wald pyk schreef:Mijn zwager zit in een rolstoel,verlamt van af de armen.Kon een kaart kopen met begeleider.Eigen vervoer.
Kreeg een mail van de club,hij kon ook met de bus.Hij denkt dat is leuker.Mooi in een bus voor minder valieden.
Niks is minder waar.Word met rolstoel en al in een lijndienst gehezen en in de bus met sjaals vast gezet.
Zo ga je toch niet met gehandicapten om.
Wij hadden ook een "rolstoeler" in de bus. Je mag er toch vanuit gaan dat die mensen op een andere manier behandeld worden. Ze zijn al afhankelijk van medemensen, maar nu helemaal. Er kwam een vrouw naar de Steward gelopen met de vraag wie haar man even naar binnen kon tillen, want die stond al een mooi poosje buiten te wachten in de regen. (Had gelukkig wel een paraplu bij zich). Wij wisten tot op dat moment niet of die man bij ons de bus in moest.
Nadat die vrouw bij de steward kwam, keek ze die vrouw eerst aan of ze water zag branden.
Toen hebben we met een aantal die man de bus ingesjouwd. Maar het is en blijft belachelijk dat deze mensen in de gewone bussen vervoerd werden. Als je niet eens kunt regelen dat rolstoelgebruikers met EV kunnen, vind ik het in- en in triest.
Maar die fout kan natuurlijk ook bij sc Heerenveen liggen en niet alleen bij Arriva.
Zou als ik jullie was daar toch ook een pittige mail over sturen naar de club.