Andries Noppert

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Satyr
Superster

Re: Andries Noppert

Bericht door Satyr »

Ik ga er toch wel van uit dat Gorter dan bij ons gewoon 1e keeper gaat worden ipv vd Hart. Ondanks dat van Persie wil rouleren.
du longhi
Selectiespeler

Bericht door du longhi »

Satyr schreef: 21-08-2024 14:41 Ik ga er toch wel van uit dat Gorter dan bij ons gewoon 1e keeper gaat worden ipv vd Hart. Ondanks dat van Persie wil rouleren.
Is Gorter bewezen beter dan van der Hart en Noppert? Volgens mij ontlopen deze 3 keepers elkaar niet heel veel.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

vd Hart en vooral Noppert zijn hartaanvaltechnisch gezien geen optie (voor mij) om 1e keeper te zijn met de huidige spelopvatting.

Gorter kan nooit slechter zijn op dat gebied.
du longhi
Selectiespeler

Bericht door du longhi »

Satyr schreef: 21-08-2024 14:52 vd Hart en vooral Noppert zijn hartaanvaltechnisch gezien geen optie (voor mij) om 1e keeper te zijn met de huidige spelopvatting.

Ik had zaterdag ook bijna 2x een hartverzakking. Alleen als dit de opdracht is van de trainer dan krijg je hetzelfde bij Gorter.
AMDJ
Verified
Beheerder

Bericht door AMDJ »

Satyr schreef: 21-08-2024 14:52 vd Hart en vooral Noppert zijn hartaanvaltechnisch gezien geen optie (voor mij) om 1e keeper te zijn met de huidige spelopvatting.

Wat heeft Gorter gepresteerd dat hij zoveel meer krediet krijgt dan onze huidige keepers? Als je een keeper één jaar huurt moet hij toch ook wel duidelijk beter zijn dan wat er staat, ik vind Gorter niet van die categorie.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

AMDJ schreef: 21-08-2024 15:30 Wat heeft Gorter gepresteerd dat hij zoveel meer krediet krijgt dan onze huidige keepers? Als je een keeper één jaar huurt moet hij toch ook wel duidelijk beter zijn dan wat er staat, ik vind Gorter niet van die categorie.
Het is toch vrij simpel? Noppert gaat niet spelen zolang vd Hart er is. En dat is niet omdat vd Hart zo'n goede keeper is, maar puur omdat hij met twee benen een pass kan geven, of de bal kan wegwerken.

Als de ruil Noppert/Gorter er komt, dan denk ik dat Gorter in no time de betere blijkt. Nogmaals, vd Hart is niet zozeer de betere keeper van de twee die we nu hebben
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Maar Gorter was bij Ajax ook niet best toch?
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

pes5 schreef: 21-08-2024 15:50 Maar Gorter was bij Ajax ook niet best toch?
Ja dus? Dat zegt toch niks? Hij deed het goed bij GAE en dat lijkt me dan weer een betere vergelijking met Heerenveen
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Als je Ajax-supporters moet geloven komt er een optie tot koop in de huurdeal van Noppert. Wellicht dat we een optie tot koop krijgen op Gorter?
AMDJ
Verified
Beheerder

Bericht door AMDJ »

Satyr schreef: 21-08-2024 15:56 Ja dus? Dat zegt toch niks? Hij deed het goed bij GAE en dat lijkt me dan weer een betere vergelijking met Heerenveen
Dan is er toch op het eerste oog weinig verschil tussen hem en Noppert? Allebei een goed jaar bij Go Ahead gehad.
Waaruit blijkt dat hij zoveel beter is dan Van der Hart en Noppert?
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

AMDJ schreef: 21-08-2024 16:06 Waaruit blijkt dat hij zoveel beter is dan Van der Hart en Noppert?
Nergens. En 'zoveel beter' hoeft niet eens, beter is genoeg.

Ik denk, ik denk, dat Gorter nooit slechter zal zijn dan vd Hart en dus bij Heerenveen prima in de basis kan. Al was het maar omdat vd Hart geen geweldige keeper is.
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Waarom heeft iedereen zoveel kritiek op v.d.Hart? Heeft bij ons zelden een grove fout, en tikt er af en toe ook wel ballen knap uit. Bij de kans van Romeny vlak voor rust hield hij ons in de wedstrijd.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Satyr schreef: 21-08-2024 15:56 Ja dus? Dat zegt toch niks? Hij deed het goed bij GAE en dat lijkt me dan weer een betere vergelijking met Heerenveen

9 duels gekeept in de eredivisie.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Met bijna 2 tegendoelpunten gemiddeld per wedstrijd vorig seizoen en slechts 1 clean sheet hoeft van der Hart zich nog niet meteen zorgen te maken. Hoe een mogelijke deal met deze keeper is ontstaan vraag ik me af. Ik ben nog niet echt in jubelstemming en kan het me niet voorstellen dat dit op voorspraak is van van Persie. Al houdt die natuurlijk wel van wat risico.
RvP, het waren 10 .... maanden
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Hij had eigenlijk maar 1 seizoen wat bijzonder was. Dat was bij GAE in de KKD in seizoen 20-21. Toen keepte hij in de competitie en beker 40 wedstrijden waarin hij maar 25 goals om de oren kreeg en in maar liefst 26 wedstrijden de 0 hield. Even kritisch bekeken betekent dat dan wel weer dat hij in 14 wedstrijden gemiddeld 1,78 ballen achter zich uit het net mocht vissen.
Daarvoor in seizoen 16-17 waren het 2 wedstrijden waarin hij in één wedstrijd de 0 hield en in de andere één tegengoal kreeg. Maar dat was bij AZ onder 17. Ergens zit er wel ergens iets in, maar is het niet net als met Noppert een uitzondering en zijn gemiddelde prestaties gewoon een stuk minder?
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Noppert, 30, komt door zijn mankementen niet in de plannen voor met de huidige speelstijl, heeft een sterk verbeterd contract getekend.
Gorter, 24, heeft de Ajax school doorlopen, is tweebenig, Ajax wil hem niet verkopen/ruilen tegen Noppert, alleen verhuren. En niet omdat hij zo'n aardige gozer is.

Maar even eerlijk: Als Andries geen Fries was, was deze discussie er nooit geweest.
AMDJ
Verified
Beheerder

Bericht door AMDJ »

Satyr schreef: 22-08-2024 07:33 Noppert, 30, komt door zijn mankementen niet in de plannen voor met de huidige speelstijl, heeft een sterk verbeterd contract getekend.
Gorter, 24, heeft de Ajax school doorlopen, is tweebenig, Ajax wil hem niet verkopen/ruilen tegen Noppert, alleen verhuren. En niet omdat hij zo'n aardige gozer is.

Maar even eerlijk: Als Andries geen Fries was, was deze discussie er nooit geweest.
Dan was er ook wel meer weerstand geweest tegen Van der Hart als 1e keeper en die is er niet.
Volgens mij gunt iedereen hier Noppert een mooie transfer bij een club waar hij weer aan de bak komt.
du longhi
Selectiespeler

Bericht door du longhi »

Wellicht dat Noppert bij een grotere club wel focus kan houden. Onder druk op het WK was het ook degelijk. Stel hij wordt door een blessure eerste keeper en hij doet het goed dan kun je nog 2 miljoen voor hem krijgen.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Het is toch heel begrijpelijk. Na het WK zijn de prestaties van Andries van een bedenkelijk niveau. Van der Hart is op dit moment beter en volgens mij is er onder de aanhang ook weinig gemor dat Noppert niet keept.

Als hij weg wil is dat voor iedereen een prima oplossing. Ik hoop dat hij nuchter genoeg is om in te zien dat hij te kort komt voor onze manier van spelen.
Spijt heb je morgen maar!
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

du longhi schreef: 22-08-2024 09:34 Wellicht dat Noppert bij een grotere club wel focus kan houden. Onder druk op het WK was het ook degelijk. Stel hij wordt door een blessure eerste keeper en hij doet het goed dan kun je nog 2 miljoen voor hem krijgen.
Dat zou alleen gebeuren als hij gaat spelen. Als hij naar Ajax of Feijenoord gaat, wordt hij gehaald als reservekeeper. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het voor hem lastiger is om hier reserve te zijn dan daar. Hier heeft hij constant het gevoel dat hij beter is en zou moeten spelen.

Ik had Noppert graag als 1e doelman gezien maar snap om voetbaltechnische redenen prima dat van Persie anders gekozen heeft. Het half jaar voor het WK was het beste dat ik ooit van een Heerenveen keeper gezien heb. Hij pakte werkelijk alles. We moeten met zijn allen ook zo eerlijk zijn dat Noppert dat niveau daarna en eigenlijk ook daarvoor nooit weer heeft behaald.

Al met al zou het een mooie oplossing kunnen zijn maar ik denk alleen dat Gorter hier alleen komt als hij de garantie krijgt dat hij 1e keeper wordt. Gezien de start van Mickey lijkt me dat echter geen reële eis.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Satyr schreef: 22-08-2024 07:33 Ajax wil hem niet verkopen/ruilen tegen Noppert, alleen verhuren. En niet omdat hij zo'n aardige gozer is.
Reken er maar op dat Ajax hem ook gewoon verpatst als er een club is die er meer dan 1½ miljoen voor wil betalen. Ze zien er wellicht potentie in maar hebben logischerwijs geen idee of en wanneer dat er ooit uit zal komen op top eredivisieniveau. Niet heel bijzonder met een keeper die áls hij moet vissen dat gemiddeld tussen de 1½ tot 2 keer per wedstrijd moet doen.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Snap Noppert niet. Hij wil liever bij Ajax op de bank zitten ipv bij Heerenveen? Qua salaris zal het ook hetzelfde blijven.
Tenzij Noppert ECHT denkt dat hij meer kan spelen bij Ajax dan bij Heerenveen. Maar Ajax heeft ook nog Ramaj als backup.

Snap deze ruildeal niet.
Heerenveen fan in Leiden
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Ruildeal lijkt geklapt. Sleutel lag bij Gorter, deze heeft afgezegd.

Ben benieuwd of en hoe Ajax nog doorpakt met betrekking tot Noppert. Of dat andere gegadigden (Adana Demispor nog geïnteresseerd?) nu op pole liggen voor Noppert.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Jazz schreef: 22-08-2024 13:43 Snap Noppert niet. Hij wil liever bij Ajax op de bank zitten ipv bij Heerenveen? Qua salaris zal het ook hetzelfde blijven.
Tenzij Noppert ECHT denkt dat hij meer kan spelen bij Ajax dan bij Heerenveen. Maar Ajax heeft ook nog Ramaj als backup.

Snap deze ruildeal niet.
Herriner je de uitspraak van Noppert nog dat hij nu eindelijk bij zijn droomclub speelde? Die woorden hadden overduidelijk niet zoveel waarde als je aantoont niet voor jezelf en de club te willen vechten. Beide partijen worden er immers beter van als hij zich terug knokt. Of zou hij al aanvoelen dat een kwaliteitsverbetering er bij hem niet in zit op de korte termijn. Daar heeft het m.i wel schijn van.
SuperFrysk
Wereldspeler

Mackan68 schreef: 22-08-2024 14:40 Herriner je de uitspraak van Noppert nog dat hij nu eindelijk bij zijn droomclub speelde? Die woorden hadden overduidelijk niet zoveel waarde als je aantoont niet voor jezelf en de club te willen vechten. Beide partijen worden er immers beter van als hij zich terug knokt. Of zou hij al aanvoelen dat een kwaliteitsverbetering er bij hem niet in zit op de korte termijn. Daar heeft het m.i wel schijn van.
Je kan toch bij je droomclub spelen maar alsnog de ambitie hebben op iets beters?
Ik kan me voorstellen dat die bij Ajax meer kan verdienen en ook met Ajax op je CV gaat er een hele wereld voor je open.
En toch sluit ik niet helemaal uit dat die daar per ongeluk eerste keeper word als Pasveer uitvalt.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 22-08-2024 14:48 Je kan toch bij je droomclub spelen maar alsnog de ambitie hebben op iets beters?
Ik kan me voorstellen dat die bij Ajax meer kan verdienen en ook met Ajax op je CV gaat er een hele wereld voor je open.
En toch sluit ik niet helemaal uit dat die daar per ongeluk eerste keeper word als Pasveer uitvalt.
Klopt, die ambitie sprak hij natuurlijk vorig jaar al uit. Na één seizoen bij zijn droomclub. Als je getrouwd bent met je droomvrouw, ga je dan ook na een of 2 jaar al op zoek naar iets beters? Die droom is toch het ultieme wat je wilt? Misschien kun je als die droom maar beperkt houdbaar is het woord maar beter niet gebruiken.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Mackan68 schreef: 22-08-2024 15:01Als je getrouwd bent met je droomvrouw, ga je dan ook na een of 2 jaar al op zoek naar iets beters?
Als in die 2 jaar blijkt dat die droomvrouw iets anders wil of heeft gedaan....
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Omstandigheden veranderen, Noppert was na een carrière lang in de schaduw ineens eerste doelman bij Go Ahead en de move naar Heerenveen die nooit meer mogelijk leek werd werkelijkheid. Eerste doelman bij Heerenveen, de club waar hij altijd al fan van was.

Daar een geweldig seizoen en mee naar een WK, dan wil je meer. Snap ik ook.

Ik kan mijn droomhuis kopen, de loterij winnen en dan graag een groter mooier huis kopen. Dromen veranderen.

In het geval van Noppert heeft hij 2 jaar de loterij gewonnen en toen dat op was bleven de dromen. Dat is ook menselijk
Het is maar een spelletje
SuperFrysk
Wereldspeler

Daarom, Noppert heeft nog 10 jaar de tijd om zijn pensioen bij elkaar te voetballen. Dus hij moet ook alles pakken wat die pakken kan. Net alsof Heerenveen hem tot in lengte van dagen een goed contract gaat geven omdat die zo goed bij de club past. Zo werkt het gewoon niet in de voetballerij.
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

De grote Gorter (wisselkeeper) wil niet naar onze club. Wij zijn natuurlijk te klein voor deze topkeeper.

Lullig voor Andries. Gorter zit liever een jaartje op de bank bij die gevallen topclub.
Plaats reactie