Opmerkelijk voetbalnieuws

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Squerrel
Superster
Contacteer:

Re: Opmerkelijk voetbalnieuws

Bericht door Squerrel »

En opnieuw een mooi stukje "against modern football". Knippen plakken lukt niet dus hieronder de link.

http://www.kowet.nl/index.php?vak=archief&id=852st
Bedankt Torcida:-)
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

ook een filmpje van "Against modern football"

against modern football
Wij zijn Heerenveen.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Mooi filmpje!
Corruption is everywhere, fight it!
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Johnny Rep geeft in zijn biografie toe al jaren aan de drank te zijn. Een jaar geleden ging hij naar een afkickkliniek en dat zou hem goed gedaan hebben. Vanavond zat hij bij Holland Sport. Ik schrok er van. Rare blik in de ogen, warrige woorden, tussenhikjes. Duidelijk verzuurd vertelde hij werkloos thuis te zitten, want niemand geeft hem een kans, en snel weer aan de slag te willen. Maar niemand wil hem. Al snel bleek waarom. Toen Wilfried de Jong hem vroeg een advies aan Bert van Marwijk te geven, zei hij: 'Breek de benen van Zlatan Ibrahimovic.' Ik vond het een pijnlijk interview. Een gevallen voetballer. Hij vertoonde Gascoigne-achtige trekjes.
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Hoe treurig het nu ook met hem staat, de eer van een van de mooiste muzikale hommages voor een voetballer valt hem wel ten deel.

Mickey 3D-Johnny Rep
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Heeft die gast op die bovenste foto nu gewoon een kniptang mee om dat net door te knippen?
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Deze supporters kunnen in de loop van de week natuurlijk wel een brief verwachten! ;)

Dat dat nog kan tegenwoordig in Europa, lol.
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Zestien gewonden bij rellen in Genoa GENOA - Bij de rellen voorafgaand aan en tijdens het begin van de gestaakte EK-kwalificatiewedstrijd tussen Italië en Servië zijn dinsdag zestien mensen gewond geraakt, onder wie twee politieagenten. Zij moesten allemaal naar het ziekenhuis.

De politie hield in totaal zeventien supporters aan. De wedstrijd duurde slechts zes minuten en werd daarna gestaakt door de scheidsrechter. Het duel was door de chaos in het stadion al ruim later begonnen.

Bij de arrestaties van de vooral Servische fans nam de politie stokken, metalen staven, messen en vuurwerk in beslag.
Tsjah...
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Jurjenv schreef: Tsjah...
Italië-Servië gestaakt na hevige rellen

De EK-kwalificatie wedstrijd tussen Italië en Servië is wegens hevige rellen gestaakt. Servische supporters hadden zich de hele dag al misdragen in Genoa en gooiden in het stadion vuurwerk op het veld.

Voor de wedstrijd zou ook de Servische spelersbus al zijn aangevallen. Servische fans waren de bus binnengedrongen en hadden vuurwerk gegooid naar doelman Vladimir Stojkovic. De chauffeur verklaarde dit voor het Itiaanse tv-station RAI. De doelman raakte hierbij gewond en zou zelfs niet op bank plaatsnemen.

Ondanks dit alles werd er toch afgetrapt. Maar toen er ook tijdens de wedstrijd vanuit het Servische vak vuurwerk op het veld werd gegooid, werd besloten de wedstrijd definitief te staken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vakkundig wordt er in het net van het uitvak gesoeid...

Meer
Foto's
http://www.repubblica.it/sport/calcio/n ... ref=HREA-1
Video's

Alle ballen op Henkie!
Fanatic 4-ever
Forumicoon

En dan wordt de directie hier gek als er een stoeltje deels smelt in een uitvak :mrgreen:
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Fanatic 4-ever schreef:En dan wordt de directie hier gek als er een stoeltje deels smelt in een uitvak :mrgreen:

Vind ik een domme opmerking.. Ergens anders is het veel erger dus moeten ze hier soepeler zijn. (los van het feit dat het bestuur debiel reageert nav Emmen uit)
Spijt heb je morgen maar!
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Haha @ 2e linkje naar youtube. Daar worden een stel hooligans finaal in elkaar schopt en geslagen door de ME, geweldig :!:
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Wat een drukte om niets. Dit zijn jongens die het voetbal gewoon op een andere manier beleven. Hebben we daar al geen begrip meer voor? :cry:
geert.
Superster

Bericht door geert. »

Wat een malloot, doet bij het vieren van een doelpunt aan hartaanval na. Hoe gek kun je zijn? :?
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Ebiede schreef:[
Vind ik een domme opmerking.. Ergens anders is het veel erger dus moeten ze hier soepeler zijn. (los van het feit dat het bestuur debiel reageert nav Emmen uit)
Het laat mooi zien dat supporters niet zomaar aan de kant te zetten zijn en zeer veel invloed op het spel kunnen hebben. Dat vind ik mooi.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Ik vind het eerlijk gezegd te triest voor woorden. Die gesjeesde types helpen het voetbal van een heel land de vernieling in. Servië zal blij zijn als het niet uit het kwalificatietoernooi geknikkerd wordt. Heel vreemd vind ik ook dat de rest van het uitvak er enthousiast op lijkt te reageren. Ik snap dat je zo'n mafkees niet op z'n gedrag aanspreekt, maar loop dan op z'n minst beschaamd naar buiten.
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

die zelfde servische "knapen"s choppen 2 dagen daarvoor in Belgrado homo's en lesbienne's in elkaar, Tijden de GAY-Pride in Belgrado. Vreemd volkje daar op de balkan.

http://www.youtube.com/watch?v=MIE6_P_Q-2s
Wij zijn Heerenveen.
Ruud Huntbäck
Basisspeler

Bericht door Ruud Huntbäck »

Zat een paar van die verschrikkelijke filmpjes te kijken, maar er "viel" ook wel wat te lachen.

Kijk maar eens naar het derde filmpje na ongeveer 8 seconden, let goed op de fietser, die probeert een stoeprandje te nemen, gaat niet echt goed ;-)

xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

'Ivan de Verschrikkelijke' biedt excuses aan

De leider van de Servische hooligans die dinsdagavond in Genua de aanstoker was van de rellen tijdens en rond de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Italië en Servië heeft zijn verontschuldigingen aan Italië aangeboden. Dat maakte zijn advocaat bekend.
'Ik bied mijn verontschuldigingen aan Italië en aan alle Italianen aan. We hebben nooit voor problemen willen zorgen in Italië. Ik was er nooit eerder, maar het is een mooi land', stelde Ivan Bogdanov. De rellen van dinsdagavond hebben volgens Bogdanov eigenlijk niets te maken met Italië, maar vormen een protestactie tegen de Servische voetbalbond. De Servische doelman Vladimir Stojkovic, die door de Servische heethoofden werd aangevallen, heeft zijn ploeg volgens Bogdanov dan weer verraden, omdat hij van Rode Ster Belgrado naar stadsrivaal Partizan verhuisde.

'Ivan De Verschrikkelijke', een van de meest gewelddagige hooligans van Rode Ster Belgrado, was dinsdagavond de aanstoker van de rellen. In het stadion knipte hij veiligheidsnetten door, jutte hij de supporters op en bracht hij de fascistische groet. In de nacht van dinsdag op woensdag werd hij ontdekt in de koffer van een spelersbus en gearresteerd. Hij werd herkend door zijn tatoeages. De EK-kwalificatiepartij tussen Italië en Servië in Genua werd omwille van de rellen eerst met een half uur vertraagd en nadien al na zes minuten spelen onderbroken. Servië riskeert zware sancties.
Alle ballen op Henkie!
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Ivan de Verschrikkelijke schreef:We hebben nooit voor problemen willen zorgen in Italië.
:roll:
Wat een idioot
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

xander schreef:. In de nacht van dinsdag op woensdag werd hij ontdekt in de koffer van een spelersbus en gearresteerd.
:? in de spelersbus?
Spijt heb je morgen maar!
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Moet supportersbus zijn. Alle bussen zijn gecontroleerd en hij zat in de laatste.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Vorige week koos trainer Roberto Mancini van Manchester City al openlijk de zijde van Nigel de Jong. Vrijdag benadrukte de Italiaan nog eens dat hij het niet eens is met de felle kritiek op zijn middenvelder. Directe aanleiding was een sliding op Hatem Ben Arfa, waarbij de Fransman van Newcastle United een dubbele beenbreuk opliep. Bondscoach Bert van Marwijk zette De Jong vervolgens uit zijn selectie.

"Destijds zag ik het niet. Twee dagen geleden heb ik de beelden nog eens bekeken en het was heel erg ongelukkig. Het was een normale tackle", aldus Mancini, die de reacties overdreven vond. "Ik ben teleurgesteld over de reacties op de tackle. Nigel is een eerlijke speler." De verwachting is dan ook dat De Jong zondag gewoon in de basis staat bij Manchester City in de uitwedstrijd tegen Blackpool.
(FCUpdate.nl)
Een normale tackle. Tsja... :huh:
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Nou een aanslag is het in ieder geval niet. De Jong raakt met zijn voorste been de bal, zijn achterste (teruggetrokken) been komt tegen de voet van Ben Afra aan die hem op dat moment net wilt neerzetten. Door De Jong er hard invliegt raakt Ben Afra net uit balans en komt verkeerd terecht. Het was een harde tackle, maar die reacties... kom op zeg.
pieterpieter
Selectiespeler

Bericht door pieterpieter »

De Jong tackelt gewoon met zijn verkeerde been. Als hij met zijn rechterbeen naar de bal komt, glijdt hij over zijn linkerbeen/bil en komt dat gevaarlijke 2e been er niet bij. Maar de Jong kiest er voor om met zijn linkerbeen naar de bal te komen, waardoor het rechterbeen er nog bij komt en je een gevaar bent voor de tegenstander. Dit was inderdaad geen (bewuste) aanslag, maar wel een gevaarlijke actie omdat dat 2e been er bijna altijd nog bijkomt, wat een gevaar kan opleveren omdat je waarschijnlijk nog een end doorglijdt.
Skopperij
Forumicoon

Bericht door Skopperij »

Eric schreef:Nou een aanslag is het in ieder geval niet. De Jong raakt met zijn voorste been de bal, zijn achterste (teruggetrokken) been komt tegen de voet van Ben Afra aan die hem op dat moment net wilt neerzetten. Door De Jong er hard invliegt raakt Ben Afra net uit balans en komt verkeerd terecht. Het was een harde tackle, maar die reacties... kom op zeg.
Ik geloof ook niet dat Nigel de Jong zijn tegenstanders doelbewust benen breekt. Maar dat is nu juist zijn probleem: De Jong vliegt er als een gek in terwijl hij gewoon kan blijven staan om Ben Arfa rustig de bal af te pakken. Dat doet hij altijd. Kop naar beneden, ogen dicht en knallen maar. Dan ben je niet bewust bezig, maar je neemt wel het risico. En dat vind ik net zo erg.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Als je iemand net onder de knie zijn botten breekt, schat je de bal ook veel te groot in. Alsof die een halve meter hoog is...
Calimero
Forumicoon

Bericht door Calimero »

Afbeelding

Elke keer weer komt hij zo enorm raar in, en ook bij deze tackle kan ik me niet voorstellen dat hij niet gedacht zou hebben "hey, misschien neem ik mn tegenstander op deze idiote wijze wel mee." Dat is het probleem van De Jong: hij denkt niet na over de gevolgen die een harde tackle als deze zou kunnen hebben. Het was dan wellicht met eerste doel de bal, dan nog had het ook anders gekund zoals Pieterpieter al zegt.
1983
Forumicoon

Bericht door 1983 »

Toch begrijp ik niet waar dat bij hem vandaan komt. In Duitsland was hij helemaal niet zo en bij Ajax al helemaal niet. Natuurlijk liep hij in die tijd ook al wel eens tegen een kaartje aa, maar goed welke speler doet dat niet. Het is volgens mij echt pas sinds hij in Engeland speelt dat hij van die debiele, harde overtredingen maakt. En waarom? Hij denkt het blijkbaar (onterecht) nodig te hebben daar.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Skopperij schreef: Ik geloof ook niet dat Nigel de Jong zijn tegenstanders doelbewust benen breekt. Maar dat is nu juist zijn probleem: De Jong vliegt er als een gek in terwijl hij gewoon kan blijven staan om Ben Arfa rustig de bal af te pakken. Dat doet hij altijd. Kop naar beneden, ogen dicht en knallen maar. Dan ben je niet bewust bezig, maar je neemt wel het risico. En dat vind ik net zo erg.
Nou, volgens mij kwam hij van 10 meter verderop terwijl Ben Afra bezig was met een mannetje passeren. Daarbij heeft hij zijn hoofd wel omhoog en raakt hij toch echt de bal (ja ik weet dat je dit niet letterlijk bedoelt). Jammer dat ik geen Eredivisie Live meer heb, want anders kon ik je denk ik dit weekend alleen al 20 soort gelijke tackles geven.

Ook ik heb een keer iemands been gebroken in de C1. De jongen waarbij dat gebeurde had zijn scheenbeschermer niet goed en stond ook verkeerd in de grond. Ik raakte hem inderdaad en het was een overtreding, maar wel een overtreding die 20x per wedstrijd gebeuren. Ik was toen heel erg verdrietig, maar nu besef ik dat het gewoon pech was voor hem en dat het zijn eigen fout was dat zijn scheenbeschermer niet goed zat waardoor ik hem daarop vol op het scheenbeen raakte. Ben Afra had gewoon de pech dat De Jong hem net raakte voordat hij met zijn voet landde en daarom volledig verkeerd terecht komt. Wanneer we dit niet meer willen zien dan moeten we maar zaalvoetbal regels gaan toepassen..
Voetbal is een mannensport, er staat veel op het spel en De Jong is tenminste iemand die wil winnen. Dat zie ik duizend keer liever dan al die zogenaamde straatvoetballertjes die bij een beetje regen al niet meer presteren omdat ze het zo koud hebben.
Plaats reactie