FIFA/PES-topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Venderwel
Superster
Contacteer:

Re: Fifa 08

Bericht door Venderwel »

Pro Co op is die optie die jij bedoelt, dat is inderdaad wel cool. Wel weer k.u.t. dat die optie er in de Wii versie uit is gesloopt.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

Heb vandaag ook voor t eerst fifa 08 gespeeld.. moet zeggen dat ik niet erg veel verandering heb opgemerkt tov 07. Alleen het wisselen van speler wanneer je niet in balbezit bent heeft een ander knopje gekregen :evil: dat was ff wennen. En ik moet zeggen dat ik het niet onverdienstelijk deed, heb mn buurjongen even met 4-1 in potjes afgemaakt.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Voor de FIFA08-spelers: valt er een beetje goed te voetballen? Ik heb de vorige FIFA-versie eens gespeeld, maar dat speelde ongelofelijk traag. Voor mij was de lol er dan ook snel af. Bij PES kun je lekker blijven tikken en het is nog realistisch ook. Ik overweeg om eens te kijken hoe FIFA nu speelt, maar als het ongeveer gelijk is gebleven is dat niet nodig.

Btw, zou je hier niet beter een voetbalgame topic van kunnen maken? PES, FIFA en FM kun je prima gezamelijk doen.
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Om frustraties te voorkomen, koop of download geen Fifa 2008. Ik heb vanmiddag speciaal voor PES 2008 een PS3 aangeschaft. Aangezien je ook de Fifa demo kon downloaden, gelijk maar even geprobeerd. Nou, wat een drama. Traag, Steekballen komen niet, moeilijk scoren, geen scheidsrechters/grensrechters. Ik ben gewoon te verwend door de vorige edities van Pro Evolution Soccer. Dan moet de aller beste deel nog uitkomen. 1 patch downloaden en alle echte logo's, shirtjes en gezichten staan er ook in.

Er zijn vandaag de 1e screenshots van SC Heerenveen op het internet verschenen(PES 2008)
http://www.pcaction.de/screenshots/medi ... GEN792.jpg (Pranjic)
http://www.pcaction.de/screenshots/medi ... GEN809.jpg (Roorda)
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Zullen we de PES vs. FIFA discussie even op de nerdforums laten? Sommige mensen kunnen enorm genieten van FIFA , en hebben geen behoefte aan een realistische PES (zoals ik). Ik speel FIFA al vanaf de allereerste versie en het blijft gewoon enorm gaaf om met een stel vrienden een avondje te spelen. Overigens heb ik op het moment geen computer die FIFA08 aankan dus ik hou me er verder buiten. :wink:
drika746
Superster

Bericht door drika746 »

Superfries88' schreef:Voor de FIFA08-spelers: valt er een beetje goed te voetballen? Ik heb de vorige FIFA-versie eens gespeeld, maar dat speelde ongelofelijk traag. Voor mij was de lol er dan ook snel af. Bij PES kun je lekker blijven tikken en het is nog realistisch ook. Ik overweeg om eens te kijken hoe FIFA nu speelt, maar als het ongeveer gelijk is gebleven is dat niet nodig.

Btw, zou je hier niet beter een voetbalgame topic van kunnen maken? PES, FIFA en FM kun je prima gezamelijk doen.
Fifa is grafisch altijd goed, echte gamers houden van Fifa. Voetballers echter hebben meer met PES omdat dit het spelletje beter benaderd, maar zoals Jeroen al zegt ieder zijn voorkeur. Het gaat hier over Fifa '08 en die heeft toch wel een betere besturing dan '07 m.i.
De functie hierboven omschreven heb ik inderdaad ook al uitgevoerd, best lastig om de gehele wedstrijd een speler te zijn maar wel leuk en misschien ook nog wel leerzaam. :lol:
Nadeel van Fifa vind ik de vele opties die gedurende een wedstrijd moeilijk realiseerbaar zijn, een passeerbeweging is niet in een of twee tikken te maken op een gameconsole, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn beperkte skills liggen 8)
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Voordeel van de Fifa serie is gewoon dat ze de officiele licenties hebben en dus ook alle officiele namen bij clubs enzo en volgens mij is dat bij PES niet, daarnaast speel ik al jaren Fifa en is mij altijd best bevallen, dus zal gewoon een kwestie van gewenning en voorkeur zijn.
PES 6 geprobeerd maar ik kon er niks mee worden, raar ingewikkeld menu en weet ik het allemaal meer.
geert23
Invaller

Bericht door geert23 »

ik heb fifa 08 nu voor de playstation 2 alleen mijn twee vrienden hebben hem op de pc en op de playstation 3 daar zit de jupiler league en bij mij dus niet!wie heeft dit ook?
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Kan inderdaad zo zijn dat ze onderdelen weglaten. Voor de Wii laten ze de pro co op optie weg, dat is gewoon erg klote!
KingBee
Wereldspeler

Bericht door KingBee »

Ik heb sinds de eerste versie van Fifa alle versie's gespeeld en was altijd een fan van Fifa, maar vorig jaar langzaam geswitched naar Pro Evo! Fifa RTWC en Fifa 07 veel gespeeld maar het haalt het echt niet bij PES! Voor het eerst zal ik dus geen Fifa gaan kopen maar alleen de nieuwe Pro Evo! Kan niet wachten om dat schijfje in mijn 360 te duwen! :D
Net fan dat benaude!
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nederlandse elftal wordt niet ondersteund door Fifa, maar daar zitten geen Heerenveen spelers in. Hoe zit het met andere nationaal elftallen? Zitten alle Heerenveen spelers die wel eens uitvliegen voor hun land ook bij de selecties? Zit Alves bij de Kanaries? :mrgreen:

Denk dat ik het spel toch komende week maar eens aanschaf voor de Wii.....en dn over een poosje ook PES, dan kan het eens vergeleken worden. Controlers zullen wel wennen zijn, aangezien ik de andere fifa's altijd met een toetsenbord heb gespeeld!
geert23
Invaller

Bericht door geert23 »

er zitten allemaal oude en vreemde spelers in het nederlandse elftal!
geen enkele speler die ik ken ik heb het al weer veranderd maar waar slaat dit op van Fifa
(rest van het spel super behalve van vele veranderingen bij elk platform waar je het op speelt ik heb jupiler dus niet en op de wii heb je geen pro co-op!)
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nou de EA sports heeft de rechten niet van het NL elftal, jaren terug is daar een keer een conflict geweest en daardoor wil de KNVB die rechten niet aan hun geven. Dus dat is niet de schuld van EA/fifa, maar dat komt door de KNVB!
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Venderwel schreef: Denk dat ik het spel toch komende week maar eens aanschaf voor de Wii.....en dn over een poosje ook PES, dan kan het eens vergeleken worden. Controlers zullen wel wennen zijn, aangezien ik de andere fifa's altijd met een toetsenbord heb gespeeld!
Ik heb het spel ook aangeschaft voor de WII, het is op zich even wennen maar het speelt best wel natuurlijk. Alleen het ingooien is wat raar, je moet dan namelijk de controllers echt in je nek leggen en ingooien. Voor de rest moet je de controller zwaaien om te schieten en te passen. Maar passen kan gelukkig ook met een druk op de knop. Wat mij verder opvalt is dat je eindelijk even snel bent als je tegenstander. (zonder dat je hoeft te sprinten) Het verhoogd de balcontrole. De extra games op de WII zijn even leuk maar daar ben je zo op uit gespeelt.
Op naar het volgende seizoen....
feanfanhannes
Basisspeler
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Venderwel schreef:Nou de EA sports heeft de rechten niet van het NL elftal, jaren terug is daar een keer een conflict geweest en daardoor wil de KNVB die rechten niet aan hun geven. Dus dat is niet de schuld van EA/fifa, maar dat komt door de KNVB!

ik heb gewoon al die spelers uit ned elftal gehaald en die er nu inzitten er in gezet zoals v Nistelrooij Robben V D Sar etc.
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Oh ja dat is ook wel mogelijk, maar goed waar ze er ergens anders standaard inzitten, zitten ze dat bij NL niet.
geert23
Invaller

Bericht door geert23 »

Ik ben van plan vanmiddag pes 08 te kopen maar zit daar wel de jupiler legeau bij voor de playstation 2?

Alvast Bedankt,
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

geert23 schreef:Ik ben van plan vanmiddag pes 08 te kopen maar zit daar wel de jupiler legeau bij voor de playstation 2?

Alvast Bedankt,
Nee.
bdb
Selectiespeler

FIFA/PES-topic

Bericht door bdb »

hey,
De nieuwe fifa en Pro evolution soccer komen er weer aan!
Dus nu vraag ik me af, welke gaan jullie halen etc?
Ik was voorheen altijd Fifa fan, toen een tijdje pes gekocht, en sinds vorig jaar toch maar weer fifa gekocht...
Dus ik zit erg te twijfelen natuurlijk..
Royce_SCH
Wereldspeler

Re: Fifa 09 óf PES 2009?

Bericht door Royce_SCH »

Pro Evolution Soccer 2009, ondanks dat het vorige deel het afgelopen jaar niet super was, ben ik ervan overtuigd dat het met PES 2009 helemaal goed komt(wat Konami ook belooft heeft).
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

PES natuurlijk. Of dat voor de playstation 2 of 3 is daar moet ik nog even over nadenken. Ik heb een PS 2, maar nu ik ook een HD-ready tv bezit is het wel heel verleidelijk om daar een PS 3 onder te zetten. :D

Pro Evolution is stukken beter dan FIFA. Pro is voor de echte voetballiefhebbers.
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Simpelweg omdat FIFA zich meer richt op de randzaken rondom het voetbal zelf. Alle licenties, stadions, etc. Allemaal keurig hoor, maar het speelt voor geen meter. Het voetbal zelf is bij PES gewoon beter verzorgd.

Ik heb FIFA 06 en 08, en PES 5, 6 en 7 dus ik kan wel een aardig waardeoordeel geven.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Geen. Ik heb een aantal PES-versies gespeeld en FIFA idem, maar ik raak er snel uitgekeken. Het blijven toch echt voetbalgames. Ze zeggen wel dat PES zo realistisch is, maar dat komt vooral doordat het lekker speelt en de uitslagen vaak wel redelijk realistisch zijn (op hoog niveau althans). Als je echt kijkt naar het spelbeeld van de gemiddelde wedstrijd, dan valt het eigenlijk tegen. De keepers zijn gewoon slecht, de verdedigers staan bijna standaard slecht opgesteld, je scoort vaak met dezelfde spelers en ik scoor ook vaak op dezelfde manier.

PES lijkt in het begin heel goed te zijn, maar men overschat PES ook wel. Als ik echt zou willen, dan zou ik een hele waslijst kunnen bedenken met dingen die gewoon niet lekker geregeld zijn. Net als FIFA dus.

Het is wel leuk om af en toe te spelen, maar voor een realistische voetbalgame kom je toch echt uit bij games als CM/FM.
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

geert.
Superster

Bericht door geert. »

FIFA 09 voor de PC zou drastisch anders zijn dan 08. Eerst werd de FIFA voor de PC gebaseerd op de PS2 versie.

Nu is er een speciaal team op de PC versie gezet.

De besturing gaat anders (met muis/toetsenbord).

Ik ga denk ik voor FIFA 09. Downloaden dan he :P

overige info:

www.fifavoetbal.com
www.fifabenelux.com
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

PES 08 was wel teleurstellend. De delen daarvoor waren top, maar in de versie van vorig jaar zaten erg weinig nieuwe dingen dus eigenlijk de aanschaf niet eens waard.

Nu twijfel ik toch tussen FIFA en PES. Zeker nu ik goede verhalen hoor over FIFA. :mrgreen:
bdb
Selectiespeler

Bericht door bdb »

Ik was eerst ook PES Fan, vorig jaar toch maar na lang nadenken fifa 08 gehaalt en... PRIMA bevallen! ik haal dus zo goed als zeker dit jaar fifa 09.. Al hoewel ik de edit mode in PES altijd handig vind.. :?
Laatst gewijzigd door bdb op 01-06-2009 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
bdb
Selectiespeler

Bericht door bdb »

Zeker, alleen ik maak soms ook wel eigen teams etc.. :wink:
geert.
Superster

Bericht door geert. »

als je bij fifa 08 het programma CM 08 download kun je alles aanpassen wat je wilt aanpassen. Teams, spelers, competities, bekers, tenues, teamlogo's, scheidsrechters, stadions en nog veel meer. op verschillende sites kun je de tenues van 08/09 downloaden. Dit kun je allemaal importeren via dit programma.

nog een tip: http://www.fifavoetbal.com/web/nieuws.php?nieuwsid=251. Met deze download wordt veel veranderd voor de NL competitie: paar NL stadions (waaronder de onze), veel spelersgezichten (waaronder Pranjic en Sibon), 1ste divisie etc.

Met deze download werkt CM 08 ook nog.
bdb
Selectiespeler

Bericht door bdb »

Bedankt! Alleen heb ik FIFA 08 op de Xbox 360... :wink:
Offtopic: Brothers in Arms: Hells highway komt 28 september uit, die ga ik ook zeker halen! 8)
Plaats reactie