Voetbalacademie sc Heerenveen
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Nieuw talent
Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?
Slagveer staat volgens mij onder contract bij Heerenveen
http://www.sc-heerenveen.nl/pageid=502/ ... /Home.html
Dat hij zijn doelpunten nu in het shirt van sc Heerenveen maakt, was geen vanzelfsprekendheid. Via zijn eerste club VV Nieuw Buinen kwam hij terecht in de jeugdopleiding van FC Emmen, waar scouts van FC Groningen zijn naam in hun kladblokje opschreven. Toen FC Emmen en sc Heerenveen gingen samenwerken moesten de Friezen dan ook snel handelen, want FC Groningen had inmiddels serieuze interesse in de geboren Rotterdammer.Een week nadat bekend werd dat de clubs gingen samenwerken meldde Heerenveen zich meteen bij me. Ik heb uiteindelijk ook voor Heerenveen gekozen.
http://www.sc-heerenveen.nl/pageid=502/ ... /Home.html
Dat hij zijn doelpunten nu in het shirt van sc Heerenveen maakt, was geen vanzelfsprekendheid. Via zijn eerste club VV Nieuw Buinen kwam hij terecht in de jeugdopleiding van FC Emmen, waar scouts van FC Groningen zijn naam in hun kladblokje opschreven. Toen FC Emmen en sc Heerenveen gingen samenwerken moesten de Friezen dan ook snel handelen, want FC Groningen had inmiddels serieuze interesse in de geboren Rotterdammer.Een week nadat bekend werd dat de clubs gingen samenwerken meldde Heerenveen zich meteen bij me. Ik heb uiteindelijk ook voor Heerenveen gekozen.
-
- Jeugdspeler
Re: [Beloften]
Ingo new Heerenveen player/Left wing wizard:
- Eric
- Superster
De grootste vooruitgang die Heerenveen denk ik nog kan maken is de spelers te trainen op mentaliteit. Zorg er maar voor dat we een keiharde opleiding krijgen waardoor de luie Nederlandse jongens door het vuur moeten gaan voor elkaar. Ik heb namelijk het idee dat de jongens die zouden moeten doorbreken telkens tekort komen in mentaliteit en wilskracht om echt te leven als profvoetballer.
- ItFean82
- Forumicoon
Volgens mij gaat het mis vanaf de A junioren, die draaien toch de laatste jaren wel redelijk mee? Vanaf daar lijken ze wel stil te staan in hun ontwikkeling. Vervolgens mogen ze 1 a 2 ballen in de beloften en daarna gaan ze via de achterdeur eruit. Misschien moet Heerenveen de spelers beter begeleiden om de stap van de junioren naar de senioren te maken.
Op naar het volgende seizoen....
- JelleV
- Nieuw talent
Wat ik hier en op de rest van het internet lees is het een heel groot talent en dus mooi dat Heerenveen hem vast legt.
-
- Selectiespeler
FC Emmen maakt op haar eigen website wel regelmatig melding van hem, wanneer hij gescoord heeft, en geeft daarbij telkens aan dat hij ''van'' FC Emmen is. Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik denk dat hij van Emmen is. Ook al omdat hij uit de Drentse regio komt en zodoende volgens de afspraken van Emmen is.gertjuh19 schreef:Slagveer staat volgens mij onder contract bij Heerenveen
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Toen hij wegging werd onder andere door Smara al gezegd dat hij wel weer terug zou komen. Mooi dat het ook lijkt te lukken!
Corruption is everywhere, fight it!
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Precies mijn gedachte. De stap van de A's naar de 'grote mannen' is ook enorm natuurlijk, maar ik denk inderdaad dat er op dat vlak nog een boel winst te behalen is. Met name op het gebied van begeleiding en het leven als een echte topsporter. De training is namelijk wel optimaal (wetenschap zit erbij bijvoorbeeld).ItFean82 schreef:Volgens mij gaat het mis vanaf de A junioren, die draaien toch de laatste jaren wel redelijk mee? Vanaf daar lijken ze wel stil te staan in hun ontwikkeling. Vervolgens mogen ze 1 a 2 ballen in de beloften en daarna gaan ze via de achterdeur eruit. Misschien moet Heerenveen de spelers beter begeleiden om de stap van de junioren naar de senioren te maken.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Forumicoon
Technisch gezien zijn de A junioren vaak al eredivisie waardig, maar vooral qua mentaliteit en het tactische schort er nog wel wat aan.
Het niveau van de Nederlandse jeugd ploegen is over het algemeen ook te laag, hoe hoger dat niveau is, de beter jongens zich ontwikkelen.
Clubs zouden nog meer moeten samenwerken om het niveau van de Nederlandse jeugdopleiding te verhogen, men doet altijd alsof de Nederlandse school de beste van de wereld is. Maar dat is absoluut niet zo!
Het niveau van de Nederlandse jeugd ploegen is over het algemeen ook te laag, hoe hoger dat niveau is, de beter jongens zich ontwikkelen.
Clubs zouden nog meer moeten samenwerken om het niveau van de Nederlandse jeugdopleiding te verhogen, men doet altijd alsof de Nederlandse school de beste van de wereld is. Maar dat is absoluut niet zo!
-
- Jeugdspeler
ik zie dat we ook een Pele hebben rond lopen:(j)elm schreef:Hij staat op nummer 9 bij de beste spelers in de Nike A-junioren Eredivisie met een score van 28 punten.
Eriksson staat daar trouwens op nummer 1 met 51 punten!
Linkje naar pdf bestand:
http://files03.website-voetbal.nl/voetb ... k%2015.pdf
14 Pele van Anholt RJO Heerenveen Emmen A1 25
- ItFean82
- Forumicoon
Maar dan toch blijf ik me afvragen, als ze bij de A's zich wel kunnen meten met Feyenoord en Ajax. Waarom breken die talenten daar wel door, en breekt er bij ons niemand door?
-
- Superster
Hij is overigens geen 17, maar al ruim 18 ( geboren in februari 1992 ).Fanatic 4-ever schreef:Toen hij wegging werd onder andere door Smara al gezegd dat hij wel weer terug zou komen. Mooi dat het ook lijkt te lukken!
Gelukkig weer eens een linksbenige aanvallende middenvelder / linkervleugelman.
-
Verified
- Forumicoon
Groot talent die bij club-volgers al lang en breed bekend is. Echte Fries trouwens ut Boalsert.mrdjey schreef:
ik zie dat we ook een Pele hebben rond lopen:
14 Pele van Anholt RJO Heerenveen Emmen A1 25
Spijt heb je morgen maar!
-
- Forumicoon
Dat is lastig te zeggen, maar budget is natuurlijk ook een belangrijk deel, Ajax werkt met een budget van 5 miljoen euro, sc Heerenveen met een budget tussen de 1.6 en 2 miljoen euro. Daarnaast is Heerenveen veel geld kwijt aan vervoer en huisvestingskosten.
Ajax heeft een A1 en een A2, ik denk dat daar ook wel verschil in zit. De grotere talenten bij ons hebben te weinig concurentie (m.i.) hoewel het niveau wel traagjes omhoog gaat.
Ajax heeft een A1 en een A2, ik denk dat daar ook wel verschil in zit. De grotere talenten bij ons hebben te weinig concurentie (m.i.) hoewel het niveau wel traagjes omhoog gaat.
- 1983
- Forumicoon
Nee noor, Sigurdsson is van 1993. Dus pas een paar maanden 17.oldtimer schreef: Hij is overigens geen 17, maar al ruim 18 ( geboren in februari 1992 ).
Gelukkig weer eens een linksbenige aanvallende middenvelder / linkervleugelman.
http://nl.soccerway.com/players/ingolfu ... son/92320/
Ik vind het altijd zo overdreven dat al gauw iemand een etiket wonderkind opgeplakt krijgt. Dat legt een onnodige druk op die jongens. Net zoals dat Djuricic de Cruyff van de balkan wordt genoemd. Oke hij lijkt er uiterlijk wel op en hij is een groot talent, maar of hij ook heel goed gaat worden moet nog maar blijken. Datzelfde geldt voor 'wonderkind' Sigurdsson. Ik ben benieuwd of hij dit seizoen al speeltijd krijft in het eerste.
-
- Nieuw talent
Bij die club waar sigurdsson voor voetbalt, voetbalt ook een Nederlander. Rudgers ofzo. die speelde vorig seizoen nog bij Haarlem.
-
- Wereldspeler
Ingo Sigurdsson ff door google gehaald.
Veel serieuze berichten over een mooie toekomst, zoals die ook te lezen waren van Djuricic: in Engeland bij Arsenal Man U. Er staan ook 2 filmpjes op youtube die zeker de moeite waard zijn. Het is samen 1 wedstrijd, waarin hij zo'n 12/13 mooie acties laat zien. Linksbuiten, goede actie, mooie vrije trap/schot, fysiek sterk. Al zijn dit nog maar 2 filmpjes. Eens zien of hij er bij H'veen meer bij krijgt!
Veel serieuze berichten over een mooie toekomst, zoals die ook te lezen waren van Djuricic: in Engeland bij Arsenal Man U. Er staan ook 2 filmpjes op youtube die zeker de moeite waard zijn. Het is samen 1 wedstrijd, waarin hij zo'n 12/13 mooie acties laat zien. Linksbuiten, goede actie, mooie vrije trap/schot, fysiek sterk. Al zijn dit nog maar 2 filmpjes. Eens zien of hij er bij H'veen meer bij krijgt!
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
-
- Jeugdspeler
-
- Selectiespeler
sc-heerenveen.nlFayal Shayesteh tekent voor twee jaar
sc Heerenveen heeft Faysal Shayesteh voor twee jaar vastgelegd. De linkermiddenvelder was afgelopen seizoen aanvoerder van de A1 van FC Twente en eindigde in de top tien van de beste spelers van de Nike Eredivisie voor A-junioren.
Directeur Yme Kuiper en Faysal Shayesteh ondertekenen het contract.
De talentvolle Faysal Shayesteh is in eerste instantie gehaald voor het beloftenteam. In het contract dat sc Heerenveen met de middenvelder sloot, is een optie voor een derde seizoen opgenomen.
- JelleV
- Nieuw talent
Wat een mooi shirt hebben we volgend seizoen toch
Staat er nou wel of geen Jako logo op?
Bij het uitgelekte shirt stond het niet, op de officiële site stond het wel en nu weer niet.

Staat er nou wel of geen Jako logo op?
Bij het uitgelekte shirt stond het niet, op de officiële site stond het wel en nu weer niet.

- Ironis
- Wereldspeler
Ik zie op elk shirt op die plaatjes en de foto van die jongen op dezelfde plek een JAKO logo.. Dus ik snap je vraag niet?
- ItFean82
- Forumicoon
De naam Jako staat overal, het logo staat op het echte shirt blijkbaar niet meer. Waarschijnlijk is dat na de reclame foto's nog gewijzigd.
-
Verified
- Forumicoon
ItFean82 schreef:De naam Jako staat overal, het logo staat op het echte shirt blijkbaar niet meer. Waarschijnlijk is dat na de reclame foto's nog gewijzigd.
Snap van beide opmerkingen niets.. Staat toch gewoon rechts op de borst Jako.JelleV schreef:Staat er nou wel of geen Jako logo op?
Spijt heb je morgen maar!
- 1983
- Forumicoon
Ja, wel de naam JAKO maar niet het logo'tje van JAKO er naast.Ebiede schreef: Snap van beide opmerkingen niets.. Staat toch gewoon rechts op de borst Jako.
-
- Wereldspeler
Dat rondje staat wel op op het plaatje met met papadopulos en mika, maar niet op het plaatje van frisian pride en Shayesteh. Zouden er dan 2 edities van het thuisshirt komen??
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
- Hielke
- Forumicoon
Graag verder over de shirts in het daarvoor bestemde topic. Dank!
-
- Wereldspeler
Succes met Shayesteh, dit shirt staat hem goed (jammer van het kraagje).
Closing The Gap
-
- Wereldspeler
Graag gedaanAne Lenstra schreef:Zo heb jij altijd wel weer wat te zeuren, bedankt voor je briljante bijdrage.
Ben benieuwd wat we van hem moeten verwachten. Komt in eerste instantie voor het beloftenelftal, zo staat op de clubsite... Zien ze hier een toekomstige basisspeler in, of komt hij in het rijtje.. Fellinga, Lopes, enz..

Misschien (hopelijk voor Shayesteh) zien jullie het beter dan Twente en slaagt hij bij jullie.
Closing The Gap
-
- Jeugdspeler
Here is Ingolfur Sigurdsson showing some trix as a 15 yr old in a training video made by the best Icelandic woman in soccer. She appears also in the clip: http://www.mediafootball.com/quickvideo ... num&page=1
-
Verified
- Wereldspeler
techniek heeft hij wel in ieder geval, k ben benieuwd of dit weer een ongeslepen diamant is of dat het tegengaat vallen.
laten we maar van het eerste uit gaan dacht ik zo.
laten we maar van het eerste uit gaan dacht ik zo.

Voel je niet te klein om groot te denken!!