Spreekkkoren
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Het is weer zover, dit kon natuurlijk ook niet uitblijven.
Het is toch niet te geloven dat bij ons als Heerenveenpubliek 1x word gezongen Hoerenjong, dat daar weken over geschreven wordt. Kijk om je héén man. Er zijn zoveel clubs die zingen het constant, en wij zingen het 1x en er wordt me toch een partij gezeurt.
Hoerenjong en groen witte homo's hoort misschien niet, maar dat gebeurt zo nu en dan nou eenmaal.
Enals je daar niet tegen kunt Hansrob, ga dan met je 'zich goed gedragende' zoon naar buiten toe, heb jij er géén last van en krijgt je zoon niet van die rare woorden te horen.
Het is toch niet te geloven dat bij ons als Heerenveenpubliek 1x word gezongen Hoerenjong, dat daar weken over geschreven wordt. Kijk om je héén man. Er zijn zoveel clubs die zingen het constant, en wij zingen het 1x en er wordt me toch een partij gezeurt.
Hoerenjong en groen witte homo's hoort misschien niet, maar dat gebeurt zo nu en dan nou eenmaal.
Enals je daar niet tegen kunt Hansrob, ga dan met je 'zich goed gedragende' zoon naar buiten toe, heb jij er géén last van en krijgt je zoon niet van die rare woorden te horen.
- michel
- Wereldspeler
Zooo, daar gaat Force even lekker kort door de bocht, niet mee eens en hij moet maarEnals je daar niet tegen kunt Hansrob, ga dan met je 'zich goed gedragende' zoon naar buiten toe, heb jij er géén last van en krijgt je zoon niet van die rare woorden te horen.
oprotten? Zou nog een lekker landje worden hier als iedereen zo zou denken.
Mij persoonlijk zal het een worst zijn als de zoon van Hansrob naast me staat in het vak,
helemaal als hij zijn club wel positief steunt. En als ik naast iemand staat die hoerenjong
scandeert naar de sheids toe na een dubieuze beslissing heb ik ook geen problemen mee en
ik zal ze al helemaal niet zeggen dat ze het vak maar uit moeten (beide niet dus).
Laatst gewijzigd door michel op 18-01-2006 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen: superbia ex septentrio
-
- Wereldspeler
Ik maak er ook totaal geen probleem van, maar hij zeurt maar door over zo'n klein fout gevalletje, en dan ben ik inderdaad te kort door de bocht.
Hij moet er gewoon niet zo'n probleem van maken. Het hoort niet punt uit, maar het kan een keer gebeuren. Iedereen maakt fouten, ook JIJ en je zoon.
Zoals ik al meerdere keren gezegt heb, we zijn in het voetbalstadion en niet in een kerk.
En een keer een "Hoerenjongetje" naar de scheids toe moet kunnen.
Hij moet er gewoon niet zo'n probleem van maken. Het hoort niet punt uit, maar het kan een keer gebeuren. Iedereen maakt fouten, ook JIJ en je zoon.
Zoals ik al meerdere keren gezegt heb, we zijn in het voetbalstadion en niet in een kerk.
En een keer een "Hoerenjongetje" naar de scheids toe moet kunnen.
- the rockII
- Selectiespeler
Voor dit seizoen heb ik jaren op zuid GESTAAN. Met een relatief kleine groep probeerden we er het beste van te maken qua sfeer. Iedere 14 dagen dezelfde ergenis: zolang het geen 4-0 stond dan deed nagenoeg niemand mee. Tot het moment daar komt en de scheidsrechter had een dwaling of er werd bijvoorbeeld iets stuk gemaakt in het uitvak. Op die momenten konden wel honderden en misschien wel duizenden supporters zingen. En wat werd er dan gezongen????...juist...homo's en hoerenjongen......want dat is leuk....dan zingen we met zijn allen....dan wel.
Kap dus met dat gezeik over spreekkoren in relatie met het sfeervak. We hebben er nu een half seizoen sfeervak op zitten en ik heb minder spreekkoren gehoord dan voorgaande seizoenen tussen de 'koffiekanners'.
Het blijft voetbal mensen. De maatschappij verhard ook de gezongen teksten. Maar voorlopig is alles behoorlijk binnen de perken. En dat laatste willen we natuurlijk ook zo houden. Verharding zou niet goed zijn, maar dit gezeik slaat werkelijk nergens op!
Kap dus met dat gezeik over spreekkoren in relatie met het sfeervak. We hebben er nu een half seizoen sfeervak op zitten en ik heb minder spreekkoren gehoord dan voorgaande seizoenen tussen de 'koffiekanners'.
Het blijft voetbal mensen. De maatschappij verhard ook de gezongen teksten. Maar voorlopig is alles behoorlijk binnen de perken. En dat laatste willen we natuurlijk ook zo houden. Verharding zou niet goed zijn, maar dit gezeik slaat werkelijk nergens op!
- wald pyk
- Wereldspeler
[quote="hansrob"
Ik hoop niet dat jij kinderen hebt want als je deze opvattingen daarop overbrengt dan is het einde zoek.[/quote]
Bepaal jij nu ook al je iemand zijn kinderen moet opvoeden?Je gvd wel een dominee.
Ik bepaal altijd nog zelf mijn fatsoennormen,daar heb ik geen andere supporters voor nodig.Ik ga tot op de grens.Een keertje in de heetst van de strijd hoerejong zingen moet kunnen,als het maar niet massaal word en voor een lange tijd.Groen witte homo's moet ook kunnen.Wij als heerenveen supporters wrden ook vaak"gekwetst" door dat bezoekende clubs ons uitmaken voor alles en nog wat.Hoort bij het spelletje.
Ik hoop niet dat jij kinderen hebt want als je deze opvattingen daarop overbrengt dan is het einde zoek.[/quote]
Bepaal jij nu ook al je iemand zijn kinderen moet opvoeden?Je gvd wel een dominee.
Ik bepaal altijd nog zelf mijn fatsoennormen,daar heb ik geen andere supporters voor nodig.Ik ga tot op de grens.Een keertje in de heetst van de strijd hoerejong zingen moet kunnen,als het maar niet massaal word en voor een lange tijd.Groen witte homo's moet ook kunnen.Wij als heerenveen supporters wrden ook vaak"gekwetst" door dat bezoekende clubs ons uitmaken voor alles en nog wat.Hoort bij het spelletje.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
- Makkum8
- Basisspeler
Als ik het goed door heb vind de meerderheid van de mensen die hierover mee discuseert het zingen/ roepen van hoerenjong onder bepaalde omstandigheden wel toegestaan. Betalen deze mensen ,indien ze ook daadwerkelijk meezingen, in de toekomst ook de eventuele boetes van de KNVB? Wat mij betreft mag Heerenveen deze mensen hoofdelijk aansprakelijk stellen voor de gevolgen.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
- Makkum8
- Basisspeler
Je kunt het ook omdraaien. Wie denken degenen wel niet te zijn om bepaalde kwetsende en verboden leuzen/ kreten te zingen in het ALS. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn (waaronder ik) in het NN-vak die niet geassocieerd willen worden met lieden die kwetsende en beledigende leuzen zingen/ scanderen.TORCIDA schreef:Dat deze personen vervolgens menen te moeten zeggen dat, iemand die wel eens scheld of het woord homo of hoerenjong minder erg vindt, niet in het vak thuis hoort en maar bij de anderen die dat wel goedkeuren moeten gaan zitten of staan, wie denk je wel dat je bent.
Het gaat mij er om dat het mij verbaasd en tegelijkertijd irriteert dat er supporters zijn (want dat zijn het nog steeds) die het zingen van bv. hoerenjong toelaatbaar vinden. Ik vind het buitengewoon dom (maar soms wel voorstelbaar), ondoordacht en respectloos. Ik ben benieuwd hoe de spreekkoorden zich gaan ontwikkelen zodra het echt slecht gaat met onze club. Dan is er zeker meer nog meer geoorloofd..........
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
-
- Superster
- Contacteer:
Wees dan maar blij dat je in Makkum geboren bent, aangezien het supporterschap voor een club vaak cheografisch wordt bepaald, anders kwam je geen stadion meer in.
Maar laten we met zijn allen maar lekker stoppen met deze discussie want we komen er toch niet uit. Het is maar net waar je grenzen liggen en bij sommige hier liggen die heel erg laag. Dat maakt verder niet uit, ik blijf gewoon lekker doen wat ik altijd al gedaan heb, af en toe flink tekeer gaan tegen arbiters, tegenstanders en uitsupporters, ik voel me daar prima bij en heb achteraf helemaal niet iets van "dat had ik niet moeten roepen".
Zo gaat het gewoon in elk willekeurig stadion en als je daar geen deel van wil uitmaken kan je misschien beter een ander plekje in het stadion zoeken dan vak 10, hier staan de fanatieke supporters en wat ik al zei "in die bepaalde vakken wordt wel eens wat geroepen, dat is voetbal.
Maar laten we met zijn allen maar lekker stoppen met deze discussie want we komen er toch niet uit. Het is maar net waar je grenzen liggen en bij sommige hier liggen die heel erg laag. Dat maakt verder niet uit, ik blijf gewoon lekker doen wat ik altijd al gedaan heb, af en toe flink tekeer gaan tegen arbiters, tegenstanders en uitsupporters, ik voel me daar prima bij en heb achteraf helemaal niet iets van "dat had ik niet moeten roepen".
Zo gaat het gewoon in elk willekeurig stadion en als je daar geen deel van wil uitmaken kan je misschien beter een ander plekje in het stadion zoeken dan vak 10, hier staan de fanatieke supporters en wat ik al zei "in die bepaalde vakken wordt wel eens wat geroepen, dat is voetbal.
- SpongeBob
- Wereldspeler
- Contacteer:
Iedereeen moet inderdaad zingen en roepen wat ie zelf wil... en anderen hoeven zich daar dus niet mee te bemoeien...
De laatste paar keren in het ALS merkte ik dat als er harde tekstsen geroepen/gezongen werden, dan er in van 10 meteen een aantal mensen doorheen ging fluiten en de trommellaar bemoeide zich er ook nog mee.. Dat is nou weer wat jammer...
De laatste paar keren in het ALS merkte ik dat als er harde tekstsen geroepen/gezongen werden, dan er in van 10 meteen een aantal mensen doorheen ging fluiten en de trommellaar bemoeide zich er ook nog mee.. Dat is nou weer wat jammer...
-
- Wereldspeler
Dat het op een gegeven moment afgekapt wordt door de trommel is prima!
Op een gegeven moment is het roepen van hoerenjong niet meer "emotie", maar krijgt het meer de lading om de scheids er maar aan te blijven herinneren dat hij fout zat.
Voor 3x massaal hoerenjong roepen krijg je echt geen boete. Die krijg je pas zodra het met regelmaat van de klok geroepen wordt en het gescheld langer aanhoud.
Kortste klap: ander woord voor hoerejong verzinnen
Stelletje mierenneukers
Op een gegeven moment is het roepen van hoerenjong niet meer "emotie", maar krijgt het meer de lading om de scheids er maar aan te blijven herinneren dat hij fout zat.
Voor 3x massaal hoerenjong roepen krijg je echt geen boete. Die krijg je pas zodra het met regelmaat van de klok geroepen wordt en het gescheld langer aanhoud.
Kortste klap: ander woord voor hoerejong verzinnen

Stelletje mierenneukers

Als één man achter onze trots!
-
- Erelid
Volgens mij heeft een discussie altijd zin ook al leidt die niet tot een oplossing. Het kan geen kwaad om elkaar van je standpunt en mening op de hoogte te brengen. Maar doe dat ook in dat topic op een normale manier zonder op de persoon te spelen en elkaar van van alles te betichten. Want ook in dit forum is er een grens!!!
- hansrob
- Basisspeler
Op het gevaar af weer voor ideale schoonzoon, moraalridder en weet ik wat niet meer te worden uitgemaakt;Jaap F. schreef:Volgens mij heeft een discussie altijd zin ook al leidt die niet tot een oplossing. Het kan geen kwaad om elkaar van je standpunt en mening op de hoogte te brengen. Maar doe dat ook in dat topic op een normale manier zonder op de persoon te spelen en elkaar van van alles te betichten. Want ook in dit forum is er een grens!!!
Helemaal mee eens Jaap F , en eigenlijk ook wel met André
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
-
- Erelid
- Freezeman
- Superster
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Hoeft niet altijd zo te zijn, soms gaat de discussie nergens meer over omdat iedereen z'n zegje wel heeft gedaan, en er niks meer aan toegevoegd word wat van waarde is. En in dit geval denk ik dat we elkaars standpunten wel kennen, en we elkaar niet kunnen overtuigen.Jaap F. schreef:Volgens mij heeft een discussie altijd zin ook al leidt die niet tot een oplossing.
-
- Erelid
Dan lijkt het me een verstandige keuze om dit topic even links te laten liggen.Fanatic 4-ever schreef: Hoeft niet altijd zo te zijn, soms gaat de discussie nergens meer over omdat iedereen z'n zegje wel heeft gedaan, en er niks meer aan toegevoegd word wat van waarde is. En in dit geval denk ik dat we elkaars standpunten wel kennen, en we elkaar niet kunnen overtuigen.
-
- Nieuw talent
Meneer de vakbondsvoorzitter kan beter maar zelf 'Fanmaster' worden met z'n kritiek op het halve forum..hansrob schreef: Echt iets voor jou squerrel om zoiets te posten. Ga maar lekker verder met net te doen alsof er in dit land (en dus ook in en bij Heerenveen) geen regels van fatsoen bestaan.

Maar ff ontopic:
Kwetsende spreekkoren kunnen niet, helemaal niet met ziektes. Het doel van spreekkoren is meestal het andere publiek op te ruien, dit lukt vaak met het gebruiken van deze kwetsende koren. Het 'groen-witte homo' lied is daar een voorbeeld van, maar hoelang wordt er al het woord homo gebruikt in een spreekkoor? Al jaren, dat is zo ingeburgerd. Voor- en tegenstanders zal je houden, maar afschaffen kan je het toch niet...
-
- Superster
ff een klein excuusje aan Bas426 erbij, het stond wel goed ... maar ik was er even in de warbas426 schreef:ik hoorde dat vandaag een aantal 'supporters' van Nieuw Noord zich misdragen had door spreekkoren tegen eigen spelers (Samaras) te doen. Schandalig lijkt me! Die mensen hoeven van mij niet meer hun club te komen aanmoedigen...

Het is maar een spelletje
-
- Selectiespeler
Sfeer heeft veel te maken met het op het veld vertoonde spel. Op momenten dat Heerenveen enigzins redelijk voetbalde leefde het weer een beetje op. Het vak was ook verdeeld door Samaras, een groepje wat hem wou afbranden een ander deel wou dat duidelijk niet. Daardoor was de sfeer op voorhand al verkloot. Dit was een mindere wedstrijd qua sfeer, volgende keer is het wel weer goed, oordeel dus niet over 1 wedstrijd.lollig schreef:Sfeer wordt er niet beter op in NN, tenminste zo doet het vermoeden. Wanneer ik het forum door lees, NN in het stadion aanschouw (Sparta thuis).............
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
- paparazzi
- Superster
In dit land mag je alles zeggen, schreeuwen, roepen, whatever! Zolang het niet kwetsend is mag dat! We wonen in een land met een vrije meningsuiting...[nog wel]
Ik vind het een mierengeneuk van diegenen hier op dit forum die om het minst of geringste alweer hun vingertje opsteken en roepen; dat mag niet hoor..."
Man, je zit niet naar een partijtje golf te kijken..!!
Voetbal roept emotie op, en dan mag er best weleens wat meer geroepen worden dan..."stoute scheids...!
Weleens gehoord wat er in het land allemaal niet geroepen wordt in de stadions?
....Antwoord weet ik al; Ja maar wij zijn heerenveen
Come on!!
Ik vind het een mierengeneuk van diegenen hier op dit forum die om het minst of geringste alweer hun vingertje opsteken en roepen; dat mag niet hoor..."
Man, je zit niet naar een partijtje golf te kijken..!!
Voetbal roept emotie op, en dan mag er best weleens wat meer geroepen worden dan..."stoute scheids...!
Weleens gehoord wat er in het land allemaal niet geroepen wordt in de stadions?
....Antwoord weet ik al; Ja maar wij zijn heerenveen

Come on!!
Miereneukert!
- Freezeman
- Superster
Ik heb de indruk dat de gebeurtenissen van zaterdag avond weer een enorm worden opgeblazen.
Ik zie verschillende mensen schrijven dat er geroepen is "hamas, hamas... enz. Ik sta in het NN vak maar ik heb het niet gehoord, dus massal kan het niet zijn geweest.
En bij "spreekkoren" tegen Samaras begonnen er anderen pro Samaras te zingen, puur om tegen gas te geven.
Volgens mij is het nergens uit de hand gelopen wat spreekkoren betreft, en waren we zelf redelijk aan het "zelf reguleren".
Ik zie verschillende mensen schrijven dat er geroepen is "hamas, hamas... enz. Ik sta in het NN vak maar ik heb het niet gehoord, dus massal kan het niet zijn geweest.
En bij "spreekkoren" tegen Samaras begonnen er anderen pro Samaras te zingen, puur om tegen gas te geven.
Volgens mij is het nergens uit de hand gelopen wat spreekkoren betreft, en waren we zelf redelijk aan het "zelf reguleren".
Anti anti.