Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
bollebert
Basisspeler

Re: Janio Bikel

Bericht door bollebert »

Snap hier de negatievetijd tegen grimo niet hoor.
Zegt alleen dat hij bikel snapt als hij verder gaat kijken nou ik ook!
En gaan we nou iedereen die niet bijtekent voor geld wolf uitmaken?
Want dan kunnen we de halve selectie zo uitmaken.
Denk dat we meer moeten afvragen waarom dat soort talenten niet bijtekenen.
Zoals iemand al aangaf leuk die talenten op leiden maar als het niks oplevert is het voor de kats zijn kut.
Hinkelpikke
Wereldspeler

Bericht door Hinkelpikke »

Grimo heeft in deze wel gelijk in mijn ogen. Zo leid je op voor niks. Het is in mijn ogen vrij simpel. Bikel is een groot talent, het is dus de keuze tussen hem nu een waardig salaris bieden en hem over een paar seizoenen voor een paar miljoen verkopen, of hem nu transfervrij laten gaan. Als het zo doorgaat leiden we voor niets op. Ook het gedoe rond Sint Juste en Van Aken zit mij allesbehalve lekker.
Heerenveen till I die!
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

bollebert schreef: Zoals iemand al aangaf leuk die talenten op leiden maar als het niks oplevert is het voor de kats zijn kut.
Dat was ik ook.. :wink:
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Flying Frisian schreef:De zaakwaarnemer van Bikel is Oliver Cabrera en bij het horen van die naam ging me meteen een belletje rinkelen. Hij was ook de manager van Afonso Alves, dus dan hebben we een idee wat we kunnen verwachten.

Verder ben ik het met eerdere sprekers eens. Hans Vonk dient het belang van Heerenveen en moet een balans vinden tussen sportief en financieel goed beleid. Hij zal aangeven dat ze voor Janio een bepaald budget hebben en als hij daar niet akkoord mee gaat, mag hij het elders proberen.
Nordfeldt: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/327 ... n-verlaten
Djuricic: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/391 ... ricic.html

Alves zijn zaakwaarnemer was Robert Tiburcio.
Die van AZ Ari was Cabrera: http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=35319
RvP, het waren 10 .... maanden
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

De transferperikelen van nu met de aflopende contracten horen allemaal bij de overgangsfase van het oude naar het nieuwe bestuur.
Zowel de club als spelers staan in hun recht. De club is vrij om opties niet te lichten wanneer ze die voor dit moment niet verantwoord achten. Je kunt jeugdspelers onmogelijk topverdieners maken terwijl een andere basisspeler behoorlijk water bij de wijn heeft moeten doen. Niet dat ik daarmee wil suggereren dat Marten bijvoorbeeld wél topverdiener zou moeten zijn.
Maar Bikel heeft de troeven in handen. Jammer voor de club en jammer voor de supporters. Hij speelt straks een wk in Nieuw Zeeland en als hij daar goed presteert heeft hij als jeugdinternational en transfervrij waarschijnlijk de clubs voor het uitzoeken.
Ik zou er maar vast aan wennen, want ik heb zo'n idee dat Bikel de laatste wel eens niet kon zijn waarbij een probleem ontstaat tussen wat de spelers ooit beloofd is en wat ze nu geboden kan worden. Teleurstellend, maar het is niet anders.
RvP, het waren 10 .... maanden
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Bubbe schreef:
Dat we voor niets zouden opleiden vind ik dan ook zo'n ongelooflijke dooddoener. Een Van Anholt speelt hier gewoon jarenlang in de basis, voor andere spelers hebben we in totaal behoorlijke bedragen gepakt terwijl geen van allen structureel in het Nederlands elftal speelt. Hoe goed zijn onze talenten eigenlijk? Gouweleeuw en Narsingh hebben de stap nog niet gemaakt, Ziyech lijkt het te kunnen maar hoe ver komt hij? Kan nog steeds niet mee verdedigen. Laten we over Bilal maar zwijgen.
Van Anholt is de enige die hier wat langer is ja, tegen zijn eigen wil in overigens.
Van Anholt is een voorbeeld hoe het ook kan zijn, 100 wedstrijden voor de club gespeeld en dan gun je hem ook een mooie transfer.
Onze talenten zijn goed maar aangezien we ze na gemiddeld 30 wedstrijden of minder al kwijt zijn zullen wij nooit het beste van hun zien in een Heerenveen shirt.

Hoe goed zijn onze talenten?

-Gouweleeuw is gewoon een degelijke verdediger in de eredivisie, niks mis mee.

-Narsingh heeft de stap nog niet gemaakt? Narsingh speelt na zijn zware blessure wekelijks bij de toekomstige landskampioen, heeft 9 keer in Oranje gespeeld en is de eerste Heerenveen-speler ooit die namens Oranje deelnam aan een EK-eindronde..nee dan heb je de stap nog niet gemaakt...Wat verwacht je nog meer van een jongen van 24?

-Ziyech heeft na zijn doorbraak vorig seizoen nu al weer 10 goals en 12 assists gegeven bij een ploeg die totaal niet draait. En dan zeg jij; "kan nog steeds niet mee verdedigen"...
Nee maar heeft wel een fantastische trap, overzicht. Geeft assists en maakt doelpunten. Mensen gaan naar het stadion voor spelers als Ziyech.

-Bilal is een geval apart. Die was gewoon in de war en nog steeds.

-Sinkgraven is een topper maar die kan je eigenlijk pas volgend seizoen beoordelen bij Ajax.

Met van Aken zijn meerdere gesprekken gevoerd en ik ga je op een briefje geven dat hij zijn huidige contract ook niet gaat openbreken. Met Bikel en St Juste is het nog afwachten. Het is gewoon jammer dat spelers hier niet willen blijven, na een klein aantal wedstrijden willen ze hier zo snel mogelijk vertrekken en Heerenveen lukt het maar niet om ze langer aan ons te binden. Daar zullen ze wat mee moeten gaan doen, anders leid je op voor zoals ik al eerder zei de kat z'n kut. Weet je die jongens nog langer te binden dan worden ze nog meer waard. Tevens levert het binding op met de eigen supporters dat onze eigen opgeleide jongens hier een paar seizoen spelen.

Overigens let op Albert Gudmundsson, nu nog te bewonderen in de A1 of de beloften maar is waarschijnlijk voor zijn debuut op de Bikel wijze hier al weg.
Feanfan13
Selectiespeler

Bericht door Feanfan13 »

We zitten allemaal te speculeren dat hij weg gaat, dit zijn gewoon onderhandeling strategieën. Volgende week kan er zo ineens groene rook zijn.

Btw, afschaffen die spelersmakelaar, dat zijn de geld wolven.
Hinkelpikke
Wereldspeler

Bericht door Hinkelpikke »

Feanfan13 schreef:We zitten allemaal te speculeren dat hij weg gaat, dit zijn gewoon onderhandeling strategieën. Volgende week kan er zo ineens groene rook zijn.

Groene rook?
Heerenveen till I die!
Feanfan13
Selectiespeler

Bericht door Feanfan13 »

HJa we zijn hier niet in het Vaticaan waar we witte rook hebben @hinkiepinkie.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Feanfan13 schreef:
Die zijn allang afgeschaft.
Heb jij - vanaf de bank - ook altijd zo’n verstand van voetbal? Goed nieuws, vanaf één april 2015 kan iedereen voetbalmakelaar worden. Voetbalbond FIFA schrapt de licentieplicht voor spelersmakelaars. Een examen maken over FIFA-reglementen en arbeidsrecht is niet meer nodig.

De angst voor beunhazen, gelukszoekers en malafide praktijken is groot bij voetbalorganisaties KNVB, Pro Agent en Vereniging voor Contractspelers. Maar volgens de FIFA wordt nu al 70 procent van de transfers wereldwijd gedaan door spelersmakelaars zonder licentie. In Nederland valt het mee, 85 procent van de makelaars is ‘legaal’.
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Er is een aanbieding aan hem gedaan inmiddels ? Er was wat een vaag bericht over een salaris dat net zo hoog is als de 2e divisie in Zweden. Dat zal toch niet een serieuze aanbieding geweest zijn in het nieuwe onderhandelingsproces wat met hem is gestart ?
Ik kan dat niet geloven. :?
Samen maken we de club sterk.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Heerenveen steekt zo laag mogelijk in, en de zaakwaarnemer doet dat op zijn beurt zo hoog mogelijk. Heerenveen vindt hem nog een A-junior die net een paar Eredivisiewedstrijden heeft gespeeld, maar vind hem nog niet klaar voor de basis. Z'n zaakwaarnemer ziet hem na een paar Eredivisiewestrijden als een volwaardig teamlid. Dat zal de insteek van beide kanten/kampen zijn.
Overigens verwacht ik dat Heerenveen en Bikel er gewoon uitkomen aangezien Bikel er op dit moment totaal niks aan heeft om het ergens anders te proberen. Daarvoor is hij nog te jong en met het gegeven dat hij nog geen volwaardig 1e elftalspeler is, is het risico elders op een terugval behoorlijk groot.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Opnieuw vond ik dat Bikel een prima indruk maakte tijdens de speeltijd die hij kreeg. Gedreven in de duels, creatief en denkt vooruit. Wanneer hij hier langer blijft, gaan we nog veel plezier aan hem beleven.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Bubbe schreef:
Dat is gewoon pessimistisch.
Zullen zien of dit pessimistisch is of realisme. Ik wil graag met alle positiviteit het graag anders zien maar de tendens is gewoon dat jonge spelers hier heeel erg snel weg willen.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Ik wil graag met alle positiviteit het graag anders zien maar de tendens is gewoon dat jonge spelers hier heeel erg snel weg willen.
Ben het met je eens. Aan de ene kant, we kunnen op dit moment financieel niet concurreren met andere clubs. Gelukkig hebben we in Twente nu een concurrent minder. Aan de andere kant, jonge spelers worden het hoofd gek gemaakt met mooie bedragen elders en vergeten daarbij dat hun ontwikkeling wel eens kan stagneren of achteruit gaan en daarbij dat het de zaakwaarnemer veelal om z'n eigen hachje gaat.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Ben het met je eens. Aan de ene kant, we kunnen op dit moment financieel niet concurreren met andere clubs. Gelukkig hebben we in Twente nu een concurrent minder. Aan de andere kant, jonge spelers worden het hoofd gek gemaakt met mooie bedragen elders en vergeten daarbij dat hun ontwikkeling wel eens kan stagneren of achteruit gaan en daarbij dat het de zaakwaarnemer veelal om z'n eigen hachje gaat.
Zaakwaarnemers hebben inderdaad een ander belang, maar spelers kunnen zich ook prima ontwikkelen bij een AZ, Vitesse, Twente etc. Ook clubs die een prima facaliteiten hebben om te ontwikkelen en veel al tegen een beter salaris dan bij Heerenveen, ook is de ligging van sommige clubs interessanter voor veel spelers.
bollebert
Basisspeler

Bericht door bollebert »

Bubbe schreef:Volgens mij ook wel een compliment dat spelers bij ons na nog geen 5 duels al flink in de belangstelling staan. Als je dit een paar jaar volhoudt krijg je in de toekomst nog de nodige doorverkoop vergoedingen, opleidingsvergoedingen en vang je de nodige sommen aan verkoop. Kan een gouden handeltje zijn om de club binnen no-time gezond te krijgen en in de toekomst op te bouwen, wanneer je wel weer in staat bent betere salarissen uit te reiken.
Ja leuk joh,alle talenten voor spotprijs of gratis de deur uit laten lopen.Om een paar ton aan opleidingsvergoedingen binnen te halen over aantal jaar.
Liever nu verlengen en voor een veel hoger transferprijs te verkopen leverd veel meer op!
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Even ongenuanceerd, als de jeugdspelers niet willen blijven dan donderen ze toch lekker op. Voor jou een ander..
Spijt heb je morgen maar!
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Ebiede schreef:Even ongenuanceerd, als de jeugdspelers niet willen blijven dan donderen ze toch lekker op. Voor jou een ander..
Dat is wel heel ongenuanceerd, het zal niet altijd zo zijn dat er jeugdspelers klaar staan en spelers aantrekken met een relatief lege beurs is ook geen appeltje eitje.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Zaakwaarnemers hebben inderdaad een ander belang, maar spelers kunnen zich ook prima ontwikkelen bij een AZ, Vitesse, Twente etc. Ook clubs die een prima facaliteiten hebben om te ontwikkelen en veel al tegen een beter salaris dan bij Heerenveen, ook is de ligging van sommige clubs interessanter voor veel spelers.
Dat kan prima, maar kan ook prima niet. Sommige spelers hebben nou eenmaal veel tijd nodig om te wennen, en jeugdspelers hebben dat sterker dan ervaren spelers. Het blijkt voor veel spelers nogal wat tijd te kosten om te wennen. Daarnaast kan de ligging van onze club juist als een voordeel worden gezien aangezien je je lekker op het voetbal kunt concentreren ipv blootgesteld te worden aan de verleidingen om je heen.
Verder vermoed ik dat Vitesse en Twente de komende tijd niet beter zullen betalen aangezien beide clubs momenteel in een lastig financieel pakket zitten.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Wat ik nooit begrijp is waarom een speler uit de jeugd van een club (lees Heerenveen) nooit een mooi contract mag tekenen.
Maar een onbekende speler uit het buitenland krijgt wel een dik contract.

Als men slim is mag men z'n Bikel wel een goed contract aanbieden, dat is toch beter dan wanneer z'n jongen weer vertrekt en je een speler moet aantrekken om hem te "vervangen". Dat kost misschien wel meer geld.
bollebert
Basisspeler

Bericht door bollebert »

Omdat spelers van buitenaf zich hebben bewezen en gelden als een directe versterking. Het verwachtingspatroon op de korte termijn is velen malen hoger en dus ook het contract.

Misschien is het wel wat krom, maar je kunt van jeugdspelers niet verwachten dat zij zich binnen no-time bewijzen bij de club. Daar is het salaris ook naar.[/quote]

Zie in bikkel meer potentie als in de roon bv.
En normaal gesproken halen wij alleen talenten die nog kunnen groeien dus wennen etc vind dat Lipton wel een punt heeft.
Currahee
Wereldspeler

Bericht door Currahee »

Plus dat als je een jeugdspeler een redelijk hoog salaris geeft zal een basisspeler die moet verlengen ook verwachten dat hij aanzienlijk meer gaat verdienen want hij is immer basis speler. Dus uiteindelijk zal je salarishuis weer uit zijn voegen groeien of zal niemand meer bij willen tekenen.

Bikel is een leuke speler maar heeft nog maar 1x in de basis gestaan en een handvol invalbeurten. Het is niet zo dat hij onbetwist basisspeler is geworden. Ik hoop dat hij blijft maar vind ook niet dat je hem gelijk een topsalaris zou moeten geven. Ik weet niet of het een optie is om doelen in een contract op te nemen. Bij zoveel speelminuten ga je naar .... salaris bij basis speler naar .... salaris en dat dit na elk jaargagng wordt bekeken.
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Die doelen opnemen zijn op zich leuk maar als club kun je een speler daar natuurlijk ook keihard mee naaien door hem niet meer te gebruiken als er een salarisverhoging aan zit te komen. Bikel heeft 28 wedstrijden in een seizoen meegedaan en bij 30 krijgt hij een fikse verhoging? Niet meer opstellen die jongen. Zie je in het buitenland ook geregeld gebeuren bij spelers die niet onbetwist bij de beste spelers horen en clubs die op de centen letten. En Heerenveen zie ik het ook zo doen, in het verleden zijn zijn ze ook niet altijd even heilig geweest betreffende contractuele afspraken met spelers.

Maar goed, de club heeft gewoon nieuwe salarisindelingen en houdt zich daaraan. Op zich niet gek. Bikel is een belofte en zal zo'n salaris krijgen. De tijden van het grote geld is sowieso wel voorbij, salarissen zijn dalend en dat zal gewoon zo doorgaan. Als je daar niet mee kunt leven moet je gewoon elders gaan ballen, het is wat dat betreft graag of niet.
The two most powerful warriors are patience and time.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Currahee schreef:. Ik weet niet of het een optie is om doelen in een contract op te nemen. Bij zoveel speelminuten ga je naar .... salaris bij basis speler naar .... salaris en dat dit na elk jaargagng wordt bekeken.
Denk jij dat Bikel denkt dat Heerenveen opties nakomt? :lol: Die jongen is nu wel genezen.
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

Hoop dat het lukt om Janio vast te leggen. Zie veel potentie in deze speler.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

De beste man van het veld vandaag. Technisch vaardig en een goed overzicht. Mooi om naar te kijken.
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Heeft prima reclame voor zichzelf gemaakt. Erg aanwezig en beviel me ook zeker.
The two most powerful warriors are patience and time.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Wat een toppertje.
Alle ballen op Henkie!
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

De club moet deze jongen zo gauw mogelijk vastleggen. dat Bikel maar een voorbeeld aan St. Juste mag nemen 8)
Laatst gewijzigd door BK2007 op 27-04-2015 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen maken we de club sterk.
Plaats reactie