, dan zou het fijn zijn als we daar een fikse vergoeding voor krijgen.
Wat mij betreft vertrekken de assistenten dan ook en zetten we er een clubman neer als hoofdtrainer die zijn eigen mensen naast zich krijgt.
Laat Feyenoord dan meteen álle contracten afkopen zodat we niet met restmateriaal blijven zitten die verder niets met onze club hebben maar meegelift zijn op de naam van Persie. Ik zou het lastig te accepteren vinden dat er een paar achterblijven omdat Feyenoord ze niet hoeft en dat wij daar nog een dik jaar salarissen aan moeten betalen. Nieuwe start, nieuwe mensen en dan het liefst met een geschiedenis bij onze club. Mijn dreamteam zou zijn Robin Veldman, Tieme Klopmpe, als hij de voetbalwereld weer ziet zitten en zijn privésituatie het toelaat en Jeffrey Gouweleeuw. Misschien Vandenbussche als keeperstrainer zolang Bekkema in opleiding is?
RvP, het waren 10 .... maanden
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef: 19-02-2025 18:18 Als pr-stunt en uithangbord zeer jammer. Maar betreffende het vertoonde spel vond ik het maar zozo. Als trainer ben ik nog niet dol-enthousiast over hem.

Ik ben er wel voor om Jansen terug te laten keren. Echte clubman en heeft nu ook een periode buiten de deur gekeken. Zeg maar de Verbeek route.
Spelersmateriaal is er sindsdien niet beter op geworden. Resultaten zullen navenant ook weer gaan tegenvallen. Laat hem lekker nog maar even bij PEC verlengen. Dan heeft Hansma de tijd om onze selectie van meer en diverse kwaliteiten te voorzien. Terugkomen kan later ook altijd nog want die kans moet er voor een jongen van de club zeker zijn. Nu zou het echt te vroeg zijn.
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Ook een leuke Quote van een aantal dagen geleden; van Persie over de situatie met Eser Gürbüz
Mackan68 schreef: 21-02-2025 09:08 Van Persie heeft ook een serieuze boodschap voor Gürbüz, zegt hij tegen de Friese lokale omroep: "Ik heb Eser geadviseerd dat het nu nog veel te vroeg is om die stap te maken. Hij staat nog helemaal aan het begin van zijn reis. Mijn advies aan hem is om lekker bij Heerenveen te blijven. Hij moet hier meters maken en blijven leren, dan komt die stap vanzelf."
Dat advies is voor hem zelf niet van toepassing :lol:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

En door...
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Ralt schreef: 20-02-2025 07:04 Ik heb het al een paar keer gezegd, het is een egoïstische "trainer". Een goede spits maakt nog geen goede trainer, ik wens ze veel plezier met hem in Rotterdam.
Een goede selectie maakt het werk van een trainer wel een stuk makkelijker. Je hoeft Paixao niet leren aan te vallen en af te ronden. En de verdediging + keeper doen het ook niet onaardig. Je moet als trainer wel echt een mislukkeling zijn als je daar op 80% van de eredivisie geen resultaat mee weet te halen. Het lastige is daar in Rotterdam dat ze mee moeten doen om het kampioenschap en of ze daar de kwaliteiten voor hebben kun je je afvragen.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Mackan68 schreef: 21-02-2025 09:20 Een goede selectie maakt het werk van een trainer wel een stuk makkelijker. Je hoeft Paixao niet leren aan te vallen en af te ronden. En de verdediging + keeper doen het ook niet onaardig. Je moet als trainer wel echt een mislukkeling zijn als je daar op 80% van de eredivisie geen resultaat mee weet te halen. Het lastige is daar in Rotterdam dat ze mee moeten doen om het kampioenschap en of ze daar de kwaliteiten voor hebben kun je je afvragen.
Een goede trainer kan met het materiaal wat hij heeft resultaat behalen. Dat kan ons Robin niet. Ik blijf erbij dat hij een egoïstische man is, die gaat ook echt niet luisteren naar Hake. Wens ze veel succes daar en misschien is dat een minpunt van mij maar ik hoop dat hij daar finaal mislukt.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef: 20-02-2025 10:26 Man, man, wat een overdreven reacties hier weer.

Iedereen weet toch dat van Persie hier alleen maar een opstap maakt. Beste jongen heeft toch verder niks met Heerenveen maar des te meer met Feyenoord.

Kan gewoon met een veel betere selectie werken en de laatste 16 van de Champions League in. Die clausule zat niet voor niets in zijn contract.

Als er een redelijke vergoeding voor het afkopen van de contracten komt dan is dit toch gewoon hoe het in de voetballerij gaat. Waarom wordt hij hier nu weer aangevallen op een keuze die iedereen zou maken?

Als wij hoofdtrainer van Emmen waren en we konden de overstap naar Heerenveen maken dan deden we het allemaal. Doe dan nu niet zo kinderachtig en kortzichtig.

Je krijgt sommige kansen maar 1x. Als Feyenoord een ander aanstelt die het geweldig doet dan is zijn kans misschien voorbij.

Maar goed, dat vind ik.
Zo is het Otsje. Maar we zijn natuurlijk ook wel allemaal van 'een man een man, een woord een woord. Ik sta er zelf ook wat makkelijker is. Het is niet leuk. Het is niet chique. Maar het is wél begrijpelijk. En als, ik herhaal, als er in het contract een Feyenoordclausule staat dan kun je er verder weinig van maken. Gelukkig lijkt er in ieder geval geen sprake van een vastgestelde vriendenprijs als afkoopsom aangezien er onderhandeld moest worden. En als dat toch tegenvalt kun je daar alleen over de Haan wat van vinden. Zoals de meesten nu wel klaar zijn met van Persie, ben ik onderhand wel klaar met de Haan. Die man past hier niet. Heeft echt de instelling van een Excelsiorbestuurder en dat is hij uiteindelijk ook. Daar gaat het allemaal z'n gangetje, kun je redelijk freewheelen omdat er minder financiële belangen zijn. Wij zijn een potentiële top 6 club en daar hebben we eigenlijk een directeur of voorzitter bij nodig die daar bij past en een visie heeft die de club beter kan maken en kan herstellen.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 20-02-2025 12:41 Maar om in augustus te zeggen dat Olsson nog wel een stap omhoog kan, en hem dan in oktober nooit meer op te stellen.

Dat vind ik wel heel dicht bij wegpesten komen. Het is in ieder geval niet heel netjes
Hij is toch geen trainer die armen om spelers heen slaat. Heeft wel de potentie gezien in Olsson, alleen niet beseft waardoor het er niet uit is gekomen. Ik zal een van de weinigen zijn die Olsson nog geen seconde gemist heeft. Daar won je de oorlog ook niet mee.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

vlqrt schreef: 20-02-2025 21:49 Denk meer aan anderhalve ton, maar we zullen het nooit weten
Geloof je dat Van Persie hier voor anderhalf ton per jaar is gaan werken? Ik niet. Hierbij komt dat het niet alleen zijn contract is wat afgekocht moet worden. Als de Haan een beetje zakelijk is, laat hij de contracten van de hele staf afkopen. Die 2 die nou zouden blijven hoeven we hier niet langer. Nieuwe bezems vegen het schoonst. En de rekening voor die bezems mooi naar Rotterdam. Zeker meer dan een miljoen. Bij minder met Ferry ook mee terug!
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

De timing is ronduit klote, op zo'n moment in het seizoen. Vlak voor de winterstop, of lekker in mei was natuurlijk fijner geweest. Toch denk ik niet dat wij er minder op gaan worden, als ik zo de namen in de media lees, als de suggesties/wensen hier op het forum.

Normaal gesproken moet je nog zo'n 7 - laten we zeggen voor de zekerheid 10 - punten halen. Als ik het wisselvallige gestuntel onder van Persie zie, heb ik er echt wel vertrouwen in dat we dat onder een andere trainer ook gaan halen. Sterker nog, misschien geeft het andere spelers wel weer vernieuwde energie.

Enige wat bijt is dat je de hele selectie zo goed mogelijk op de wensen van Van Persie hebt afgestemd, en hij nu plots met het noorderlicht is verdwenen. Hopelijk gaat de hele technische staf lekker mee, kunnen wij opnieuw beginnen. Straks was je Noppert kwijt geweest, Olsson is al door van Persie weg gegaan (ik mis hem zelf overigens ook niet zoals Mackan68 terecht opmerkt), en dat voor een passant die er 6 maanden heeft gezeten...
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Ik vind het van alle drie de betrokken partijen onbegrijpelijk eigenlijk.

RvP: Heeft zich hier zelf aangemeld vorig jaar, grote invloed gehad op samenstelling staf en selectie, wilde in de relatieve luwte leren. Trekt nu 8 maanden later de deur dicht, terwijl we nog allesbehalve veilig zijn. Absoluut niet chic, een grootheid van het Nederlandse voetbal onwaardig.

scH: Waarom zou Heerenveen hier in godsnaam mee akkoord gaan, zo midden in het seizoen? Is er dan zo weinig vertrouwen in RvP en co dat het volgens Ferry niet zoveel uitmaakt wie het seizoen uitmaakt? In dat geval zat hij finaal mis met de aanstelling in de eerste plaats.

Fey: Wat moeten zij met RvP? En waarom kan dat niet vanaf de zomer? RvP Heeft nog 100 jaar de tijd om een keer trainer van Feyenoord te worden. Geen enkele reden om nu die gok te wagen. Het is ook absoluut niet zo dat RvP hier wonderen verricht heeft waardoor hij nu bij de hele wereld op de radar staat.

Echt, ik snap er niks van.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Ralt schreef: 21-02-2025 09:28 Een goede trainer kan met het materiaal wat hij heeft resultaat behalen. Dat kan ons Robin niet. Ik blijf erbij dat hij een egoïstische man is, die gaat ook echt niet luisteren naar Hake. Wens ze veel succes daar en misschien is dat een minpunt van mij maar ik hoop dat hij daar finaal mislukt.
Dat is maar deels waar. Welke trainer denk jij zou het voor elkaar krijgen dat het verschil in goals voor en tegen positief zal uitvallen met de huidige selectie? Ik zeg het al jaren, onze voorhoede is zo zwak. Bij iedere tegengoal is een resultaat al een wereldprestatie. Als je dan ook nog een verdediging hebt die geen idee hebben hoe ze moeten acteren bij stilstaande situaties of 2 keepers die op z'n zachtst gezegd niet een heel stabiel seizoen draaien en baas zijn in hun doelgebied dat krijg je resultaten zoals we ze nu zien. Ik geloof dat geen enkele trainer daar iets aan doet. Tja, misschien een Tobiasen met een 5 of 6 mans verdediging. Dan hou je in ieder geval wellicht nog wat goals tegen, maar of mensen daar juichend voor op de stoelen staan...Het is in ieder geval wel spelen uit realisme i.p.v idealisme.
SuperFrysk
Wereldspeler

Ralt schreef: 21-02-2025 09:28 Een goede trainer kan met het materiaal wat hij heeft resultaat behalen. Dat kan ons Robin niet. Ik blijf erbij dat hij een egoïstische man is, die gaat ook echt niet luisteren naar Hake. Wens ze veel succes daar en misschien is dat een minpunt van mij maar ik hoop dat hij daar finaal mislukt.
Hake en Van Persie, beide stronteigenwijs. Ja dat gaat wat worden hoor.
rodioncamataru
Jeugdspeler

Kaz_SCH schreef: 21-02-2025 09:47 Ik vind het van alle drie de betrokken partijen onbegrijpelijk eigenlijk.

RvP: Heeft zich hier zelf aangemeld vorig jaar, grote invloed gehad op samenstelling staf en selectie, wilde in de relatieve luwte leren. Trekt nu 8 maanden later de deur dicht, terwijl we nog allesbehalve veilig zijn. Absoluut niet chic, een grootheid van het Nederlandse voetbal onwaardig.

scH: Waarom zou Heerenveen hier in godsnaam mee akkoord gaan, zo midden in het seizoen? Is er dan zo weinig vertrouwen in RvP en co dat het volgens Ferry niet zoveel uitmaakt wie het seizoen uitmaakt? In dat geval zat hij finaal mis met de aanstelling in de eerste plaats.

Fey: Wat moeten zij met RvP? En waarom kan dat niet vanaf de zomer? RvP Heeft nog 100 jaar de tijd om een keer trainer van Feyenoord te worden. Geen enkele reden om nu die gok te wagen. Het is ook absoluut niet zo dat RvP hier wonderen verricht heeft waardoor hij nu bij de hele wereld op de radar staat.

Echt, ik snap er niks van.
Rationeel gezien is dit ook niet te begrijpen. Voor RvP zal dit grotendeels een gevoelskwestie zijn, waarbij wellicht ook meespeelt dat het misschien toch wat tegenviel bij Heerenveen. Het spelersmateriaal van ons is natuurlijk een stukje minder dat waar hij aan gewend is geweest gedurende zijn gehele carriere.

Wat scH en Fey betreft: Heb jij Ferry de Haan en Dennis te Kloese ooit op visie kunnen betrappen? Bij beide is het in mijn ogen vooral opportunisme, nu ook weer korte termijn-denken van te Kloese om zijn positie in ieder geval voorlopig te kunnen redden.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Kaz_SCH schreef: 21-02-2025 09:47 scH: Waarom zou Heerenveen hier in godsnaam mee akkoord gaan, zo midden in het seizoen?
Een clausule in het contract van van Persie.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Muertos schreef: 21-02-2025 10:05 Een clausule in het contract van van Persie.
Die was er wel, maar was alleen komende zomer geldig.
SuperFrysk
Wereldspeler

Mackan68 schreef: 21-02-2025 09:34 Hij is toch geen trainer die armen om spelers heen slaat. Heeft wel de potentie gezien in Olsson, alleen niet beseft waardoor het er niet uit is gekomen. Ik zal een van de weinigen zijn die Olsson nog geen seconde gemist heeft. Daar won je de oorlog ook niet mee.
Ik heb Olsson ook niet gemist, maar het zegt wel wat over Van Persie. Mond vol over kwaliteit maar vervolgens bikkelhard de spelers afvikken. Het is gewoon niet chique.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Muertos schreef: 21-02-2025 10:05 Een clausule in het contract van van Persie.
Die is al door Ferry ontkracht. En dan nog is het vanuit Van Persie echt heel slap, laf en de makkelijke weg. Hoe laat hij het hier achter? Hij kan nog 30 jaar trainer zijn, Feyenoord komt wel weer een keer voorbij. Echt ontzettend laf. Heeft verder niks te maken met of ik wel of niet fan ben van Van Persie, maar het valt me vies van 'm tegen.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

rodioncamataru schreef: 21-02-2025 09:59 Rationeel gezien is dit ook niet te begrijpen. Voor RvP zal dit grotendeels een gevoelskwestie zijn, waarbij wellicht ook meespeelt dat het misschien toch wat tegenviel bij Heerenveen. Het spelersmateriaal van ons is natuurlijk een stukje minder dat waar hij aan gewend is geweest gedurende zijn gehele carriere.

Wat scH en Fey betreft: Heb jij Ferry de Haan en Dennis te Kloese ooit op visie kunnen betrappen? Bij beide is het in mijn ogen vooral opportunisme, nu ook weer korte termijn-denken van te Kloese om zijn positie in ieder geval voorlopig te kunnen redden.
Ik had van hem verwacht dat bij de gevoelskwestie ook de vraag was opgeborreld: Kan ik dit moreel gezien maken tegenover de club die me de kans gegeven heeft, waar ik mezelf aangeboden heb, waar ik grote invloed heb gehad op de samenstelling van staf en selectie?

Ik had het in zijn positie nooit gedaan tijdens het seizoen. In de zomer prima, maar niet nu.
SuperFrysk
Wereldspeler

Maar als die straks 4x op rij verliest en we staan 15/16de, dan kiepert SCH hem eruit en is zijn carrière over. Zo simpel is het gewoon.
Kijk naar Dirk Kuyt.
Plaats reactie