"Moet de bezem niet door de selectie? Mentaliteit is nul komma nul", leest De Vries de vraag voor bij Omroep Abe. Vlap reageert: "Nee, dat vind ik niet." De Vries: "Nee, dat vind ik ook niet. Ik vind ook niet dat de mentaliteit nul komma nul is." Vlap: "Vorige week tegen Willem II hadden we dat toch ook niet geroepen?" De Vries: "Dat klopt, alleen ik vind wel dat er grondig doorgeselecteerd moet gaan worden." Vlap: "Dat is waar, je zou er een paar Luuk Brouwertjes bij kunnen hebben. Met wat ervaren gasten erbij."
De Vries gaat verder: "Wat ervaren gasten die de kar gaan trekken, in plaats van meevoetballers zijn." Vlap: "Dat zou opzich niet verkeerd wezen. Want het aantal jongens dat nu 'echte karakters' zijn in een wedstrijd... Maar bij andere clubs is dat ook niet overal zo. Je hebt wel middenvelders als Jesse Bosch (Willem II, red.) of een Brian De Keersmaecker (Heracles, red.). Dat zijn spelers die ook voor SC Heerenveen niet verkeerd zouden zijn", aldus analist Jan Vlap.
Via FeanOnline. Vind het altijd leuk om hier wat te speculeren over namen maar volgens mij staat ons middenveld voor komend seizoen al vast met Linday, Brouwers, Smans, Van Ee en Condé. Daar achter heb je nog Isaiah Ahmed, maar wil je wellicht nog een talentvolle speler erbij met wat ervaring.
De Keersmaecker (contract tot 2028) en Jesse Bosch (contract tot 2027) zijn voor ons simpelweg niet haalbaar. Zouden prima bij ons passen maar De Vries en Vlap mogen toch wel beseffen dat we niet meer dan pak 'm beet 1,5 miljoen euro kunnen uitgeven voor een middenvelder?! Als daar ook al plek voor zou zijn binnen de selectie.
Wat betreft buitenkansjes: Bij De Graafschap lopen Donny Warmerdam (23, ex-Ajax) en Philip Brittijn (21, jeugd De Graafschap) uit hun contract. Die doen het de laatste weken wel aardig geloof ik. Zelfde geldt voor Tristan van Gilst (linksbuiten, 27 duels, 10 goals en 7 assists).