Opmerkelijk voetbalnieuws
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Re: Opmerkelijk voetbalnieuws
Dit is absoluut géén ongelukkige actie van De Jong. Ik wil best geloven dat hij Ben Arfa niet bewust heeft willen uitschakelen, maar met zo'n tackle neem je wel degelijk een te groot risico. Allereerst komt hij met het ene been hard in en daarna gooit hij het andere been nog even mee. Alleen al het meenemen van dat andere been in zo'n duel is al helemaal nergens voor nodig. Dat heeft niets te maken met het leveren van strijd, maar dat heeft alles te maken met inzicht en beheersing. En het is geen toeval dat hij voor de zoveelste keer in relatief korte tijd een tackle met vervelende gevolgen plaatst.
Ik heb niets tegen harde voetballers, maar hard is niet per definitie unfair. De Jong is dat echter wel en datgene komt opeens in hem los. Dat maakt hem een groot risicofactor, want je weet nooit wanneer hij weer een idiote tackle eruit gooit. Zijn reacties daarop maakt het bovendien nog erger. Hij doet alsof het toebrengen van dergelijk letsel erbij hoort, maar dat is lulkoek eerste klas. Wat mij betreft speelt hij voorlopig geen wedstrijd meer, en al helemaal niet in Oranje.
Ik heb niets tegen harde voetballers, maar hard is niet per definitie unfair. De Jong is dat echter wel en datgene komt opeens in hem los. Dat maakt hem een groot risicofactor, want je weet nooit wanneer hij weer een idiote tackle eruit gooit. Zijn reacties daarop maakt het bovendien nog erger. Hij doet alsof het toebrengen van dergelijk letsel erbij hoort, maar dat is lulkoek eerste klas. Wat mij betreft speelt hij voorlopig geen wedstrijd meer, en al helemaal niet in Oranje.
- longa
- Invaller
Ach, het wordt ook onderschat hoe makkelijk je je been kan breken met een beetje pech. Een klein half jaartje geleden brak ik mijn scheen en kuitbeen. Dan zou je verwachten dat het kwam door een harde tackel, maar nee. Het was gewoon een lucht duel, ik kwam verkeerd terecht op een knollenveld en knak. Twee weken later moesten wij tegen een ander team, precies hetzelfde gebeurde en ook zijn been brak. Op sommige momenten ben je gewoon heel kwetsbaar, en ik ben van mening dat De Jong er vrij weinig aan kon doen. Maar natuurlijk wel extra sneu dat dit de tweede keer in korte tijd is voor De Jong.
-
- Forumicoon
Het is niet eens relevant dat Ben Arfa een dubbele beenbreuk oploopt. Natuurlijk is dat bijzonder vervelend voor die jongen, maar een tackle moet je niet (alleen) beoordelen op basis van impact. Een zware tackle kan tenslotte zonder gevolgen blijven, terwijl iemand zwaar geblesseerd kan raken in een onschuldig duel.longa schreef:Ach, het wordt ook onderschat hoe makkelijk je je been kan breken met een beetje pech.
Kijkend naar de schuldvraag is het belangrijker om vast te stellen hoe iemand een duel ingaat. En ik vind De Jong hierin echt schuldig. Niet eens omdat hij zijn tegenstander onderuit haalt met dat eerste been, maar omdat hij dat tweede been totaal onnodig erachteraan denkt te moeten gooien. Dat is nergens voor nodig, terwijl je een tegenstander daarmee wel een extra opdoffer geeft en waarmee je dus onnodig risico neemt.
En het is niet de tweede keer. In ongeveer een jaar tijd is dit zeker al de vijfde overtreding waarmee je iemand een vervelende blessure kan bezorgen. Dat kan je niet meer op toeval of pech gooien, lijkt me.
- longa
- Invaller
Tjah, misschien kon hij beter met z'n andere been tackelen, maar dat is dan weer achteraf. Als Ben Arfa niet zijn been brak was het ook gewoon een keurige tackel en had je er niemand over gehoord. En het is wel de tweede keer dat hij binnen een korte tijd iemand een gebroken been bezorgd.Superfries88' schreef: Kijkend naar de schuldvraag is het belangrijker om vast te stellen hoe iemand een duel ingaat. En ik vind De Jong hierin echt schuldig. Niet eens omdat hij zijn tegenstander onderuit haalt met dat eerste been, maar omdat hij dat tweede been totaal onnodig erachteraan denkt te moeten gooien. Dat is nergens voor nodig, terwijl je een tegenstander daarmee wel een extra opdoffer geeft en waarmee je dus onnodig risico neemt.
En het is niet de tweede keer. In ongeveer een jaar tijd is dit zeker al de vijfde overtreding waarmee je iemand een vervelende blessure kan bezorgen. Dat kan je niet meer op toeval of pech gooien, lijkt me.
-
- Forumicoon
Het gaat niet om het tackelen met welke been. Het gaat erom dat hij met één been invliegt en totaal onnodig die tweede erachteraan gooit, met als gevolg dat het been van Ben Arfa 'klem' komt te zitten. Dat been had hij onder/achter zich moeten houden en dan was er niet veel aan de hand geweest. En natuurlijk hoor je hier vooral veel over vanwege de consequenties, maar is dat niet overal zo mee? Een dodelijk verkeersongeluk krijgt ook meer aandacht dan wanneer iemand er een schrammetje oploopt.longa schreef:Tjah, misschien kon hij beter met z'n andere been tackelen, maar dat is dan weer achteraf. Als Ben Arfa niet zijn been brak was het ook gewoon een keurige tackel en had je er niemand over gehoord.
Dat wel, maar ik bedoel: het is niet de eerste of tweede keer dat hij een overtreding maakt waarbij hij het risico loopt op een rode kaart plus een vervelende blessure voor de tegenstander.En het is wel de tweede keer dat hij binnen een korte tijd iemand een gebroken been bezorgd.
- Caspar
- Superster
Auw...Voetbalfan te voorbarig met tattoo
Update: dinsdag 26 okt 2010, 09:38
Soms is het goed om even na te denken over het zetten van een tatoeage. Daar kwam een Brit afgelopen week achter.
Simon Hart, een superfan van voetbalclub Manchester City, was er van overtuigd dat de Engelse spits Wayne Rooney volgend seizoen voor City zou uitkomen. De 31-jarige barman liet daarom een tatoeage zetten op zijn rug met een beeltenis van Rooney, met daaronder de woorden Rooney City Legend. Helaas voor hem koos Rooney uiteindelijk toch om bij Manchester United te blijven.
Hart wil de tatoeage laten veranderen. " Ik zou van Rooney graag Adebayor maken, maar ze lijken niet op elkaar."
Ladies and gentleman: We've got him!
-
- Forumicoon
Zijn favoriete club in Nederland is zeker AZ?Voetbalfan te voorbarig met tattoo

-
- Forumicoon
- Contacteer:
-
- Forumicoon
En hier in Nederland wordt Van Dijk al als antiek gezien..Coach laat 56-jarige assistent invallen
MINSK - Joeri Poedisjev heeft afgelopen weekeinde op 56-jarige leeftijd zijn rentree gemaakt op het hoogste niveau van Wit-Rusland. De huidige assistent-trainer van Dinamo Brest viel kort voor tijd in tijdens het competitieduel tegen BATE Borisov, tegenstander van AZ in de Europa League.
De voormalig middenvelder, in 1982 nog kampioen met Dinamo Minsk, is daarmee de oudste speler ooit in de Wit-Russische competitie. Ondanks dat hij niet kon voorkomen dat Brest met 2-0 verloor, werd Poedisjev door de Wit-Russische voetbalfederatie uitgeroepen tot man of the match.
Hij is echter niet de oudste speler ooit op het hoogste niveau wereldwijd. Dat record staat op naam van de Mexicaan Salvador Reyes, die in 2008 op 71-jarige leeftijd enkele minuten meespeelde met Chivas tegen Pumas.

-
- Nieuw talent
Hij smijt er achteloos mee, terwijl het beestje al gewond is. Ben totaal geen dierenactivist, maar dit had onze vriend ook anders kunnen oplossen 

Wy binne it Hearrenfean!
- Hielke
- Forumicoon
Beelden van het eendwerpen, inderdaad niet zo netjes, werden gisteren getoond in Voetbal Insite. Naar verluidt is Marianne Thieme in shocktoestand naar het ziekenhuis afgevoerd.
- Caspar
- Superster
Het lijkt me in het kader van meer samenwerking tussen Belgie en Nederland een prima plan om die 500 Animal Cops die kant eens op te sturen! Aanpakken die problemen!Hielke schreef:Beelden van het eendwerpen, inderdaad niet zo netjes, werden gisteren getoond in Voetbal Insite. Naar verluidt is Marianne Thieme in shocktoestand naar het ziekenhuis afgevoerd.
Ladies and gentleman: We've got him!
- Jurjenv
- Wereldspeler
Sexy shirts voor voetballers Veendam VEENDAM - De spelers van voetbalclub BV Veendam treden volgende week in de bekerwedstrijd tegen Ajax aan in sexy voetbalshirts. Het lingeriebedrijf 'Lingerie at Home' is per direct de nieuwe shirtsponsor van de club...
De naam van het lingeriebedrijf uit Heeteren pronkt voor de rest van het seizoen op de rug van de spelers. De firma won woensdagavond de verlotingsactie die BV Veendam de afgelopen weken hield.
Voor 500 euro kon elke ondernemer een kans kopen om uiteindelijk achterop het shirt van BV Veendam terecht te komen. 'Lingerie at Home' werd de gelukkige winnaar. Het bedrijf is van Aniek Mulder, vriendin van speler Michael Jansen.
De spelers en trainer kunnen wel lachen om de nieuwe sponsor. "Sexy voetballen deden we toch al", aldus trainer Joop Gall

- Criz
- Wereldspeler
Kopbal betekent einde wedstrijd voor fan Aston Villa:
http://www.youtube.com/watch?v=fb5Cf18O ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=fb5Cf18O ... r_embedded
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Dat gaat toch nergens over? Gelijk afgevoerd omdat hij van de tribune afkomt...
Corruption is everywhere, fight it!
- Criz
- Wereldspeler
Hij flikkert door die kopbal op het veld en wordt meteen meegenomen. Heel overdreven inderdaad!
- blauwekater
- Invaller
Je mag natuurlijk ook het veld niet betreden...... 

- SCH1920
- Invaller
Prachtig, wedstrijden tussen Birmingham City en Aston Villa leveren ook vaak spektakel op. Is ook een van de grotere derby's in Engeland, The Second City Derby. In 2008 was er de ingooi van Mellberg op Enckelman. Ook toen toeschouwers op het veld om het de keeper nog wat in te wrijven. Blijft mooi om te zien.
-
- Selectiespeler
Wat de commentator al zegt deze goal mag helemaal niet gerekend worden want de keeper raakt hem niet aan.SCH1920 schreef:Prachtig, wedstrijden tussen Birmingham City en Aston Villa leveren ook vaak spektakel op. Is ook een van de grotere derby's in Engeland, The Second City Derby. In 2008 was er de ingooi van Mellberg op Enckelman. Ook toen toeschouwers op het veld om het de keeper nog wat in te wrijven. Blijft mooi om te zien.
Wij zijn HEERENVEEN
-
- Superster
Ook Jack van Gelder heeft nu ervaren hoe de politie/stewards omgaan met bijvoorbeeld supporters 

AMSTERDAM - Jack van Gelder belandde woensdagavond tijdens de oefenwedstrijd Nederland - Turkije bijna in een vechtpartij. De verslaggever werd er door een aantal beveiligers op gewezen dat hij in de Arena niet mocht roken.
© ANP
Van Gelder liep in de rust met een aantal collega's naar de galerij, waar ze besloten er eentje op te steken.
"We stonden daar in alle rust te roken en toen kwam er een aantal beveiligers met veel machtsvertoon op ons af", vertelt de presentator donderdagochtend in het 3FM-programma van Giel Beelen. "En ze begonnen gelijk te duwen en vervelend te doen."
Beveiliger
De ordehouders riepen volgens Van Gelder meerdere malen 'hij moet mee, hij moet mee.' De sportverslaggever werd gemaand zijn sigaar te doven maar wist niet waar hij deze moest laten. "Toen gooide ik mijn sigaar per ongeluk tegen de jas van een beveiliger."
Van Gelder zegt meteen zijn excuses te hebben aangeboden en geprobeerd de beveiligers duidelijk te maken dat hij weer aan het werk moest.
Werken
"Kunt u aantonen dat u hier moet werken", zouden de beveiligers hem hebben gevraagd. "Ik doe pas sinds 1978 het Nederlands elftal", antwoordde Van Gelder hierop.
Toch werd de verslaggever in zijn kraag gevat en meegesleurd. "Terwijl een aantal collega's van de pers mij probeerde te helpen ontstond er bijna een vechtpartij."
Van Gelder zegt wel te weten dat hij daar niet mocht roken. "En ik had mijn sigaar niet tegen de man moeten gooien."
-
- Forumicoon
Dat is natuurlijk een overduidelijk SV'tje. Mishandeling van een steward.. niet misselijk.
- Jurjenv
- Wereldspeler
Gelijk doen, opsluiten. Misschien wordt Sudio Ajax dan weer Studio Voetbal.Jeroen schreef:Dat is natuurlijk een overduidelijk SV'tje. Mishandeling van een steward.. niet misselijk.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Dat is inderdaad 3 jaar stadionverbod, lijkt mij.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Wereldspeler
3 jaar is echt te weinig!Fanatic 4-ever schreef:Dat is inderdaad 3 jaar stadionverbod, lijkt mij.
Levenslangs bannen deze man! Tbs met dwangverpleging
-
- Wereldspeler
In de catergorie opmerkelijk supportersnieuws

Is hier bij ons ook vraag naar? Dan lijkt het me een goed idee dat NN condooms laat maken
Kan een gouden handel zijn

AA Gent begint met eigen condoomlijn
18/11 AA Gent doet het veilig. Als eerste Belgische voetbalclub lanceren de Gentenaren een eigen condoomlijn. Het gaat om een opvolger van de condoomactie 'Shoot...Safe'. De Buffalo-condooms worden nu aangeboden zonder hulp van Sensoa.
Sensoa blijft zich engageren in 'Shoot... Safe', maar AA Gent brengt nu dus ook eigen condooms op de markt. "Hoewel we natuurlijk de Buffalo-fans willen aanzetten het condoom te gebruiken, zijn de condooms van de vorige edities uitgegroeid tot een echt collector's item", zegt Boris Cruyssaert van Sensoa.
De eerste 500 Buffalo-condooms worden voor 1 euro verkocht tijdens de wedstrijd tegen Levski Sofia in de Europa League op 1 december. Dat is meteen ook Wereldaidsdag. Daarna kunnen liefhebbers de condooms krijgen in de fanshop aan het Ottenstadion en in de stadswinkel.

Is hier bij ons ook vraag naar? Dan lijkt het me een goed idee dat NN condooms laat maken

Kan een gouden handel zijn

- Hielke
- Forumicoon
Zit daar dan ook een actie aan vast om ze op zoveel mogelijk plekken te fotograferen?feanfans schreef:Dan lijkt het me een goed idee dat NN condooms laat maken![]()
-
- Forumicoon
Slechte actie! We moeten juist veel kinderen verwekken om ons stadion vol te krijgen. Weg met die condooms!
-
- Forumicoon
Dat is weer het andere uiterste: schijten op je club.
-
- Superster
- Contacteer:
-
xander Verified
- Superster
Ajax - PSVFanatic 4-ever schreef:Dat is inderdaad 3 jaar stadionverbod, lijkt mij.
KNVB stop WILLEKEUR: VAN GELDER STADIONVERBOD!!!
FC Twente - AZ
Jack van Gelder als journalist slechts de sigaar, een supporter krijgt een stadionverbod van 2 jaar!

Uploaded with ImageShack.us
Alle ballen op Henkie!