Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Jeroen
Forumicoon

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Bericht door Jeroen »

Lipton schreef:Je mag toch zelf weten als je ergens lid van bent of niet?
Een beetje raar, als je Lid bent van NN dan ben je een held, maar ben je geen lid dan ben je maar een lul..
Natuurlijk mag je dat zelf weten. Maar als je invloed wil hebben op de zaken die NN in het stadion doet, is een lidmaatschap wel belangrijk aangezien je dan op de ALV aan kan geven waar je het niet mee eens bent, zoals bijvoorbeeld de capo.

Het tweede deel van je post klopt uiteraard als een bus. :lol:
SpongeBob
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Edmanian Devil schreef: En SpongeBob, leuk dat je je NN-lidmaatschap hebt opgezegd. Blijkbaar zijn de initiatieven van NN (sta-vak, meer sfeer in stadion, etc.) waarvan jij ook profiteert je blijkbaar geen euro per maand waard. Mensen zoals jij moeten we meer hebben.
Hoe kun je nou ergens van profiteren als je niet achter het idee staat??
Weer dom praat van zolder natuurlijk....
Lipton schreef:als je Lid bent van NN dan ben je een held, maar ben je geen lid dan ben je maar een lul..
Precies... ook 1 van de redenen waarom ik lid af ben... Lees de reacties bevoorbeeld op het forum maar. Je bent meteen een lul als je kritiek hebt. NN kan gewoon niet tegen kritiek, maar als ze bijvoorbeeld een sfeeractie op zuid afkeuren moet dat overal in geuren en kleuren vermeld worden...
Ik heb geen onderschrift nodig...
SCH-P.O.T.N.
Invaller

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

Lipton schreef:Persoonlijk ben ik ook niet weg van z'n Capo, je ziet die "krengen" alleen in 3e wereld landen.
Het klinkt irritant, en als hij dan zelf ook nog een beetje door gaat zingen en zijn bier via dat ding gaat bestellen is het helemaal leuk geweest.
Hou toch op joh mafkees, drinken bestellen via de mic? Hij vroeg gewoon iemand van zijn vrienden om wat drinken te halen omdat hij te druk is met het aansturen van het vak...
Wat er ook gebeurd het is werkelijkwaar nooit goed!
Zeikvolkje..
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Jammer jammer jammer die negativiteit van lipton en spongebob elke keer met dit soort dingen. De capo wordt een succes, is het nu al en het zal alleen maar meer aanslaan. Prachtig hele vak handen omhoog inneens etc.

Mijn grootste ergernissen...
Alle ballen op Henkie!
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

als je niet achter het idee staat??
Achter welk idee sta je niet? Het staanvak of meer sfeer in het stadion? Je antwoorden roepen maar vragen op dan .... (vul zelf maar in)
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

De Capo natuurlijk, zo moeilijk was dat niet Eastermar.
Op naar het volgende seizoen....
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

De Capo natuurlijk
Nee, daar doelt hij niet op.

Voor jou nog één keer waar hij-zij op reageerde
En SpongeBob, leuk dat je je NN-lidmaatschap hebt opgezegd. Blijkbaar zijn de initiatieven van NN (sta-vak, meer sfeer in stadion, etc.) waarvan jij ook profiteert je blijkbaar geen euro per maand waard. Mensen zoals jij moeten we meer hebben.
Edmanian Devil
Basisspeler

Bericht door Edmanian Devil »

Lipton schreef:Je mag toch zelf weten als je ergens lid van bent of niet?
Een beetje raar, als je Lid bent van NN dan ben je een held, maar ben je geen lid dan ben je maar een lul..
Uiteraard mag je zelf weten of je ergens lid van bent. Het gaat erom dat Nieuw Noord in de loop der jaren heeft gezorgd voor onder andere meer sfeer in het stadion en een sta-vak. SpongeBob profiteert daarvan, want hij staat in dat vak. Het gaat er dan niet om dat NN-ers helden zijn of dat je een lul bent als je geen lid bent (al is dat natuurlijk wel zo :wink: ), het gaat om de mentaliteit van wel nemen en niet geven. Lekker goedkoop en dan ook nog ongenuanceerde kritiek geven (de capo wordt hem "door de strot geduwd").
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Piet
Invaller

Bericht door Piet »

Af en toe is het best leuk om te zien dat Heerenveen nog steeds dat oude onprofessionele clubje van weleer is. Waar vind je dat nog, een club met digitale reclameborden en grote digitale scoreborden waarbij de plaatjes alle kanten opvliegen, maar waar ze geen foto hebben van een speler die weer terug van weggeweest is? Dat kan toch alleen in Heerenveen? Of zouden ze gewoon geen digitale foto hebben gehad omdat ze in 2005 ook niet van dat digitale gedoe rond de velden hadden? Eens kijken, zelf ík als digibeet moet volgens mij nog wel ergens een digitale foto van hem hebben, misschien dat ze die de volgende keer kunnen gebruiken...

En waar vind je dat nog, heb je eindelijk alles lekker digitaal, ben je niet meer afhankelijk van je aloude cijfer- en letterbak, kan je de plaatjes écht alle kanten op laten vliegen (euhm, nu begin ik echt in herhaling te vallen, zou het de leeftijd zijn?) en dan ga je de naam van de speler die weer terug is opzoeken in je letterbak?

:D Ik weet het:

Bij Heerenveen!
Ok.
Piet
Invaller

Bericht door Piet »

O ja, ik zou het bijna vergeten, je kan het niks vinden, zo´n capo, maar afgaande op wat ik in het buitenland heb gezien deed hij wel zijn best om een echte capo te zijn. Het belangrijkste vond ik dat hij meermalen mensen over het dode punt heen trok, iets waar NN als collectief voorheen vaak niet in slaagde. Maar om aan de kritiek tegemoet te komen moet hij de volgende keer misschien een liedje over Cambuur inzetten...
Ok.
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

SpongeBob schreef:Hoe kun je nou ergens van profiteren als je niet achter het idee staat??
Weer dom praat van zolder natuurlijk....
Dus je staat ook niet achter het idee van het NN vak? Ik meen me te herrinneren dat je daar wel staat, dus dan snap ik de post van Edmanian Devil wel. Lekker profiteren maar niet betalen.
SpongeBob schreef:Precies... ook 1 van de redenen waarom ik lid af ben... Lees de reacties bevoorbeeld op het forum maar. Je bent meteen een lul als je kritiek hebt. NN kan gewoon niet tegen kritiek, maar als ze bijvoorbeeld een sfeeractie op zuid afkeuren moet dat overal in geuren en kleuren vermeld worden...
De jongens (en dame) uit het bestuur en de Capo kunnen best tegen kritiek, zijn goed aan te spreken en zullen luisteren naar je mening. Misschien dat dat ook de reden is dat er een enquête is gehouden waarvan ze van te voren hebben aangegeven de uitslag zwaar te laten wegen? Maar als je kritiek hebt moet je dat wel goed onderbouwen en niet, zoals je in je eerste post deed, gewoon iets roepen. Bovendien is het dan wel handig om lid te blijven zodat je je mening kan geven in de enquête of op de ALV (ooit geweest?).

Over de Capo zelf: De mensen in het vak weten dat de sfeer bij sommige wedstrijden gewoon ruk is, dat veel mensen niet meezingen en dat nieuwe songs die iets meer tekst hebben dan 'jalala' en 'ohohoh' erg lastig zijn te introduceren. Juist hier kan een capo een grote rol spelen. Het vak opzwepen zodat er weer een massaal nieuwnoord blok staat zoals dat in het eerste jaar was. Zorgen dat ook in de mindere wedstrijden en op dode punten de sfeer goed is. En, zorgen dat we eindelijk eens wat betere liederen erdoor kunnen drukken. We verzinnen de meest fantastische songs hier en op het NN forum, maar de laatste moeilijkere song die door is gebroken is al een tijdje geleden.

Als de sfeer goed zal je de Capo ook een stuk minder zien, maar juist om de hiervoor genoemde redenen is het naar mijn mening wél een toegevoegde waarde.

@ itfean82: We kunnen wel een poll hier op dit forum openen, maar dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief voor de mening van Nieuw Noorders. En daar gaat het toch om?
Ladies and gentleman: We've got him!
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Caspar schreef: @ itfean82: We kunnen wel een poll hier op dit forum openen, maar dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief voor de mening van Nieuw Noorders. En daar gaat het toch om?
De Capo staat toch in het stadion? Of mogen mensen van omliggende vakken geen mening hebben over de Capo? Of de mensen die wel in NN staan maar geen lid zijn?
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

ItFean82 schreef:De Capo staat toch in het stadion? Of mogen mensen van omliggende vakken geen mening hebben over de Capo? Of de mensen die wel in NN staan maar geen lid zijn?
Specifieker: de Capo staat in het NN vak. Als het goed is hebben omliggende vakken er geen 'last' van. Hooguit de eerste vakken naast het NN vak, en die zullen hier op dit forum op 1 hand te tellen zijn.

Ik vind het persoonlijk heel raar als er mensen zijn die wel in het NN vak staan maar geen lid zijn. En ik vind dat als je over dit soort dingen wat wil zeggen dat je dan maar gewoon lid moet zijn. Dat is hetzelfde als een winkelier die een mening wil hebben maar zich weigert aan te sluiten bij een winkeliersvereniging.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

De capo is bovenin NN al niet te horen, laat staan in de omliggende vakken. Een poll op dit forum is dan ook niet relevant.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

het lijkt mij dat het een nieuw noord aangelegenheid is niet meer en niet minder.

het is jammer dat leden en of oud leden van NN hun desinteresse voor bv het NN forum niet koppelen aan het niet voldoende geinformeerd zijn over bv een enquete over de capo. Sommige mensen willen ook alles op een presenteerblaadje, kom uit die baystoel, het eten wordt je niet meer in de mond geschoven. Maar het kaf scheid zich uiteindelijk wel van het koren.
Zodat de lullen elders in het stadion zitten en optijd naar huis kunnen gaan en de helden van NN met de helden van heerenveen op het veld hun feestje kunnen vieren (mits er gewonnen wordt)

btw, hoe moet je iemand uberhaupt serieus nemen als hij het gebruik van een megafoon alleen ziet bij een derde wereld land.
weet je wel wat je bedoelt, schrijft zegt, weet je ubehaupt wel wat.... of maak je vaker kortsluiting.
Hier heb ik geen woorden voor
SpongeBob
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Caspar schreef:
Beetje vreemde vergelijking niet?
Dit is een openbaar forum en heeft dus niets met nieuwnoord te maken. Ik ben van mening dat iedereen hier zijn of haar kritiek mag uiten. Daar is een forum voor. De definitie van forum is dan ook:

 fo·rum het; o -s, fora 1 groep mensen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: ~discussie 2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd

Daarom is het ook nieuwnoord forum afgeschermd met een wachtwoord. Omdat er dan van geen leden geen kritiek komt. Lekker makkelijk dus voor de heren van NN
Caspar
Superster

Bericht door Caspar »

SpongeBob schreef:Beetje vreemde vergelijking niet?
Dit is een openbaar forum en heeft dus niets met nieuwnoord te maken. Ik ben van mening dat iedereen hier zijn of haar kritiek mag uiten. Daar is een forum voor. De definitie van forum is dan ook:

 fo·rum het; o -s, fora 1 groep mensen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: ~discussie 2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd

Daarom is het ook nieuwnoord forum afgeschermd met een wachtwoord. Omdat er dan van geen leden geen kritiek komt. Lekker makkelijk dus voor de heren van NN
Anders verdraai je even helemaal wat er gezegd wordt :|

Nog één keer dan: het gaat niet om de discussie hier op het forum, want die kan prima gevoerd worden. Het gaat er om dat een poll of enquête op dit forum geen zin heeft omdat het een NN aangelegenheid is. Andere mensen mogen natuurlijk gerust een mening hebben en (onderbouwde!!) kritiek uiten, maar daar zal het wel of niet gebruiken van een microfoon in het vak niet van afhangen.

Ga je nu nog in op mijn argumenten, of was dit je bijdrage? Het blijft natuurlijk een discussieforum;)
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

SpongeBob schreef:
Precies, Nieuw Noord wil zich binnenkort ook profileren als communistische organisatie, als er iemand kritiek heeft wordt hij het vak uitgezet, en moet hij voor straf minstens 6 maanden werken als trainer in Leeuwarden.

Als je iets meer interesse in NN had weet je zelf wel beter over kritiek en opmerkingen op het forum, dan had je er namelijk zelf op gekeken.
Corruption is everywhere, fight it!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Als we dan toch met definities gaan strooien:

Een troll (mv.: trolls, vernederlandst: trol (mv. trollen) in een internetomgeving is een persoon die op forums, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare reacties (bijvoorbeeld flames) van andere mensen uit te lokken.[1]

Jammer dat je een echt goede discussie uit de weg gaat Spons.
Vreeze
Nieuw talent

Bericht door Vreeze »

Lipton schreef:Persoonlijk ben ik ook niet weg van z'n Capo, je ziet die "krengen" alleen in 3e wereld landen.
Het klinkt irritant, en als hij dan zelf ook nog een beetje door gaat zingen en zijn bier via dat ding gaat bestellen is het helemaal leuk geweest.
Alleen in 3e wereld landen?!?!?! :huh: .
Weer een opmerking van iemand die absoluut geen benul heeft van de supporters wereld in Europa.
Ga je eerst eens verdiepen voordat je zo´n opmerking plaatst. In ieder omringend land, behalve groot brittanie, hebben de meeste clubs een capo en meestal zelfs meerdere.
Ik noem alleen al Italie, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Spanje, Denemarken, Zweden

In de supportersongs topic wordt het 1 naar het andere voorbeeld gegeven van hoe het in het buitenland gaat en dat het hier nooit gebeurt en blablabla. Nou, met een capo wordt het een heel stuk haalbaarder om ook dit soort dingen in Heerenveen mogelijk te maken.

Alsof het in die andere landen in het begin gelijk goed ging :? , alle begin is moeilijk en het is atijd zo makkelijk om gelijk de boel af te kraken.
K zit niet vaak op dit forum maar t begint op te vallen dat t meestal dezelfde azijnzeikers zijn die constant alles lopen af te kraken.
KingBee
Wereldspeler

Bericht door KingBee »

Jeroen schreef:De capo is bovenin NN al niet te horen, laat staan in de omliggende vakken. Een poll op dit forum is dan ook niet relevant.
Ik zit in vak 10 en echt wel te horen hoor! Heb me nog afgevraagd wat voor geschreeuw dat was, maar ik had dit hier nog niet gelezen. Misschien een domme vraag... maar betekent capo...? Of ist een algemene term ofzo.
Net fan dat benaude!
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Die poll zou hier wat mij betreft absoluut wel op z'n plek zijn. Het is wellicht een NN aangelegenheid, omdatdie deze capo levert, maar het is in een openbaarvak, die er dankzij NN is gekomen (hulde) maar waar je in kunt staan zonder lid te zijn van NN. Onddanks dat het staanvak NNvak wordt genoemd is dit vak NIET van NN, het is een openbaar vak, iedereen mag daar een seizoenskaart voor kopen. En dat kan je als NN'er zinnen of niet, dat is nu eenmaal zou en zolang men daar geen verandering in aanbrengt zul je dat gewoon moeten accepteren.
Ik zou juist als NN willen weten wat anderen niet NN'ers daarvan vinden, ik zou als NN een deel van hun forum ook openstellen voor niet NN'ers, meer openheid (natuurlijk over zaken die wel in de openheid mogen komen, dat snap ik ook nog wel) en zo zorg je er misschien voor de er jusit meer mensen bij NN komen, ipv dat ze afhaken.

Maar goed dat is misschien een andere discussie. Waar ik me gewoon aan erger is dat leden van NN doen alsof dat vak van hun is en dat is nou eenmaal niet het geval, jammer? Misschien....but live with it!

Nou ik erover nadenk, dat hele claim gedrag word ik zo langzamerhand strontziek van.

Wij zijn fanatiekere supporters....wij zijn beter...lever je seizoenskaart voor het vak maar in als je niet wilt zoals wij...
Sodemieter toch lekker allemaal op....gaat hier om voetbal en iedereen beleeft dat op zijn eigen manier, laat ze gvd lekker!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Venderwel schreef: gaat hier om voetbal en iedereen beleeft dat op zijn eigen manier, laat ze gvd lekker!
Precies, laat die anderen dus ook lekker die het op een andere en fanatiekere manier beleven dan in Heerenveen (en eigenlijk heel Nederland) gewoon is.
Corruption is everywhere, fight it!
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Fanatic 4-ever schreef:
Precies, laat die anderen dus ook lekker die het op een andere en fanatiekere manier beleven dan in Heerenveen (en eigenlijk heel Nederland) gewoon is.
Gaan we weer! :?
Maar ben het wel met je eens. Echter we leven nog altijd en een SAMENleving, wat betekend dat je rekening met elkaar moet houden, dat betekend ook dat je elkaar geen overlast mag bezorgen. En dit geldt natuurlijk voor beide kanten.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
FeanFanForLife
Wereldspeler

Bericht door FeanFanForLife »

Ik moet zeggen, de Capo valt me al met al wel mee. Enige puntje van kritiek is bij mij dat ik hem afgelopen wedstrijd niet goed kon verstaan omdat ik voor de Capo stond & aangezien de megafoon naar boven gericht is is het moeilijk te verstaan beneden. Vind het een goed initiatief wat zeker in de toekomst denk ik wel voor meer sfeer gaat zorgen. Waar ik me wél aan erger in het stadion, en in dit geval in het NN vak, waar ik ook sta. Is het volgende: Ik praat ook wel eens met mensen & baal soms wel eens héél erg na een tegengoal dat ik even 10 minuten m'n mond houdt: Dan gaan direct allemaal mensen zeggen dat je in een sfeervak staat & dus als ik even m'n mond houd ik er niet meer bij hoor te staan. Dit is niet één keer dat het gezegd wordt maar meerdere keren. Ook heb ik al van verscheidene mensen gehoord of gelezen op het forum (deze & NN) dat de mensen die niet de hele tijd meezingen, of springen (tja, soms heb je last van iets vb.blessure) en dat de vrouwen er maar weg moeten omdat die minder fanatiek zijn.. Fanatisme is toch op je eigen manier uit te leggen? Tuurlijk ben ik voor meer sfeer in het stadion en 90% van de tijd ben ik ook aan het schreeuwen, maar die 10% die je het dan even niet doet krijg je het direct te horen..

We hoeven toch niet zo overdreven te reageren?
ItFean82
Forumicoon

Bericht door ItFean82 »

Venderwel schreef:Heel verhaal
Klasse post Venderwel! De spijker op zijn kop!

Modbreak: graag iets selectiever quoten.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Venderwel schreef:gaat hier om voetbal en iedereen beleeft dat op zijn eigen manier, laat ze gvd lekker!
Je staat in een sfeervak en wie daar niet staat om sfeer te maken (allerminst zo nu en dan een aanmoediging) hoort daar niet te staan vind ik.
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Je staat in een sfeervak en wie daar niet staat om sfeer te maken (allerminst zo nu en dan een aanmoediging) hoort daar niet te staan vind ik.
De spijker op z'n kop. ;) In het stadion zijn namelijk meer dan voldoende zitplaatsen beschikbaar waar je in alle rust van het prachtige voetbal kunt genieten. Dus dat hele betoog van Vanderwel kan direct de digitale prullenbak in.

Jammer dat Spongebob de discussie niet aangaat. Daar is dat forum nu juist voor bedoeld.
SpongeBob
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Heerenveen rules schreef: Je staat in een sfeervak en wie daar niet staat om sfeer te maken (allerminst zo nu en dan een aanmoediging) hoort daar niet te staan vind ik.
Lees het verhaal van vanderwel nog maar 's ff jongetje...
Het is een openbaar vak!! Wel onderdeel van openbaar snap je nou niet?

pffffftttt :roll: na de capo wordt een deel van de NN'ers ook een ergenis opzich...
Eastermar schreef: De spijker op z'n kop. ;) In het stadion zijn namelijk meer dan voldoende zitplaatsen beschikbaar waar je in alle rust van het prachtige voetbal kunt genieten. Dus dat hele betoog van Vanderwel kan direct de digitale prullenbak in.

Jammer dat Spongebob de discussie niet aangaat. Daar is dat forum nu juist voor bedoeld.

Ook weer flauwe kul natuurlijk...
Niet het bestuur van NN bepaald je plek in het stadion, dat doet altijd nog de club (alhoewel je in de meeste gevallen wel een voorkeur op kunt geven) Dus de discussie wie er nou wel of niet in/op NN thuishoort doet absoluut niet ter zake!
Jeroen schreef: Jammer dat je een echt goede discussie uit de weg gaat Spons.
Volgens mij willen jullie geen poll hoor. Dus wie gaat hier de discussie nou uit te weg?
Ik begon de discussie betreffende de capo aan te zwengelen. Maar alle NN'ers schieten meteen in de jankmodus en beginnen meteen weer te huilen over dat je niet moet zeuren en niet in het vak thuishoort etc etc...
Laatst gewijzigd door SpongeBob op 16-09-2008 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Ik wil hier eigenlijk helemaal niet op reageren maar kan het weer eens niet laten.
SpongeBob schreef:... Lees de reacties bevoorbeeld op het forum maar. Je bent meteen een lul als je kritiek hebt. NN kan gewoon niet tegen kritiek...
Valt wel mee hoor, ik geef ook altijd gewoon mijn mening en niemand stoort zich daar aan of vindt dat een probleem. :D
Niet dat iedereen het meteen met mij eens is, maar dat is ook niet noodzakelijk op een discussie forum.
Jeroen schreef:De capo is bovenin NN al niet te horen, laat staan in de omliggende vakken. Een poll op dit forum is dan ook niet relevant.
Ik stond vrijwel naast die roeptoeter (andere kant paal) en verstond er al geen moer van.
Anti anti. :)
Plaats reactie