Elke jeugdspits leert om een loopactie in te zetten en voor de verdediger te komen op het moment wanneer de vleugelaanvaller z'n man voorbij gaat; dat deed Dalgaard prima. Dan leert elke vleugelaanvaller ook om hem bij de 1e paal voor te leggen. Terugleggen op de 11 meter in zo'n situatie word je nooit geleerd wanneer je spits naar de 1e paal loopt. Je geeft hem direct voor of wanneer je de achterlijn haalt speel je naar de 2e paal of 11 doelgebied mits daar een medespeler staat. En die stond daar niet.Flying Tilster schreef: Deze mening deel ik dus totaal niet. Slagveer deed het in deze situatie uitstekend en legt de bal terug op de 11 meter, zoals het hoort in zo'n situatie. Dalgaard liep al veel te diep op het moment dat Slagveer de bal zou voorzetten.
Een slimme spits gaat.. maar kan ook een paar pasjes terugzetten om zichzelf juist te positioneren.. en dat deed Dalgaard hier volledig fout.
Ik ben ook nog niet onder de indruk van Dalgaard, maar het positioneren voor de goal doet hij tot nu toe prima. Het is alleen nog wachten op de juiste afstemming tussen vleugelaanvaller en spits (net als in de tijd van Dost/Narsingh waar het in het begin ook niet liep en iedereen hier Dost afbrandde). Mijn bescheiden mening vertelt dat Dalgaard juist erg sterk is in het positie kiezen voor de goal.