Zagre is met zijn 1.68 nog korter dan Mats Köhlert. In het hedendaagse voetbal is fysiek steeds belangrijker. Zeker bij corners en vrije trappen is een beetje lengte mooi meegenomen. Persoonlijk zou ik toch echt iemand op de back willen zien met meer lengte.
Schaduwelftal (namedropping/suggesties)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Wereldspeler
Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)
-
- Superster
Even mezelf quoten, zoals Ould Chich zich in de media uitlaat … “clubs uit de Eredivisie moeten de portemonnee trekken” dan mag hij lekker ergens anders gaan ballen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... chikh.html
Het is maar een spelletje
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Zagre is aardig snel en behendig aan de bal maar fysiek volgens mij ook nog altijd vrij licht. Vind het wel een interessante speler maar ik zie hem de stap naar subtop Eredivisie nog niet snel maken. Denk wel dat hij voor Excelsior komend seizoen van waarde kan zijn in de Eredivisie.badfrisianboy schreef: ↑03-05-2025 00:41 Zagre is met zijn 1.68 nog korter dan Mats Köhlert. In het hedendaagse voetbal is fysiek steeds belangrijker. Zeker bij corners en vrije trappen is een beetje lengte mooi meegenomen. Persoonlijk zou ik toch echt iemand op de back willen zien met meer lengte.
-
- Selectiespeler
Virgil Misidjan (31, linksbuiten) deed het bij FC Twente erg goed, maar komt nu niet meer aan de bak bij Ferencvaros. Heeft nog wel 1 jaar contract.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Ik hoorde gisteravond tijdens het wandelen bij de Omrop ook de naam van Dylan Vente weer voorbij komen. Is qua type spits wellicht een goede voor ons maar toch niet iemand met potentie die we voor veel kunnen doorverkopen? Of moeten we wellicht 1-2 jaar accepteren dat we niet een spits hebben voor wie dat geldt - en we de inkomsten uit andere posities moeten gaan genereren?
Wat mij betreft zoekt de scouting nog even verder...
-
- Selectiespeler
Tsja, is een spits die 13+ keer scoort in de Eredivisie eigenlijk nog wel haalbaar voor ons? Hij zal wel bij Hibernian vertrekken, maar die zullen hem toch ook niet voor 2 miljoen of minder van de hand doen?
Ik heb nog even nagedacht over een ervaren keeper die in het geval dat Klaverboer beoogd tweede keeper wordt als derde doelman zou fungeren (type Rob van Dijk). Ik kwam niet verder dan Wouter van der Steen die alweer bijna 35 jaar is, Kenneth Vermeer (39 jaar) en Eloy Room (36 jaar) die momenteel derde keeper is bij Cercle Brugge. Room zal met het oog op de WK-kwalificatie van Curaçao waarschijnlijk een club zoeken waar hij kans heeft op speeltijd.
Ik heb nog even nagedacht over een ervaren keeper die in het geval dat Klaverboer beoogd tweede keeper wordt als derde doelman zou fungeren (type Rob van Dijk). Ik kwam niet verder dan Wouter van der Steen die alweer bijna 35 jaar is, Kenneth Vermeer (39 jaar) en Eloy Room (36 jaar) die momenteel derde keeper is bij Cercle Brugge. Room zal met het oog op de WK-kwalificatie van Curaçao waarschijnlijk een club zoeken waar hij kans heeft op speeltijd.
-
- Wereldspeler
Helemaal met je eens. Er moet kapitaal op het veld en het liefst voorin. Het word tijd dat we weer eens een jonge spits gaan halen om door te verkopen.Marça schreef: ↑08-05-2025 09:22 Ik hoorde gisteravond tijdens het wandelen bij de Omrop ook de naam van Dylan Vente weer voorbij komen. Is qua type spits wellicht een goede voor ons maar toch niet iemand met potentie die we voor veel kunnen doorverkopen? Of moeten we wellicht 1-2 jaar accepteren dat we niet een spits hebben voor wie dat geldt - en we de inkomsten uit andere posities moeten gaan genereren?
-
- Wereldspeler
Dat is helaas het moeilijkste dat er is. Een jonge spits met veel potentie die er gelijk staat en met winst kan worden doorverkocht. De poging bij Karlsbakk mislukte helaas faliekant.SuperFrysk schreef: ↑08-05-2025 10:44 Helemaal met je eens. Er moet kapitaal op het veld en het liefst voorin. Het word tijd dat we weer eens een jonge spits gaan halen om door te verkopen.
-
- Wereldspeler
Maar met Sarr lukte het wel. Het is niet makkelijk maar ze zullen er echt wel zijn.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Helemaal zeker weten doe ik het uiteraard niet, maar ik acht de kans redelijk groot dat Robin Veldman maandagavond met Johan Hansma bij het duel tussen Sønderjyske tegen Aalborg BK is geweest. Veldman heeft zelf enkele hints gegeven bij Omroep Abe, waarbij er in mijn ogen niet een andere serieuze optie kan zijn geweest dat dit Deense degradatieduel.
Aangezien het seizoen ook in Denemarken op z'n einde loopt en de scouting in z'n laatste fase komt, zullen ze bij het duel aanwezig zijn geweest om een prio/target in actie te hebben gezien. Dat is normaal gesproken voor een positie waarvan we nu al zeker weten dat we versterkingen nodig hebben: linksback (voor Köhlert) en linksbuiten (voor Sebaoui).
De meest in het oog springende speler is Mathias Jørgensen (24) van Aalborg. Is aanvoerder en speelt op diverse posities voorin en is met afstand clubtopscorer met 16 goals en 4 assists in 34 wedstrijden. Dat is meer dan de helft van de goals die Aalborg heeft gemaakt en ondanks dat staat Aalborg op degradatie met nog drie duels te gaan. Mochten ze degraderen, zal dat invloed hebben op onderhandelingen. Hij heeft nog een contract tot eind 2028 en verlengde zijn contract in januari nog, wellicht met een clausule erin?
Een andere leuke naam is die van Lars Kramer (25), een Nederlander (verleden bij Ajax, Groningen en NEC) die bijna 200 duels in Denemarken in de benen heeft. Wellicht een interessante optie voor centraal achterin, al is hij niet linksbenig en hebben we al twee rechtspoten met Kersten en Hopland. Maar zijn contract loopt af bij Aalborg, dus wellicht voor hem een mooie kans om terug te keren in Nederland en zich hier te bewijzen.
Wellicht dat er hier mensen zijn die nog meer weten en/of verder willen speuren?
Een pb-tje sturen kan ook altijd. Ik deel ook niet alles op dit forum, om zo het aanloopproces rondom transfers niet negatief te beïnvloeden.
Aangezien het seizoen ook in Denemarken op z'n einde loopt en de scouting in z'n laatste fase komt, zullen ze bij het duel aanwezig zijn geweest om een prio/target in actie te hebben gezien. Dat is normaal gesproken voor een positie waarvan we nu al zeker weten dat we versterkingen nodig hebben: linksback (voor Köhlert) en linksbuiten (voor Sebaoui).
De meest in het oog springende speler is Mathias Jørgensen (24) van Aalborg. Is aanvoerder en speelt op diverse posities voorin en is met afstand clubtopscorer met 16 goals en 4 assists in 34 wedstrijden. Dat is meer dan de helft van de goals die Aalborg heeft gemaakt en ondanks dat staat Aalborg op degradatie met nog drie duels te gaan. Mochten ze degraderen, zal dat invloed hebben op onderhandelingen. Hij heeft nog een contract tot eind 2028 en verlengde zijn contract in januari nog, wellicht met een clausule erin?
Een andere leuke naam is die van Lars Kramer (25), een Nederlander (verleden bij Ajax, Groningen en NEC) die bijna 200 duels in Denemarken in de benen heeft. Wellicht een interessante optie voor centraal achterin, al is hij niet linksbenig en hebben we al twee rechtspoten met Kersten en Hopland. Maar zijn contract loopt af bij Aalborg, dus wellicht voor hem een mooie kans om terug te keren in Nederland en zich hier te bewijzen.
Wellicht dat er hier mensen zijn die nog meer weten en/of verder willen speuren?

-
- Forumicoon
Haha, heel goed! Help de scouting maar wat. Dat zit wel op een knap laag niveau momenteel. Als je ziet wat er in onze voorhoede rondloopt.
-
- Basisspeler
Het is goed om te horen dat we weer bij live wedstrijden aanwezig zijn. Ferry is daar nooit aan toegekomen en de laatste trainers waren ook niet zo betrokken dat ze daar naar toe wouden gaan volgens mij.
Denk dat we beide keepers van deze wedstrijd ook niet moeten vergeten, bijv. die Duitse keeper; die heeft een verleden in Nederland en zit bij het zelfde zaakwaarnemers kantoor als Robin Veldman.
Die andere oud-jeugdspeler van PSV hadden we vorig jaar nog interesse voor en die speelt nu een paar wedstrijden linksback, zou ook nog interessant kunnen zijn. Denk niet als basisspeler maar wel als een multifunctionele stand-in.
Denk dat we beide keepers van deze wedstrijd ook niet moeten vergeten, bijv. die Duitse keeper; die heeft een verleden in Nederland en zit bij het zelfde zaakwaarnemers kantoor als Robin Veldman.
Die andere oud-jeugdspeler van PSV hadden we vorig jaar nog interesse voor en die speelt nu een paar wedstrijden linksback, zou ook nog interessant kunnen zijn. Denk niet als basisspeler maar wel als een multifunctionele stand-in.
-
- Wereldspeler
Gaf hij niet juist aan vrijdag op pad te zijn geweest en zaterdag spelers via Wisescout te hebben bekeken? Of heb ik het verkeerd verstaan.Marça schreef: ↑08-05-2025 20:39 Helemaal zeker weten doe ik het uiteraard niet, maar ik acht de kans redelijk groot dat Robin Veldman maandagavond met Johan Hansma bij het duel tussen Sønderjyske tegen Aalborg BK is geweest. Veldman heeft zelf enkele hints gegeven bij Omroep Abe, waarbij er in mijn ogen niet een andere serieuze optie kan zijn geweest dat dit Deense degradatieduel.
Wellicht dat er hier mensen zijn die nog meer weten en/of verder willen speuren?Een pb-tje sturen kan ook altijd. Ik deel ook niet alles op dit forum, om zo het aanloopproces rondom transfers niet negatief te beïnvloeden.
Wel leuk om zo te volgen
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Vrijdagavond is er inderdaad ook gescout, zal waarschijnlijk in de KKD zijn geweest maar dan wordt het lijstje met potentiële spelers direct wel heel erg lang zonder meer info over welke wedstrijd het was. Zaterdag waren ze bij Go Ahead - AZ omdat we binnenkort naar GAE gaan. Zondag WyScout (een website met data en video's over duizenden spelers) en maandag op pad, inclusief overnachting.SuperFrysk schreef: ↑09-05-2025 09:48 Gaf hij niet juist aan vrijdag op pad te zijn geweest en zaterdag spelers via Wisescout te hebben bekeken? Of heb ik het verkeerd verstaan.
Wel leuk om zo te volgen
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Er lopen inderdaad wel meer interessante spelers rond. Ook bij Sonderjyske wellicht: een Franse centrale verdediger die in de jeugd van PSV heeft gespeeld en ook bijna alles daar gespeeld heeft. En Hansma heeft wel weer iets met Franse spelers, dus wat dat betreft...tha boelie schreef: ↑09-05-2025 07:54 Denk dat we beide keepers van deze wedstrijd ook niet moeten vergeten, bijv. die Duitse keeper; die heeft een verleden in Nederland en zit bij het zelfde zaakwaarnemers kantoor als Robin Veldman.

-
- Nieuw talent
Bijkomstigheid: Bij Aalborg is Menno van Dam (ex jeugdtrainer van sc Heerenveen, zijn beide zoons spelen in de Akademy).
Menno van Dam en Robin Veldmand waren in dezelfde periode jeugdtrainer bij sc Heerenveen.
Menno van Dam en Robin Veldmand waren in dezelfde periode jeugdtrainer bij sc Heerenveen.
-
- Selectiespeler
-
- Wereldspeler
Ah oké! Leuk om te volgen zo en goed dat ze inderdaad weer live aan het kijken zijn.Marça schreef: ↑09-05-2025 10:06 Vrijdagavond is er inderdaad ook gescout, zal waarschijnlijk in de KKD zijn geweest maar dan wordt het lijstje met potentiële spelers direct wel heel erg lang zonder meer info over welke wedstrijd het was. Zaterdag waren ze bij Go Ahead - AZ omdat we binnenkort naar GAE gaan. Zondag WyScout (een website met data en video's over duizenden spelers) en maandag op pad, inclusief overnachting.
-
- Nieuw talent
-
- Basisspeler
Veldman heeft bij de sportcast ook aangegeven dat ze een assistent zoeken die zich o.a. veel bezig gaat houden met de ontwikkeling van jeugdspelers naar het eerste elftal. Lijkt mij dat Van Dam prima in dit profiel past. Alleen is de vraag wel, wil hij terug in een assistent rol nu hij hoofdtrainer is geweest?
Het kan natuurlijk dat ze niet alleen bij die wedstrijd zijn geweest maar ook een gesprek hebben gehad met Van Dam.
Het kan natuurlijk dat ze niet alleen bij die wedstrijd zijn geweest maar ook een gesprek hebben gehad met Van Dam.
-
- Jeugdspeler
Zolang er dan maar wel een plekje voor Henk Brugge beschikbaar blijft, stond ook voor ons klaar in het heetst van de strijd.tha boelie schreef: ↑09-05-2025 11:36 Veldman heeft bij de sportcast ook aangegeven dat ze een assistent zoeken die zich o.a. veel bezig gaat houden met de ontwikkeling van jeugdspelers naar het eerste elftal. Lijkt mij dat Van Dam prima in dit profiel past. Alleen is de vraag wel, wil hij terug in een assistent rol nu hij hoofdtrainer is geweest?
Dan denk ik vooral aan de rol die Nico Romeijn nu invult, gezien ze allemaal goed opweg kunnen met Brugge.
-
- Bankzitter
Dat zou wel bijzonder zijn. Van Dam is een paar jaar geleden weggestuurd en dan zouden ze hem nu terughalen. Maar zulke trainers kun je beter hebben dan die jonge jongens die er nu rondlopen.
-
- Superster
Kan Joey van den Berg dat niet? Lijkt me qua persoonlijkheid echt iemand waar je als jeugdspeler veel aan hebt. Weet ook goed hoe het niet moet wanneer je uit de jeugd doorstroomttha boelie schreef: ↑09-05-2025 11:36 Veldman heeft bij de sportcast ook aangegeven dat ze een assistent zoeken die zich o.a. veel bezig gaat houden met de ontwikkeling van jeugdspelers naar het eerste elftal. Lijkt mij dat Van Dam prima in dit profiel past. Alleen is de vraag wel, wil hij terug in een assistent rol nu hij hoofdtrainer is geweest?
- Fladian
- Invaller
Ik zou het niet erg vinden als er een nog wat meer ervaren assistent bijkomt. Veldman loopt ook niet bepaald over van ervaring en Brugge en v/d Berg zijn ook nooit eindverantwoordelijke geweest.
Ik las dat Johnny Jansen gepeild was om assistent te worden bij Cambuur. Nu is Jansen ook niet iemand die alle klappen van de zweep al heeft meegemaakt, maar is wel meer ervaren dan Brugge en v/d Berg. Als hij interesse zou hebben zou hij misschien te overwegen zijn, al blijf ik wel bij mijn mening dat ik liever iemand zie met meer ervaring.
Ik las dat Johnny Jansen gepeild was om assistent te worden bij Cambuur. Nu is Jansen ook niet iemand die alle klappen van de zweep al heeft meegemaakt, maar is wel meer ervaren dan Brugge en v/d Berg. Als hij interesse zou hebben zou hij misschien te overwegen zijn, al blijf ik wel bij mijn mening dat ik liever iemand zie met meer ervaring.
-
Verified
- Superster
Meer ervaring dan Johnny? Assistent geweest onder een breed scala aan hoofdtrainers. Gewerkt met Foppe, Verbeek enz. Ook veel ervaring met opleiden en zowel bij ons als bij Zwolle ervaring als hoofdtrainer.
Ik weet niet hoe ervaren je het wilt hebben maar Guus Hiddink gaat niet komen.
-
- Superster
Ik durf zelfs te beweren dat Janssen meer ervaring heeft dan de Jong.
Ik denk niet dat wij een type René Hake als assistent kunnen aantrekken … maar het is geen gek idee om er een ervaren man naast te zetten. Ik weet alleen niet of je die direct ook verantwoordelijk moet maken voor de doorstroom van de jeugd.
Ik denk niet dat wij een type René Hake als assistent kunnen aantrekken … maar het is geen gek idee om er een ervaren man naast te zetten. Ik weet alleen niet of je die direct ook verantwoordelijk moet maken voor de doorstroom van de jeugd.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Waar er door enkelen gepleit wordt voor het halen van Dylan Vente van Hibernian, zou ik hier wel een lans willen breken voor Youssef El Kachati. Dit kalenderjaar heeft hij er al dertien gemaakt in 18 duels voor Telstar in de KKD. Daarvoor was hij nog tweede keus achter Zakaria Eddahcouri, die in de winterstop naar Deportivo La Coruna is verkast.
El Kachati valt prima in het rijtje met laatbloeiers waar we ons de afgelopen jaren op hebben gericht. Jongens die via een omweg alsnog op het hoogste niveau zijn beland, zoals bijv. ook met Jacob Trenskow en Luuk Brouwers. Hij is nu 25 jaar en is echt een spits die loert op de ruimte achter de tegenstander en ook zeker niet te beroerd is om vuile meters te maken. Is volgens mij ook echt een op en top prof, die altijd voor het hoogst haalbare gaat. Is in tegenstelling tot Vente ook transfervrij op te pikken.
Leuk detail is dat zijn jongere broertje Zakaria bij ons in de jeugd speelt. Wat dat betreft hebben we al een streepje voor op concurrentie...
El Kachati valt prima in het rijtje met laatbloeiers waar we ons de afgelopen jaren op hebben gericht. Jongens die via een omweg alsnog op het hoogste niveau zijn beland, zoals bijv. ook met Jacob Trenskow en Luuk Brouwers. Hij is nu 25 jaar en is echt een spits die loert op de ruimte achter de tegenstander en ook zeker niet te beroerd is om vuile meters te maken. Is volgens mij ook echt een op en top prof, die altijd voor het hoogst haalbare gaat. Is in tegenstelling tot Vente ook transfervrij op te pikken.
Leuk detail is dat zijn jongere broertje Zakaria bij ons in de jeugd speelt. Wat dat betreft hebben we al een streepje voor op concurrentie...
-
- Wereldspeler
Ik vind het ook een interessante speler, al moet ik toegeven dat ik nog wel eens een wedstrijd van Telstar oversla. Hij maakt zeker indruk, en niet alleen qua goals maar ook redelijk technisch begaafd en voetballend sterk. Als je zijn heatmap bekijkt zie je dat die niet continu in de spits staat, maar ook regelmatig inzakt of naar de buitenkant komt. Als je dan een voetballende spits zoekt, dan is het inderdaad een interessante speler, al helemaal omdat je hem gratis op kunt pikken.
Die Margaret van RKC is ook een interessante speler, onze verdedigers hadden bij vlagen de handen vol aan hem. Ik vind het alleen geen spits in een 4-3-3 en een echte buitenspeler is het ook niet denk ik.
Die Margaret van RKC is ook een interessante speler, onze verdedigers hadden bij vlagen de handen vol aan hem. Ik vind het alleen geen spits in een 4-3-3 en een echte buitenspeler is het ook niet denk ik.
-
- Wereldspeler
Van mij mogen ze die El Kachati wel halen, die brengt me toch een dosis energie daar bij Telstar. Eigenlijk alles wat je nodig hebt in ons dode elftal, een beetje bravoure, diepgang en ook écht kwaliteit.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Nog even een suggestie, al denk ik dat meer clubs in de Eredivisie deze jongen wel op de radar hebben staan: Cherrion Valerius. 19-jarige rechtsback van NAC Breda. Een fysiek sterke, snelle en redelijk behendig aan de bal. Heeft bij NAC nog een jeugdcontract, dus kan voor relatief weinig worden opgepikt. Zou me niet verbazen als hij in beeld is als opvolger van Braude, die toch wel vrij zeker gaat vertrekken.
Hij miste dit seizoen een groot deel door een knieblessure maar heeft inmiddels alweer enkele duels gespeeld en dus relatief weer snel terug in de basis gekomen. Speelde vorig jaar in de KKD nog maar twee duels trouwens, maakt echt goede ontwikkeling door.
Hij miste dit seizoen een groot deel door een knieblessure maar heeft inmiddels alweer enkele duels gespeeld en dus relatief weer snel terug in de basis gekomen. Speelde vorig jaar in de KKD nog maar twee duels trouwens, maakt echt goede ontwikkeling door.