20-11-2005: Sparta-sc Heerenveen (1-2)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Drie punten zijn binnen, al vond ik ze niet verdiend.
In het begin kwam sparta veel en goed door de verdediging heen, vooral Derveld had veel moeite met Bouaouzan. Bij ons kwamen veel ballen niet aan en stopte het voetbal eigenlijk na de middellijn.
Na de 0-1 werd het voetbal aan heerenveen kant wat beter en kregen we wat grip op de wedstrijd. Toch kwam Sparta af en toe goed langszij.
Tweede helft begonnen we sterk, de 0-2 was op dat moment zeker verdiend. Maar toen Sparta er een aanvaller bijgooide werd het toch wat penibel. Zeker na de 1-2. Bij vlagen werd er nog goed gevoetbald, maar bij vlagen was het ook dramatisch.
Ben Haverkort heeft zichzelf 90 minuten lang voor lul gezet ... meer woorden wil ik er ook niet aan vuil maken, dat is hij gewoon niet waard.
In het begin kwam sparta veel en goed door de verdediging heen, vooral Derveld had veel moeite met Bouaouzan. Bij ons kwamen veel ballen niet aan en stopte het voetbal eigenlijk na de middellijn.
Na de 0-1 werd het voetbal aan heerenveen kant wat beter en kregen we wat grip op de wedstrijd. Toch kwam Sparta af en toe goed langszij.
Tweede helft begonnen we sterk, de 0-2 was op dat moment zeker verdiend. Maar toen Sparta er een aanvaller bijgooide werd het toch wat penibel. Zeker na de 1-2. Bij vlagen werd er nog goed gevoetbald, maar bij vlagen was het ook dramatisch.
Ben Haverkort heeft zichzelf 90 minuten lang voor lul gezet ... meer woorden wil ik er ook niet aan vuil maken, dat is hij gewoon niet waard.
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
En dat meen je serieus? hoop het niet. Wat een draak van een scheids. Hij floot ongeloofelijk inconsequent en floot daarnaast ook nog eens vrij vaak onnodig.Man van de wedstrijd: Haverkort
Voor de rest: een erg gezellige treinreis! De Appie Heyn op Rotterdam Centraal heeft een goede klapper gemaakt met de omzet

Over de wedstrijd kan ik kort zijn...erg slecht en we moeten blij zijn met de drie punten!
- KingBee
- Wereldspeler
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Forumicoon
- Contacteer:
Ook weer thuis van een dagje Rotterdam.
Zeer slechte wedstrijd! Maar de punten zijn binnen.
Derveld man of the match? Die goal van hem was het enigste goede wat ie deed.
In de tweede helft speelde hij met vuur.
Liepen veel spelers met pijntjes, wat lijde tot blessures.
Yoehoe!! Dinsdag naar Marseille!
Zeer slechte wedstrijd! Maar de punten zijn binnen.
Derveld man of the match? Die goal van hem was het enigste goede wat ie deed.
In de tweede helft speelde hij met vuur.
Liepen veel spelers met pijntjes, wat lijde tot blessures.
Yoehoe!! Dinsdag naar Marseille!
SCH
- wald pyk
- Wereldspeler
Maar Klaas Jan moet uit kijken.Alle cameras zijn op hem gericht.Dieder schreef:Rustig maar , de arbiter had hier ook rood voor kunnen geven:
Al ging die kerel wel erg overdreven liggen...
Klaas Jan heeft ook nog een voorwaardelijke straf.
Als de tuchtcommisie van de knvb de beelden goed bekijkt,heb je kans op een flinke schorsing.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
- Frisian
- Wereldspeler
Die voorwaardelijke straf telde alleen voor de wedstrijd tegen NAC.
Ik vond Sparta verassend goed spelen, zelfs na de 2-0 bleven ze aanvallen.
Ik knijp mijn handjes dicht met deze drie punten want ook ik vond het niet echt verdiend.
Maar ja...... als je ook je mindere wedstrijden wint ga je een heel end komen.
Een paar jaar geleden verloor je zulke wedstrijden nog en nu win je ze dat is toch een vooruitgang.
Op naar Marseille dus, had het idee dat de spelers zo ook dachten.
Volgens Talpa speelt Waterman niet tegen Marseille, hoe ze dat weten is mij een raadsel want op langs de lijn zei Verbeek dat ze morgen pas meer wisten.
Ik vond Sparta verassend goed spelen, zelfs na de 2-0 bleven ze aanvallen.
Ik knijp mijn handjes dicht met deze drie punten want ook ik vond het niet echt verdiend.
Maar ja...... als je ook je mindere wedstrijden wint ga je een heel end komen.
Een paar jaar geleden verloor je zulke wedstrijden nog en nu win je ze dat is toch een vooruitgang.
Op naar Marseille dus, had het idee dat de spelers zo ook dachten.
Volgens Talpa speelt Waterman niet tegen Marseille, hoe ze dat weten is mij een raadsel want op langs de lijn zei Verbeek dat ze morgen pas meer wisten.
supporter: in voor en tegenspoed
- wald pyk
- Wereldspeler
[quote="Frisian"]Die voorwaardelijke straf telde alleen voor de wedstrijd tegen NAC.
Ben ik niet met je eens.Hij kreeg tegen feyenoord rood.Hij kreeg een straf van 2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk.Die voorwaardelijke staf geld voor een bepaalde periode.Misschien wel voor een half jaar.
Ben ik niet met je eens.Hij kreeg tegen feyenoord rood.Hij kreeg een straf van 2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk.Die voorwaardelijke staf geld voor een bepaalde periode.Misschien wel voor een half jaar.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
- Satyr
- Superster
-
- Beheerder
Ben ook alweer een tijdje thuis van een zéééér geslaagd treinreisje! Mijn 1e uitwedstrijd en zeker voor herhaling vatbaar. Alleen jammer dat je dat wijf van die kroeg bij het station steeds 3x om bier moest vragen omdat ze het weer vergat.
Over de wedstrijd, het was niet best wat de heren lieten zien, maar vooral nu iedereen dicht bij elkaar staat, zijn de 3 punten gewoon het belangrijkste. Ik kneep 'm in de laatste minuten nog wel een paar keer, maar gelukkig liep het goed af.

Over de wedstrijd, het was niet best wat de heren lieten zien, maar vooral nu iedereen dicht bij elkaar staat, zijn de 3 punten gewoon het belangrijkste. Ik kneep 'm in de laatste minuten nog wel een paar keer, maar gelukkig liep het goed af.
-
- Invaller
Dit soort dingen moet hij inderdaad niet doen. Gelukkig dat Stevens en Gullit in de studio zonder enige voorbehoud zich uitspraken over een overdreven actie van de Spartaspeler. Desalnietemin heb je anders zomaar 4 wedstrijden aan de broek en begint de winterstop al bijna.wald pyk schreef: Maar Klaas Jan moet uit kijken.Alle cameras zijn op hem gericht.
Klaas Jan heeft ook nog een voorwaardelijke straf.
Als de tuchtcommisie van de knvb de beelden goed bekijkt,heb je kans op een flinke schorsing.
Eerst denken dan doen..... maar ja dat is voor sommigen erg lastig.
- Tijnjenees
- Jeugdspeler
Toen ik de samenvatting van Heerenveen tegen Sparta gezien had kwam ik tot de conclusie dat de verslaggever wel een fan van Sparta moest zijn.
De beweging van Huntelaar stelde niks voor.
Verslaggever: de arbiter had hier ook rood voor kunnen geven.
De overtreding op Kissi was volgens mij een 100% rode kaart
Verslaggever: De scheidsrechter had hier misschien wel een rode kaart voor kunnen geven.
De beweging van Huntelaar stelde niks voor.
Verslaggever: de arbiter had hier ook rood voor kunnen geven.
De overtreding op Kissi was volgens mij een 100% rode kaart
Verslaggever: De scheidsrechter had hier misschien wel een rode kaart voor kunnen geven.
"In doarp riist ut 'e puollen"
- Eastermar
- Wereldspeler
- Contacteer:
-
- Wereldspeler
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Selectiespeler
Niet overdrijven, Poenkt.Wees blij dat ie de vuistslag niet zag
Ik denk dat de conclusie van de heren Gullit en Stevens juist was.
Wel is het zo dat KJ inderdaad meer moet beseffen dat de camera's op hem gericht zijn.
En na het akkefietje bij Feyenoord moet hij helemaal oppassen.
Wel frappant dat bij beide incidenten de tegenstanders (Bosschaart en Gudde) een puike acteerprestatie leverden, Der Lothar zou er jaloers op zijn.

Je zag op de beelden bij Talpa ook dat hij zich aan de zijlijn gelijk even bij Gert Jan moest melden, al kan dit ook door Talpa slim gemonteerd zijn.
Ik vond de overtreding van Rose op Kissi veel zwaarder, en die had m.i. zeker bestraft moeten worden.
-
- Wereldspeler
Dat ziet de aanklager wel poenkt.Poenkt schreef: Wees blij dat ie de vuistslag niet zag....
Het was slechts een licht klapje maar daar kan een onderzoek en schorsing uit volgen ondanks de ietwat overdreven reactie van de Sparta verdediger. Erg dom van Huntelaar slaan is slaan. Afwachten wat de aanklager gaat doen deze week, een schorsing zou mij niets verbazen in ieder geval.
Haverkort was heel erg slecht en vooral inconsequent. Met name de perfecte tackel van Bosvelt die hem geel opleverde was zeer onterecht en als een aantal van Sparta eenzelfde overtreding maakten en geen geel krijgen dan snap/kan je er niets van.
Overigens ook zwak van de grensrechter die er bovenop stond en helemaal niets deed terwijl hij het wel zag/had moeten zien. Maar wij mogen niet klagen dat Haverkort geen penalty gaf na vier minuten want dat was er volgens mij wel een.
Verder drie mooie puntjes na een slechte wedstrijd. Donderdag hetzelfde?!
-
- Wereldspeler
Ja, daar mogen we de handen mee dichtknijpen! Het was echt wel een domme actie, maar gelukkig geen pennel. Achja, tenminste 1xtje geluk gister.Arjen schreef:
Haverkort was heel erg slecht en vooral inconsequent. Met name de perfecte tackel van Bosvelt die hem geel opleverde was zeer onterecht en als een aantal van Sparta eenzelfde overtreding maakten en geen geel krijgen dan snap/kan je er niets van.
Overigens ook zwak van de grensrechter die er bovenop stond en helemaal niets deed terwijl hij het wel zag/had moeten zien. Maar wij mogen niet klagen dat Haverkort geen penalty gaf na vier minuten want dat was er volgens mij wel een.
-
- Forumicoon
-
- Superster
- Contacteer:
Beperk de Fries/Groningse rassenrellen voor de FC Groningen-topic svp.Gekko schreef:Als Klaas Jan geschorst wordt kan hij mooi een paar weken in het Oosterpark (tussen de bomen, niet in het stadion) wat gaan ballen met Stefano Seedorf: Seedorf voorzetten geven, KJ afronden. Moeten we alleen nog een keeper hebben.

Daar heeft Sparta wat aan..Arjen schreef:Dat ziet de aanklager wel poenkt.
Graaijax Hamsterdam!!
-
- Wereldspeler
Dit is trouwens ook wel aardig van Heerenveen want de bewuste vrouw kreeg voor de wedstrijd een bal recht tegen het hoofd en bril en ging daardoor bijna knock-out. Wij hadden al voorspeld dat er "slachtoffers" in het kindervak konden vallen tijdens de warming up en dat gebeurde dus ook.
Friese excuses en VIP-behandeling
Door: Sander Zeldenrijk
20/11/2005 18:39
Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek sloot de persconferentie na het duel met Sparta af met een opmerkelijke anekdote. Wat was precies het geval? Tijdens de warming-up schoot een speler van de blauwwitte formatie een bal loeihard het publiek in en raakte daarmee een vrouw in het gezicht. Deze had de bal niet zien aankomen. 'Als er bij Sparta nog een klacht binnenkomt, is deze mevrouw van harte uitgenodigd om een geheel verzorgde reis naar SC Heerenveen-Sparta te maken', besloot Verbeek (elfvoetbal.nl)
Kan ze de wedstrijd door een andere bril bekijken

Friese excuses en VIP-behandeling
Door: Sander Zeldenrijk
20/11/2005 18:39
Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek sloot de persconferentie na het duel met Sparta af met een opmerkelijke anekdote. Wat was precies het geval? Tijdens de warming-up schoot een speler van de blauwwitte formatie een bal loeihard het publiek in en raakte daarmee een vrouw in het gezicht. Deze had de bal niet zien aankomen. 'Als er bij Sparta nog een klacht binnenkomt, is deze mevrouw van harte uitgenodigd om een geheel verzorgde reis naar SC Heerenveen-Sparta te maken', besloot Verbeek (elfvoetbal.nl)
Kan ze de wedstrijd door een andere bril bekijken

-
- Invaller
pfff zo wat een reis.
Slechte wedstrijd gezien te veel gekregen, maar punten zijn in deze fase het belangrijkst.
Ook dankzij onze blauw-gele vriend haverkort die de wedstrijd "dood" floot.
Die grensrechter had moeten ingrijpen wat die zag van de voorkant dat bosvelt de bal speelde, bennie zag het van de achterkant en dan lijkt het altijd erger.
Ik vond breuer de man aan heerenveen kant, voor de rest wedstrijd maar vergeten.
NS herfstour top!!!
Slechte wedstrijd gezien te veel gekregen, maar punten zijn in deze fase het belangrijkst.
Ook dankzij onze blauw-gele vriend haverkort die de wedstrijd "dood" floot.
Die grensrechter had moeten ingrijpen wat die zag van de voorkant dat bosvelt de bal speelde, bennie zag het van de achterkant en dan lijkt het altijd erger.
Ik vond breuer de man aan heerenveen kant, voor de rest wedstrijd maar vergeten.
NS herfstour top!!!
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
-
- Forumicoon
- Contacteer:
- Sneek
- Invaller
Haha...
Een geslaagde trein reis,
Een k*t-wedstrijd, maar wel 3 punten
Bosvelt hebben we nodig voor de wedstrijd tegen Marseille, zijn ervaring is van groot belang.
Een geslaagde trein reis,
Een k*t-wedstrijd, maar wel 3 punten
sc-heerenveen.nlBlessureleed in aanloop naar duel met Marseille
21 november 2005
Heerenveen wordt in de aanloop naar het duel met Olympique Marseille geconfronteerd met een drietal ernstige blessures. Heerenveen won zondag het uitduel tegen Sparta, maar de vreugde over de tweede uitzege van het seizoen werd overschaduwd door blessures van Waterman, Kissi en Bosvelt. Bovendien kwam ook Michel Breuer niet fit uit het duel met de Rotterdammers tevoorschijn. Voor doelman Boy Waterman komt het duel met de Fransen zo goed als zeker te vroeg, maar ook het meespelen van Kissi en Bosvelt is twijfelachtig.
Bosvelt hebben we nodig voor de wedstrijd tegen Marseille, zijn ervaring is van groot belang.