Contract Venema en Klompe niet verlengd
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Skopperij
- Forumicoon
Re: de vertrokken spelers...
Het applaus moet ieder voor zichzelf bepalen. Wil je klappen; best. Wil je niet klappen; ook goed. Maar ik heb een hekel aan dat oeverloze gezanik over het feit dat hij de club zwart maakte. Het is sportief, zakelijk, financieel én relationeel met afstand de beste speler die we ooit hebben gehad. Ik wil me ook wel voor rotte vis laten uitmaken als het me 18mln oplevert.
Bovendien; deze soap kwam natuurlijk heel erg op de voorgrond. Ik vermoed dat er rond andere spelers heus ook vuile spelletjes gespeeld zijn. Ari, Sulejmani, noem maar op.
Bovendien; deze soap kwam natuurlijk heel erg op de voorgrond. Ik vermoed dat er rond andere spelers heus ook vuile spelletjes gespeeld zijn. Ari, Sulejmani, noem maar op.
-
- Forumicoon
Ik ben aardig principieel dus je kunt lullen als brugman, maar dat applaus zal er echt niet komen.TWR22 schreef: Vergeet de politiek, waardeer m om dat schot ... die beweging ... de goals ... en klap nog 1 keertje.

Dan kan hij nog zo veel goals gemaakt hebben en ons vele miljoenen hebben opgeleverd, het blijft in mijn ogen een zelfingenomen kwal die alleen voetbalt voor de centen en de club en de supporters behandeld heeft als vuil.
Ik heb meer gevoel bij het lied who the fuck is Alves dan al die goals die hij heeft gemaakt.

- TWR22
- Superster
Ok, ieder zijn eigen mening. Klap en zing niet, maar ga niet uitfluiten of iets anders. Ik vind dat dat te ver gaat en echt Heerenveen-onwaardig is. Dat doen ze maar in Amsterdam; daar fluiten ze zelfs een Seedorf uit die goeie dingen voor de club heeft gedaan. Sulejmani ging ook eerder weg dan wij wilden en die kreeg ook een mooi afscheid.
Ieder zijn mening.
Ieder zijn mening.
100% achter Marco van Basten!
-
- Forumicoon
TWR22 schreef:. Sulejmani ging ook eerder weg dan wij wilden en die kreeg ook een mooi afscheid.
Ieder zijn mening.
Goeie vergelijking........... Sulejmani/Alves.

Ieder zijn mening inderdaad. Ik vind het onbegrijpelijk dat hij applaus zou krijgen, laat staan toegezongen wordt. Dus om dat te compenseren moeten er maar wat meer mensen hem uitfluiten wat anderen onbegrijpelijk zullen vinden.
-
- Forumicoon
Misschien word het wel een afscheid zoals bij Dingsdag, dat ging allemaal intern met bestuurders, spelers en sponsors.
-
- Superster
Alves heeft weer een wedstrijd minder op topscorer te worden. Wel een gele kaart gescoord
M'brough-Chelsea 0-5
M'brough-Chelsea 0-5
-
- Forumicoon
Alves is trouwens na 65 minuten ingevallen.
-
- Superster
Qua competitie en banksaldo zal hij Heerenveen niet missen, maar de roem die hij hier in zijn eerste jaar had zal hij toch wel weemoed naar hebben bij het middelmatige Middelbrough, waar hij dan ook nog bankzitter is.
-
- Forumicoon
Bruggink pakt een rode kaart na een frustratieovertreding tegen koploper Hoffenheim (2-5 verlies).
-
- Wereldspeler
Ik had gehoopt van Alves af te zijn, maar nee, hij moet nogmaals langskomen. Ik zit er niet op te wachten, al verwacht ik dat minimaal het halve stadion braaf zal gaan klappen voor de persoon die zelf wel even bepaalde of hij zin had om te komen of zich voor 100 % in te zetten. Wat dat betreft hoop ik van harte dat hij ook nu niet komt opdagen.
- cross
- Selectiespeler
Jans ontevreden over functioneren García
Ron Jans hield Gonzalo García niet zomaar buiten de selectie voor de wedstrijd tegen Ajax van zaterdagavond. De oefenmeester van FC Groningen is ontevreden over functioneren van de aanvaller, zo meldt RTV Noord. Volgens de lokale omroep is Jans niet tevreden over de inzet en drive van Garcia tijdens de trainingen en wedstrijden van de laatste weken. Afgelopen vrijdag zaten beide partijen om de tafel en heeft Jans naar verluidt aangegeven dat de Uruguayaan maar eens goed na moet denken over wat hij verder wil bij de Noorderlingen.
Het is niet de eerste maal dat de oud-speler van onder meer Heracles Almelo en SC Heerenveen in opspraak komt. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen is het functioneren van Garcia ook al aan de orde geweest. De aanvaller, die in 2005 met AGOVV Apeldoorn debuteerde in het Nederlands betaald voetbal, was overbodig in Heerenveen en tekende afgelopen zomer een contract tot medio 2012.
Cross-Side on tour
-
- Forumicoon
Radomski scoort zojuist de 1-1 bij NEC-Vitesse!
- ItFean82
- Forumicoon
In dezelfde wedstrijd wordt Drost bij alle balcontacten uitgefloten, hij bakt er mede daardoor ook vrij weinig van vandaag.
Op naar het volgende seizoen....
- massan
- Selectiespeler
Marcus Allback heeft met 2 goals promotie met OIS naar de Allsvenskan veiliggesteld:
http://www.ois.se/Default.aspx?sID=3&tID=3&oID=3426
http://www.ois.se/Default.aspx?sID=3&tID=3&oID=3426
-
- Forumicoon
Netjes. Ben afgelopen zomer nog in het stadion van OIS geweest. Ligt op een steenworp van het Ullevi. Het is in Nederland vergelijkbaar met een hoofdklasse hockeystadion, inclusief kunstgras.

- Eric
- Superster
Wat voor stadion (1ste) foto ligt daarachter dan?! Of is dat geen stadion
-
- Forumicoon
Ja, dat is het Ullevi-stadion. Daar heb ik die avond Zweden - Frankrijk gezien, afgelopen augustus.
-
- Superster
- Contacteer:
Als ik het iemand gun dan is het Arek wel. Wat was die bal hard.Superfries88' schreef:Radomski scoort zojuist de 1-1 bij NEC-Vitesse!
Hij heeft nu evenveel gescoord dan Alves (mooi bruggetje)

Bedankt Torcida:-)
-
- Invaller
Bron: vi.nl -> column Taco van den Velde'De waarheid achter Afonso Alves'
21/10/2008 13:00
Hij was een gevierde topscorer in de Eredivisie en werd ooit bezongen als een fenomeen. Maar uiteindelijk verliet Afonso Alves (27, foto) met pek en veren SC Heerenveen en de Eredivisie. Nog maar een jaar geleden werd hij ontmaskerd als een ordinaire geldwolf zonder principes die koos voor de miljoenen van het Engelse Middlesbrough. Het contract dat hij op 23 december
2007 had getekend bij het Nederlandse AZ lapte hij immers zonder enige wroeging aan zijn laars.
Het leverde vooruitlopend op de arbitragezaak tussen AZ en Alves vernietigende commentaren op over het karakter van Alves. De spits was al veroordeeld zonder proces. De advocaat die hem daarna verdedigde tijdens de arbitragezaak kreeg een soortgelijke behandeling. De Amsterdamse raadsman Pim de Vos werd zelfs bedreigd door supporters omdat hij het had gewaagd Alves te verdedigen.
In zijn pas uitgekomen boek Advocaat of maffiamaat? wijdt de advocaat er een hoofdstuk aan. Hij geeft een mooie blik over de krachten die de laatste maanden speelden rond een weinig geschoolde Braziliaanse voetballer.
Afonso Alves meldde zich eind januari 2008 - vier uur vóór de arbitragezaak tussen AZ en hemzelf met zijn Braziliaanse advocaat Ribeiro op het kantoor van De Vos in de PC Hooftstraat te Amsterdam. Geadviseerd door twee zaakwaarnemers had de Braziliaan in drievoud een contract getekend om bij AZ te gaan spelen. De zaak leek zo klaar als een klontje.
Zo dacht Pim de Vos er aanvankelijk ook over. In de door Alves ondertekende verbintenis was echter speciaal een apart artikel opgenomen dat de speler bij het totstandkomen van het contract was bijgestaan door zijn advocaat Ribeiro. Dat artikel stond er niet voor niets in. Alves begreep niets van contracten en zeker niet van een exemplaar dat in het Engels was opgesteld.
Alves had in zijn jeugd niet eens de lagere school afgemaakt en was met moeite de Portugese taal machtig. Het foutloos intikken van een Portugees sms'je was al een probleem. Dat maakte Alves op dat moment ook niet uit. Hij kon veilig een contract tekenen zolang zijn advocaat en vertrouwensman Ribeiro het nog niet had goedgekeurd. Dat was tot drie keer toe duidelijk gemaakt, net zoals er op elke bladzijde van het contract een plaats was gereserveerd voor de handtekening van Ribeiro.
Voor de buitenwereld had Alves vanzelfsprekend alles tegen. Hij had getekend bij twee clubs en was voor de publieke opinie een Braziliaan zonder moraal die zijn zakken probeerde te vullen. Dat Ribeiro al jaar en dag de adviseur was van Alves en zijn familie, was nauwelijks bekend, evenmin dat AZ het conceptvoorstel niet in eigen bezit had. Het in drievoud ondertekende document was meegegeven aan een van de twee van de zaakwaarnemers. Dat impliceerde al dat zelfs AZ het document niet bepaald behandelde als een bindende overeenkomst, zo concludeerde Pim de Vos.
Uiteindelijk werd de zaak in juli 2008 door mr Bert Kingma, de advocaat die de zaak overnam van Pim de Vos, gewonnen: de arbitragecommissie besliste dat Afonso Alves geen bindende overeenkomst had getekend bij AZ. Soms is het maar goed dat de rechtspraak niet de onderbuikgevoelens van de massa volgt en dat er in deze voetbaljungle ook bescherming is voor tekenzieke en naïeve Braziliaanse topscorers.
Taco van den Velde
Geeft wel een iets genuanceerder beeld, maar het zal de hele waarheid ook wel niet zijn...
- Skopperij
- Forumicoon
Wel%)@&*(&#@*() heb je ooit... hier zakt nu werkelijk mijn broek van af!! Dit zijn de feiten zoals ze altijd al verkondigd zijn door Yme Kuiper. Maar neen, ten tijde van de Alves-soap zochten de media massaal de kant van AZ en die misselijke vent van 'n Wilting. Nu komt De Vos met een boek en denkt Taco van den Velde dat hij een primeur heeft, onder de schokkende titel 'De waarheid achter Afonso Alves'.
Die column geeft blijk van een groot onvermogen. In wezen is dit een enorme diskwalificatie voor VI zélf. Als ze geen stront in hun oren hadden gehad, zouden ze negen maanden geleden al achter deze 'waarheid' zijn gekomen. Knap waardeloos, dat een voetbaljournalist er nu nog eens achterkomt hoe het zat.
Die column geeft blijk van een groot onvermogen. In wezen is dit een enorme diskwalificatie voor VI zélf. Als ze geen stront in hun oren hadden gehad, zouden ze negen maanden geleden al achter deze 'waarheid' zijn gekomen. Knap waardeloos, dat een voetbaljournalist er nu nog eens achterkomt hoe het zat.

-
- Superster
ach ja het is toch veel spectaculairder om te schrijven over een speler die tegen de regels ingaat dan over een voetbalclub die een op voorhand al verloren arbitragezaak begint
Ik vind het wel goed dat de waarheid in een boek verschijnt geschreven door een advocaat die er zeer direct bij betrokken is geweest. Deze man heeft de zaak zeer goed bestudeerd en heeft dus zeker wel kennis van zaken tijdens de arbitragezaak.
Lijkt mij wel interessant om te lezen aangezien mijn interesse bij de advocatuur ligt.

Ik vind het wel goed dat de waarheid in een boek verschijnt geschreven door een advocaat die er zeer direct bij betrokken is geweest. Deze man heeft de zaak zeer goed bestudeerd en heeft dus zeker wel kennis van zaken tijdens de arbitragezaak.
Lijkt mij wel interessant om te lezen aangezien mijn interesse bij de advocatuur ligt.
- ItFean82
- Forumicoon
Was het zo'n smerige overtreding dan?Drie duels schorsing voor Bruggink
FRANKFURT - De Duitse voetbalbond DFB heeft Arnold Bruggink dinsdag voor drie duels geschorst. De Nederlandse offensieve middenvelder van Hannover 96 kreeg zaterdag na een zware overtreding rood in het competitieduel met 1899 Hoffenheim.
Hannover en Bruggink hebben de straf geaccepteerd. (ANP)
Op naar het volgende seizoen....
-
- Forumicoon
Ja, zo'n ongecontroleerde overtreding uit frustratie, die kan leiden tot ernstige blessures.
-
xander Verified
- Superster
Terrecht idd verder had hij een paar flinke kansen vondt hem zeer goed. Ongelofelijk slecht hoe hannover de wedstrijd uit handen gaf. De keeper was werkelijk een groot drama hierdoor hebben ze verloren. Hannover had moeten winnen. Ze speelden nu echt als Heerenveen
zo nu en dan...

Alle ballen op Henkie!
-
- Invaller
Mooi dat Zuiverloon het zo goed doet in Engeland! Hier was het niet altijd super, tenzij ie tegen topploegen speeldeMowbray: "Hoop dat Gianni bij Barca of Man Utd eindigt"
Tony Mowbray heeft grootse plannen met Gianni Zuiverloon. De coach van West Bromwich Albion hoopt dat zijn pupil de kans krijgt bij een absolute topclub. "We zullen hem niet in de weg staan."
"Ik verwacht niet dat Gianni dit seizoen al vertrekt. Ik denk dat hij zich beseft dat hij ons dankbaar moet zijn voor de kans die we hem geboden hebben", zegt Mowbray The Sunday Mercury. "Maar hij heeft zeker de kwaliteiten voor een stapje hogerop. Het is aan mij om die zo goed mogelijk te ontwikkelen."
"Maar ik hoop dat hij ooit de kans krijgt bij een echte topclub. Als Barcelona of Manchester United een bod op hem doet zal ik hem niet in de weg staan. Ik heb niet het recht om een speler zo'n mogelijkheid te ontnemen", gaat de oefenmeester verder.
Afgelopen weekend stond de 22-jarige Zuiverloon tegenover Cristiano Ronaldo van Manchester United. "Een paar keer werd hij voorbijgelopen, maar ik kan ook momenten opnoemen dat hij zich niet uit het veld liet slaan en de bal terug veroverde. Hij speelde met erg veel zelfvertrouwen", prijst Mowbray zijn pupil.
-
- Superster
In Engeland zijn het alleen maar topploegenSUPER FRIES 23 schreef:Mooi dat Zuiverloon het zo goed doet in Engeland! Hier was het niet altijd super, tenzij ie tegen topploegen speelde

-
- Forumicoon
Geen Bradley bij Gladbach, Friend weer belangrijk met de assist bij de beslissende 1-0. Beiden nog in Heerenveen donderdag.
-
- Superster
Alves, die verder vrijwel niet in het stuk voorkwam, werd desondanks op een haar na matchwinner bij Blackburn - Middlesbrough.
Een paar seconden voor tijd viel alsnog de gelijkmaker ( uitslag 1 - 1 ).
Speciaal was dat meteen na de goal van Alves door de meegereisde Mbr - aanhang onze eigen " Alves - song " werd aangeheven ( zij het met een ietwat andere tekst ).
Een paar seconden voor tijd viel alsnog de gelijkmaker ( uitslag 1 - 1 ).
Speciaal was dat meteen na de goal van Alves door de meegereisde Mbr - aanhang onze eigen " Alves - song " werd aangeheven ( zij het met een ietwat andere tekst ).
- massan
- Selectiespeler
Ja joh? Zal met name Bradley leuk hebben gevonden.Gekko schreef:Geen Bradley bij Gladbach, Friend weer belangrijk met de assist bij de beslissende 1-0. Beiden nog in Heerenveen donderdag.
Filmpje goal Alves: http://www.boxofficefootball.com/blackb ... er-league/
-
- Superster
Jos Hooiveld kampioen geworden van Finland met Inter Turku. Grot ex NEC speelt daar ook en Dragtsma is er trainer.