De Grote sc Heerenveen-quiz
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Royce_SCH
- Wereldspeler
Re: De Grote SC Heerenveen-quiz
In wat voor omstandigheden speelde het UEFA-Cup duel SC Heerenveen - VFB Stuttgart 1-0 op 25-11-2004 af?
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
-
Verified
- Forumicoon
- Royce_SCH
- Wereldspeler
-
Verified
- Forumicoon
Tegen welke club debuteerde Tarik Elyounoussi ??
- Flying Tilster
- Forumicoon
-
- Superster
Real Sociedad de San Sebastian ( 3 -1 ).
-
- Forumicoon
Dat was een oefenwedstrijd tegen Xanthi uit Griekenland. Wedstrijd werd gespeeld in Beetsterzwaag en eindigde in 2-1 voor Heerenveen. Elyounoussi was toen invaller.
- rottevalle
- Wereldspeler
-
Verified
- Forumicoon
Blijkbaar was de vraagstelling wat onduidelijk.
Superfries gaf het goede antwoord. Het antwoord van Oldtimer zou ook goed kunnen zijn, maar dat was niet in de tijd van Heerenveen (stond ook niet in de vraag)
De volgende vraag is voor Superfries88
Superfries gaf het goede antwoord. Het antwoord van Oldtimer zou ook goed kunnen zijn, maar dat was niet in de tijd van Heerenveen (stond ook niet in de vraag)
De volgende vraag is voor Superfries88
-
- Forumicoon
@ Feanfan 1: Oldtimer zal wel degelijk doelen op de Heerenveen-tijd, want Heerenveen speelde vlak voor het seizoen in het ALS tegen Real Sociedad en won met 3-1. Toen kwam Elyounoussi ook in actie. Dat was echter niet zijn eerste wedstrijd voor Heerenveen, wel zijn eerste in het stadion.
De nieuwe vraag dan maar: binnenkort krijgt sc Heerenveen in de beker bezoek van RBC. In het bekertoernooi speelden beiden nog nooit tegen elkaar, in de competitie wel. Een paar jaar geleden werd het 7-1 en ook 6-0 werd al eens gehaald. In de laatstgenoemde wedstrijd kreeg een RBC-speler veel applaus na een wissel. Wie was dat en waarom reageerde het publiek juist op hem?
De nieuwe vraag dan maar: binnenkort krijgt sc Heerenveen in de beker bezoek van RBC. In het bekertoernooi speelden beiden nog nooit tegen elkaar, in de competitie wel. Een paar jaar geleden werd het 7-1 en ook 6-0 werd al eens gehaald. In de laatstgenoemde wedstrijd kreeg een RBC-speler veel applaus na een wissel. Wie was dat en waarom reageerde het publiek juist op hem?
- rottevalle
- Wereldspeler
Deze wedstrijd gemist. Maar zou kunnen zijn dat het Arjen Ebbinge is die een tijdje in coma had gelegen na een botsing en weer terug in het ALS was.
Alderaarst!
-
- Forumicoon
Ebbinge is bij Heerenveen-RBC eens toegezongen met YNWA, maar dat was pas later. Dit is dus niet de speler en reden die ik zoek.
-
Verified
- Forumicoon
Ik ga voor Jesper Hakansson. Reden weet ik nietSuperfries88' schreef:Ebbinge is bij Heerenveen-RBC eens toegezongen met YNWA, maar dat was pas later. Dit is dus niet de speler en reden die ik zoek.
- hjwiltjer
- Invaller
Keeper Wim De Ron? Werd gewisseld in de rust, kreeg binnen 25 min 4 goals tegen en had een verleden bij Cambuur.In de laatstgenoemde wedstrijd kreeg een RBC-speler veel applaus na een wissel. Wie was dat en waarom reageerde het publiek juist op hem?
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
-
- Forumicoon
Het juiste antwoord zit er nog niet tussen.
- lollig
- Bankzitter
Deze vraag bestaat uit twee vragen: naam en reden. De afspraak is dat een vraag maar uit 1 "hamvraag" (blader terug voor discussie hierover) mag bestaan. Dus naam of reden?Superfries88' schreef:@ Feanfan 1: Oldtimer zal wel degelijk doelen op de Heerenveen-tijd, want Heerenveen speelde vlak voor het seizoen in het ALS tegen Real Sociedad en won met 3-1. Toen kwam Elyounoussi ook in actie. Dat was echter niet zijn eerste wedstrijd voor Heerenveen, wel zijn eerste in het stadion.
- hjwiltjer
- Invaller
Naam is ook niet zo moeilijk, weet alleen de reden niet.
Had het met een blessure te maken Superfries88?

Had het met een blessure te maken Superfries88?
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
-
- Forumicoon
Dat er maar één vraag gesteld mag worden wist ik niet. Maar doe de reden dan maar, wat lastiger.
Nee.hjwiltjer schreef:Had het met een blessure te maken Superfries88?
- Ruud Huntbäck
- Basisspeler
[quote="Superfries88""]In de laatstgenoemde wedstrijd kreeg een RBC-speler veel applaus na een wissel. Wie was dat en waarom reageerde het publiek juist op hem?[/quote]
Syb "superfries" Dijkstra, hij reageerde met zijn duim omhoog naar het publiek nadat hij hartstochtelijk werd toegezongen.
(was al een paar jaartjes eerder zag ik net, maar was wel heeeeeel komisch, vooral toen hij er nog een paar doorliet;-)
Syb "superfries" Dijkstra, hij reageerde met zijn duim omhoog naar het publiek nadat hij hartstochtelijk werd toegezongen.
(was al een paar jaartjes eerder zag ik net, maar was wel heeeeeel komisch, vooral toen hij er nog een paar doorliet;-)
Laatst gewijzigd door Ruud Huntbäck op 19-10-2009 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumicoon
Het antwoord op de hamvraag is Nordin Wooter. Het antwoord op de boterhamworstvraag is een gokje: hij was de enige die er nog wat van bakte bij RBC (en wellicht net in die tijd wel in beeld bij Heerenveen).
-
- Forumicoon
De naam is goed, de reden niet. Een hint: de reden voor het applaus stond los van het spelbeeld, maar had betrekking op een langere periode.Gekko schreef:Het antwoord op de hamvraag is Nordin Wooter. Het antwoord op de boterhamworstvraag is een gokje: hij was de enige die er nog wat van bakte bij RBC (en wellicht net in die tijd wel in beeld bij Heerenveen).
- lollig
- Bankzitter
Nordin Wooter werd genoemd als nieuwe speler van s.c. Heerenveen?
-
- Forumicoon
Dat was inderdaad het antwoord dat ik zocht. Voor zover ik weet is het nooit serieus geworden, maar applaus leverde het wel op.lollig schreef:Nordin Wooter werd genoemd als nieuwe speler van s.c. Heerenveen?
-
- Forumicoon
Dat zeg ik! Neemt niet weg dat ik als goede beantwoorder van de hamvraag een nieuwe zal stellen.Het antwoord op de hamvraag is Nordin Wooter. Het antwoord op de boterhamworstvraag is een gokje: hij was de enige die er nog wat van bakte bij RBC (en wellicht net in die tijd wel in beeld bij Heerenveen).
-
- Forumicoon
Hoe de organisator(en) van de quiz er over denkt weet ik niet, maar ik neem aan dat je maximaal één poging mag wagen? Anders gaat iedereen straks meerdere mogelijkheden proberen. Daarom heb ik je antwoord ook niet als juist beoordeeld. Maar als anderen er anders over denken mag je van mij een nieuwe vraag stellen, daar niet van.Gekko schreef:Dat zeg ik! Neemt niet weg dat ik als goede beantwoorder van de hamvraag een nieuwe zal stellen.
-
- Forumicoon
Het was mijn eerste en enige poging dus hier komt die nieuwe vraag: in seizoen 79-80 startte Heerenveen nog beroerder dan dit seizoen. Het duurde tot de zesde competitiewedstrijd voor de eerste goal gescoord werd die overigens ook meteen leidde tot een overwinning. Tegen welke nu niet meer bestaande profclub werd destijds die late eerste competitiegoal gescoord? Dat is de hamvraag die een punt oplevert bij goede beantwoording. De boterhamworstvraag is: welk Heerenveen monument scoorde die goal (en ook de tweede en beslissende goal)?
- lollig
- Bankzitter
f.c.Wageningen
-
- Forumicoon
-
- Superster
FC Amsterdam?
-
- Forumicoon