De toekomst zal het uitwijzen. Ik vond 'veelvoud' nogal een hoog gegrepen kwalificatie van zijn transferwaarde. Van een international in de bloei van zijn leven verwacht ik dat hij een team mede op sleeptouw neemt. En dat heb ik hem in ieder geval afgelopen seizoen zoals gezegd weinig tot niet zien doen helaas. Als er volgende zomer een club 3 miljoen voor wil betalen dan mogen we de handjes dichtknijpen. Maar wellicht ontwikkelt hij zich komend seizoen onder van Persie enorm en willen meerdere grote clubs hem graag binnenhalen. We gaan het zien.Superfries1994 schreef: ↑27-06-2024 23:48 Alleen al omdat hij international is, levert hij die 1,3 miljoen euro echt wel weer op. En al levert hij geen 5 miljoen op, we hebben dan mooi een international minimaal 2 seizoenen in het elftal gehad op een leeftijd waarin hij in zijn prime is, plus eraan verdient.
Snap daarom ook weinig van de kritiek op dit soort aankopen. Op dit soort spelers vang je misschien geen Ejuke-bedragen, maar aan de andere kant krijg je dat miljoen bij presteren van de speler ook altijd wel weer terug.
Aanvallers (geruchten in de media)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Mackan68
- Forumicoon
Re: Aanvallers (geruchten in de media)
RvP, het waren 10 .... maanden
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Olsson is niet het type speler om een team op sleeptouw te nemen. Dat zit in je karakter of niet. Natuurlijk is dat ook iets dat je met de jaren kan ontwikkelen maar dan had dat er ondertussen ook wel wat uit mogen komen, zeker als je met vlagen de beste speler bent.
Ontopic: ik ken Al-Saed niet goed genoeg maar het is wel het type laatbloeier, een speler die niet een opleiding heeft gehad bij een profclub. De toekomst zal uitwijzen of er nog meer rek in hem zit. Het is in elk geval wel een buitenspeler die graag een actie wil maken, het maakt hem niet uit of dat buitenom of binnenom is.
Ontopic: ik ken Al-Saed niet goed genoeg maar het is wel het type laatbloeier, een speler die niet een opleiding heeft gehad bij een profclub. De toekomst zal uitwijzen of er nog meer rek in hem zit. Het is in elk geval wel een buitenspeler die graag een actie wil maken, het maakt hem niet uit of dat buitenom of binnenom is.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
En het houdt maar niet op! Waar komt dat geld nu ineens vandaan dan? Of zou er op de achtergrond al iets concreets spelen rondom Sahraoui?
-
Verified
- Wereldspeler
Ik denk dat het een gecalculeerd risico is. Spelers zijn nu goedkoper dan eind augustus. En de verwachting is denk ik inderdaad dat Sahraoui zeker vertrekt.
- ABE1920SCH
- Nieuw talent
-
- Wereldspeler
Volgens VI zijn beide clubs nog in onderhandeling over Basar Önal. Vreemde gang van zaken als het waar is. Nog een linksbuiten, deze heeft overigens wel eens op rechts gespeeld
-
- Wereldspeler
Önal heb ik wel een aantal keer langs zien komen in verschillende lijstjes als het gaat om de KKD, net als Smans overigens. Lijkt me een interessante aankoop. Maar net zoals hierboven, vraag me dan wel af of er wordt ingezet op 2 aankopen op 1 positie, terwijl je ziet dat er afgelopen jaren juist vaak kiezen voor één grote aankoop op één positie, en daarachter jeugdige opvulling. Meer geld naar breedte dan diepte dus?
- Mackan68
- Forumicoon
Op de site van OF staat dat Danilo de opvolger is van Sahraoui die deze zomer mogelijk vertrekt. Als daar nu al op aangekocht wordt is dat uiteraard vanuit sportief oogpunt prima, maar het geeft wel een gevoel dat de club niet al te hoog in de boom zal zitten bij een transfer. En dat is voor velen toch wel een teleurstelling wat betreft een aantal transfers van onze beste spelers de afgelopen jaran. Önal zal dan mogelijk een doelwit zijn als Ossame daadwerkelijk verkocht wordt zodat de linksbuiten weer dubbel bezet is en er tevens ook een extra optie is voor de rechtsbuiten. Vandaar mogelijk ook het gerucht dat er van een deal met de Superboeren op dit moment geen sprake is.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Wereldspeler
Je kan ook stellen dat ze eerder willen handelen, om straks niet te veel te gaan betalen als iedereen weet dat Sahraoui voor een groot bedrag verkocht is. Zo kan je alle kanten op redeneren.
-
- Basisspeler
Volgens mij staat het aantrekken van Al-Saed en de interesse in Önal los van een vertrek van Sahraoui. We zijn met Loizou en Walemark twee vleugelaanvallers kwijt geraakt. VI meldt ook dat ze momenteel nog steeds op zoek zijn naar een vleugelaanvaller (+ een 6). Van Persie zal ook gezien hebben dat je het seizoen niet weer kan beginnen met een Nunnely aan de rechterkant.
-
- Wereldspeler
Wel mooi om te zien, dat ze de toppers uit de KKD willen binnenhalen, oude tijden herleven. 20 jaar geleden, haalden we de eerste 3 van de topscorerslijst van de eerste divisie binnen( Huntelaar,Rosé,yildirim)
-
Neymar Verified
- Wereldspeler
Önal gaat naar NEC voor 1 miljoen.
-
- Wereldspeler
Mooi, liever een echte rechtsbuiten aantrekken.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Montader Madjed lijkt een serieuze optie zijn voor de rechterkant. Die speelt al tijdje bij Hammarby maar is de laatste weken verbannen van het eerste elftal zo lijkt het. Wellicht om een transfer te forceren? Komt niet heel professioneel over eerlijk gezegd maar biedt voor ons misschien kansen om hem goedkoper over te nemen.
-
- Bankzitter
Vorig jaar had FC Twente ook interesse in de talentvolle Madjed (https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... e-opponent). Ik vraag me zelf af waar dit op gebaseerd is aangezien zijn statistieken (goals en assist maar ook succesvolle passes en dribbels) niet indrukwekkend zijn. https://www.sofascore.com/player/compar ... amentId=37
-
- Wereldspeler
Van de recente statistieken (speeltijd + rendement) word ik nog niet enthousiast, een talent is het zeker maar lijkt me vooral hopen dat die zich verder ontwikkeld dan dat je een redelijk gearriveerde speler aantrekt.Marça schreef: ↑01-07-2024 13:27 Montader Madjed lijkt een serieuze optie zijn voor de rechterkant. Die speelt al tijdje bij Hammarby maar is de laatste weken verbannen van het eerste elftal zo lijkt het. Wellicht om een transfer te forceren? Komt niet heel professioneel over eerlijk gezegd maar biedt voor ons misschien kansen om hem goedkoper over te nemen.
- Satyr
- Superster
Ik snap dat nooit, sorry. Statistieken is het meest nutteloze wat er bestaat. Je ziet toch niet wat hij 'rondom' de goals doet? Misschien is hij wel degene die elke keer de voorassist geeft, of is hij bliksemafleider. Misschien klikt het bij ons wel enorm goed en heeft hij na 5 wedstrijden 5 assists.
Statistieken moet je echt doorheen prikken.
-
- Wereldspeler
Satyr schreef: ↑01-07-2024 16:33 Ik snap dat nooit, sorry. Statistieken is het meest nutteloze wat er bestaat. Je ziet toch niet wat hij 'rondom' de goals doet? Misschien is hij wel degene die elke keer de voorassist geeft, of is hij bliksemafleider. Misschien klikt het bij ons wel enorm goed en heeft hij na 5 wedstrijden 5 assists.

Ja statistieken zeggen helemaal niets inderdaad. Misschien klikt het volgend ook wel tussen Hall en Van Persie en heeft hij na 5 wedstrijden 5 goals.
Dit zou dan net zo'n transfer zijn als Karlsbakk, hopen dat het eruit komt maar het is op niets gebaseerd. Ja, op hoop.
Cijfers liegen niet.
- zweed1
- Wereldspeler
Ik vind het een heel goede en leuke speler. Die gaat straks voor vele miljoenen doorverkocht worden naar Turkije. Echt veel beter dan Nunnely
- Freezeman
- Superster
-
- Wereldspeler
Het is wel een soort speler waar we het van moeten hebben, maar dan meer als cashcow. Als je De Graafschap supporters over hem horen dan barst die van het talent, maar schort het nogal aan zijn mentaliteit. Hij loopt niet mee als die de bal kwijtraakt, misbaar en dergelijke zaken. Dat hoeft er niet toe te doen, want met zijn Turkse roots verkoop je hem zo maar voor een paar miljoen aan een Turkse club zelfs als die het middelmatig doet.
Toch zie ik liever een echte rechtsbuiten komen, omdat je eigenlijk Al-Saed al op links hebt. Het word wel weer eens tijd voor een lekkere rechtsbuiten bij Heerenveen, wat zou het toch mooi zijn als we straks twee artiesten op de vleugels hebben.
Overigens, als ze het echt in Önal hadden zien zitten, hadden ze dan niet gewoon die miljoen neergelegd voor hem ipv 9 ton voor Al-Saed?
Blijkbaar was Al-Saed dan toch een meer interessante speler, of Heerenveen had er geen rekening mee gehouden dat NEC om de hoek zou komen met een bod.
-
- Wereldspeler
Önal stond ook in de belangstelling van Turkse clubs, dus ik denk dat wat je zegt ook wel klopt.SuperFrysk schreef: ↑02-07-2024 09:42 Overigens, als ze het echt in Önal hadden zien zitten, hadden ze dan niet gewoon die miljoen neergelegd voor hem ipv 9 ton voor Al-Saed?
Blijkbaar was Al-Saed dan toch een meer interessante speler, of Heerenveen had er geen rekening mee gehouden dat NEC om de hoek zou komen met een bod.
- ABE1920SCH
- Nieuw talent
-
- Wereldspeler
Wel typisch dat je twee keer op rij word afgezegd door en dat die gewoon twee keer bij zijn huidige club verlengd 

-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
ABE1920SCH schreef: ↑15-04-2024 13:03 Twee geruchten afgelopen weekend in de media over potentiële nieuwe aanvallers. Qua bedragen wel de range waarin we het moeten zoeken.
Top Keskinen gaat HJK Helsinki naar alle waarschijnlijkheid verlaten na de eerste CL-kwalificatieduels. Transfersom ongeveer een miljoen euro. Zou binnen ons budget passen maar gaat om een jongen die vooral linksbuiten heeft gespeeld. In het artikel worden geen clubs genoemd.
- ABE1920SCH
- Nieuw talent
-
- Basisspeler
Zou het jammer vinden dat we wederom een aanvaller gaan huren. De gehuurde spelers zijn de laatste jaren ook niet een heel groot succes op een enkeling na. Wel is duidelijk dat er op rechts nog iets bij moet.
-
- Selectiespeler
Ik denk dat de schatkist na de transfersommen voor El Saed, Smans en Condé (totaal bijna 2 miljoen) wel leeg is. Pas als er een grote uitgaande transfer plaatsvind zal er verder geïnvesteerd worden, tenzij de miljoenen van Ejuke ineens binnen komen.
-
- Wereldspeler
Of we nou huren of niet, ik hoop eigenlijk dat we eindelijk een twee goede buitenspelers krijgen. Als je kijkt naar die Saito van Sparta, een dergelijk talent hadden we er vorig jaar ook prima bij kunnen huren. Het mag wel weer eens swingen op beide flanken, en ik denk toch dat El Saed voornamelijk alleen op links kan.
-
- Selectiespeler
Als dit klopt en dan lees ik tussen de regels dan vind ik het positief dat er wordt samengewerkt tussen trainer en scouting. Die signalen waren ook wel eens anders (dat er werd gekocht buiten de trainer om).