Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
vlqrt
Superster

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Bericht door vlqrt »

SuperFrysk schreef: 06-04-2025 13:54 Het lukt ons al een jaar of 10 niet meer, maar het zou wel fijn zijn als we een keer een jonge spits gekocht word die we uiteindelijk door kunnen verkopen.
https://www.hellasverona.it/en/squadre/ ... /amin-sarr (11 miljoen euro - 2023)
https://sevillafc.es/en/teams/first-team/chidera-ejuke (11,5 miljoen - 2020)
https://www.losc.fr/effectif/lille/76/2 ... e-sahraoui (8 miljoen - 2024)

Lijken me allemaal prima voorbeelden van aanvallers die genoeg hebben opgebracht.
Het is maar een spelletje
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

vlqrt schreef: 06-04-2025 14:57 https://www.hellasverona.it/en/squadre/ ... /amin-sarr (11 miljoen euro - 2023)
https://sevillafc.es/en/teams/first-team/chidera-ejuke (11,5 miljoen - 2020)
https://www.losc.fr/effectif/lille/76/2 ... e-sahraoui (8 miljoen - 2024)

Lijken me allemaal prima voorbeelden van aanvallers die genoeg hebben opgebracht.
Sarr was ik even vergeten, maar bedoelde voor de rest spitsen. Daar valt Sarr natuurlijk wel onder.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

SuperFrysk schreef: 06-04-2025 13:54 Het lukt ons al een jaar of 10 niet meer, maar het zou wel fijn zijn als we een keer een jonge spits gekocht word die we uiteindelijk door kunnen verkopen.
Ik denk dat die tijd voorbij is, Karlsbakk was een poging maar wij kunnen niet te vaak dit soort missers maken die veel geld kosten.
CJunior
Nieuw talent

Bericht door CJunior »

Marça schreef: 30-04-2024 14:39 Ben erg benieuwd wat de plannen van Ajax zijn met Yoram Boerhout (net 19 jaar geworden), die ze drie jaar geleden bij ons weghaalden. Hij heeft flink wat blessureleed gekend en speelt pas de afgelopen vijf wedstrijden weer mee met Jong Ajax. Dat zegt wel iets over zijn positie daar, maar zijn contract loopt deze zomer wel af.

Tot de zomer van 2023 scoorde hij er in de jeugdelftallen van Ajax nog op los, dus vrees dat het moeilijk gaat worden maar wellicht een poging wagen?
"Ajax neemt na dit seizoen afscheid van vijf spelers van Jong Ajax die een aflopend contract hebben. Het gaat om Rico Speksnijder, Julian Brandes, Rida Chahid, Diyae Jermoumi en Yoram Boerhout" (bron: VI).

In 2019 bij ons weggeplukt en inmiddels mag hij vertrekken. De talentenfabriek van Ajax haalt gewoon een nieuwe lading aan potentiële toppers en ziet vanzelf wie daar van gaat slagen. Begrijpelijk dat hij destijds de keuze heeft gemaakt om te vertrekken, maar als je het mij vraagt is het een slecht signaal naar jeugdspelers die ook in aanmerking komen voor een transfer naar een topclub om Boerhout nu terug te halen.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

CJunior schreef: 10-04-2025 18:12 "Ajax neemt na dit seizoen afscheid van vijf spelers van Jong Ajax die een aflopend contract hebben. Het gaat om Rico Speksnijder, Julian Brandes, Rida Chahid, Diyae Jermoumi en Yoram Boerhout" (bron: VI).

In 2019 bij ons weggeplukt en inmiddels mag hij vertrekken. De talentenfabriek van Ajax haalt gewoon een nieuwe lading aan potentiële toppers en ziet vanzelf wie daar van gaat slagen. Begrijpelijk dat hij destijds de keuze heeft gemaakt om te vertrekken, maar als je het mij vraagt is het een slecht signaal naar jeugdspelers die ook in aanmerking komen voor een transfer naar een topclub om Boerhout nu terug te halen.
Wij kunnen het zien als een slecht signaal, maar het probleem is dat bijna niemand deze jongens kent terwijl bijna iedereen Hato, Godts en Brobbey kent.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Het is alweer vijf jaar geleden dat hij hier vertrok en in de tussentijd is er veel gebeurd. Zo heeft Boerhout twee zware blessures gehad en bij Ajax niet meer op dat niveau gekomen dat hij eerder aantikte. Dit seizoen heeft hij 289 minuten gespeeld in 11 KKD-wedstrijden. In oktober heeft hij een keer tegen ADO een volledige wedstrijd gespeeld, dus fitheid is echt wel een dingetje.

Als ze bij de club nog in hem geloven kunnen ze wellicht een jaarcontract aanbieden om te kijken hoe het ervoor staat. Dan zou hij met Amir Ismail (een halfjaar jonger dan Boerhout en eveneens 20) kunnen concurreren bij de O21? Aan de andere kant zullen er denk ik genoeg andere clubs zijn die hem nog een kans willen geven. Dit waren zijn (uitstekende) stats in he seizoen 2022/23:

Scherm­afbeelding 2025-04-11 om 07.57.36.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Wellicht ook nog een interessante optie voor in de voorhoede: spits Yousef El Kachati (25) van Telstar. Zijn contract loopt na dit seizoen af en heeft na de winterstop negen keer gescoord in 13 wedstrijden, mede omdat hij na het vertrek van Zakaria Eddachouri naar Deportivo nu eerste spits is geworden.

Het is een sterke kerel die we wellicht goed kunnen gebruiken als pinchitter, als hij dat zelf ook ziet zitten uiteraard. Het is wel een emotionele jongen, waarbij je wel de juiste snaar moet zien te raken. Zie hieronder fragment van paar weken terug. En grappig detail: zijn jongere broertje Zakaria (18) speelt bij ons in de jeugd als aanvaller van het O19-team.

CJunior
Nieuw talent

Bericht door CJunior »

Marça schreef: 11-04-2025 07:58 Het is alweer vijf jaar geleden dat hij hier vertrok en in de tussentijd is er veel gebeurd. Zo heeft Boerhout twee zware blessures gehad en bij Ajax niet meer op dat niveau gekomen dat hij eerder aantikte. Dit seizoen heeft hij 289 minuten gespeeld in 11 KKD-wedstrijden. In oktober heeft hij een keer tegen ADO een volledige wedstrijd gespeeld, dus fitheid is echt wel een dingetje.

Als ze bij de club nog in hem geloven kunnen ze wellicht een jaarcontract aanbieden om te kijken hoe het ervoor staat. Dan zou hij met Amir Ismail (een halfjaar jonger dan Boerhout en eveneens 20) kunnen concurreren bij de O21? Aan de andere kant zullen er denk ik genoeg andere clubs zijn die hem nog een kans willen geven. Dit waren zijn (uitstekende) stats in he seizoen 2022/23:

Scherm­afbeelding 2025-04-11 om 07.57.36.png
Wat voor signaal geef je dan naar huidige jeugdspelers? Ga maar lekker naar Ajax of PSV en als het niet lukt, halen we je wel op. Klinkt niet erg motiverend voor een eigen Akademy.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

CJunior schreef: 11-04-2025 11:20 Wat voor signaal geef je dan naar huidige jeugdspelers? Ga maar lekker naar Ajax of PSV en als het niet lukt, halen we je wel op. Klinkt niet erg motiverend voor een eigen Akademy.
Dat is wel erg kort door de bocht wat mij betreft. Die jongen heeft hier zeven jaar op Skoatterwald rondgelopen en daarna iets gedaan wat heel veel zouden doen. Betekent dat dat ze daarna nooit meer in ons shirt mogen spelen?

Wat mij betreft zouden oud-jeugdspelers (zeker als ze transfervrij zijn) altijd welkom moeten zijn om terug te keren, zeker als ze sportief gezien iets extra's kunnen toevoegen. Zelfde geldt ook voor een Niilo Tarvajärvi, Tygo Land of een Jerayno Schaken.

Ik begrijp wat je bedoelt maar uiteindelijk streven we het hoogste niveau na - en als dat kan met jeugdspelers die eerder ons hebben verlaten, waarom dan niet?
CJunior
Nieuw talent

Bericht door CJunior »

Marça schreef: 11-04-2025 11:27 Dat is wel erg kort door de bocht wat mij betreft. Die jongen heeft hier zeven jaar op Skoatterwald rondgelopen en daarna iets gedaan wat heel veel zouden doen. Betekent dat dat ze daarna nooit meer in ons shirt mogen spelen?

Wat mij betreft zouden oud-jeugdspelers (zeker als ze transfervrij zijn) altijd welkom moeten zijn om terug te keren, zeker als ze sportief gezien iets extra's kunnen toevoegen. Zelfde geldt ook voor een Niilo Tarvajärvi, Tygo Land of een Jerayno Schaken.

Ik begrijp wat je bedoelt maar uiteindelijk streven we het hoogste niveau na - en als dat kan met jeugdspelers die eerder ons hebben verlaten, waarom dan niet?
Kan inderdaad iets genuanceerder - als ze daadwerkelijk een toevoeging zijn, zijn ze wat mij betreft welkom, maar Boerhout heeft in zijn geval ook niet direct iets laten zien bij Ajax waardoor hij aantoonbaar beter is.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

"Moet de bezem niet door de selectie? Mentaliteit is nul komma nul", leest De Vries de vraag voor bij Omroep Abe. Vlap reageert: "Nee, dat vind ik niet." De Vries: "Nee, dat vind ik ook niet. Ik vind ook niet dat de mentaliteit nul komma nul is." Vlap: "Vorige week tegen Willem II hadden we dat toch ook niet geroepen?" De Vries: "Dat klopt, alleen ik vind wel dat er grondig doorgeselecteerd moet gaan worden." Vlap: "Dat is waar, je zou er een paar Luuk Brouwertjes bij kunnen hebben. Met wat ervaren gasten erbij."

De Vries gaat verder: "Wat ervaren gasten die de kar gaan trekken, in plaats van meevoetballers zijn." Vlap: "Dat zou opzich niet verkeerd wezen. Want het aantal jongens dat nu 'echte karakters' zijn in een wedstrijd... Maar bij andere clubs is dat ook niet overal zo. Je hebt wel middenvelders als Jesse Bosch (Willem II, red.) of een Brian De Keersmaecker (Heracles, red.). Dat zijn spelers die ook voor SC Heerenveen niet verkeerd zouden zijn", aldus analist Jan Vlap.
Via FeanOnline. Vind het altijd leuk om hier wat te speculeren over namen maar volgens mij staat ons middenveld voor komend seizoen al vast met Linday, Brouwers, Smans, Van Ee en Condé. Daar achter heb je nog Isaiah Ahmed, maar wil je wellicht nog een talentvolle speler erbij met wat ervaring.

De Keersmaecker (contract tot 2028) en Jesse Bosch (contract tot 2027) zijn voor ons simpelweg niet haalbaar. Zouden prima bij ons passen maar De Vries en Vlap mogen toch wel beseffen dat we niet meer dan pak 'm beet 1,5 miljoen euro kunnen uitgeven voor een middenvelder?! Als daar ook al plek voor zou zijn binnen de selectie.

Wat betreft buitenkansjes: Bij De Graafschap lopen Donny Warmerdam (23, ex-Ajax) en Philip Brittijn (21, jeugd De Graafschap) uit hun contract. Die doen het de laatste weken wel aardig geloof ik. Zelfde geldt voor Tristan van Gilst (linksbuiten, 27 duels, 10 goals en 7 assists).
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Brian de Keersmaecker vindt ik een hele goede voetballer, zal echt wel het nodige moeten kosten en wij zijn voor hem een kleine stap omhoog. Maar als Brouwers vertrekt dan zou ik de Kearsmaker echt wel als vervanger zien zitten
ThiagoAlcantara
Selectiespeler

Bericht door ThiagoAlcantara »

Gaan geruchten dat Robin Veldman graag 1 van de 2 gebroeders de Smet van Club NXT naar Heerenveen wil halen. Beide spelers lopen uit contract bij Club en zullen transfervrij vertrekken. https://www.clubbrugge.be/nl/news/lenn- ... n-club-nxt

Men heeft het erover dat Veldman naar Liam kijkt (controlerende middenvelder) om naar Heerenveen te halen, als ik de fora's daar mag geloven. Lijkt meer een breedte versterking dan een directe op het oog.

Zie zelf het liefst Lynnt Audoor van ditzelfde NXT elftal, maar daar schijnt Union Saint Gilloise achteraan te zitten die een bedrag van rond de één miljoen euro voor hem zouden over hebben. Helaas dus niet echt haalbaar voor ons. Jammer!
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

2 opties vanuit de Australische competitie.

Adrian Segecic

een rechtsbuiten die graag naar binnen trekt.
Heeft nog bij Dordrecht gespeelt, dus is wat dat betreft, bekend met het Nederlands voetbal

Nicolas Milanovic

Zelfde soort speler, lijkt dit jaar ook op stoom te komen.

Hebben beide een Kroatisch paspoort.
Kunnen beide op links/10/rechts spelen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Schfan2
Jeugdspeler

Bericht door Schfan2 »

BakCristian schreef: 23-04-2025 14:51 2 opties vanuit de Australische competitie.

Adrian Segecic

een rechtsbuiten die graag naar binnen trekt.
Heeft nog bij Dordrecht gespeelt, dus is wat dat betreft, bekend met het Nederlands voetbal

Nicolas Milanovic

Zelfde soort speler, lijkt dit jaar ook op stoom te komen.

Hebben beide een Kroatisch paspoort.
Kunnen beide op links/10/rechts spelen.
Goh goed gevonden lijken mij beide haalbare spelers, maar zouden zij het niveau aan kunnen?
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Dat is de vraag.
Ik denk dat het niveau ongeveer hetzelfde is als de KKD.

Maar neem bijvoorbeeld Nestory Irankunda (voor Heerenveen niet betaalbaar ivm het niet hebben van een EU paspoort).
Is een heel ander soort speler, maar werd gezien als top talent in de competitie.
Bayern Munchen kocht hem en stalde hem even in bayern 2.
Is nu inmiddels uitgeleend aan Grasshopers, volgens mij doet hij het daar redelijk.
Ben wel benieuwd waar hij zal eindigen.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Ik ben benieuwd of Lance Duijvestijn bij onze mensen ook op het lijstje met potentiële versterkingen staat. Multi-inzetbaar en eigenlijk op alle posities regelmatig bij goals betrokken. Waarschijnlijk ook mede door zijn lengte. Scoort eigenlijk altijd een ruime voldoende. Wordt in januari 27 en heeft dus een mooie leeftijd. Contract loopt nog door tot volgende zomer.
RvP, het waren 10 .... maanden
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Ik denk dat de focus voor de volgende transferperiode niet op de middenvelders moet liggen. Dat is juist de linie die het, qua aantallen, prima bezet is.
Feanfan24
Jeugdspeler

Bericht door Feanfan24 »

Ik ben wel gecharmeerd van deze jongen:
Marko Farji, Irakees 21 jaar. Linksbuiten. Doet me in sommige bewegingen een beetje denken aan Sahraoui alleen net iets minder makkelijk in de draai. Komt begin van dit seizoen ook erg goed uit de verf met G/A 4/1 in 4 wedstrijden.
Heeft nog een contract tot 2026, wellicht een optie om te investeren in de linksbuiten deze zomer?
Wat vinden jullie van hem?

jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Abenello schreef: 05-12-2024 09:03 Ik verwacht dat Volendam in de winter nog wel even wil 'cashen' met Xavier Tshimanga Kamaluba Ntite Mukendi Mpoyi Mbuyamba. Voor zijn hartklachten was hij waarschijnlijk wel enkele miljoenen waard. Nu hij weer speelt, maar wel een aflopend contract heeft zal Volendam alsnog wel meer dan 5 ton verlangen.

Ik denk ook wel dat er veel grotere clubs achter hem aan zitten, dus dan moet het voor ons allemaal net op zijn plaats vallen.
Zappte voorbij de interviews na hun kampioenswedstrijd, en volgens mij was hij het (99% zeker). Hierin gaf hij aan dat hij volgend seizoen wel hoger op wil en dus niet FC Volendam de eredivisie in wil. Zijn zaakwaarnemer zou er mee bezig zijn. Ken hem verder niet als speler...
.-
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Wij hebben voor volgend jaar Kersten, Hopland, Bochniewicz en Petrov al onder contract staan. Centraal achterin zal eerst geen prio zijn.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Ould Chikh vind ik interessanter. Transfervrij ook.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Feanfan24 schreef: 28-04-2025 20:01 Ik ben wel gecharmeerd van deze jongen:
Marko Farji, Irakees 21 jaar. Linksbuiten. Doet me in sommige bewegingen een beetje denken aan Sahraoui alleen net iets minder makkelijk in de draai. Komt begin van dit seizoen ook erg goed uit de verf met G/A 4/1 in 4 wedstrijden.
Heeft nog een contract tot 2026, wellicht een optie om te investeren in de linksbuiten deze zomer?
Wat vinden jullie van hem?

Ziet er zeker niet onaardig uit. Helaas is een youtube filmpje van 6 minuten totaal niet representatief. Van iemands geslaagde acties in een seizoen kan je prima een leuke compilatie maken.

Ken de beste jongen verder niet maar dit ziet er zeker sterk en vermakelijk uit. Sebaoui zag er ook zo uit in de KKD highlights.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Nu Mbuyamba weer een heel seizoen in de benen heeft acht ik zijn komst niet meer realistisch. De club zoekt volgens Sander de Vries wel degelijk naar een centrale (linker) verdediger.

Ould Chikh is een leuke voetballer, maar ook een hele moeilijke jongen. In de Volendam docu liep hij op een gegeven moment weg hoewel er eigenlijk niks raars tegen hem gezegd werd. Wellicht kan Veldman dat goed managen.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

pes5 schreef: 28-04-2025 23:14 Ould Chikh vind ik interessanter. Transfervrij ook.
Ik ook, veel creativiteit en lang niet zo’n probleem als Tannane of Ittaharen. Heeft volgens mij ook een enorm aantal assists dit jaar (al is dat natuurlijk wel een vertekend beeld)
Rdv
Jeugdspeler

Bericht door Rdv »

Ould Chikh wil cashen en zoekt dit waarschijnlijk in het buitenland: https://www.vi.nl/nieuws/assistkoning-o ... it-la-liga
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Levi Smans werd bij Radio Camataru gevraagd naar eventueel interessante spelers uit de KKD en kwam met twee oud-teamgenoten op de proppen. Van beiden loopt het contract af, al hebben ze bij Sierra nog +1 optie volgens Transfermarkt.

- Simon Janssen, 24 jaar, linksback (dit seizoen 2 goals, 2 assists in 30 duels, vorig seizoen 1 goal en 8 assists in 37 duels)
- Elias Sierra, 23 jaar, Belgische middenvelder, heeft eerder ook bij KRC Genk en Heracles gespeeld (2 goals, 2 assists in 32 duels)

tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Jasper Dahlhaus van Fortuna Sittard, die we nog kennen van de veelbesproken wissel. Doet me denken aan Köhlert, heeft ook heel veel drang naar voren. Speelt niet altijd bij Fortuna en heeft nog een 1-jarig contract. Wellicht intressant voor ons, al hebben we misschien nu meer behoefte aan verdedigende zekerheid.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

tha boelie schreef: 01-05-2025 15:20 Jasper Dahlhaus van Fortuna Sittard, die we nog kennen van de veelbesproken wissel. Doet me denken aan Köhlert, heeft ook heel veel drang naar voren. Speelt niet altijd bij Fortuna en heeft nog een 1-jarig contract. Wellicht intressant voor ons, al hebben we misschien nu meer behoefte aan verdedigende zekerheid.
Een reservespeler van Fortuna ? Ik weet wel betere opties bijvoorbeeld bij Excelsior en Rkc
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Zagre zou ik inderdaad een prima vervanger vinden.

Verder heb je in de KKD nog aantrekkelijke opties:

Nick de Groot en Bryan Burgering van Den Bosch
Kelian Nsona van Emmen
Seydou Fini van Excelsior (gehuurd van Genoa)
Devin Haen van Dordrecht (gehuurd van Feyenoord)
Julian Rijkhof van Ajax
Thijs Jansen van Cambuur
Kayne van Oevelen van Volendam
Plaats reactie