Opmerkelijk voetbalnieuws

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wiggs
Wereldspeler

Re: Opmerkelijk voetbalnieuws

Bericht door Wiggs »

Vanavond maar eens even studio voetbal kijken of er nog iets over gezegd word
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Wiggs schreef:Vanavond maar eens even studio voetbal kijken of er nog iets over gezegd word
Wat denk je zelf....

Het zal gaan over hoe vaak Bakkal op de voet van Suarez ging staan. Er zal benadrukt worden dat de scheids alles zag, zodat het erg jammer is dat Suarez niet voor 8 wedstrijden geschorst kan worden,want de scheids heeft het gezien...........

En een stadionverbod voor Van Gelder, het zou terecht zijn maar nooit gebeuren...
Wiggs
Wereldspeler

Bericht door Wiggs »

Kijk niet zo vaak,enkel en alleen om het feit dat van Gelder altijd weer over Ajax begint
Heb dus al in de gaten dat kijken niet veel nut zal hebben,dank voor de info :D
Arjen
Wereldspeler

Bericht door Arjen »

Ane Lenstra schreef:Misschien moet je eens vaker kijken naar Studio Voetbal, van Gelder zal de eerste zijn die het gedrag van Suarez afkeurd.
Zou vanavond ook heel goed kunnen, hij heeft andere belangen....
Tukkers Delight
Wereldspeler

Bericht door Tukkers Delight »

Arjen schreef: Wat denk je zelf....

Het zal gaan over hoe vaak Bakkal op de voet van Suarez ging staan. Er zal benadrukt worden dat de scheids alles zag, zodat het erg jammer is dat Suarez niet voor 8 wedstrijden geschorst kan worden,want de scheids heeft het gezien...........

En een stadionverbod voor Van Gelder, het zou terecht zijn maar nooit gebeuren...
Het was inderdaad niet moeilijk te voorspellen wat hier zou gaan gebeuren, de overtreding afgelopen week tegen Ado kon nog worden weggemoffeld (ondanks dat het 3 kwartier over deze wedstrijd ging), de beet was niet te ontkennen en wordt dus gebagatelliseerd door de Ajax-gezinde NOS
Closing The Gap
H-J
Wereldspeler

Bericht door H-J »

Kijken hier nog mensen naar? Je schakelt toch ook niet uit vrije wil naar Ajax tv op Eredivisie Live?

Laatst ook 3 minuten gezien, toen zat v.d. Brom er na de 0-1 in die pisbak. Moet je vooral niet denken dat het over de goede prestaties van ADO gaat. Zap!
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Wat een stelletje gefrustreerde calimeros hier zeg. Ook die Twente supporter. Leer er nou maar mee leven dat het gros van Nederland zich voor geen reet interesseert voor de Twentes, Heerenveens, groningens en Roda jc's van deze wereld. De meesten mensen in Nederland hebben voornamelijk intreresse voor de grote clubs en dat het voornamelijk over Ajax gaat, waar maak je je druk om. Als je je er dood aan ergert kijk dan gewoon niet en zeik er ook niet over.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Ik kijk nooit naar Studio Voetbal wat saai in vergelijking met VI. Maar ze kunnen bij Studio Voetbal wel een half uur over Willem II gaan praten maar daar zit niemand op te wachten buiten die paar Willem II supporters om. Je kan verwachten dat bij elk voetbal programma het de grootste tijd gaat over " de grote 3". Daar zijn nou eenmaal de meeste kijkers van.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Het is logisch dat Studio Voetbal daags na Ajax-PSV veelal over topclubs spreekt. Nog los van de interesses onder de kijkers, alhoewel je als publieke omroep wel moet zorgen dat ook andere clubs voldoende aan bod komen.

Eerlijk gezegd boeit Studio Voetbal me nooit zo. Het oogt naar mijn idee altijd zo saai, ook door de vaste gezichten van het programma (Mulders, Van 't Hek, Waterreus). Als je daar dan ook nog een Koevermans bij gaat zetten is het helemaal feest...

Doe mij Voetbal International maar. Veel breder aanbod en trekt me veel meer.
Makkum8
Basisspeler

Bericht door Makkum8 »

Misschien een gekke vraag, waarom heeft v. Gelder een stadionverbod verdient volgens de Twente supporters? De aanleiding omtrent deze discussie is aan mij voorbij gegaan.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Superfries88' schreef: Doe mij Voetbal International maar. Veel breder aanbod en trekt me veel meer.
Vind ik ook veel leuker om naar te kijken inderdaad. Maar ook daar gaat het voorrnamelijk over de topclubs en ook veel over Ajax en dat is ook volkomen logisch. Bij Vi valt het misschien wat minder op omdat het programma een stuk langer duurt. En er is inderdaad wel ietsje meer aandacht voor andere clubs maar niet veel meer. Ik kijk nog maar sporadisch naar studio voetbal eigenlijk om precies dezelfde redenen als die hierboven worden genoemd. Saai en er zijn er maar weinig die echt een duidelijke mening durven uit te spreken in dat programma.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Makkum8 schreef:Misschien een gekke vraag, waarom heeft v. Gelder een stadionverbod verdient volgens de Twente supporters? De aanleiding omtrent deze discussie is aan mij voorbij gegaan.
Vorige week tijdens Nederland - Turkije stak hij een sigaar op op een plek waar niet gerookt mocht worden. Toen is hij door de beveiling ergens anders heengestuurd en gooide Van Gelder (per ongeluk) een sigaar tegen zo'n beveiliger aan
Superfries88'
Forumicoon

Superfries1983 schreef: Vind ik ook veel leuker om naar te kijken inderdaad. Maar ook daar gaat het voorrnamelijk over de topclubs en ook veel over Ajax en dat is ook volkomen logisch. Bij Vi valt het misschien wat minder op omdat het programma een stuk langer duurt. En er is inderdaad wel ietsje meer aandacht voor andere clubs maar niet veel meer. Ik kijk nog maar sporadisch naar studio voetbal eigenlijk om precies dezelfde redenen als die hierboven worden genoemd. Saai en er zijn er maar weinig die echt een duidelijke mening durven uit te spreken in dat programma.
Dat Voetbal International eveneens veel over de topclubs gaat is logisch. Het is een commerciële omroep en dus zijn kijkcijfers van nog groter belang. Min of meer dwingt je dat ook tot het bespreken van de topclubs.

Toch vind ik VI in deze stukken beter dan Studio Voetbal. Los van het gevoel erbij (dat geouwehoer vind ik leuker dan dat continue serieuze gedoe) vind ik het aanbod wel degelijk fijner. Als SV geen speciale gasten heeft, dan is het vaak hetzelfde liedje wat andere clubs clubs betreft. Dat gaat vaak als volgt:
“Laten we club A niet vergeten. Die doen het wederom goed”
“Ja, die presteren boven verwachting.”
“De verdienste van die en die”
“En die doet het ook erg goed”
“Door naar het volgende onderwerp”

Beetje overdreven natuurlijk, maar zo gaat het erg vaak. Zoals gisteravond met Groningen. Als er niemand van Groningen aan tafel zit is de discussie echt clichématig. Ik heb de indruk dat ze bij VI wat langer stil blijven staan bij dergelijke onderwerpen, ongeacht de aanwezigen. Daar kunnen ze gerust minutenlang over hetzelfde onderwerp kletsen. En het is leuker om te volgen, al is dat persoonlijk natuurlijk.

Maar goed, mij maakt het verder niet heel veel uit wat de onderwerpen zijn. Ik kijk toch wel. Zelfs de Belgische versie (Extra Time op maandagavond) wil ik ook nog wel eens kijken :oops:.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Voetbal Insite/International kijk ik al jarenlang. De heren aan tafel nemen het voetbal én zichzelf niet al te serieus, dat vind ik prettig. Er zit meer vaart, meer humor, meer nieuws en meer lijn in dan in Studio Voetbal. Ik ben toch een voetballiefhebber, maar het lukt me niet om een uitzending daarvan uit te zitten.
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Goed verwoord Hielke! Deel je mening.
SCH
Tukkers Delight
Wereldspeler

Bericht door Tukkers Delight »

Superfries1983 schreef:Wat een stelletje gefrustreerde calimeros hier zeg. Ook die Twente supporter. Leer er nou maar mee leven dat het gros van Nederland zich voor geen reet interesseert voor de Twentes, Heerenveens, groningens en Roda jc's van deze wereld. De meesten mensen in Nederland hebben voornamelijk intreresse voor de grote clubs en dat het voornamelijk over Ajax gaat, waar maak je je druk om. Als je je er dood aan ergert kijk dan gewoon niet en zeik er ook niet over.
Ik denk niet dat het punt is dat Studio Voetbal (lees de NOS) zich hoofdzakelijk richt op Ajax maar dat men (lees Jack van Gelder) niet objectief is en de publieke opinie probeert te beïnvloeden.

Eerlijk gezegd zal het mij een zorg zijn dat er geen of nauwelijks aandacht wordt besteed aan clubs als PSV, Feyenoord, Twente of Heerenveen, hoewel je van een omroep die met publiek geld wordt gefinancierd anders zou mogen verwachten. Ergerlijk is dat men openlijk subjectief en pro-Ajax is, niet voor niets wordt dit programma in de volksmond Studio Ajax genoemd.
Closing The Gap
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Tsja, ik vind het allemaal wel meevallen. Het is soms ook maar net wat je wil zien of horen. Die Jack is duidelijk voor Ajax dat is wel eens irritant omdat hij het vaak teveel en te overduidelijk laat merken. Zonder dat hij echt durft toe te geven een Ajacied te zijn. Hij is daardoor inderdaad niet altijd helemaal objectief. Dat kan ergerlijk zijn, maar ik vind het verongelijkte gedrag van supporters van andere clubs, die zover gaan in hun Ajax-haat dat ze achter iedere boom een vijand zien, nog veel ergelijker. De KNVB (of is het KNJB) is pro-Ajax, de NOS is pro-Ajax, VI is een Ajax blad etc. Hoe zit het met de regering en het koningshuis? die zijn vast ook pro-Ajax. Het is allemaal een groot complot. Grow up! Iedereen maakt zich veel te druk om dat clubje (mij laat het echt compleet koud dat hele Ajax) en alles er om heen. Dat terwijl ze al jaren niks meer presteren.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Ajax schorst Suarez

AMSTERDAM - Ajax heeft Luis Suarez voor twee eredivisieduels geschorst naar aanleiding van het bijtincident tijdens Ajax - PSV (0-0). Dat laat de Amsterdamse club maandag op de eigen website weten. Ook krijgt de spits een hoge boete opgelegd, bestemd voor een goed doel. Suarez werd tijdens het duel niet bestraft door arbiter Björn Kuipers, die het ontging dat Suarez PSV'er Otman Bakkal in zijn nek beet. De KNVB besloot eerder op maandag al tot een vooronderzoek naar het voorval, waardoor Suarez ook door de voetbalbond nog geschorst kan worden.
Door de straf van Ajax mist de aanvoerder in elk geval de eredivisieduels met VVV-Venlo en NEC. Dinsdagavond in de Champions League-wedstrijd tegen Real Madrid is Suarez er gewoon bij.
nu.nl
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Wedstrijdje of 2/3 zal hij denk ik krijgen, gezien 'Ajax hem zelf al geschorst heeft'.

Zulke idioten mogen van mij minstens 10 wedstrijden krijgen. Hij is notabene aanvoerder en een voorbeeld voor heel veel voetballende kinderen in Nederland. En na afloop het ook nog ontkrachten, waar haalt die idioot het lef vandaan.
Corruption is everywhere, fight it!
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Die schorsing van Ajax is natuurlijk alleen maar in de hoop op een mildere aanpak van de KNVB. 2 duels die hij moet missen namens Ajax, natuurlijk van een grote tegenstand. Wel te verstaan de duels met VVV en NEC :roll: Daar is meneer Suarez natuurlijk wel echt in nodig, een grote straf voor de club.
---E---
Selectiespeler

Bericht door ---E--- »

Ach, het is ook nooit goed wat ze doen...
Ben zeker geen Ajax fan maar die jankerij over de Amsterdammers hier heb ik ook wel eens gelezen, volgens sommigen kunnen ze niks goed doen.
Superfries88'
Forumicoon

Ajax zal ongetwijfeld een speciaal doel hiermee hebben. Het oppoetsen van het imago ('kijk ons eens optreden') of indruk maken op de tuchtcommissie in de hoop dat de schorsing meevalt. Maar goed, ze doen het tenminste maar en dat is een begin. Ik vind dat clubs wel vaker mogen ingrijpen als een eigen speler zich echt belachelijk maakt. Uiteindelijk wint bij mij wel het respect voor een dergelijke actie.
sonnema
Selectiespeler

Bericht door sonnema »

---E--- schreef:Ach, het is ook nooit goed wat ze doen...
Ben zeker geen Ajax fan maar die jankerij over de Amsterdammers hier heb ik ook wel eens gelezen, volgens sommigen kunnen ze niks goed doen.
Dat klopt, niet erg vreemd om zo te denken over een club die voornamenlijk uit jankerds bestaat..
- een nederlaag ligt altijd aan een ander.
-als je er in de beker bijna uitvliegt tegen amateurs, komt je voorzitter met het plan om amateurclubs voortaan uit het toernooi te weren .
- Het gedrag van rattekop is tot nu toe altijd vergoeijelijkt: "het hoort bij zijn cultuur, het is een echte winnaar".
Etc, etc, etc
Ook ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat Ajax deze schorsing alleen oplegt om mildere,of geen, maatregelen van de bond te krijgen.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Als Ajax écht lef had gehad, hadden ze hem gelijk 10 wedstrijden geschorst bij Ajax. Zulk gedrag hoort ab-so-luut niet thuis op de velden. Een (te) harde tackle is nog tot daar aan toe, dit is gewoon een bewuste vorm van geweld.
---E---
Selectiespeler

Bericht door ---E--- »

Je kan het ook van de andere kant bekijken. Hebben Heerenveen spelers in het verleden niet enorm zware overtredingen gemaakt? Ik kan me Grindheim herinneren die vorig jaar bewust bijna iemand zijn poot wou breken. Daar trad Heerenveen toch ook niet voorop?
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

---E--- schreef:Je kan het ook van de andere kant bekijken. Hebben Heerenveen spelers in het verleden niet enorm zware overtredingen gemaakt? Ik kan me Grindheim herinneren die vorig jaar bewust bijna iemand zijn poot wou breken. Daar trad Heerenveen toch ook niet voorop?
Een harde tackle is toch even iets anders dan een beet naar een tegenstander? :roll: Dat is gewoon onsportief gedrag. Bovendien vind ik het knap dat iedereen een tackle altijd 'bewust' kan noemen, want volgens mij is het niet mogelijk om in het hoofd van de dader te kijken.
---E---
Selectiespeler

Bericht door ---E--- »

Calimero schreef:Een harde tackle is toch even iets anders dan een beet naar een tegenstander? :roll: Dat is gewoon onsportief gedrag. Bovendien vind ik het knap dat iedereen een tackle altijd 'bewust' kan noemen, want volgens mij is het niet mogelijk om in het hoofd van de dader te kijken.
Een enorm blinde tackle heeft vaak grotere gevolgen dan dat je een tegenstander gaat bijten. Echt ik keur het ten zeerste af wat Suarez heeft gedaan en zou ook 5 wedstrijden geschorst moeten worden door de KNVB. Maar ik lees hier al dat Ajax 10 wedstrijden zou moeten geven, welke club doet dat nou. Bij Suarez zou zo'n schorsing ook kapitaalvernietiging betekenen, wat ze daar al genoeg doen.
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

---E--- schreef: Een enorm blinde tackle heeft vaak grotere gevolgen dan dat je een tegenstander gaat bijten.
Heb jij ooit eens uitgezocht wat een mensenbeet voor gevolgen kan hebben? Schijnbaar niet. De mond is een van de plekken waar de meeste bacteriën van het menselijk lichaam te vinden zijn. Enig idee wat dat kan verrichten? Blijvend letsel kan er ontstaan, dat in tegenstelling tot een gescheurde of gebroken band/bot in het lichaam, dat weer kan genezen. Natuurlijk keur ik een vreselijke tackle ook niet goed, maar ik vind dat je hier toch even enorm misschiet.
---E--- schreef:Echt ik keur het ten zeerste af wat Suarez heeft gedaan en zou ook 5 wedstrijden geschorst moeten worden. Maar ik lees hier al dat Ajax 10 wedstrijden zou moeten geven, welke club doet dat nou. Bij Suarez is dat trouwens ook kapitaalvernietiging, wat ze daar al genoeg doen.
Kapitaalvernietiging of niet, degelijk onsportief gedrag hoort gewoon niet thuis op de velden. En dan ook nog ontkennen en ontkrachten voor de media. En ook nog zelf geen bewustheid van zijn daad, want het was 'gewoon omdat Bakkal op zijn tenen stond'. Doe normaal man, dan hoor je niet op de velden thuis.
sonnema
Selectiespeler

Bericht door sonnema »

Om maar te zwijgen over de voorbeeldfunctie die deze mannen, al dan niet ongewild, bekleden.
Voor je het weet staan ze elkaar komend weekend bij de D'tjes in de nek te bijten, want die fantastische Suarez doet dat ook en in het heetst van de strijd gebeurt dat...kom op zeg.
De reactie van Beerens was in deze ook wereldvreemd.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

---E--- schreef: Maar ik lees hier al dat Ajax 10 wedstrijden zou moeten geven, welke club doet dat nou. Bij Suarez zou zo'n schorsing ook kapitaalvernietiging betekenen, wat ze daar al genoeg doen.
En dat is precies het probleem. Het gaat niet meer om hoe er gepresteerd wordt, als het geld maar binnenstroomt. Bij de amateurs krijg je voor natrappen vaak al 6 wedstrijden, voor een beet zou men gerust 10 geven op dat niveau. Maar zoals je al aangeeft zijn de belangen (door de commercie) in het voetbal te groot geworden en krijg je dat er zelfs nog mensen zijn die het goed proberen te praten...
Plaats reactie