02-10-2005: sc Heerenveen-PSV (2-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

SuperFries
Bankzitter

Bericht door SuperFries »

Afbeelding
Helaas was de sfeer iets minder maar zonder NN vak had het helemaal doods geweest.
Heb weer 217 foto's kunnen maken voor Erik :wink:
Zonde dat we verloren hebben met een wat betere Hanson en Samaras en Huntelaar in de basis had het er waarschijnlijk anders uitgezien.
Maar wederom een mooie pot voetbal gezien en op tv was de sfeer goed te horen.
Come on Friezen Super Friezen.. kikke man... :stan:
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Nou... is dit dan eindelijk het einde van Bruggink? Wat is dat toch een ergernis om die man iedere keer weer te zien voetballen, en die wissel kwam veel te laat.
Hoeveel goede kansen kun je per wedstrijd om zeep helpen.

Bij rust hadden met minimaal al met 2-0 (3-0?) voor moeten staan.

Wel een juweeltje van Bosvelt zeg.
Hansson stond (helaas) vandaag aardig te schutteren achterin. Ben dat van hem niet gewend. PSV heeft over de gehele wedstrijd misschien 4 kansen gehad, maar zij schieten er 3 in. Bruggink heeft in zijn 1tje al 3 goede kansen gehad, 0 erin.

Verder vond ik het allemaal nog zo slecht nog niet, alleen wij scoren niet :cry:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Dieder

Bericht door Dieder »

Beoordelingen van VI.nl:

Waterman 6
Seip 5
Breuer 5.5
Hansson 5
Derveld 6
Bosvelt 6.5
Kissi 7 MOTM
Pranjic 5.5
Yildirim 5.5
Bruggink 6
Nilsson 6.5
Flying Tilster
Forumicoon

Dieder schreef:Beoordelingen van VI.nl:

Hansson 5
Bruggink 6
Kan met niet voorstellen dat Bruggink vandaag een voldoende heeft gehaald.
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Dit zegt Koné op vi.nl:
'Ik zou elke week wel tegen Heerenveen willen spelen'
PSV-spits Arouna Koné (drie goals) voelt zich in zijn element tegen de Friezen

Bedankt verdedigers. Was veel te statisch!

Waterman 5,5
Seip 6
Hansson 5
Breuer 6
Derveld 5
Bosvelt 6,5
Kissi 6,5
Pranjic 6
Yildirim 5,5
Bruggink 5,5
Nilsson 6,5
SCH
Forza
Wereldspeler

Bericht door Forza »

Ik vond het middenveld met Kissi ipv Bruggink nogal wat feller en dynamischer. Wat mij betreft mooi zo laten. Nilsson was prima in de eerste helft, al mag het rendement wel iets hoger. Over Petter moeten we maar niet te veel zeuren, hij heeft ons zo vaak gered dat deze ene offday daarbij in het niet valt.
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Mooie wedstrijd gezien en wat heeft afg. donderdag het team veel goed gedaan qua zelfvertrouwen. En wat hebben we een sterke selectie, poeh! Derveld die even moeiteloos meedraait, Kissi man van de wedstrijd, Travajärvi die scoort en indruk maakt, Vd Berg. Enig minpunt was dat ons centrale duo als de dood voor Koné is en gekke dingen doet als hij aan de bal is, maar goed die komen we nog maar 1 keer tegen, mist we in de play-offs tegen PSV moeten.

Nee, ik heb weer veel moed gekregen voor de rest vh seizoen, Nilsson in vorm, Huntelaar straks weer terug. Als iedereen fit is hebben we een enorm luxe-probleem. Complimenten voor het team, voor de instelling etc. Jammer dat het niet beloond werd met 1 punt.

Mijn cijfers:

Waterman 7 (geen fout gemaakt en redde ons paar keer voor nog meer tegentreffers)
Seip 7
Hansson 5,5
Derveld 6,5
Breuer 6
Kissi 7,5
Pranjic 6.5
Bosvelt 6
Nilsson, 1e helft 7,5 2e helft 6
Bruggink 5,5
Yildirim 6,5 (die heeft in 1 keer de vorm weer gevonden, ik zie echt een compleet andere Yildirim sinds donderdag de 2e helft)
Tarvajarvi 7 voor invalbeurt, zit echt wel wat in
Vd Berg 6,5 Lekker brutaal ingevallen
Bakatti 7; eindelijk weer eens goed.
Laatst gewijzigd door ALS 26.000 op 02-10-2005 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
forza delfstrahuizen
Nieuw talent

Bericht door forza delfstrahuizen »

kone in 2 wedstrijden 4 gescoord tegen heerenveen..........
tja waterman heeft geen fouten gemaakt als je vandaag lodewijks en grandel zag dat heeft waterman nog niet eens gehad
maar 18 tegendoelpunten wel heel veel
breuer en seip zijn te statisch
loopt er in de toto divisie geen goeie verdedigers rond?
Dieder

Bericht door Dieder »

heeft iemand de samenvatting op de computer staan (Freeze ?) ?

tja, ik heb Waterman ook niet dingen zien doen zoals Pasveer vorige week, maar toch 18 tegengoals. Vandaag lag het meer aan de verdediging.
Roukie67
Bankzitter

Bericht door Roukie67 »

Wat een kritiek op Bruggink zeg, en in mijn ogen absoluut onterecht! Vandaag speelde hij een beresterke eerste helft. Hij was goed in de balaanname, nagenoeg altijd aanspeelbaar en hij hield het spel zeer breed door de bal telkens snel naar de zijkant te spelen. Hierdoor konden anderen aansluiten. Dat hij enkele mooie kansen mist, tja, dat doen anderen op die positie ook wel eens...
Zijn tweede helft was minder, maar dat gold voor het hele team. GJV had hem wellicht iets eerder moeten wisselen.

Het lag hem deze keer echt niet aan Arnold Bruggink, de fouten werden op andere plaatsen gemaakt!
GSVK, the Blue Devils!!
Dieder

Bericht door Dieder »

Maar hij had gewoon minstens één keer moeten scoren, daarom sta je in de spits...
Roukie67
Bankzitter

Bericht door Roukie67 »

Zo ken ik er ook nog wel één:

Je staat in de verdediging om doelpunten te voorkomen...
GSVK, the Blue Devils!!
wald pyk
Wereldspeler

Bericht door wald pyk »

Bruggink speelde een goede wedstrijd als gelegenheids spits.Hij had er minimaal 1 moeten maken.Goede eerste helft,2de wat minder.Alleen dat ze pas in de laatste 10 min
pas weer gingen voetballen.Boy keepte goed.Heeft in de 2de helft nog een paar prima reddingen gehad.Laten we Boy maar eens flink steunen.Negatieve spandoeken helpen daar niet mee.Laten we ook kappen om rotzooi op het veld te gooien.Ook de uefa is dat op gevallen volgens een kaartje bij de kiosk.Het sfeer vak zit nog in een soort proef periode.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Jukke
Bankzitter

Bericht door Jukke »

robke schreef: Dit is tot nu toe wel de domste actie in het vak Nieuw Noord. Zo'n spandoek maken getuigt van een wel heel erg laag niveau. Wordt er de volgende keer een spandoek gemaakt voor Hansson, met daarop de tekst: Met Hanson altijd een doelpuntje meer tegen. Op deze manier steun je de ploeg dus echt niet. Bovendien heeft Waterman ook nu een uitstekende wedstrijd gekeept. Maar jullie (de spandoekmakers) zijn flinke jongetjes. Heel goed gedaan.
Dat er kritiek is op andere supporters is prima. Dat ze misschien te weinig zingen (in ieder geval minder dan het vak Nieuw Noord) kan ook best zo zijn. Maar ga niet weer zingen Ajax publiek. Dat is niet erg origineel en het sloeg ook nergens op. Wel vind ik dat het Nieuw Noord vak een positieve bijdrage levert aan de sfeer in het stadion. Ik hoop dat er de volgende keer niet weer spandoeken worden gemaakt waarop spelers worden afgekraakt o.i.d. Houd het leuk en steun je club op een positieve manier.
TRIEST!
Superfriesk Ût Jobbegea
ALS 26.000
Superster

Bericht door ALS 26.000 »

Mee eens Robke. Tegen Banik een spandoek van niks en vandaag dus weer...; jammer! Heeft NN niet nodig, ze zijn voor de rest van meerwaarde, absoluut, maar dit soort dingen moet men mee ophouden!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
mika
Jeugdspeler

Bericht door mika »

pyter schreef: Eén ding begrijp ik alleen niet; hoe kan Kissi MOTM worden? Die heeft helemaal niks klaargespeeld in mijn ogen.
Jammer genoeg had je je ogen in de zak vandaag. Tweede helft viel hij idd terug, maar wat een voetballer! Heeft veel technisch vermogen en ziet het spelletje gewoon. Wordt in combinatie met Pranjic een regelrechte sensatie!!
HaEmTeDe
Invaller

Bericht door HaEmTeDe »

robke schreef:Dit is tot nu toe wel de domste actie in het vak Nieuw Noord. Zo'n spandoek maken getuigt van een wel heel erg laag niveau. .........Houd het leuk en steun je club op een positieve manier.

Het is inderdaad verbijsterend hoe grote groepen mensen als een stel kuddedieren elkaar na-blaten. Dat die commerciele zooi (Derksen en co; en die commentatoren van Talpa) alle grenzen van het fatsoen overschrijden is niet verbazingwekkend.
Dat echter Heerenveensupporters eigen spelers kapot maken door dit soort fratsen daar schaam ik me diep voor!! :x
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Heeft NN niet nodig
Niks NN! Slechts een éénmansactie...!

Die dus ook direct in de kiem gesmoord is vandaag! Dus waar hebben we het over?! Dit is nou weer typisch even doorzeiken op wat er tegen Baník op een doek is gespoten.
The_Hunter
Invaller

Bericht door The_Hunter »

Het doek is niet eens in zen geheel uitgerold :urgs:
Waar hebben we het in vredesnaam over,
moeten we hier altijd wat te zeiken hebben ofzo?
Strukeduker
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Strukeduker »

The_Hunter schreef:Het doek is niet eens in zen geheel uitgerold :urgs:
Waar hebben we het in vredesnaam over,
moeten we hier altijd wat te zeiken hebben ofzo?
Idd! Iedereen heeft zn hart al kunnen luchten op het topic over het spandoek tegen Banik. Weten we ook weer wat iedereen wel en niet vind kunnen. En dat uitte zich gister ook tijdens de wedstrijd. Meesten vonden het spandoek niet kunnen, vandaar dat ie niet is getoond!
Wij zijn Fries, Wij zijn één, wij zijn Sc Heerenveen!!! :stan:
michel
Wereldspeler

Bericht door michel »

Tsja, de wedstrijd.
Goed om te zien dat er weer gevoetbald werd door heerenveen, goeie aanvallen, strijd,
combinaties en kansen. Helaas werden er 6/7 doelpunten te weinig gemaakt :wink: maar
dat verklaar ik maar even simpel door te stellen dat onze topspitsen er allebei niet bij waren.
Verdediging baart me nog veel zorgen, niet alleen vanwege de vele tegendoelpunten maar
als je zag hoe makkelijk psv door en vooral om de verdediging heen liep (hebben ze
de spitsen ook voor) dan wordt wel duidelijk dat er geen lijn is in hoe de mannen verdedigen,
zowel de verdedigers als de middenvelders. Beetje het gevoel alsof er 4 man hun eigen
stukje veld staan te bewaken maar geen idee hebben wat er om hun heen gebeurt.

Sfeer was weer lekker, had vooraf beetje een minder gevoel vanwege de zondagmiddag
maar alles was ok. Niet te vaak zoveel wedstrijden vlak achter elkaar aanhebben trouwens,
mijn keel gaf te kennen dat het wat hem betreft genoeg was (dus nog maar even goed
gesmeerd achteraf). Spullen gooien wordt volgens mij alweer wat minder, het is wel duidelijk
hoe de vlag er binnen en buiten het vak bijhangt op dat vlak lijkt me. Mocht het toch
doorgaan dan hangen de camera's er nog steeds dus wie weet....

Ondanks verloren wedstrijd toch een goed gevoel aan de wedstrijd overgehouden.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Sfeer was weer lekker, had vooraf beetje een minder gevoel vanwege de zondagmiddag
maar alles was ok.
Sfeertje was prima. Niks op aan te merken. We zullen binnenkort even wat handschoenen aanschaffen voor onze trommelaars. Er zitten nu namelijk al twee in de lappenmand. Zij hebben te kampen met diverse blaren en wondjes.
Currahee
Wereldspeler

Bericht door Currahee »

Tsjonge jong wat een gezeik over bruggink ik ben denk ik bij een andere wedstrijd geweest dan :urgs:

De eerste helft was hij de beste man op het veld. Altijd aanspeelbaar. Er werden veel overtredingen op hem gemaakt. En nooit geen balverlies. En hij speelde de bal meestal snel door. Hierdoor kwam er veel gevaar voorin. Als je Klaas Jan hebt heb je wel meer een afmaker maar ook iemand die van de 10 bal die hij aangespeeld krijgt er 5 a 6 verliest of hij gaat liggen.

Okay de 2e helft was minder maar was dat niet van alle 11 spelers zo?? Echt sommige mensen hebben altijd wat te zeiken en gaan ook gewoon door bepaalde spelers af te branden. Je moet wel ff kijken naar de wedstrijd en niet naar de persoon. Zat afgelopen donderdag ook naast iemand die de hele tijd zat te zeiken op bruggink en als je dan zegt hij geeft anders wel de assist op de 2-0 is het jah maar die pass had ik ook kunnen geven. En hij doet meestal ook heel veel verdedigend werk en zet mensen neer maar sommige mensen zoeken nu eenmaal een zondebok denk ik.

Net als waterman. Ik ben persoonlijk voor VDB maar aan de goals van gister kon hij alle 3 niks doen. En dan lees ik hier ergens 2 van die ballen waren houdbaar. Rofl. Was blij dat het spandoek niet omhoog ging en dat er gasten in het nn vak zaten die het direct naar beneden drukte. Klasse !
1920
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Sfeertje was prima. Niks op aan te merken. We zullen binnenkort even wat handschoenen aanschaffen voor onze trommelaars. Er zitten nu namelijk al twee in de lappenmand. Zij hebben te kampen met diverse blaren en wondjes.
Er is een mietje bij :?: :mrgreen:
Robert
Selectiespeler

Bericht door Robert »

Nielshh schreef: Niks NN! Slechts een éénmansactie...!

Die dus ook direct in de kiem gesmoord is vandaag! Dus waar hebben we het over?! Dit is nou weer typisch even doorzeiken op wat er tegen Baník op een doek is gespoten.
In hoeverre is Nieuw Noord eigenlijk verantwoordelijk voor de daden van de supporters in haar vak?
rodion
Basisspeler

Bericht door rodion »

Even voor ALS 26000:

Heb jij een andere wedstrijd gezien? Hoe kun je Bakkati nu een zeven geven. Die jongen heeft eigenlijk niets goeds gedaan. Werd keer op keer voorbijgespeeld. Ook Jurruh vond ik niet sterk met het geven van de cijfers terwijl ik me normaal aardig in hem kan vinden. Breuer heeft in de tweede helft bijna geen knikker geraakt hoor op het middenveld. Jullie moeten wel opletten!!! Ik sluit me volledig aan bij de mening van Roelof. Breuer komt tekort en handelingsssnelheid is veel te laag. Centraal Hansson met Seip. Nilsson doet het goed en over Kissi maak ik me ook geen zorgen.
Flying Tilster
Forumicoon

Roukie67 schreef:Het lag hem deze keer echt niet aan Arnold Bruggink, de fouten werden op andere plaatsen gemaakt!
Hij krijgt 3 open kansen en miste ze allemaal. Dan komt er meer druk op de verdediging te liggen. Dus ligt dit mede aan Bruggink. Hij had er sowieso 2 in moeten prikken.

Ik moet wel zeggen dat PSV een "luizige" ploeg heeft. Je valt bijna in slaap van hun spel en dan pats, boem in één keer zijn ze er doorheen en prikken die bal erin.
PSV was gisteren veel effectiever dan onze jongens.
teppie
Nieuw talent

Bericht door teppie »

rodion schreef: Ik sluit me volledig aan bij de mening van Roelof. Breuer komt tekort en handelingsssnelheid is veel te laag.
Dat vind ik ook. Vooral tegen Heracles was dit het geval, nu viel het minder op.

Leuke bijeenkomst: Ik had het woord KUTBAL al uit me mond gehaald na de vrije trap van Yildrim toen de 2-3 werd gescoord. :oops: Die K*T paal voor me neus!
De zijlijn heeft het er mee te doen!
De arTies
Jeugdspeler
Contacteer:

Bericht door De arTies »

Hier maar eens een bericht van een PSV-er. Ten eerste complimenten voor jullie spel en de sfeer die dat sfeervak bracht.
Dan maar eens iets voor de mannetjes hier die het publiek van ons becritiseren. Blijkbaar hebben deze niet in de gaten dat je niet goed kan zingen en luisteren tegelijkertijd. Bij PSV - Schalke schijnen die Duitsers ook de hele wedstrijd gezongen te hebben, ik heb niks gehoord waarom niet? Omdat ik zelf bezig was.
De sfeer in ons vak was vrij goed. Er waren in totaal meer dan 300 mensen mee, bijna allemaal uit Eindhoven, sommige uit het Noorden, maar ook mensen als mij uit Maastricht. En dat is een behoorlijk end. Er werd niet 90 minuten lang gezongen maar toch wel een groot percentage daarvan.

Wat ik grappig vind is dat mensen hier posten dat wij pas begonnen toen we met 1-3 voor stonden en dat we toen 'sing when youre winning' zongen, misschien is bij na gedacht dat je dat goed hoorde aangezien het toen stil was bij jullie, en dat jullie het aanhoudende gezang meteen na de 1-0 niet hoorde aangezien het toen bij jullie feest was?

Ik zou zeggen ga zo door, met zo'n publiek en ietsjes meer geluk zouden jullie weer terecht komen waar jullie horen, in de top 6. Mijn complimenten voor de sfeer hebben jullie, nu nog iets meer genuanceerde reacties op het forum over de sfeer bij de tegenstander.
Plaats reactie