sc Heerenveen - FC Twente (KNVB beker, 26 sept. 18:45)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- bigbear
- Invaller
Re: sc Heerenveen - FC Twente (KNVB beker, 26 sept. 18:45)
ben ik nou de enige die deze pot belangrijker vind dan de wedstrijd tegen ons gefrustreerde stiefbroertje?
kortste route naar mogelijk Europees voetbal, en onvergetelijke bekerfinale?
Vanavond vol erop!!
Vanavond vol erop!!
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
-
- Invaller
Belangrijker vind ik deze wedstrijd niet maar vind deze wedstrijd wel belangrijker dan een doorsnee competitiewedstrijd. Een avond beker voetbal, ik heb er zin in. Hele dag vrij genomen dus straks richting Heerenveen.bigbear schreef:ben ik nou de enige die deze pot belangrijker vind dan de wedstrijd tegen ons gefrustreerde stiefbroertje?
Vanavond vol erop!!

Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
-
- Superster
Kruiswijk is afwezig las ik net. Ik zou dan kiezen voor een centrum van Otigba - Dijks. En dan op de back Raitala. Dan heb je snelheid, kracht en voetballend vermogen.
- Appie_M
- Superster
Ik ben niet zo overtuigd van Dijks in het centrum. Kan namelijk totaal niet koppen. Ik ben bang dat we de keuze hebben tussen Zomer en Kum. Normaal zou ik zeggen Kum, maar op basis van zijn spel in Kerkrade hoef ik hem voorlopig ook niet meer in de basis te zien. Maar als het alternatief Zomer is.....Lardy schreef:Kruiswijk is afwezig las ik net. Ik zou dan kiezen voor een centrum van Otigba - Dijks. En dan op de back Raitala. Dan heb je snelheid, kracht en voetballend vermogen.
Kiezen tussen 2 kwaden dus.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
-
- Forumicoon
Natuurlijk is deze wedstrijd veel belangrijker. Zoals je zegt de kortste weg naar Europees.bigbear schreef:ben ik nou de enige die deze pot belangrijker vind dan de wedstrijd tegen ons gefrustreerde stiefbroertje?
Vanavond vol erop!!
Maar ja, de sentimenten rond Heerenveen-Cambuur zijn enorm bij een bepaald deel van de supporters en natuurlijk wil ik die pot (zoals alle potjes) graag winnen, maar vanavond is belangrijker.
Overigens is Twente wel favoriet in mijn ogen. Ook omdat al over deze wedstrijd heen wordt gekeken en de spelers zullen daar ook het eea van mee krijgen.
-
- Forumicoon
Waarom een team op 2 plaatsen wijzigen als je een blessure hebt? Onlogisch is dat. Als je CV'er geblessereerd is dan zet je er een andere CV'er in. En helemaal geen back opstellen die geen idee heeft hoe hij moet staan.Lardy schreef:Kruiswijk is afwezig las ik net. Ik zou dan kiezen voor een centrum van Otigba - Dijks. En dan op de back Raitala. Dan heb je snelheid, kracht en voetballend vermogen.
-
- Superster
Ach, dat niet kunnen koppen is ook zo'n onzin. Net alsof Kruiswijk wel goed kan koppen. Beetje meespringen kan iedereen en Dijks kan echt wel koppen hoor.Appie_M schreef:Ik ben niet zo overtuigd van Dijks in het centrum. Kan namelijk totaal niet koppen. Ik ben bang dat we de keuze hebben tussen Zomer en Kum. Normaal zou ik zeggen Kum, maar op basis van zijn spel in Kerkrade hoef ik hem voorlopig ook niet meer in de basis te zien. Maar als het alternatief Zomer is.....
Kiezen tussen 2 kwaden dus.
Dijks centraal zou ik kiezen omdat het alternatief Kum of Zomer is. Nouja, dat hoef ik je verder niet uit te leggen. Als je met Raitala, Dijks, Otigba en van Anholt speelt heb je onwijs veel snelheid, kan je ver van de goal verdedigen en je tegenstander vastzetten op hun helft. Daarnaast heeft Dijks een prima pass in de benen. Ik zie het wel zitten.Heerenveen rules schreef:Waarom een team op 2 plaatsen wijzigen als je een blessure hebt? Onlogisch is dat. Als je CV'er geblessereerd is dan zet je er een andere CV'er in. En helemaal geen back opstellen die geen idee heeft hoe hij moet staan.
-
- Forumicoon
De wind is na lange tijd weer eens gedraaid naar het oosten en zo waar, we zien de zon weer eens. Is het een voorteken?
-
- Superster
Raitala, Kum, Zomer, het is allemaal vrij beperkt.
- Frisian Viking
- Superster
Helemaal met je eens. Kappen met die flauwekul om spelers niet op de juiste positie te zetten. Een CV is een CV en een back is een back. Dan Zomer er maar in, maar niet schuiven met spelers aub. Iedereen heeft zijn vaste stek en daar aan vasthouden. Dank u.Heerenveen rules schreef:Waarom een team op 2 plaatsen wijzigen als je een blessure hebt? Onlogisch is dat. Als je CV'er geblessereerd is dan zet je er een andere CV'er in. En helemaal geen back opstellen die geen idee heeft hoe hij moet staan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
- Wereldspeler
http://www.ad.nl/ad/nl/1048/KNVB-beker/ ... veen.dhtml
Goede nieuws: Ziyech op 10.
Slechte nieuws: zoals te verwachten Zomer voor Kruiswijk, maar ook geen Eikrem (waarschijnlijk toch nog teveel last van lichte blessure toen hij uitviel tegen Roda).
Neutraal nieuws: Dijks weer terug
Samenvattend: op zich wel normale keuzes van vBasten.
Ik heb er zin in!
Goede nieuws: Ziyech op 10.
Slechte nieuws: zoals te verwachten Zomer voor Kruiswijk, maar ook geen Eikrem (waarschijnlijk toch nog teveel last van lichte blessure toen hij uitviel tegen Roda).
Neutraal nieuws: Dijks weer terug
Samenvattend: op zich wel normale keuzes van vBasten.
Ik heb er zin in!
-
- Bankzitter
Ook al is het tegen 10 man, we spelen best aardig! Lekker sfeertje ook trouwens. Jammer dat ik er niet bij kan zijn... 

Come on you boys!
- Frisian Viking
- Superster
Mooi zo. 3-0. Driemaal wisselen nu. Spelers met pijntjes en de toppers nu sparen. Geef maar wat talent even de kans. Moet kunnen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
- Erwin4ever
- Wereldspeler
Heerlijke wedstrijd!!! Goed spel van de meeste spelers, uiteraard sta je tegen 10, maar toch!
Wat een prachtige goal die 3e, en ook de eerste trouwens!!
En wie nu nog durft te zeggen dat Finnie niet kan voetballen, kan het beste de dichtstbijzijnde opticiën op zoeken.
Wat een prachtige goal die 3e, en ook de eerste trouwens!!
En wie nu nog durft te zeggen dat Finnie niet kan voetballen, kan het beste de dichtstbijzijnde opticiën op zoeken.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 

- siesta
- Wereldspeler
Heerlijke wedstrijd, hoe lang is het geleden dat we gewonnen hebben zonder dat je tot de laatste minuut zit te billenknijpen?
En nu dan eindelijk op naar de derby

En nu dan eindelijk op naar de derby

!
-
- Nieuw talent

-
- Wereldspeler
Dit had ik niet verwacht. Natuurlijk zat het mee. Maar ook die 1-0 was gewoon erg goed uitgespeeld. Finnbogason terecht MotM. Echt ontzettend lekker. Daarbij ook nog eens een paar mensen wat rust kunnen geven.
-
- Superster
Die rode kaart is ons geluk geweest, daarna begonnen we pas te voetballen. Wat er daarvoor gebeurde ging nergens over. Blij met het resultaat, wissels waren weer om te janken, en wat was er met Eikrem? En ja, ik zeik, maar dat doe ik liever als het goed gaat dan als het slecht gaat.
-
- Bankzitter
Eikrem had nog wat last van afgelopen zaterdag tegen Roda. Daarom kreeg hij rust.Lardy schreef:Die rode kaart is ons geluk geweest, daarna begonnen we pas te voetballen. Wat er daarvoor gebeurde ging nergens over. Blij met het resultaat, wissels waren weer om te janken, en wat was er met Eikrem? En ja, ik zeik, maar dat doe ik liever als het goed gaat dan als het slecht gaat.
Come on you boys!
-
- Wereldspeler
Wissels waren helemaal niet om te janken. Die waren heel begrijpelijk. Ziyech werd gewoon rust gegeven voor zondag. Idem voor Marten de Roon. VlaParra deed het niet onaardig, maar Slagveer was duidelijk de betere buitenspeler vanavond, nou dan vind ik Wildschut ook logisch voor vlp.Lardy schreef: En ja, ik zeik, maar dat doe ik liever als het goed gaat dan als het slecht gaat.
Soms snap ik je echt niet. Kritisch zijn is goed. Maar dit is echt zeiken om het zeiken. Heel af en toe verdenk ik je ervan dat je hoopt dat Heerenveen (vBasten) gewoon verliest zodat jij je gelijk maar kunt bewijzen.
Als je een serie van 8 wedstrijden gewoon goede resultaten behaalt (dus competitie en nu beker), dan doe je als team en technische staf heus iets goeds. Het is niet alleen maar omdat de tegenstander loopt te klungelen.
Ik blijf zeggen, ik zie gewoon een enorme vechtlust. Het moraal is goed. Verleden seizoen hadden we minimaal de helft minder punten gehad, doordat de koppies snel gingen hangen.
Natuurlijk speelde Twente iets beter voor de 1-0. Maar mag het? Ze hebben zich denk ik ook heel behoorlijk versterkt, me dunkt. Twente is gewoon van het niveau PSV en Ajax (in goede doen). En Heerenveen is dat niet.
Nogmaals normaal kan ik je kritische houding echt waarderen. Maar vanavond is gewoon overdreven. Er kan en moet nog veel beter. Echter de basis (mentaliteit, voor elkaar knokken) zie ik gewoon groeien, net als sommige spelpatronen en de spelvreugde. Ik zie spelers beter worden: Otigba, Ziyech en zelfs Finnbogason wordt per wedstrijd beter. Ook Slagveer speelde best een lekkere wedstrijd.
En ja, tegen 10 man was lekker spelen. Maar kan vBasten er wat aan doen dat die Rosales oliedom is? Moet vBasten dan maar iemand eruit halen en niemand inbrengen, zodat het 10 tegen 10 wordt?

-
- Superster
@John2p
Het is niet zeiken om het zeiken. Ik snap de wissels wel, alleen wie er in komen niet, Wildschut en Eikrem kan ik nog in komen maar met een 3-0 voorsprong je 10 er af halen en met 3 houthakkers gaan spelen snap ik niet.
Nogmaals, ik ben hartstikke blij met deze overwinning en hoe het nu gaat. Maar ik heb liever commentaar als het goed gaat dan dat ik commentaar lever als het slecht gaat. Want dan heeft iedereen wat te zeiken en is alles ineens slecht.
Het is niet zeiken om het zeiken. Ik snap de wissels wel, alleen wie er in komen niet, Wildschut en Eikrem kan ik nog in komen maar met een 3-0 voorsprong je 10 er af halen en met 3 houthakkers gaan spelen snap ik niet.
Nogmaals, ik ben hartstikke blij met deze overwinning en hoe het nu gaat. Maar ik heb liever commentaar als het goed gaat dan dat ik commentaar lever als het slecht gaat. Want dan heeft iedereen wat te zeiken en is alles ineens slecht.
-
- Wereldspeler
Lardy schreef:@John2p
Ok, je bent een kritische geest zo gezegd. Kan ik wel waarderen. Maar welke 10 had je voor Ziyech moeten inbrengen? Volgens mij zat Pappa niet eens bij de wedstrijdselectie. En met Eikrem heb je toch geen 3 houthakkers op het middenveld? De wissels waren ook echt kort op elkaar, binnen 10 minuten, en allemaal na een 3-0 stand. Dus was alles gericht op rust geven.
En dat is best logisch met de Derby as zondag.
- abegoal
- Wereldspeler
Prima wedstrijd, veel geluk en bij tijd en wijle ook redelijk voetbal en prima goals van Finny (vooral de 2-0).
Ik had echter het gevoel dat we al tegen DKV speelden! Op NN zijn ze er in ieder geval klaar voor.
Topsfeer jongens, bedankt!!
Ik had echter het gevoel dat we al tegen DKV speelden! Op NN zijn ze er in ieder geval klaar voor.

Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
-
- Wereldspeler
@ Lardy dit was de wedstrijdselectie: http://www.vi.nl/matchcenter/wedstrijd. ... Id=1511649
Waarschijnlijk wist je het wel. Maar het laat zien dat er gewoon geen extra 10 is voor Ziyech. Op zich kan Eikrem dat ook, maar die kwam er dan ook in.
Waarschijnlijk wist je het wel. Maar het laat zien dat er gewoon geen extra 10 is voor Ziyech. Op zich kan Eikrem dat ook, maar die kwam er dan ook in.
Laatst gewijzigd door john2p op 26-09-2013 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumicoon
Wat zul jij een zwaar leven hebben. Je wint met 3-0 van Twente met mooi voetbal en jij gaat weer zeiken over de wissels. Ongelooflijk.Lardy schreef:
Mooie aanvallen gezien en eens, na de rode kaart weliswaar, totale controle. Niks aan het handje, het had wel 5/6-0 kunnen zijn. Zomer was ook degelijk en het zag er fris uit. Na de rode kaart weliswaar. Maar dezelfde bekende mensen zullen wel wat weer te zeiken hebben. Maar ik heb een zeer leuke avond gehad met leuk voetbal.
Ik heb Raitala en Pappa weer niet gemist. Cambuur is de volgende!
- abegoal
- Wereldspeler
Wie is toch die Lardy waar jullie het steeds over hebben? 

Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
- Hinkelpikke
- Wereldspeler
Laatste opwarmertje voor zondag goed afgesloten. Een van de weinige wedstrijden van sc Heerenveen waarbij ik geen moment heb gedacht dat het mis zou of kon gaan. Ook prima en rustig uitgespeeld na de 3-0, complimenten. Een gezellig sfeertje op NN en heel Noord eigenlijk. Nog nooit zoveel spreekkoren over DKV gehoord, we zijn er wel klaar voor dacht ik!
Heerenveen till I die!
-
- Wereldspeler
http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/reac ... -beker)/10
Dit is toch wel lekker om te zien. Slagveer rustig en realistisch over zijn reservebeurt afgelopen wedstrijd. En Finnbogason rustig, maar met zoveel onderkoelde zelfvertrouwen. Die Finnbogason is voor mij echt de patron van deze ploeg. Hij neemt meer dan v.d. Berg het team op sleeptouw. Volgens mij gaat hij knallen zondag!!! Hij zit overduidelijk lekker in zijn vel en wil op hertenjacht
Dit is toch wel lekker om te zien. Slagveer rustig en realistisch over zijn reservebeurt afgelopen wedstrijd. En Finnbogason rustig, maar met zoveel onderkoelde zelfvertrouwen. Die Finnbogason is voor mij echt de patron van deze ploeg. Hij neemt meer dan v.d. Berg het team op sleeptouw. Volgens mij gaat hij knallen zondag!!! Hij zit overduidelijk lekker in zijn vel en wil op hertenjacht

- Superfries1996
- Wereldspeler
Heerlijke wedstrijd, er werd geknokt voor elkaar, bij vlagen ontzettend goed gevoetbald en we hadden eindelijk de 'controle' die van Basten zo graag ziet!
Iedereen had ook een (dikke) voldoende, al vond ik van la Parra erg matig en egoïstisch.

nou nou
-
- Superster
Wist ik niet. Ik vind die De Kamps een brok treurigheid, een gehuurde speler die we nooit gaan kopen, haal dan iemand uitse beloften. Maarja, maakt verder ook niet uit, we hebben gewonnen en klaar.john2p schreef:@ Lardy dit was de wedstrijdselectie: http://www.vi.nl/matchcenter/wedstrijd.htm?matchId=<a href="tel:1511649">1511649</a>