Venderwel schreef:Want het kan toch niet zo zijn dat in die 1,5 jaar die balans negatief is uitgevallen?
Waarom niet? Na zijn eerste seizoen had Alves heel veel krediet. Volledig terecht natuurlijk, want hij was een garantie voor doelpunten. Echter, dat krediet gooide hij in een half seizoen gewoon weg. Afwezig op de trainingen ondanks beloftes, dus hij benadeelde iedereen binnen de club. Ook de supporters. Ook al was hij 10x tot de beste voetballer van de wereld gekozen: dit soort streken kunnen gewoon niet.
Nu wil ik hem dat best vergeven. Ik geloof best dat hij beïnvloed is door die maffiafiguren en voetballend was hij op de weg terug. Maar als je dan wéér meerdere malen in de fout gaat, dan verlies je wat mij betreft veel respect. Ik doel op de rode kaart in Arnhem, zijn matige spel daarna en het opnieuw bedriegen van de club. Ondanks de nog te spelen wedstrijd tegen Feyenoord had meneer al een vliegreis naar Brazilië geboekt, zonder dat aan te geven.
Ieder mens maakt fouten. Jij, ik en ook Alves. Dat accepteer ik. Als hij na de zomer er alles aan had gedaan om zijn fouten goed te maken, dan had je mij niet meer gehoord. Dat was niet zo. Ook na zijn vertrek bleef hij nog even natrappen. Hij zou slecht hebben gespeeld door Heerenveen, de supporters interesseerde hem niet meer (dankzij de spreekkoren o.a.) en we zouden hem wel gaan missen.
Ik ga hem ondanks alles niet uitfluiten, maar ik zal (ex) Heerenveen-spelers ook niet snel uitfluiten. Toch ben ik niet van plan om voor hem te klappen. Respect moet je verdienen, door zijn laatste half jaar heeft Alves er wat mij betreft geen recht op.