Contract Venema en Klompe niet verlengd
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: de vertrokken spelers...
Yes, voor de Graafschap is dit ongeveer 5 ton, voor psv tussen de 1 en 3 ton, voor Agovv en zijn amateur club een ton.
-
- Forumicoon
- Contacteer:
De transfer van KJH een voorbode voor opstand in Amsterdam?; http://www.afca.nl (check intro)
SCH
- Skopperij
- Forumicoon
Tja... Google is your friend:
Dat is dus 1mln plus een percentage van het verschil tussen 9mln en de transfersom Real/Ajax. Als men op 24mln uitkomt krijgen we dus betaald over 24 - 9 = 15mln. Volgens mij is nooit bekend gemaakt hoe hoog het percentage is maar het is een aardig zakcentje waar we niks voor hoeven te doen.Aanvankelijk bood Ajax volgens oud-voorzitter Riemer van der Velde aanzienlijk minder dan de negen miljoen euro die uiteindelijk op tafel werd gelegd. "Ajax begon de onderhandelingen met twee miljoen. Daar konden wij hard om lachen, we wilden toch écht tien miljoen hebben."
"Uiteindelijk zijn we op negen miljoen uitgekomen en hebben bedongen dat SC Heerenveen bij een volgende transfer nog één miljoen overgemaakt kreeg, plús een flink percentage boven de eerdere transfersom van 9 miljoen."
-
- Forumicoon
Huntelaar definitief naar Real Madrid!
Bron: website Real Madrid
Transfersom: 27 miljoen euro, aldus teletekst.
Bron: website Real Madrid
Transfersom: 27 miljoen euro, aldus teletekst.
-
xander Verified
- Superster
Skopperij schreef:Volgens mij is nooit bekend gemaakt hoe hoog het percentage is maar het is een aardig zakcentje waar we niks voor hoeven te doen.
Op de ALV heeft Henk Hoekstra 25% gezegt en een miljoen. Maar waarover die 25% is weet ik zo niet meer. Er was een vraag destijds uit het publiek of hij het ook jammer vondt dat huntelaar niet verkocht was voor 40 miljoen en toen kwam hij met het verhaal wat heerenveen er dan aan zou verdienen.
Alle ballen op Henkie!
-
- Superster
MADRID - Real Madrid en Ajax hebben dinsdagavond de transfer van Klaas-Jan Huntelaar afgerond.
De 25-jarige spits ondertekent bij de 'Koninklijke' een contract tot medio 2013. Hij moet nog wel medisch worden gekeurd.
Bedrag
Met de overgang, die op 2 januari ingaat, is volgens Ajax een bedrag gemoeid van 27 miljoen euro. Van die som is 20 miljoen euro vast en 7 miljoen variabel.
Van Basten
Trainer Marco van Basten van Ajax reageerde met gemengde gevoelens op de komende overstap van zijn aanvalsleider. "Ik gun hem deze transfer, maar sportief gezien hadden we liever het seizoen met hem afgemaakt", liet hij weten.
"Het is logisch dat als een club als Real Madrid komt, het heel moeilijk wordt om hem hier te houden. En we moeten bij Ajax aan meer dingen denken dan aan één speler, het gaat om het voeren van toekomstgericht beleid. De situatie van Klaas-Jan is bekend en in alle opzichten wezenlijk anders dan in de afgelopen zomer."
aldus het anp
-
- Bankzitter
Ok, mooi voor KJH. Hoop dat hij het ook daar gaat redden. Goede promotie voor Heerenveen.
Viel me trouwens op dat in alle rijtjes van vorige clubs bijna nergens PSV werd genoemd. veelal de Graafschap, AGOVV en Heerenveen.
Ben benieuwd wat ajax nu gaat doen. Toch nog een keer bij Groningen shoppen?
Viel me trouwens op dat in alle rijtjes van vorige clubs bijna nergens PSV werd genoemd. veelal de Graafschap, AGOVV en Heerenveen.
Ben benieuwd wat ajax nu gaat doen. Toch nog een keer bij Groningen shoppen?
Stand your ground and fight
- ItFean82
- Forumicoon
Het zal mij benieuwen of wij ook wat zien over die 7 miljoen "variabel".
Als we over die 27 miljoen geld vangen loopt het bedrag leuk op, 27 - 9 is 18 miljoen.
25% van 18 miljoen is 4,5 miljoen en dan nog dat miljoen is 5,5 miljoen. Dat zou toch leuk zijn.
Als we over die 27 miljoen geld vangen loopt het bedrag leuk op, 27 - 9 is 18 miljoen.
25% van 18 miljoen is 4,5 miljoen en dan nog dat miljoen is 5,5 miljoen. Dat zou toch leuk zijn.

Op naar het volgende seizoen....
-
- Forumicoon
We krijgen sowieso 1 miljoen en meeropbrengst boven 10 miljoen een percentage (was 20 of 25).
- BS
- Wereldspeler
Ik vrees van niet. Het zal dus wel 25% over tien miljoen worden. Plus die 1 miljoen sowieso natuurlijk.ItFean82 schreef:Het zal mij benieuwen of wij ook wat zien over die 7 miljoen "variabel".
- ItFean82
- Forumicoon
Dat vrees ik eigenlijk ook, die 7 miljoen variabel zal ook wel in de vorm van clausule's opgenomen zijn.
Op naar het volgende seizoen....
- BS
- Wereldspeler
Dat zullen inderdaad clausules zijn waarbij Ajax extra geld krijgt bij een bepaald aantal wedstrijden of doelpunten van Huntelaar.
- zweed1
- Wereldspeler
Logisch daarom hebben ze nog verder gesproken. Ajax wist dat ze van de 20 mln bruto maar circa 15 mln netto overhielden. Dus 7 mln variabel erbij, natuurlijk met het idee dat dit valt buiten het contract met Heerenveen.ItFean82 schreef:Dat vrees ik eigenlijk ook, die 7 miljoen variabel zal ook wel in de vorm van clausule's opgenomen zijn.
Ben benieuwd of wij goede juristen hebben ingezet bij de deal KJH naar Ajax. Variabele componenten zijn namelijk vrij gebruikelijk, dus neem aan dat dit ook contractueel wordt meegenomen.
-
xander Verified
- Superster
Alle ballen op Henkie!
-
- Forumicoon
- Contacteer:
- hjwiltjer
- Invaller
Er is nog verwarring over het percentage wat Heerenveen ontvangt bij doorverkoop. Dit percentage wordt echter wel berekend over de winst van Ajax. Dus blijven er 2 opties over:
20 Mil (Vast aankoopbedrag RM) - 9 Mil (Aankoopbedrag Ajax) = 11 Miljoen
20% van 11 Miljoen = 2,2 Miljoen + 1 Miljoen = 3,2 Miljoen.
25% van 11 Miljoen = 2,75 Miljoen + 1 Miljoen = 3,75 Miljoen.
Iig een brede glimlach!
Iig een brede glimlach!

Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
- zweed1
- Wereldspeler
Hoop dat we als supporters eens wat merken van al dat geld. Ligt nu op rente bij de bank. Investeer eens wat in enkele gerichte aankopen !hjwiltjer schreef:Er is nog verwarring over het percentage wat Heerenveen ontvangt bij doorverkoop. Dit percentage wordt echter wel berekend over de winst van Ajax. Dus blijven er 2 opties over:
Iig een brede glimlach!
Volgens mij is het 20% van 18 (27-9) Miljoen op termijn= 3,6 miljoen + 1 miljoen = 4,6 miljoen. We krijgen direct 3,2 miljoen. Dus op termijn eventueel aangevuld met 20% van 7 miljoen = 1,4 mln.
- massan
- Selectiespeler
Volgens mij werkt er bij sc Heerenveen ene Yme K., hebben ze zelf nog een jurist én kunnen ze hulp van de FBO inschakelen. Dat zit volgens mij wel snorzweed1 schreef: Ben benieuwd of wij goede juristen hebben ingezet bij de deal KJH naar Ajax. Variabele componenten zijn namelijk vrij gebruikelijk, dus neem aan dat dit ook contractueel wordt meegenomen.

-
- Nieuw talent
- Contacteer:
Volgens teletekst houdt Heerenveen er 2,5 miljoen euro aan over. Dat is een prachtige meevaller! Kunnen we in de winterstop een leuke spits voor halen!
9-5-2004! FOPPE FOREVER
- zweed1
- Wereldspeler
Die slaan natuurlijk ook maar een slag in de lucht. Bedrag klopt natuurlijk niet omdat op de clubsite destijds een % van 20% boven 9 mln + 1 mln werd genoemd.alfa schreef:Volgens teletekst houdt Heerenveen er 2,5 miljoen euro aan over. Dat is een prachtige meevaller! Kunnen we in de winterstop een leuke spits voor halen!
Als dat bericht waar zou zijn dat bedraagt het percentage slechts 14% (van 20 mln). 14% van 11 mln (20-9) = 1,5 mln.
Dan 0% over het variabele gedeelte van 7 mln (op termijn).
-
- Nieuw talent
Bestuur heeft gister zelf gezegd in de LC dat het een bedrag zal zijn rond de 2.2 miljoen euro,het echte bedrag mogen ze niet melden. Dus het is geen 1.5 miljoen euro maar iets meer.
Mooie transfer voor de Hunter!
Mooie transfer voor de Hunter!
-
- Forumicoon
Nogmaals: bij doorverkoop sowieso 1 miljoen plus percentage van de meeropbrengst boven 10 miljoen. Het kan wel zij dat het netto uiteindleijk iets van die 2,5 miljoen is (na aftrek van weet ik wat er nopg verrekend moet worden).
-
- Invaller
Geweldig, ik heb even op de site van Real Madrid gekeken, daar staat nu een filmpje van Huntelaar op. Ook enkele beelden van hem tijdens zijn Heerenveen periode! Mooi om hem op die site in ons shirt te zien!
-
- Forumicoon

El Cazador werd ie in Spanje al genoemd. Die kunnen de bedenkers van bovenstaand doek in hun zak steken.. Niels en André als ik het me goed herinner.
- massan
- Selectiespeler
Bij Marca vinden ze hem vooral de koning van de omhaal. Vooral veel Heerenveen goals!
http://www.marca.com/edicion/marca/futb ... 89124.html
http://www.marca.com/edicion/marca/futb ... 89124.html
-
- Superster
Mooi filmpje inderdaad. Ik hoop voor hem dat hij het goed gaat doen bij real want dat gun ik hem echt. Wat ik alleen wel apart vind is dat hij zo vaak uit een omhaal scoort terwijl ik hem in mijn hoofd heb als iemand die de ballen er juist in kopt 

- Skopperij
- Forumicoon
Het exacte percentage zullen we nooit weten, maar het is een leuk bedragje waar je niks voor hoeft te doen. Zelf een paar miljoen er bij doen en we hebben een goede verdediger, een goede spits en wellicht een paar talenten.
-
- Basisspeler
1mln van de transfersom.
25% van het bedrag boven de 9mln van de transfer van Heerenveen naar Ajax. Dus 20 -1 = 19.
19- 9= 10 mln.
25% van 10 mln. is 2,5 mln. + 1mln.
3.5 mln euro leuk bedragje.
0,10 % voor NN
En over die 7 mln heb geen idee of daar nog iets voor Heerenveen bij is.
25% van het bedrag boven de 9mln van de transfer van Heerenveen naar Ajax. Dus 20 -1 = 19.
19- 9= 10 mln.
25% van 10 mln. is 2,5 mln. + 1mln.
3.5 mln euro leuk bedragje.

En over die 7 mln heb geen idee of daar nog iets voor Heerenveen bij is.
NN gekkenhuis
-
davp Verified
- Wereldspeler
Volgens mij was het 20% over de winst, dan kom je uit op een bedrag van 3 miljoen. Nog steeds prima
En ik hoop dat Huntelaar gaat slagen bij Madrid. (dat is toch de club waar ik al sinds jaar en dag naast Heerenveen fan van ben.) Alleen wordt de enclave Nederlanders wel erg groot daar, wat wel eens een nadelig kan gaan werken. Time will tell...

-
- Superster
ach ja worden al grappen over gemaakt waaronder bij fc knudde waar ze zeggen dat real klaar is voor de 6+5 regel