tha boelie schreef: ↑05-06-2025 14:18
Dat is ook de situatie waarin wij als club zitten, wij kunnen niet zomaar een gearriveerde speler van 22/23 jaar halen. Wij moeten het hebben van talenten die zich bij ons doorontwikkelen tot een bovengemiddelde Eredivisie speler. Mocht er interesse zijn in deze speler dan voor 4/5 jaar vastleggen. Dan hoeft hij er in het eerste jaar nog niet meteen te staan. Desnoods huur je nog een extra linksbuiten van een Europese (sub)topclub die waarmee je dat eerste jaar kan overbruggen.
Hoezo?
Trenskow en Sahraoui zijn toch voorbeelden dat het wel kan?
Ze lopen er echt wel rond hoor, vooral in Scandinavië.
SuperFrysk schreef: ↑05-06-2025 15:03
Hoezo?
Trenskow en Sahraoui zijn toch voorbeelden dat het wel kan?
Ze lopen er echt wel rond hoor, vooral in Scandinavië.
Trenskow heeft er een paar leuke ballen ingeschoten thuis, maar voegt verder heel weinig toe. Hij heeft geen actie, geen versnelling en heeft weinig passie. Alleen een goede traptechniek. Dus we kunnen wel een echte rechtsbuiten gebruiken. We waren dit seizoen volledig vleugellam.
BWA23 schreef: ↑07-06-2025 07:18
Trenskow heeft er een paar leuke ballen ingeschoten thuis, maar voegt verder heel weinig toe. Hij heeft geen actie, geen versnelling en heeft weinig passie. Alleen een goede traptechniek. Dus we kunnen wel een echte rechtsbuiten gebruiken. We waren dit seizoen volledig vleugellam.
BWA23 schreef: ↑07-06-2025 21:47
Jazeker! Mensen met een realistische kijk op voetbal....
Ach ja, de ene keer hebben we een technische speler met een versnelling, actie en weergaloze techniek maar te weinig rendement. De andere keer hebben we wel degelijk een speler met rendement, maar komt hij z’n mannetje volgens kenners als BWA23 weer niet vaak genoeg voorbij.
Trenskow is een hele slimme speler die vaak ook slim rondom de spitsen beweegt. Een goede meevoetballende spits gaat hem ook stukken beter maken. Slimme balletjes tussendoor. Het samenspel met Smans was een aantal keer echt prima verzorgd. Een goede rechtsbuiten gaat hem ook veel helpen. Hij zal constanter moeten worden, net als het hele elftal, maar je doet net alsof het brandhout is. En dan heel hard roepen dat je realistisch bent.
Dit is niet het Trenskow topic maar ik doe toch nog even een duit in het zakje. Jacob heeft een prachtig linkerbeen en heeft een paar klasse goals gemaakt. Maar in uitwedstrijden kon je net zo goed een etalage pop opstellen. Aan de andere kant heeft een speler meestal ook even nodig om aan het hogere niveau te wennen. Volgend jaar moet het constanter worden en moet hij ook in uitwedstrijden zijn stempel gaan drukken.
We zien allemaal wel dat Trenskow niet drie mensen passeert of zomaar een linksback eruit loopt. Maar om nou te doen alsof die er niet zoveel van kan en een paar zondagsschoten erin heeft geknald, gaat mij wat te ver.
6 goals en 3 assists, met een relatief lange blessure en ook nog een aantal wedstrijden op links gezet. Prima stats voor een speler van Heerenveen.
Het is heel makkelijk om alles af te zeiken, maar dat betekent niet dat het realistisch is. Diezelfde BWA zeikte na 3 wedstrijden Linday af, dus wellicht niet altijd te serieus op in gaan, vandaar ook mijn eerdere reactie.
Ah zo werkt het bij jou. Als je er een keer naast zit wat betreft een speler of je ziet het anders dan jij dan moet je die persoon niet meer serieus nemen....
Dan neem je jezelf ook niet meer zo series denk ik, Karlbakk prima spitsje of niet??
Ik vind het maar niks, Trenskow. Met zn handen in de mouwen.
BWA23 schreef: ↑08-06-2025 13:43
Ah zo werkt het bij jou. Als je er een keer naast zit wat betreft een speler of je ziet het anders dan jij dan moet je die persoon niet meer serieus nemen....
Dan neem je jezelf ook niet meer zo series denk ik, Karlbakk prima spitsje of niet??
Ik vind het maar niks, Trenskow. Met zn handen in de mouwen.
Je loopt alleen maar te klagen, oa over Hopland, Trenskow, Linday en Brouwers. Terwijl dat stuk voor stuk prima spelers zijn voor ons, en sommige daarvan nog wel een stap kunnen maken en ons geld op gaan leveren.
Dus nee, jouw mening neem ik niet zo serieus. Overigens diezelfde Karlsbakk die jij benoemd heeft overigens 6 goals en 1 assist uit 8 wedstrijden bij de nummer 8 van Noorwegen.
Voetbal is gewoon een raar spelletje waar heel veel draait om vertrouwen. Dat moet je krijgen van de trainer en van je medespelers. Je moet ook geloof in jezelf hebben en een beetje geluk. In die elementen zit heel veel wat bepaalt of je slaagt of niet en voor clubs de stand op de ranglijst. Natuurlijk zijn er ook elementen als kwaliteit, inzicht, uithoudingsvermogen etc., maar in verhouding zijn dat in het betaalde voetbal zaken die in verhouding minder tellen. Natuurlijk spelen ze een rol in het creëren van vertrouwen, maar op in bijvoorbeeld de eredivisie, waar spelers over het algemeen een goed niveau hebben, maken ze denk ik minder het verschil dan het etiket dat veel mensen er op plakken. Daarom zie je dan dus ook vaak teams of spelers uit vorm. Ik denk dus dat er ook veel meer aan teamspirit, individuele mentale training en dergelijke gedaan moet worden. Je ziet bij clubs vaak spelers die niet slagen en ergens anders wel. Ook dan speelt vertrouwen gewoon een grote rol. Dat was zeker bij Karlsbakk het geval en bijvoorbeeld ook bij Guus Offerhaus die hier in de jeugd gespeeld heeft en nu met Telstar promoveert. Bij andere clubs heb je ook legio voorbeelden.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Dus nee, jouw mening neem ik niet zo serieus. Overigens diezelfde Karlsbakk die jij benoemd heeft overigens 6 goals en 1 assist uit 8 wedstrijden bij de nummer 8 van Noorwegen.
Haha, in de Noorse competitie. Hij zou er hier in de 3e divisie nog geen 10 maken. Ik neem jou allang niet meer serieus..... Jij vindt elke speler van onze club geweldig.
En nu maar weer over naar geruchten want ik heb nu al weer veel te veel woorden aan jou gespendeerd.
vlqrt schreef: ↑08-06-2025 18:27
Mocht Braude vertrekken … Jairo Riedewald is gratis op te halen bij Royal Antwerp.
Blessuregevoelig, maar met ons budget moet je soms een gokje nemen
Ik vrees dat ons budget niet toereikend is om het salaris van Riedewald te betalen.
Bovendien zou het vreemd zijn om een linkspoot te halen als vervanger van Braude. Riedewald speelde in NL als linksback en soms links centraal. In Engeland speelde hij voornamelijk als controlerende middenvelder.
Als rechtsback heeft hij nog nooit in zijn leven gespeeld vrees ik.
SuperFrysk schreef: ↑03-06-2025 13:39
Ihattaren was de enige naam waarop Hansma anders reageerde. En daarna werd er inderdaad overheen gepraat. Ik vond het best opvallend.
Heb vanmiddag net een stukje van de uitzending gehoord van een week eerder met Mickey van der Hart. Daar was Roelof de Vries erg stellig dat Ihattaren niet gaat komen. Dat is ook in lijn met wat ik laatst opgevangen heb. Een interessante speler maar een te groot risico.
Vandaag nog even de laatste Sportcast geluisterd (van vorige week maandag) en viel me op dat Roelof de Vries daar nog Amourricho Van Axel-Dongen noemde als eventuele optie. 20-jarige linksbuiten van Jong Ajax die in verleden al acht keer in hoofdmacht speelde, maar afgelopen twee seizoenen amper speelde door een zware knieblessure en er daarna maanden uit met een enkelblessure, waar hij in verleden ook al last van heeft gehad.
Lijkt me al met al een risicovolle optie, maar wellicht dat hij in beeld komt als hij weer mee heeft gedraaid in de voorbereiding van Ajax? En lijkt me niet dat Roelof dit zomaar noemt, dus vandaar nog even deze post.
ThiagoAlcantara schreef: ↑22-04-2025 20:59
Gaan geruchten dat Robin Veldman graag 1 van de 2 gebroeders de Smet van Club NXT naar Heerenveen wil halen. Beide spelers lopen uit contract bij Club en zullen transfervrij vertrekken. https://www.clubbrugge.be/nl/news/lenn- ... n-club-nxt
Men heeft het erover dat Veldman naar Liam kijkt (controlerende middenvelder) om naar Heerenveen te halen, als ik de fora's daar mag geloven. Lijkt meer een breedte versterking dan een directe op het oog.
Die kunnen van het lijstje. Tekenden vandaag (gezamenlijk!) bij Kortrijk.