ESPN
Robin van Persie
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
- Trevorp
- Invaller
Re: Robin van Persie
Onze super-Fries Andries tetst straks alle corners van de tegenstander naar hun eigen helft terug.
Verder stoppen we gelijk met dat gepingel achterin en slaan we de eerste linie lekker over.
Opgeteld scheelt dat sowieso al de helft van het aantal tegendoelpunten.
Nu al zin in!
-
- Beheerder
Half jaar terug alle ballen op Priske en was RvP er nog niet klaar voor. Waarom hij er nu dan wel klaar voor is, is mij dan wel een raadsel. Kost ze ook nog een afkoopsom.
Verder van RvP ook allesbehalve chique. Hij had zijn route zo zorgvuldig uitgestippeld, krijgt alle ruimte voor ontwikkeling en mocht een buslading staf meenemen en dan nu je hielen lichten. Daar vind ik ook wel wat van.
Verder van RvP ook allesbehalve chique. Hij had zijn route zo zorgvuldig uitgestippeld, krijgt alle ruimte voor ontwikkeling en mocht een buslading staf meenemen en dan nu je hielen lichten. Daar vind ik ook wel wat van.
- Trevorp
- Invaller
Mocht dit zo lopen, eens. Het zegt ook wel iets over hoe je moet je spelers omgaat; laat ze volledig in de steek. Kan best zijn dat je hier van tevoren afspraken over maakt, maar dan nog.
Ik hoop dat ze flink moeten betalen.
Ik hoop dat ze flink moeten betalen.
-
- Selectiespeler
1908.nl schrijft het volgende: Echter moeten Feyenoord en SC Heerenveen nog onderhandelen over de trainer. De oud-aanvaller zou wel via de zogeheten voordeur willen vertrekken bij zijn huidige club. Van Persie is niet van plan een overstap te forceren als beide clubs er niet komen.
-
- Bankzitter
Ik heb het al een paar keer gezegd, het is een egoïstische "trainer". Een goede spits maakt nog geen goede trainer, ik wens ze veel plezier met hem in Rotterdam.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
De enige manier om dit te accepteren is als Feyenoord gewoon een flink bedrag gaat neerleggen. Wij komen nu in een rotsituatie terecht waarbij we wellicht ook contracten van andere trainer(s) moeten gaan afkopen om de gewenste technische staf neer te zetten. Gelukkig heeft Feyenoord net weer flink wat verdiend in de CL en zijn ze hopelijk wat scheutiger met het uitgeven daarvan.
Voor de rest was ik zelf erg te spreken over Van Persie. Natuurlijk zijn er hier en daar wat dingen aan te merken, maar het zijn wel allemaal voetbal-tactische dingen geweest. Daar kun je over discussiëren maar zijn in mijn ogen geen dingen geweest waarvoor je nu al afscheid van hem zou willen nemen. Juist die middellange termijn is enorm belangrijk, anders blijf je bezig met trainers en spelers wisselen en kun je amper wat opbouwen.
Voor de rest was ik zelf erg te spreken over Van Persie. Natuurlijk zijn er hier en daar wat dingen aan te merken, maar het zijn wel allemaal voetbal-tactische dingen geweest. Daar kun je over discussiëren maar zijn in mijn ogen geen dingen geweest waarvoor je nu al afscheid van hem zou willen nemen. Juist die middellange termijn is enorm belangrijk, anders blijf je bezig met trainers en spelers wisselen en kun je amper wat opbouwen.
-
- Wereldspeler
Het zegt wel genoeg dat de namen van Ole Tobiasen en Robin Veldman vallen, ze hebben bij de club ook wel ingezien dat enige binding met de club wel van belang is. Ook waarschijnlijk omdat Harmen Kuperus gevlogen is en we geen enkele clubman op de bank hebben zitten. Ik denk eerlijk gezegd dat het van beide kanten (Club & Van Persie) enigszins is tegengevallen.
-
- Bankzitter
En deze actie van je maat dan? Voor de bühne beetje laf doen met: ik zit nog wat met de keuze in mijn maag ivm heerenveen. Maar ondertussen al lekker afspraken maken met Feyenoord. We hebben voor die gast goede spelers laten gaan en voor zijn visie en spel spelers gehaald en nu taait hij weer mooi af. Maakt mij niet uit wie er eerst voor in de plek komt, heeft nu al meer respect van mij dan van Persie ooit zal krijgen.Marça schreef: ↑20-02-2025 08:52 De enige manier om dit te accepteren is als Feyenoord gewoon een flink bedrag gaat neerleggen. Wij komen nu in een rotsituatie terecht waarbij we wellicht ook contracten van andere trainer(s) moeten gaan afkopen om de gewenste technische staf neer te zetten. Gelukkig heeft Feyenoord net weer flink wat verdiend in de CL en zijn ze hopelijk wat scheutiger met het uitgeven daarvan.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Ik had ook niet voor niets 'was' gebruikt, want ik vind dit ook echt een klote-actie van Van Persie. Hij zadelt ons op met een enorm probleem, daar stapte ik in mijn eerdere post wat te makkelijk overheen. Heb dan snel de neiging om maar weer door te gaan, verder te kijken. Maar dit siert hem totaal niet - zou me ook niet verbazen als hij bij onze laatste thuiswedstrijd met een flink fluitconcert ontvangen zal gaan worden. Terecht ook.
-
- Nieuw talent
Alles onder voorbehoud natuurlijk, niks is nog definitief. Maar áls dit er doorkomt, is het - net zoals de Arsenal supporters al hebben ervaren- wel een slang. Ik denk dat we behoorlijk wat liedjes van de Gunners kunnen kopiëren, de 18e mei.Marça schreef: ↑20-02-2025 09:23 Ik had ook niet voor niets 'was' gebruikt, want ik vind dit ook echt een klote-actie van Van Persie. Hij zadelt ons op met een enorm probleem, daar stapte ik in mijn eerdere post wat te makkelijk overheen. Heb dan snel de neiging om maar weer door te gaan, verder te kijken. Maar dit siert hem totaal niet - zou me ook niet verbazen als hij bij onze laatste thuiswedstrijd met een flink fluitconcert ontvangen zal gaan worden. Terecht ook.
-
Verified
- Superster
Man, man, wat een overdreven reacties hier weer.
Iedereen weet toch dat van Persie hier alleen maar een opstap maakt. Beste jongen heeft toch verder niks met Heerenveen maar des te meer met Feyenoord.
Kan gewoon met een veel betere selectie werken en de laatste 16 van de Champions League in. Die clausule zat niet voor niets in zijn contract.
Als er een redelijke vergoeding voor het afkopen van de contracten komt dan is dit toch gewoon hoe het in de voetballerij gaat. Waarom wordt hij hier nu weer aangevallen op een keuze die iedereen zou maken?
Als wij hoofdtrainer van Emmen waren en we konden de overstap naar Heerenveen maken dan deden we het allemaal. Doe dan nu niet zo kinderachtig en kortzichtig.
Je krijgt sommige kansen maar 1x. Als Feyenoord een ander aanstelt die het geweldig doet dan is zijn kans misschien voorbij.
Maar goed, dat vind ik.
Iedereen weet toch dat van Persie hier alleen maar een opstap maakt. Beste jongen heeft toch verder niks met Heerenveen maar des te meer met Feyenoord.
Kan gewoon met een veel betere selectie werken en de laatste 16 van de Champions League in. Die clausule zat niet voor niets in zijn contract.
Als er een redelijke vergoeding voor het afkopen van de contracten komt dan is dit toch gewoon hoe het in de voetballerij gaat. Waarom wordt hij hier nu weer aangevallen op een keuze die iedereen zou maken?
Als wij hoofdtrainer van Emmen waren en we konden de overstap naar Heerenveen maken dan deden we het allemaal. Doe dan nu niet zo kinderachtig en kortzichtig.
Je krijgt sommige kansen maar 1x. Als Feyenoord een ander aanstelt die het geweldig doet dan is zijn kans misschien voorbij.
Maar goed, dat vind ik.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Ik denk dat de meesten dit ook wel zo zien, maar toch wel balen van de timing? Stukje in de rouwverwerking denk ikOtsje P schreef: ↑20-02-2025 10:26 Man, man, wat een overdreven reacties hier weer.
Maar goed, dat vind ik.

-
- Bankzitter
Ik vind het nogal een egoïstische keuze. Als ik van baan wissel zorg ik er in ieder geval voor dat ik het netjes achterlaat, het begrip dat je wat beters krijgen kunt is er dan ook echt wel. Maar dit voelt gewoon niet lekker.Otsje P schreef: ↑20-02-2025 10:26 Man, man, wat een overdreven reacties hier weer.
Maar goed, dat vind ik.
Je moet je ook realiseren dat hij hier mocht doen en laten wat hij wilde. Hij kreeg vrij baan om te leren en fouten te maken. Hij heeft spelers laten gaan en spelers aangetrokken om zijn visie uit te voeren. Dat laat hij nu uit handen vallen om snel terug te keren naar de club waar hij eerst geen assistent wilde worden. Hoe laat je een club dan achter?
Ik ben er niet rouwig om dat hij gaat, ik was geen fan. Maar op de manier hoe en wat mag ik wel wat vinden toch?
-
- Wereldspeler
In voetbal werkt het toch allemaal net wat anders, komt nog bij; wat als Van Persie in april 16de staat. Moet de club dan ook loyaal zijn naar hem of kieperen ze hem eruit?
Het voelt inderdaad niet lekker, maar ik denk eigenlijk dat het voor iedereen het beste is (behalve voor Feyenoord denk ik). Neem gelijk de hele staf maar mee zodat we niet met een erfenis blijven zitten.
- Trevorp
- Invaller
Ik vind de reacties helemaal niet overdreven. Eigenlijk best netjes allemaal. Je gaat als trainer een commitment aan met een club en een groep spelers. Dan mag daar best wat van worden gezegd als je die bij de eerste goede kans halverwege een seizoen gelijk volledig laat varen.
Verder maakt het mij ook niets uit en ben er ook totaal niet rouwig om.
Ik had er wel veel meer van verwacht; van RvP en de spelers zelf ook trouwens.
Verder maakt het mij ook niets uit en ben er ook totaal niet rouwig om.
Ik had er wel veel meer van verwacht; van RvP en de spelers zelf ook trouwens.
-
- Nieuw talent
Dit inderdaad. Het gaat mij om het moment in het seizoen.Trevorp schreef: ↑20-02-2025 11:12 Ik vind de reacties helemaal niet overdreven. Eigenlijk best netjes allemaal. Je gaat als trainer een commitment aan met een club en een groep spelers. Dan mag daar best wat van worden gezegd als je die bij de eerste goede kans halverwege een seizoen gelijk volledig laat varen.
Dan ben ik helaas toch bang dat dit negatieve gevolgen gaat hebben. De spelers liepen al niet over van vertrouwen. Tel daar de nodige blessures bij op en deze actie waarin bijna de hele staf hem peert. Dan is dit een grote bron van onrust. Ik was er niet bang voor maar ik hoop nu echt dat we ons zsm veilig spelen..
-
Verified
- Superster
Het moment in het seizoen is ook niet zijn keuze natuurlijk.
Ik vind deze keuze niet egoïstischer dan enige andere keuze in de voetballerij. Het is ieder voor zich. Iedere speler en trainer is loyaal aan de club tot er een volgende betere, aantrekkelijkere club zich voordoet.
Maar goed, de vraag is eigenlijk gewoon of we er veel minder van worden. Daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor en daarom doet het me ook niks. Mooi laten gaan, Pinas en Bosschaart meenemen.
Vind van Persie qua enthousiastme en uitstraling prima maar we hebben toch een een flinke vracht aan gekke keuzes mogen aanschouwen.
Een middenveld met 3 jonge knapen die alle 3 hetzelfde doen. Hard werken en vooral heel veel lopen met de bal. Het 3x omzetten van de keepers en dan ook nog die bizarre keeperwissel. Het de deur uitwerken van Olsson.
Ik vind het allemaal prima. Goeie gast, veel succes. Een nieuwe staf kan net zo goed een prima impuls geven.
Ik vind deze keuze niet egoïstischer dan enige andere keuze in de voetballerij. Het is ieder voor zich. Iedere speler en trainer is loyaal aan de club tot er een volgende betere, aantrekkelijkere club zich voordoet.
Maar goed, de vraag is eigenlijk gewoon of we er veel minder van worden. Daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor en daarom doet het me ook niks. Mooi laten gaan, Pinas en Bosschaart meenemen.
Vind van Persie qua enthousiastme en uitstraling prima maar we hebben toch een een flinke vracht aan gekke keuzes mogen aanschouwen.
Een middenveld met 3 jonge knapen die alle 3 hetzelfde doen. Hard werken en vooral heel veel lopen met de bal. Het 3x omzetten van de keepers en dan ook nog die bizarre keeperwissel. Het de deur uitwerken van Olsson.
Ik vind het allemaal prima. Goeie gast, veel succes. Een nieuwe staf kan net zo goed een prima impuls geven.
-
- Nieuw talent
Uit een interview met Simon: In het interview geeft hij aan dat hij nooit helemaal zichzelf is geweest in Heerenveen omdat zijn vrienden en familie zover bij hem vandaan waren.
Als heimwee zo'n grote rol gespeeld heeft, mag je m.i. niet spreken van 'de deur uitwerken'.
-
- Wereldspeler
Maar om in augustus te zeggen dat Olsson nog wel een stap omhoog kan, en hem dan in oktober nooit meer op te stellen.Muertos schreef: ↑20-02-2025 12:07 Uit een interview met Simon: In het interview geeft hij aan dat hij nooit helemaal zichzelf is geweest in Heerenveen omdat zijn vrienden en familie zover bij hem vandaan waren.
Als heimwee zo'n grote rol gespeeld heeft, mag je m.i. niet spreken van 'de deur uitwerken'.
Dat vind ik wel heel dicht bij wegpesten komen. Het is in ieder geval niet heel netjes
-
- Bankzitter
Ik vind je wel heel erg genuanceerd. Maar ik ben het wel met je eens dat we hier ook niet veel minder van gaan worden.Otsje P schreef: ↑20-02-2025 11:43 Het moment in het seizoen is ook niet zijn keuze natuurlijk.
Robin is een feyenoorder, maar geen trainer.
- Satyr
- Superster
Marco van Basten 2.0 gok ik
-
- Nieuw talent
Dat klopt en daar was Olsson het zelf ook mee eens:SuperFrysk schreef: ↑20-02-2025 12:41 Maar om in augustus te zeggen dat Olsson nog wel een stap omhoog kan, en hem dan in oktober nooit meer op te stellen.
Dat vind ik wel heel dicht bij wegpesten komen. Het is in ieder geval niet heel netjes
""Ik heb een goede relatie met Van Persie, hij is eerlijk en geeft aan waar ik me moet verbeteren. Vooral verdedigend moet ik verbeteren", zegt Olsson. De middenvelder heeft een duidelijk doel: "Ik moet er zelf voor zorgen dat hij niet langer om mij heen kan."
En dat is helaas niet gelukt. Zoals nu blijkt mede door zijn afstand richting zijn familie.
Vergeet ook niet dat zijn vader vorig jaar februari / maart is overleden, sindsdien lijkt het met zijn prestaties bergafwaarts te zijn gegaan.
-
AMDJ Verified
- Beheerder
Dat er nog geen akkoord is tussen beide clubs lijkt me positief voor Heerenveen. Wellicht dat de ''Feyenoord-clausule'' dus toch niet zo eenvoudig in elkaar steekt dat Heerenveen niets kan eisen.
-
- Invaller
Dit is hun probleem en niet ons probleem.
Laat ze maar eens zien hoeveel ze ervoor over hebben om hun probleem op te lossen.
Laat ze maar eens zien hoeveel ze ervoor over hebben om hun probleem op te lossen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
-
- Wereldspeler
Als je het AD moet geloven, word die morgen gepresenteerd. Goed, kunnen wij dit hoofdstuk afsluiten en een trainer aanstellen.
Ik hoop niet dat het weken gaat duren.
Ik hoop niet dat het weken gaat duren.
-
Verified
- Beheerder
15 miljoen gepakt voor Arne, een deel mag wel onze kant op komen
Heerenveen fan in Leiden
-
- Wereldspeler
Voor Etienne Reijnen betaalde Feyenoord zo'n 3 ton, voor een hoofdtrainer mag dat toch wel flink hoger zijn.
-
- Selectiespeler
Hij had een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan, maar die kon pas komende zoner geactiveerd worden. Heerenveen kon dus vragen wat het wilde.
-
- Wereldspeler
We zullen het nooit weten; maar hoeveel denken jullie?
Anderhalf miljoen?
Anderhalf miljoen?