02-04-2005: sc Heerenveen-Ajax (2-1)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Selectiespeler
Normaal word de vlag ook eerder uitgerold, als de spelers het veld opkomen. Nu gebeurde dat na het spelen van het volkslied, waardoor het sowieso snel voorbij was omdat de wedstrijd op punt van beginnen stond. Bovendien moet afgezien van de paal de vlag met al die hordes uitsupporters in de nieuwe vakken sowieso niet naar boven, je weet nooit wat er gebeurd.
Tja....
-
- Wereldspeler
Voor iedereen die niet op zuid zat afgelopen zaterdag: Het waren niet een paar individuele ajax supporters die er zaten. Er zaten drie echt grote groepen die volgens mij nooit via de ticketbox aan kaarten zijn gekomen, daarvoor zaten ze veel te "dicht" bij elkaar. Ik vermoed dat ze zelfs via Heerenveen kaartjes gekregen hebben maar dat is een gokje. Individuele supporters van de tegenpartij heb je in elk stadion in thuisvakken maar zullke grote groepen niet en in elk ander stadion had je geheid een grote vechtpartij gehad. Wanneer wij in Amsterdam hetzelfde gedaan hadden waren we echt wel van de betreffende tribune afgeslagen.
De wedstrijd zelf was niet hoogstaand, het resultaat weer erg goed. Jammer alleen dat ik na 60 min voetbal wakker gemaakt werd door toch nog enig lawaai van de tribune, het was zo lekker rustig!
De man van de wedstrijd was terecht Seip, hij speelde erg sterk zoals de laatste wedstrijden steeds het geval is. Maar ook Hestad speelde een goede pot, Nilsson was dreigender dan Bruggink Hansson ging met gevaar voor eigen leven bij de eerste goal op de bal af. Ik snap alleen niet waarom Hanssen mocht blijven staan en Rose er niet voor in de plek kwam.
De overwinning moet enorm veel vertrouwen geven, misschien dat we dan binnenkort ook nog een mooi attractief combinatiespel kunnen zien want veel goede combinaties heb ik bijna niet kunnen ontdekken.
De wedstrijd zelf was niet hoogstaand, het resultaat weer erg goed. Jammer alleen dat ik na 60 min voetbal wakker gemaakt werd door toch nog enig lawaai van de tribune, het was zo lekker rustig!

De man van de wedstrijd was terecht Seip, hij speelde erg sterk zoals de laatste wedstrijden steeds het geval is. Maar ook Hestad speelde een goede pot, Nilsson was dreigender dan Bruggink Hansson ging met gevaar voor eigen leven bij de eerste goal op de bal af. Ik snap alleen niet waarom Hanssen mocht blijven staan en Rose er niet voor in de plek kwam.
De overwinning moet enorm veel vertrouwen geven, misschien dat we dan binnenkort ook nog een mooi attractief combinatiespel kunnen zien want veel goede combinaties heb ik bijna niet kunnen ontdekken.
- Steurder
- Invaller
"En dan wordt daar logischerwijs agressief op gereageerd" vind ik een wat rare reactie. Is dit een wel logische reactie of ook een verharding van de supporters van Heerenveen. Begrijp mij niet verkeerd ook ik heb me verbaasd en geërgerd aan het feit dat er zoveel 'uit' supporters in het 'in' vak zaten. Maar dat is toch een taak van de club, die na aanleiding van de door ons massaal gemailde ongenoegen over dit feit gepaste stappen gaan ondernemen?
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
-
- Selectiespeler
Ik vind dat je heus wel wat slaan mag als er supporters van de tegenstander op de gewone tribune zitten.Waarom moeten Heerenveensupporters altijd als een groep ideale schoonzonen/dochters bekend staan.Spreekkoren hoeven niet maar een paar klappen uitdelen wel.Ze vragen er toch zelf om door hard te gaan juichen als de rest van die tribune in diepe treurnis is?
Als wij dat zouden doen bij Feyenoord zeg maar dan worden we ook in elkaar geslagen dus...
Als wij dat zouden doen bij Feyenoord zeg maar dan worden we ook in elkaar geslagen dus...
-
- Forumicoon
-
- Selectiespeler
Dus als ik iemand in elkaar sla omdat ie zwart is doe jij dat ook??
Het is natuurlijk wel zo dat die "ajax" fans een beetje fatsoenlijk moeten gedragen.
Maar wat is er leuker om die mensen hard te gaan uitlachen als we voorkomen?
Wat is de volgende stap?
een rode loper voor die ´supporters`?
Die horen niet in een thuisvak en dat moet je ze duidelijk maken ook.Of de stewards moeten ze verwijderen.
-
- Superster
- Steurder
- Invaller
Je bent geloof ik vergeten dat je daar mee je club in diskrediet brengt en dan heb ik het niet eens over het feit dat andere onschuldige omstanders ongewild de klappen opvangen. Ouders met kinderen, welke de supporters van morgen zijn. Is dat je bedoeling? Zit je bij Cambuur beter op je plaats.
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
-
- Selectiespeler
Ik bedoel klappen komen bij elke club voor.Dat is toch niet het ergst.Kijk als je als uitsupporter gewoon netjes houd.Niks zegt niet juicht bij een doelpunt van jou partij.Dan is er niks aan de hand.Maar als je overdreven gaat juichen en iedereen aankijkt,dan vraag je er toch zelf om?
Niet dat het goed is om te slaan,maar iedereen hier heeft er een hekel aan.Dan sla je 1 keer,anders denken straks alle supporters van de uitpartij dat ze gewoon aan kaartjes kunnen komen.
1 VOORBEELD STELLEN EN JE HEBT DAT PROBLEEM NIET MEER!!
Niet dat het goed is om te slaan,maar iedereen hier heeft er een hekel aan.Dan sla je 1 keer,anders denken straks alle supporters van de uitpartij dat ze gewoon aan kaartjes kunnen komen.
1 VOORBEELD STELLEN EN JE HEBT DAT PROBLEEM NIET MEER!!
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Selectiespeler
Waar the hell slaat dat op?Zijn jullie allemaal hier van 65+ ofzo.
Sjonge jonge zeg.Dit is mijn MENING en die mag je hier zeggen toch?Of is het hier zo:
JE MAG JE EIGEN MENING HEBBEN ZOLANG JE MAAR ZEGT WAT IK VIND?
Over een jaar of 3 heb je niemand meer in het uitvak maar alle supporters tussen elkaar.Lekker gezellig.Mensen van ajax in het NN-Vak.Nou leuk hoor succes ermee.
Als je nu er iets aan doet dan heb je dat probleem over 3 jaar niet.Beetje kortzichtig van jullie om te denken dat Heerenveen er zelf iets aan doet.Zolang de kaartjes betaald zijn maakt het hun niet uit voor welke club de supporters zijn.
Sjonge jonge zeg.Dit is mijn MENING en die mag je hier zeggen toch?Of is het hier zo:
JE MAG JE EIGEN MENING HEBBEN ZOLANG JE MAAR ZEGT WAT IK VIND?
Over een jaar of 3 heb je niemand meer in het uitvak maar alle supporters tussen elkaar.Lekker gezellig.Mensen van ajax in het NN-Vak.Nou leuk hoor succes ermee.
Als je nu er iets aan doet dan heb je dat probleem over 3 jaar niet.Beetje kortzichtig van jullie om te denken dat Heerenveen er zelf iets aan doet.Zolang de kaartjes betaald zijn maakt het hun niet uit voor welke club de supporters zijn.
-
- Selectiespeler
Je mag best je eigen mening hebben Gerrits. Ik ook, en mijn mening is dat die van jou van het nivo nul is. Ik ben 65- maar dat wil niet zeggen dat ik iemand die iets doet wat me niet aanstaat op zijn bek ga slaan.
Laatst gewijzigd door dekoning op 04-04-2005 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Tja....
-
- Selectiespeler
-
- Forumicoon
- Steurder
- Invaller
Lijkt me wel, zo laat je ook anderen kennismaken met het wereldje dat SC Heerenveen heet. En éénmaal besmet met het Fean-virus wil je nooit meer iets anders.Venderwel schreef:Ik heb ook gezien dat het redelijk grote groepen waren die daar zaten, dat is niet goed natuurlijk!
Maar af en toe een individuele supporter moet toch kunnen?
-
- Superster
- Contacteer:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, wat bedoel je met de normale heerenveen supporters en wie of wat bedoel je met die randdebielen? Wie is wie en waarom?Romano for president schreef:Vind het onverantwoord dat er zo'n grote groep achter ons zat. Wat als het geen normale "heerenveen" supporters waren geweest, maar bijvoorbeeld een goep randdebielen van DKV?
Zoiets kan gewoon niet getoleerd worden en onze veiligheid wordt niet goed gewaarborgd.
-
- Forumicoon
Vind ik ook, vaak is dat wel gezellig, maar als de groepen echt groot worden is dat alleen maar lastig.Venderwel schreef:Ik heb ook gezien dat het redelijk grote groepen waren die daar zaten, dat is niet goed natuurlijk!
Maar af en toe een individuele supporter moet toch kunnen?
Nog over zaterdag hoe groot waren die groepen dan, moet ik dan in de 10 tot 20 denken of nog veel groter?
- Steurder
- Invaller
Het was denk ik een groep van een man of twintig. Kon het niet echt zien achter me maar er werd wel flink gejuigd bij de nul - één. Verder waren er ook veel kinderen met een ajax shirtje aan die met hun pappa's mee waren. Maar die zullen nu wel bekeerd zijn tot het fean evangelie. En dat moet toch kunnen.
-
- Superster
- Contacteer:
Tja Lipton, als je zelf es bij het voetbal zou komen kan je het met je eigen ogen zien.Lipton schreef: Vind ik ook, vaak is dat wel gezellig, maar als de groepen echt groot worden is dat alleen maar lastig.
Nog over zaterdag hoe groot waren die groepen dan, moet ik dan in de 10 tot 20 denken of nog veel groter?
-
- Forumicoon
Tjah, het was ook gewoon op canal plus dus dat is ook lekker kijken hoor..Squerrel schreef: Tja Lipton, als je zelf es bij het voetbal zou komen kan je het met je eigen ogen zien.
Tegen vitesse, twente en rbc ben ik er iig bij

Laatst gewijzigd door Lipton op 04-04-2005 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Erelid
- Contacteer:
Die grote groep bovenin 427 was volgens mij echt een stuk groter dan 20 man. Daar is niks gezelligs aan...
Uitsupporters komen echt niet in het NN-vak terecht. Maar dan nog is er op los meppen niet de oplossing, zoals jij meent Gerrits.

Uitsupporters komen echt niet in het NN-vak terecht. Maar dan nog is er op los meppen niet de oplossing, zoals jij meent Gerrits.
Iets er aan doen is inderdaad geen slecht idee. Maar jouw oplossing is echt te triest voor woorden! Lui als jou komen wat mij betreft óók niet in het NN-vak. Ik opteer daarom een seizoenkaart voor jou in het uitvak... Als je natuurlijk al eens in het ALS komt... :blbl:Als je nu er iets aan doet dan heb je dat probleem over 3 jaar niet
En hoeveel praktijkervaring heb jij hiermee?Vind ik ook, vaak is dat wel gezellig, maar als de groepen echt groot worden is dat alleen maar lastig.

-
- Superster
- Contacteer:
-
- Wereldspeler
En zoals eerder gezegd het was ook niet één groep maar het waren er drie (verspreid over de zuid-tribune). Heerenveen moet hier zelf iets tegen doen want het kan volgens mij nooit dat deze mensen allemaal individueel kaartjes via de ticketbox hebben gekocht.
Ze moeten ze als groep gekregen hebben. Bovendien was het volgens mij de vorige keer ook al zo dat er een groep van de tegenstander (AZ/Newcastle) in Heerenveen vakken zat.
Ben benieuwd hoe het tegen Twente zal zijn.
Ze moeten ze als groep gekregen hebben. Bovendien was het volgens mij de vorige keer ook al zo dat er een groep van de tegenstander (AZ/Newcastle) in Heerenveen vakken zat.
Ben benieuwd hoe het tegen Twente zal zijn.
- (pl)euro
- Basisspeler
Die stonden na een middagje terras bij de plaatselijke horeca gedurende de wedstrijd ook in rijen voor het toilet te wachten...De bezoekers maakten veel herrie trouwens, heb ze amper gehoord
De eerste helft vond ik persoonlijk een drama en ik had er ook een zwaar hoofd over in dat we deze pot zouden winnen. De laatste 3 min (blessuretijd) was het helemaal billenknijpen, want Ajax heeft toch de reputatie dat ze het met name van die laatste minuten moeten hebben.
De reactie van Blind was erg leuk: "Dit team moet rijpen, dat kost tijd" en daarna kwam er nog een aarzelend "en punten" achteraan.
Marcel Seip die twee man wist te passeren.. ik stond versteld! Ik hoop dat hij dit soort acties vaker laat zien in de toekomst. Jeroen Drost speelde een goede wedstrijd, maar had naar mijn mening de opdracht meegekregen de schade zoveel mogelijk te beperken door de bal steeds terug op Brian vd. B te spelen. Wat mij de laatste wedstrijden wel steeds opvalt is, dat Huntelaar niet echt gretig in de spits staat. Hij krijgt ook erg weinig speelruimte van de tegenstander, maar qua snelheid vind ik hem een stuk minder als in het begin van het seizoen.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt