Thomas Dalgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Wizard
Beheerder

Re: Thomas Dalgaard

Bericht door Wizard »

Flying Tilster schreef: Deze mening deel ik dus totaal niet. Slagveer deed het in deze situatie uitstekend en legt de bal terug op de 11 meter, zoals het hoort in zo'n situatie. Dalgaard liep al veel te diep op het moment dat Slagveer de bal zou voorzetten.
Een slimme spits gaat.. maar kan ook een paar pasjes terugzetten om zichzelf juist te positioneren.. en dat deed Dalgaard hier volledig fout.
Elke jeugdspits leert om een loopactie in te zetten en voor de verdediger te komen op het moment wanneer de vleugelaanvaller z'n man voorbij gaat; dat deed Dalgaard prima. Dan leert elke vleugelaanvaller ook om hem bij de 1e paal voor te leggen. Terugleggen op de 11 meter in zo'n situatie word je nooit geleerd wanneer je spits naar de 1e paal loopt. Je geeft hem direct voor of wanneer je de achterlijn haalt speel je naar de 2e paal of 11 doelgebied mits daar een medespeler staat. En die stond daar niet.
Ik ben ook nog niet onder de indruk van Dalgaard, maar het positioneren voor de goal doet hij tot nu toe prima. Het is alleen nog wachten op de juiste afstemming tussen vleugelaanvaller en spits (net als in de tijd van Dost/Narsingh waar het in het begin ook niet liep en iedereen hier Dost afbrandde). Mijn bescheiden mening vertelt dat Dalgaard juist erg sterk is in het positie kiezen voor de goal.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Ik denk dat voor beide verhalen wel wat te zeggen is. Slagveer zijn overzicht is natuurlijk beperkt, en als hij ziet dat Dalgaard naar de eerste paal gaat, dan moet hij die bal direct geven. Andersom is het ook zo, dat als Dalgaard merkt dat Slagveer niet die vroege bal geeft, dat hij dan vanuit zijn voorwaartse loopactie ineens uit moet stappen. Gaat hij ineens 2 passen achteruit, dan staat hij volledig vrij omdat de verdedigers nog in die loopactie zitten.

In dit geval had beide volgens mij gekund, en nu gebeurde geen van beide.
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Ik ben ook nog niet onder de indruk van Dalgaard, maar het positioneren voor de goal doet hij tot nu toe prima. Het is alleen nog wachten op de juiste afstemming tussen vleugelaanvaller en spits (net als in de tijd van Dost/Narsingh waar het in het begin ook niet liep en iedereen hier Dost afbrandde). Mijn bescheiden mening vertelt dat Dalgaard juist erg sterk is in het positie kiezen voor de goal.
Het gaat mij ook zeer zeker niet om het afbranden van Dalgaard.
Wie had bijvoorbeeld vantevoren verwacht wat Uth momenteel presteert.. Dat had ik in ieder geval niet van hem verwacht.
Het kost bij een nieuwe club gewoon even meer tijd dan alleen de voorbereiding.

In dit specifieke geval vind ik dat Slagveer het goed deed, achterlijn halen (zoals m.i. een vleugelaanvaller behoort te doen / proberen) en dan bal rond de 11 meter leggen. Ze moeten van elkaar nog weten wat ze in zulke situaties gaan doen.. zoals je al zei.. afstemming en dat heeft gewoon even tijd nodig.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Finnbogasson of Huntelaar hadden op de elfmeterstip gestaan. Geeft ook gelijk het niveauverschil weer tussen de twee eerder genoemde spitsen en Dalgaard.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Frisian Viking schreef:Finnbogasson of Huntelaar hadden op de elfmeterstip gestaan. Geeft ook gelijk het niveauverschil weer tussen de twee eerder genoemde spitsen en Dalgaard.
Ik vraag me toch echt af van wie jullie voetbaltraining en positieles hebben gehad? Geen enkele prof spits zou in deze casus op de elfmeterstip staan. Dan sta je totaal uit positie, 2 verdedigers voor je neus en moet je eerst nog een actie maken voordat je kunt schieten. Maar goed, I rest my case.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Ik vraag me toch echt af van wie jullie voetbaltraining en positieles hebben gehad? Geen enkele prof spits zou in deze casus op de elfmeterstip staan. Dan sta je totaal uit positie, 2 verdedigers voor je neus en moet je eerst nog een actie maken voordat je kunt schieten. Maar goed, I rest my case.
Naar mijn weten stond er bij Dalgaard maar 1 verdediger. Hij had een voorbeweging moeten maken en daarna moeten uitstappen ter hoogte van de penalty stip, dan was hij vrijgekomen van zijn man en had hij kunnen binnentikken. De keeper stond tegen de 1e paal aan en had daar geen schijn van kans. Als ie al naar de 1e paal had willen gaan had ie dat op snelheid moeten doen, nu sjokte hij er naar toe.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Ik vraag me toch echt af van wie jullie voetbaltraining en positieles hebben gehad? Geen enkele prof spits zou in deze casus op de elfmeterstip staan. Dan sta je totaal uit positie, 2 verdedigers voor je neus en moet je eerst nog een actie maken voordat je kunt schieten. Maar goed, I rest my case.
uitgaande van jouw beschrijving, waar moet hij dan staan op de doellijn of een meter er voor? Achter de 2 centrale verdedigers?
dan staat hij buitenspel. Heb je zelf wel opgelet?

Volgens mij had hij in dit geval wel degelijk op de stip moeten staan en liep hij veel te ver door, Zoet deed niet meer mee want die stond bij de 1e paal. Dit had Dalgaard moeten zien.

Dus wie nu les moet hebben vraag ik mij echt af. Volgens mij kies je positie op basis van de positie van je tegenstanders en worden daar tal van variaties op getraind .

Daarnaast oogt hij erg log en traag. Ben benieuwd of hij echt gaat aanhaken.
Hier heb ik geen woorden voor
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Breuer oogde ook log en traag maar was dat niet. Vond dat Dalgaard zeker een paar keer goed de duels aanging.
Dat mag ook wel met zijn fysiek. Ik hoop dat Sibon hem kan leren hoe hij zijn power kan gebruiken. In de lucht mag hij bv niet veel verliezen en dat doet hij nu wel. Kwesting van timing ook.

Als Uth geblesseerd of geschorst is, of als je iets af moet dwingen heb je toch een tweede spits nodig.

van Amersfoort heb ik veel vertrouwen in, maar moet je langzaam brengen. Pascal Huser is ook een talent en heeft als voordeel dat hij knoerter hard werkt voor een team.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

TORCIDA schreef: Volgens mij had hij in dit geval wel degelijk op de stip moeten staan en liep hij veel te ver door, Zoet deed niet meer mee want die stond bij de 1e paal. Dit had Dalgaard moeten zien.
- Een spits loopt in zo'n situatie altijd richting de 1e paal en een vleugelaanvaller geeft em bij de 1e paal wanneer de spits vrijloopt danwel de enige speler is die daar heenloopt. Je haalt als vleugel pas de achterlijn wanneer er meer dan 1 speler voor de goal staat om van de '11 meter positie' maar te zwijgen;
- Zeer bijzonder om met 2 verdedigers op de elf meter te gaan staan als spits wanneer er geen andere spelers zijn.
- Wellicht staan er op youtube wat filmpjes in gelijke situaties. Topspitsen lopen altijd richting de 1e paal. 2e aanvaller of lopende middenvelder kiest de looplijn richting 2e paal.
- Bovenstaande situaties zijn de standaard gewoontes. Uiteraard kan je hier als spits van afwijken door een loopactie te maken. Maar goed, dat was niet nodig aangezien hij vrijliep op het moment dat Slagveer z'n man voorbijsnelde;

Wellicht dat Dalgaard op het moment dat Slagveer doorliep nog een loopactie had kunnen maken, maar goed, dat was niet de discussie. De discussie was dat z'n looplijn en positie kiezen voor de goal niet goed was. En dat bestrijd ik ten zeerste.

NB Log en lomp ogen kan ik weinig mee. Dat doen bijna alle langere spelers uitzonderingen daargelaten.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Aangezien ik deze woorden gebruikt heb, laat ik het dan zo zeggen Wizard.
Zelfs voor zijn postuur een bedenkelijke actieradius.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Wizard jij vangt wel eens wat op van de spelersgroep. Wat vinden ze in de spelersgroep van Dalgaard, zien zij zijn spitsenkwaliteiten op de training?
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Stiffie schreef:Wizard jij vangt wel eens wat op van de spelersgroep. Wat vinden ze in de spelersgroep van Dalgaard, zien zij zijn spitsenkwaliteiten op de training?
Ik ben Wizard niet, maar het schijnt dat hij laatst op de training heeft gescoord tijdens een trainingspartijtje 3 tegen 3.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

fuotbalgek schreef:Aangezien ik deze woorden gebruikt heb, laat ik het dan zo zeggen Wizard.
Zelfs voor zijn postuur een bedenkelijke actieradius.
Helemaal met je eens.

@Stiffie Eerlijk gezegd geen idee. De spelers die ik af en toe spreek kennen Dalgaard nog niet zo goed. Wat ik hoor is dat het een hele rustige jongen is met droge humor en dat hij goed kan afronden.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Wizard, Zoet stond bij de eerste paal, Slagveer haalde de achterlijn, ongeveer op de rand van de 16, net binnen de 16. De ruimte lag op de stip, maar Dalgaard stond zowat op de doellijn, achter Zoet. Slagveer trok de bal naar de stip maar daar stond niemand, zelfs geen psv-er. Hij liep gewoon veel te ver door, de bal ging achter zijn rug langs, Dalgaard koos echt verkeerd positie of kwam te vroeg met zijn loopactie
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Torcida,
Dan zullen we het niet eens worden. Je kiest gewoonweg geen positie op de elf meter stip als spits als er geen andere medespelers lopen. Regel is dat je altijd 1e paal kiest en wanneer de situatie 't toelaat dat je een loopactie richting midden goal maakt. Slagveer had em simpelweg moeten voorgeven op 't moment het kon en Dalgaard vrijliep.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Dat vrijlopen moet dan een flitsende actie zijn zoals we b.v bij Dost wel zagen, dit leek bij Dalgaard nergens op.
Het was net een vertraagde film.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

wat heeft dalgaard te zoeken op 1 lijn met zoet die al bij de eerste paal staat. dan moet in deze situatie als in dit geval slagveer ook op de achterlijn staat de spit niet te snel dieplopen op nagenoeg de doellijn? Dan krijgt hij de bal toch nooit, de keeper zal altijd de korte hoek 1e paal afschermen bij een voorzet vanaf de achterlijn. Dan moet een spits toch nooit in dezelde lijn staan.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Jongens, kom op, die jongen is de discussie niet waard. Het wordt helemaal niks met die jongen. Ik wacht het moment wel af dat iedereen tot dat inzicht komt. 8)
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Als je op je 30e in de tweede divisie van Denemarken speelt dan kun je er weinig van verwachten. Een miskleun van 7 ton.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Heerenveen rules schreef:Als je op je 30e in de tweede divisie van Denemarken speelt dan kun je er weinig van verwachten. Een miskleun van 7 ton.
Flauw, hij speelde helemaal niet op zijn 30e in de 2e Divisie, hij was 29 :wink:
Magnus Eikrem
Nieuw talent

Bericht door Magnus Eikrem »

Komt bij dat het niet de tweede divisie, maar gewoon de Deense 'Eredivisie' was toch?

Niettemin, verwacht ik eveneens niet dat het goed komt met deze jongen. Het is te hopen dat (langdurige) blessures en schorsingen ons zoveel mogelijk bespaard blijven, anders krijg je straks een voorhoede met: Van Amersfoort - Dalgaard - Thorsby
Appie_M
Superster

Bericht door Appie_M »

Heeft Vonk bij de komst van Dalgaard serieus gezegd dat hij alle ballen erin schiet? Of bedoelde hij in de tribune?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Van het geld wat aan Dalgaard weggegooid is, hadden we ook een aardige vleugelaanvaller kunnen kopen. Sterk staaltje Vonk!
Fryskeboy22
Wereldspeler

Bericht door Fryskeboy22 »

Tsjaa, we kunnen de stempel miskoop wel op hem drukken, Man zijn motoriek en techniek ziet er niet uit, ondanks zijn lengte kan hij geen bal koppen.

Maar niet al te veel woorden aan vuil maken. It is neat en it sil nooit wot wurre.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Wat betreft dat koppen: als je zijn 18 goals in de Deense eredivisie bekijkt zit daar niet een kopgoal tussen.
Dat vertelt misschien niet het hele verhaal, maar iets er van toch zeker wel.
Hij is verder zoals de Duitsers dat noemen een " fremdkorper ", hij wijkt in allerlei opzichten zo af dat hij er gewoon niet tussen past.
Ik heb ook niet de indruk dat dit nog echt gaat veranderen.
Fryskeboy22
Wereldspeler

Bericht door Fryskeboy22 »

oldtimer schreef:Wat betreft dat koppen: als je zijn 18 goals in de Deense eredivisie bekijkt zit daar niet een kopgoal tussen.
Dat vertelt misschien niet het hele verhaal, maar iets er van toch zeker wel.
Hij is verder zoals de Duitsers dat noemen een " fremdkorper ", hij wijkt in allerlei opzichten zo af dat hij er gewoon niet tussen past.
Ik heb ook niet de indruk dat dit nog echt gaat veranderen.
https://www.youtube.com/watch?v=NNwrufFGSZ8 Hij heeft echt wel een hele rits klasse doelpunten gemaakt, jammer dat hij hier dan totaal niet uit de verf komt.

Vind het dan ook nog steeds jammer dat Heerenveen niet voor een kaliber spits alla Kjartansson (24 goals/24wedstrijden) of Kramaric (13 goals/9 wedstrijden) is gegaan, Beide killer spitsen die in tegenstelling van Finnbogason juist wel goed mee kunnen voetballen. Deze spelers hadden veel beter in ons plaatje gepast wat betreft productieve spitsen, jonge leeftijd, en de mogelijkheid om fors winst te maken bij latere verkoop.
Voorstopper
Superster
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Kramaric is onhaalbaar. En toen hij nog wel haalbaar was een paar jaar geleden hadden wij Finnbogason nog. Maar dat Dalgaard geen gelukkige aankoop lijkt te zijn kunnen we inmiddels toch wel stellen: het ziet er niet uit qua motoriek, hij kan niet goed koppen en ook qua instelling is het niet een speler die iets teweeg lijkt te brengen. Ook als wissel heb je er dan weinig aan. Iemand met zijn postuur zou oorlog moeten maken.
The two most powerful warriors are patience and time.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Als je niet los van de grond komt, of kunt komen, dan is een bal binnenkoppen een levensgroot probleem. We hoeven van Slagveer geen loeiharde voorzetten op ooghoogte te verwachten zodat Dalgaard er alleen maar 'toevallig' tegenaan hoeft te lopen. Iedere keer als ik hem zie invallen dan zie ik weer het interview voor me waarin hij zegt 20 goals te willen maken. Hij heeft in ieder geval wel humor......
RvP, het waren 10 .... maanden
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Ik mocht hem na Dordt bij niet afschrijven. Jij doet het na een paar tientallen minuten hetzelfde... je bent snel om.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Ik mocht hem na Dordt bij niet afschrijven. Jij doet het na een paar tientallen minuten hetzelfde... je bent snel om.
Nee, ik heb hem vaker en langer zien spelen. Namelijk ook bij de wedstrijden van de beloftes. Voortschrijdend inzicht. Ken je die uitdrukking?
RvP, het waren 10 .... maanden
Plaats reactie