Opmerkelijk voetbalnieuws
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Currahee
- Wereldspeler
Re: Opmerkelijk voetbalnieuws
of het nu zo opmerkelijk is weet ik niet en of het echt nieuws is... maar toch even posten:
stukje over de financiele situatie grote competities
Kranten artikel
stukje over de financiele situatie grote competities
Kranten artikel
- Eric
- Superster
Het begint eigenlijk allemaal bij de Champions League. Clubs spenderen veel geld om maar op dat podium actief te kunnen zijn en succesvol te kunnen zijn. In ons land is dat hetzelfde met Ajax en in mindere mate PSV. De bonussen en recettes die clubs nu ontvangen mogen veel minder worden en club eigenaren die alles betalen of in de zak steken mogen van mij ook wel vertrekken. Beter geven ze dat geld uit aan opleidingen van spelers of andere goede doelen.
- 1983
- Forumicoon
Om het even in Nederland te houden, ik vind het echt onbegrijpelijk dat clubs als Ajax en PSV jaar in jaar uit een begroting baseren op het halen van Champions League voetbal terwijl ze daar niet structureel zeker van zijn dat ze dat ook daadwerkelijk halen. Ajax speelt al jaren geen Champions League meer en voor PSV is dit het 2e jaar op rij dat ze het mislopen. Om die reden zijn, Ajax en PSV in wat mindere mate, mede in de problemen gekomen. Ik snap niet dat de KNVB, die steeds strenger en strenger wordt op o.a. financieel gebied, dit jaar in jaar uit goed heeft gevonden en nog steeds goed vindt. Natuurlijk licht de verantwoordelijkheid in princiepe bij die clubs zelf maar als de KNVB dan toch bezig is, stel daar dan ook paal en perk aan. Die clubs leven op veel te grote voet op deze manier.
-
- Superster
- Contacteer:
Hier maar even dan, om je de ballen uit de broek te lachen. Ik zou noooooit toegeven aan deze praktijken, wat een lulkoek.
Bobo's zien tijdens WK af van fiets - Mogelijk naamswijziging Heineken Music Hall'EIGEN RIJSTROOK FIFA' Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Met nog exact vier maanden te gaan komt de toewijzing voor de organisatie van het WK voetbal in 2018 snel naderbij. Op 2 december beslist de FIFA of het grootste voetbalevenement ter wereld naar de Lage Landen gaat. Volgende week maandag bestudeert de FIFA bij onze zuiderburen vier dagen lang het WK-bid van België en Nederland.
In het WK-bidbook is omschreven hoe de Lage Landen bereid zijn een diepe knieval maken voor FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Johan Cruijff kwam in mei op de fiets samen met ondermeer Paul van Himst en en Ruud Gullit het bidbook op het hoofdkantoor van de FIFA in het Zwitserse Zürich aanbieden.
HollandBelgium zet daarmee in op milieuvriendelijkheid van een WK in 2018 of 2022. Gullit vertelde destijds Blatter dat de afstanden tussen de stadions in Nederland en België minimaal zijn.
De kans dat de FIFA-bobo's tijdens een WK met de fiets zullen reizen, lijkt minimaal. De wereldvoetbalbond eist zelfs in noodgevallen een eigen rijstrook op de snelweg.
In het Belgische De Morgen verdedigt Alain Courtois, ambassadeur van de Belgisch-Nederlandse kandidatuur voor het WK, deze eis. "In Zuid-Afrika zaten we bij de openingswedstrijd drie uur vast in het verkeer."
Bovendien eist de FIFA bij het organiseren van een WK vrijstelling van belastingen en btw in het gastland. België en Nederland hebben deze eis inmidels ingewilligd. Concreet betekent dit dat de FIFA hier geen cent belasting hoeft te betalen.
In Zuid-Afrika 'verdiende' de FIFA met deze regeling ongeveer 1,5 miljard euro. Ook geniet de FIFA vrijstelling van BTW voor hotelkamers, taxiritten en diners.
Tijdens het WK zal alle reclame in een straal van twee kilometer rond een WK-stadion moeten verdwijnen, behalve voor de officiële FIFA-sponsors als Coca Cola, Adidas en Budweiser, McDonalds, Hyundai en Sony.
Voor de Heineken Music Hall (naast de Amsterdam ArenA) krijgt deze regeling een vreemde wending. "Mogelijk moet deze naam tijdelijk veranderen, maar dit punt staat nog ter discussie", vervolgt Courtois.
Om opnieuw problemen met Bavariameisjes te voorkomen komt een absoluut verbod op ambushmarketing. Bij die vorm van reclame zijn promotionele activiteiten bij een evenement dat door de concurrent gesponsord wordt verboden op een WK.
De grote concurrenten voor België-Nederland zijn Engeland, Rusland en Spanje-Portugal.
Telegraaf.nl
Bobo's zien tijdens WK af van fiets - Mogelijk naamswijziging Heineken Music Hall'EIGEN RIJSTROOK FIFA' Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Met nog exact vier maanden te gaan komt de toewijzing voor de organisatie van het WK voetbal in 2018 snel naderbij. Op 2 december beslist de FIFA of het grootste voetbalevenement ter wereld naar de Lage Landen gaat. Volgende week maandag bestudeert de FIFA bij onze zuiderburen vier dagen lang het WK-bid van België en Nederland.
In het WK-bidbook is omschreven hoe de Lage Landen bereid zijn een diepe knieval maken voor FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Johan Cruijff kwam in mei op de fiets samen met ondermeer Paul van Himst en en Ruud Gullit het bidbook op het hoofdkantoor van de FIFA in het Zwitserse Zürich aanbieden.
HollandBelgium zet daarmee in op milieuvriendelijkheid van een WK in 2018 of 2022. Gullit vertelde destijds Blatter dat de afstanden tussen de stadions in Nederland en België minimaal zijn.
De kans dat de FIFA-bobo's tijdens een WK met de fiets zullen reizen, lijkt minimaal. De wereldvoetbalbond eist zelfs in noodgevallen een eigen rijstrook op de snelweg.
In het Belgische De Morgen verdedigt Alain Courtois, ambassadeur van de Belgisch-Nederlandse kandidatuur voor het WK, deze eis. "In Zuid-Afrika zaten we bij de openingswedstrijd drie uur vast in het verkeer."
Bovendien eist de FIFA bij het organiseren van een WK vrijstelling van belastingen en btw in het gastland. België en Nederland hebben deze eis inmidels ingewilligd. Concreet betekent dit dat de FIFA hier geen cent belasting hoeft te betalen.
In Zuid-Afrika 'verdiende' de FIFA met deze regeling ongeveer 1,5 miljard euro. Ook geniet de FIFA vrijstelling van BTW voor hotelkamers, taxiritten en diners.
Tijdens het WK zal alle reclame in een straal van twee kilometer rond een WK-stadion moeten verdwijnen, behalve voor de officiële FIFA-sponsors als Coca Cola, Adidas en Budweiser, McDonalds, Hyundai en Sony.
Voor de Heineken Music Hall (naast de Amsterdam ArenA) krijgt deze regeling een vreemde wending. "Mogelijk moet deze naam tijdelijk veranderen, maar dit punt staat nog ter discussie", vervolgt Courtois.
Om opnieuw problemen met Bavariameisjes te voorkomen komt een absoluut verbod op ambushmarketing. Bij die vorm van reclame zijn promotionele activiteiten bij een evenement dat door de concurrent gesponsord wordt verboden op een WK.
De grote concurrenten voor België-Nederland zijn Engeland, Rusland en Spanje-Portugal.
Telegraaf.nl
Bedankt Torcida:-)
- SpongeBob
- Wereldspeler
- Contacteer:
Heerenveen dus als enige ere-divisie club gezond..Twaalf clubs onder curatele
AMSTERDAM - Was het tot dusver vooral een publiek geheim; de KNVB zal morgen officieel naar buiten brengen hoe de clubs uit het betaalde voetbal er financieel voorstaan. Onderzoek van RTL wees uit dat liefst twaalf clubs onder curatele staan van de KNVB. Zij zijn opgenomen in categorie 1, waarmee ze verplicht zijn hun financiële handel en wandel te delen met de rekenmeesters van de bond.
De bekendste daarvan is Feyenoord, wat al jaren moeite heeft financieel het hoofd boven water te houden en al een tijdje in categorie 1 zit. De bedoeling is dat deze clubs binnen drie jaar gezond zijn, anders zal de KNVB maatregelen nemen en clubs in het uiterste geval uit de competitie nemen door de proflicentie in te trekken.
Opvallend is wel dat Feyenoord als één van de weinige categorie 1-clubs geen puntenaftrek heeft voor volgend seizoen. AGOVV, MVV, Alemere City FC, Veendam, Fortuna Sittard en FC Dordrecht zitten in hetzelfde schuitje als Feyenoord, maar beginnen het seizoen komende vrijdag (eredivisie) of een week later (eerste divisie) in de min. Roda JC, NEC, Willem II, RKC en RBC beginnen evenals Feyenoord op nul.
Zorgelijk (categorie 2) geldt voor Ajax, PSV, AZ, Vitesse, FC Utrecht, VVV Venlo, De Graafschap, ADO Den Haag, NAC, FC Groningen, Heracles, Excelsior, Emmen, Eindhoven, Helmond Sport, Cambuur, Zwolle, Sparta, FC Den Bosch en kampioen FC Twente. De tukkers zijn overigens wel gezond, maar vanwege een boekhoudkundig verschil heeft de KNVB ze ingedeeld in groep 2. Heerenveen, Volendam, Telstar en Go Ahead zijn volgens de KNVB-maatstaf gezond.
Jarenlang hebben de clubs de bekendmaking van het categorieënlijstje tegengehouden ter 'bescherming' van de bedrijfstak, terwijl de KNVB stelt dat het voetbal gebaat is bij transparantie omdat het clubs dwingt hun financiën op orde te brengen. De clubs hebben uiteindelijk het licht op groen gezet om de categorieën openbaar te maken. Dat het betaalde voetbal er financieel slecht voorstaat, is trouwens al langer bekend.
Door de financiële crisis, dalende inkomsten uit sponsoring en televisie en aanhoudende hoge salarissen hebben diverse clubs al op omvallen gestaan en zijn gered door de lokale overheid zoals Willem II enkele weken geleden door de gemeente Tilburg. HFC Haarlem kreeg die steun afgelopen januari niet en viel om.

Ik heb geen onderschrift nodig...
- Jurjenv
- Wereldspeler
Van GAE is het ook een hele knappe prestatie, jaren met een kwalitatief slechtere selectie gespeeld om financieel weer boven te komen. Dit is gelukt en zie, ze spelen nu ook weer gewoon bovenin de JL mee.
Sparta moet er om denken dat ze niet te lang in de JL blijven, anders wordt dat een RKC of FC Den Bosch verhaal denk ik. En dat zou zonde zijn voor een club als Sparta.
Sparta moet er om denken dat ze niet te lang in de JL blijven, anders wordt dat een RKC of FC Den Bosch verhaal denk ik. En dat zou zonde zijn voor een club als Sparta.
- Jurjenv
- Wereldspeler
Voor het eerste 100% met je eens. Dit moet je als land niet willen. FIFA is nog erger dan Noord Korea zeg.Squerrel schreef:Hier maar even dan, om je de ballen uit de broek te lachen. Ik zou noooooit toegeven aan deze praktijken, wat een lulkoek.
- 1983
- Forumicoon
Wat een ontzettende onzin dit. Ik neem aan dat de Fifa dit soort kul maatregelen consequent uit blijft voeren als een ploeg volgens hun te hard speelt. En bovendien wat is te hard? Waar ligt de grens. In het verleden zijn er wel hardere wedstrijden geweest als deze, zijn die ploegen ooit beboet? Nee dus. Wat denkt de Fifa hier uberhaupt mee te bereiken 11.000 en 7.300 euro zijn toch boetes van niks, daar lachen ze om.Nederland en Spanje beboet voor wangedrag in finale
Wereldvoetbalbond FIFA heeft de nationale elftallen van Spanje en Nederland bestraft voor hun ruwe spel in de finale van het afgelopen WK in Zuid-Afrika. De KNVB dient bijna elfduizend euro op te hoesten voor het gedrag van de ploeg van bondscoach Bert van Marwijk, de Spanjaarden moeten 7300 euro betalen.
Op 11 juli werd Spanje wereldkampioen, door Oranje in de verlenging met 1-0 te verslaan. In de voorgaande honderdtwintig minuten had scheidsrechter Howard Webb zijn handen echter meer dan vol om het bij vlagen onvriendelijke duel in goede banen te leiden. De Engelsman trok een recordaantal van veertien kaarten.
Het bedrag dat bij de KNVB in rekening wordt gebracht, is de boete die hoort bij de gele kaarten die acht verschillende spelers ontvingen, alsmede de tweede gele en dus rode prent voor verdediger John Heitinga. Omdat Webb 'slechts' vijf Spanjaarden op de bon slingerde, valt de boete voor de Zuid-Europeanen lager uit. Volgens een gedragscode van de wereldvoetbalbond krijgt elk team dat vijf of meer kaarten incasseert een sanctie.
- 1983
- Forumicoon
Ik had nog niet gelezen dat het voor de kaarten wasAne Lenstra schreef:Voor gele en rode kaarten staan altijd boetes, alleen nu komt het in het nieuws...

Lekker stemmingmakkend die kop van het artikel, ik dacht dat het puur om het vermeende ruwe spel ging.
Dan heb ik niets gezegd. Echt komkommertijd in de media blijkbaar.
- Jurjenv
- Wereldspeler
Je krijgt alleen een boete bij 4 of meer gele kaarten. Wel onzin dus.
- sibon time
- Bankzitter
Ik had mijn twijfels soms al bij het zien van die twee maar nu is het dus bevestigd:
ADArbiter Vink opnieuw onder vuur na zakken spelregeltoets
ZEIST - Scheidsrechters Ruud Bossen en Pieter Vink zijn gezakt voor de jaarlijkse spelregeltoets van de nationale voetbalbond, KNVB. Ondanks dat is het tweetal wel aangesteld voor de wedstrijden Roda JC - FC Twente en Heerenveen - PSV van komend weekend.
Binnen twee weken moeten Bossen en Vink herexamen doen. Mochten ze opnieuw zaken, dan wordt het duo 'tot nader orde' niet meer ingedeeld voor wedstrijden.
,,Ik durf niet te zeggen welke vragen Pieter en Ruud de das om hebben gedaan", zegt de nieuwe baas van de arbiters, Dick van Egmond, vandaag in De Telegraaf. ,,Het is een heel pittig examen, waar elke keer weer scheidsrechters voor zakken."
,,Het geeft ook de waarde van de test aan. Als iedereen slaagt, is die ook niks waard. Ruud en Pieter mogen in het programma blijven. En als ze het over twee weken alsnog goed doen, is er niets aan de hand. Ik heb bij alle scheidsrechters benadrukt: jongens, blijf leren, blijf studeren, zodat je tijdens de wedstrijd niet de mist in gaat."
Voor Vink zijn het zware maanden. Aan het einde van vorig seizoen lag hij zwaar onder voor toen hij tot frustratie van de Tukkers een handsbal bij AZ - FC Twente over het hoofd zag. Vink werd voor twee duels geschorst door de KNVB en op voorspraak van de bond van de halve finale Europa League Fulham - Hamburger SV afgehaald.
-
- Forumicoon
Deze opmerking is typerend voor de gehele malaise binnen het arbiterskorps naar mijn idee. Een scheidsrechter maakt fouten, dat is inherent aan mensenwerk. Dat heb je maar te accepteren. Maar dat je gewoon blijkbaar diverse regels niet (goed) kent is raar, dat Van Egmond er zo luchtig over doet is zelfs belachelijk. Je zegt toch niet dat het goed is dat men zakt en dus gewoon de regels niet volledig kent? Zijn er ook nog 14 i.p.v. deze 2, zeiden ze zelfs bij RTL vanavond.Als iedereen slaagt, is die ook niks waard.
Overigens is het ook al typerend dat dit soort informatie überhaupt uitlekt en ze toch gewoon mogen fluiten. Wat nou als Vink op een belangrijk moment een beslissing neemt die discussie opwekt? Dan kan je er maar donder op zeggen dat spelers, stafleden, supporters en de pers de link gaat maken. Zoiets moet gewoon intern blijven.
-
- Wereldspeler
Doe mij een lol, zelden zo'n zelfingenomen, zichzelf overschattende, lul gezien, ik hoop van harte dat we hem nooit weer terug zien.Ane Lenstra schreef:Ik ken nog wel een arbiter die zaterdag vrij is en kan fluiten: Luinge. Een professionele scheidsrechter moet zon test toch te allen tijde halen??
Closing The Gap
- Flying Tilster
- Forumicoon
Die kwalificatie die je nu geeft past het allerbeste bij: Pieter "blinde" Vink.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Forumicoon
Ben ik dan de enige die me afvraagt waarom er überhaupt een zwembad naast een voetbalveld ligt? 

- wald pyk
- Wereldspeler
Kunnen heetgebakende voetballers een beetje afkoelen.Help niet bij iedereen 

Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
-
Verified
- Forumicoon
Die knakker die hem er in duwt kan er toch niets aan doen.. Dan een kopstoot geven en er met geel vanaf komen.
Spijt heb je morgen maar!
- Flying Tilster
- Forumicoon
Is een onschuldig duwtje waarbij iemand normaal gesproken nog voor de reclameborden stil staat.
Dat die knakker na het geven van een kopstoot er met geel vanaf komt is des te opmerkelijker.
Dat die knakker na het geven van een kopstoot er met geel vanaf komt is des te opmerkelijker.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
-
- Forumicoon
voetbalprimeur.nlBuitenlandersrecord bij AZ-FC Groningen
AZ en FC Groningen zijn qua spelersgroep een goede afspiegeling van de multiculturele samenleving. Toen de twee elkaar zaterdag troffen in Alkmaar, leverde dat zelfs een record op.
Toen scheidsrechter Kevin Blom de wedstrijd op gang floot, stonden er liefst negentien buitenlanders op het veld. Dat is een record in de Eredivisie, weet Voetbal International. Bij AZ stonden Dirk Marcellis en Erik Falkenburg in de basis, Maikel Kieftenbeld was de enige Nederlander die bij FC Groningen een basisplaats had gekregen.
AZ baarde vorig seizoen nog opzien door de thuiswedstrijd tegen FC Twente te eindigen zonder Nederlanders. Toen Australiër Brett Holman in blessuretijd inviel voor Jeremain Lens, had AZ elf buitenlanders op het veld staan. Dat was voor het eerst in de clubgeschiedenis van de Alkmaarders.
Het wordt echt tijd voor Geert Wilders op het pluche!
- Jurjenv
- Wereldspeler
Doen ze in Engeland een stuk beter met het nieuwe beleid waar Wenger dan wel weer op tegen is trouwens.
-
- Forumicoon
Een geweldig artikel in de Engelse media:
A DERBY County fan has smashed his own ‘unofficial world record’ for visiting every Premier League ground in the shortest time possible.
Paul Cox and Luis Felipe at Newcastle UnitedPaul Cox, known as ‘Chops’ to his friends, completed the mammoth journey to all 20 top flight teams with friend and Real Madrid season ticket holder Luis Felipe in 14hrs 3min 18secs — shaving a massive 46 minutes off his previous attempt.
The pair, who are both teachers, undertook the challenge in a Vauxhall Corsa and began the trek at 9.35 pm on August 8 at White Hart Lane, the home ground of Tottenham Hotspur and concluded their journey by arriving at the steps of St James’ Park, home of the newly promoted Championship winners Newcastle United at 11.38am the next day.
The pair only made two stops during the 572-mile journey — one for petrol and one for coffee and a break.
In traditional international football style, they even exchanged shirts — with Paul donning the redtop of new World Cup winners Spain, while Luis donned the white shirt and Three Lions of England.
Paul, who lives in Shobnall and teaches at Paulet High School, said: “I decided to undertake the challenge again as after Portsmouth were relegated at the end of last season, I was sure that I could smash my previous record.
“I roped my friend Luis in for the trip and to our surprise, we completed the task wiping a huge amount of time off my previous attempt.
“Due to the task we stopped at every stadium for only a few minutes, had a picture taken and zoomed off to the next ground. We used a sat nav to get to each place and everyone was very welcoming.
“I got to show Luis the delights of a sunrise in Wigan and we celebrated the end of our journey with a pint in Shearer’s Bar with two Geordie men — Luis could not understand a word they were saying.”
Luis, who is an English teacher in Madrid, said: “When Paul first told me about this, I thought he was mad, and now I have done it I think I am mad.
“It is like when you have completed a marathon — you say you will never do it again, but I am sure when next season comes around, we will both want another go.”
Paul added: “It is disappointing that we can’t get it recognised as an official Guinness World Record, but I now challenge anyone to try to beat our time.”
- Jurjenv
- Wereldspeler
Samenvatting van die wedstrijd, wat een geweldige goals en acties en een keeper die de penalty er heel scherp inschiet.
-
Verified
- Wereldspeler
dan moeten ze BV el Hamdaoui ok straffen en andere moslims als ze na een doelpunt hun gezicht wassen en de koran oplezen.Feanatieke schreef:Keppeltje op, keppeltje af;
alhoewel het menemen van zo`n keppeltje wel overdreven is.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
- JayT
- Wereldspeler
als dat de spelregels zijn, moeten er wel heel veel gele kaarten getrokken worden, als 80% van de spelers kruisjes blijft slaan als het van het veld gaan, het veld opkomen, scoren, toch niet scoren, etc..... 

No offense, but....Defense! Defense!
-
- Superster
Jammer van die laatste strafschop, nu heeft die nepclub uit Salzburg nog een kans op de Champions League. Wel grappig om te zien dat er een Austria Wien vlag in beeld kwam na het eerste doelpunt van de Oostenrijkers, zal Mateschitz leuk vinden.
-
- Superster

(Elfvoetbal)Mechelen strikt 57-jarige spits
22 augustus '10 14:26 door David Kuipers
KV Mechelen heeft een nieuwe spits, die 57 jaren jong is. Pol de Vleesschouwer maakte een onverwachte droomtransfer naar de Belgische eersteklasser, terwijl hij eigenlijk alleen van plan was om zijn conditie op peil te houden bij de amateurs.
De Vleesschouwer is echter geen extreme laatbloeier of een eeuwig talent, hij is door een enorme blunder bij de Belgische voetbalbond op de spelerslijst van Mechelen beland. De 57-jarige liefhebber wilde gaan voetballen bij vierdeklasser Blaasveld, maar door een fout bij het overschrijven werd hij bij Mechelen ingedeeld.
Mechelen is niet van plan om haar 57-jarige aanwinst te gaan gebruiken en de Belgische voetbalbond heeft beloofd de blunder snel recht te zetten.
-
- Forumicoon
http://www.vi.nl/Nieuws-item/186667/Coa ... -broer.htm
Misschien nog wel merkwaardiger dan het feit op zich is de drukte die allerlei mensen maken rondom de gestoken man. In plaats van hem medische zorg te laten krijgen.
Misschien nog wel merkwaardiger dan het feit op zich is de drukte die allerlei mensen maken rondom de gestoken man. In plaats van hem medische zorg te laten krijgen.
-
- Basisspeler
Dat viel mij ook op. Geen stabiele zijligging of hem naar binnen brengen voor medische zorg......in plaats daarvan 5 wildgebarende hysterische turken, die aan hem gaan lopen trekken.Gekko schreef:http://www.vi.nl/Nieuws-item/186667/Coa ... -broer.htm
-
Verified
- Forumicoon
Spijt heb je morgen maar!
-
- Forumicoon
nu.nlBREDA - Het Openbaar Ministerie in Breda heeft dinsdag een celstraf van een half jaar geeist tegen de voormalige ex-profvoetballer Yassine Abdellaoui. Abdellaoui (Willem II, NAC, PSV) zou samen met de Bredase postagentschaphouder Abdel F. crimineel geld hebben witgewassen.