Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
forca hveen
Superster

Re: Supportersgedrag

Bericht door forca hveen »

Den Oever schreef:Kijk, ten eerste horen vrouwen natuurlijk helemaal niet in of rond een stadion thuis. Tenzij ze, zoals bij ADO, uitdagend gekleed de boel opzwepen. Was deze stelregel gehandhaafd, dan had dit incident zich nooit af kunnen spelen. Ja, lees dit nog maar eens goed door, maar hier valt gewoon geen speld tussen te krijgen.
Dit vind ik dus onjuist. Zoals jij het brengt beweer je dus dat vrouwen geen supporter behoren te zijn van een voetbalclub of dan in elk geval niet in het stadion moeten komen :?
Dat je goed moet kijken wat voor vrouwen je neerzet als stewards daar heb je gelijk mee, maar dit geld net zo goed voor de mannelijke stewards. Vind het erg jammer dat je het zo generaliseert, net alsof wanneer er geen vrouwen in een stadion zijn (of steward zijn) zulke dingen niet gebeuren. Het heeft meer met postuur en mentaliteit te maken dan met het feit of het een man of vrouw is.

Vraag me trouwens af waar de rechter heeft gezegd dat hij het jammer vind dat het bij heerenveen gebeurd. Het kan immers ook zo zijn dat het helemaal niet mee heeft gewogen bij de veroordeling en ook nergens in het arrest terug is te vinden. Stel dat hij dit gewoon ergens tegen iemand heeft gezegd die het vervolgens heeft gelekt naar de pers?
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Een aantal berichten is verwijderd. Discussie over stewards is prima, maar een privéfoto, van wie dan ook, hoort niet op een openbaar forum thuis!
Pietje Paaltjens
Selectiespeler

Bericht door Pietje Paaltjens »

Overigens zag ik op de site van de Heerenveense Courant ook een artikel over de zaak van de betreffende "supporter":
Werkstraf voor slaan steward
Geplaatst door redactieheerenveen op 26/02, 15:48 uur.
Heerenveen - Dat het nu juist een sc Heerenveen-supporter was die op 1 november vorig jaar uit de slof moest schieten door een vrouwelijke steward van AZ in het gezicht te slaan, vond politierechter Jeroen van Bruggen extra wrang. Heerenveen staat juist bekend om het correcte gedrag van de supporters, stelde de rechter. De 26-jarige supporter uit Sneek kreeg voor de mishandeling een werkstraf van veertig uur.

De man, lid van supportersvereniging Nieuw Noord, ontkende overigens dat hij de vrouw bewust in het gezicht had geslagen. Volgens hem duwde de steward hem weg toen hij in de buurt van de spelersbus van AZ kwam. Verderop was een opstootje. 'Ik was gewoon nieuwsgierig', zei de verdachte. Door de duw had hij in een soort afweerreactie de 35-jarige vrouw in het gezicht geraakt.

De AZ-steward had een ander verhaal. Volgens haar had de Sneker haar bewust tot twee keer toe in het gezicht gestompt. De vrouw was door de politie met een dik oog op de foto gezet. De vrouw had twee jongens die door een groep van tien man achterna werden gezeten in de bussluis gelaten. Een man, naar later bleek de verdachte, ging daarop valk voor haar staan. Ze sommeerde hem weg te gaan.

'Wat moet jij nou', riep de man, waarop de steward hem een duw gaf. De vrouw kreeg vervolgens achter elkaar twee harde vuistslagen op haar rechteroog. De dader rende weg, achterna gezeten door stewards van Heerenveen en AZ. Hij werd uiteindelijk door de politie ingerekend. De verdachte was een keer eerder met de politie in aanraking gekomen. Toevallig ook na de wedstrijd Heerenveen – AZ, in 2007. Bij een opstootje in het centrum van Heerenveen werd hij opgepakt.

Hij heeft inmiddels bericht gekregen dat die zaak is geseponeerd. De Sneker werd door de club al zwaar gestraft: hij kreeg voor het incident met de AZ-steward een fikse geldboete en een stadionverbod van 36 maanden. Daarbovenop kwam nog eens de werkstraf van de strafrechter. Van Bruggen gaf duidelijk aan dat hij de versie van de Sneker niet geloofde: 'U was gewoon vervelend met teveel drank op'.
.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Pfff, zo iemand moet gewoon nooit weer het stadion inkomen.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Oke Lipton jij ook niet!
Alle ballen op Henkie!
menjo
Basisspeler

Bericht door menjo »

Ook lekker dat weer Nieuw Noord er in moet staan, beetje jammer.
NN gekkenhuis
Wiggs
Wereldspeler

Bericht door Wiggs »

De man, lid van supportersvereniging Nieuw Noord, ontkende overigens dat hij de vrouw bewust in het gezicht had geslagen. Volgens hem duwde de steward hem weg toen hij in de buurt van de spelersbus van AZ kwam. Verderop was een opstootje. 'Ik was gewoon nieuwsgierig', zei de verdachte. Door de duw had hij in een soort afweerreactie de 35-jarige vrouw in het gezicht geraakt.
Het begin staat me niet aan,een hele supporters groep neerzetten,terwijl het een eenmansaktie is.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

menjo schreef:Ook lekker dat weer Nieuw Noord er in moet staan, beetje jammer.
Laten we het even weer in evenwicht zetten laatst stond dit in de Heerenveense Courant:
Nieuw Noord al acht jaar sfeermaker in Abe Lenstra stadion
,,Het publiek moet een ploeg over de streep kunnen trekken”
Door Herman de Haan

HEERENVEEN Tijdens de competitiewedstrijd van Sc Heerenveen tegen FC Utrecht op 15 november van het vorig jaar was het 75 minuten lang muisstil in het Abe Lenstra stadion. Althans , in het stavak van supportersvereniging Nieuw Noord. ,,Een stil en ludiek protest tegen de betuttelende wijze waarop het bestuur van Heerenveen met ons communiceerde”, vertelt Chris de Vos, voorzitter van de supportersvereniging van de Friese club.
Een brief van het clubbestuur aan alle leden van Nieuw Noord, waarin zij stelt collectieve maatregelen te zullen treffen bij herhaling van de kwetsende spreekkoren, schoot de supportersvereniging in het verkeerde keelgat. Aanleiding van het sturen van de brief waren de spreekkoren die eerder te horen waren vanuit het stavak tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax. ,,Deze zijn niet goed te praten maar om al onze leden te bedreigen met een stadionverbod, dat ging ons te ver. Bovendien zouden wij als bestuur van Nieuw Noord de brief in samenspraak met de clubleiding opstellen. Dat is nooit gebeurd. We hebben het schrijven niet eens kunnen inzien. Eenzijdige communicatie dus”, aldus De Vos.
Inmiddels is de rook opgetrokken en de strijdbijl begraven. De onderlinge relatie tussen het clubbestuur en Nieuw Noord is volgens De Vos nu beter dan ooit. In de –alweer- acht jaar dat de supportersvereniging alle uit- en thuiswedstrijden van Sc Heerenveen sfeervol opluistert, is de ‘spreekkooraffaire’ het enige noemenswaardige incident waaraan in diverse regionale media breeduit aandacht werd geschonken. De bijna 1200 Heerenveen-supporters binnen de gelederen van Nieuw Noord worden gemakshalve betiteld als ‘de harde kern’, maar kunnen dus geenszins vergeleken worden met de groepjes raddraaiers die zich bevinden binnen de fanatieke aanhang van andere bekende clubs. ,,We zijn bloedfanatiek, maar op een leuke manier. Onze doelstelling is om de club op een positieve en sfeervolle manier tijdens de wedstrijden aan te moedigen en een hart onder de riem te steken. Rottigheid veroorzaken hoort daar absoluut niet bij”, zegt Mechiel Zantema, secretaris van Nieuw Noord.

Insteek van het initiatief ‘ Nieuw Noord’ was acht jaar geleden dan ook om tijdens wedstrijden meer sfeer in het Abe Lenstra stadion te brengen. ,,Veel gehoorde kritiek was destijds dat het Abe Lenstra stadion op wedstrijddagen eerder een ambiance uitademde van een bejaardentehuis dan die van een voetbaltempel in vuur en vlam. Een atmosfeer waarin publiek alleen juicht wanneer de thuisclub scoort is niet afdoende om de sportieve prestaties van een team naar een hoger niveau te brengen. Het publiek moet het stadion kunnen omtoveren tot een heksenketel, de tegenstander moet zenuwachtig worden. Daarbij moet het publiek de thuisploeg ook over de streep kunnen trekken wanneer een wedstrijd slecht of moeizaam verloopt. Dat proberen wij te doen door ons te laten horen. Maar vooral ook door ons te laten zien met uiteenlopende sfeeracties en spandoeken”, legt De Vos uit. Dat de voetballers de aanwezigheid van Nieuw Noord in het stadion op prijs stellen laat volgens Zantema hun gedrag wel zien: ,,Wanneer er gescoord wordt, weten de doelpuntenmakers ons altijd te vinden. Bij de tos proberen de spelers zelfs rekening met ons te houden. In de eerste helft spelen ze het liefst van ons af om vervolgens in de –veelal spannendere- tweede helft onder onze enthousiaste aanmoediging het doel van de tegenstander te kunnen bestormen. Erkenning van onze initiatieven. Dat voelt goed.”

Ook Sc Heerenveen zelf is verguld met de aanwezigheid van Nieuw Noord in het Abe Lenstra stadion. De clubliefde van de supporters werd vier jaar geleden dan ook door het bestuur beloond met de exclusieve toewijzing van het stavak in de noordzijde van het stadion. Door de fanatieke Heerenveen-supporters in het voormalige uitvak achter de goal te posteren, zijn aanhangers van de bezoekende partij nu ‘verbannen’ naar de zuid-oostzijde van het stadion. ,,Na een heet avondje Feyenoord hadden de Rotterdammers het vak aardig verbouwd. Veel stoeltjes waren er niet over. Wij zagen een stavak echter wel zitten en lieten dat gekscherend aan de clubleiding doorschemeren”, lacht De Vos. ,,‘Rechtop’ een wedstrijd kijken is namelijk veel interessanter”, vult collega Zantema aan. ,,De sfeer is intens. Supporters kunnen zich beter uiten en het biedt ruimte aan trommels en overige aanmoedigingsmiddelen”, legt de Vos uit. Toch kan het volgens De Vos en Zantema allemaal nog een tikkeltje beter: ,,Een droom is om ooit met onze mensen pal achter de goal plaats te nemen. We hebben ons laten vertellen dat dat bouwkundig gezien nogal ingewikkeld en kostbaar in elkaar steekt. Wellicht iets voor de toekomst”

Prachtig gebaar
Iedereen die wel eens een wedstrijd van Sc Heerenveen bezoekt, moet ongetwijfeld onder de indruk raken door de diverse sfeeracties van de supportersvereniging voorafgaand de aftrap. Zo was Nieuw Noord in 2005 onder meer verantwoordelijk voor een immens doek, met daarop het portret van clubicoon Abe Lenstra, dat bijna over de gehele noordtribune werd gedrapeerd . ,,De weduwe van Abe bedankte ons na afloop zelfs nog voor ‘dit prachtige gebaar’”, weet Zantema nog. Maar ook het ontroerende afscheid van Paul Bosvelt en Petter Hansson op 7 maart 2004 –met wederom levensgrote beeltenissen- was een uitvoering van Nieuw Noord.
Dergelijke actie van Nieuw Noord worden soms weken, zo niet maanden, van tevoren bedacht en uitgewerkt. ,,Sommige van onze leden zijn soms de hele zomer in touw om de acties tot in de puntjes te verzorgen”, legt De Vos uit. En dat alles voor slechts een minuten durend moment. Zantema: ,,Tja, Heerenveen zit bij ons diep. Zonder Nieuw Noord zouden de wedstrijden denk ik een stuk minder leuk zijn om naar te kijken en te bezoeken.”
Lid worden van Nieuw Noord en daarmee vier keer het clubblad ‘Noordnieuws’ ontvangen en recht hebben op exclusieve kortingen en aanbiedingen bij ondermeer de Feansjop? Surf naar: www.nieuwnoord.org voor meer info.
;)
Alle ballen op Henkie!
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

menjo schreef:Ook lekker dat weer Nieuw Noord er in moet staan, beetje jammer.
Ach, zo gaat dat toch altijd, maar dat geeft tevens aan dat er niet alleen maar lieverdjes in het nn vak zitten.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Lipton schreef:maar dat geeft tevens aan dat er niet alleen maar lieverdjes in het nn vak zitten.
Oke Lipton!
Alle ballen op Henkie!
menjo
Basisspeler

Bericht door menjo »

A zitten ze niet we staan.

B ja maar goed zijn plaatselijke voetbalclub staat er toch ook niet bij of zijn bedrijf.

C Nieuw Noord is voor in het stadion niet daarbuiten, dus begrijp de relatie niet zo goed wat het toevoegd aan het artikel.

Maar dit is wel weer mooi of niet lipton :twisted:
NN gekkenhuis
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

menjo schreef:A zitten ze niet we staan.
Je kan ook proberen een serieus argument te gebruiken.
Het is toch te triest voor woorden dat iemand een Steward klappen geeft, of moet dat tegenwoordig ook al kunnen?
Maar het is wel typisch dat het iemand uit het nn vak is, want die hebben soms al een matig imago, en door dat zal door dit incident zeker niet verbeteren.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Je kan ook proberen een serieus argument te gebruiken.
Het is toch te triest voor woorden dat iemand een Steward klappen geeft, of moet dat tegenwoordig ook al kunnen?
Maar het is wel typisch dat het iemand uit het nn vak is, want die hebben soms al een matig imago, en door dat zal door dit incident zeker niet verbeteren.
tja en nn is onderdeel van het overkoepelende SC HEERENVEEN, een NN supporter heeft een sk kaart van SC Heerenveen
een nn supporter komt in het ALS van SC Heerenveen. dus ik zeg Heerenveen is de aanstichter want hij doet dit uit naam van sc heerenveen, anders zou hij daar niet zijn. zouden de steward er niet zijn en zouden er niet 10 laffe az supporters achter 2 man van heerenveen aanzitten. Hier maakt dus iedereen deel vanuit ook jij lipton.
Hier heb ik geen woorden voor
menjo
Basisspeler

Bericht door menjo »

Selectief quoten is ook een sport.

Ik probeer aan te geven, dat het voor mij niks toevoegd dat hij lid is. Er staat niet dat hij ook in het vak staat.

Maar goed, Lipton zijn verhaal is natuurlijk altijd super goed onderbouwd. En hij komt kijken naar een voetbalwedstrijd, waar 11 tegen 11 wordt gespeeld. De club waar LIPTON voor is, sv Heerenveen. :mrgreen:
NN gekkenhuis
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Jouw opmerking: "In mijn ogen valt de discussie "vrouwen slaan" ook in het niets..... daar gaat het niet om het was een steward en of dat nou een man of een vrouw is maakt voor mij niet uit" vind ik al helemaal nergens op slaan. Daarmee geef jij aan dat je elkesteward -ongeacht of het nu een man of ... mag slaan.
sommige stewards misbruiken hun positie omdat ze weten dat ze volledig beschermd worden, ik zal dit met een voorbeeld aangeven, heerenveen stewards slaan supporters in elkaar en komen hier mee weg zonder straf ( waar gebeurd)
ze weten zich zo treiterend op te stellen dat je soms in sterke schoenen moet staan om niet zoiemand een draai om de oren te geven. ze geven zich ook het recht om aan je te zitten door je provocerend weg te duwen, of je uit te maken voor van alles ef te dreigen je sk kaart in te nemen. Dit zijn gebeurtenissen waarin in eerste instantie de dialoog wordt opgezocht maar waar de stewards totaal niet voor geschikt zijn of niet tegen kunnen.
Hier heb ik geen woorden voor
Pietje Paaltjens
Selectiespeler

Als je door een steward geslagen wordt, kun je natuurlijk altijd aangifte doen of een klacht indienen bij de directie over de desbetreffende steward. Ik vind het echter niet kunnen dat je als man een vrouw slaat, dus ook niet als het een steward is. Het feit dat het een vrouwelijke steward is, maakt de zaak dus niet anders. Het is en blijft slaan en is dus fout. Heel simpel.
Wat dat betreft ben ik het met Lipton eens.
.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

helaas zal de gestapoafdeling van heerenveen wel weer een sv uitdelen nav de winst van gisteravond op psv, er was iemand die na het 1e doelpunt zn shirt uittrok en juichde en vervolgens zn shirt weer aandeed.
ook deze euforische jongeman zal op zn absoluut niet hinderlijk of aanstootgevend gedrag door de polizei van heerenveen worden berispt.......
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Je werd bijna gedwongen om dat te doen dankzij die klote kachels...
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

Pietje Paaltjens schreef:Ik vind het echter niet kunnen dat je als man een vrouw slaat, dus ook niet als het een steward is. Het feit dat het een vrouwelijke steward is, maakt de zaak dus niet anders.
En je krijgt het voor elkaar om dit meteen achter elkaar te zetten? Netjes!

De jongen heeft een SV gekregen en daarmee is voorlopig de zaak af. Wat vind je verder nog zo interessant aan dit hele verhaal Pietje Paaltjens?
Ladies and gentleman: We've got him!
Pietje Paaltjens
Selectiespeler

Je sarcastische opmerking laat ik maar eventjes voor wat het is. Blijkbaar begrijp je de strekking van mijn reacties niet (helemaal). Hoe dan ook, ik vond het zeer, zeer triest dat dit incident plaatsvond. Toen ik las dat dit incident had plaatsgevonden, aanvankelijk op internet en later in de krant, vond ik het nodig om dit hier te plaatsen. Dit is volgens mij het aangewezen topic om dat te doen. Ik als supporter vind het jammer dat deze zich supporter noemende man hiermee mijn club in diskrediet brengt. De betreffende man heeft wat mij betreft dan ook volledig zijn sv verdiend. Natuurlijk zullen er hier lieden zijn die de hele boel maar wat bagatelliseren en ik heb ook een een aantal van dit reacties gelezen, maar het is wel de realiteit. Het lijkt daardoor wel alsof het allemaal niet erg gevonden wordt en dat vind ik heel erg triest. Ook heb ik al wat privé-berichten ontvangen, waarvan de inhoud er niet om loog. Want ja...waar haalde ik de moed vandaan om het betreffende krantenbericht hier te plaatsen? Het zou allemaal niet gekker moeten worden. Zoals gezegd ben ik supporter en geniet ik altijd weer in het ALS van de prima sfeer en zeer zeker ook van de sfeeracties. Hulde daarvoor. Toch vind ik ook dat we met zijn allen de ogen niet moeten sluiten als er eens iets ernstigs gebeurt, zoals dit bewuste incident. En het al zeker niet moeten bagatelliseren.
.
Steurder
Invaller

Bericht door Steurder »

Zietdaar dan alles bij mekaêr
Wat in de tijd van drie à vier jaar
De droeve zanger heeft gezongen.
Bewaart het trouw en bepeinst het goed,
Want in lang is er niet zulk zuiver bloed
Uit een brekend dichterhart gesprongen.
Bepeinst het goed en vergeet het niet,
Want verstomd is van nu af Piet Paaltjens' lied.

:D
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Pietje Paaltjens schreef:Toch vind ik ook dat we met zijn allen de ogen niet moeten sluiten als er eens iets ernstigs gebeurt,
Helemaal mee eens, maar waarom heb je dat incidentje geplaatst dan?
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
menjo
Basisspeler

Bericht door menjo »

Om aan te geven dat er allemaal slechte dingen gebeuren bij de sc-h.

Bovendien gaat hij uit van wat er in een kranteartikel staat. Gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd, blijkt dat heerenveen er ook geregeld naast zit. Let wel ik weet niet wat er gebeurd is maar ik ga niet meteen af op een krante artikel.
De ene kant van het verhaal zeg teen duw de andere zegt twee grove rechtsen. tsja.
Als het gebeurd is klopt het niet. Maar goed, ik hoor vanzelf wel het echte verhaal een keer.
NN gekkenhuis
UK
Bankzitter

Bericht door UK »

TORCIDA schreef:ook deze euforische jongeman zal op zn absoluut niet hinderlijk of aanstootgevend gedrag door de polizei van heerenveen worden berispt.......
Was blijkbaar vergeten een hemd onder zijn shirt te doen.

Overigens wordt volgend seizoen de stropdas verplicht, verkrijgbaar in de Feanshop voor 20 euri (eventueel met korting vanwege lidmaatschap een de supporters verenigingen)

UK
Fean Fan Drachten
Selectiespeler

Bericht door Fean Fan Drachten »

TORCIDA schreef: sommige stewards misbruiken hun positie omdat ze weten dat ze volledig beschermd worden, ik zal dit met een voorbeeld aangeven, heerenveen stewards slaan supporters in elkaar en komen hier mee weg zonder straf ( waar gebeurd)
ze weten zich zo treiterend op te stellen dat je soms in sterke schoenen moet staan om niet zoiemand een draai om de oren te geven. ze geven zich ook het recht om aan je te zitten door je provocerend weg te duwen, of je uit te maken voor van alles ef te dreigen je sk kaart in te nemen. Dit zijn gebeurtenissen waarin in eerste instantie de dialoog wordt opgezocht maar waar de stewards totaal niet voor geschikt zijn of niet tegen kunnen.
Als je dit nog eens meemaakt, vraag de naam van de steward en als hij die niet wil geven, onthou hoe hij er uit ziet en stap naar iemand toe die 'hoofdsteward' of 'stewardcoordinator' op z'n rug heeft staan. Meld dit verhaal, blijf rustig en ik weet zeker dat er naar je geluisterd wordt. Ik ben drie seizoenen steward geweest en hoewel ik me niets bij jouw verhaal kan voorstellen, ga ik jouw verhaal niet in twijfel trekken ofzo. Maar té vaak worden hier stewards of andere veiligheidsmensen (Wietze Zwart) afgeschilderd als een stel leeghoofden of overspannen hufters die thuis niets te vertellen hebben, en dát wil ik wel bestrijden. Ik ken sommige mensen binnen de stewardorganisatie erg goed en ik hoor dus ook hun kant van het verhaal. Sommige supporters zijn écht geen lieve jongens, vooral niet als ze ook een slokje ophebben...
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Fean Fan Drachten schreef:
Als je dit nog eens meemaakt, vraag de naam van de steward en als hij die niet wil geven, onthou hoe hij er uit ziet en stap naar iemand toe die 'hoofdsteward' of 'stewardcoordinator' op z'n rug heeft staan. Meld dit verhaal, blijf rustig en ik weet zeker dat er naar je geluisterd wordt. Ik ben drie seizoenen steward geweest en hoewel ik me niets bij jouw verhaal kan voorstellen, ga ik jouw verhaal niet in twijfel trekken ofzo. Maar té vaak worden hier stewards of andere veiligheidsmensen (Wietze Zwart) afgeschilderd als een stel leeghoofden of overspannen hufters die thuis niets te vertellen hebben, en dát wil ik wel bestrijden. Ik ken sommige mensen binnen de stewardorganisatie erg goed en ik hoor dus ook hun kant van het verhaal. Sommige supporters zijn écht geen lieve jongens, vooral niet als ze ook een slokje ophebben...
Het grote probleem is dat Wietze Zwart hoofd beveiliging is, en die dus met die klachten om zou moeten gaan. Helaas is het vocubulair van Zwart beperkt gebleven tot: Nee, dat kan niet, dat mag niet, daar ga ik niet over, daar ga ik niks aan doen, ik ben de baas. Ik heb bij de club bijvoorbeeld ook al meerdere malen klachten over bijvoorbeeld ingehuurde beveiligingsmensen geuit (Piet Dijksma), daar is ook nooit wat mee gedaan. Boonstra hoef je trouwens helemaal geen woord tegen te zeggen, die is in staat bij minste of geringste tegenspraak gelijk geweld te gebruiken.
Corruption is everywhere, fight it!
Pietje Paaltjens
Selectiespeler

menjo schreef:Om aan te geven dat er allemaal slechte dingen gebeuren bij de sc-h.

Bovendien gaat hij uit van wat er in een kranteartikel staat. Gezien de ontwikkelingen van de laatste tijd, blijkt dat heerenveen er ook geregeld naast zit. Let wel ik weet niet wat er gebeurd is maar ik ga niet meteen af op een krante artikel.
De ene kant van het verhaal zeg teen duw de andere zegt twee grove rechtsen. tsja.
Als het gebeurd is klopt het niet. Maar goed, ik hoor vanzelf wel het echte verhaal een keer.
Het krantenartikel is gemaakt naar aanleiding van een rechtzaak. Die rechtzaak heeft weer plaatsgevonden naar aanleiding van een aangifte van mishandeling, gedaan door de steward in kwestie. De dader is door de rechter veroordeeld, ook op basis van -als ik dat zo lees- de foto's van de verwonding. Die dader heeft het over een afweerreactie, maar daar heeft de rechter anders over gedacht. En het zal natuurlijk best dat er mensen zijn die het logisch vinden dat er een steward wordt geslagen en of het nou een man of een vrouw is, maakt dan niks uit. Ik vind dat dit soort gedrag niet past bij supporters van SC Heerenveen. De club heeft een goede naam in zowel binnen- als buitenland en dat moet wat mij betreft nog lang zo blijven. Het soort supporters dat alleen maar uit is op rottigheid, provoceert en mensen mishandelt, mag wat mij betreft wegblijven uit het stadion. Hard optreden tegen dit soort lieden, die de naam "supporter" niet waard zijn. Integendeel: zij benadelen de club.
.
Pietje Paaltjens
Selectiespeler

Eens met Fean Fan Drachten. Het moet en het kan wat mij betreft niet zo zijn dat iedere steward maar vogelvrij is, omdat hij of zij steward is. Er zul natuurlijk wel eens iets misgaan, ook bij stewards. Als dat dan gebeurt, dien dan een klacht in. Dat lijkt me de meest juiste manier om er wat aan te doen. Als een steward geweld gebruikt, kun je volgens mij én een klacht indienen én aangifte doen bij de politie. Een steward mag geen geweld gebruiken. Overigens ben ik het ook met de laatste opmerking van Fean Fan Drachten eens: bepaalde supporters zijn ook geen lieverdjes, zeker niet als ze gedronken hebben.
.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Ik heb meegemaakt dat P. Dijksma diverse malen uithaalt naar supporters, voorbeeld iedereen hing in de hekken bij volendam en ja hij pikt er iemand uit die hij niet mag. Vervolgens sprint hij op dat persoon af en maakt een slaande beweging richting de supporter, reactie van de supporter natuurlijk afwerend en tsja wie zit mis de supporter natuurlijk want het hele steward circus komt voor mekaar op.

Vorig seizoen AZ uit toen blote basten nog legaal waren. Iemand liep in blote buik het stadion uit feest vierend. Buiten allemaal AZ hij bleef feest vieren niks aan de hand verder. P. Dijksma kwam op dit persoon af sprinten alsof hij een flinke tik zou verkopen als spontane reactie trok iemand even aan zijn jas doe even normaal moest doen. Gevolg stadionverbod voor dit persoon die schrok van hoe de heer P. Dijksma op een supporter afrende, gelukkig viel het nog mee 3 maand stadionverbod.

Zo heb ik nog meer voorbeelden over dit persoon. Diverse malen meegemaakt dat P. Dijksma slaande beweging maakt richting supporters toe die hij niet mag in de hoop dat je terug slaat, zo wil hij supporters pakken. Vervolgens gaat hij bij de directie jammeren dat ze van hem af moeten blijven en ja stadionverod gevolg.

Hier heb ik ook al eens melding van gemaakt maar ik zie geen verandering. Binnenkort gaat het een keer flink mis gezien de jongere generatie een gloeiende hekel aan deze persoon krijgt door diverse dingen. Mensen beschuldigen op vermoedens etc. Helaas hij kan geen goede resultaten boeken voor de club dusja dan moet er maar wat verzinnen.

P. Dijksma is overigens de baas van het bedrijf waar sc Heerenveen beveiligingsmensen huurt phoenix genaamd. Hij wordt ook wel anonieme steward genoemd gezien onder veel verklaringen zijn naam staat en je deze pas krijgt te zien als je voor de klachtencommissie komt. Het schijnt overigens wel dat hij zich niet meer zo lekker bij zijn baantje voelt :D

Overigens de stillen van de politie Heerenveen kunnen er ook wat van. Die waren afglopen wedstrijd tegen willem II de Heerenveen supporters aan het uitdagen om los te gaan tegen Groningen. Ook de ingehuurde beveiligings mensen hadden praatjes. Het kwam er op neer dat we mogen, jullie durven toch niet met een big smile... Waarschijnlijk in de hoop dat er mensen opgepakt kunnen worden en er op deze manier weer resultaten zijn bij de werkgever.
Alle ballen op Henkie!
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Ik kan me vinden in wat Xander hier boven heeft vermeld. Pas je in het straatje van deze man dan is er niks aan de hand maar zodra dit niet het geval is dan heb je dus zwaar pech gehad. De taak van deze man is heel simpel: ervoor zorgen dat alles fatsoenlijk verloopt, niet meer en niet minder.

Misschien is het weer eens handig dat men dit ook eens in de winterstop weer onder de aandacht van deze lieden brengt zodat ze blijven begrijpen wat hun hoofdtaak is. Het zal zeker een hoop gedonder voorkomen in de toekomst!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Plaats reactie